Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prvorepublikový tank LTP 38 z ČKD pojede z Peru do Česka

Vzácný prvorepublikový tank LTP 38, který vojáci v Peru s úspěchem používali, nyní míří zpět do Česka. Za měsíc vyrazí na plavbu z přístavu Callao na cestu do Vojenského historického ústavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JiriTintera

Měsíc je dlouhá doba

Vážení,

tanky LTP nepoužívaly motory upravené

pro jízdu v horách. Naopak byly vybaveny běžnou pohonnou jednotkou, jejíž jedinou

zvláštností byla škrtící klapka umístěna na sacím potrubí. Proto měly tanky shodné

jízdní vlastnosti v horách i v nížinách - viz http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/20541

0/0
27.5.2012 23:19

Pombocz

LTP-38

Označení LTP-38 je skomolenina. Tento tanky byl vyvážen do mnoha zemí.

Ten co se vyvážel do Peru měl tovární označení LTP (lehký tank peru) v

Peru dostal označení "Tanque ligero 38/39". Ten samý (s malými úpravami)

tank byl ale také využíván čs armádou, kde byl označen LT-38 (lehký

tank z roku 1938)

0/0
26.5.2012 8:55

Wonder Figi

Samozrejme ze nasazeni melo uspechy

Ale nesmite se na to koukat z hlediska politickeho, ale z hlediska toho tanku, okterem je clanek. Byly to prave LT35, LT38 a strategie blitzu, ktere drtily zapadni evropu. PZ II uz absoltne nestacily, to se ukazalo v Polsku a PZ III nebyly v takovych poctech. Dokonce LT38 nemci pouzivali az do roku 44 jako pruzkumna vozidla. Podvozek Lt-38 se stal základem pro podvozek mnoha dalších vozdel, například stíhače tanků Marder, několika samohybných protiletadlových kanonů a tahačů. Na jeho bázi vznikl také stíhač tanků Hetzer, který sloužil ve švýcarské armádě ještě koncem 60. let. Během bojové kariéry PzKpf 38 (t) se neustále měnila a zlepšovala jeho pancéřová ochrana. Například od verze Ausf E měly tanky pancíř 50 mm.

+1/0
26.5.2012 6:27


stagger

NEŘEKL BYCH

že další nasazení LT38 nebylo slavné ... ba přímo bych řekl že naopak... v roce 40 byly páteří Wehrmacht... jedničky a dvojky stály za starou bačkoru a Pz III a IV moc nebylo

0/0
25.5.2012 14:57

White Flag

Re: NEŘEKL BYCH

Což o to,bojovaly dobře,ale na nesprávné straně,proto ta žádná sláva :-(

0/0
25.5.2012 15:18

Walldstein

Re: NEŘEKL BYCH

Frantíci si beztak nezasloužili nic míň než aby jim po Mnichovské zradě nakopaly pr*ele  československé tanky, takže co se týče Francie byla to ta správná strana.. Samozřejmě mluvím v nadneseném duchu..

+5/0
26.5.2012 5:50

sent

Re: NEŘEKL BYCH

-v německych dokumentech ja krasně vidět, zapaluji renaulty jak věchytky slámy.O polskych ani nemluvě.

0/0
27.7.2012 7:56

pettyo

Re: NEŘEKL BYCH

Dobytí Francie zvládly na jedničku.

+2/0
25.5.2012 17:19

Aiki75

Víc obrázku a tech. parametrů

0/0
25.5.2012 14:44

RayPall

Re: Víc obrázku a tech. parametrů

Strejda Google x)

0/0
28.5.2012 9:35

mlčanlivý boban

38-ka bola fakt super

hlavne podvozok, ktorý náckovia použili na množstvo úprav.

0/0
25.5.2012 13:34

Pombocz

Re: 38-ka bola fakt super

A nejen náckové, ale i Švédi nebo Švýcaři si na podvozku postavili samohybná děla atd.

0/0
26.5.2012 8:51

navsteva bzdi na socialistu

Jak je to s vz. 35, ktery dovezli take z Ameriky?

Ten uz by mel pomalu i jezdit po rekonstrukci.

0/0
25.5.2012 11:27

byrokrat?

Re: Jak je to s vz. 35, ktery dovezli take z Ameriky?

jedna LT-35 stojí v Lešanech, a taky jedna LT-38

0/0
13.8.2012 16:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.