Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Šest dní, 300 litrů barvy a sedm lakýrníků. Tak se stříká Boeing

Na pražském Ruzyňském letišti ve čtvrtek dosedl první proudový letoun ČSA v barvách mezinárodní aliance SkyTeam. Cestoval z Ostravy - Mošnova, kde z něj ve speciálním hangáru "sloupli" starý nátěr a opatřili stříbrnou metalízou. Byli jsme celou dobu u toho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

007Ráďa

10-12 m

Letadla lítají ve výšce 10-12 m? Hmm už nemám strach.

0/0
1.6.2012 13:12

Teletabis

Dle ceny

si lakýrníci asi moc nevydělaj.

0/0
1.6.2012 11:00

Teletabis

Já bych na to

hodil břizolit.

+4/0
1.6.2012 10:59


Labia Majora Zemanova

...

Az to budou natirat priste, tak uz tady zadne CSA nebudou

+6/0
1.6.2012 9:00

radim36

300 litrů barvy je docela málo.

odpovídá to nějak 2500 - 3500 m čtverečních jednoho nástřiku, podle typu barvy, ředění a tloušťky vrstvy.

300 litrů barvy bych řekl, že bude tak na jednu vrstvu na letadle.

0/0
1.6.2012 8:10

Labia Majora Zemanova

Re: 300 litrů barvy je docela málo.

tohle je novy Primalex

0/0
1.6.2012 9:01

Neutrální Nick

Re: 300 litrů barvy je docela málo.

I ty odborníku...;-D

0/0
1.6.2012 9:03

ntk_

Re: 300 litrů barvy je docela málo.

Ale tady se bavíme při jednotlivých vrstvách v tisícině milimetrů tj v mikronech... V článku se píše; pět vrstev, kdy celková tloušťka nepřesáhne 120 mikronů !!! chápete ?, já to především obdivuji !

+1/0
1.6.2012 10:52

Jan Motůrek

Cena

Upřímně když vidím ty ceny - opravy, údržba, palivo, piloti, letiště,...... - tak se až divím, jak moc málo stojí letenka.

+1/0
1.6.2012 7:29

chudejklukzvesnice

Navrch huj, uvnitř fuj

Těch dvacet let nezmění ani dvacet vrstev nové fasády

0/0
1.6.2012 0:19

pablo_II

Re: Navrch huj, uvnitř fuj

Letadlo není auto, díky tomu dodnes mohou létat i "váloečné" Dakoty DC3, které zajišťovali výsadky a zásobování při operacích Overlord a jsou pořád ve vynikajícím stavu.

+2/0
1.6.2012 7:34

chudejklukzvesnice

Re: Navrch huj, uvnitř fuj

Seriózní aerolinky se letadel zbavují maximálně okolo 15 let stáří.

0/0
1.6.2012 10:21

quido

Re: Navrch huj, uvnitř fuj

i ty jeden letecký odborníku ... takže když je průměrné stáří letadel třeba takové KLM 11,5 roku, tak jsou to aerolinky na odpis??  MD11 - průměr 16 let, 747 17 let, 737-300/400 téměř 20let!

0/0
1.6.2012 10:52

KdysiBedlam

Jak to delaji profici

Tady se muzete podivat jak to delaji profici v seattlovskem Boeingu. Je to velke letadlo 777-300 pro New Zeland. Skoro cele cerne!

http://www.youtube.com/watch?v=JbuCcdbIC0U

+3/0
31.5.2012 22:38

petr.n_22

Re: Jak to delaji profici

Pěkná práce.

+1/0
1.6.2012 1:04

Jan Motůrek

Re: Jak to delaji profici

čili v podstatě žádný rozdíl vůči profíkům z Mošnova ;)

+7/0
1.6.2012 7:16

soc01

Re: Jak to delaji profici

Ten rozdil je naprosto zasadni! V Mosnove nastrikali letadlo stribrne, v Seattlu cerne :)

+2/0
1.6.2012 8:01

Oodi

Re: Jak to delaji profici

a v Mošnově to stálo půlku:-)

0/0
1.6.2012 13:25

soc01

Re: Jak to delaji profici

no protoze to osidili na cernem pigmentu, to je jasne, je? :D

0/0
1.6.2012 13:41

smet

to jedivný

čsa má ještě letadla ve starejch barvách a nechá si přeláknout docela novou 737jku kde pochybuji se lak musel už vyměnit.

jinak jsem letěl 777 od korejců taky v Sky team barvách do Soulu a lítá jich docela dost.

0/0
31.5.2012 22:22

myskamiki001

Re: to jedivný

docela novou 737 - aha, pan je odbornik ;-D

0/0
1.6.2012 8:02

ABCDEFGHIJKLMNO

karbonový trup

Ví někdo, jak se odstraňuje starý nátěr z karbonového trupu (např. B 787)?

0/0
31.5.2012 20:53

dezo007

Re: karbonový trup

jo bruskou,vemes si kotoucek s hrubosti p180-tak sme brousily kola ltere byly z karbonu,byla to zajimava prace malý ram vyjde na cca100 000kc

0/0
31.5.2012 21:03

1000101111010100

Re: karbonový trup

A máte i seznam sběren, které to vykupují?

+1/0
31.5.2012 23:14

Titan.no1

Re: karbonový trup

Proč myslíte, že záleží na materiálu? Hliník či uhlíková vlákna jsou srovnatelně odolná vůči chemickým odstraňovačům barvy (resp. karbonovému trupu je to zcela jedno, protože je chemicky velmi odolný)...

0/0
31.5.2012 21:04

soc01

Re: karbonový trup

vlákna odolná jsou, ale pryskyřice ne....

0/0
31.5.2012 22:06

Titan.no1

Re: karbonový trup

V tomto nejsem technologicky kovaný, ale z chemického hlediska není problém najít chemicky odolnou pryskyřici, otázka je, jestli je vhodná k tmelení uhlíkových vláken v případě podmínek leteckého provozu...

0/0
31.5.2012 22:38

soc01

Re: karbonový trup

Spíš je jednodušší najít chemicky vhodný přípravek na odstranění té barvy. Na internetu byly fotky karbonového rámu kola po chemickém odstranění laku, kdy neodhadli správný přípravek. Jeden velký chuchvalec vláken :)

Ale soudruzi lakýrníci určitě ví, co dělají...

0/0
31.5.2012 22:58

captain cook

Re: karbonový trup

jestli socialisticti soudruzi lakyrnici vedi co delaji, to nemohu posoudit, protoze socijaaalismus jsem diky Bohu nezazil od normalizace.

Zato vim, ze jejich nesoudruzsti kolegove, kapitalisticti lakyrnici maji k dispozici vysledky technologickeho vyvoje z rady vyzkumnych zarizeni. Nase oddeleni ve vyzkumaku (nikoliv v Cesku) se dlouhodobe zabyvalo vyvojem technologii pro zvyseni kvality adheze laku, pryskyric a dalsich materialu na povrchy materialu z polymeru, uhlikovych a skelnych vlaken. Jedna nase kolegyne byla poslana na rocni kontrakt do Seattlu k Boeingovi.

0/0
1.6.2012 3:24

ABCDEFGHIJKLMNO

Re: karbonový trup

To jsem právěže nevěděl, proto jsem se ptal.

0/0
31.5.2012 22:06

DanielaZla

Re: karbonový trup

to vim zcela presne nejdriv se cele letadlo zmrazi v tzv. mrazicim tunelu v teplotach priblizne -650C a zaroven dojde ke snizeni tlaku stary nater pak popraska a odpadne toto se opakuje 2krat az 3krat podle typu letadla pak staci znova prestrikat a vse je hotovo je to celkem jednoducha metoda v evrope je nekolik firem ktere maji takoveto mrazici tunely

+1/0
31.5.2012 22:15

Kimi.Rsen

Re: karbonový trup

-650°C8-o8-o;-D

+2/0
31.5.2012 22:20

Titan.no1

Re: karbonový trup

Klasika - země za zrcadlem. Místo follow the rabbit - jestli mohu doporučit - follow the DanielaZla, je to podobně zajímavé jako Matrix...

+2/0
31.5.2012 22:24

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Re: karbonový trup

Nojo, tak tam má chybu, nejspíš myslela Kelviny...takový překlep se dá odpustit.

0/0
31.5.2012 22:32

soc01

Re: karbonový trup

-650K? hmmmm....

+6/0
31.5.2012 22:58

Titan no.1

Re: karbonový trup

Tak ono by se dalo hovořit o nějakých -459°F...

0/0
1.6.2012 8:59

petr.n_22

Re: karbonový trup

Ještě líp...

0/0
1.6.2012 1:06

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Re: karbonový trup

Suchaři ;-D

0/0
1.6.2012 7:19

Jan Motůrek

Re: karbonový trup

;-D - Dobré! - Jinak byste asi měli vědět, že při absolutní nule, tj. 0°K = -273,15°C se zastaví veškerý tepelný pohyb částic. A takové teploty teoreticky nelze vůbec dosáhnout. :-)

+1/0
1.6.2012 7:23

soc01

Re: karbonový trup

Nechci byt za rypala... ale u Kelviny jsou jenom Kelviny, ne stupne Kelvina :)

+2/0
1.6.2012 8:02

Jan Motůrek

Re: karbonový trup

Nechcete být rýpala ale jste jím? :-P - No, ale jinak máte pravdu ;-)

0/0
1.6.2012 12:07

DanielaZla

Re: karbonový trup

no dobre je to vyssi teplota neznam to presne ale postup je spravny no

0/0
31.5.2012 22:39

soc01

Re: karbonový trup

Tušíte aspoň co udělá kombinace karbonu, hliníku a dalších materiálů při takové teplotě? Protože letadlo rozhodně kompletně karbonové není....

+1/0
31.5.2012 23:02

Titan.no1

Re: karbonový trup

Á naše Danielka provokatérka. Vás bych chtěl mít v ordinaci, dokonce myslím, že bych se uživil s vámi jako jediným pacientem...:-)

+1/0
31.5.2012 22:21

DanielaZla

Re: karbonový trup

ale nejsi doktor

0/0
31.5.2012 22:39

Titan.no1

Re: karbonový trup

Fakticky ne, ale pro vás ano, pakliže doktor znamená někomu pomoci...

+2/0
31.5.2012 23:17

Bob-an

Re: karbonový trup

FYI, nejnizsi mozna teplota, ktere lze dosahnout je -273 stupnu celsia :-) takzvana absolutni nula ;-)

+1/0
1.6.2012 1:44

pablo_II

Re: karbonový trup

Slyšel si někdy o absolutní nule? -650°C fakt jo? jestli to dfokážeš, seš žhavým kandidátem na Nobelovku za fyziku.

0/0
1.6.2012 7:38

Haui1

Re: karbonový trup

Lidi, neblázněte,  Danielka asi netuší, jak napsat značku stupně°, tak tam dala nulu a věřila, že čtenáři jsou natolik inteligentní, že se dovtípí. Asi se spletla  :-)

0/0
1.6.2012 9:27

Titan no.1

Re: karbonový trup

Vy asi Danielku vůbec neznáte, že? ;-D

0/0
1.6.2012 9:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.