Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak počítače přicházejí o myši

Příští rok bude počítačové myši padesát let. Možná to bude její poslední rok, který tráví na výsluní. Nové systémy už s ní příliš nepočítají. Chtějí ji nahradit dotykem, pohybem, hlasem a dalšími vymoženostmi. Myš se ale nevzdá bez boje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cenzore_zdar

touchpad nepritel mysi?

Tak mozna u applu, macbook je jedinej notebook kde se da pohodlne a komfortne bez mysi obejit, ALE na hrani her je touchpad nepouzitelny, na opravdu profesionalni grafickou praci je to nepouzitelny (mys je zde jako naproste minimum) a takovychto ALE je mnohem vice. Proto tu mys s nami zustane vzdy.!!

+1/0
18.6.2012 9:42

lordmystic

nechápu tento článek

co to je hroznej článek? autor nejprve píše že myším zvoní hrana, že budou nahrazeny touchpady, pak touchpady s perem, pak hlasem či pohybem. je to totální ptákovina, přesnost myši lze nahradit např. v photoshopu pomocí dotykového pera a touchpadu, ničím jiným již tak přesní nebudete. jak se budou hrát hry? myš je a ještě hodně dlouho bude nejpřesnějším, nejpohodlnějším a hlavně nejuniverzálnějším ovládacím prvkem který jen tak nic nenahradí - mluvím o desktopové části, meto nemá cenu radši ani komentovat, ten hroznej paskvil.

+5/0
15.6.2012 8:00

zaty

No jasne Microsoft prosadil mys?

To jako mysli autor vazne ze zrovna Microsoft prosadil mys? Co treba Apple? A nebo i ta blba amiga mela fajnovy okenni system v dobe kdy jsme tukali prikazy v MS DOSu nebo tak maximalne koukali na modreho Norton Commandera. Ano, mys se dala omezene vyuzit, ale rozhodne to melo daleko do MacOSu nebo Workbench (myslim ze tak se ten system na Amize jmenoval)

A nejvetsi nepritel mysi ze je touchpad? To nejspis spadl autor tezce na hlavu. Kazdy kdo chce pocitac pouzivat efektivne, pouziva mys a neboji se za ni dat velke penize. Znam spoustu lidi co si koupili herni mys na praci, at uz jsou to grafici, konstrukteri, nebo jen obycejni uzivatele, kteri se nespokoji s kompromisem levne mysi, nebo touchpadu.Kdybyste jim rekli at pracuji na touchpadu, poklepali by si na celo.

0/0
14.6.2012 23:26


Walldstein

heeejj

a jak jako budeme mi PCčkáři hrát? Jsme odkojení na klávesnici a na myšce ;-D

0/0
14.6.2012 9:42

cenzore_zdar

Re: heeejj

Budes skakat pred kinectem a dokud nespalil aspon 1000kilojaulu tak ti to nedovoli SAVE ;-D;-D

0/0
18.6.2012 9:43

Walldstein

Re: heeejj

Cool...v tu chvíli přestávám plavat a jezdit na kolečkáčích protože mi z toho poskakování před monitorem nezbydou síly...;-D

0/0
18.6.2012 21:44

Lucien Lachance

Nevím...

.. myšina je na práci, tablet(vstupní zař.) taky na práci a tlačpady tak leda k vzteku když potřebujete přesnost.. Mimochodem, zde přítomní hráči 3D her - zkoušeli jste někdy udělat 180° otočku ve výskoku pomocí tlačpadu? A to by byla teprve paráda, kdyby se hrálo hlasovým ovládáním... Vyskoč, zamiř střel ;-D;-D pardon, právě mě unesla představa bandy takto hrajících lidí spolu v herně jak se při střílečce přeřvávají ;-D;-D;-D ....

+3/0
14.6.2012 2:06

Alcatraz

Re: Nevím...

no, treba ovladaci rukavice by treba na hrani her byla mnohem efektivnejsi. Hlasova komunikace je stejna blbost jako controller nebo dotykovej display. Ale trh urcuje vetsina a vetsina nepotrebuje takove spektrum ovladacich moznosti jako tech par jedincu, kteri potrebuji pracovat (chci videt programatora, tak vyviji aplikace na iPadu s dotykovym displejem, nebo celej den sedi se zvednutyma rukama, aby mohl jezdit po obrovskych ikonach na jeste vetsim monitoru).

0/0
15.6.2012 12:50

Old Nord

Čo také si predstavujete Kefalín...

...keď sa povie pohybové a hlasové ovládání?

To znamená vypnúť touchpad za pokriku "do prčic!"

+1/0
14.6.2012 0:03

velky bratr

touchpad je desetileti stary znamy

Jak se asi delalo dtp a cad v dobe kulickovych mysi? Inu digitizery, tablety ( tak se tehdu rikalo externimu touchpadu) a dalsi podobna ruzne oznacena zarizeni. Cili clanek opetovne ukazal beznou uroven idnes - minimalne jedna hruba obsahova chyba.

+1/0
14.6.2012 0:01

gogan

Re: touchpad je desetileti stary znamy

DTP normálně myší, základ byl dobrá podložka a hodně čistit.

0/0
14.6.2012 0:18

Alcatraz

Re: touchpad je desetileti stary znamy

mno, na CAD stanicich jsem videl takove unikatni zarizeni. Byla to celkem velka podlozka (A2/A1?), mela primo na sobe namalovane ovladaci ikony a velkou rastrovou plochu. Podlozka byla aktivni cast snimaciho zarizeni. A jezdilo se po tom takovou pasivni potvorou ve tvaru mysi bez dratku a vnitrnosti, ktera na cumaku mela lupicku se zamernym krizem a civeckou po jeho obvodu, diky ktere podlozka vedela, kde ten zamerny kriz prave je. Tenkrat se mi to hrozne libilo, protoze ta plocha byla enormni a tech ovladacich ikon tam bylo strasne moc, zatimco na malem monitoru (tenkrat 19" s 1600x1200) byla jen kreslici plocha bez ovladacich nastroju.

0/0
15.6.2012 12:59

Tomas_X7

Už jste někdo zkoušeli

upravovat a retušovat fotografie t-padem nebo patláním prsty po kvalitním Adobe RGB monitoru?

Nebo se posaďte pohodlně do křesla, 20-24'' monitor si dejte do správné vzdálenosti a ovládejte aplikace rukou šátrající po monitoru. Schválně jestli dosáhnete. A taky vás za chvíli nebude ta předpažená ruka bolet, že...

Nebo třeba při stříhání videa Vegasem vidím, jak se prstama chytám na ty růžky a další vymakané ovládací finesy.

Dotekové ovládání chápu u mobilů a malých čteček, které má člověk na klíně, ale u monitoru na stole je to pitomost.

+1/0
13.6.2012 22:57

dluhousek z narodni fronty

Re: Už jste někdo zkoušeli

obavam se ze nejaky jablickar vam vysvetli ze kdo pouziva pocitac na praci a ne na frajerinky ten tomu nerozumi protoze neni trendy a ze samozrejme vse uz jeho apple vymyslel uplne cool

obecne mate pravdu. tam kde je nutna preciznost a stabilita nejak nic lepsiho nez mys zatim neni

+2/0
13.6.2012 23:11

Platon23

Re: Už jste někdo zkoušeli

No rozhodně nemam doma rozhraní jako Stark (Iron Man), v jeho laborce abych vše pohodlně měl kolem sebe a ovládal to rukama, zas tohle vidím jako titulek s touhou upoutat pozornost, což má samozřejmě za úkol, ale s myší bych to fakt tak špatně neviděl.

0/0
13.6.2012 23:21

l.g

Re: Už jste někdo zkoušeli

Tam kde je nutná preciznost a stabilita se používá zásadně tablet. Ten má ovšem tu zásadní nevýhodu, že práce s ním je velmi únavná.

Tam kde taková přesnost zaptřebí není se používá myš. Ta je sice velmi pohodlná, ale dlouhodobé používání myši vám zničí zápěstí a budete mít problémy s ramenem. Už je to nějaký čas definováno jako "nemoc z povolání".

Stejné přesnosti jako myš dosahuje ovšem Trackpad od Applu. Jeho ovládání je v mnoha ohledech fyziologičtější než práce s myší. Je to velmi dobrá alternativa k myši, i když někdy jde o zvyk.

To co je ovšem namontováno do drtivé většině PC notebooků je spíš výsměch touchpadu, než co jiného. Takže jsou celkem pochopitelné reakce, co tu můžeme číst. Je to skutečně použitelné jen v krajní nouzi.

Dotykovou obrazovku nemá ani cenu komentovat. Ta se hodí tak akorát na mobil, maximálně na tablet. Tedy pro malá zařízení určená z velké části pro zábavu.

0/0
15.6.2012 13:06

velky bratr

Re: Už jste někdo zkoušeli

Ano, jenze lide nechteji pracovat, lide si chteji hrat. A tak se prodavaji zarizeni s kapacitnimi dotykaci, ktere nelze ovladat presne bez stylusu, nebot nereaguji na nehet. Musi se tim obrovskym briskem prstu a z trimilimetrovych ovladacich prvku musi vyrust bubrlicci, kteri se bud nevejdou a nebo zacloni pul pracovni plochy. Inu lide to tak chteji...

0/0
14.6.2012 0:04

Mike757

Tak tento článek

je slátanina všeho, co šlo jen trochu k sobě dohromady a o jeho podstatě ve využití myši lze dost pochybovat. 8-oI když se vývoj posouvá, myš tu bude určitě déle, než autorův "možná poslední rok".  Změňte nadpis článku na: "Jak počítače přicházejí o myši a autor o rozum" a toto slohové cvičení ve formě "úvahy" si příště dejte raději do blogu. :-/

0/0
13.6.2012 22:57

Cens0r

Myši nekončí

Už z toho prostého důvodu, že nic lepšího na hraní FPS nebylo vynalezeno (konzolisté by mohli povídat). A dokud se budou hrát nové střílečky, nebo i starý DOOM, myš bude...

0/0
13.6.2012 22:19

l.g

Re: Myši nekončí

Hry neurčují vývoj výpočetní techniky. Naštěstí...

0/0
13.6.2012 22:25

peepa_47

Re: Myši nekončí

no rozhodně nejde o zanedbatelný trh;-D

+4/0
13.6.2012 22:29

Bubrak

Re: Myši nekončí

A co jinyho? Cela desetileti to jsou hry, ted mozna trochu sekunduji multimedia, ale porad hry kladou vyssi a vyssi naroky, realtime renderovani je vlastne z 99% jen ve hrach.

+1/0
13.6.2012 22:30

l.g

Re: Myši nekončí

A taky v CADu ;-D

Možná jste si všiml, že od té doby, co výkon grafických karet dosáhl na pokrytí všech běžných pracovních činností  (vyjma CADu) nám ten TOP segment s grafikou začal nějak stagnovat.

Co máte dalšího kromě výkonu grafických karet?

0/0
13.6.2012 22:42

Bubrak

Re: Myši nekončí

To preci neni o grafickych kartach. ;-) A v CADu se renderuje realtime? CAD neznam.

0/0
13.6.2012 22:55

Polopravda je často obrovská lež

Re: Myši nekončí

Co způsobuje stagnaci a co po ní následuje? Stačí si odpovědět.;-)

0/0
13.6.2012 23:22

tabasco

Re: Myši nekončí

výkon TOP grafických karet rozhodně nestagnuje

+1/0
14.6.2012 13:29

Cens0r

Re: Myši nekončí

Já neříkám, že určují či neurčují vývoj, já říkám, že myši díky nim zůstanou (byť třeba jako alternativa k jiným ovládacím prvkům).

0/0
14.6.2012 6:39

REMET

Nahradi?

A protoze jsou touchpady tak super, tak proto si vetsina uzivatelu k notebookum porizuje mys :-) Osobne mam touchpad u notebooku vypnuty.

+7/0
13.6.2012 21:47

sematam

Re: Nahradi?

Problem je ze nemuzete pridat odkaz na to vase zjisteni. Proste se vam neco v noci zda a vy myslite ze to je skutecnost.

0/0
13.6.2012 22:12

Bubrak

Re: Nahradi?

no mys a t-pad, to je jako mercedes a trabant, na to neni potreba zadnej odkaz ;-D

+3/0
13.6.2012 22:21

l.g

Re: Nahradi?

Dokud jsem používal PC notebooky s Windows, tak jsem si taky myslel, že to bez myši nejde.

Od té doby co používám MacBook, tak jsem u něj neměl důvod vzít myš do ruky. TrackPad je opravdu plnohodnotná náhrada.

0/0
13.6.2012 22:37

dluhousek z narodni fronty

Re: Nahradi?

co to je ten mac book ? nejaky smejd co ma par promile populace ? a co z toho ?

0/0
13.6.2012 22:53

Polopravda je často obrovská lež

Re: Nahradi?

Jistěže není. Třít prsty o desku 13×13 cm nelze principiálně považovat za náhradu.

0/0
13.6.2012 22:55

dluhousek z narodni fronty

Re: Nahradi?

presne, vetsina lidi co znam, at pouziva cokoliv, tak pokud note ma na pravidelnou praci, tak ma u nej i hlodavce. samozrejme behem prenosu a nejakych kratkych vyndavacek ne a taky ho nemaji ti co pocitac maj jen jako psaci stroj.

0/0
13.6.2012 22:54

politicky nekorektní trolejbus

Re: Nahradi?

Já to mám naopak.

na externí myš a klávesnici u NB jsem si nikdy nezvykl, ani "klitoris" mezi G a H mně neoslovil, touchpad používám už od mého prvního IBM.

A na NB klávesnici jsem si natolik zvykl, že i u stolního PC píšu čísla přes SHIFT.

Největší zásek je ovšem když si kolega připojí klasickou myšku k mini notu Asus, ta myška je velká jak třetina počítače;-D

0/0
13.6.2012 23:51

vtech

totalni blabol

sorry

+10/0
13.6.2012 21:45

Bubrak

Re: totalni blabol

souhlas R^

0/0
13.6.2012 22:22

I Shot the Devil

Re: totalni blabol

no, kdysi byl hrubej blábol,že co je těžší než vzduch a zárověň to není pták, to nepoletí.

čas ukáže, a jestli to dotáhnou do stavu (a tomu věřím) ,kdy bude stačit jen pomyslet a zároveň uživatel nebude obtěžován nějákým snímacím HW,tak to bude zase paráda,stejně, jako byl přechod z kurzorů na myšáka.

0/0
14.6.2012 0:06

sama_pozitiva

Nenahraditelná

Krysy přežijí i jadernou válku. Touchpady, trackball všechno jsou jen zbytečné produkty.

+2/0
13.6.2012 21:39

Bubrak

Re: Nenahraditelná

spis takove znouze nahrady, kdyz je mys neprakticka z jineho duvodu (neni na ni prostor apod)

0/0
13.6.2012 22:24

gogan

Monitor

si snažím udržovat v čistotě a nedokážu si představit, že si po něm patlám rukama. Navíc myš bez problémů vyměním za novou a co s opotřebeným displejem? Zákonitě na něm budou exponovanější místa.  U mě myš vyhrává.

0/0
13.6.2012 21:24

panko velkomožný

Zapomněli jste dodat,

že článek je určen pro lidi, kteří používají počítač pouze k surfování po internetu.

+12/0
13.6.2012 20:41

TristanTzara

Re: Zapomněli jste dodat,

;-DR^

0/0
13.6.2012 20:41

politicky nekorektní trolejbus

Re: Zapomněli jste dodat,

kterých je dnes většina.

I spousta pracovních aplikací je dnes dělána jako intranetová stránka, kterou otevřete v prohlížeči ( nemluvím o graficích, konstruktérech, architektech...)

Takovému obchodnímu zástupci na firemním NB často stačí jen ten IE, protože prezentaci zákazníkům, komunikaci s firmou, reporty , obchodní smlouvy etc vše má na firemním serveru k němuž přistupuje přes interface webového prohlížeče.

0/0
13.6.2012 23:57

jien

Jak by se například daly hrát call of duty atd

To je s touchpadem nemožné. Myši určitě nekončí

0/0
13.6.2012 20:38

Royal

koniec myší ?

Ja sa úplne váľam po zemi, korporácie teraz začínajú prechádzať z XP na 7 a Technet tu rieši ešte nevydaný W8... ten skončí ako ME alebo Vista... vbc mi nechýba k životu... Pri každom svojom nb mám myš, touchpad je tragédia. akceptovateľný možno len kvôli mobilite... na myš sa vbc nechytá...

+7/0
13.6.2012 20:16

i-zajic

Re: koniec myší ?

cožpak z XP na W7 ... dnes jsem u jednoho zákazníka řešil potřebu nové tiskárny na LPT pro tisk z Win98 ! :-)

0/0
13.6.2012 21:58

I Shot the Devil

Re: koniec myší ?

Asi chtěli mít v muzeu funkční exponát, u automobilů je to běžné;-D

+1/0
14.6.2012 0:11

Wrunx

Já bych naopak řekl

že myš komerčně jako první zavedl Apple, rozhodně ne MS.

0/0
13.6.2012 20:05

Magicmaster

Re: Já bych naopak řekl

Apple s ní přišel, to je pravda. Taky v článku není řečeno, že by ji udělal MS. Je ale fakt, že velký boom počítačů do domácností pro obyčejné lidi byl způsoben spíše Microsoftem, takže tím pádem i ta myš..

+1/0
13.6.2012 20:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.