- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak mozna u applu, macbook je jedinej notebook kde se da pohodlne a komfortne bez mysi obejit, ALE na hrani her je touchpad nepouzitelny, na opravdu profesionalni grafickou praci je to nepouzitelny (mys je zde jako naproste minimum) a takovychto ALE je mnohem vice. Proto tu mys s nami zustane vzdy.
co to je hroznej článek? autor nejprve píše že myším zvoní hrana, že budou nahrazeny touchpady, pak touchpady s perem, pak hlasem či pohybem. je to totální ptákovina, přesnost myši lze nahradit např. v photoshopu pomocí dotykového pera a touchpadu, ničím jiným již tak přesní nebudete. jak se budou hrát hry? myš je a ještě hodně dlouho bude nejpřesnějším, nejpohodlnějším a hlavně nejuniverzálnějším ovládacím prvkem který jen tak nic nenahradí - mluvím o desktopové části, meto nemá cenu radši ani komentovat, ten hroznej paskvil.
To jako mysli autor vazne ze zrovna Microsoft prosadil mys? Co treba Apple? A nebo i ta blba amiga mela fajnovy okenni system v dobe kdy jsme tukali prikazy v MS DOSu nebo tak maximalne koukali na modreho Norton Commandera. Ano, mys se dala omezene vyuzit, ale rozhodne to melo daleko do MacOSu nebo Workbench (myslim ze tak se ten system na Amize jmenoval)
A nejvetsi nepritel mysi ze je touchpad? To nejspis spadl autor tezce na hlavu. Kazdy kdo chce pocitac pouzivat efektivne, pouziva mys a neboji se za ni dat velke penize. Znam spoustu lidi co si koupili herni mys na praci, at uz jsou to grafici, konstrukteri, nebo jen obycejni uzivatele, kteri se nespokoji s kompromisem levne mysi, nebo touchpadu.Kdybyste jim rekli at pracuji na touchpadu, poklepali by si na celo.
a jak jako budeme mi PCčkáři hrát? Jsme odkojení na klávesnici a na myšce
Budes skakat pred kinectem a dokud nespalil aspon 1000kilojaulu tak ti to nedovoli SAVE
.. myšina je na práci, tablet(vstupní zař.) taky na práci a tlačpady tak leda k vzteku když potřebujete přesnost.. Mimochodem, zde přítomní hráči 3D her - zkoušeli jste někdy udělat 180° otočku ve výskoku pomocí tlačpadu? A to by byla teprve paráda, kdyby se hrálo hlasovým ovládáním... Vyskoč, zamiř střel pardon, právě mě unesla představa bandy takto hrajících lidí spolu v herně jak se při střílečce přeřvávají ....
no, treba ovladaci rukavice by treba na hrani her byla mnohem efektivnejsi. Hlasova komunikace je stejna blbost jako controller nebo dotykovej display. Ale trh urcuje vetsina a vetsina nepotrebuje takove spektrum ovladacich moznosti jako tech par jedincu, kteri potrebuji pracovat (chci videt programatora, tak vyviji aplikace na iPadu s dotykovym displejem, nebo celej den sedi se zvednutyma rukama, aby mohl jezdit po obrovskych ikonach na jeste vetsim monitoru).
...keď sa povie pohybové a hlasové ovládání?
To znamená vypnúť touchpad za pokriku "do prčic!"
Jak se asi delalo dtp a cad v dobe kulickovych mysi? Inu digitizery, tablety ( tak se tehdu rikalo externimu touchpadu) a dalsi podobna ruzne oznacena zarizeni. Cili clanek opetovne ukazal beznou uroven idnes - minimalne jedna hruba obsahova chyba.
DTP normálně myší, základ byl dobrá podložka a hodně čistit.
upravovat a retušovat fotografie t-padem nebo patláním prsty po kvalitním Adobe RGB monitoru?
Nebo se posaďte pohodlně do křesla, 20-24'' monitor si dejte do správné vzdálenosti a ovládejte aplikace rukou šátrající po monitoru. Schválně jestli dosáhnete. A taky vás za chvíli nebude ta předpažená ruka bolet, že...
Nebo třeba při stříhání videa Vegasem vidím, jak se prstama chytám na ty růžky a další vymakané ovládací finesy.
Dotekové ovládání chápu u mobilů a malých čteček, které má člověk na klíně, ale u monitoru na stole je to pitomost.
obavam se ze nejaky jablickar vam vysvetli ze kdo pouziva pocitac na praci a ne na frajerinky ten tomu nerozumi protoze neni trendy a ze samozrejme vse uz jeho apple vymyslel uplne cool
obecne mate pravdu. tam kde je nutna preciznost a stabilita nejak nic lepsiho nez mys zatim neni
je slátanina všeho, co šlo jen trochu k sobě dohromady a o jeho podstatě ve využití myši lze dost pochybovat. I když se vývoj posouvá, myš tu bude určitě déle, než autorův "možná poslední rok". Změňte nadpis článku na: "Jak počítače přicházejí o myši a autor o rozum" a toto slohové cvičení ve formě "úvahy" si příště dejte raději do blogu.
Už z toho prostého důvodu, že nic lepšího na hraní FPS nebylo vynalezeno (konzolisté by mohli povídat). A dokud se budou hrát nové střílečky, nebo i starý DOOM, myš bude...
Hry neurčují vývoj výpočetní techniky. Naštěstí...