Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové verze prohlížečů: lepší funkce, bezpečí i vzhled

Zatímco IT svět spekuluje o akvizici Opery Facebookem, vychází nová verze tohoto šikovného prohlížeče. A přestože se nemůže svojí rozšířeností rovnat nejsilnější trojce prohlížečů v aktuálním pořadí Chrome, Internet Explorer a Firefox, své uživatele si jistě najde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hcunited

Netscape Navigator v 1.0

to byly casy:-)

+1/0
17.6.2012 21:52

1000101111010100

Re: Netscape Navigator v 1.0

To byly hrozné časy. Zejména proto měl MSIE takový úspěch, protože NN byl pomalý, nepružný, padal, byl za peníze. Kdyby nepřišel MS se svým řešením (mimochodem, v té době bylo například na Macintoshích skoro nemožné udržet NN v chodu a Apple neměl vlastní browser, takže IE jednoznačně nejlepší), byli bychom dnes možná tak někde tam, kde jsme byli před šesti lety...

0/0
18.6.2012 14:31

l.g

Re: Netscape Navigator v 1.0

To je hodně sporné.

1. Uvědomte si, že v době NN 1.0 používalo internet sotva 1% uživatelů počítačů a to v naprosté většině pomocí vytáčeného připojení. Takže nějaká stabilita NN byla až to poslední, co někdo řešil.

2. Škody které MS napáchal vydáním a udržováním při životě prohlížeče ignorujícího snad všechny mezinárodní standardy jsou tak zásadní, že nebýt MSIE, možná bychom byli spíš o těch 6 let dál.

0/0
18.6.2012 19:13


hcunited

Re: Netscape Navigator v 1.0

Ale byly to casy. Nikde zadny otravove a trollove... a trotlove (cimz vubec nemyslim tebe). Jen proste, kdyz jsem si cetl cislo verze opery, tak jsem si vzpomnel na pravek. jinak jestli je to pravda s tim FB a operou, tak s ni proste koncim. Pouzivam ji od jeste placenych verzi a jsem proste na ni zvyklej. Ale FB me proste tak nejak sere

+1/0
19.6.2012 10:39

Krak

Re: Netscape Navigator v 1.0

Velmi racionální úvaha... ;-D

+1/0
20.6.2012 14:16

Majitel 45 nicků, tento je 46.

Re: Netscape Navigator v 1.0

To mám ještě v paměti, používal jsem ho na černobílém rozhraní X-Window někdy v 1. polovině 90.let

Netscape, Winsock Trumpet, Eudora, Gopher, Infoseek

http://web.archive.org/web/19960512212113/http://www.infoseek.com///

0/0
18.6.2012 20:35

FaceFuk

Opera link

Já u Opery mimo jiné miluji její službu Link. Protože doma používám stolní PC, do školy netbook a na cesty spíše mobil, tak není nad to, mít na všech těchto zařízeních synchronizované záložky, hesla, zadané adresy, blokované reklamy atd. Není taky nad to po reinstalaci systému se pouze přihlásit a pomocí jednoho tlačítka mít porhlížeč jako předtím.

Opera Turbo se také hodí, pokud chytím jen 2 "čárky" Wifi :)

Nemluvě o tom, že opera na tom asi tak špatně nebude, když Firefox tak trošku skopíroval celé její jádro :)

+3/0
17.6.2012 21:10

___Radi

Re: Opera link

taky operu používám od začátku internetu a přechod na cokoli včetně toho měšného chroma je prostě nemožnej :-) kdo si jednou zyvkne na luxus už nechce jinak ;-)

+1/0
18.6.2012 7:39

Dusan321

Re: Opera link

Ja si prave odvykam, protoze luxus bez adekvatni podpory tretich stran je celkem naprd. Operu zabiji jeji mizivy podil na trhu, neni mozne dlouhodobe mit prohlizec s procentnim podilem, to proste nefunguje.

0/0
19.6.2012 10:50

PetrValec

Re: Opera link

"... bez adekvatni podpory tretich stran ..." Operu používám už hodně dlouho a už dlouho jsem neměl problém... To co funguje ve Firefoxu nak na 99% pujde i v Opeře. Je pravda, že dřív byl občas zázrak otevřít stránku, která by se zobrazila v Opeře správně, ale už jsem hooodně dlouho na nic takovýho nenarazil... Dřív bylo největší nímus to, že Opera dodržovala standarty (narozdíl od IE) a to jí ublížilo nejvíc... Nebýt Opery, tak dneska prohlížeče vypadají úplně jinak.

0/0
19.6.2012 23:30

Mokashi

ja myslim

ze na psani zbytecnych ptakovin do ruznych diskuzi vam staci jakykoliv prohlizec

+8/0
17.6.2012 19:27

HoHo_123456

A co Safari?

Je vidět, že Technet neustále ignoruje Safari, který je lepší a lepší. V MacOS nepoužívám nic jiného. Pravdou je, že ve widlích je Safari trochu nepoužitelný. Jinak jsem vyzkoušel Widle 8 s Explorerem 10 a nechápu, víc sračkoidní prohlížeč se Microsoftu zatím nepoved, jen tak dál.

No nechápu lidi co si nainstalují Chrome, to je jako když si dobrovolně nainstalují do počítače maleware, který pěkně sbírá a sbírá data o uživateli, ještě uživatele pěkně upozorní, že by měl být přihlášený svým google účtem a pak s uživatelskými daty spojenými s google účtem pěkně analyzuje, cílí reklamu, pročte e-maily, prodá dál co zajímá třetí strany o uživateli...

0/0
17.6.2012 18:37

Titan no.1

Re: A co Safari?

Safari je minorita asi proto, že MacOSX používá 7,4% uživatelů...;-)

0/0
17.6.2012 18:58

l.g

Re: A co Safari?

1. Máte dojem, že to je větší minorita, než nějaké Comodo Dragon?

2. Safari běhá i ve Widlích. Tak proč řešíte uživatelel OSX?

0/0
18.6.2012 0:12

Titan no.1

Re: A co Safari?

1. Nějaký Comodo Dragon je Chrome v oblečku

2. Safari na Widlích neběhá, ale ošuntěle kulhá, jak všechno od Jobse počínaje iTunes...

0/0
18.6.2012 8:11

1000101111010100

Re: A co Safari?

Nikoli. Počínaje QuickTimem, protože tato úchylnost byla na Windows mnohem dříve, než Jobs stihl vyplodit tu iHrůzu, o které mluvíte v bodě 2.

0/0
18.6.2012 14:24

Titan no.1

Re: A co Safari?

:-) No jo, na QuckTime jsem úplně zapomněl, je už to hodně dávno, co jsem na systémy to devastační mediální prostředí přestal instalovat, takže se mi ani nevybavilo...;-)

0/0
18.6.2012 20:37

1000101111010100

Re: A co Safari?

Co říkáte, nebude ono to tím, že ty W8 + MSIE10 jsou ještě docela dost daleko od release? ;-)

.

Safari v podstatě nikoho nezajímá. Na Windows je to jen další nepoužitelný Apple balast a MacOS platforma je natolik minoritní, že nemá smysl se jí zabývat. Její uživatelé navíc nic, co není od Apple stejně nebude používat, takže je zbytečné o Safari psát. Stejně ho mají.

0/0
18.6.2012 14:28

Věrný sluha pana Hraběte

safari

R^

0/0
17.6.2012 17:21

venecek.nebo.rakvicku2

Re: safari

Do Afriky, na černošky!

0/0
17.6.2012 17:36

venecek.nebo.rakvicku2

Opera mi moc dobrá nepřijde....

Vždy ji po nějakém čase zkouším na všech svých počítačích s různými konfiguracemi a Opera nikdy nikde nefungovala na 100% pořádně. Vždycky se něco buď pokazilo, nebo přestalo fungovat, nebo nešlo nastavit. Po určitém čase začala být neskutečně lenivá. Zatím vítězí Chrome, a to i s tím jedním malým neduhem, že se občas zcela pokazí, přestane fungovat a nepomůže mu ani reinstalace, ale pouze zásah do systému.

0/0
17.6.2012 16:24

z-VV-na-bliti

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

No jestli Ti dva ruzny browsery "nejdou nastavit" a padaji a nenefungujou, mozna nebude chyba v browserech. ;-D

+3/0
17.6.2012 16:33

venecek.nebo.rakvicku2

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Nebojte, tušil jsem, že se najde smajlíkový posměváček, který mi bude tvrdit ono okřídlené o chybě mezi židlí a klávesnicí. K vaší smůle je bohužel například "občasný rozklad chrome" častou a komunitou zdokumentovanou chybou, která se vyskytuje naprosto nezávisle na uživateli a reinstalace pomáhá pouze občas. Ale chápu, že pokud jste takový ten "tyvole Jardo ten Gůgl to je věc" uživatel, který se nikdy s ničím takovým nesetkal, tak vám to může připadat velmi exotické. S tím vám nepomohu.

+2/0
17.6.2012 16:58

Titan no.1

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Takže vede Chrome, který je čistý spyware a občas vám rozhodí celý operační systém? Jestli jsem to správně pochopil, tak to nechápu...

0/0
17.6.2012 17:15

venecek.nebo.rakvicku2

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

O tom nemůže být ani řeč. Browserů samozřejmě používám vícero, protože nic není ideální. Chrome naštěstí OS nerozhodí. Rozhodí jen sám sebe právě díky svojí spywarovatosti.

0/0
17.6.2012 17:34

___Radi

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

"Browserů samozřejmě používám vícero" to je úchylka, nemoc nebo neschopnost? 8-o

+2/0
18.6.2012 7:43

kars

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Mám ho roky a zatím se mi nikde nerozhodil... Ale je fakt, že ho mám jako prohlížeč a jakékoliv snahy o přihlašování, zakládání Chrome účtů apod. důsledně odmítám.

0/0
21.6.2012 1:06

z-VV-na-bliti

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Exoticky mi to neprijde, Chrome mi nesmi pres prah (nadto jsem na linuxu), Operu ale pouzivam uz leta (vcetne wokennich verzi) a nejakej downtime jsem zatim nezaznamenal. A "nejde nastavit" je ... k smichu.

+1/0
17.6.2012 19:03

doktor_bota

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Zajímavé, na jakém OS se ti to stává? Protože na WIndows, ač má Opera řadu drobných chyb, mi jede Opera bez větších problémů od verze 5.něco. A jejích instalací u známých mám za sebou nemálo...

0/0
17.6.2012 17:11

venecek.nebo.rakvicku2

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Vyzkoušeno na XP home i pro a na 7 pro. Rozhodně mě to ale nijak netrápí.

0/0
17.6.2012 17:36

doktor_bota

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Tak pokud tě to netrápí, proč ta ostrá reakce na kritiku tvých schopností? Já znám člověka, který léta používal jakousi blbinu na úpravu dpi monitoru a spoustu věcí mu kvůli tomu zlobilo - on nevěděl, že je chyba u něj a programátor prostě se vším počítat nemůže... Až jsme se jednou dost chytli, tak jsem mu to vypnul a byl pokoj.:-)

0/0
17.6.2012 17:48

___Radi

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

tak zkus vyměnit tohot trotla co sedí mezi klávesnicí a monitorem ;-D;-D

0/0
18.6.2012 7:41

1000101111010100

Re: Opera mi moc dobrá nepřijde....

Možná méně "zasahujte do systému" a ono to začne až zázračně fungovat. Vážně. Zkuste to někdy.

.

Operu jsem skutečně nikdy neviděl, že by se dostala do stavu, kdy bude dělat problémy. Což nemohu říct například o FF, který jsem právě proto před lety opustil.

0/0
18.6.2012 14:35

Titan no.1

Faktická

HW akcelerace není u Opery defaultně zapnutá, protože ještě není 100%-ně odladěná, zapnete ji:

about:config

User Prefs - Enable Hardware Acceleration

Dalším nastavením se aktivuje i hardwarová akcelerace nejen vykreslování stránky, ale i samotného GUI Opery:

User Prefs - Enable WebGL

+5/0
17.6.2012 13:33

Radek-334

Re: Faktická

Faktická, ostatní prohlížeče mají HW akceleraci již doladěnu, budu tedy používat je...

+2/0
17.6.2012 13:55

Titan no.1

Re: Faktická

Já nepsal ke čtenářům bulváru, ale k technicky alespoň průměrně zdatným lidem...

+3/0
17.6.2012 14:08

Radek-334

Re: Faktická

Já jsem SW vývojář a opravdu nemám potřebu někomu ladit jeho projekt - stačí mi moje vlastní problémy.

+6/0
17.6.2012 14:21

arrosage

Re: Faktická

A v diskusi o moru budete tvrdit, že jste vystudovaný bakteriolog, ale nemáte potřebu léčit někomu jeho epidemie, stačí bám vašel vlastní. Jo takových je plná každá diskuse.. ;-D

+3/0
17.6.2012 17:03

___Radi

Re: Faktická

a já čaroděj ;-D;-D ta o čwervené karkulce by nebyla ty SW vývojáři? ;-D;-D

0/0
18.6.2012 7:47

z-VV-na-bliti

Re: Faktická

moje rec! Neco bez HW akcelerace mi to na disk nesmi! ;-D;-D

0/0
17.6.2012 16:36

Dusan321

Re: Faktická

Co jsem slysel od lidi co ji dlouhodobeji testovali, tak jsou dost dobre duvody proto, aby zustala defaultne vypnuta. :-/ Ono kdyby fungovala, tak se s ni vyrobce tajit nebude.

+1/0
17.6.2012 14:09

Titan no.1

Re: Faktická

Nikdo ji netají.

Je to dáno tím, že Opera nemá počítačové farmy a tisíce lidí, kteří by to mohli rychle řešit. HW akcelerace je velice náročná záležitost, protože musíte odzkoušet všechny kombinace podporovaného hardware a ovladačů...

0/0
17.6.2012 14:20

Radek-334

Re: Faktická

Mý to chápeme, právě proto, že "Opera nemá počítačové farmy a tisíce lidí" nechci já osobně Operu používat.

+2/0
17.6.2012 14:22

PetrValec

Re: Faktická

krásný příklad toho, když má někdo počítačové farmy a tisíce lidí, je třeba IE...

0/0
17.6.2012 15:03

net.Xtreme se nevzdává

Re: Faktická

A co je s ním za problém?

0/0
17.6.2012 16:09

PetrValec

Re: Faktická

No dřív opravdu HW akcelerace spíš nefungovala než fungovala, ale už delší dobu u Opery Next (něco jako betaverze) funguje skoro na 100%. A mimochodem, Opera v některých testech, kde jiné prohlížeče pro rychlost potřebují HW akceleraci, je už dlouho poráží...

+1/0
17.6.2012 14:52

ununun

Re: Faktická

100%-ně :-))))) tatar

0/0
17.6.2012 16:40

Titan no.1

Re: Faktická

Přesně tak. Používal jsem to, ještě když bylo PC jen snem z časopisů. Máte nějaké efektivnější vyjádření? A ten podpis ve vašem příspěvku vyjadřuje národnost nebo je to vlastní jméno?

0/0
17.6.2012 17:12

ununun

Re: Faktická

ne, oslovení

0/0
17.6.2012 18:51

Titan no.1

Re: Faktická

Nesmysl, je to jednoznačný podpis...

0/0
17.6.2012 19:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.