Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

REPORTÁŽ: Při nejtěžším testu LEO Expressu „zhasli“ výzkumák

Test Leo Expressu znamená zhruba měsíční simulování běžných i nejméně pravděpodobných situací na železnici. Souprava při něm vozí 40 tun kolejnic místo cestujících. Vedoucí testu nařídil při nejtěžší zkoušce dokonce výhradní napájení okruhu. To znamená, že „zhasl“ Výzkumný ústav železniční v Cerhenicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Pobořil

Jiné trasy

Nevíte jestli tato a souprava od RegioJet je plně kompatibilní i s jinými trasami, konkrétně mezi Brnem a Ostravou a Brnem a Prahou? Slyšel jsem pověsti, že prý ne všude je stejné elektrické napětí.

0/0
24.6.2012 11:23

0xf0

Re: Jiné trasy

To nejsou pověsti, ale pravda, protože u nás není jediná trakční proudová soustava, ale jsou celkem čtyři. Do Brna by se tedy nedostala, protože by ji střídavina nechutnala.

0/0
24.6.2012 11:47

Astaroth

Re: Jiné trasy

Lpeni na tom, ze jsou u nas 4 soustavy, je totalni esence sotoustvi. Samozrejme, ze jsou 4, ale jedna je jen na minicancourku nepropojenem elektricky s nasi siti a druha na izolovane lokalce, kde stejne jezdi jen regionohy a muzejni stroje. V praxi jsou tedy pouzivane a pouzitelne dve.

0/0
24.6.2012 15:26


809.KocuR

Re: Jiné trasy

To nejsou pověsti, to je realita. Od dob socialismu jsme zdědili železnici rozdělenou na severní šást eletrifikovanou napětím 3000 V stejnosměrných a jižní část republiky má v troleji 25.000 V střídavých na frekvenci 50 Hz. (Pro hnidopichy: o Znojmu vím a Bechyňce taky)

Tato souprava nepatří ani RegioJet, ani ČD ale dopravci LEO EXPRES (Leo podle jména Leoš, nikoliv podle stejnojmenného časopisu).

Tyto soupravy jsou určené pouze pro 3000 V stejnosměrných, takže v Brně, Budějovicích nebo Plzni by se vlastní silou nehly. Lze je ale dovybavit pro provoz v obou systémech, případně i třetím, německém (15.000 V, 16,7 Hz).

PS: ČD mají nedostatek vozidel schopných jezdit pod oběma systémy, řeší to pronájmem zahraničních lokomotiv od Rakouských spolkových drah.

0/0
24.6.2012 11:56

Astaroth

Re: Jiné trasy

ČD mají nedostatek vozidel schopných jezdit pod oběma systémy rychlosti 160km/h. Na 140 jich je dost.

0/0
24.6.2012 15:27

tarten

Re: Jiné trasy

Veřejná mapa proudových soustav je zde:

http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol_KJR.pdf

0/0
26.6.2012 10:31

TakNicNo

Pěkný pokrok v ČD.

Škoda jen, že už 4 roky pravidelně do Ostravy nejezdím :-(

0/0
23.6.2012 19:57

leather-man

Re: Pěkný pokrok v ČD.

8-o

0/0
24.6.2012 11:09

809.KocuR

Re: Pěkný pokrok v ČD.

Hmm, jenže tohle prý nepatří ČD, ale koupil si to Plzeňský pivovar, že prý to zkusí taky, provozovat osobní vlaky. ;-O

0/0
24.6.2012 11:57

bebíčko

Re: Pěkný pokrok v ČD.

A bude v nich točit Bernarda.;-D

0/0
24.6.2012 13:21

Lord Helma

Tu je zase odborníků

a známých provokatérů. Většinou o tématu nic neví, ale zarputile budou diskutovat. V článku bohužel se akorát vypíchly ty kolejnice místo lídí a na to hlavní se nějak zapomělo. EMC testy je velice náročná a komlikovaná soustava testů, která mimo jiné ověřuje, zdali souprava třeba neuvolní obsazený úsek na vedlejší koleji nebo nezvedne předčasně šraňky. A taky třeba, že nevypne nebo nerozhodí lidem kardiostimulátory. A to se jinak než ostrými testy provést nedá, simulace jsou k ničemu.

Je třeba si uvědomit, že Evropa má možná sjednocený tvar okurek, ale nic víc. Vždyť dodnes nebyla schopna sjednotit elektrickénzásuvky. A na železnici navíc hrají svou roli i historické vlivy, kromě toho tato nekompatibilita sloužila a slouží k ochraně vlastních dopravců. Myslíte si, že v Německu je to jiné? Tam je to ještě horší.

Takže nechte planých řečí a někteří z vas se můžou těšit na svezení nejrychlejší tramvajkou, já jsem na to hodně zvědavej.

+3/0
23.6.2012 17:10

vransen

Re: Tu je zase odborníků

Konečně odborník, který tady rozvedl, v čem musíme za Švýcary a potažmo za celou západní Evropu dodělávat jejich ledabylou práci. Aspoň víme, proč jsou zahraničí produkty, které my nedovedem už desítky let vyrábět, ještě o něco dražší než všude jinde kolem. Rád se dozvídám, že to kouzelné slovo se jmenuje Ochrana vlastních dopravců.

0/0
23.6.2012 20:13

martas38

Re: Tu je zase odborníků

Vransene to kouzelné slovo se jmenuje tvoje blbost. Tvá potřeba vyjadřovat se k věcem o kterých nemáš absolutně páru je naprosto směšná. Představ si, že krom lokomotivy musí schvalovacími testy ve státní zkušebně projít i čínská rychlovarná konvice, kterou si záléváš před pozřením svoje medikamenty, byť se v německých léčebnách již roky používá.

+3/0
24.6.2012 2:09

Antonín, topič

Re: Tu je zase odborníků

Je fakt, že tohle je nejstrašlivější případ z diskusí idnes. Zavilý fanda USA, zavilý fanda Ruska, všechno marné, tenhle fanda regulací je převyšuje o desítky hlav.

Já si tedy myslím, že je to jeho práce, protože lidé, kteří jsou takto doopravdy hloupí, obvykle neumějí psát.

0/0
26.6.2012 17:58

computer

Re: Tu je zase odborníků

začínám dumat, zda není tento panťák zbytečný. Kolik asi stojí Leoše všechny zkoušky? Vyplatí se vůbec pro tak málo jednotek v provozu? Jančura šel na to myslím ekonomičtěji. Opravil homologované lokomotivy, k tomu pár vagónů a začal jezdit a vydělávat.

0/0
23.6.2012 22:45

Bob-an

Re: Tu je zase odborníků

Ty zkousky podle me zas tolik stat nebudou.... a plati je stadler, ktery treba pocita s tim, ze by CR mohl do budoucna dodat dalsi flirty (kdyz uz je bude mit homologovane)

0/0
24.6.2012 1:21

tarten

Re: Tu je zase odborníků

Tenhle expresní panťák je z určitých hledisek mnohem lepší, než Jančurovy šikovné bazarové rekonstrukce.

Zkoušky samozřejmě zadarmo nejsou, ale Stadleru se hodí pro pronikání na náš trh, příště se nabídne třeba i Jančurovi nabo ČD.

O vydělávání bych u Jančury zatím pomlčel, dokud nebude místo mediálních lží (sám dokonce už některé přiznal) vydávat auditované výroční zprávy.

0/0
26.6.2012 10:40

Karboxyl

Re: Tu je zase odborníků

Ono už tak nějak z podstaty věci se tvar okurek sjednocuje mnohem snadněji, než zásuvky. Nicméně narodíl od okurek by to byla opravdu přínosná věc.

0/0
23.6.2012 22:53

vransen

Re: Tu je zase odborníků

Ohledně těch okurek se jedná o nařízení komise EHS č. 1677/88 (tehdy EU skutečně neexistovala) a v podstatě jde jen o zařazení do jakostní třídy. Úplně normální potravinářská norma, kterých bylo i v ČSSR desítky.

Zásuvky se sice nesjednotily, ale napětí je dnes všude v EU 230V. Europlug CEE 7/16 zapnete skoro všude v Evropě. Co tam máte dál?

0/0
23.6.2012 23:19

Lord Helma

Re: Tu je zase odborníků

Si říkám, jestli má smysl na vás reagovat. Buď jste tak blbej anebo do sebe zahleděnej. S tou vaší zásuvkou se děte vycpat, to je pouze pro elektrické přistroje třídy II a rozhodně nepřipojíte tímhle žádný přístroj třídy I. A pokud ano, tak si akorát zasloužíte aby vás ten elektrický proud pořádně žahnul. Snad se vám v palici rozsvítí.

+1/0
24.6.2012 10:31

vransen

Re: Tu je zase odborníků

A teď si normálně představte, že jako turista si vše potřebné zapojíte (noťas, dobíječky, rádio atp.) a místním je to stejně jedno. Chápu, že tohle nedáte, protože jste nikdy nikde nebyl, ale v praxi je to funkční.

+1/0
24.6.2012 18:53

Lord Helma

Re: Tu je zase odborníků

Chápu, že vám chybí elementární znalosti z elektřiny. A teď si vy genie představte, že vám bude probíjet zdroj od noťasu (230V je třívodičové) nebo ještě líp vaše druh/družka bude chtít si přežehlit fiží a dostane pecku od neuzeměné žehlící plochy. Podle vás nemožné, hřbitovy jsou takových plné. A bez redukce to nezapojíte ani náhodou - Anglie, Taiwan ...

PS. uvědomte si, že jste známý trol, který je tu všem pro smích. A takovými kecy sisvou pozici jen vylepšujete

0/0
25.6.2012 0:28

vransen

Re: Tu je zase odborníků

Napsat, že si na dovolenou budete brát žehličku, to už je skutečně křeč. Vaše elementární znalosti bych doopravdy chtěl mít ;-D

+1/0
25.6.2012 9:00

Lord Helma

Re: Tu je zase odborníků

To, že jste neviděl vy žehličku na dovolené, neznamená, že si ji nikdo nebere. Velikost videokamery 8x8x14 cm, váha 700gramů, napařovací. Ale chápu, na luxusní soupravu ADIJAS to nepotřebujete ...

0/0
25.6.2012 15:16

Honza z Prahy

Re: Tu je zase odborníků

Helma, ty ses fakt Jaryn ;-D;-D Jestli si beres na dovolenou zehlicku, tak chapu, ze nikam nejezdis. Jeste napis, ze si lidi na dovolenou berou i vidle, coz je evidentne tvuj pripad. Vransenovi nesahas po kotniky, tak se jdi vyklidnit k neuzemene zehlici plose. A dej si pozor, aby ses pri psani reakci nezabil umelohmotnym trafem od notasu ;-D;-D;-D

+1/0
25.6.2012 19:18

Lord Helma

Re: Tu je zase odborníků

Svobodný? Když se dobře oženíš, tak cestovní napařovací žehlička bude běžnou součástí zavazadla na dovolenou, bo robka se chce líbit.

A jen tak mezi nám, měl jsem půjčený no'tas Panasonic za 180 litrů a ten měl kovový šroubovací konektor, který byl propojen se zemí. To, že to neznáš, tak to neznamená, že to neexistuje.:-P

0/0
25.6.2012 20:24

Antonín, topič

Re: Tu je zase odborníků

On tě vlastně chválí. Vransenovi opravdu nesaháš po kotníky, protože vransen je skutečně gigantický případ mentální insuficience.

0/0
26.6.2012 17:59

Karboxyl

Re: Tu je zase odborníků

Jako kde? V botníku? Nebo v pasti na mamuty?

 Sjednocené zásuvky dodnes nejsou, což je dle mě na celek velikosti poloviny USA opravdu pozoruhodné. Ale jinak cestování mi to nějak zvlášť nepřekáží, takže se s vědomím tohoto faktu i docela klidně vyspím.

0/0
26.6.2012 0:47

tarten

Re: Tu je zase odborníků

Je to tak, sjednocení napětí v síti z 220-240 V (možná i hůř) na 230 V mám za docela slušný úspěch. No a ještě větší úspěch je, že v ČR už napětí celkem drží a nepropadá někam na 180 V...

0/0
26.6.2012 10:43

Antonín, topič

Re: Tu je zase odborníků

Europlug má celkem výrazné omezení. Což ty, jako naprostý diletant, vědět nemůžeš, chápu.

0/0
26.6.2012 17:56

Ivan Langer

a bude to i spoustet zavory ?

nebo to bude jak pri testu pendolin na Breclavsku ?

0/0
23.6.2012 15:39

0xf0

Re: a bude to i spoustet zavory ?

Pán je odborník, to se pozná;-D Na Břeclavsku se ale jezdilo rychlostí větší, než na které byly přejezdy spočítány.

0/0
23.6.2012 15:44

Ivan Langer

Re: a bude to i spoustet zavory ?

nejsem odbornik, jen vim jak stali pracovnici zeleznic u prejezdu ;-D  Nevim, slysel jsem ze tam byl nejaky problem s rusivymi proudy ktere nejak ovlivnovaly zabezpeceni.  rikam nejsem odbornik proto se jen ptam :)

0/0
23.6.2012 15:47

martas38

Re: a bude to i spoustet zavory ?

Tam byl problém především s rychlostí Pendolína, se kterou tehdejší zabezpečovací systém nepočítal. Tuším, že na tebou vzpomínané trati udělalo Pendolíno 237 km/h (jeho absolutní rekord), což znameno, že šraňky ještě nebyly dole a souprava už byla pryč. Proto ti zřízenci u závor.

+1/0
24.6.2012 2:03

809.KocuR

Re: a bude to i spoustet zavory ?

Ano, ale ten rekord se dělal bez cestujících a všechny ostatní vlaky mezi Břeclaví a Brnem byly uklizené z trati.

0/0
24.6.2012 12:01

tarten

Re: a bude to i spoustet zavory ?

Je to tak, zabezpečení je tam vyladěné na max. 160 km/h, takže při rychlostních zkouškách musí být extra režim. Mimochodem, těch přejezdů mezi Brnem a Břeclaví už moc není, na zavedení rychlosti 200 km/h by stačilo nahradit nadjezdem jen jeden. Trochu překáží ještě druhý, ale je dost blízko Brna, takše nepřekáží moc.

0/0
26.6.2012 10:50

My.WinCleaner

No tedy

kdybych někde viděl některé fotografie z testu a nečetl článek, tak si budu myslet, že připravili nějaký speciální vlak pro naše spoluobčany sběrače.

+1/0
23.6.2012 14:11

Pravdu lze smazat, ne umlčet !!!

Teď ještě zbývá otestovat nádražáky

nejčastěji totiž selže lidský faktor ...

+3/0
23.6.2012 13:46

namestii

Naskakuje mi husí kůže

Když vidím ty polstrované podhlavníky... Fuj.

To by jel člověk v předklonu...

+2/0
23.6.2012 13:23

chacharostravsky

Re: Naskakuje mi husí kůže

Neznáte potahy???

+1/0
23.6.2012 14:07

Peťulák2

Re: Naskakuje mi husí kůže

On nemluví o potahu, ale o tom, jak je to vycpané. Že vám to celou cestu cpe hlavu strašně dopředu a bolí vás za krkem. Nové kožené žluté busy to mají taky a sezení nic moc.

0/0
24.6.2012 13:25

peetthemaster

Chybička foto číslo 2; km/m

Článek dobrý, jen asi u fotky číslo se vloudila chybička. Tak si to opravte :-)

"Souprava obkrouží za jeden den ve vyhrazeném čase okruh 13 276 km běžně padesátkrát."

0/0
23.6.2012 13:03

RayPall

Re: Chybička foto číslo 2; km/m

No hergot. Že by někdo vymyslel hyperpohon?

0/0
23.6.2012 14:52

Ivan Langer

Re: Chybička foto číslo 2; km/m

no co ? Ostrava Praha pres Peking no ;-D

0/0
23.6.2012 15:41

Posel z Liptákova VIII.

Nejčastější otázka 4-letého dítěte: "a próč?"

Nejčastější otázka českého diskutéra na idnes.cz a blesk.cz: "a próč?"

+1/0
23.6.2012 12:37

Posel z Liptákova VIII.

To je zas expertů...

...ale už vidím, jak se při první nehodě netestované soupravy strhne bouře, jak je možné, že byla souprava puštěna na české železnice ;-D

0/0
23.6.2012 12:35

wanad

I zkrat?

Test Leo Expressu znamená simulování i nejméně pravděpodobných situací na železnici. Takže i zkratu?

0/0
23.6.2012 12:26

Martin5.35

Re: I zkrat?

Provozní stav lokomotivy při jízdě max rychlostí nebo při rozjezdech, se prakticky rovná zkratu.

Asi byste měl vysvětlit, co si pod pojmem "zkrat" představujete

0/0
23.6.2012 12:51

wanad

Re: I zkrat?

Elektrický průboj přes uzemnění do elektrárny.

0/0
23.6.2012 13:12

Antonín, topič

Re: I zkrat?

A na zkratu je něco tvrdého či výjimečného?

0/0
27.6.2012 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.