- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevíte jestli tato a souprava od RegioJet je plně kompatibilní i s jinými trasami, konkrétně mezi Brnem a Ostravou a Brnem a Prahou? Slyšel jsem pověsti, že prý ne všude je stejné elektrické napětí.
To nejsou pověsti, ale pravda, protože u nás není jediná trakční proudová soustava, ale jsou celkem čtyři. Do Brna by se tedy nedostala, protože by ji střídavina nechutnala.
Škoda jen, že už 4 roky pravidelně do Ostravy nejezdím :-(
a známých provokatérů. Většinou o tématu nic neví, ale zarputile budou diskutovat. V článku bohužel se akorát vypíchly ty kolejnice místo lídí a na to hlavní se nějak zapomělo. EMC testy je velice náročná a komlikovaná soustava testů, která mimo jiné ověřuje, zdali souprava třeba neuvolní obsazený úsek na vedlejší koleji nebo nezvedne předčasně šraňky. A taky třeba, že nevypne nebo nerozhodí lidem kardiostimulátory. A to se jinak než ostrými testy provést nedá, simulace jsou k ničemu.
Je třeba si uvědomit, že Evropa má možná sjednocený tvar okurek, ale nic víc. Vždyť dodnes nebyla schopna sjednotit elektrickénzásuvky. A na železnici navíc hrají svou roli i historické vlivy, kromě toho tato nekompatibilita sloužila a slouží k ochraně vlastních dopravců. Myslíte si, že v Německu je to jiné? Tam je to ještě horší.
Takže nechte planých řečí a někteří z vas se můžou těšit na svezení nejrychlejší tramvajkou, já jsem na to hodně zvědavej.
Konečně odborník, který tady rozvedl, v čem musíme za Švýcary a potažmo za celou západní Evropu dodělávat jejich ledabylou práci. Aspoň víme, proč jsou zahraničí produkty, které my nedovedem už desítky let vyrábět, ještě o něco dražší než všude jinde kolem. Rád se dozvídám, že to kouzelné slovo se jmenuje Ochrana vlastních dopravců.
nebo to bude jak pri testu pendolin na Breclavsku ?
Pán je odborník, to se pozná Na Břeclavsku se ale jezdilo rychlostí větší, než na které byly přejezdy spočítány.
kdybych někde viděl některé fotografie z testu a nečetl článek, tak si budu myslet, že připravili nějaký speciální vlak pro naše spoluobčany sběrače.
nejčastěji totiž selže lidský faktor ...
Když vidím ty polstrované podhlavníky... Fuj.
To by jel člověk v předklonu...
Článek dobrý, jen asi u fotky číslo se vloudila chybička. Tak si to opravte :-)
"Souprava obkrouží za jeden den ve vyhrazeném čase okruh 13 276 km běžně padesátkrát."
No hergot. Že by někdo vymyslel hyperpohon?
Nejčastější otázka českého diskutéra na idnes.cz a blesk.cz: "a próč?"
...ale už vidím, jak se při první nehodě netestované soupravy strhne bouře, jak je možné, že byla souprava puštěna na české železnice