Diskuze

REPORTÁŽ: Při nejtěžším testu LEO Expressu „zhasli“ výzkumák

Test Leo Expressu znamená zhruba měsíční simulování běžných i nejméně pravděpodobných situací na železnici. Souprava při něm vozí 40 tun kolejnic místo cestujících. Vedoucí testu nařídil při nejtěžší zkoušce dokonce výhradní napájení okruhu. To znamená, že „zhasl“ Výzkumný ústav železniční v Cerhenicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Jan Pobořil

24. 6. 2012 11:23
Jiné trasy

Nevíte jestli tato a souprava od RegioJet je plně kompatibilní i s jinými trasami, konkrétně mezi Brnem a Ostravou a Brnem a Prahou? Slyšel jsem pověsti, že prý ne všude je stejné elektrické napětí.

0 0
možnosti
KM

0xf0

24. 6. 2012 11:47
Re: Jiné trasy

To nejsou pověsti, ale pravda, protože u nás není jediná trakční proudová soustava, ale jsou celkem čtyři. Do Brna by se tedy nedostala, protože by ji střídavina nechutnala.

0 0
možnosti
LN

TakNicNo

23. 6. 2012 19:57
Pěkný pokrok v ČD.

Škoda jen, že už 4 roky pravidelně do Ostravy nejezdím :-(

0 0
možnosti
MV

leather-man

24. 6. 2012 11:09
Re: Pěkný pokrok v ČD.

8-o

0 0
možnosti
PV

Lord Helma

23. 6. 2012 17:10
Tu je zase odborníků

a známých provokatérů. Většinou o tématu nic neví, ale zarputile budou diskutovat. V článku bohužel se akorát vypíchly ty kolejnice místo lídí a na to hlavní se nějak zapomělo. EMC testy je velice náročná a komlikovaná soustava testů, která mimo jiné ověřuje, zdali souprava třeba neuvolní obsazený úsek na vedlejší koleji nebo nezvedne předčasně šraňky. A taky třeba, že nevypne nebo nerozhodí lidem kardiostimulátory. A to se jinak než ostrými testy provést nedá, simulace jsou k ničemu.

Je třeba si uvědomit, že Evropa má možná sjednocený tvar okurek, ale nic víc. Vždyť dodnes nebyla schopna sjednotit elektrickénzásuvky. A na železnici navíc hrají svou roli i historické vlivy, kromě toho tato nekompatibilita sloužila a slouží k ochraně vlastních dopravců. Myslíte si, že v Německu je to jiné? Tam je to ještě horší.

Takže nechte planých řečí a někteří z vas se můžou těšit na svezení nejrychlejší tramvajkou, já jsem na to hodně zvědavej.

3 0
možnosti

vransen

23. 6. 2012 20:13
Re: Tu je zase odborníků

Konečně odborník, který tady rozvedl, v čem musíme za Švýcary a potažmo za celou západní Evropu dodělávat jejich ledabylou práci. Aspoň víme, proč jsou zahraničí produkty, které my nedovedem už desítky let vyrábět, ještě o něco dražší než všude jinde kolem. Rád se dozvídám, že to kouzelné slovo se jmenuje Ochrana vlastních dopravců.

0 0
možnosti
IL

Ivan Langer

23. 6. 2012 15:39
a bude to i spoustet zavory ?

nebo to bude jak pri testu pendolin na Breclavsku ?

0 0
možnosti
KM

0xf0

23. 6. 2012 15:44
Re: a bude to i spoustet zavory ?

Pán je odborník, to se pozná;-D Na Břeclavsku se ale jezdilo rychlostí větší, než na které byly přejezdy spočítány.

0 0
možnosti
M

My.WinCleaner

23. 6. 2012 14:11
No tedy

kdybych někde viděl některé fotografie z testu a nečetl článek, tak si budu myslet, že připravili nějaký speciální vlak pro naše spoluobčany sběrače.

1 0
možnosti
PLSNU!

Pravdu lze smazat, ne umlčet !!!

23. 6. 2012 13:46
Teď ještě zbývá otestovat nádražáky

nejčastěji totiž selže lidský faktor ...

3 0
možnosti
JN

namestii

23. 6. 2012 13:23
Naskakuje mi husí kůže

Když vidím ty polstrované podhlavníky... Fuj.

To by jel člověk v předklonu...

2 0
možnosti

chacharostravsky

23. 6. 2012 14:07
Re: Naskakuje mi husí kůže

Neznáte potahy???

1 0
možnosti
PH

peetthemaster

23. 6. 2012 13:03
Chybička foto číslo 2; km/m

Článek dobrý, jen asi u fotky číslo se vloudila chybička. Tak si to opravte :-)

"Souprava obkrouží za jeden den ve vyhrazeném čase okruh 13 276 km běžně padesátkrát."

0 0
možnosti
JK

RayPall

23. 6. 2012 14:52
Re: Chybička foto číslo 2; km/m

No hergot. Že by někdo vymyslel hyperpohon?

0 0
možnosti
PZLV

Posel z Liptákova VIII.

23. 6. 2012 12:37
Nejčastější otázka 4-letého dítěte: "a próč?"

Nejčastější otázka českého diskutéra na idnes.cz a blesk.cz: "a próč?"

1 0
možnosti
PZLV

Posel z Liptákova VIII.

23. 6. 2012 12:35
To je zas expertů...

...ale už vidím, jak se při první nehodě netestované soupravy strhne bouře, jak je možné, že byla souprava puštěna na české železnice ;-D

0 0
možnosti