Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na nejdelší let lidskou silou poháněné helikoptéry

Helikoptéra poháněná jen silou pilota zkouší vyhrát čtvrt milionu dolarů v soutěži, kterou pořádá výrobce vrtulníků. Stroji k nim chybí necelé tři metry výšky a deset sekund ve vzduchu navíc. Ale i to bude zřejmě moc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

intago

blbina

k čemu to je? K ničemu, to vím jako starý pilot. Co by bylo potřeba? Zdokonalit rogalo, aby nemělo klouzák 15-17, ale aspon 25. Odejít od autostabilních profilů u účinnějším a přidělat ocesní plochy.

Nebo zdokonalit padákový kluzák, ten po 30 letech výjoje stále nemá klouzák ani 10!

0/0
13.8.2012 13:53

Rawas

Nahodou dobry namet...

Musim pochvalit namet souteze... protoze pokud nekdo vynalezne helikopteru ktera jde pohanet pouze lidskymi silami, tak defakto i vynalezne ten nejefektivnejsi design, ktery by pak byla hracka pohanet motorem, a ackoliv by takove stroje nebyly mozna zrovna nejrychlejsi a nejobratnejsi, tak by se daly vyuzit k mnoha ucelum... treba meteorologii, mapovani a prohledavani ruznych oblasti, atd... Vyhody by byly hlavne mala spotreba paliva a velmi dlouha doba letu R^

0/0
9.7.2012 20:45

loupezivy rytir

ono to půjde

tady to asi bude chtit poučit se z hmyzích křídel a využít nestacionárního proudění, i v generování výkonu by pomohlo nenapodobovat tolik kolo, mimochodem myslíte, že turbo z auta (strana spalin) by šlo využít i pro tekutinu?

Ono "přifázovat" výkon rukou by šlo asi nejlíp přes to turbo :-)

0/0
30.6.2012 1:01


bez vysvětlení - smazán

Re: ono to půjde

8-o a jak by to turbo pracovalo ??? Turbo u spalin pracuje na základě vysokých otáček, kterých rukama nikdy nedosáhneš. Pokud jsou otáčky malé, tak je to jen váha navíc.

0/0
30.6.2012 22:30

;-)

jednoduché řešení

Záleží na přesných podmínkách zadání, ale pokud by bylo tak stručné, tak by bylo řešením zařízení lehčí než vzduch (v součtu s pilotem by samozřejmě mohlo být těžší).

0/0
28.6.2012 16:08

dolch

Re: jednoduché řešení

To patrně v zadání ošetřeno bude.

0/0
29.6.2012 8:05

1888

Pro takovou

helikopteru bude nejlepsi maly vykonny perpetuum mobile. Clovek si nasedne, parkrat slapne aby perpetuum naskocilo a pozbytek cesty by mohl z vejsky koukat na zensky. V tom poslednim jsou ale suterenni kancelare Cedoku v P1 Na Prikopech lepsi nez lecjake perpetuum.

0/0
28.6.2012 5:43

Gamehoror

Slabota, to snad ani nezaslouží článek v technet

0/0
27.6.2012 19:43

biggles

dík za článek

jinak těm polštářům se obvykle říká přízemní efekt

0/0
27.6.2012 15:56

Nečas s rádiovku = Evžen Huml

To muselo dát práce, přitom taková blbost.

;-D;-D;-D

+5/0
27.6.2012 15:30

pravda boli cenzore (5.nick)

A nechtělo by to spíše nějakýho jezdce z Pro Tour ?

;-D

0/0
27.6.2012 14:43

johny12

Re: A nechtělo by to spíše nějakýho jezdce z Pro Tour ?

Třeba ROman Kreuziger ;-D ten se na nic jinýho ani nehodí

0/0
28.6.2012 16:31

anonymousCZ

Mila redakce

Mate povoleni prebirat videa z YouTube a hlavne – vydavat je za vlastni?

VELICE POCHYBUJi. A to, ze tam probleskne "Zdroj YouTube" ani ZDALEKA NESTACI

+1/0
27.6.2012 14:43

Matouš Lázňovský

Re: Mila redakce

Dobrý den,

za vlastní videa nevydáváme, jde jen o to, aby je nemohl dále někdo přebírat z našich stránek. A povolení pro použití tohoto videa není zapotřebí, bylo uvolněno pro účely zpravodajství o této události (tj. pokud byste psal o této helikoptéře vy, můžete video beze všeho použít, když v článku alespoň zmíníte odkaz na stránky týmu).

0/0
27.6.2012 17:19

bez vysvětlení - smazán

Re: Mila redakce

;-D ty jsi ještě nikdy na youtube své video nenahrával - že ???

0/0
30.6.2012 22:28

ivan.ivan

ivan.ivan

"nedaj bože" aby mu na jeden nosník sadol vrabčák.....

0/0
27.6.2012 14:25

ziiv

tak tohle nezagarazuji

8-o

0/0
27.6.2012 14:12

Hrochomut

poloha při šlapání

rozhodně bych nevyvíjel stroj, kde se u šlapání prakticky leží, protože tím se zbytečně snižuje výkon "motoru" .. pokud vím, tak cyklista, když mu nestačí síly, si stoupne ze sedla, aby při šlapání lépe využil vlastní hmotnost.. :-)

+2/0
27.6.2012 13:55

ntk_

Re: poloha při šlapání

tak proč nejdete bojovat taky o těch 250tis. dolarů ? :-)

*

možná máte pravdu že výkon šlapání ve stoji je výkonnější než v poloze kdy tam skoro leží... ale taky se to má vznést a letět... těžiště a takové ty ostatní prkotiny asi taky nebude jedno ne ?... takže nevím nevím :-)

0/0
27.6.2012 14:03

Hrochomut

Re: poloha při šlapání

nemám ambice bojovat v této soutěži, ani jsem oní do dnes nevěděl :-) Zároveň je mi jasné, že taková věc s sebou přináší spoustu technických oříšků k rozlousknutí, rozhodně si nedělám iluze, že bych to vše snadno vyřešil ;-) Šlo mi čistě o postřeh, že v takové poloze by byl problém ušlápnout i to obyčejné jízdní kolo do pořádného kopce, natož se vznášet. Je to boj s gravitací, tak mi přijde, že je škoda, se o ten jediný prostor, kdy tu gravitaci můžu naopak využít, zbytečně připravit.. :-)

+2/0
27.6.2012 14:12

ntk_

Re: poloha při šlapání

jj chápu :)... jinak aspoň dobře, že tu na technetu mají čas od času článek kde se člověk může zamyslet i nad jinými věcmi než je běžně plno novin...

0/0
27.6.2012 14:16

billicek

Re: poloha při šlapání

naopak při zapření se zády dosáhneš mnohem většího tlaku na pedály. Zkus si vygooglit recumbent bike. Pro kolena to ale neni zrovna fajn.

0/0
27.6.2012 14:17

RumBum

Re: poloha při šlapání

ted je otazkou, jestli je prinosne to rvat silou. Rekl bych, ze lepsi je tu silu zprevodovat a slapat mensi silou, ale rychleji. Na kole to funguje.

0/0
27.6.2012 14:25

Rubik1

Re: poloha při šlapání

Poloha je diskutabilni, ale co je naprosto zrejme, ze sedi prilis blizko pedalum a slape porad s hodne pokrcenyma nohama. Ztraci tak tolik, ze by nejspis pri spravne poloze na tu cenu dosahnul. Verim, ze jim to dojde a konstrukci podle toho upravi.

0/0
28.6.2012 5:12

RumBum

Re: poloha při šlapání

hlavne pri prijde v konecnem dusledku neefektivni ta kombinace rukou a nohou. Myslim, ze pokud by to pohanel jenom nohama, vyvine vetsi vykon.

0/0
27.6.2012 14:16

F.H.

Re: poloha při šlapání

To si nemyslím, více svalů = větší výkon. Problém ale bude udýchat to, tj. vydržel nějakou dobu (aspoň tu 1 minutu).

0/0
27.6.2012 14:25

RumBum

Re: poloha při šlapání

kdyz jezdim rano do prace na kole, celkem pravidelne predjizdim kolegu, ktery "nepouziva" prevody. Jede na nejtezsi prevod, ruzne se u toho klati ... Nemyslim, ze ma slabsi nohy nez ja, ale zkratka jde o to, ze existuje nejaky optimalni pomer mezi silou a rychlosti slapani. Proto maji prehazovacky na kole takovy uspech.

0/0
27.6.2012 14:33

F.H.

Re: poloha při šlapání

Samozřejmě, pro vaše svaly existuje optimální frekvence šlapání, kdy ze sebe dostanete největší možný výkon. Obecně platí, že spíše vyšší frekvence (lehčí převod) je lepší než nižší (těžší převod), ale přesné doladění záleží na individuálních dispozicích. Pokud vy najdete váš optimální převod, a kolega to "rve" na příliš těžký převod, pak je logické, že ho předjedete. Kdybyste ale ještě přidal na řídítka ruční šlapky a zabral současně rukama, váš výkon by se tím ještě zvýšil - ale jak jsem psal výše, asi byste to vydržel jen po velmi omezenou dobu, protože by vám "došel dech" během několika desítek sekund.

0/0
27.6.2012 14:42

A.A.

Okamžitě nakoupit

Tohle bych hned nakoupil a pokud by politik zase chtěl někam letět, ať si letí!:-)

+1/0
27.6.2012 12:50

ilb

Tak jsem to vymyslel!

Pokud nesmí být helikoptéra podle pravidel vybavená žádným pomocným setrvačníkem a samotná okamžitá síla šlapajícího člověka ke vznesení do potřebné výšky nestačí, musí jako setrvačník pro akumulování energie posloužit samotná vrtule. Bude dostatečně velká, aby měla potřebnou setrvačnost a hlavně bude mít naklápěcí listy rotoru. Listy se nastaví do vodorovné polohy s nejmenším odporem vzduchu, roztočí se na co největší otáčky a pak se listy naklopí, aby vznikl vztlak. A to by v tom byl čert, aby se to pak za současného šlapání neudrželo dest sekund ve vzduchu...  :-)

0/0
27.6.2012 12:02

net.Xtreme se nevzdává

Re: Tak jsem to vymyslel!

Se to má udržet minutu tři metry nad zemí pokud vím:-)

0/0
27.6.2012 12:03

ilb

Re: Tak jsem to vymyslel!

Tak to jo, na minutu letu tam ta setrvačná energie asi nebude... :-/

0/0
27.6.2012 12:06

Rubik1

Re: Tak jsem to vymyslel!

Ale pomohlo by to. Ostatne se mi zda, ze to monstrum presne s timhle zamerem zkonstruovali.

0/0
28.6.2012 5:15

wanad

Rusové v ekranoplánech

Efekt vzduchového polštáře, který vzniká, když se aerodynamická plocha, tedy křídlo, pohybuje těsně nad zemí, využili Rusové v ekranoplánech. Největší měl vzletovou hmotností 544 tun a maximální rychlostí 500 km/h.

0/0
27.6.2012 11:30

Tak nevim

Už se těším

jak se v letadle ozve Prosíme cestující,aby šlapali jak o život nebo tam taky nemusíme doletět.

+1/0
27.6.2012 9:52

kenx

vzducholoď

Poněkud nepraktické :) Není lepší vzducholoď plněná heliem z moderních materiálů s pohonem vlastní silou, případně na stlačený vzduch? To je sice také jak z filmů Karla Zemana, ale dá se to prakticky použít třeba na focení z výšky, pohon je důležitý prvek, díky pohyblivosti všemi směry je takový stroj mnohem užitečnější.

0/0
27.6.2012 9:23

vransen

Re: vzducholoď

Vzducholoď samozřejmě lidskou silou pohánět nelze. Její plocha je tak velká, že vítr prostě nelze přetlačit.

0/0
27.6.2012 10:15

Rubik1

Re: vzducholoď

Takze kdyz nefouka, tak to jde!

0/0
28.6.2012 5:16

dolch

Re: vzducholoď

V balóně a (nepoháněné) vzducholodi nikdy nefouká ;-)

0/0
28.6.2012 11:45

chudejklukzvesnice

da Vinci by měl radost :)

tohle je stroj jak z jeho fantazií :-)

+4/0
27.6.2012 8:52

Pruit Igoe XI.

Je to docela macek!

8-o

0/0
27.6.2012 8:49

dolch

Koukám, že v MIT

by potřebovali Jana Tleskače :-)

+6/0
27.6.2012 8:21

gogan

Re: Koukám, že v MIT

;-D R^

0/0
27.6.2012 9:40

Serge_Gainsbourg

Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

V podobném stroji nelze využít gyroskop nebo podobné řešení, násobící sílu?

0/0
27.6.2012 0:07

Bubrak

Re: Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

Jak nasobici silu? Gyroskop je pouze 'stabilizator'.

+2/0
27.6.2012 1:26

sucipej roznec IV

Re: Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

Asi to myslel jako akumulaci energie. Proste by ten "pilot" hodinu roztacel nejaky poradny setrvacnik a pak z nej bral energii pro let. Koukal jsem na pravidla a podle me tam neni nic, co by akumlaci energie vylucovalo. Na druhou stranu je to ale asi prvni vec, ktera napadne kazdeho technika, tak to zrejme nejak osetrene maji.

0/0
27.6.2012 1:39

Bubrak

Re: Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

No to jedine, ale to muzu taky dopredu tocit a nabit si tim baterii a pak z ni provozovat elektromotor. ;-)

0/0
27.6.2012 1:47

-drb-

Re: Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

Baterie je v tomto ohledu nevýhodná, jsou tam příliš velké ztráty. Pro tento případ by bylo vhodnější využít rovnou kinetickou energii, tj. skutečně setrvačník.

Nicméně jsou zde nemalé nevýhody - aby měl setrvačník rozumnou účinnost, musí mít poměrně velkou hmotnost. To ovšem znamená, že to také zvýší hmotnost celého stroje a je nutný mnohem vyšší výkon. Obávám se, že to nebude moc reálné.

Totéž se ale týká i elektromotoru a baterií...

Řešení s akumulací energie mne v první chvíli napadlo také, ale pak jsem to zamítl právě kvůli zvyšování hmotnosti a různým ztrátám při ukládání a později uvolnění energie.

0/0
27.6.2012 1:53

Lajkaboy

Re: Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

Mate pravdu, jste premyslivy clovek, neco jako ten ajznstajnR^

0/0
27.6.2012 4:09

net.Xtreme se nevzdává

Re: Úžasné a obrovské, ale současně velmi primitivní

Naa minutu a tři metry by to být problém nemusel...

0/0
27.6.2012 7:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.