Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český Google našrouboval na logo Resslův vynález, připomíná 219. výročí

Chrudimský vynálezce Josef Ressel se významně zasloužil o změnu lodní dopravy. Bohužel se již nedožil uznání prvenství ve sporu o vynález lodního šroubu. Jeho památku připomíná kromě řady monumentů i páteční české upravené logo Google.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpixel

Jen na českých stránkách. Tak to je dost trapný !!!

Jen aby si češi dopřáli svou omezenou hrdost.

Na anglických stránkách mají obrázek praktického použití od Jamese Watta

A tak díky internetu mohou být na prvního vynálezce hrdí češi a stejně tak i angličané ;-DV

0/0
29.6.2012 10:27

mpixel

Re: Jen na českých stránkách. Tak to je dost trapný !!!

a proč to tak google dělá? Proto aby ho všichni měli V

0/0
29.6.2012 10:28

Věrný sluha pana Hraběte

Re: Jen na českých stránkách. Tak to je dost trapný !!!

gúglu je český rybníček u řiti R^

0/0
29.6.2012 22:40

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jen na českých stránkách

Berete to z moc omezeného úhlu "národního pohledu". Hned v prvním odstavci přece píšu, že o prvenství se ucházelo mnoho vynálezců (a odkazované zdroje mluví i o tom Wattovi, který ale skončil u toho obrázku, ne u fungujícího prototypu). A vůbec jsem nepochopil, co myslíte tím "díky internetu". Myslím, že je to (částečně) právě naopak. Díky internetu jste během minutky mohl dohledat informace o vynálezcích z celého světa. Díky internetu se národnostní rozdíly stírají, což je v případě vedeckého poznání často cesta k lepšímu.

+1/0
29.6.2012 10:33

rob_kteryten

Re: Jen na českých stránkách. Tak to je dost trapný !!!

Jamese Watt tam jaksi jeste pridal parni stroj. Navic lodni sroub nevymyslel on. Takze tvuj vykrik nechapu. Ani parni stroj neni jeho vynalezem.

0/0
30.6.2012 19:02

stagger

NO NĚKDE JSEM ZAREGISTROVAL

Že používali archimédův šroub k pohonu válečných říčních lodí v číně už někdy ve 14 století.... ostatně určitě muselo za tu tisícovku let napadnout , že když se pevně uchyceným šroubem dá posouvat voda kam by sama netekla, tak to jde i obráceně ..posouvat volně umístěný šroub po vodě

0/0
29.6.2012 5:14

809.KocuR

Re: NO NĚKDE JSEM ZAREGISTROVAL

Problém lodního šroubu ale spočíval také v jiné věci: Jak utěsnit  hřídel v plášti lodi, kterou pohání. U kolesových parníků se toto řešit nemuselo, hřídel byla nad vodou.

0/0
29.6.2012 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.