- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Diky autorce i diskutujícím!
Stálo by za to udělat reportáž z řízení letového provozu a i letiště a to trochu objektivně a ne tak propagandisticky. Proč létají letadla až k FAF ve 4000 ft a otravují tak půl Prahy (zejmena při letu RATEV, když jinde ve světě k FAF zklesávají a hluková zátěž je pak poloviční?
Co je to špičková zátěž letiště (není to náhodou pár hodin v týdnu ?) Opravdu je pro těchto pár hodin třeba stavět paralelní dráhu ? Proč letiště Vídeň má dráhy vzájemně se křížící, nikomu to nevadí a je schopno odbavit 2x víc pasažerů. Proč se neprodlouží a nepoužívá stará dráha 04/22 (starty na Jeneč z 06/24 a přistání přes Kopaninu, na opravenou 04/22 což by omezilo mnohem méně lidí než parallení dráha s přiblížením přes Suchdol a Nebušice), vítr dnes není ani zdaleka takový problém jak se tvrdí. Proč se 06/24 opravuje 3 roky, to se dalo zvládnout za 4 měsíce (aby se zatlačilo na paralelní dráhu přes lidi ve Stodůlkách, že :-)).
Jenže tyhle otázky se letišti a ŘLP nehodí což je vidět i z projednávání EIA.
Zaujalo mne, že horní vrstvu dělají z tohoto typu. Předpokládám ale, že to není ve formě drenážního betonu, protože by pak museli řešit odvodnění na úrovni podkladové desky, ale pouze se vzduchovými komůrkami (ať strukturou, nebo použitím pěnidla).
Tj. zajímalo by mne, jaký je to konkrétní typ, jakou to objemovou hmotnost a krychelnou pevnost...
Také jak mají vyřešeno pnutí desek - protože 30 cm je dost silná jednolitá vrstva a jestli vkládají jednotlivé trny již do stroje, tak ten musí dělat i diletační spáry.
Nevím, jestli jim na opravy konce desek zkoušeli BG Quick (reportáž tu byla), možná by dost ušetřili času a nákladů.
Gatwick meni povrcj za plneho provozu: http://www.itv.com/news/meridian/2012-06-29/gatwick-resurfacing-crew-toils-through-the-night/
taky jsem koukal a bez problému
Zajímavé jak za socialismu nikdo nedělal,všude se kradlo,ale co se udělalo jak vidno stálo za to.Přistávací dráha vydržela 49 let a nová dráha má vydržet 30 let?V čem jen ti lidé dělali chybu,že i dálnice D 1 vydržela déle než dálnice na Ostravu?
letadla nam za to dobu krapet povyrostla....
co se tyce dalnice, tak k tomu neni co dodat.....
a pak..snad...konecne paralerni draha. Zatim ma ruzyne jen krizene drahy, coz je skoda.
Na paralelní zatím nejsou peníze, uvádí se za 10 let. Byl proti ní Rath, aby mu nelátala letadla přes Hostivice, ten to už naštěstí brzdit nebude
Škoda že nakonec uskočili, mohli být jednou opravdu užiteční....
myslel jsem si, že na Ruzyni se už povrch dráhy měnil, netušil jsem, že je tam původní už od stavby letiště...
Oproti dálnici je tu jeden problém - provoz nesvedete do jednoho pruhu. A navíc, všechna letiště byla u nás jako vojenská a na tom se nešetřilo. A jak se nám to v 68 vyplatilo, mohly tu přistávat i ty nejtěžší transportní letouny.
Ale vážně, jsou stavby, které si ošidit nedovolí ani ten největší zloděj. Kolik aerolinek by lítalo na letiště, o kterém by bylo známo, že se tam rozpadá povrch? Takové rozbité letadlo a spousta mrtvých nebývají tou nejlepší reklamou.
nez dalnici na Ostravu, jinak to bude pristani jak "na vode" :-D
jenze tam stavel stat :)
a tady stavi letiste. a hlavne, sem tam par mrtvych na dalnici je kulove proti tomu, kdyby se tady rozstipal airbus s trema stovkama frantiku
... desítky let.
být tu bude, jen záleží v jakém stavu.