Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V metru přes víkend vyměnili obří výhybku. Sloužila bez problémů 35 let

Před třiceti pěti lety přes ni přejely první vlaky z trasy C na trasu A. Nejsložitější a zároveň největší výhybku v tunelu metra mezi Náměstím Míru a Muzeem museli o víkendu vyměnit. Dopředu plánovaná výměna byla obtížná. Materiál bylo možné dopravovat pouze během noční výluky podzemky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fr-mottl

ta vyhybbka mela viset uz v roce 1989

ale bohuzel se nestalo. Pane Havle, dekujeme.

0/0
14.7.2012 12:57

Antonín, topič

A je někde na fotce ta výhybka?

Já ji tam nějako nenašel.

0/0
12.7.2012 10:51

kvedlal

35 let? Ta nová vydrží 35 měsíců

Při dnešní kvalitě ve stavebnictví... Rv

0/0
10.7.2012 17:18


mamsrb

Pěkný článek i foto.

Jen mě zaráží pojem obří vyhybka. Jako laik jsem si myslel, že existují jen levá a pravá.

0/0
10.7.2012 11:51

firer.diskuze

Pane redaktore, máte v tom trochu hokej,

předně, ve stanici Náměstí míru jsou čtyři výhybky, dvě u traťových spojek a dvě u kolejové spojky za stanicí. Potom, vyměňovala se výhybka u traťové spojky A/C (a zároveň připojovala měnírna na Dejvické ), tady nejen kvůli opotřebení, ale hlavně z důvodu špatného lože (spodku). Výhybka není obří, je stejně velká jako ty ostatní, možná jen ten tunel u ní je trochu větší, protože se tam rozdvojuje (vpravo Muzeum A, vlevo tr. spojka A/C k I. P. Pavlova). Materiál se dopravoval jak z Depa Hostivař, tak (štěrk třeba) z Depa Kačerov, rozhodně bez nutnosti jet se otočit v Dejvické, na pracovní místo se přijede přímo (zkuste si to nakreslit schematicky) Díky tomuto se pak dalo jezdit omezeně až na Můstek A (dál ne, aby se stihl vyjet aspoň 8 minutový interval).

+1/0
9.7.2012 19:10

Martin Šubrt

Re: Pane redaktore, máte v tom trochu hokej,

Interval byl 10 minut...ale 8 minut by se vyjezdit s obtížemi asi dalo...

0/0
9.7.2012 20:01

Fist

Re: Pane redaktore, máte v tom trochu hokej,

.... lokotraktor 797 802-6 hned na první fotce hraje asi hokej, podle obložení tunelu Nám. Míru. Pohled do tunelu - jede do klesání, tedy ... Doháníte pány typu Kradousek se Šláfenberkem ... taky si hrají na soudce RvRvRv

0/0
9.7.2012 23:05

firer.diskuze

Re: Pane redaktore, máte v tom trochu hokej,

Ano, já tam otočil mašinu zrovna v době, kdy to bylo cca 8 minut.

0/0
10.7.2012 22:13

Narkotrafikante

do roka a do dne

..se bude vyhybka bud opravovat,nebo se bude muset vymenit.

+1/0
9.7.2012 17:44

hobtl

to se pozná

holt kvalitní sovětská výroba.

0/0
9.7.2012 17:39

Rubik1

Re: to se pozná

Sovětské snad byly jen původní vozy metra, nikoliv výhybky.

+1/0
9.7.2012 22:33

Věrný sluha pana Hraběte

a proč ji teda mění

když fungovala ;-D

0/0
9.7.2012 16:36

aldik7

Re: a proč ji teda mění

A to se má snad měnit až doslouží nebo nedejbože se něco stane? :-P

+2/0
9.7.2012 17:36

cckk

35 let nic moc tedy

od pitomyho kusu ocele bych cekal vetsi vydrz kor, kdyz je to schovany v tunelu pri stale teplote a ani na to neprsi

0/0
9.7.2012 14:44

chudejklukzvesnice

Re: 35 let nic moc tedy

Předpisy. Jinak mohla výhybka klidně sloužit dál

+1/0
9.7.2012 14:48

Beaver.PV

Re: 35 let nic moc tedy

Nejenom, unava materialu taky dela svoje - mikrotrhliny, dynamicke razy, atd.

+5/0
9.7.2012 14:57

hbf

Re: 35 let nic moc tedy

A cyklické vady - už 35 let po tom jezdí jen a pouze jeden typ vozu.

0/0
11.7.2012 12:38

rdm1

Re: 35 let nic moc tedy

při přejezdu vlaku se ta teplota zvyšuje, navíc se ta ocel těmi přejezdy opotřebovává

0/0
9.7.2012 15:14

Martin Šubrt

Re: 35 let nic moc tedy

A přejede přes to vlak každé dvě až tři minuty po hlavním směru v oblouku ;-)

0/0
9.7.2012 15:15

houba_

Re: 35 let nic moc tedy

i kdyz neprsi, tak tam je vlhkost

0/0
9.7.2012 15:40

K.Bartak

Re: 35 let nic moc tedy

To bylo moudré.

0/0
9.7.2012 16:19

Rubik1

Re: 35 let nic moc tedy

Mně 35 let takového provozu připadá úžasně dlouhá doba. Pro zajímavost, silná ocelová lana instalovaná pod vozovkou, která táhnou jednotlivé vozy tramvajek v San Francisku, se musí kvůli opotřebení a jejich prodloužení vyměňovat zhruba každé 3 měsíce. A znovu opakuji, jsou také z ocele.

0/0
9.7.2012 22:33

Mražená spermie

***

Bezpečnost práce jim moc neříká.

0/0
9.7.2012 14:42

Svist1

Re: ***

taky mně to zaujalo :-) Žádné helmy, v pohodě, klídek... Hlavně že se jim nic nestalo :-)

0/0
9.7.2012 14:57

Ghost11

Re: ***

Že by na někoho spadnul trám ze třetího patra?

0/0
9.7.2012 15:14

Rubik1

Re: ***

Úplně stačí, když jeden vezme omylem druhého po hlavě metrovým klíčem nebo jiným nástrojem.

0/0
9.7.2012 22:36

K.Bartak

Re: ***

To by se v americkém nebo komunistickém filmu nemohlo stát;-D

0/0
9.7.2012 16:18

cassul

záleží na provozu...

K té výdrži - hrozně moc záleží na počtu přehození, z které strany se na ní najíždí atd atd... Pokud vím, zcela běžně jsou v železničním provozu vyhýhybky a kusy kolejí staré sto let... Pokud není těžký provoz a mají jakousi údržbu, vydrží to neuvěřitelně dlouho...

0/0
9.7.2012 14:22

Rubik1

Re: záleží na provozu...

Na železnici se přes ně ale přejede mnohde i padesátkrát méně často než v pražském metru.

0/0
9.7.2012 22:35

hbf

Re: záleží na provozu...

Zase na to prší, sněží, mrzne, svítí sluníčko (tj rozdíl teplot od -25 do +70 a s tím spojená dilatace) dostává se do toho (někde) prosolený svinec z přejezdů, přejede se přes to možná méně často, ale zase klidně 22 tun na nápravu. Podle mě se to nedá takhle jednoduše porovnat.

0/0
11.7.2012 12:46

taktaktak

Vida

Vida mnou doporučovaná metoda více přiblížit důvod a postup práce při výměně výhybky se ujal a byl vyslyšen i přes mnohé námitky,urážky a hulvátská přirovnání mnohých oponentů.Nemusel být ani dokument.Musím,ale podotknout,že pokud by základní práce za socialismu lidmi co mnozí tvrdí,že pracovní píli a efektivitou a důslednosti lidé neoplývali a nic netvořili nebo nevytvořili a vše zdevastovali,rozkradli tak by i přes důkladnou údržbu 35 let výhybka nevydržela nebo by nebylo co opravovat pokud by nic nebylo postaveno.Zášť a nenávist k lidem co žili a tvořili do r.89 nemá hranic a smutné je,že ti co se nevezli se neumí ozvat,protože mají strach.To i p.Gott si nechal všechna ocenění a řády,které obdržel za doby socialismu a nikdy se za ně nestyděl jako jiní lidé co si mluvili,že jsou umělci.

+7/0
9.7.2012 14:18

wiki5.5

Re: Vida

kdyz uz jste to holt musel zpolitizovat tak tam nikde nepsali jak dlouho to trvalo postavit tehdy proti dnes, jak tehdy dostavali prednostni materialy protoze to byla prednostni stavba strany a bez toho jste si mohl nohy usoupat abyste neco sehnal, jak preplaceli lidi na techto stavbach. Proste tak jako kazdy spravny stranik jste to nedal do souvislosti a vysel vam z toho nesmyl nad mnohe nesmysly, ale ne pravda

+9/0
9.7.2012 14:32

taktaktak

Re: Vida

Přesto se někdo ozval!Chorobná nenávist vůči režimu ke konci r.89 je vidno asi horoba.Všude za každou cenu hledat zlo a pomluvy a ne a ne i kdyby nevím co se dělo přiznat pravdu.Nevím nevím jak by jste s lidma co makali tvrdě pochodil v jejich společnosti a něco podobného jste o nich tvrdil.On byl rozdíl dělat v průmyslu a tudiž průmyslových oblastech než někde kde se lidé dotovali a do dnes dotují.Stačí se podivat na mapu nezaměstnanosti a mapu příjmů a hned to pokud budete chtít poznáte.Myslím tím statistiky tvořené u nás a veřejně uváděné.

+2/0
9.7.2012 14:54

wiki5.5

Re: Vida

jak presto se nekdo ozval? Na nesmysly ktere pisete je jasne, ze se nekdo ozve. Neni treba hledat zadne zlo a pomluvy, staci si pripustit jak to bylo a to lidi jako vy neumi... takze lzi o te dobe nachazite vy

+7/0
9.7.2012 15:01

taktaktak

Re: Vida

Já tu dobu prožil a poctivě odpracoval s mnohými.Teď se stadět za to,že jsme poctivě dělali nikdo z nich neumí a ani se neponíží.Sice mnoho nás už není,ale přesto se scházíme a na svém stojíme.Dělali jsme na dole a věřte že nic zadarmo nebylo.

+2/0
9.7.2012 15:06

wiki5.5

Re: Vida

ja taky, jenze na zadne stavbe mladeze nebo jine propagandisticke hejrup stavbe v dole, ale na obycejnem okrese, kde jeden tyden nebyly cihly, druhej cement, treti stresni krytina a ctvrtej se nechtelo delnikum z hospody na Ruzku... teda tem se nechtelo pravidelneji, obed pretahli vzdycky. Pak udelejte zazrak, kdyz mate jen obkladacky 2 az 3. kvality s odstipanymi rohy. Ja vim, vy jste byl ten "ja jsem hornik a kdo je vic" a nikdy jste nemel na to pochopit sirsi rozmery ekonomiky. S tim uz nic neudelam, jen vam reknu, ze i vy a ti s kterymi se setkavate muzou za to, ze ten komunistickej slendrian vydrzel tak dlouho jak vydrzel.

+6/0
9.7.2012 15:13

taktaktak

Re: Vida

Byl jsem jenom mechanikem v dole a pak jen obyčejným vedoucím povrchu dolu.Nic moc na práci a odpovědnostiJá jsem horník a kdo je víc možná bylo v padesátych létech,ale pozděju už to neplatiloTakže urážite někoho jiného než si myslíte.Jistě vaše slova rozhodně vypovídají o zabškosti a nenávisti vůči režimu ,který nenavídite.Jestli jste v te době žil a dělal zedníka tedy obkládače jak popisujete tak bych se moc nechlubil ekonomikou a opravdu  Vám za to nemohu,že jste byl obkládač.Vždyť,ale i to byla a je slušna práce a nemusíte se za ni stydět.Že systém vydržel tak dlouho jak vydržel tak za to můžou mocnosti,které se domluvily před koncem války a podepsaly dohodu o postupu při osvobozování a poválečném rozdělení Evropy.Díky p.Gorbačovi,který upustíl otěže se stalo to co stalo.Věřte,že i dnes by byl systém o kterém se bavíme u moci nebyt jeho.Vyčítat něco co vyčítate mi a mně podobným je plytké,ubohé a nízké.Bez znalosti dějin a sledu události je nutno doučit se a seznámit s neznalosti.

+2/0
9.7.2012 16:45

wiki5.5

Re: Vida

podivejte se, vy fakt nemate dost inteligence ani na to, abyste veci formuloval. Snazite se me narknout z urazky, ale nejste ani s prispevku schopen pochopit, ze jsem zednika ani obkladace nedelal a i kdybych delal, tak mi verte, ze bych se za to nestydel, jen proste nejaky komunista se mi snazi urazit, ale to se vam nepovede. Ja jsem si o vas udelal jasny obrazek. Nic moc na praci a zadnou odpovednost. Ja ji mel. Ja odpovidal za stavbu, zatimco vy jste chodil tak akorat na schuze, kde vas vsechny tyhle blaboly co nemaji ani hlavu ani patu ucili.

Samozrejme, ze lide jako vy se podileli na tom, ze ten system (ktery navic opevujete, protoze jste nemel nic moc na praci a odpovednosti a penize byly dobre) vydrzel tak dlouho. Tu spoluzodpovednost z vas nikdo nesejme. Uz se ani nenamahejte odpovedet. Ztratil jsem s vami vic casu nez bylo zahodno

+6/0
9.7.2012 17:27

taktaktak

Re: Vida

Samospasitel lidstva,který uráží druhé,soudi druhé a za vše mohou jen ti druzí.V naší zemi bylo mnoho komunistů protože byla taková doba a mnozí to o sobě tvrdili,ale mnozí přes noc převlékli kabáty,ale mnozí zůstali u své idey.těch si já vážím,protože to jsou lidé,kteří z toho nic neměli a netěžili.Pokud jste odpovídal za stavbu tak jste rozhodně musel být členem strany.V opačném případě by jste neměl odpovědnost za stavbu.To můžete tvrdít neznalým věcím a stavu země v té době.S urážením jste začal vy a pokračujete dál.že neznáte historii vývjoje naší země ze sebe nesmyjete a stále budete tvrdit bludy o vi ně jiných.Vždyť vy jak tvrdíte jste dokonce budoval tuto zem a také tím tedy podporoval systém.Stydět se za to nemusíte a plivat za to po druhých už vůbec ne.Věřt,že pokud by nebyl Gorbačov tak spolu svorně budujeme socialismus a svorně se zúčasňujem schůzí.

+1/0
9.7.2012 17:44

wiki5.5

Re: Vida

tak jeste jednou, protoze tu spinu co se na me snazite hazet nenecham bez odezvy. Mluvit o tom, ze takova byla doba je jen omluva kolaboranta. To muzete omlouvat i ty co pomahali nacistum. Ano, ti "druzi" ti komuniste co nam ukradli svobodu, nastolili teror a rozvratili spolecnost za to muzou. Vy jste jim nadsene asistoval a dodnes jste neprokoukl co jste vlastne delal. Ne, clenem strany jsem nebyl to si muzete byt jist i kdyz podle toho co tu predvadite vam to nevysvetlim. Strana me chtela, ale ja nechtel stranu. Ne, ja bych ten system nebudoval, ja jsem se rozhodl, zcela vedome, ze ho budovat nebudu, ze nebudu jako vy, kteri ho udrzovali pri zivote a proto jsem riskoval zivot a sel jsem tam, kde pojem svoboda byl zivy a kde lhari jako vy nemeli tolik prostoru. Z lidi jako vy je mi fakt dost spatne. Ale ona existuje vyssi spravedlnost. To si piste ze jo.

+4/0
9.7.2012 17:53

taktaktak

Re: Vida

Spravedlivost oboustraně.Když jste emigroval do blahobytu a budoval imperiallismus tak proč jste se vracel do země kde takoví co Vám vadi a házite to na mne Vám vládnou v této zemi a rozhoduji a vzrušujete se?Já být v jiné zemi kde bych si vybudoval něco co bojovalo proti vlasti bych se nevracel,ale žil tam kfe jsem zapustil kořeny.Mnoho nás tu zůstalo na rozdíl od Vás plného nenávisti a hořkosti,že jste učinil co jste učinil a zlost si vybíjite na jiných.Pokud Vám to je útěchou a zadostiučiněni tak si poslužte!

+1/0
9.7.2012 18:03

wiki5.5

Re: Vida

ano, vadi mi lidi jako vy, co se tvari, ze oni za nic nemuzou, lzou, nevidi si ani na spicku nosu a zkazili zivot nekolika generacim a jeste chteji aby je snad ostatni milovali anebo nedej boze obdivovali. Ze vy jste v te cunarne zvane komunismus byl jak ryba ve vode je vas problem a vypovida o vas. Me nechte na pokoji, ja jsem si jak rikate zivot vybudoval,l ale to neznamena, ze musim mit radost z toho co jste z te zeme vy komuniste udelali. A dokud budu dychat tak to budu rikat, ze komunismus byla cunarna a lidi, kteri si v tom chrochtali byli .....

+4/0
9.7.2012 18:09

taktaktak

Re: Vida

Ještě chvíli a bude po Vás.Přestaňte se vzrušovat.Takových co k nim máte averzi a nenávist bylo v ČSSR víc jak á miliónů.Máte skutečně těžky úkol,ale kritizovat něco co jste neprožil na vlastni kůží je těžké.Jak mi,ale vysvětlite,že jste měl v kapitalistickém ráji špatnou kvalitu kachliček a další věci,které jste tvrdil?Asi vše z doslechu nebo pak v opačném případě člověče nelžete.Tvrdíte něco a pak tvrdíte zase něco,ale už zcela něco jiného.Raději zkončete jinak se do toho zapletete ještě víc a budu muset určit Vaší diagnózu,že jste notorický lhář a ještě s němevkým nepřítelem na paměť.Šetřete si zdraví vy staviteli s nekvalitními kachličkami!!!!!!!!!!

0/0
9.7.2012 18:18

wiki5.5

Re: Vida

clovece vy jste uplne mimo... naposled, prozil a kachlicky byly v Cechach, ze vy to nechapete me neprekvapuje protoze jste ukazal, ze nechapete zcela nic.... obdivujete jedny vyhybky, ktery byly na preferovane stavbe komunismu a chcete nam dokazat jak to byl skvely system, ale uz jste zapomnel ze po sametu se musely na dalnici predelavat vsechny mosty... jak byly kvalitni, ze? Lhar jste vy a jeste kolaborant, ktery je na to hrdy. Tfuj tajbl

+2/0
9.7.2012 18:27

taktaktak

Re: Vida

Já jsem netvrdil ,že jsem stavěl jato uvádite Vy.Chce to vědět jen co píšete.Projdete si to co jste napsal.A to,že se metro postavilo a staví nevyvrátite.že se mění mosty z důvodu zanedbání opravy a jejich udržby může jem skrytý dluh,který se tvoří od r.89 kdy se na údržbu všichni vykašlali.Koroze dělá svoje i na západě.Nebyt metra tak nevím čim by jste jezdil když v dnešní době se vyrábí dluhy.

+1/0
9.7.2012 18:36

wiki5.5

Re: Vida

gratuluji, jako spravny komous umite jen prevracet a lhat. Zkuste si to precist jeste jednou, i kdyz mam silne pochybnosti, ze byste pochopil o cem jsem psal.

Na dalnici se vymenovali mosty hned po sametu, protoze vsechno bylo osizene z vasi skvele doby, kdy vsichni tak skvele pracovali a vsechno bylo nadherne.

A ono se metro dnes nestavi?

+2/0
9.7.2012 18:45

taktaktak

Re: Vida

Jste už spokojený a zklidněný jak vidno.Moc to nepřehánějte nebo infart je pro všechmy!

+1/0
9.7.2012 18:50

wiki5.5

Re: Vida

misto kecu reknete jak to teda s tema mostama bylo? A jestli se dnes metro nestavi, ze musim byt podle vas vdecny komunisticke strane za ty priserne ruske vozy, ktere se nevesly ani do nuselaku a ten musel byt nakladne upravovan? Kecy o infarktu si nechte pro toho starika co se na vas pokazde diva kdyz prijdete do koupelny. Bude se mit z ceho zpovidat az prijde jeho cas

+2/0
9.7.2012 20:35

taktaktak

Re: Vida

Opět ve všem lžete!Jak vidno tak jste se ještě houpal uplně někde jinde než na pískovišti v dané době o které jsme se bavili.Jste trapný,nenávistný,zlostný,dusíte v sobě zášť a slušnost Vám je cizí,kterou jste asi nepotkal a nikdo Vás ji nenaučil!

0/0
11.7.2012 6:06

wiki5.5

Re: Vida

prskate tu jak kobra a snazite se kritizovat moji slusnost vasim nadavanim jak spacek? jeste jste porad neuvedl na pravou vec ty mosty, abyste me presvedcil, ze mate pravdu. Tak v cem lzu?

0/0
11.7.2012 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.