Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus: Letadla v roce 2050 budou ekologická, průhledná a bez zavazadel

"Jak by mělo vypadat létání v budoucnosti?" zeptal se Airbus 1,7 milionu cestujících z celého světa. Názory chce zohlednit při vývoji letadla budoucnosti. Z průzkumu vyplynul důraz na ekologický dopad cestování, bezpečnost a samozřejmě na pohodlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

magister militum

Toalety budú tiež priehľadné?

0/0
25.7.2012 11:01

oxon

Vy poletíte v jednom letadle

a vaše kufry v dalším letadle, aby se ušetřil čas........koho čas?           ..R^;-D

0/0
24.7.2012 16:08

stryke

Ležení i v economy

Já bych zavedl něco na způsob čínských spacích autobusů i v letadlech... Vůbec by mi nevadilo, kdyby třeba v 747 byla prostřední řada 4 sedadel předělaná na 3 lůžka nad sebou a 1 sedadlo na sezení. Lůžka by mohla být jak na letadlové lodi... Zalehl bych a prospal bych celou cestu. Takhle když někam letím, tak se se svými 185 cm absolutně nevyspím, jsem vždycky rozlámanej, bolí mě záda... je to utrpení. 3 lůžka nad sebe by se do letadla v poho vlezla a zabrala by stejně místa jako sedadla... za tohle bych klidně i připlatil, ale zase by to nesmělo být tolik, aby se to vyšplhalo na cenu business... třeba 1/4 ceny by byla únosná... Samozřejmě je mi jasný, že nejvíc by tomuto bránily pravidla letecké dopravy, zejména ty, týkající se evakuace.... ale i tak, kdyby tohle šlo, byl bych spokojenej jako želva ;-).

+1/−1
23.7.2012 23:27


oldturtle

Re: Ležení i v economy

Já preferuji okamžitou teleportaci. A myslím, že v roce 2050 bude létání překonanou formou dopravy. A většinou ani nikdo nikam létat nebude, už teď je to zbytečné ;-D

0/0
24.7.2012 18:32

luba24

Re: Ležení i v economy

Taky si myslím, že Čiňani přijdou pěšky v zástupu.

0/0
25.7.2012 11:51

Frantadan

a co Economy class??

To co je videt v teto visualizaci, je pouze prvni trida nebo business.

Zajimalo by mne jak bude vypadat trida pro 'obycejne smrtelniky' ??

Predpokladam, ze tam budou namackani na stojaka, aby se zaplatilo pohodli cestujicich v 1. ci v Business tride.;-D;-D

0/0
23.7.2012 8:26

,Moravian,

Utopia a la Airbus

Existujici materialy pouzivane ke stavbe letadel se promitnou do tradeoff vaha vs prostor, tj rychlost a odpor vzduch vs spotreba, tj ekonomika provozu - a ta je alfou a omegou vseho. Tento problem bude v letecke preprave vzdy, leda ze by vznikl nejaky prevratny zpusob pohonu a uplne nove materialy.

0/0
22.7.2012 22:54

neverest

Fantasmagorie ala Airbus

Boeing 747 se v modifikacích vyrábí přes 40 let. Pochybuju, že by zrovna Airbus za dalších 38 let udělal takový pokrok. Navíc skleněná střecha je naprostá hovadina, to ani nemá cenu rozvádět. Všechny ty obrázky jsou typický produkt francouzů: nezáleží, jak to funguje, hlavně že to hezky vypadá. Podle toho francouzský auta taky prd vydrží.

Hlavně je zajímavý, že jejich poslední velkej výtvor, A380, se těmhle představám spíš vzdaluje.

Zůstaňme v klidu, frantíci toho vždycky hafo nakecaj a skutek utek.

0/0
22.7.2012 19:30

luba24

Re: Fantasmagorie ala Airbus

No jo, Concorde byl taky jen virtuální výmysl, že?

0/0
25.7.2012 11:55

ciryl

Prostornejsi letadla

Zatim to moc nevypada ze by letecke spolecnosti potrebovaly letadla z vetsimy prostory pro cestujici.Spis potrebuji nacpat vic cestujicich do prostoru aby mely nejaky zisk a nemusely zdrazovat letenky.Ty dane na letistich jim delaji problem.Ale v budoucnosti je mozne vsechno.Jinak to vypada zajimave

0/0
20.7.2012 22:40

vintason

to video je pěkné v této době

něco jako když si pustíte vesmírnou odyseu 2001 a srovnáte to s realitou :-)

do reálného dobývání vesmíru je ještě daleko...

0/0
19.7.2012 16:22

okpacka

To je bomba!

V tom letadle chybí ještě průhledná podlaha a je to dokonalé. Za bouřky by letušky rozdaly plinky, protože by se určitě každý pasažér podělal. Takový propad v bouřce v průhledné kabině a půlka cestujících dostane infarkt. Idea, že letadlo je autobus, který akorát lítá, končí. V budoucnu bude let záživnější než Bungee jumping.;-D

+2/−1
19.7.2012 12:01

Wranow

To není tak důležité

hlavně aby míň padalaRv

0/0
18.7.2012 0:37

jednookykral

...

To je blbost! Toho místa tam? A já bych teda průhledné letadlo úplně neuvítal. A ty motory? Mám trochu strach aby to bylo provozovatelný, pač ten motor bude nasávat všechen bordel ze země :/

0/0
17.7.2012 20:53

mirek103

Re: ...

Jo lidi měli taky v roce 1845 strach že vlak nemůže jezdit víc jak 40km/h protože se vysaje všechen vzduch z vagónu při takovéto závratné rychlosti.

0/0
18.7.2012 7:03

debris

no já nevím,

když se v současné době kolem sebe podívám v letadle, vidím spoustu lidí, kteří neradi létají a celý let se ani nepodívají z okna. Opravdu nevím, jak tito lidé ocené poloprůhledná letadla.

0/0
17.7.2012 15:11

Kracker

vic mista pro cestujici

V preklade to znamena, ze chcu, aby sa tam zmestilo viac cestujucich. ;-D

0/0
17.7.2012 11:59

VyMeTaky

Re: vic mista pro cestujici

Aby to bylo trvale udržitelné, bude to poháněno střevními plyny. Proto povinně před letem budou jíst cestující luštěniny, a bude jich muset cestovat hodně najednou.

0/0
19.7.2012 4:09

Astaroth

spaci postele

mam pocit, ze kdyby se zavedla mista nalezato, jako byla na ponorkach z valky, tak by to bylo pohodlnejsi, nez sedet a lidi by se do letounu veslo stejne. Jist by se slo do jidelniho koutku.

0/0
17.7.2012 11:13

bk89322

Public relations, nic jineho

Airbus v ramci sve popularizace ukazuje cosi, co neodpovida ani jeho vlastnim planum.

Pokud vim, v motorech se ocekava, ze se prosadi "open rotor" a Airbus tez v poslednich letech patentoval urcite designove upravy pocitajici s "open rotor", nicmene tohle ma klasicke motory.

Stejne tak by se dal ocekavat (pokud se to podari vyresit konstrukcne diky novym materialum) u budoucich letadel spise tvar obriho nosneho kridla bez trupu. Letalo by to mnohem levneji, ale muselo by se to pecliveji vyvazovat.

0/0
17.7.2012 0:09

mariolin

skor to bude

vyzerat asi takto:

http://thebsreport.wordpress.com/2009/07/06/pull-up-a-barstool-and-fly-ryanairs-new-standing-room-aircraft/

pekne na stojaka ako v Tokiu v metre;-D

0/0
16.7.2012 16:49

J i ř í

Ha ha.

Myslím, že lidi budou v letadlech mnohem namačkanější. A pokud se bude ještě podávat občerstvení, budou k němu dávat (samozřejmě za příplatek) lupu - stále se zmenšující porce tomu napovídají.

+2/−1
16.7.2012 16:47

mukr

Je to v primem rozporu s ekonomickymi faktory

takze asi neeeeee :-).  V roce 2050 doufejme budeme letat alespon s tim co ted.

0/0
16.7.2012 15:34

Jozko

to su pekne blbosti

v roku 2050 budu lietadla just take iste ako aj dnes, tam uz nie je moc co vymyslat. Rozdiel bude len ten, ze skrachuje CSA a vsetci budui z Prahy lietat na stojaka s ryanairom...

+4/−1
16.7.2012 14:15

Hail Eris

Re: to su pekne blbosti

a roku 1900 bylo pry vymysleno uplne vsechno, nejen v oblasti letecke dopravy :-P

0/0
17.7.2012 8:45

oldboy

Re: to su pekne blbosti

Slovák, co ví všechno. Nevšední, častěji potkávám Slováky, kteří nevědí nic.

+3/−1
20.7.2012 19:29

magister militum

Re: to su pekne blbosti

Ja zasa často narážam na diskutérov, ktorí nevedia nič, len provokovať.

0/0
25.7.2012 11:10

sematam

Trup civilních letadel z průhledných materiálů

se opravdu stane po roce 2050 průmyslovým standartem: cestujicí musí vidět zemi a když se tato přiblíží, cestujici dostanou okamžite podnět k tomu aby zacali šlapat rychleji.

+5/−1
14.7.2012 3:18

pavel.61.

Re: Trup civilních letadel z průhledných materiálů

:-)

0/0
17.7.2012 15:25

PatrikChrz

Raději rychlost, než pohodlí

Velkorysým návrhům interiérů moc nevěřím - lidé za to nebudou ochotni připlatit. Spíše bych věřil variantě nadzvukové přepravy. Let přes Atlantik trvá asi 9 hodin, Concorde to zvládl za tři. Se zkracující se dobou letu bude cestujícím méně vadit méně místa a byli by ochotni se vzdát i občerstvení (nížší náklady na přepravu mrtvé váhy, menší "spotřeba" letušek, atd). Oddělenou přepravou zavazadel by se navíc zjednodušila bezpečnostní kontrola.

Druhá varianta jsou vzducholodě - zde by velkoryse řešené interiéry přicházely v úvahu, navíc by to byla alternativa pro ty, kteří mají problém vejít se do limitních 20 (u některých aerolinek dnes už i jen 15) kilogramů se zavazadly. Přeprava by sice trvala déle (Hindenburg to zvládl za necelých 6 dní), ale zde by i cesta mohla být cílem.

+1/−1
13.7.2012 17:20

captain cook

Re: Raději rychlost, než pohodlí

15 kg lowcosty, ostatni aerolinky 20kg, jine bezne 23kg (Qantas, British Airways atd), Emiraty, Etihad 30kg a jine az 46kg v economy

tabulka - priklady zde

http://www.travelpack.com/general/baggage

0/0
16.7.2012 16:26

J i ř í

Re: Raději rychlost, než pohodlí

Nedovedu si představit, proč bych měl s sebou tahat 30 kg zavazadel - i do Himálaje mi stačilo asi 14 kg.

0/0
16.7.2012 16:49

PatrikChrz

Re: Raději rychlost, než pohodlí

Záleží na jak dlouho a na jaký typ dovolené člověk jede. Někomu s sebou stačí 1 náhradní oblečení a může vyrazit na 2 měsíce, jiný má rád čisté každý den. Já jsem si pro jistotu pořídil přenosnou váhu, protože s limitem 20 kg celkem válčím.

Nebo stačí dělat nějaký sport - třeba potapěčská výbava dokáže takový limit vytížit i několikrát.

0/0
16.7.2012 21:57

Englishman

Re: Raději rychlost, než pohodlí

Já naopak dávám přednost, co se zavazadel týče, cestování po vzoru Philea Fogga (Cesta kolem světa za 80 dní). Už řadu let jsem si neodbavoval zavazadlo. :-)

0/0
18.7.2012 14:26

PatrikChrz

Re: Raději rychlost, než pohodlí

Však jsem psal, záleží na typu dovolené. U poznávacího zájezdu toho člověk moc nepotřebuje, ale když se pojede potápět, tak za zapůjčení potápěčské výstroje na místě může za několik týdnů zaplatit i víc, než kolik by stála ta výstroj nová.

0/0
18.7.2012 20:12

hnusil VI. - věčný bojovník

Ekologicka?

To nebudou nikdy.

+1/−1
12.7.2012 20:40

Antonín, topič

Nejekologičtější let

je žádnej a to asi Airbus slyšet nechce.

+1/−1
12.7.2012 10:35

mirek103

Re: Nejekologičtější let

sedět doma na pérdeli a nevylézt ani za humna

0/0
18.7.2012 7:05

natvrdlý

Je to průhledný...

Došlo mi proč to má tak tenká a patrně snadno omyvatelná sedadla. Až bude tohle letadélko prolétat bouřkou mezi blesky, tak se všichni cestující po..... (povolí jim stolice). ;-)

+1/−1
12.7.2012 8:19

Junglista

Nevěřim, že

by si v jakymkoliv letadle nechala společnost takovýhle rozestupy mezi sedačkama. Je to snad o tom, "nacpat" do jednoho letadla co nejvíc lidí, tim vydělat a zároveň mít co nejnižší náklady na ten konkrétní let. A na tom žádnej zelenáč nic nezmění, leda by si lítal vesele se ztrátama jak brno, ale zplodiny by měl o 0,001% nižší.

+1/−1
11.7.2012 15:05

1000101111010100

Zase další kolé té nechutné...

...euroekopropagandy. Dovolím si tvrdit, že naprosté většině cestujících, je nějaká "trvalá udržitelnost" a podobné nesmyslné pindy zelených sektářů, ukradená. Ovšem, pokud jim někdo předložil "správně" sestavený seznam odpovědí, pak ano, mnoho lidí už je dnes zelenými nátlakovými organizacemi natolik zblblých, že to klidně zaškrtnou.

.

Bylo by zajímavé vědět, jak tentokrát ekovyděrači z Green Piss na firmu zatlačili, aby ji přinutili vypustit takovou hloupost.

.

Nicméně, ta průhledná střecha bude pro cestující v Airbusech přínosem. Když půjdou ke dnu, budou mít hezký výhled na podmořský svět...

0/0
11.7.2012 11:36

J i ř í

Re: Zase další kolé té nechutné...

Možná by bylo nejlepší celou planetu rovnou vybetonovat?

0/0
16.7.2012 16:50

jfb2

Re: Zase další kolé té nechutné...

No nejvíce se o to snaží právě ekofanatici. Všude vrtule a fve panely. Přitom místo km2 zastavěné plochy stačí jeden temelín na 150 Ha.

0/0
17.7.2012 18:46

pavel.61.

Re: Zase další kolé té nechutné...

eko-paka by si ekopakárny měli platis sami. Výrobci letadel automaticky snižují spotřebu paliva na cestujícího - to je konkurenční výhoda pri cenách paliva. A pokud náhodou nějake spaliny budou škodit necht to dokáže vědecký výzkum a něco se nařídí všem a né "výzkum z uznávaného Wuppertálského institutu"

0/0
17.7.2012 15:29

sochus

OK viděli jsme první třídu

ale ještě chybí pohled do zadní části, kde se mačká zbývajících 300 pasažérů naskládaných do 5 vrstev. Jinak mi přece nebude nikdo tvrdit, že místo dnešního jednoho velkokapacitního letadla poletí 4 komfortní pro pasažéry a páté se zavazadly. Jestli toto vzniklo z nějaké ankety, je to békovina. Zeptejte se kohokoliv, jestli by se mu líbilo ekologické létání, řekne ANO! A pak se ho zeptejte, jestli za něj tisícovku připlatí.

Já létám dost (letos zatím 18x) a let se snažím prospat. Co ale sleduji, tak lidi chtějí hlavně levný let při rozumné míře pohodlí (ocení víc místa a větší polohovatelnost, aniž by tomu za sebou vyrazili zuby a určitě oželí panoramatickou střechu). Co se týče zavazadel, každý se snaží do kabiny dotáhnout co největší kufr a co nejvíc tašek, takže tady jsou taky mimo.

+1/−1
11.7.2012 10:01

Quartz

nereálný výhled

Snad kromě pohledu na noční oblohu nemůže průhledný kokpit nabídnout většinu letu (v 10km výšce) nic zajímavého. Naopak se velká část lidí snaží dlouhé lety zaspat a vyrovnat se s časovým posunem - proto bývají i zatažená okénka, ačkoliv se letadlo právě nachází v denním pásmu. Slunce v takové výšce je navíc značně nepříjemné, což by sice mohl vyřešit "inteligentní sluneční filtr", nicméně pohled nahoru ve dne opravdu není nijak zajímavý, vzhledem k absenci mraků.

Průhledné displeje mi také přijdou značně nepraktické a rušivé. Nejvíce by asi pomohlo, kdyby v ekonomické třídě každému sedadlu přidali 5 cm místa všemi směry.

+2/0
11.7.2012 4:42

1888

V roce 2050

uz budou tak pokrocily technologie ze brambory doma vydrzi jako pred sty lety

0/0
11.7.2012 2:17

žepré

Ten pojem udržitelnost

už mně leze krkem jak demokracie (nebo marxismu-leninismus před třiceti rokama, abych se vyjádřil srozumitelně). Udržitelný lítání! Proč si hned ti mag*ři nepřejó třeba ty prasosaně od baby Jagy?

0/0
11.7.2012 0:47

honza76

skoda ze neukazali zachod

jestli maj nejaky dalsi vychytavky. Misto sten bude pruhledna membrana ale to jiste neni vsechno!

0/0
10.7.2012 23:13

xlb2

jasne, idealne cele pruhledne

aby se cestujici mohli celou cestu grilovat na slunicku... uz ted je mi zle

0/0
10.7.2012 21:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.