Diskuze

Vědecký bulvár: Batman mohl létat, ale při přistání by zřejmě zemřel

Studenti z univerzity v Leicesteru spočítali, že Batman by skok v plášti patrně nepřežil. Letěl by, ale nepřistál. Vytvořili tak mediální hit a mají zaděláno na několik dalších.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

swiss114-3

17. 7. 2012 19:06
Batman

je delany pro prumerneho americana...

0 0
možnosti

Gemars Moše Dajan

14. 7. 2012 22:20
Kdo by chtěl létat v reálu

s Batmanovým pláštěm, ten by kandidoval na Darwinovu cenu.

0 0
možnosti

Cenda22

11. 7. 2012 23:27
to už je hodně starý přístup

před více jak sto lety náš Největší Čech zkoušel vyfukovat tabákový dým do vody a pozoroval, zda vznikne zlato. Ano, řeknete si, hloupost. Ale někdo přeci musí jít a říct "tak tudy né, pánové, tudy cesta nevede" :-D

0 0
možnosti

ifox

11. 7. 2012 17:20
Tak to je na žalobu

za ušlý zisk :-)

0 0
možnosti

nicaren

11. 7. 2012 17:08
Zbrždění

No ale kdyby těsně před přistáním nastavil křídla ve správným úhlu proti směru letu tak by rychlost zbrzdil a přistát by moh? Nebo ne? :-)

Ptáky taky takhle nějak přistát zvládnou a kolečka nemají ... ;-D

0 0
možnosti

jirha

11. 7. 2012 20:54
Re: Zbrždění

Je to blábol. POkud by dokázal mítˇřízenou pádovou rychlost 80 km tak by bylo možno dosáhnout úmyslné pádové rychlosti vyšší a pak jen změnou vztlaku by se dalo dosáhnout plného probrždění záleží jen na vztlaku.

Podle mě trošku blábol.

0 0
možnosti

tajny agent

11. 7. 2012 15:45
Studentum je to stejne ... platne

media patri soukromnikum a ti si budou oblbovat ovecky dala svyma ...

0 0
možnosti

migajama

11. 7. 2012 15:43
Podrovnanie

Zaujímal by ma spôsob výpočtu. Počítali nosnú plochu ako dosku, prehnutú dosku alebo započítali aj aerodynamický profil .  Pristávanie sa skladá s fáze zostupu, podrovnania, dosadnutia a výbehu. Teda pri podrovnaní sa premieňa dopredná rýchlosť na dodatočný vztlak za podmienky, že sa nesmie prekročiť kritický uhol nábehu, aby nedošlo k odtrhnutiu prúdnic a strate vztlaku.  Kritický uhol nábehu sa dá zväčšiť profilom krídla, slotov na nábežnej strane krídla, štrbinovími klapkamina odtokovej hrane, prípadne aj generátormi vírov na hornej strane nosnej plochy.

Lietadlo MIG 15 pri svojej hmotnosti, ťažisku vzadu a malej ploche krídiel vraj nemohol plachtiť a predsa je zaznamenaných pár prípadov pristátia bez motora.

Podla mňa je spôsob výpočtu nesprávny .

BTW: Konce plášťa mal ohnuté nadol , teda mal winglety na rušenie indukovaného odporu nosnej plochy.

0 0
možnosti

akleen

11. 7. 2012 15:20
Blbosti

To ja tak hodne blesku a ne technetu....

0 0
možnosti

kurzepa.j

11. 7. 2012 14:17
BUlvár

stačí napsat blbost v pravý čas a na technet se dostanu na hlavní stránku. jj, další lupa je na cestěRv

1 1
možnosti

mamlasos

11. 7. 2012 13:48
LOL

Přistupovat k tomu takto tak se u žádného filmu nepobavím, zvláště u modernějších scifi. Je to už zažité klišé, zvuky motorů ve vzduchoprázdnu atd. atd.

0 0
možnosti

Gemars Moše Dajan

14. 7. 2012 22:22
Re: LOL

Nebo zvuky z vesmírných bitev.;-D

0 0
možnosti