- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
s Batmanovým pláštěm, ten by kandidoval na Darwinovu cenu.
před více jak sto lety náš Největší Čech zkoušel vyfukovat tabákový dým do vody a pozoroval, zda vznikne zlato. Ano, řeknete si, hloupost. Ale někdo přeci musí jít a říct "tak tudy né, pánové, tudy cesta nevede" :-D
No ale kdyby těsně před přistáním nastavil křídla ve správným úhlu proti směru letu tak by rychlost zbrzdil a přistát by moh? Nebo ne?
Ptáky taky takhle nějak přistát zvládnou a kolečka nemají ...
Je to blábol. POkud by dokázal mítˇřízenou pádovou rychlost 80 km tak by bylo možno dosáhnout úmyslné pádové rychlosti vyšší a pak jen změnou vztlaku by se dalo dosáhnout plného probrždění záleží jen na vztlaku.
Podle mě trošku blábol.
media patri soukromnikum a ti si budou oblbovat ovecky dala svyma ...
Zaujímal by ma spôsob výpočtu. Počítali nosnú plochu ako dosku, prehnutú dosku alebo započítali aj aerodynamický profil . Pristávanie sa skladá s fáze zostupu, podrovnania, dosadnutia a výbehu. Teda pri podrovnaní sa premieňa dopredná rýchlosť na dodatočný vztlak za podmienky, že sa nesmie prekročiť kritický uhol nábehu, aby nedošlo k odtrhnutiu prúdnic a strate vztlaku. Kritický uhol nábehu sa dá zväčšiť profilom krídla, slotov na nábežnej strane krídla, štrbinovími klapkamina odtokovej hrane, prípadne aj generátormi vírov na hornej strane nosnej plochy.
Lietadlo MIG 15 pri svojej hmotnosti, ťažisku vzadu a malej ploche krídiel vraj nemohol plachtiť a predsa je zaznamenaných pár prípadov pristátia bez motora.
Podla mňa je spôsob výpočtu nesprávny .
BTW: Konce plášťa mal ohnuté nadol , teda mal winglety na rušenie indukovaného odporu nosnej plochy.
stačí napsat blbost v pravý čas a na technet se dostanu na hlavní stránku. jj, další lupa je na cestě
Přistupovat k tomu takto tak se u žádného filmu nepobavím, zvláště u modernějších scifi. Je to už zažité klišé, zvuky motorů ve vzduchoprázdnu atd. atd.