- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinak fajny clanek, clovek to tak dychtive cte ;-)
Vzhledem k počtu emigrantů z východního bloku, nebylo pro Svaz personálně problematické používat v širokém rozsahu klasickou špionážní metodu
tím vymeteno myslíš, že tam nefunguje street view?
Paráda,jen tak dál.Bude tu v budoucnu nějaký článek o protiletadlový obraně.Třeba srovnat USA vs SSSR.Nebo nějaký článek o letadlový lodi,jaderný ponorce atd.
Prozatím by možná stačilo porovnat ty americké družice s velice podobným ruským projektem Zenit.
Tvrdit, že si pilot z 20 km všimne objektu a změní kurz...
Vždyť každý trasa U-2 byla pečlivě plánována tak, aby se maximálně vyhýbala protiletadlové obraně, dírám v radarovém pokrytí a stíhačky ho nemohly dostihnout.
Co se mi líbí, tak to je uvedení některých špionážních základem kolem SSSR a zmínění velkého významu Iránu pro špionážní odposlechy (koho to zajímá, tak projekt Dark Gene / IBEX, američtí piloti v Iránských letadlech pro elektronický průzkum)
Ještě zajímavost o U-2. Piloti byli instruováni, že v případě nehody mají použít autodestrukční systém, který letadlo po stisku tlačítka zničí - přitom je tam dostatečná prodleva k opuštění letadla. Rusové v zachovalých troskách zjistili, že žádný zpožďovač tam není a k explozi dojde okamžitě. To zlomilo Powerse, že vypovídal.
Očekávám také článek od Pacnera - Sovětská špionážní letadla nad USA.
Pokud jsem článku rozuměl dobře, zmiňovaný let se odehrál ještě předtím, než měli Rusové v aktivní službě protiletadlové rakety dostatečného dosahu, které by dokázaly U-2 sestřelit. Do té doby se U-2 na Ruskem pohybovali téměř beztrestně. A to, že Rusové Powersovi řekli, že autodestrukční systém byl určen i k likvidaci pilota je podle mne jen zpravodajská hra, která dosáhla svého...
Co je to za loď? Nikdy jsem o ni neslyšel a vyhledávače ji nevyhledaly.
Zajímavý článek, jen více takových...
... a soukromý postřeh - to je první mě známý snímek rakety přivážené na rampu v Bajkonuru, kde jí netáhne československá lokomotiva ČME3. Zjevně inovovali i lokomotivy.
Jsem si jistý, že přesně ta samá fotka tu visela už před lety....něco jsem si na wiki přečetl o tý ČME3.., jezdill s ní strejda, táhla uhelný vlak z povrchového dolu u Mostu do elektrárny Počerady, vždycky nám mával z okýnka...no hlavně když na ruský wikipedii vidí ten interiér pro stojvůdce, to je šílený...