Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusko začalo cenzurovat internet podobně jako Čína. Závadné weby zmizí

Podobně jako v lidově demokratické Číně, tak i ruský režim přistoupil k cenzuře internetu. Vzniká seznam závadných stránek, které budou zakázány. Oficiálně je to boj proti dětské pornografii, kritici se ale bojí, že může skončit například i ruský Twitter nebo Facebook.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza0118

Boj proti dětské pornografii :D

Tím že zakážete dětskou pornografii na internetu zmizí pedofilové??

0/0
8.8.2012 11:40

Tomáš Garrigue Masaryk

Ne postavíte se li zlu zníčí vás

Pokud nebude stát a státní orgány nečině přihlížet na kriminalitu a podporu k násilnostem na internetu

nepřipraveným lidem čelit tyto zákeřné útoky z venčí nejsou Rusové a ani určitě Češi na takové úrovni aby sami rozhodovali co je správné nebo co je proti právní a proti lidskosti.

Občané kteří nejsou připraveni na demokracii v těchto zemích masivně omezit a stíhat kriminálníky co podporují zlo. Je důležité taky vézt lidi k demokracii a k demokratickému myšlení.

Pokud by Rusko Nepřestoupilo na cenzůru tak by byla ohrožená demokracie slušných občanů.

Demokracie je dobrá pro lidi z demokratickým myšlením.

0/0
2.8.2012 11:00

certik_bertik

jednou

putin taky narazí

0/0
1.8.2012 22:29

sematam

Internet je metla lidstva!

Internet je ďábel který fornikuje z myšlenkou mozkovou. Musí se to vypnout nebo se carevna a půl světa zblázní. Cukrbergu, Cukrbergu! Do roka a do dne ... hync sa hukáže!

!!

0/0
1.8.2012 13:49

ethernit

Ona je pravda vžycky někde mezi

a proto, že je vzácná, musí se s ní šetřit.

Na jedno stranu nás velký bratr touží mít čím dál víc po kontrolou, na druhou stranu spousta lidí si slovo demokracie vysvětluje tak, že si může zcela bez odpovědnosti dělat co chce...:-/

0/0
1.8.2012 8:32

luke69

Tohle je příklad

..toho, co způsobují zákony jako byl ten proti hazardu, co navrhovali VV.

Pod snahou "zachránit občany" před něčím špatným (dětská pornografie) se spustí firewall a jakmile funguje, časem se může cenzurovat cokoli.

Až příště budou poslanci něco takového navrhovat, nenechávejte si prosím nasazovat "růžové brýle" a vzpomeňte si na toto.

0/0
1.8.2012 8:05

Mablung

twitter a facebook

Pane Kužník, jestli nechcete být za trotla, vyhoďte z podobných článků zmínky o FB a Twitteru. Je do docela trapné tam hodit jako za příklad cenzuru zrovna těchto zprofanovaných stránek. Myslím že zrovna Rusku se jedná o jiné, zrovna tyhle se na hloupé výmluvy chytit nenechají. Ty může cenzurovat třeba Čína která se nepokouší o fasádu demokratičnosti.

Mimochodem, transibiřská magistrála je nuda. ;-)

0/0
31.7.2012 22:13

Leinad

Plivnout si na Rusko

A potichu zavádět i v ostatních evropských zemích. :-PR^EU

0/0
31.7.2012 19:59

Mablung

Re: Plivnout si na Rusko

U evropských zemí jsou snahy o cenzuru z důvodu hlouposti různých lidí. Ne ze snahy o zavedení kontroly informací, jako to je u Ruska.

0/0
31.7.2012 22:19

thomas23

Re: Plivnout si na Rusko

Ani by jsem to mu tak nevěřil.

+2/0
31.7.2012 23:44

HarryTheKing

Qatar

To je dobrý. Vy všichni jste si mohli článek aspoň přečíst. Já jsem v Kataru a vůbec mě to tam nepustí. Jen se objeví obrázek, že stránka je závadná a hotovo. Přitom není, ale to už je jedno. Pěkně to koresponduje. Tak se stává cenzura demagogií... ;-O

+1/0
31.7.2012 17:22

echo z ucha

U nas je to jeste dobre

Zatim mizi akorat zavadne diskuze. Uvidime jak to bude za dejme tomu deset patnact let. Na zacatku 90. let vam v radiu zahrali treba Orliky. Dnes je skoro neuveritelne, ze to tak bylo.

0/0
31.7.2012 17:04

biggles

Re: U nas je to jeste dobre

mýlíte se - u nás už největší poskytovatelé stránky s obsahem zmíněným v článku dávno cenzurují.

0/0
31.7.2012 17:24

rob_kteryten

Re: U nas je to jeste dobre

priklad? Navic, nikdo snad neocekava, ze bude povoleno na internetu to, co neni povoleno v realnem svete....treba rasisticke postoje atd.

0/0
31.7.2012 19:38

Mablung

Re: U nas je to jeste dobre

Asi myslím xichtknihu. Tam cenzura je, ale dokud není cenzura státní, je mi to jedno. Soukromé společnosti si podle mě mohou dělat co chtějí, pokud nemají monopol a nebo to nejsou média která ovlivňují veřejné mínění (ty mají v demokratických společností výsady které musí splácet)

+1/0
31.7.2012 22:23

xherbert

?

Este nemate ani dokaz, ze "obavy" kritikov, vacsinou platenych zapadom, sa ukazali ako pravdive a uz vam "cenzura" vadi. Nevadi vam, ze podobnu  cenzuru zavadzaju aj sukromne spolocnosti ako napr. Vodafone v CR? Napisete podobne histericky clanok aj na ich ucet?

Vase cenzurovanie prispevkov, ktore sa neprevinili nicim inym iba ze sa nepacili Vasemu cenzorovi, je v poriadku?

A dalej obmedzovanie slobody myslienok a ich prezentacie je v pohode? http://zpravy.idnes.cz/soud-pravomocne-potrestal-cechokanadana-za-zpochybnovani-holokaustu-1et-/krimi.aspx?c=A110929_161338_krimi_zep

0/0
31.7.2012 16:36

Usher novy a lepsi

Re: ?

Hele, na koho se obracis? Myslis, ze my Cesi muzeme za to, co vyvadi Vodafone nebo co si mysli nejakej priblblej nacek? Cenzora si tady taky nikdo nevybira, proste musis hledat cesty, jak co napsat.

A hysterie se i u vas doma pise s "y".

+1/0
31.7.2012 17:24

xherbert

Re: ?

Prosim Vas, ak nedokazete pochopit obsah prispevku, tak nan nereagujte. Z nicoho som Cechov neobvinoval.

Za "i" miesto "y" sa ospravedlnujem.

0/0
1.8.2012 9:51

spike11

Rusko

A je to tady, co se dá taky čekat od člověka (Putin ) který vedl KGBRv

0/0
31.7.2012 16:22

simyr

Re: Rusko

,,internet,, se cenzuruje všude na světě, v USA, v ČR, i tato diskuze je cenzurována.  Vám ještě nikdy nesmazali příspěvek?

+2/0
31.7.2012 16:29

mbem

Re: Rusko

On je ale rozdíl, když si autor "cenzuruje" (spíše rozhoduje o obsahu) svůj vlastní portál, nebo když mu ten portál cenzuruje státní moc.

+3/0
31.7.2012 16:38

xherbert

Re: Rusko

Ano, rozdiel je v tom, kto cenzuruje. To "co" (nepohodlne nazory) zostava u oboch rovanke.

0/0
31.7.2012 16:52

rob_kteryten

Re: Rusko

kdyz ti smazou nazor, protoze tu sproste nadavas, tak to neznamena, ze jsi cenzurovany. Jenom to znamena, ze se chovas jako vidlak.

+1/0
31.7.2012 19:17

mbem

Re: Rusko

Ne, rozdíl je v legitimitě. Zatímco je plně legitimní, abych si já na svém webu, který provozuji za vlastní peníze, rozhodl kdo a o cem tam bude psát, tak je ale nepřípustné, aby o tom rozhodoval stát.

+2/0
31.7.2012 19:28

rob_kteryten

Re: Rusko

No na druhou stranu, kdyz si na tom svem vebu zacnes sdilet treba to protrepane detske porno, tak jiste uznas, ze ma stat pravo zasahnout.

0/0
31.7.2012 19:37

Leinad

Re: Rusko

Pokud jsou to vymyšlené texty nebo animované porno nebo filmové triky (viz zabití ve filmu, které herec přežije),... nemusí do toho být státu nic. Podobně jestli to točila sedmnáctiletá holka, která věděla a ovlivňovala co dělá.

Pokud to je pravý sex s dítětem, tak má stát najít násilníka a zabránit mu v pokračování/opakování činnosti (třeba vězením).

+1/0
31.7.2012 20:14

rob_kteryten

Re: Rusko

v tom pripade se musi zmenit zakony tak, ze detske porno umistene na internetu je legalni obsah. Navic ciste teoreticky by se pote mohli domahat treba fasisticke organizace, ze chteji mit na internetu pravo na sve stranky.

0/0
31.7.2012 21:20

Leinad

Re: Rusko

Neříkám, že DP má být legální, říkám co by mělo být prioritou. Samozřejmě sem pro odstranění toho materiálu pořízeného znásilněním.

A fašistické organizace ať si své stránky klidně mají. Fašismus je politický názor, se kterým nesouhlasím, ale není náhodou demokratické nechat je mluvit? Na pornografii pořízené znásilněním mi vadí ochrana osobnosti(znásilnění už proběhlo-ale nemusí o tom nikdo další z potencionálního okolí oběti vědět) a placení za takový materiál.

+1/0
1.8.2012 0:02

mbem

Re: Rusko

Ono je to dvojsečné. Jedna věc bude, když budu dětské porno vyrábět a zveřejňovat na území ČR (resp. v jurisdikci ČR), v takovém případě není problém takový portál na základě soudního(!) předběžného opatření sejmout, věc řádné vyšetřit a případné viníky potrestat. Problém je ale v tom, když je takový materiál pořizován a zveřejňován mimo ČR. A myslím, že v takovém případě nemá stát právo zamezovat přístup k této části internetu stejně, jako nemá právo mi zamezit do takové země vycestovat.

0/0
1.8.2012 0:09

biggles

Re: Rusko

Španělsko, Francie, Nizozemsko, Británie, USA, Indie aj. už to dávno dělají a chtějí přitvrdit daleko přes míru současné ruské úpravy (viz SOPA, PIPA).

V ČR cenzurují internet největší (a nejen oni) poskytovatelé O2, Vodaphone a T-Mobile podle britského blacklistu.

Hrozba svobodě internetu je globální, týká se všech, nejen rusáků nebo číny.

+3/0
31.7.2012 16:55

rob_kteryten

Re: Rusko

naky priklad by byl?

0/0
31.7.2012 19:20

delegát I.sjezdu

Re: Rusko

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Watch_Foundation

0/0
31.7.2012 20:58

rob_kteryten

Re: Rusko

ja chtel priklad tech udajne blokovanych stranek, ktere maji jen "nevhodny nazor"

0/0
31.7.2012 21:27

mrosol

Re: Rusko

Na ty se právě nedostanete, tedy příklady jsou cenzurovány. Jako volič se nikdy nedozvíte, co bylo skutečně zablokováno. Prostě musíte věřit, že ten důvod zablokování, co "pověřený občan" uvedl je správný. Vzhledem k tomu, že "pověřeného občana" vybíráte na základě jím cenzurovaných informací, zaděláváte si na problém.

+2/0
1.8.2012 9:28

simyr

Re: Rusko

Já psal samozřejmě o ,,státní,, cenzuře. Někomu vadí dětská prdelka, někomu nadávání na některé spoluobčany, někomu muzika a filmy, jinému návod na atomovou bombu, popř.jak se dostat do státních serverů, někomu třeba Pussy Riot . Výběr a rozsah cenzury a sledování je nepředstavitelně veliký. Pozor Velký Bratr Tě vidí!

0/0
31.7.2012 19:48

rob_kteryten

Re: Rusko

Kdyz zacnu vsude rozhlasovat, ze jsi pedofil co mu hrozi vezeni, tak take na me zavolas policajty...a pritom by se dalo tvrdit, ze se dopoustis cenzury - omezujes muj nazor.

0/0
31.7.2012 19:51

simyr

Re: Rusko

Rozdíl je v tom, zda to je pravda nebo pomluva :)

0/0
31.7.2012 20:03

mbem

Nebezpečná informace

Nebezpečná informace - to je tak krásné sousloví, to si budu muset pamatovat. Určitě ho těď budu čím dál častěji slýchat nejen z Moskvy, ale určitě i z Bruselu. :-)

+1/0
31.7.2012 16:18

misoft

Re: Nebezpečná informace

Stačí nejakému hackerovi na http://www.mid.ru/brp_4.nsf/main_eng dať niečo "špeciálne" a inštitúcia-neinštitúcia - cenzúra musí byť!

0/0
31.7.2012 18:41

Dfa600

To přijde časem všude

...

0/0
31.7.2012 16:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.