Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se testoval nový český vlak RegioPanter, který dostanou ČD

Nový český "pantograf" RegioPanter pomalu dokončuje nekompromisní testy na kolejích Výzkumného ústavu železničního. Hned třikrát se ověřuje úplně vše, co souvisí s bezpečností provozu. Až testy skončí, bude jezdit v barvách Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kostej_

a kdy ČD vypustí

PanterJety? :-P

0/0
16.9.2012 14:43

Duke_._Nukem

vypada to,

ze uz i mazanek se brzo docka..:-)

0/0
12.9.2012 17:54

at zije cenzura II

ostuda

je to ostuda nasazovat takovýhle vagony až v roce 2012, když všude už jezdí o 2 třídy lepší vozy.. Všichni si chtějí jenom nakrást a mi potom jezdíme v 30let starých vlacích :-(

0/0
12.9.2012 14:19

petr4770

Re: ostuda

Na to si přišel sám?Pěknej blábol...:-P

0/0
12.9.2012 17:06

adviser

Re: ostuda

no a? co je MY potom?

0/0
18.9.2012 20:14

1216226

A taky by mě zajímalo,

který inteligent vymýšlel ten interiér... Kupříkladu ten oddíl první třídy. Na co ten stolek potřebuje takovou širokou nohu a jak se leze do té sedačky vedle? Vždyť tam se člověk musí protahovat jak mezi mřížemi... Nemluvě o těch dmntně umístěných madlech u schodů...

0/0
12.9.2012 13:04

1216226

A divím se té "Knorr bremse"

Proč tam není obyčejná dakovka? Brzdy Dako mají u nás i na západě větší renomé než výrobky Škoda TS...

0/0
12.9.2012 12:03

computer

Re: A divím se té

Na Elefantech je tuším taky Knorr. Takže hodně dílů na podvozku je asi stejných s Panterem.

0/0
12.9.2012 12:18

1216226

Re: A divím se té

To se mi nějak nezdá, ešusy mají rozhodně dakovky....

0/0
12.9.2012 12:32

JBetak

Re: A divím se té

Není. Elefant má dva druhy podvozků (hnací a běžný jsou každý úplně jiný) a Panter má zase úplně jiný. Elefanty mají DAKO. A to, čím zejména se ty brzdy liší, není v podvozku.

0/0
13.9.2012 7:44

computer

Hlavový vůz?

Co to je? Vždy to býval čelní vůz.

+1/0
12.9.2012 11:27

Von der Tann

dotaz

je to AC/DC nebo jen jednosystém?

0/0
12.9.2012 11:23

1216226

Re: dotaz

Tenhle kousek je "only DC," ale vyrábí se i dvousystémové...

0/0
12.9.2012 12:01

Von der Tann

Re: dotaz

OK. Ptal jsem se proto, že na tratích s AC budou ČD cpát diesely, Pesa např. na ML-Cheb-KV, Stadlery kolem Jihlavy apod.

0/0
12.9.2012 12:30

1216226

Re: dotaz

Záleží, kolik pustí kraj chlupů;-D

Ale s 25kV/50Hz je to stále špatné, je prakticky na polovině sítě a pro traťovou osobní službu máme jen lokomotivy řady 242, 263/362/363 a jednotky řady 560...

0/0
12.9.2012 12:39

JBetak

Re: dotaz

Řešení je právě v dieselech. Převážet v lehkých jednotkách transformátory, připočtěte k tomu, kolik je toho na střeše, ta to musí unést... Diesel projede všude. Možná dojde k tomu, že někde se dráty zase smotají a dají do sběru.

0/0
13.9.2012 7:47

celim

Vypadá to dobře!

Poslední dobou jezdím občas do Kolovrat s Cityelefantem a říkám si, jaký je to pokrok. Nedrncající koleje ve spojení s klimatizovaným vozem je docela fajn jízda.

+1/0
12.9.2012 10:37

809.KocuR

Dostanou?

Snad koupí ne? Apropós srovnatelné Desiro ML vyjde o 17 milionů levněji.

0/0
12.9.2012 10:34

PepaK

Re: Dostanou?

A na tohle jsi přišel jak? U takových věcí je cena vždy závislá na mnoha faktorech, od velikosti zakázky, vnitřním uspořádáním, vybaveností vlaku (trakční systémy, zabezpečovací systémy,...). Srovnatelná zakázka na ML zatím nikde nebyla, takže tvrdit že je automaticky o 17 milionů levnější je nesmysl.

+1/0
12.9.2012 11:25

Von der Tann

Re: Dostanou?

jj to je pořád dokola. Argumenty že když vyrábíme doma tak mají naši lidi práci. Ale navýšení ceny u všech produktů ŠT placených daňovými poplatníky, které přes Kypr jde do čísi bezedných kapes..

BTW ty Desira se mohly dělat na Zličíně, kdyby lobby kolem ŠT Siemens nevyštvala ..Rv

0/0
12.9.2012 11:28

petr4770

Re: Dostanou?

Že by se Siemens nechal vyštvat podstatně menší Škodou?Směšné....a jasně že je lepší že lidé u nás mají práci,tečka.:-P

0/0
12.9.2012 17:09

Von der Tann

Re: Dostanou?

V SKN mohlo mít práci 1600 lidí..

A Siemens nechtěl platit tuzemské všimné, proto odešel..

0/0
12.9.2012 17:18

petr4770

Re: Dostanou?

Tak má práci ŠT....to je špatně?

0/0
12.9.2012 17:32

JBetak

Re: Dostanou?

Podle výsledků se zatím zdá, že ano.

0/0
13.9.2012 7:39

petr4770

Re: Dostanou?

Ještě dotaz...má to Tvé Desiro TSI?Nevím jen se ptám....

0/0
12.9.2012 17:14

JBetak

Re: Dostanou?

K ježdění z Pardubic do Jaroměře nejsou TSI potřeba.

0/0
13.9.2012 7:41

kzzyn

1.třída ?

na co má tahle příměstská "tramvaj" 1.třídu ?

0/0
12.9.2012 10:00

Jentak-

Hádej .. na ježdění ....

+1/0
12.9.2012 10:08

aldik7

Re: 1.třída ?

V Německu je taky. Těch pár míst v nových vlacích v 1.třídě nevadí, spíš by mě zajímalo proč v Elefantu je stále celé patro v jednom voze pro první třídu, stačilo by půl patra.

0/0
12.9.2012 10:10

roman37g

Re: 1.třída ?

Proč ne? Kdykoliv jedu do Kralup, nebo do Berouna, tak dycinky první třídou. Většina lidí tam nejde z obavy, že by je někdo vyhodil, tak se mačná v druhé. Já se rozvaluju za stejnou jízdenku v jedničce:-)

0/0
12.9.2012 10:16

Leinad

Re: 1.třída ?

Aby to bylo neobsazené.

0/0
12.9.2012 13:03

aldik7

Re: 1.třída ?

Ale proč? Žaluda tam stejné nejezdí, takže mu tam místo blokovat nemusí, a Jančura se radši sveze dvojkou a pokecá s cestujícími jak jsou ČD špatné ;-D

0/0
13.9.2012 14:34

Leinad

Re: 1.třída ?

Protože ČD potřebují mít neobsazenou část vagonu pro režijkáře. Že i v první třídě občas lze narazit na člověka s nápady typu jíst něco, co mi nevoní, hovořit nahlas, .. takže rozdíl je v ceně a možná v potahu sedaček, nevadí.

0/0
12.9.2012 10:18

MychalB.

Ta elektromagnetická brzda

- nefunguje spíš na principu vířivých proudů indukovaných v kolejnici a vzájemné interakci s "budičem" než mechanického tření?

0/0
12.9.2012 9:39

JAG3

Re: Ta elektromagnetická brzda

Ne...funguje obdobně jako el,mag brzda, která se už desítky let používá u tramvají....prostě se "přilepí"...

+1/0
12.9.2012 9:52

1216226

Re: Ta elektromagnetická brzda

Obě patří do skupiny neadhézních brzd, tuším, že ty vířivé používají německá ICE...

0/0
12.9.2012 11:58

RayPall

...

Škoda že příměstskými nejezdím, tímhle bych se projel rád...já jsem spíš zvědavý na Leo Expres, jak se vecpe mezi ČéDé a žluťáka...

0/0
12.9.2012 9:15

Leinad

Re: ...

Sám Jančura kdysi říkal, že konkuruje spíše běžným Ex/IC, než luxusnějším spojům. ;-D

0/0
12.9.2012 10:05

aldik7

Re: ...

Joo, ale s jeho počtem zastávek, a od prosince se mají ještě omezit (i když ne z jeho vůle) bude taky konkurovat spíš Pendolinu ;-D

0/0
12.9.2012 10:12

Leinad

Re: ...

Jak ne z jeho vůle, SŽDC mu to zakázali? ;-D

A jak bude dvacet let starým vagonem se 140km/h konkurovat klopidlu?

0/0
12.9.2012 10:26

RayPall

Re: ...

No osobně mi RJ vyhovuje víc, Pendolino je na můj vkus moc stísněné, hlavně kvůli těm miniaturním oknům.

A rychlost zde nehraje roli - pokud jsem to správně pochopil, Pendolino to nemůže rvát na plný knedlík, protože u nás na to nejsou tratě stavěné...

0/0
12.9.2012 12:53

aldik7

Re: ...

140 nebo 160, to je "detail" ;-D

Jestli se nepletu tak bude na trati před Prahou nějaká velká rekonstrukce a zastávky ubral snad kvůli tomu, aby zachoval původní jízdní čas, nebo se pletu? :) No dobře, tak z jeho vůle to je no, mohl ty zastávky nechat.

0/0
13.9.2012 14:33

PájaZítra

Pěkná souprava

Doufám, že testy zdárně dokončí a brzo se s ní a jejíma sestrama budeme vozit po kolejích...

+1/0
12.9.2012 8:57

reloaded_4

Aby vás dveře nerozpůlili

Redachtóre, redachtóre, kdyby jsi se lépe učil, nemusel bys být všem pro s.andu;-D

0/0
12.9.2012 8:18

PájaZítra

Re: no a ty se taky vrať do školy!

............ j.č............. mn. č. (za ~ si dosaďte "a-", "kdy-" nebo taky nic...)

1. os. ~bych...... ~bychom (nebo hovorově ~bysme)

2. os. ~bys........ ~byste

3. os. ~by.......... ~by

viz výcuc z pravidel k podmiňovacímu "být": http://zkracene.cz/nxe6

0/0
12.9.2012 8:55

0011011001

Re: no a ty se taky vrať do školy!

Takže "kdybys se lépe učil"? Ne, i když už jsi blízko.

0/0
12.9.2012 11:20

reloaded_4

Re: no a ty se taky vrať do školy!

Dostal jsi mne, Parde! Jdu si zabořit kebuli do popela! :-)

0/0
12.9.2012 12:12

daewoo

Re: Aby vás dveře nerozpůlili

kdyby jsi se => kdyby ses. troubo. Rv http://cs.wiktionary.org/wiki/kdyby

0/0
12.9.2012 18:28

Xladi

Už aby to bylo

na trase Jaroměř - Pardubice mají být od roku 2012 nasazeny nové jednotky ale rok 2012 je skoro pryč a stále se jezdí s 30 let starými vozy. Tak můžeme být rádi že to aspoň jezdí ale nikdo by neprotestoval kdyby jezdilo něco nového skrz ta stará poškrábaná okna není skoro vidět.

0/0
12.9.2012 7:30

viking

Re: Už aby to bylo

Kolují zvěsti, že snad už od 1. října by na této trati měly jezdit 2 tyto jednotky, které se budou prozatím potkávat se starými vozy, dokud nepokryjí všechny spoje. Navíc podle nakreslených oběhů vozidel by od nového jízdního řádu na spojích, kde nebude RegioPanter měly jezdit soupravy s řídícím vozem "Sysel" (klimatizace, nové sedačky, elektrické zásuvky), viz http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bfhpvee295.php :-)

0/0
12.9.2012 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.