Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel samotář, který se prošel po povrchu Měsíce - Neil Armstrong

Neil Armstrong, který se stal symbolem vědeckého a technického pokroku lidstva, zemřel ve svých osmdesáti dvou letech na komplikace po operaci srdce. Člověk, který 20. července 1969 jako první v historii lidstva rozvířil prach na Měsíci. Vášnivý pilot, který nevyhledával slávu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rrrob

Ach ty drobnosti...

astronauti SAMOZŘEJMĚ nestojí před modelem lunárního vozítka.... :-/

+1/0
27.8.2012 14:19

Stoura

Re: Ach ty drobnosti...

Tohle by si měli opravit. Jedná se o druhý vyrobený lunární modul (žádné vozítko), původně určený pro bezpilotní zkoušky (takže možná proto to považují za model), ale nepoužitý.

Dnes je ve Washingtonském muzeu, odkud je i fotka.

+2/0
27.8.2012 15:39

RayPall

Shrnutí některých teorií a jejich logických vysvětlení

Ano, přihřeju si polívčičku: http://jankozak.blog.idnes.cz/c/284822/Verim-v-pristani-na-Mesici.html

0/0
27.8.2012 9:55

ozivanci

Re: Shrnutí některých teorií a jejich logických vysvětlení

Naprosto souhlasim, ten clanek nemohl byt napsan lepsi

0/0
28.8.2012 4:56

katedrál

Tady se zase sešlo blbečků......

Objem inteligence ve vesmíru je konstantní veličina, jen lidí je na to pořád víc a víc.......

+2/0
27.8.2012 7:34

čirokéz

Re: Tady se zase sešlo blbečků......

A ještě bych doplnil, že lidská blbost je nekonečná.

0/0
27.8.2012 8:29

Dr. Fe (21)

Re: Tady se zase sešlo blbečků......

Tohle tě napadlo při umejvání záchodů ? Pozoruhodné. Nejvíc mě sejou blbové co všechny okolo sebe označují za blbce.

+1/0
27.8.2012 13:12

Dr.Fe (7)

Hrát na trubku a zpívat uměl dobře .......

... na druhou stranu za ten doping v cyklistice Rv :-/

+7/0
26.8.2012 23:13

repulsive

Re: Hrát na trubku a zpívat uměl dobře .......

tajtrlíku

+1/0
27.8.2012 5:20

mpixel

Stejně na měsíci nebyl

a nehádejte se :-P

+2/0
26.8.2012 22:16

IVANA FAK

padvod na Mjesacu

první na Lůně byli sověti, pokrokově smýšlející mladí nadějní komunisté, občané všelidového Svazu sovětských socialističeskych raspůblik ...naučili se dokonale anglicky, aby to vypadalo, že to jsou občané zahnívající kapitalistické United States of America a byla to ideologická diverze. Neil Armstrong se skutečně jmenoval Sergej Ylevryč Matrachov a byl to zanícení člen Komunistické strany Sovětského Svazu, párty Lénina!

+2/0
26.8.2012 20:45

ViFry

Re: padvod na Mjesacu

Vidím, že jsi se Ivane dostal v blázinci za slušné chování nachvíli k počítači bez dozoru. Příště už takovou chybu ošetřující personál doufám neudělá ! 8-o

+1/0
26.8.2012 22:09

IVANA FAK

Re: padvod na Mjesacu

TLUČHOŘOVI, díl číslo 672, název Rozhledna -poslechnout

0/0
26.8.2012 22:31

Robert E.Lee

Re: padvod na Mjesacu

R^;-D;-D;-D

0/0
26.8.2012 22:52

gogan v 19:09

Re: padvod na Mjesacu

... párty Lénina ... nebyl to náhodou ten pařák na lodi? Jak se zlinkovali a stříleli z děla? ;-D

+1/0
27.8.2012 12:17

opeth

amici na mesici samozrejme byli

ovsem nektere jejich fotografie jsou fotomontaze nebo jsou retusovane. aby to vypadalo lip nez jak to veskutecnosti nafotili astronauti }jsem presvedcen ze bez hledacku nemohli nektere dokonale fotografie poridit). Nektere fotografie jsou zcela zrejme dve fotografie prekryte pres sebe. No a nektere zaznamy natocene na kameru taky nejsou prave. Ale zcela nepochybne a jiste tam byli

0/0
26.8.2012 20:28

repulsive

Re: amici na mesici samozrejme byli

"zcela zřejmé překrytí" - jestli myslíš překrytí nitkového kříže, tak to bylo způsobeno kontrastem při vyvolávání / scanování ..

0/0
26.8.2012 20:31

opeth

Re: amici na mesici samozrejme byli

byly tam i dalsi fotografie, kde bylo jedno a to same pozadi pouzito na vice fotografiich. btw to same se stalo i na apollu 17, ovsem s videozaznamem

0/0
26.8.2012 20:34

repulsive

Re: amici na mesici samozrejme byli

jo, a taky falšujou barvy na astronomických fotografiích - hlavně na infračervených, UV a X-ray :)

+2/0
26.8.2012 20:47

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

Které konkrétní fotografie máte na mysli?

Prosím číslo ve tvaru ASxx-yy-zzzzz kde xx je číslo expedice, yy

číslo kazety a zzzzz číslo snímku. Kompletní seznam snímků z Apollo 17

je například zde: http://history.nasa.gov/alsj/a17/images17.html, pokud chcete poukázat na jinou výpravu, změňte v adrese čísla.

+7/0
26.8.2012 21:22

Shumway

Re: amici na mesici samozrejme byli

tipuju, žes ho dostal milý štouro. gratulujiR^

+1/0
26.8.2012 21:35

opeth

Re: amici na mesici samozrejme byli

udelalo to uz plno lidi predemnou, satci projit youtube je toho tam plno, napr cas 6:15 http://www.youtube.com/watch?v=H8ZzFemBUJQ&feature=related

0/0
26.8.2012 22:01

opeth

Re: amici na mesici samozrejme byli

cas 6:04

0/0
26.8.2012 22:03

repulsive

Re: amici na mesici samozrejme byli

no jak vidíš, jde zřejmě o stejnou lokalitu, takže asi došlo k omylu jinde, třeba při katalogizaci. nebo myslíš, že zaměstnanec NASA nikdy nechybuje?

0/0
26.8.2012 22:04

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

hmm - a nebude to tím, že se skutečně jedná o stejné místo?

Proč jste neuvedl čísla fotek? Psal jste že je u nich stejný problém.

0/0
26.8.2012 22:06

opeth

Re: amici na mesici samozrejme byli

anebo se podivej na tento dokument, anebo staci jen od casu 34:24, zamer fejkovat videa je zrejmy. nicmene opakuji NA MESICI BYLI http://www.youtube.com/watch?v=O7e4tI9i408

0/0
26.8.2012 22:23

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

takže konkrétní čísla fotek nemáte.

Na ten kousek videa jsem koukal, ale podle mne to odpovídá ozáření kabiny odražený světlem Slunce  od přistávacího modulu skrz namodralé sklo kabiny. Modré odlesky, vzniklé tímto způsobem, jsou i na dalších snímcích.

Mohu se ale mýlit - z toho filmu to moc jasné není - tak ani tak.

+1/0
26.8.2012 22:57

repulsive

Re: amici na mesici samozrejme byli

jo, je možné, že v okně se Zemí byla nějaká clona, ale ne k tomu, aby dělala srpek země, ale aby zakrývala odstiňovala ten zvětelný odraz..

0/0
26.8.2012 23:22

repulsive

Re: amici na mesici samozrejme byli

zkušený geofraf, meteorolog, klimatolog, my snad mohl říct, jestli jsou to ořezané obrázky Země v nějakém detailu, nebo jde o celý zemský kotouč.. každopádně struktura oblačnosti je na všech snímcích podobná a vypadá to na Zemi vcelku..

0/0
26.8.2012 23:05

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

Ono je to dokonce o něco snazší: posádka Zemi i mnohokrát fotografovala. Takže se dá obraz v okně porovnat se snímky s vyšším rozlišením. Například http://history.nasa.gov/alsj/a11/AS11-36-5338HR.jpg .

Podle mne je v tom okně poměrně reálný obraz západního pobřeží Severní Ameriky, který by z blízka vypadal jinak. Na nízké oběžné dráze by dohlednost nebyla přes celý kontinent (z výšky  300 km by měl být rozhled jen asi 2000 km na každou stranu).

To, že se jedná o reálné snímky, lze pozorovat na změnách oblačnosti a změně polohy kontinentů.

Konspiracionisté si budou muset najít opět o něco složitější teorii, jak to okecat. :-)

0/0
28.8.2012 1:13

repulsive

Re: amici na mesici samozrejme byli

ano, pozadí bude často velmi podobné - fotografie byly pořízeny víceméně pořád ve stejné lokalitě.

+2/0
26.8.2012 22:01

Robert E.Lee

Re: amici na mesici samozrejme byli

R^

0/0
26.8.2012 22:54

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

Překrytí nitkového kříže je způsobeno rozptylem světla v emulzi. Ty křížky měly tloušťku čáry jen dvě setiny milimetru. Zdánlivé překrytí vzniklo jen na velmi jasných  místech snímků, kde se světlo rozptýlilo v zrnech emulze.

0/0
26.8.2012 22:02

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

Ty fotoaparáty měly úhel záběru kolem 50° To je víc, než zabírá lidské oko (bez periferního vidění) Na to není hledáček příliš potřeba.

Skládaná panoramata NASA přiznává a ukazuje k nim i původní fotky.

Koneckonců i nejslavnější fotka je dodatečně upravovaná (nastavená černým pruhem, aby měla lepší kompozici), takže zase tak dokonalé snímky zase nedělali.

0/0
26.8.2012 21:21

opeth

Re: amici na mesici samozrejme byli

to je o cem mluvim, zkus si fotit bez hledacku nebo bez displeje. dodatecnou upravu kompozice proste potrebujes, aby ty fotky vypadaly apson trochu profi

0/0
26.8.2012 21:52

Stoura

Re: amici na mesici samozrejme byli

Zkusil jsem. S objektivem ekvivalentu 28 mm na kinofilmu se jen málokdy netrefím. Měsíční výpravy měly 60 mm objektiv na negativ velikosti cca 56x56 mm - to je podobné.

0/0
26.8.2012 21:58

qayy

Saturn V lietal pravidelne na orbitu Mesiaca

aspoň tak sa o tejto super rakete hovorí, keď tak spoľahlivo lietala na orbitu mesiaca, prečo nebola použitá na iný projekt NASA? Pri stavbe ISS by ušetrila miliardy dolárov, ale svet sa nemal dozvedieť niečo, čo malo ostať navždy utajené a tak Saturn V už nikdy nezvlietol 8-o

0/0
26.8.2012 20:20

baloun

Re: Saturn V lietal pravidelne na orbitu Mesiaca

Pragovka Baby taky byla skvělá, spolehlivá a užitečná. A taky už se nepoužívá. Že by v jejím případě taky mělo být něco světu navždy utajeno?

0/0
26.8.2012 20:54

qayy

Re: Saturn V lietal pravidelne na orbitu Mesiaca

Saturn V nie je je Pragovka a nikdy nemal konkurenciu, tak prečo by ten projekt niekto len tak skončil a investoval miliardy dovývoja  raketoplánu, ktorý bol fiasko aj z hľadiska bezpečnosti, tak nosnosti ako aj výšky nákladov na jeden let. 8-o

0/0
26.8.2012 21:18

Stoura

Re: Saturn V lietal pravidelne na orbitu Mesiaca

Protože ta raketa byla strašně drahá. O tom, že raketoplán bude také drahý, se nevědělo. Naopak - podle projektu vypadal jako mnohem výhodnější varianta.

0/0
26.8.2012 21:25

Stoura

Re: Saturn V lietal pravidelne na orbitu Mesiaca

Saturn V byl použit na projekt Skylab. Takže není pravda, že využit nebyl.

0/0
26.8.2012 21:26

katedrál

Re: Saturn V lietal pravidelne na orbitu Mesiaca

Ale vzlítal, např. Skylab

0/0
27.8.2012 7:35

Mustrum Ridcully

Všechna čest

Tomuto muži všechna čest. Jeden z mála, který si případné označení celebrita skutečně zaslouží, protože na něm je co oslavovat.

+6/0
26.8.2012 20:18

Coffin Corner

Z jedné anglofonní diskuze od rodilého Američana:

Nevěříme na přistání na Měsíci, zato věříme, že wrestlingové zápasy jsou opravdové...:-)

+7/0
26.8.2012 19:31

RayPall

Re: Z jedné anglofonní diskuze od rodilého Američana:

Co by jste čekal v zemi, kde máte zakázaná kindervajíčka a na druhé straně máte právo vlastnit automatické zbraně:-)

0/0
27.8.2012 10:01

Qitek1

Důkazy o přistání

Zdravím. Přiznám se, že jsem diskuzi moc nepročítal, tak nevím jestli to sem již někdo nevkládal: http://www.youtube.com/watch?v=mefEKqzq8cg

Mohlo by to alespoň někomu otevřít oči ;-D

+1/0
26.8.2012 19:20

Premysl Orac

Re: Důkazy o přistání

to jako asi ma byt nejaka teorie, ze na tom mesici vlaje vlajka, co tam dal Gagarin, ne? A ze ty panelaky v New Yorky nesundaly letadla, ale odpalili to vybusniny a ty letadla, to tam jenom primalovali v Adobe Photoshopu.... ;-D

0/0
26.8.2012 19:23

repulsive

Re: Důkazy o přistání

číst nadpisy se někdy hodí :)

+1/0
26.8.2012 19:25

Premysl Orac

Re: Důkazy o přistání

Aha, to je sranda, no ty nadpisy pravy byvaji zavadejici, proto je casto preskakuju.:-)

0/0
26.8.2012 19:27

MiroTR

Re: Důkazy o přistání

Pochybuji.  :-/  Komu není shůry dáno... ;-)

0/0
26.8.2012 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.