Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajný manuál Applu: Mac nemá „problémy", používejte slovo „situace“

Zákazníka nikdy netlačte k nákupu, místo toho mu ukažte, že mu rozumíte a máte o něj zájem. Nesmíte s ním nesouhlasit, buďte stále pozitivní. Místo slova "zatuhnout" zkuste "dočasně nereaguje". Server Gizmodo odhaluje, jak probíhá školení pracovníků pyšnících se titulem Apple Genius.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kali-gandaki

Od té doby,

co jsme přešli na Mac, nepotřebujeme našeho počítačového mága. Počítač se se vším propojuje sám - s faxy, kopírkou, scannerem, wifinou ... Pravda, nepracujeme s žádnými extra aplikacemi a programy, běžný uživatelský standard - textový editor, power point, pošta, synchronizace s mobilem (nikoliv od Apple) ... Zamrzá naprosto výjimečně. Žádná padání, restarty ... Po několika letech provozu drží jako helvétská víra, nic se nekroutí, neláme. Baterie pořád jako nová - bez externího zdroje energie počítač vydrží celý pracovní den.

Mírně mě štvou i-Tunes, ale už je mám ošéfované, takže moc neprudí.

Trochu mi schází malovací programy a úprava fotek, ta byla na PC jednodušší a zadarmo. Naopak s programem pro úpravu videa iMovie vládne spokojenost.

Ale zdůrazňuju, jsem naprosto "běžný uživatel" bez větších ambicí ;-)

0/−1
31.10.2012 9:42

VlastaH

To funguje i mailem

Mám pocit, že i mailová podpora bývá takhle "vyškolená" a že mají rovnou zakázáno napsat, že něco nejde. Koupil jsem kdysi zvukovou kartu SoundBlaster kvůli jakési funkci, ale nepostřehl jsem, že tu funkci má jen interní verze karty a já koupil USB verzi. Jen pro jistotu jsem napsal podpoře, jestli je to opravdu tak, že můj USB model tu funkci nemá. To bylo keců!!! Co všechno mi ta karta umožňuje, jak bych to mohl obejít, bla bla bla...

 Po třech mailech, kdy jsem stále důrazněji opakoval, že chci odpověď ano nebo ne, jsem to vzdal. Za měsíc přišel dotazník, jak jsem byl s podporou spokojen. Tak to jsem si pěkně v té odpovědi zanadával.  A pak, nastojte, mi odepsali že ne, že to fakt ta moje karta neumí...:-P

0/0
26.10.2012 17:41

Helen_Prag

prodej

Klasická prodejní taktika.

Že je lepší zákazníkovi různé věci sdělovat pozitivněji je ve světě obchodu dávno vyzkoušená věc.

0/0
17.10.2012 17:36

v300

nic nového

situace místo problém je už jasná věc delší dobu.. Ale čím dál víc tyhle typy nemůžu vystát.. Minulý týden jsem potřeboval zjistit jaká je nejaktuálnější verze softwaru pro můj iPhone, tak jsem šel do nádherného apple storu na Grand Central. Nikdo mi to nebyl ochotnej říct, protože jsem se předem neobjednal a nejbližší možný termín byl až za 50 minut. 3 géniové kolem mě, co samozřejmě věděli odpověď, ale říct mi jí mohli až jak jim káže protokol.. no nic radši jsem si půjčil tablet a našel to na netu..

Nevím jak Vám, ale mě tihle lidi už fakt lezou na nervy, mluví jak stroje a absolutně nemaj žádnou intuici. Vyřídit něco jednoduchého s operátorem je dnes záležitost na celé odpoledne.. Už mám raději ty plechové huby.. Na lince applu je velmi přijemná paní podobná SIRI, takže stačí jen říct co chci a ona to často zařídí líp než jakýkoliv génius.. Horší je když si neví rady a přepojí mě na "génia" to vim, že už se nic víc nedozvim :DD

+1/0
11.10.2012 5:46

rebbe

Apple je špičkový marketing

ale já dávám přednost počítačům, které mohu sám konfigurovat. Zejména potřebuji nejméně 24 palcový displej a různé doplňky, které lze zastrčit do slotů. Apple mě zajímal v dobách, kdy měl CPU Motorola 6800 a konkuroval Commodore PET s CPU 6500. První Mac byl pro mě konec.V

0/0
10.10.2012 19:45

honzahoff

Amerika

Tak nám zase Idnes objevil Ameriku. Že se neříká problém, ale situace, to nás učili v telemarketingu snad první den.

0/0
8.10.2012 22:39

Kaddaffi

Vtipne trapne

Je to opravdu hloupe. Ale vite, ja si pripadam daleko hloupeji, kdyz dam 20-30kkc za nejaky plastovy rozvrzany srot, pro ktery si jeste musim jit stoupnout do fronty do Alzy a za 3 roky se to rozpadne. A ze jsem to uz v zivote udelal. A pak jsem si jednou koupil celohlinikovy Air, ktery sviznosti pri beznem pouzivani nakope prdel moji 4-jadrove pracovni stanici. Tenkrat jsem si rikal, ze je asi neco spatne... ja jsem si to totiz koupil jen jako prenosny lehky komp a ono se na tom da i docela prijemne pracovat. Tak ted nevim, kdo je ovce a pitomec. Ja se citim fajn. A co ti, co frustrovane kopou do Apple ovci?

+5/0
5.9.2012 20:35

Martinigue

Re: Vtipne trapne

Ano, typická příručka ...;-)

0/0
4.10.2012 13:25

Antonin, topič

Re: Vtipne trapne

No někteří lidé využivaj tak zanedbatelně potenciál svýho PC, že to tak může být.

+1/0
9.10.2012 16:28

Antonin, topič

Re: Vtipne trapne

Z mé paměti a stránek APPLE - proč přejít (už to nemůžu nikde najít):

Můj život byl šedivý a nudný. Ale pak jsem dostala Apple a můj svět se rozzářil. Během jediné hodiny jsem vytvořila DVD plné jógy! ;-D;-D;-D

+2/0
9.10.2012 16:33

Antonin, topič

Re: Vtipne trapne

Myslíte, že do trouby, co stojí frontu v Alze, se dá "frustrovaně kopat?"

0/0
9.10.2012 16:35

cckk

Re: Vtipne trapne

jedine kdyz stoji frontu na Apple vyrobky ktere v alze taky prodavaj;-D

0/0
19.10.2012 15:02

1888

Je to pouze problem zakazniku

Profici delaji presne to o cem si mysli ze jim to vynasi. Profici delaji presne to co jim zakaznici basti.

0/0
4.9.2012 12:13

reloaded_4

"neočekávaně se uzavře"

Muhehehe pane Kasíku "neočekávaně se uzavře"!

I moje dcera by "unexpectedly quits" přeložila lépe;-D

0/0
4.9.2012 8:55

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: překlad

Líbilo by se vám lépe "nečekaně se ukončí"? Máte pocit, že to narušuje možnost porozumět textu?

+2/0
4.9.2012 19:42

pavel-v

no a zase kachna

To co popisují jako "apple praktiku" je něžná praxe ve všech obchodech, kde mají školené prodavače. Na takovéhle keci jsou školení a věřte, že je pouřívají všichni.

0/0
3.9.2012 21:36

1888

Re: no a zase kachna

To mate samozrejmne pravdu. Kazdej dela co muze Je ale treba aby si to dobre uvedomovali jejich zakaznici a jednali ne vlastnim zajmu podle hesla "damned professional" a ne podle hesla "nas priruci nas pan." Profici jakmile uciti odkud vitr vane okamziku bleskove projdou katarzi a budou hovorit jako stara dobra mama.

0/0
4.9.2012 12:08

pavel-v

Re: no a zase kachna

Co že?

0/0
4.9.2012 15:06

cckk

Náš zákazník naše Ovce

tak je to zprávně

+1/0
3.9.2012 14:13

phi

Re: Náš zákazník naše Ovce

hm, nechci vam kazit naladu, ale kazda dostatecne velka firma pri komunikaci se zakaznikem pouziva podobnej newspeak

+1/0
3.9.2012 16:03

picachu

Urazlive a nechutne

Osobne mi prijde toto chovani v Apple Storu vuci zakaznikum urazlive, nechutne az odporne. V podstate je to jedna velka ucelove planovana hypokracie okorenena eufemismama, aby mohli z lidi delat lepe blbce (ovce). Nic horsiho si nedokazu predstavit. Je to v podstate posveceny brainwashing zakazniku. Chce se mi zvracet. (blijici smajlik)

+2/0
3.9.2012 14:12

Zafrin

Re: Urazlive a nechutne

Nechci vám kazit iluze, ale tohohle používá jakákoli větší firma od Applu až po Zentivu. Jde o to, zákazníka uklidnit a navnadit na vaše zboží. Ačkoli se to zdá hnusné.. alespoň to podporuje kritické myšlení zákazníka.

0/0
3.9.2012 16:34

Skadi

Re: Urazlive a nechutne

Kde potom nakupujes, kdyz to praktikuji vsichni? ;-D

0/0
3.9.2012 16:36

picachu

Re: Urazlive a nechutne

Osobne nakupuji takove veci zasadne pres internet. Nemam nervy se s temi blbecky v obchodech hadat. Radsi si to vsechno v klidku na netu vyhledam, vyberu, zhodnotim, projdu diskuze a porovnam, nez se nechat jednostranne balamutit obchodnikem. Ale je mi jasne, ze nekteri lide potrebuji k tomu ten osobni kontakt s prodejcem, tem to pak asi tak nevadi.

+1/0
3.9.2012 17:28

Skadi

Re: Urazlive a nechutne

Obleceni? boty? atd.? Nikdy prez net od te doby, co jsem si od stejne znacky koupil stejnou velikost a pritom to bylo o 3/4 cisla jinak. Zamestnanci Apple store maji zakazane zakaznikovi nutit produkty a v tom je ten velky rozdil.

0/0
3.9.2012 17:37

radecacek

Re: Urazlive a nechutne

no tak na nákup bot a oblečení v kamenném obchodě snad nikdo nepotřebuje asistenci prodavače ne? Jestli mě boty tlačí poznám i bez něj. ;-D

0/0
5.10.2012 13:02

řešení

Jj, kupujte "imidž" místo hodnoty

;-)

+1/0
3.9.2012 13:36

Voojtaa

Re: Jj, kupujte

Dobře.

0/0
3.9.2012 15:36

cernobila_televize

toz tak

tak nastesti nejsou tady vsichni diskutujici tak naivni. Rikejte svemu zakaznikovi, ze mate problemy s dodavkami, systemem atd. Tim ho max. vydesite a nikdy o nem neuslysite.:-P

0/0
3.9.2012 9:39

Hrochomut

Má to všechny znaky sekty

:-) Tohle jsou klasické psychologické poučky, které fungují. Učí se je i ti obyčejní prodavači předražených pánviček, nic nového.. :-)

+5/0
3.9.2012 8:04

Petrik73

Re: Má to všechny znaky sekty

A kde operují pouliční prodavači Applu? Nebo v jakém městě chodí pozvánky na prodejní akce do schránek?

+1/0
3.9.2012 8:36

Skadi

Re: Má to všechny znaky sekty

V oficialnich Apple prodejnach maji zamestnanci zakazano vnucovat zakaznikovi produkt. Vic si o tom zjisti ty panvickari ;-)

+1/0
3.9.2012 11:56

legnaw

xaaa

prirucka mladeho bacu ;-D

0/0
3.9.2012 7:22

petr_rota

Klasicka Americka spolecnost

, ktera proda i mrtvolu ;) ... napr. stejne chovajici se firma Accenture, kde jsem nyni zaprahnut ... "No problem, mr.Customer.." :)

0/0
2.9.2012 18:39

Cattie333

...

Tato školení a manuály mají i všecky ostatní společnosti, které mají obchodní zástupce a prodejce.. Není na tom nic divného a zvláštního... A ti co ještě stále řeší patentovou válku, je dobře, že si některé věci nechávají patentovat mě osobně by taky štvalo kdyby mi někdo něco sprostě okopíroval.. Ano možná nějaké nápady ukradli ale je to jediná společnost, která je dokázala zrealizovat a dovést k funkčnosti.. těm ostatním by to ještě nějaký ten pátek trvalo :)

0/0
2.9.2012 18:36

1888

Re: ...

Firmy vzdy kradly licence, firmy se vzdy o ne soudily. Velke firmy v jejich meritku podnikani si mohou dovolit pravnicke kohorty a vlekle soudy. Obchod podobne jako valka je umeni mozneho. Co je povoleno Diovi neni povoleno volovi. SW firmy honi piraty s plnou hubou moralky v tom samem okamziku kdy jsou sami souzeny za kradez SW. Tak to na svete chodi

0/0
4.9.2012 12:23

duch zavražděného iuose

hmm

to je standard na každé infolince

0/0
2.9.2012 17:12

Oodi

Nevím proč ten cirkus..

Marketing má Apple doladěný do posledních detailů a tohle je jeho součást. Spíš by mě překvapilo, kdyby to bylo naopak, když školení na téma "dobrá a špatná slova a formulace" dostává každý prodavač v Makru.

+1/0
2.9.2012 14:37

Zafrin

Re: Nevím proč ten cirkus..

Mno... on ho taky dostává.. Tohohle jednoduchého "rejstříku pojmů" využívá skoro každá firma.

0/0
3.9.2012 16:35

Zafrin

Docela normální

Když jsem dělal "staff" během jednoho kongresu, měli jsme naprosto stejnou příručku. Myslím, že nejde o nic neobvyklého.

+1/0
1.9.2012 23:28

Jak to vidíš, slepče?

Re: Docela normální

Čili přiznáváte, že jste byl bezvýhradným otrokem. Aneb před nástupem vyndat mozek a nasadit procesor. Čím více lidí se k tomu sníží, tím větší bude šance na úplné zotročení lidstva.

+7/0
2.9.2012 2:42

Petrik73

Re: Docela normální

Plácáte nesmysly.

+5/0
2.9.2012 8:42

Zafrin

Re: Docela normální

Bože můj. Zde pouze říkám, že nejde jenom o praktiky Applu, i když bych byl rád, kdybych to říci mohl (sám jsem Androiďák). Navíc tyto "praktiky" vycházejí z pozorování lidského chování a reakcí a pokoušejí se uzpůsobit odpověď na to, aby zákazník byl co možná nejvíce spokojen.

A přidávám se ke komentáři Petrika: "Plácáte nesmysly!"

+2/0
2.9.2012 11:14

Jak to vidíš, slepče?

Re: Docela normální

Jistě, že nejde jen o praktiky Apple, ale jestliže na ně někdo přistoupí, pak je jeho existence nesmyslná, natož aby o nesmyslnosti vynášel soudy. Takoví lidé jsou bezvýhradné loutky, otroci.

+6/0
2.9.2012 11:25

Skadi

Re: Docela normální

Tebe posadit na jeden den do obchodu, tak si nevydelas ani na ten chleba.

+1/0
2.9.2012 11:32

Jak to vidíš, slepče?

Re: Docela normální

Za ten mizerný plat jste vyměnili lidskou důstojnost. Čeho si mám na takových lidech vážit? Jsou to prostitutky, tvářící se, že je to normální a obhajují své bezvýznamné existence neudržitelnými argumenty o chlebu.

+5/0
2.9.2012 11:38

Skadi

Re: Docela normální

Evidentne jsi nikdy nepracoval a nevytvarel zadne hodnoty v soukrome sfere. V kazdem obchode + firme se vschni chovaji stejne. Vypadas na statniho zamestnance, jinac bys neplacal paty prez devaty.

+1/0
2.9.2012 11:45

Lotus III.

Re: Docela normální

von bude tak trochu soudruh bych spíš řekl

0/0
2.9.2012 12:35

dino_na_idnes

Re: Docela normální

Všichni opravdu ne, jen ti, co jednají se zákazníky... Dělám v IT jedné velké firmy a ač oficiálně máme příručky i na to, jak telefonovat s kolegy z vedlejšího oddělení, tak v praxi máme třeba síťaře, kteří kohokoliv zevnitř pošlou bez servítek do zadele (a k nikomu venku se nikdy nedostanou), když přijde s nějakou koninou. A nikdo je nevyhodí, svoji práci dělají dobře a vyhodit je jen kvůli tomu, že se málo usmívají, by firmu vyšlo příliš draho.

Jinými slovy, princip "náš zákazník, náš pán" sice generuje umělé chování v podobě strojené úslužnosti v kombinaci se skrytým nátlakem, ale pokud člověk není živnostník, tak ten, kdo "tvoří hodnoty", bývá někdo jiný než ten, kdo je prodává.

+2/0
2.9.2012 23:34

petr____22

Re: Docela normální

Poslat do zadele, ale slusne. Tady by to skoncilo okamzite paragrafem za poruseni etickeho kodexu firmy ;-D

0/0
3.9.2012 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.