Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sony má jako první na světě v malém fotoaparátu plnoformátový čip

Nový fotoaparát Sony Cyber-shot DSC-RX1 má v půlkilogramovém těle 35mm full-frame obrazový snímač s rozlišením 24 Mpix. Kompaktní přístroj s pevným objektivem bude určen i kvůli vysoké ceně spíše fotografickým labužníkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonin, topič

Proč

přesně je tolik lidí excitovaných z formátu tehdy vzniklého jako ekonomická varianta větších formátů...?

0/0
13.9.2012 18:27

JamesBlond

Re: Proč

Az nekdo prijde se stredoformatovym senzorem v kompaktnim tele taky mu zatleskam. Letos se spokojim s timto od Sony.

+1/0
13.9.2012 21:52

l.g

Re: Proč

Ono to je možné jen dost těžko. Větší formát = větší a těžší optika. Tohle nelze nijak obejít ani ošidit...

0/0
14.9.2012 11:16

Antonin, topič

Re: Proč

No tak to bude dvoukilovej kompakt.

Co mě tak napadá, tak digi zrcadlovky s takzvaným FF snímačem se dělaj hlavně proto, že na ně z kinofilmu existují tuny příslušenství. U tohoto kompaktu je jediná výhoda lepší DOF poněkud komplikovaná ohniskem. Nic proti Sony nemám a doufám, že si dobře zpracovali VoC.

0/0
17.9.2012 23:38

Darask

Bublina

Prostě jsou první, takováhle krávovina by nikoho jinýho nenapadla

0/0
12.9.2012 19:41

vtech

Re: Bublina

:-D tak se podivej na diskuze na dpreview

0/0
12.9.2012 22:32

l.g

Tak trochu mám pocit,

že tento přístroj vznikl jen kvůli tomu prvenství. Nějak mi není jasná cílová skupina zákazníků. Profíka foťák s nevýměnnou pevnou optikou 35mm/f2 za 75 litrů asi moc zajímat nebude. Amatér za něj ty peníze nedá.

0/0
12.9.2012 18:48

Darask

Re: Tak trochu mám pocit,

Tak, profík si pořídí např. Canon FF nebo Hasselblad s výměnnými skly

0/0
12.9.2012 19:47

Antonin, topič

Re: Tak trochu mám pocit,

To je otázka, co je to "profík."

Profík je dle mého člověk, co fotí za prachy a takovej může klíďo fungovat s krabičkou od sirek, když získá zákazníky.

0/0
17.9.2012 23:39

Pruit Igoe XI.

Re: Tak trochu mám pocit,

Je řada amatérů-nadšenců, kteří neváhají investovat statisíce do Leicy, proč by si za slabých 75 tisíc nepořídili tuto raritku? ;-)

0/0
12.9.2012 20:00

chudejklukzvesnice

Re: Tak trochu mám pocit,

ale proč je objektiv pevný? Výhodou téhle třídy kompaktů je právě možnost výměny podle potřeby, aniž je nutné s sebou tahat velkou a težkou zrcadlovku

0/0
12.9.2012 23:14

Antonin, topič

Re: Tak trochu mám pocit,

Mno, když budou tahat několik kg objektivů, tak je jim asi skoro fuk, jestli k tomu mají tělo kilový nebo třicetidekový.

0/0
13.9.2012 13:50

JamesBlond

Re: Tak trochu mám pocit,

Kdyby se dal vymenit, bude to cele tak o ctvrtinu vetsi.

0/0
13.9.2012 21:53

ricpic3

Re: Tak trochu mám pocit,

na světě jsou miliony amaterů kteří vydělávají vice než 5 000 euro měsičně, ti si to můžou dovolit. koukej dál než za vlastní humna....

0/0
12.9.2012 20:17

Pruit Igoe XI.

Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

...no, to bych chtěl vidět ten objektiv, kterým celé políčko vykryje ;-D

0/0
12.9.2012 17:59

Apaté povstala, Themidu zdolala

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

To by vůbec problém nebyl, pro ilustraci si vemte taková ty paneláková domovní kukátka, která vám posbírají obraz z téměř 180 stupňů. Zakřivit sklo tak, aby na ten FF hodil šmouhu jde vždy.

0/0
12.9.2012 18:44

Pruit Igoe XI.

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

Tak to jo, ale potom mi uniká smysl, proč cpát do mobilu drahý velký snímač, když tím panelákovým kukátkem nezaznamená víc, než nejlevnější mobil s VGA "foťáčkem" ;-D

0/0
12.9.2012 19:59

Apaté povstala, Themidu zdolala

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

To byla jen technická. Pochopitelně, že by to bylo k ničemu.;-)

0/0
12.9.2012 20:02

Pruit Igoe XI.

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

Já vím ;-)

0/0
12.9.2012 20:07

b1s1t

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

Co přesně znamená FF?

Existuje to označení jako definice full-format? V minulém století jsem 35mm považoval za kinofilm a 60mm za střední formát. Není to spíš plné kinofilmové políčko?

0/0
12.9.2012 20:43

tm.a

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

FF= full frame

Tedy 35x24 mm

0/0
12.9.2012 21:13

tm.a

Re: Někdo tu psal, že brzy bude standardem FF snímač v mobilu...

Blbnu: 36x24 mm

0/0
12.9.2012 21:21

Tenzo

Nikdo kdo to s focenim mysli vazne

neda 75 tisic za fotak bez hledacku. :-P to trochu strelily vedle.

0/0
12.9.2012 17:27

mala_panda

Re: Nikdo kdo to s focenim mysli vazne

k tomu určitě bude přídavný hledáček jak k nex řadě

0/0
12.9.2012 17:32

Tenzo

Re: Nikdo kdo to s focenim mysli vazne

mohl byt klidne pruhledovej na tele. mej jsem na testovani par kompaktu s pridavnym hledackem a je to k nicemu stejne

0/0
12.9.2012 17:34

Pruit Igoe XI.

Re: Nikdo kdo to s focenim mysli vazne

Právě když už to někdo myslí tak vážně, že si koupí foťák za 75 tisíc, tak mu nebude dělat problém dokoupit si externí hledáček za dalších 15 tisíc ;-D

0/0
12.9.2012 17:45

Fogacer

slinty, slint

Že zrovna Sony je logické Canon, či Nikon chtějí prodávat hlavně své zrcadlovky.

Ale aparátek se mi tuze líbí.

0/0
12.9.2012 16:55

mala_panda

Re: slinty, slint

hlavně canon a nikon moc kompatky neumí :)

0/0
12.9.2012 17:31

cernobila_televize

Re: slinty, slint

no tak porovnavat fotak za 75 s temi za 3-5 tis. nebo mate na mysli tu novou radu "kompaktu" s vymennymi objektivy?

0/0
12.9.2012 19:15

Pruit Igoe XI.

Re: slinty, slint

jo, "kompakt s výměnnými objektivy", nádherné sousloví, bohužel se nějak ujalo.. ;-)

0/0
12.9.2012 20:02

mala_panda

Re: slinty, slint

pojmem kompakt myslím systém snímání, prostě cokoliv co je digitální a není tam zrcadlo

0/0
13.9.2012 12:06

Pan Kája

Re: slinty, slint

Jak se to vezme....pokud je řeč o levných kompaktech, pak Canony nejsou vůbec špatné. Pokud o kompaktech s výměnnými objektivy (ať se té třídě říká jakkoli), tak má Canon velké rezervy a Nikon jde vlastní cestou. Sice s malým snímačem, ale má jiné přednosti...takže jej nelze považovat za nějaké vyložené šlápnutí vedle.

0/0
13.9.2012 1:23

volic_plukovnik

Re: slinty, slint

Naopak, Canon v kompaktech vždy držel nastavenou laťku, sekundoval mu Panasonic, občas Fuji. Nikon se na nějakou dobu propadl, ale pak okopírovali Géčkovou řadu od Canonu a vrátili se zpět. No a nejtragičtější jsou dlouhodobě kompakty Olympus (vyjma XZ-1).

0/0
13.9.2012 12:45

Pruit Igoe XI.

Ten titulek je dost na pováženou...

...vždyť i fullframe je jen pouhý "maloformát" ;-)

0/0
12.9.2012 16:44

cernobila_televize

toz tak

stejne me prekavpuje jedna vec, jeste to neni tak davno (10-15 let) mely vsechny fotoaparaty policko filmu jako dnesni FF a objektivy byly mrnave a nikdo neresil rozmazanou travu a zkresleni atd. a nedelam si iluze, ze to byly buhvijak skvele objektivy. Fotky jste vytiskli max. na 10x15 nebo 13x18 a tim to haslo. Takze ted

me dojima ta honba zkoumani fotek pixel po pixelu a co je na ni je

vedlejsi.

Sice se rika, ze objektivy musely byt optimalizovany pro cipy, ale potom je divne, ze stale dobre foti i ty stare.

Na druhou stranu se ukazalo, ze objektivy, ktere byly ocenovany na kinofilmu, tak na cipu nejak neoslnily - a to je to, co mam na mysli, na kinofilmu se to dokazovalo tezko. Takze tu byla aura dokonalych starych objektivu.

+2/0
12.9.2012 15:22

petr____22

Re: toz tak

Skus 60 let stary objektiv na Leicu - a uvidis, jakou ostrost od rohu do rohu dostanes........

0/0
12.9.2012 15:24

Jan9002

Re: toz tak

Mám 70 let starý Tesar  50/2,8 a 15 let starý Contax s objektivem 50/1,4. Slušně řečeno všechny digitály mohou jít do (_!_) A to jsem zkoušel kdejaké foťáky

+1/0
12.9.2012 15:32

mike_corp

Re: toz tak

je to jedno, kdyz tisknes na A3 A2 a vetsi, tak ty rozmazane fotky vypadaji dost dobre. nedavno sem vytisknul B0 z Iphona a super plakat. Lidi cumej moc do monitoru, 80% lidi ma stejne sunty. jen malo kdo Ma Eizo.

0/0
12.9.2012 16:06

Pruit Igoe XI.

Re: toz tak

Řada MF objektivů může zcela bezostyšně soupeřit s dnešními nejkvalitnějšími objektivy. Například dnešní 50/1,4 od Canonu se může jít zahrabat ve srovnání s pozdnějšími verzemi Zuika 50/1,4 od Olympusu

0/0
12.9.2012 16:50

praptak

Re: toz tak

Mám podobnou zkušenost s MF objektivy Nikonu. R^

0/0
12.9.2012 17:47

Pruit Igoe XI.

Re: toz tak

Ano, Nikon dělal taky velmi dobrá skla R^

0/0
12.9.2012 20:03

cernobila_televize

Re: toz tak

To klidně může být pravda, ještě by to chtělo napsat, kolik ten objektiv stál, ten Canon je kolem 450 euro a je dost dobře hodnocen, za tu cenu kolem 12 tis . Spíše je problém, že pevná ohniska jsou u výrobců na okraji zájmu. Mívají 10-15 let starou konstrukci.

0/0
12.9.2012 18:56

Pruit Igoe XI.

Re: toz tak

Ano, padesátka f/1,4 je relativně levná, ale kvalitativně na tom bůhvíjak není. Přesto jí i profíci často používají, protože násobně dražší eLková 50/1,2 je sice lepší, ale ne zas tak nekompromisně, jak by za tu cenu být mohla. Canon má pěkné některé teláky (i když zase ne, jaké by neměla konkurence...), ale zrovna padesátky nic moc a širokáče jsou pomalu nejhorší mezi ostatní konkurencí...

0/0
12.9.2012 20:07

Omachalek

Kecy

a co Leica M9? Bratru za 140 tis.

+1/0
12.9.2012 14:32

pavel-v

Re: Kecy

o takovém krámu nemá cenu mluvit

0/0
12.9.2012 15:03

celim

Re: Kecy

"krámu" ? Spíš profi kategorii! Ne?! Je opravdu poněkud dražší.

0/0
12.9.2012 15:14

petr____22

Re: Kecy

Leica neni kompakt - ma vymenny objektiv ;-D

0/0
12.9.2012 15:23

mike_corp

Re: Kecy

jo a je tezka jako D7000 ;) ;-D

0/0
12.9.2012 16:07

kff

cena versus obrat

Krásná věc, škoda jen, že Sony, která je ve ztrátě, nevsadila na vysoký obrat a nasadila relativně vysokou cenu. Jsou ale i podstatně dražší mašinky.Takže kdo bude první prodávat FF pod 1500 USD a kdo pod 1000USD? Paradoxerm je právě to, že Sony je výrobcem i toho senzoru a má tedy větší prostor pro ekonomické tahy jkao je tvorba zisku z vysokého obratu s nižší marží za kus.  Takže jako jedna alternativa k tomuto Sony FF kompaktus e jeví levnější a kompaktnější Sigma DP2 Merrill. Pravda, zde se jedná o senzor a způsob snímání obrazu úplně jiné filosofie, tudíž asi nelze srovnávat pouze jeho velikost.

0/0
12.9.2012 13:52

kff

Re: cena versus obrat

a co by z toho železa šlo ještě vymačkat pomocí sw by asi mohla předvést spíše Nokia

0/0
12.9.2012 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.