Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všichni vás chtějí připravit o soukromí. A vám je to jedno

Facebook, Google, vláda, vaši přátelé i úplně náhodní lidé toho o vás vědí víc než kdykoli v historii. Většině lidí ale ztráta soukromí nijak zvlášť nevadí a užívají si pohodlí, které z toho vyplývá. Ne každý se ale na bezbřehé sdílení údajů dívá růžovými brýlemi. Kde máte hranici svého soukromí vy?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i93ř62í 38N57o96v96á56k 8274931389911

Všichni!

Koukám, že dnes i iDnes!!;-€Rv

+1/0
1.11.2012 14:12

Frogger

Mě to jedno není!

Nadpis je tímpádem lež.;-O

+1/0
21.9.2012 16:30

vojtah SKS

google glass

Co je to za ptákovinu, nemyslel jste náhodou google places?

0/−2
20.9.2012 21:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Myslel jsem Google Glass.

+1/0
1.10.2012 16:50

Ehmuhm

Sledovani - South Park

Perfektni ukazka toho, jak funguje sledovani (i kdyz tady je to spis narazka na kontroly na letistich) je v prvni epizode nejnovejsi, tj. sestnacte, rady South Parku - centrum TSA :)

0/0
20.9.2012 10:17

Ehmuhm

Poradte - bezpecnost zadavani dat na nezname siti

Muzete nekdo poradit? Kdyz cestuji do zahranici s vlastnim notasem a pripojuji se na internet prostrednictvim ruznych cizich siti (klasika - wifi v nejake kavarne) mohou byt provozovatelem site (vy)sledovany udaje jako jsou cisla bankovnich karet, hesla do emailu apod.? A pokud ano, tak jak tomu zabranit - pokud nemam jinou moznost, ale tyto site "musim" pouzivat. Diky.

0/0
20.9.2012 10:13

wr42

Re: Poradte - bezpecnost zadavani dat na nezname siti

VPN tunelem na sve domaci PC (za predpokladu, ze domovskemu poskytovateli verime).

0/0
20.9.2012 15:34

Ehmuhm

Re: Poradte - bezpecnost zadavani dat na nezname siti

Asi jsem se nevyjadril jasne. Budu delsi dobu cestovat po rozvojovych zemich a beru sebou notas, obcas budu muset resit veci pres internet jako letenky, banku, placeni kartou atd., ale jedinou moznosti bude pouzit vlastni notebook a nejakou mistni wifi. Jde mi o to, jestli spravci te wifi nejak mohou sledovat komunikaci (treba mezi mnou na mem pc, ale jejich siti) a bankou.

0/0
20.9.2012 18:04

v.sp

Re: Poradte - bezpecnost zadavani dat na nezname siti

Pro web stačí používat https. Pak se dozví jen kam se připojujete (že tedy do banky), ale nic dalšího.

0/0
22.9.2012 1:18

Antonin, topič

Re: Poradte - bezpecnost zadavani dat na nezname siti

Vyjádřil jste se jasně. Jednou z možností je opravdu VPN na domácí počítač, my tak máme připojení z notebooku na firemní síť. A jde to přes místní wifi, ta ale ví jenom o tom, že se připojujete na domácí PC.

0/0
24.9.2012 18:56

heck

Nonsense = 'Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát'

Opet to tady mnohokrat zaznelo - takze tady udelam poucny vycuc z clanku Vyvrácení nebezpečného postoje "Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát.

Zaprvé - Pravidla se mohou měnit: Jak je jednou agresivní šmírování nasazeno pro vynucování pravidel, se kterými souhlasíte, sada vynucovaných pravidel se může změnit způsobem, s kterým nebudete souhlasit ani trochu – ale pak je již příliš pozdě na protesty proti šmírování. ///

Zadruhé – Vy sami nerozhodujete o tom, jestli se máte čeho bát: Sami si můžete z pohledu zákona připadat čistí jako lilie, jenže na tom nebude záležet ani trochu. Záleží pouze na tom, zda nespustíte výstražné signály v převážně automatizovaném sledovacím systému,(...) ///

Dva a půl - Bod dva předpokládá, že šmírováním se aspoň získají správné údaje, jenže se znovu a znovu ukazuje, že to velmi často není pravda. ///

Zatřetí - Porušování zákonů je nezbytné pro pokrok společnosti: Společnost, která dokáže vynucovat všechny své zákony, se zastaví na mrtvém bodě.

+1/0
19.9.2012 23:58

heck

Re: Nonsense = 'Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát'

Možnost porušovat nespravedlivé zákony je naprosto nezbytná pro pokrok

společnosti a její schopnost zpochybňovat vlastní hodnoty, aby se mohla

poučit z chyb a celkově jako společnost postoupit dál. ///

Začtvrté – Soukromí je základní lidská potřeba: Tvrzení, že pouze nepoctiví lidé potřebují nějaké soukromí, ignoruje základní vlastnost lidské psychiky a vytváří nepříjemný pocit silného znepokojení. Máme zcela zásadní potřebu soukromí. Když jdu na toaletu, tak za sebou zamykám dveře, přestože se tam nic tajného neděje: Prostě si jen tuto činnost chci nechat sám pro sebe, vede mne k tomu základní potřeba a každá společnost musí tuto potřebu soukromí respektovat. Ve všech společnostech, které ji nerespektují, občané odpověděli vzdorem a vytvořil si své vlastní oblasti soukromí mimo dosah vládního šmírování. Ne protože by byli zločinci, ale protože udělat něco takového je základní lidskou potřebou.

http://piratskenoviny.cz/?c_id=697082 Autor je zakladatel svetoveho piratskeho hnuti.

0/0
20.9.2012 0:02

Pavel Kasík - Technet.cz

To je přece v článku hned na začátku, nebo ne? ;-)

0/0
1.10.2012 16:52

Astaroth

automaticka detekce obliceju

Facebook uz umi rozpoznat tvare, ted by jeste mohl umet hledat vsechny tvare na vsech fotkach a ukazat, kde vsude jsem vyfoceny, aniz to vim :-)

0/0
19.9.2012 16:22

wr42

Re: automaticka detekce obliceju

A to jako nejlepe i na tech mazaninach z mobilu a fotaku "40x zoooom a 40mpix na snimaci 5x5mm" ne? :D

0/0
20.9.2012 15:36

pteryx

hm

Připadá mi, že standardní ochranou proti ztrátě soukromí akorát profíkům označíte kde máte citlivé informace. Nestandardní ochranou se stanete podezřelými a přitáhnete na sebe pozornost. To je hloupé, že.

0/0
19.9.2012 15:01

pteryx

A co tlf operátoři?

Na ty jste trochu pozapomněli ...

0/0
19.9.2012 14:58

newky

Mě je to tak nějak u zadele.

Když někdo mermo mocí touží po informacích z mého soukromí, asi se k nim dostane díky FB a všem těm internetům snáze, než tomu bývalo dřív. Ale jsem pořádný člověk a nemám co skrývat, takže i kdyby byla někde vystavená fotka s mou holou zadnicí - pokud po ní někdo tak touží, budiž mu přáno :)

0/0
19.9.2012 11:10

heck

Re: Mě je to tak nějak u zadele.

Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát, je velice nebezpecny postoj, ktery zpravidla vede k totalite a Orwellovi. Prectete si prosim co jsem napsal o par komentu vyse.

0/0
20.9.2012 0:03

jeliman

Mě tak ani nevadí, že se někdo dozví, co jsem o sobě

zveřejnil sám, jako neustálé bezprecedentní špehování státu, zaštítěné takzvanou "prevencí". Přitom stát nedokáže ani zabránit organizovaným miliardovým podvodům a tunelům, pašeráctví, rozkrádání a podplácení ve velkém. Hlavně že mě, jako jednotlivce neustále šmíruje.

0/0
19.9.2012 8:26

faceONmars

Mě obvykle přijde fajn

když nikdo kolem mě neví co dělám. A ani mě nezajímá co dělají ostatní. Ani jsem si nemusel mazat profil na FB, prostě tam nechodím... Nechodím ani na ICQ, jen málokdy... Čím víc toho víte, tím je svět nudnější, depresivnější, bez života... Protože čím víc toho vkládáme do mozku, přestáváme vidět živost kolem sebe a věříme mentálním abstrakcím naší mysli, která ze světa dělá mrtvé místo a to souvisí i s věděním co kdo dělá... atd... Je to nesmysl... A jestli si teď myslíte opak, tak chvíli počkejte...

+1/0
19.9.2012 7:19

Astaroth

Re: Mě obvykle přijde fajn

Radsi si dej brko.

0/0
19.9.2012 16:18

Apophis.goauld

BRAVO!!!

Po hoooodně dlouhé době jsem se rozhodl sdílet nějaký článek na iDnes z důvodu jeho nesporné kvality!!

Pavel Kasík prokazuje, že je možná jedním z posledních mohykánů na tomto upadajícím serveru, kteří nejenže vědí, co píší, ale také to umí dobře napsat!!

Opravdu, skvělý článek, pane Kasíku!!

PS: Jsem asi "Technofil"... ;)

+3/0
18.9.2012 23:39

Cenzura? Neexistuje!

Re: BRAVO!!!

Redakce ma sluzbu v komentovani svych clanku? Sorry, ale ja na tomto clanku nic tak prevratneho a objevneho nevidim.

+2/0
19.9.2012 7:11

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: BRAVO!!!

Ne, to nám zakázali dávno ;-D. Také si myslím, že článek nebyl nijak převratný, spíš se snažil obsáhnout velkou oblast, což je vždycky špatný výchozí krok. Za chválu samozřejmě děkuji.

+2/0
19.9.2012 10:38

Apophis.goauld

Re: BRAVO!!!

Nemáte za to, pane Kasíku.. Jste jeden z posledních lidí, co drží iDnes nad vodou...

Rovněž se mi líbí, že jste dlouhodobě jeden z mála autorů (všeobecně), který chodí pod svůj článek do diskuze...

+2/0
19.9.2012 15:23

jean1

mi je to fakt jedno

...

0/0
18.9.2012 22:18

swoshik

Re: mi je to fakt jedno

Mě taky

+1/0
18.9.2012 22:58

Novotnak

Manipulátor,

zveřejním to, co chci, aby ostatní o mě věděli... ;-D si myslím, že to je takových 90 % uživatelů... fb jako nástroj vlastní propagace. :-P:-)

+1/0
18.9.2012 21:08

Apophis.goauld

Re: Manipulátor,

To by asi trošku spadalo do Exhibicionismu, ale máte pravdu - tato kategorie by tam mohla být přidána.. ;)

0/0
18.9.2012 23:39

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Manipulátor,

Přesně tak, to je chování Exhibicionisty. Na druhou stranu (teď na rychlo nemám odkaz na studii, myslím, že byla na zakázku nějaké antivirové firmy) naprostá většina lidí o sobě publikují spíše to, co je vykresluje v dobrém světle. Je to přirozené. Já sem taky nenapíšu, že jsem dneska zaspal :-)

+1/0
19.9.2012 10:40

MKzB

Archivace

Zatímco v reálu někomu něco řeknu a časem na to třeba oba zapomeneme, tak na internetu se všechno archivuje a všechno se dá dohledat.

+2/0
18.9.2012 20:05

Evelina Keletiova

jsem idealista

a vidim, ze nas je vic. porad si myslim, ze na internetu plati vic nez kde jinde heslo: To ze jsi paranoidni neznamena, ze po tobe nejdou.

+3/0
18.9.2012 19:42

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: jsem idealista

Původně jsem tam tuto známou větičku chtěl dát, ale pak jsem si řekl - něco nechám diskutujícím :-)

0/0
19.9.2012 10:41

Hufo

úplně není

online nemám nic, použit flešku mě nezabije

a co se týká informací, tak na síti prásknu to, co by bylo veřejný i bez internetu, třeba kde sem byl na dovče. ale do šuplíku a do ložnice mám omezený přístup a nástražný systémy :-) teda snažím se

a na registrace taky občas peču když jsou moc zvědavý, raději službu oželím

+1/0
18.9.2012 19:10

Husákovo nejmilejší dítě

Re: úplně není

R^ Nápodobně, jak to po mně chce při registraci pomalu i číslo bot, tak to není nic pro mě.

+1/0
19.9.2012 5:29

takyumimkecat

Jsem Idealista !!!!

0/0
18.9.2012 18:43

undefined

Stary, ale porad dobry

"Dobry den, Karle. Celkem jste me prekvapil Vasimi odpovedmi ve vcerejsim dotazniku."

"Myslite v tom anonymnim dotazniku?"

+9/0
18.9.2012 18:14

Darnell

Chybí mi jedna věc v článku

Autore moc pěkný článek, ale zapomněl jsi na nejpodstatnější problém. Co vytrubuju do světa můžu ovlivnit. Určím si, jestli to chci poslat spolužákům, známým a tak. Jenže co o vás vytrubují ostatní, to už ovlivníte s těží. Nemusíte mít účet na Facebooku a stejně se na fotky vás v hospodě může dívat tisíc přátelů přátel. Můžu někam vyjet s partou a někdo mě nataguje na konkrétním místě a napíše jak dlouho nebudu doma. A takhle se dá pokračovat a udělat proti tomu jde hodně málo (nejpalčivější jsou asi případy ZŠ, kde to jestli o tobě celá třída vytrubuje do všech sítí neovlivníš ani domluvou)

+1/0
18.9.2012 17:59

takyumimkecat

Re: Chybí mi jedna věc v článku

A proto by bylo dobré tyhle věci zakázat....

0/0
18.9.2012 18:44

Muflik

Re: Chybí mi jedna věc v článku

Jojo... ja FB ani podobnou sluzbu nemam... moc me to ani nelaka vystacim si celkem s mailem a ICQ (dost na tom ze me furt nekdo otravuje ma mobilu :) ) obcas je to hendikep jelikoz vetsina meho okoli FB pouziva a tak se spoustu veci dovidam se spozdenim ale zatim mi to zadny zasadni problem nezpusobilo :) Faktem je, ze s emnohdy dovim ze o me nekdo neco vi na zaklade toho ze nektery z mych pratel pustil informaci o me ven nebo me oznacil na fotcce a podobne... ruku na srdce to me se.e neskutecne!

+1/0
18.9.2012 21:26

Darnell

Re: Chybí mi jedna věc v článku

O to tady jde. My už ty informace moc pod kontrolou nemáme. A je to účinný prostředek šikany...:-/

0/0
18.9.2012 21:28

marlow

Re: Chybí mi jedna věc v článku

Neslo by to resit soudne? Precejen se jedna ozverejnovani osobnich udaju.  Bohuzel v praxi je to utopie - vetsina uzivatelu FB nema o pravu na soukromi ostatnich lidi ani poneti. A pokud sam nevyuzivam FB a nemam "hrisnika" v pratelich ani se o tom nedozvim...

0/0
19.9.2012 7:27

marlow

Re: Chybí mi jedna věc v článku

Nejsem pravnik ale nemel by k otagovani nekoho na svych fotkach mit uzivatel FB pisemny souhlas tagovaneho? A fakt ze tomu tak neni jde na vrub FB nebo uzivatele?Asi uzivatele.

0/0
19.9.2012 7:29

orca1

Re: Chybí mi jedna věc v článku

Ano soudně by to šlo, ale soud nepracuje rychlostí řádu minut ani hodin ani dnů. A tak případná výhra nastane až celý svět bude znát tu informaci, což jistě pochopíte je už pozdě.

Ale všiml jsem si že se tu nepíše o jiné ztrátě soukromí : banky o vás ví kolik berete za co utrácíte a kde, obchody díky věrnostním kartám taky ví co a kdy nakoupíte, pumpy taky o vás díky kartám ví. Zaměstnavatel toho taky ví hodně (kolik berete, kdy jezdíte na dovolenou, jak vypadá vaše rodina. Kamery jsou dnes skoro na každém rohu. A dalo by se psát dál kolik institucí má o nás informace a v drtivé většině se jim nelze vymanit. To že ukážu fotku na FB jak jsem u moře je bezvýznamné a kapkou v moři daleko důležitějších informací.

0/0
19.9.2012 8:56

Majitel 45 nicků, tento je 46.

Rozhodně neznamená,

že když si pořídíte jiný nick, že tím automaticky přelstíte cenzora !

+3/0
18.9.2012 17:28

takyumimkecat

Re: Rozhodně neznamená,

Děláš čest svému nicku...  :-)

0/0
18.9.2012 18:45

Tassman

Když se hlásí někdo do práce,

je standardní, že si ho zaměstnavatel "proklepne" na netu. Tedy výkřik dole, že si nad "myslíte, že se o VÁS někdo zajímá" ??? musím říct - ANO, minimálně v situaci , kdy se ucházíte o práci... A pak leckdy přijdete o dobrý job kvůli kravině, kterou jste udělali před lety  Rv

+2/0
18.9.2012 17:05

phi

Re: Když se hlásí někdo do práce,

mno tak si proklepne a houby najde

0/0
18.9.2012 17:46

AAA3

Re: Když se hlásí někdo do práce,

coz je taky podezrele, bo te muze povazovat za asociala ;-D

+1/0
19.9.2012 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.