Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Canon představil zrcadlovku s wi-fi a ultrazoom s největším přiblížením

Nová EOS 6D je nejlehčí a nejmenší full frame zrcadlovka od Canonu. Má GPS a pomocí wi-fi se připojí k vašemu tabletu, televizi nebo na internet. Ultrazoom SX50HS nabízí rekordní padesátinásobné přiblížení, kompakt G15 pak úžasně světelný a pekelně rychlý objektiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pleshoun

Ten ultrazoom je vzhledem ke světelnosti úplně na nic...

Pokud má ale někdo potřebu si porovnávat pindíky... mimochodem pokud chcete fotit šum je to ideální volba a co víc budete mít 50x zoomnutý šum a to se vyplatí... :-/

0/0
20.9.2012 7:52

emape

Re: Ten ultrazoom je vzhledem ke světelnosti úplně na nic...

50x zoomnoutý šum? Ten šum vzniká za optikou, ne před ..

0/0
20.9.2012 8:44

Pleshoun

Re: Ten ultrazoom je vzhledem ke světelnosti úplně na nic...

to byla ironie... každopádně s tím fotit nelze

0/0
20.9.2012 10:32

hariprasad8

Canonu nedůvěruji už delší dobu

Důvodem je neskutečně velká poruchovost levných tiskáren. Buď se rozbijí ještě v záruce, nebo hned po záruce. Netvrdím, že fotoaparáty mohou být trochu někde jinde, ale je to stejná firma. Kolben nebo Daněk, to si nevyberete.

0/0
18.9.2012 21:53

Petrasek

Re: Canonu nedůvěruji už delší dobu

Az na to ze zrcadlovka je made in Japan zatimco tiskarna za cenu krytky na objektiv made in China ci Taiwan. Porovnavat tady levnou tiskarnu a zrcadlovku muze asi jen blazen.

0/0
19.9.2012 9:23

alčawirth

Re: Canonu nedůvěruji už delší dobu

Jen blázen si může myslet, že všechny zrcadlovky Canon jsou Made in Japan ;-D

0/0
19.9.2012 11:07

infinity1

A co nějaké nové objektivy?

0/0
18.9.2012 14:06

alčawirth

Re: A co nějaké nové objektivy?

Třeba

24-70mm f/2,8 L II USM ...záklaďák za skoro 60k , no nekup to za ty prachy ;-D

0/0
18.9.2012 16:00

heerer

Re: A co nějaké nové objektivy?

me by se libilo neco jako 17-110 1.8L UMS IS s cenou do 20K :)

0/0
18.9.2012 20:34

martin2580

Re: A co nějaké nové objektivy?

Hehe.... On by stacil 17-35/1.8.....:) ale zoomy pod 2.8 moc nejsou, bohuzel.

0/0
18.9.2012 21:52

JirsakJ

Zklamání z Canonu

Posledních pár let je pro mě každé představení nové zrcadlovky Canonu zklamání (jako uživatele Canonů, který by třeba i rád pořídil nějaké nové tělo, nejlépe full-frame). Když porovnám ukázkové fotky ze stránek výrobců z Canonu 6D versus Nikonu D600, co se týče ostrosti Nikon se mi jeví podstatně lepší. To samé 5D mk. III versus D800 - tam mohu porovnávat i různé fotky z recenzí, a vychází to úplně stejně. U Nikonů přesně poznám, kam bylo zaostřeno, protože ta část fotky je skutečně ostrá. U Canonů nic nepoznám, protože žádná část není skutečně ostrá.

U foťáku považuji za důležité, jak technicky kvalitní fotky z něj lezou. WiFi nebo GPS je sice prima, ale když na foťák nepořídím ostrou fotku (typická nutnost u produktové fotografie), jsou mi takové vymoženosti k ničemu.

+2/0
18.9.2012 10:31

pohanský pes

Re: Zklamání z Canonu

Jestli nebude problém spíš v obsluze.

0/0
18.9.2012 11:01

JirsakJ

Re: Zklamání z Canonu

Nevím, proč by na oficiální stránky Canonu dávali fotky od fotografů, kteří foťáky neumí obsluhovat. Stejně tak nevím, proč by recenze dělali lidé, kteří Canon obsluhovat neumí, a Nikon z ničeho nic najednou ano.To se mi zdá jako až příliš mnoho náhod, které by omlouvaly proč fotky z Canonů nejsou ostré, zatímco z Nikonů ano.

Podotýkám, že to je můj subjektivní dojem. Určitě si nové Canony najdou mnoho kupců, kterým budou vyhovovat. Například touch-screen na 650D je opravdu výborný, a troufám si tvrdit, že to je cesta, po které za pár let půjdou i full-framové zrcadlovky.

+2/0
18.9.2012 11:41

pepe6711

Re: Zklamání z Canonu

Prosím, prosím, napište to na digicolor.cz do sekce Canon a podebatujte tam, moc prosím.

0/0
18.9.2012 19:48

JirsakJ

Re: Zklamání z Canonu

A proč ne do sekce Nikon? Tam by nedejbože se mnou (možná) souhlasili, ale to se vám "nehodí do krámu". Nepotřebuji přispívat do diskuzí, kde se vzájemně plácají po zádech, že si vybrali tu "správnou" značku (což nemusí být nutně případ digicolor.cz, obvykle to tak ale bývá).

Jak jsem psal, někomu může současný trend čipů Canonu vyhovovat, a já mu to neberu. Když si představím, že bych kupoval nový foťák od Canonu, vím že bych byl zklamaný právě z ostrosti fotek. A proč bych si kupoval něco, z čeho bych byl zklamaný?

Subjektivně vnímám, že ergonomii a ovládání má Canon stále výborné, nemluvě o úžasném výběru skel. To je naopak v mých očích bod pro Canon, a důvod proč nepřecházet k Nikonu.

0/0
19.9.2012 10:00

peterudes

Re: Zklamání z Canonu

vážně si myslíte, že Canon neumí vyrobit tělo, které by dobře ostřilo? A tohle své tvrzení opíráte o pohled na několik náhledových obrázků s měkčí kresbou? Zkuste se zeptat i lidí, nejlépe profesionálů (sportovních, wildlife fotografů), kteří tu techniku dnes a denně používají... Osobně si myslím, že Nikon i Canon produkují špičkové výrobky a ačkoliv mezi nimi určité rozdíly jsou, tak se vůbec nedá říct, že by jeden ostřil lépe než druhý - mám vlastní praktickou zkušenost s oběma značkami

0/0
19.9.2012 12:25

JirsakJ

Re: Zklamání z Canonu

Ano, vážně na mě subjektivně působí fotky z Canonu že mají měkčí kresbu, v porovnání s Nikoňáckými. Nedívám se na nějaké náhledové fotky, ale na fotky 1:1, a není jich pár, ale desítky, v různých podmínkách a s různými objektivy. Canon i Nikon dělá špičkové výrobky, s tím s vámi souhlasím. Každá firma ale při vývoji produktů pravděpodobně upřednostňuje odlišné technické parametry. Pokud některý čip například o trochu méně šumí, může to mít za následek, že má o kousíček měkčí kresbu. Jeden spotřebitel si vybere foťák který šumí víc, ale má ostřejší snímky, druhý spotřebitel si koupí s menším šumem, ale měkčí kresbou.

0/0
19.9.2012 13:20

peterudes

Re: Zklamání z Canonu

subjektivní pohled je jedna věc a objektivní zase druhá. Mě spíš zajímá ten objektivní pohled...

0/0
19.9.2012 13:59

alčawirth

Re: Zklamání z Canonu

Každý pohled je pouze subjektivní záležitost ;-) , termín " objektivní pohled " je asi stejné, jako mít patent na rozum.

0/0
19.9.2012 14:31

peterudes

Re: Zklamání z Canonu

objektivní v tomto případě znamená pohled člověka, uživatele, nejlépe více uživatelů daného výrobku, neznamená to mít patent na rozum, ale znamená to hodnotit něco, co dobře znáte a máte s tím zkušenost...

0/0
19.9.2012 15:21

JirsakJ

Re: Zklamání z Canonu

To je pro mě cenné, když se dozvím od uživatele nových těl Canon i Nikon, že jsou co se týče ostrosti rovnocenné. Ostatně od toho diskuze jsou a vítám, když se dozvím něco nového.

Na druhou stranu ukázkové portréty ze stránek výrobce jsou pro mě jednoznačné ve prospěch Nikonu (co se týče ostrosti fotek). Obdobné je to i s dalšími ukázkovými fotkami. Předpokládám, že výrobci zveřejňují fotky, které nejlépe ilustrují co lze od foťáků čekat.

Pro porovnání (snad se to smí, když je to k věci):

web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos6d/downloads/05.jpg

chsvimg.nikon.com/lineup/dslr/d600/img/sample01/img_02_l.jpg

+2/0
19.9.2012 17:50

peterudes

Re: Zklamání z Canonu

ano, nikon si více vyhrál se snímkem a postprodukcí své ukázkové fotografie, canon naopak nechal spíše "surový" snímek, ukazují to data v exifu obou fotografií - podle toho bych si určitě netroufl hodnotit, že jeden zvládá ostření lépe než druhý...

0/0
20.9.2012 11:33

alčawirth

Re: Zklamání z Canonu

Je pravda že s Canonem to jde v posledních letech od 10 k 5 , Nikon ho už dávno předběhl a Sony mu už dýchá na záda. Nad vodou ho už drží jen majitelé skel za x tisíc co nechtějí nebo nemají na to, investovat dalších x tisíc za přechod ke konkurenci :-/ Nové zákazníky z čistým štítem bez Canon výbavy si asi těžko v dnešní době bude hledat.

+1/0
18.9.2012 12:10

dunalarXX

Re: Zklamání z Canonu

Já nemam ani Nikon, ani Canon, a uprine netuším co si vybrat. Chci začít s focenim, ale... Nikon má v CR špatnou pověst ze servisem, je drazssi, ma mensi vyber skel - ale libi se mi :-) cannnon spise doplnuje, prijde mi, ze nedelaji srovnatelne modely, ale modely ja 1 on 1.5 tak ja 2 on 2.5 Uprimne si myslim, ze to jsou dve velice kvaltini spolenosti, jinak by s nima nefotili profici pro Discovery, National Geografic apod. Takze rozhoduje cena a vyber skel a to mi prijde, ze Canon vyhrava, nebo se divam na obchody, kde je Canon levnejsi a Nikon drazsi :-)

0/0
22.9.2012 8:36

JirsakJ

Re: Zklamání z Canonu

Řekl bych, že začátečníkům se vybavení nevybírá lehko z toho důvodu, že většinou chtějí fotit "všechno" a až časem se specializují.

Pokud víte přesně, co byste chtěl fotit, přizpůsobte tomu výběr foťáku (šum při vysokém ISO, ostrost fotek, barevné podání a dynamický rozsah, rychlost ostření a nastavení ostřicích bodů, možnost výběru

objektivů, blesků apod., možnost natáčet video atd.).

Smím-li poradit, doporučuji navštívit prodejnu kde chcete foťák kupovat a osahat si jednotlivé modely. To jak vám který padne do ruky a jak se vám ovládá je velmi důležité. Potom doporučuji navštívit weby s recenzemi, například Dpreview, imaging-resource, ephotozine, případně Photozone kvůli objektivům. Zde se podívejte na "živé" snímky - ukázky v plném rozlišení. Důležité je přihlédnout k objektivům, kterými byly snímky pořízeny a nastavení foťáku (ISO, čas, clona).

0/0
22.9.2012 10:30

pepe6711

Re: Zklamání z Canonu

Ano, v tělech Canonu je bug, který fotky, pořízené profi objektivy, rozmazává. Nebo nepil jste teď někdy tvrdej?

0/0
18.9.2012 19:47

JirsakJ

Re: Zklamání z Canonu

Nechápu ten útočný tón, ale budiž. Psal jsem o subjektivním dojmu, který mám delší dobu (konkrétně již 4 roky), takže to co piju teď to ovlivnit nemůže, zvláště když jsem abstinent. ;-) Navíc fotky často porovnávám ve stejné chvíli, takže to že bych pokaždé Canonu křivdil protože bych zrovna nějak špatně viděl, je nepravděpodobné. Zkrátka a dobře, Canon podle mého názoru pár let používá horší čipy než Nikon (ať už je pro Nikon vyrábí kdokoliv). Zdá se mi, že inženýři Canonu připravují čipy, které nemají ostrost jako hlavní bod. Chtějí dejme tomu zvyšovat ISO, nebo zlepšovat barevné podání apod. Fyzika se oblafnout nedá, obvykle je u ní "něco za něco".

Ano, někomu čipy Canonu vyhovovat mohou, mě ne. To je celé.

+3/0
18.9.2012 21:13

hariprasad8

Re: Zklamání z Canonu

Mě také zajímá, jak dopadne recenze ne ten jejich 52x zoom zázrak. A také, jakou to má světelnost. Ale řekl bych, že to bude přesně tak jak píšete. Něco, za něco, nebo to bude nehorázně drahé, ale to nepředpokládám.

0/0
18.9.2012 21:48

mrtvamrkev

A99

neni bezzrcadlovka... nebo se to snad změnilo?

0/0
18.9.2012 9:03

JirkaVonErzgebirge

Re: A99

A99? Tam se píše něco o A99?

0/0
18.9.2012 10:28

mrtvamrkev

Re: A99

alfa 99 je A99. ještě nějaký dotaz?

0/0
18.9.2012 13:44

JirkaVonErzgebirge

Re: A99

A jo, tu jsem přehlídl ... Já si vždycky pod Sony představil Walkmana.

0/0
18.9.2012 13:50

mrtvamrkev

Re: A99

a jak tak koukám, už to opravili na zrcadlovku :D

0/0
18.9.2012 13:45

vasek001

Ultrazoom

Zajimalo by me prakticke vyuziti ultrazoomu pro bezne foceni. Ja nevim na mam fotak s 8x zoomem a zridka kdy vyuziji vice nez 2x, 3x zoom :-) Jako udrzet 50x zoom v ruce a navic vubec s nim nekam namirit a najit to co hledam, nevim. Se stativem a trpelivosti mozna... ale k cemu?

0/0
18.9.2012 9:02

mikiqex

Re: Ultrazoom

Záleží, co fotíte... já mám 24x a je to málo.

0/0
18.9.2012 9:15

vasek001

Re: Ultrazoom

A co fotite? chlupy v nose fotbalisty? ;-)  Vzdyt se zvetsujicim se zoomem ztracite svetlo ne? a musi se to zase kompenzovat necim jinym , citlivosti a tim paded roste sum.  Navic tenhle ultrazoom ma beztak nejaky maly obycejny senzor jako mam kde ktery kompakt takze ve vysledku to asi moc neprinese :-)

0/0
18.9.2012 9:18

vasek001

Re: Ultrazoom

Jak jsem si myslel SX50HS ma senzor rozmeru 1/2.3' coz maji snad vsechny bezne kompakty , ktere foti celkem mizerne za slabeho osvetleni. Je to sice senzor BSI ale i tak si myslim ze to nebude zadna slava. Kdyby tam dali APS-C senzort jako maji treba samsungy NX tak by to bylo asi uplne o necem jinem.

0/0
18.9.2012 9:27

pepe6711

Re: Ultrazoom

Ano, objektiv by měl průměr metr, délku 3 a stál by tak 6 mil. :)

+1/0
18.9.2012 9:33

vasek001

Re: Ultrazoom

samsung nx11 staval 9000,- Kc i s objektivem. Pritom ma chip stejnych rozmeru jako zrcadlovky. Co vy na to? :-)

0/0
18.9.2012 10:36

pepe6711

Re: Ultrazoom

S objektivem s 50 násobným optickým zoomem? Tak to pak ano.

+1/0
18.9.2012 19:50

tm.a

Re: Ultrazoom

Já sice nefotím na ultrazoomy, ale na EOSe. Používám 75-300 (na delším konci 480mm po přepočtu) což odpovídá ultrazoom s 20x zoom (kdyby začínal na 24mm jako tento). Jednak s tím fotím z ruky docela bez problému (nemá stabilizaci) a hlavně je ve spoustě situací krátkej.

Sice mi přijde takový rozsah na nic (kresba musí být hrozně měkká), ale takhle dlouhá ohniska smysl mají

0/0
18.9.2012 9:26

vasek001

Re: Ultrazoom

Me zajima prakticky, co s tim fotite? Neni lepsi si k tomu prijet, prijit blize? Kam se clovek nedostane a musi pouzit takovy zoom 20...50x ? :-)

0/0
18.9.2012 9:29

tm.a

Re: Ultrazoom

Asi nejčastěji fotím zvířata. Třeba na divoce žijící ptáky je 480mm sakra málo (Ale jde to). Tam by byl ideální tak 600mm-800mm

+1/0
18.9.2012 9:33

vasek001

Re: Ultrazoom

tak to chapu ;-)

0/0
18.9.2012 10:38

Ghost47

Re: Ultrazoom

Já bych ještě doplnil letecké dny (od doby, co v Ramsteinu vletěli Italové do diváků, je bezpečnostní zóna kolem dráhy HODNĚ široká) a závody na okruhu, pokud náhodou nemáte akreditaci.

0/0
18.9.2012 21:02

peterudes

Re: Ultrazoom

dlouhá ohniska samozřejmě mají smysl, otázkou je zdali má takový gigantický zoom smysl na kompaktu s malým čipem a s klesající světelností, spíš mi to připadá jako marketingové čísílko, podobně jako hon na megapixely nebo megabity - o kvalitě obrázku nebo připojení to však nic nevypovídá...

0/0
18.9.2012 9:36

tm.a

Re: Ultrazoom

Taky nejsem zastánce nějakých extrémních rozsahů, spíš jsem chtěl naznačit že dlouhý ohniska se používají často. Ale zase bych tento foťák moc nezatracoval, co jsem viděl fotky z předchozích SXxx (nevím z kterého) tak ta kvalita byla překvapivě dobrá (na ultrazoom), takže bych se nechal překvapit

0/0
18.9.2012 9:41

peterudes

Re: Ultrazoom

souhlasím s vámi, praxe ukáže, pokud bude výstup kvalitní, tak jenom dobře pro všechny R^

0/0
18.9.2012 9:49

vasek001

Re: Ultrazoom

to jsem mel na mysli. marketing. ultrazoom s chipem 1/2.3'  a 12Mpx je celkem hruza. takovy maly chip :-)

0/0
18.9.2012 10:35

Alex Murphy

Ostření měří na 11ti místech

Myslel jsem si, že psaní koncovek k číslovkám je jen záležitostí pologramotných diskutérů a oni to používají i redachtóři na Lupě... ;-D;-D

+2/0
18.9.2012 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.