Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Internet Explorer není bezpečný, varují po německých i švédské úřady

Internet Explorer není bezpečný prohlížeč. To platí pro všechny aktuálně používané verze. Alespoň to tvrdí už dva vládní úřady. Německý své varování vydal již v pondělí, švédský se přidal ve středu. V noci na čtvrtek Microsoft vydal zjednodušený systém opravy. Klasická aktualizace má být v pátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

[eT]

Internet není bezpečný,

jsem čet. :-)

0/0
23.9.2012 2:45

zero01

a on někdy...

...byl bezpečný? to jsou mi novinky 8-o

0/0
22.9.2012 19:47

qayy

Záplata na IE je už uvolnená, hrr sa na čínske stránky

;-)

0/0
22.9.2012 19:36


petrph

ve skutečnosti není IE nebezpečný

Nebezpečné je surfování s Internet Explorerem po nebezpečných neznámých stránkách.Ale tento drobný rozdíl už ouředlníkům ne německých a švédských úřadech nevysvětlíte. V podstatě stačí aby člověk neměl internet na hraní , ale pohyboval se jen po známých bezpečných stránkách, které potřebuje ke své činnosti - a je za vodou...

0/0
20.9.2012 11:09

dino_na_idnes

Re: ve skutečnosti není IE nebezpečný

Ano, to jistě stačí... Stejně jako pro vymýcení pohlavních nemocí stačí, aby lidé žili v monogamních svazcích, případně si vybírali "známé bezpečné partnery", obdobný recept existuje na methanol v chlastu (bez nutnosti shora nařízené prohibice), jedy v potravinách a jistě mnoho dalších problémů... A všechna tato řešení mají jedno společné - z nějakých záhadných důvodů je masy neaplikují.

+3/0
20.9.2012 12:15

l.g

Re: ve skutečnosti není IE nebezpečný

Zřejmě jste si trochu popletl význam vět: "IE není bezpečný" a "IE je nebezpečný".

0/0
20.9.2012 14:24

Leinad

Re: ve skutečnosti není IE nebezpečný

Navštěvovat pouze "bezpečné" weby je na jakékoli otevřené síti blbost. Jak víš, že idnes, velký G, ksichtkniha,... nebo jimi zobrazovaná reklama třetí strany neobsahuje nebezpečný kód? Někdy stačí i bezpečností díra kdekoli jinde - věříš svému DNS, že tě vždycky pošle na ten web, který chceš?

Prohlížeč, pro který lze napsat nebezpečný kód, je nebezpečný.

+1/0
20.9.2012 22:16

pepikzhospody

explorer?

OperaR^

+1/0
20.9.2012 10:46

dino_na_idnes

Re: explorer?

Já radši činohru... Jo počkat, Vy myslíte ten dvouprocentní prohlížeč? To už snad raději přesedlám na chlapy, tam mám dvojnásobek. :-P

+2/0
20.9.2012 12:19

janejo

Re: explorer?

V

0/0
20.9.2012 13:52

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: explorer?

opera je bezpecna? od kdy presne? ;-D

0/0
20.9.2012 20:28

Vaklaf

Skoro cokoliv a státní úřady

V současné době používám IE verze 9 (1x) a 10 (2x) a používat je budu i nadále - pouze až přejdu i s třetím PC na Win8, budu užívat pouze IE10.

Jeden z důvodů? Jakmile něco doporučí (nařídí) evropská komise, státní úřad anebo agentura, pak již z principu je důležité těmto krokům moc nedůvěřovat - o odborné kvalifikaci takovýchto úředníků je již napsalo mnoho a dle mého mínění je hlavním důvodem vydávání těchto upozornění zdůvodnit potřebnost úřadů, které by jinak byly na zrušení.

0/0
20.9.2012 7:52

akleen

Re: Skoro cokoliv a státní úřady

No ty jsi ale nejlepsi. Pouzivej IE, je to dobry prohlizec aaano?

+2/0
20.9.2012 8:05

Vaklaf

Re: Skoro cokoliv a státní úřady

Nejsem nejlepší, nemám patent na rozum a IE používat budu. Na to nepotřebuji tvoje svolení.

Ale jestli mohu ohodnotit tvůj příspěvek (když jsi ty ohodnotil ten můj), jsi jeden z týpků, kteří se řídí zaklínadlem "co je Microsoft, to je shit" - to je totiž dneska COOL.

+1/0
20.9.2012 11:02

l.g

Re: Skoro cokoliv a státní úřady

Používej si co chceš.

Uvědom si ale, jakou si zde po sobě zanechal vizitku tak hloupým příspěvkem.

Mimochode: Není žádný rozumný důvod, proč IE používat (lenost není rozumný důvod). Zato je dost pádných důvodů, proč ho nepoužívat. Máš ale svobodný výběr...

+2/0
20.9.2012 14:33

Vaklaf

Re: Skoro cokoliv a státní úřady

Používat si budu skutečně co budu chtít.

Proč hloupý příspěvek? V mém "hlavním" příspěvku jsem napsal, že používám IE. Mám se snad za to stydět? Proč? Stydí se snad někdo za to, že používá Firefox anebo Operu, aj? Můj subjektivní přístup ke světu IT je mým přístupem - nikomu jej nevnucuji a hlavně, nikomu se nepošklebuji, že užívá něco jiného než užívám já.

Pokud se týká mého druhého (hloupého) příspěvku - snažil jsem se pouze převzít styl příspěvku odpovědi na můj první příspěvek. Ta odpověď snad nebyla hloupá???

Mám se snad stydět, že užívám OS Windows? Mimochodem se zaplacenými licencemi? Mám se stydět, že jsem si před měsícem pořídil licenci databázového prostředí VS LightSwitch? Mám se stydět za to, že již půl druhého roku užívám smartphone HTC-HD7 s OS WinPhone 7,5 a že jsem s tímto systémem dokonce velmi spokojen?

0/0
20.9.2012 20:26

Vaklaf

Re: Skoro cokoliv a státní úřady

Mám se celkově stydět, že vlastním licence i dalších produktů MS (Office. Visio, Project, Visual FoxPro, aj.)? Mám se navíc stydět, že si v říjnu zakoupím roční předplatné cloudového prostředí Office 365? Proč? Toto je moje cesta. Já jsem si jí vybral, já po ní jdu a jak jsem již napsal - nikomu jí nevnucuji!

Pokud se týká lenosti - každý člověk je svým způsobem líný. Někdo chytrý napsal, že právě lenost je hybným prvkem pokroku - možná přeháněl :-) Nicméně firefox jsem měl dlouho nainstalovaný jako druhý prohlížeč, ale jelikož mi (subjektivně) vyhovoval méně než IE, dnes jej již ani neinstaluji. O Opeře radši nemluvit.

Celkově - to si fakt někdo myslí, že jiné prohlížeče nemají bezpečnostní problémy? Anebo se o nich jednoduše nemluví tak často, jako o problémech produktů MS?

0/0
20.9.2012 20:28

tomas_s

Re: Skoro cokoliv a státní úřady

Ty nevíš co s prachama.... Nebo seš masochysta a nebo se tím živíš...  Ale všechno sežrat nejde.

0/0
21.9.2012 8:55

kff

rada MS

jako doporučení k navštěvování důvěryhodných stránek to beru, ale 100% pravdivé tvrzení to asi nebude, už logicky, ptž i tzv.důvěryhodná firma pouští do světa prohlížeč, který je problematický ve smyslu tohoto článku ...

0/0
20.9.2012 7:42

gogan v 19:09

Re: rada MS

Ono je to taky z principu dost špatně. Pokud potřebuješ něco na netu najít měl bys dle podání MS nejdříve korespondenčně, nebo alespoň telefonicky, ověřit dúvěrihodnost majitele domény :-)

+1/0
20.9.2012 7:59

BobTheSinc

IE - mam to stesti...

...ze jsem ho nikdy nemusel pouzit (od r. 1999 co jsem na internetu), nemusim ho pouzivat ani v soucasnosti a do budoucna o tom ani nahodou neuvazuji ;-)

K memu stesti se mi dari uplne vyhybat i windows svetu, takze at si kazdy pouziva co chce, ale ja nechci - diky R^

0/0
20.9.2012 0:29

Kokesak

Radši jen FF...

A proto používám jen Firefox...

+1/0
19.9.2012 21:12

IQ pouhých 41

A co IE10

?

0/0
19.9.2012 20:56

computer

Re: A co IE10

Používám asi měsíc, ve srovnání s IE9 mnohem rychlejší. Vyrovná se v rychlosti Chrome.

0/0
19.9.2012 21:40

IQ pouhých 41

Re: A co IE10

Ja se ptal spis v tom smyslu, jestli se ta zranitelnost tyka i jeho. Taky na nem prave funguju...

0/0
19.9.2012 21:50

Bujo7

Konec s Operou

Od teď už nebudu používat Operu a vrátím se zpět k Internet Exploreru. Přestal jsem ho používat, když Microsoft neuvedl IE 9 pro Windows XP. Ale teď, když IE doporučuje jak německá a teď nově i švédská vláda, nemůžu si pomoci! Explorere, vítej zpět! R^EU

0/0
19.9.2012 20:53

computer

Re: Konec s Operou

Takže jste jej vůbec nepoužíval.

0/0
19.9.2012 21:42

kvedlal

Tak to je novinka jak sviňa

;-D;-D;-D

0/0
19.9.2012 20:46

Wendeee

oprava prvních dvou vět tohoto článku:

Internet Explorer není bezpečný prohlížeč. To platí odjakživa.

+3/0
19.9.2012 20:41

Chleba a brambory

Re: oprava prvních dvou vět tohoto článku:

Nesmysl.

0/0
19.9.2012 22:33

l.g

Re: oprava prvních dvou vět tohoto článku:

Náčelník má ale pravdu Chlebe...

+1/0
20.9.2012 14:36

Magy357

vo vtipoch je pravda

uz dlho bezi po internete vtipne ohodnotenie IE, ze sa hodi len na to, aby si uzivatel stiahol Firefox (prip. iny prehliadac). Ja som na IE klikol 2x v zivote. raz pri instalacii WinXP a druhy raz pri instalacii Win7. aj to aby som stiahol firefox. vzapeti som IE blokol.

a mam svaty pokoj.

0/0
19.9.2012 19:15

qayy

Re: vo vtipoch je pravda

čo robíš, keď bezpečnostnú chybu má Firefox a ešte nevydal aktuálnu záplatu? Inak to isté platé aj pre Win7, záplaty sú vydávané raz za mesiac, tak tu nevyvolávaj zdanie, že máš na 100% zabezpečený systém. Java, flash player, VLC player a tona ďalšieho softvéru má nejakú tú dieru ;-)

0/0
19.9.2012 19:29

pavel-m

Re: vo vtipoch je pravda

Obecně bych ale více věřil FF než IE. Aneb bezpečnější je Open Source věckterou spravují tisícovky nadšenců než něco kde nevíte co vám vlastnwě na počítači běží a maintainuje to pár lidí v jediné firmě.

0/0
19.9.2012 20:18

Smradlavej čmoud z komína

Re: vo vtipoch je pravda

no nevim, ale právě že se do toho může libovolně hrabat kdo chce, to může dát větší možnost zneužití, například vyrobit "podvodnou" verzi

0/0
19.9.2012 21:45

pavel-m

Re: vo vtipoch je pravda

Jenže toho by si zase kdokoliv jiný všiml, protože i kód té "podvodné verze" by byl k dispozici.

Navíc, patche a nové vlastnosti jsou schvalovány nějakým reviewerem, to není tak že si kdokoliv přidá do upstreamu cokoliv a to se vydá..

Spíš bych fakt měl obavu naopak z toho že v kódu proprietary IE je něco co třeba online posílá data do Microsoftu o aktivitě uživatelů. Bez zdrojáků se to člověk nedozví.. (resp. toto ano, ale spoustu věcí ne).

0/0
19.9.2012 21:53

tuba

Re: vo vtipoch je pravda

nepocul som o tom ze by sa niekde vyrabali podvodne verzie firefoxu... ostatne podvodne verzie ti vyrobia aj z IE - si zober taky Maxthon - co je prezleceny IE

Co sa tyka zranitelnosti - urcite riziko tam je, ked je kod otvoreny, ale ziaden kod nie je 100%ny (snad okrem kodu profesora D. J. Bernstein-a :)) Ale cim skor sa vsetky zakladne chyby vychytaju, tym menej kritickych a lahko zneuzitelnych tam ostane. A ako vidim, tak v IE stale nedokazali za 10 rokov opravit ActiveX.... stale rovnake lahko zneuzitelne chyby, aj po 20x opravovanom komponente.

Je to na kazdeho uvazeni - bud bude zit v sebaklame, ze to co pouziva je dobre, lebo predsa on sa nemoze mylit, alebo sa rozhodne a bude pouzivat to co naozaj bezpecnejsie je (a je overene v praxi milionmi ludi) :)

0/0
19.9.2012 22:23

Magy357

Re: vo vtipoch je pravda

ako pozeram tak pozeram, kde som pisal, ze mam 100% zabezpeceny system??? nevkladaj mi do ust slova alebo vyznamy, ktore som nepovedal.

btw, idem cez 2 firewally, nod32 a neklikam na kdejaku somarinu na stranke. uz par rokov neviem, co je virus, spyware alebo malware. bezpecnost zacina najme od toho, co na tom pocitaci (a internete) robis. :-P

+1/0
19.9.2012 21:19

Karlsbader Becher

Nebezpečný, jako celé Windows...

Rv

0/0
19.9.2012 18:42

gogan

No vidíte, já to říkám patnáct let

a vy na mě stejně nedáte ;-€;-D

+2/0
19.9.2012 18:22

gogan

Re: No vidíte, já to říkám patnáct let

P.S. naprosto bezvadná je reakce MS kde nám sdělují, že pokud jejich prohlížeč nebudeme používat k procházení internetu je IE zcela bezpečný ;-D

+6/0
19.9.2012 18:25

black_jack se srazil s cenzorem

Re: No vidíte, já to říkám patnáct let

windows nt server ziskal take certifikat c4 jen pokud neni pripojen k siti....

0/0
19.9.2012 19:28

krasavice moravská

IE zrušit!

0/0
19.9.2012 18:14

Boffinek

Re: IE zrušit!

Nesmí. Jedině na něm mi jde youtube a streamy plynule na mém 27 LCD, který je připojen přes notas.

0/0
20.9.2012 15:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.