Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Motorák Žralok poprvé vezl cestující

Nový motorák RegioShark byl vyvinut polskou Pesou podle požadavků Českých drah. Je natolik dobrý, že si ho ve velkém objednali už dva němečtí dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kadatom4

Ragio Shark

A mně se ten vlak líbí, hezký na pohled a vypadá to, že by mohl i fungovat. Každopádně je to určitě oživené mezi těma starýma vlakama Českých drah ... všichni známe ten rozdíl, no ... :-)

0/0
23.9.2012 0:47

Fogacer

Pěkný vláček,

ale je smutné, že my, druhdy průmyslová velmoc, neumíme vyrobit ani vlak ...

To jsme od té revoluce pěkně klesli.

+1/0
22.9.2012 11:35

turista-

Re: Pěkný vláček,

Umíme - třeba Škoda dělá pro ČD "CityElefanty" 471 (pár jich i vyvezla) a "CityPanthery" 644 (ty zatím koupily jen ČD). Vždyť se o tom pořád píše.

0/0
22.9.2012 11:52


Labia Majora Zemanová

...

no ty textilni sedacky jsou fakt "bozi" hlavne v lete a kdyz je cisti jednou za deset let, hnus fialovej

0/0
22.9.2012 0:08

Gunter von Bahnhof

to by člověk nevěřil

že Poláci umí i dobré věci.

0/0
21.9.2012 21:14

znám 005 dívku, nemá dukáty

Krajní jsou hnané, Jakobsův podvozek je běžný.

Naprosto běžný, ve sklepě jich mám asi osm.

+1/0
21.9.2012 18:26

petrumr

Re: Krajní jsou hnané, Jakobsův podvozek je běžný.

já je mám zase v garáži v krabici!!

0/0
21.9.2012 22:18

znám 005 dívku, nemá dukáty

Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

?? A něco takového smí do provozu? Silniční vozidla musejí mít už i elektronický stabilizační systém podvozku (osobně to schvaluji), ABS je naprostou samozřejmostí, a železnice může zakysnout ve století páry?

0/0
21.9.2012 18:25

turista-

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Některá vozidla elmg. brzdu mají, jiná ne. I v jiných zemích. Žádná norma to nanařizuje a ani není jednoznačný odborný názor, že by měla být povinná.

Nevím proč to srovnáváte s autama. U auta nic, co by alespoň vzdáleně odpovídalo elmg. brzdě, vůbec není.

0/0
21.9.2012 18:32

znám 005 dívku, nemá dukáty

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Jde to to, že u železniční dopravy se běžně toleruje "ono to má dlouhou brzdnou dráhu", "vlak přece nemůže zastavit hned", "srážce už nebylo možno zabránit", ale technicky se pro změnu nic nedělá.

0/0
21.9.2012 18:38

turista-

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

A vlaku je vysoká aktivní bezpečnost - mimořádným situacím se předchází zabezpečením a řízením dopravy.

Proto není třeba tolik opatření pasivní bezpečnosti. Nechtěl byste uzákonit povinné třeba i pásy pro cestujícící?

0/0
21.9.2012 18:54

znám 005 dívku, nemá dukáty

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Pochopitelně ano, protože značnou spoustu úrazů si cestující při železniční nehodě přivodí tím, jak po letu prostorem vagonu narážejí do překážky, případně jiných cestujících. Někdo třeba nestojí o to, aby mu spolucestující z protějšího sedadla rozbil hlavu tou svojí.

0/0
21.9.2012 19:42

Fogacer

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Jakpak by jste, upoután bezpečnostním pásem, přecházel do jídelního vozu?

Jste zbytečně vystrašený. Tací, jako vy, neustále vymýšlejí stupidní vyhlášky a nařízení ztrpčující život normálním lidem.

+1/0
22.9.2012 11:33

znám 005 dívku, nemá dukáty

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Proč se u jednoho typu dopravy (železniční) toleruje "ono to nelze zastavit hned", "oni cestující potřebují courat", "pásy by cestující škrtily", a u jiného typu dopravy (silniční) se netoleruje "za sucha na prázdné silnici 1. třídy přece v pohodě 120 můžeme jet"?

Vystrašený nejsem, neboj.

0/0
22.9.2012 15:54

turista-

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Že by kvůli výrazně (cca 20x) vyšší bezpečnosti cestujících (i bez pasivních opatření typu pásy a pod.), která je dlouhodobě statisticky doložena?

0/0
22.9.2012 16:17

Leinad

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

V letadle sou pásy taky, ale je legální, když si je cestující rozepne. Ve vlaku by jenom nikdo(vlakvedoucí ani strojvedoucí) neměl tlačítko, které by rozsvěcelo zákaz. ;-D

0/0
23.9.2012 0:14

petrumr

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

kdyby to byla elektrická jednotka, tak prosím, ale nechápu, kde by vzal žralok tolik proudu.Má to hydropohon a tak přiškrtí olej a vlak stojí.Nehledejte chybu, když technice nevládnete!!

+2/0
21.9.2012 22:16

znám 005 dívku, nemá dukáty

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Jo, ty jsi technik. Zablokovat kola do smyku není problém ani tou kotoučovou brzdou, proto se používá magnetická.

0/0
22.9.2012 15:51

u.boat

Re: Vozidlo ale není vybaveno magnetickou kolejnicovou brzdou.

Ale jak bylo psáno výše - ještě jsem ji neviděn na dieselové jednotce

0/0
25.9.2012 11:44

Peťulák2

Ano, když tí jedu půlhodinovou štreku, tak je stoleček

pod ntb jistě nutný. Bóže, bóže...

0/0
21.9.2012 17:06

Eliason

Re: Ano, když tí jedu půlhodinovou štreku, tak je stoleček

Jízda na trase Kroměříž-Valašské Meziříčí trvá déle než hodinu. Navíc se jedná o 1.třídu, tedy o něco, za co si cestující připlatí, takže ano, tady souhlasím s iDNESem.

0/0
22.9.2012 22:38

ofce bonifác

Regioshark?

Mně ten žralok připomíná zmiji, takže spíš Regioviper

0/0
21.9.2012 16:56

znám 005 dívku, nemá dukáty

Re: Regioshark?

ČD Sedni-umaž-vyper

0/0
21.9.2012 18:20

B-25

Ví někdo, jak to vypadá s Brnem?

Jsme zřejmě poslední vesnice v ČR, kde slouží lazaretní vagony a staré pant'áky... :-P

To k nám sakra nic nepřijde? Regiošukafony nemyslím... Co ten Panter - to je elektrika, ne? Nebo to zas nacpou do Čech, případně někam k Opavě - zřejmě aby Elefantům nebylo smutno... EU

0/0
21.9.2012 16:51

macarát

Re: Ví někdo, jak to vypadá s Brnem?

Budou krajské volby. Ptej se kandidátů, co hodlají udělat pro zvýšení komfortu v Tvém kraji.

+3/0
21.9.2012 16:55

petrumr

Re: Ví někdo, jak to vypadá s Brnem?

ani LE autobusy z krodosu nesmí do brna, protože hejtmani si rádi hrají jen na svojim písečku.

0/0
21.9.2012 22:23

petris

Re: Ví někdo, jak to vypadá s Brnem?

Náš nejlepší hateman Hašek má jiné priority, než nějakou regionální dopravu... Prý vrazil všechny prachy do šalin.

0/0
24.9.2012 8:58

Morava69

Nechápu ...

.... proč to kupujeme v Polsku ? Tradiční výrobci mototrové trakce - ČKD, Tatra Kopřivnice nebo Vagonka Studénka by se na něco takového nezmohli ? Kde je ta slibovaná podpora domácím strojírenským podnikům ?

+3/0
21.9.2012 16:29

turista-

Re: Nechápu ...

Kdy naposledy tyto podniky vyrobily malou dieselovou jednotku?

Co byste VY KONKRÉTNĚ koupil místo Pesy LINK?

0/0
21.9.2012 16:47

aldik7

Re: Nechápu ...

Škodovka vyráběla motoráky pro Finsko.. ;-)

0/0
22.9.2012 9:50

Leinad

Re: Nechápu ...

Domácí strojírenské podniky ČD podporují, třeba když si od ČKD(čti Alstom) kupují pravé České Pendolino, dokonce zaplatí deset jednotek a odeberou si jich jenom sedm. A nepožadují ani homologaci pro Německo, na co taky, když to na trati do Ostravy taky prodělávalo.

Nebo když přestavují Šukafon na RegioŠuk, kupují si Škodovácké lokomotivy bez homologace,...

0/0
22.9.2012 10:59

1216226

Na tom desátém snímku je reportér Al jazeery?

0/0
21.9.2012 14:49

generál Failure

To je teda design.

Snad ještě hnusnější než tramvaj T14 "Porsche" ;-€

+1/0
21.9.2012 14:02

petrxl

Re: To je teda design.

tak je mě jasné, že někteří jsou zvyklí a mají rádi protektorátní komfort a design, ale těch bude výrazná menšina.

0/0
22.9.2012 18:25

slavex

Tak . . . . . . . . . . . . ! ! !

Jestli to bude stará polská klasika >>>perfektní obal a uvnitř šuviks šmejd a hnůj tak se máme na co těšit ! ! ! Rv

+1/0
21.9.2012 13:29

HrubesaMares

Re: Tak . . . . . . . . . . . . ! ! !

jj, zvenci prehnane extravagantni design, zevnitr utulnost dobytcaku (nastesti prvni trida tak zla nevypada).

+1/0
21.9.2012 13:46

u.boat

Re: Tak . . . . . . . . . . . . ! ! !

Ale nechápu smysluplnost 1 třídy v regionálním motoráku. Tam právě potří útulnost dobytčáku - max. dopravní výkon za rozumné prachy. Nebo chceš koberec a zlaté kliky??

+1/0
21.9.2012 14:13

turista-

Re: Tak . . . . . . . . . . . . ! ! !

Vzhledem k tom, že i po nelektrifikovaných tratích se u nás dojíždí do práce do města, proč by tam nemohla být 1. třída?

V CityElefantech kolem Prahy (tam kde již jezdí výhradně CE) prázdná nebývá, už se našli lidé, kterým nevadí dát pár korun navíc za větší klid při cestě do práce.

0/0
21.9.2012 14:24

AAA3

Re: Tak . . . . . . . . . . . . ! ! !

pokud to ovsem nebude vypadat tak, ze je souprava narvana jak japonsky metro a jednicka je skoroprazdna.

napr v zime kdyz dva spoje vynechaji a dalsi jede solo CE misto normalnich dvou.

0/0
21.9.2012 14:48

akbaroc

Jihomoravský kraj!

Proč ČD naprasto pomíjí obnovu vozového parku na jižní moravě? ;-O;-€ je to po Praze turisticky nejnavštěvovanější kraj!! pár vlaků Regio Jet to vážně nevytrhnou! ostuda pro ČR

+1/0
21.9.2012 13:18

B-25

Re: Jihomoravský kraj!

Kraje! Ano, jezdí lazaretní vagony plus staré pantografy.... Sice slouží, ale :-P

0/0
21.9.2012 13:30

Alergik_new

Špatná otázka.

Proč hejtman Hašek a ostatní z CSSD nedali do podmínek, které nechali ČD na 10let monopol to, že chtějí tyto vlaky?

+5/0
21.9.2012 13:39

B-25

Re: Špatná otázka.

To nevím, každopádně má Hašek co dohánět... :-P

VŠUDE jezdí Elefanty atd. jen okolo Brna se zastavil čas... Druhé největší město a nic. V kdejaké Horní Dolní mají nové soupravy - vždy čtu: nové jednotky budou tam a tam, novinku nasadíme tam a tam - a Brno furt nic RvRv

0/0
21.9.2012 13:58

petrxl

Re: Špatná otázka.

Elefant kolem Brna asi bude jezdit těžko, vzhledem k tomu že se jedná o stejnosměrnou jednotku a zde máme střídavé napájení.

+2/0
21.9.2012 15:18

B-25

Re: Špatná otázka.

Co RegioPanter? Ten by mohl?

0/0
21.9.2012 16:47

zorro_rojo

Re: Špatná otázka.

Vsude nejezdi. U Plzne je take neuvidite, je tady v dratech moc stavy. :]

0/0
21.9.2012 16:53

viking

Re: Jihomoravský kraj!

Protože Brno investovalo do tramvají a na vlaky už v ROPu nezbylo :-)

+1/0
21.9.2012 14:05

B-25

Re: Jihomoravský kraj!

Poršákům říkáte tramvaj?? 8-o Zlaté T3!

0/0
21.9.2012 15:00

petrxl

Re: Jihomoravský kraj!

ano říkáme jim tramvaj a T3 nazývám dobytčák, ovzlášť v takové zimě jako dnes je jízda v T3 na laminátových sedačkách očistec.

0/0
21.9.2012 15:15

B-25

Re: Jihomoravský kraj!

Onen dobytčák jezdí nejlépe, plus má ohřev přímo pod sedačkou! Modernizované typy podél řady oken. Nejhorší je jet v létě Poršákem - absolutně zapařeno, malinká okýnka to nevytrhnou plus třeba vzadu je to hotový skleník Rv

Než se Porsche napasuje do zatáčky, tak T3 je už na další zastávce...

+3/0
21.9.2012 15:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.