Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Recenze PocketBook: lehoučká čtečka si poradí s knihami, ne s internetem

Malá čtečka PocketBook 360 splní všechno, co lze od čtečky elektronických knih čekat. Zvládne klasické formáty, chráněné e-knihy i třeba obyčejné PDF nebo DOC. Navíc respektuje čtenářovo rozdělení souborů do složek. K dokonalosti ji chybí lepší prohlížeč, on-line nástroje a tlačítko "o krok zpět".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

doktor_bota

Za pár dnů bude v ČR Kindle Paperwhite,

který kromě výrazně kontrastnějšího displeje má (prý) i velmi dobré nasvícení, takže komu nevadí ochuzení o listovací tlačítka (je dotykový), doporučuju počkat.:-)

0/0
26.9.2012 14:25

marty63

Re: Za pár dnů bude v ČR Kindle Paperwhite,

Jenom pro info:

http://www.amazon-kindle.cz/cerny-patek-pro-zajemce-o-novou-ctecku-kindle-paperwhite/

0/0
26.9.2012 20:26

kostej_

škoda

že to nemá podsvětlení.

+1/0
26.9.2012 8:35


Pavel Kasík - Technet.cz

Re: škoda

Podsvětlení je myslím přeceňované.

+1/0
26.9.2012 9:17

Peťulák2

Re: škoda

V mém případě, co jsem si koupila podsvětleného Nooka, tak jsem na něm polovinu času četla s podsvětlením. Velice to vyhovuje, když je šero - ještě není úplná tma, aby bylo nutné svítit, ale už není takové světlo, aby bylo vidět dobře. Nebo když vám v noci do pokoje dopadá lehce pouliční světlo - na čtení by to nebylo, ale podsvícení nikoho nebudí a do očí neřeže. Jako z mé strany značka ideál. Nemusím shánět lampičku a natáčet si jo tak, aby mi nesvítila do očí a zároveň dobře osvětlovala knihu, tedy čtečku :)

+1/0
26.9.2012 11:36

pettyo

Re: škoda

Tak ti do očí nesvítí lampička, ale displej.

0/0
26.9.2012 11:58

Peťulák2

Re: škoda

Displej to nemá, takže mi do očí nesvítí. To, jak je to podsvětlené, bych přirovnala k podsvícení starých displejů monochrom. mobilů -> dá se ztlumit, tedy si ztlumíš na minimum, že to neřeže do očí, ale jakoby ta stránky jemně svítí sama, aby na ní byla vidět černá písmena.

Ano, v úplné tmě to i tak není ideál, ale jak jsem psala, pokud je někde okolo slabý zdoj světla, třeba odrážející se pouliční, tak to vůbec nevadí.

0/0
5.10.2012 10:55

cassul

Re: škoda

Tuhle diskusi jsme už spolu vedli, jak je podsvícení nepotřebné a dokoce, jak je výhoda, že to podsvícení nemá. Nesouhlasil jsem - a vida, neuplynulo mnoho času a objevují se nové typy čteček a technologií - a začínají podsvícení (nebo osvícení) obrazu inzerovat jako výhodu...  ;-D

+1/0
27.9.2012 14:34

kostej_

Re: škoda

Používám čtečku bez podsvětlení a podsvětlení bych na ní určitě uvítal, byť by mi zkrátila dobu výdrže. I tak, diody zas tak velkou spotřebu nemají.

0/0
29.9.2012 15:24

Titan no.1

Re: škoda

Jako kniha, viďte...;-)

0/0
26.9.2012 10:18

Peťulák2

Re: škoda

Ona to ale není kniha. Pokud chcete knihu, kupte si knihu. Pokud mám něco elektronického, co podsvítit jde, tak proč to nepodsvítit. Navíc si můžete vybrat, nikdo vám to podsvícení neustále zapnuté nenutí.

0/0
26.9.2012 11:37

Titan no.1

Re: škoda

Je to elektronická kniha s elektronickým inkoustem. Nepodsvěcuje se to právě z důvodu toho, že je to kniha, ne baterka. Kniha nemá svítit. Navíc to vytváří stejnou závislost na nabíjení, jako notebook či mobil. Kindle vydrží měsíce.

Prý kupte si knihu? Asi byste nechtěla dostat seznam knih, které chci, ale nekoupím je, a můžeme začít u "trezorového" Solženicyna - 200 let pospolu...

0/0
26.9.2012 13:09

Peťulák2

Re: škoda

Takže chcete říct, že knihy nekoupíte, ale e-booky seženete? Nebo si prostě stáhnete? ;) 

Jinak v Moravské zemské knihovně v Brně to mají s rokem vydání 2004 - tak já nevím...

0/0
5.10.2012 10:59

Titan no.1

Re: škoda

V knihovně? Tak knihu, kterou chci, si mám jet půjčit do Brna celou umatlanou od předchozích čtenářů? Vy si půjčujete židli, když se chcete posadit? Já mám knihovnu takovou, že by se řadě lidem nevešla do bytu, a není to žádná Červená stoka.

Pochopitelně, že když nikdo nenabízí knihu k prodeji, tak si ji stáhnu, a to bez mrknutí oka. Za rozhodnutí dát knihu k ledu by měli odpovědní platit milionem násobků její hodnoty. Jen se podívejte, co se vydává, knihy na křídě kategorie 3-5, neskutečné neadekvátně předražené blbosti.

Knihovny mají být studijním místem se studijními materiály, které si někdo z časových důvodů vezme nakrátko domů...

0/0
5.10.2012 11:28

kulatejvobdelnik

Re: škoda

dobra provokace :-)

0/0
26.9.2012 17:54

xaver13

pocketbook touch

mám již několik měsíců pocketbook touch a k recenzi a nákupu bych doporučil právě tento model

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Z-XE7FHnuzc

+1/0
25.9.2012 14:58

petkas75

Hmmm

tak to vám pěkně děkuji. Za měsíc jsem si chtěl koupit Kindla 4, ale s tímhle jste mě dost rozhodili. Asi bude změna a půjdu do tohohle stroje. Nejvíc mě zaujalo USB mass storage. Mám rád svůj pořádek a tak asi nebude co řešit. Nebo má snad Kindl nějaké významné výhody oproti tomuto stroji?

0/0
25.9.2012 14:52

caldic13

Re: Hmmm

kup si kndle 3, pořád nejlepší čtečka na trhu, největší výhoda výskytu tlačítka na listování na každe straně.

+3/0
25.9.2012 15:23

Rumcajs007

Re: Hmmm

Tlačítka na listování má i tohle. Tím že to otočíš vzhůru nohama, je to ma na té straně, kde je potřebuješ. Mám Bookeena Opuse a te nto má stejně. Naprostá spokojenost.

0/0
25.9.2012 21:49

Rumcajs007

Re: Hmmm

Jo, a ten K3 je oproti tomuhle pořádná kráva a nemá dekl. Takže pokud někdo nepotřebuje mizernou klávesnici a uvítá tuhý kryt, namísto pořizování dalšího obalu, tak je PB 360 velmi dobrá volba.

0/0
25.9.2012 21:51

Titan no.1

Re: Hmmm

Pořizovat obal na čtečku je nevýhoda? Tak to ne, je to výhoda a ne jako zde, kdy nemáte na výběr nic jiného, než držet ten samý kus vybouleného plastu...

0/0
26.9.2012 10:20

Rumcajs007

Re: Hmmm

Není to výhoda, nebo nevýhoda, ale otázka, co komu více vyhovuje. Nepotřebuji obal, pokud je zařízení dostatečně robustní a chráněné. PB 360 má (podle mě) šikovný kryt, který parádně chrání obrazovku. Kromě toho není potřeba řešit, kam s krytem, když uživatel čte, protože se nacvakne zezadu na čtečku.

0/0
26.9.2012 10:56

Titan no.1

Re: Hmmm

Všechny kryty na Kindle, co jsem viděl se otevírají jako kniha a jsou pak zadní stranou, některé dokonce na magnetický kontakt. Otevřete ho rychleji, než tento PocketBook. Zavřete šikovným pohybem jednou rukou. Můžete si vybrat příjemně měkkou kůži nebo další možné povrchy, jsou tam i přihrádky pro případné poznámky na papíru...

0/0
26.9.2012 11:08

nasson

Re: Hmmm

Kindle uz davno neni nejlepsi ctecka na trhu. Osobne mam PocketBook Touch 622 a v porovnani s Kindlem vede na cele care. Mohli bychom jedine diskutovat o kvalite displaye, protoze tady vubec nvm. Nikdy jsem je nedrzel primo vedle sebe, nedokazu porovnat.

0/0
26.9.2012 8:36

Titan no.1

Re: Hmmm

A v čem vede na celé čáře? Možná nevíte, že Kindle čteček je celá řada...

0/0
26.9.2012 10:22

Peťulák2

Re: Hmmm

Hele máte rád Kindle, nikdo vám to nebere. Ale mně třeba přidělaný kryt na Pocket 360 vyhovuje, protože s sebou člověk nemusí tahat nic navíc a má to tenké, co si koupil, ne kožený obal ze všech stran, takže čtečka dosahuje vlastně trojnásobné tloušťky a mohla s sebou v podstatě rovnou vozit knížku.

Je to prostě o preferencích.

0/0
26.9.2012 11:40

Titan no.1

Re: Hmmm

Taháte navíc ten plastový kryt, stejně jako taháte navíc kožený kryt, ale milovníci plastů nají pochopitelně radost. Diskuze je od výměny názorů, nemám problém s tím, že pár věci je u Kindle ne příliš dobře vymyšlených, ale obal to rozhodně není. Plastová křuska rozhodně není hodna obdivu...

0/0
26.9.2012 13:12

nasson

Re: Hmmm

Predrecnik mluvil o Kindle 3. Ostatni znam jen z recenzi, ale nevsiml

jsem si, ze by doslo ke zlepseni situace. Vede na cele care v moznostech

pri prohlizeni pdf. Tam proste Kindle 3 (budme radsi konkretni) ma sve

rezervy. Zoom malo kroku je problem dost podstatny. Tim padem nutnost rolovat stranku ze strany na stranu, nebo se spokojit s mensim pismem. PocketBook Touch zvlada inteligentni presun po strance pri dvousloupcove sazbe (tedy nejde na dalsi stranku, ale na dalsi sloupec). O moznosti rozdelit knihy do vlastnich slozek tady nekdo psal. Slot na pametovou kartu. Naslo by se toho mozna vic, ale me osobne zajimaji hlavne tyhle vyjmenovane vyhody.

0/0
26.9.2012 12:59

Titan no.1

Re: Hmmm

Vlastní složky jsou opravdu nevýhoda Kindle, paměťová karta je k ničemu, protože na ní není co dát. Zrovna tam mám audioknihu 1 GB a pořád není plná, až knihu doposlechnu, nevidím důvod tam ty MP3 dále mít.

Asi nevíte, že PDF je u Kindle vyřešeno funkcí convert, což je celkem důležitá znalost...

0/0
26.9.2012 13:17

nasson

Re: Hmmm

Convert me samozrejme nezajima. 1) je to prace navic, 2) je to pdf, s obrazky, muze byt i s odkazy na tu a tu str. - pochybuju, ze informace o strankach mi zustane i po zmene formatu. Dokonce i radek ten a ten na te a te str. muze byt dulezity, zvlaste, kdyz si tam udelam poznamku a pak to zpetne u pocitace na pdf-ku hledam! Zkratka mozna pro beletrie pouzitelna vec, ale ja si radsi koupim ctecku, ktera pdf pohodlne zvlada i bez otravneho convert.

(A fascinuje me, jak dneska lidi vzdycky, kdyz nekdo poukazuje, ze to neumi, to a to, otoci: Vsak muzete udelat dalsich x-kliku navic a mate to taky. Nejlip pouzijte software 3. strany navic, sak pohoda, ne? Ale ja rikam NE. Neni to pohoda, je to otrava, obtezuje me to a ja nechci byt obtezovan v roce 2012 hovadinama. Sorry za ten vylev na konci.)

0/0
26.9.2012 14:35

Titan.no1

Re: Hmmm

Jste se trochu rozvášnil :-) Já myslím, že v roce 2012 je poslat mail s přílohou otázka pár sekund a patří to k základní počítačové gramotnosti, navíc mail bez textu a s jasným předmětem, čili mozek nemusí vymýšlet vůbec nic. PocketBook dělá rovněž přeformátování, a to se stejnou zárukou kvality jako ve funkci convert. Navíc si dovoluji poznamenat, že přeformátování ve čtečce je časově náročnější, než poslat mail...;-)

P.S. Už první rok stará verze Kindle Touch, umožňuje číst PDF zcela bez přeformátování, a právě díky tomu, že je dotyková se s tím pracuje lépe. PDF zůstane ve stoprocentním originálu...

0/0
26.9.2012 19:46

nasson

Re: Hmmm

Rozvasnil, no:). Jenze nepomohlo. Presto pisete, ze poslat mail neni problem. No, neni. Ale nechce se mi, lenost mi dokonce zakazuje, abych se necim takovym obtezoval, kdyz to muzu resit jednoduse a rovnou mit ctecku, ktera vse pohodlne zvlada bez toho. Mozna mate pravdu, ze to preformatovava, ale ja jsem si toho teda nevsiml. Proste to zobrazi, tak, jak to je, stejne jako jakykoli jiny prohlizec na PC. Nerikam, ze neexistuje problematicke pdf, ale ja se za nejakych 100 mozna i vice pdf formatu (vcetne par knih ci disertacnich praci o stovkach stran) s problemem nesetkal. Casove to narocne neni, nepochybne mene, nez posilat mail a to nepocitam dobu cekani nez mail/soubor dojde. Ani nemluvim o tom, ze je potreba mit wifi, kterou napr. v praci nemam. Ale jasne, to zase reknete, ze v dnesni dobe ma wifi kazdy pocitacove gramotny...

P.S. Sam jsem psal, ze to Kindle 3 umi. Ale nebyl jsem spokojen s moznostmi zoom, jak to ma Touch nvm, ale s diskuzi to o moc veseleji nevypada.

0/0
26.9.2012 20:41

Titan.no1

Re: Hmmm

Jen P.S. Já WiFi doma nemám, stačí mi optika...;-) Jenže já zas věci řeším jednodušeji a na PDF jsem nezamrzl...

0/0
26.9.2012 20:54

nasson

Re: Hmmm

Podle me jsem ukazal, ze jednoduseji veci resim ja. Ne vy. A na pdf jsem nezamrzl jen ja, ale milion dalsich casopisu, ktere proste publikuji v pdf. V cem jinem by meli podle Vas publikovat? Kdyz si chci precist clanek, ctu jej ve formatu, v kterem je k dispozici. Toto je proste nejjednodussi cesta.

0/0
26.9.2012 21:12

Titan.no1

Re: Hmmm

Řeknu to asi tak. Mi je úplně jedno, v jakém formátu se cokoli nachází. Neexistuje formát, který bych nepřečetl a nezatěžuji se tím... Vy se tím zatěžujete, což vás činí mírně nervózním...;-)

0/0
26.9.2012 21:23

nasson

Re: Hmmm

OK.

0/0
26.9.2012 21:53

nasson

Re: Hmmm

*z diskuzi. Za pocitacove gramotneho se osobne povazuju, s gramatikou je to ale horsi:(.

0/0
26.9.2012 21:08

marty63

Re: Hmmm

V podpoře formátů. A na Kindlu si bez hacku nepřečtete knihu chráněnou Adobe DRM.

0/0
26.9.2012 19:30

Titan.no1

Re: Hmmm

Jistě, má větší nativní podporu formátů - textových. Hlásku ovšem nevydá, nepodporuje MP3 (audioknihy) a text-to-speech (čili ani výslovnost anglických slov)...;-)

0/0
26.9.2012 20:01

marty63

Re: Hmmm

Pokud se bavíme o modelu 360, pak máš pravdu. Ovšem srovnávat 5" model, který je z důvodu přenosnosti opravdu okleštěn o všechny zbytné funkce  a plnohodnotnou 6" čtečku je nefér.

Pokud se srovnají 6" modely Pocket Booku s 6" Kindle, tak je zřejmé, že čtečky PB  tyto funkce mají.

Píšu to sem proto, že už se nejedná o PB360 vs Kindle, ale o PB obecně vs. Kindle.

Takže aby případní zájemci nebyli mylně informováni.

0/0
26.9.2012 20:42

Titan.no1

Re: Hmmm

Okleštěn a ohavně zakrytován...:-) Pokud jde o audio u PB, tak ho mají jen dva produkty řady A s barevným displayem, jenže to už je na úrovni Kindle Fire HD 8,9" a to je jiné torpédo...

0/0
26.9.2012 21:11

nasson

Re: Hmmm

Netusim o cem to mluvite. Muj PocketBook Touch 622 umi prehrat i mp3 i text-to-speech. A neni ani barevny ani na urovni Kindle Fire HD 8,9".

0/0
26.9.2012 22:02

Titan.no1

Re: Hmmm

Pravda, na oficiální stránce je: Multiformátovost - Model PocketBook Touch charakterizuje multiformátovost, jež je vlastní všem zařízením PocketBook. Zařízení podporuje 15 textových formátů: EPUB DRM, EPUB, PDF DRM, PDF, FB2, FB2.ZIP, TXT, DJVU, HTM, HTML, DOC, DOCX, RTF, CHM, TCR, PRC (MOBI) a čtyři grafické - JPEG, BMP, PNG, TIFF.

Je tam ale i další nesouvislý odstavec Text-to-Speech, nicméně o MP3 tam nic není.

www.pocketbook-int.com/cz/products/pocketbook-touch - jestli je toto oficiální stránka výrobce, tak se má za co stydět. Zajímalo by mě, proč je zmiňován mezi českými čtečkami, když to evidentně česká čtečka není...

0/0
27.9.2012 0:21

nasson

Re: Hmmm

Musite kliknout na Parametry (takove tlacitko pod tim velkym obrazkem) a mp3 je tam vyjmenovano.

0/0
27.9.2012 7:22

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Hmmm

Já mám Kindle 3 (Kindle Keyboard) a jsem s ním maximálně spokojen. Rozhodovat se mezi recenzovaným PocketBookem a mým Kindlem by bylo těžké. Výhodou Kindle je ale svázání s Amazonem (kde nakupuju celkem rád) a také snadné posílání obsahu pomocí klip.me by mě asi přesvědčilo. Webový prohlížeč a podobné věci jsou jen příjemné maličkosti, které jsem už asi rok nevyužil. Výhoda PocketBooku je pro mne hlavně v jeho hmotnosti a rozměrech.

0/0
25.9.2012 17:14

petkas75

Re: Hmmm

No vidíte, to jste vyzdvihl právě to co se mi nelíbí. Nutnost posílání obsahu přes Amazon. To je předpokládám něco jako u jablíčkové elektroniky itunes. To předpokládám u pocketbooku odpadá a nastupuje právě mnou zmíněné UMS. S tím pak souvisí vlastní organizace knihovny.

0/0
26.9.2012 7:44

Titan no.1

Re: Hmmm

To není v žádném případě nutnost, ale možnost. S tímto jste zcela vedle...

0/0
26.9.2012 10:23

petkas75

Re: Hmmm

Aha, no vidíte, to jsem nevěděl. Děkuji za osvětlení, v tom případě je tento plus pro pocket smazán.

0/0
26.9.2012 11:08

Peťulák2

Re: Hmmm

Přítel Kindly zavrhl z toho důvodu provázání s Amazonem. Obává se, že pokud je obsah majetkem Amazonu, tak vám ho kdykoli můžou všechen vymazat a neptat se vás.

0/0
26.9.2012 11:42

Titan no.1

Re: Hmmm

Ať se přítel doškolí, obsah žádným majetkem Amazonu není a na svém účtu u Amazonu nemusíte mít jedinou knihu, je to pouze úložiště, který můžete, ale nemusíte využívat. Jakmile máte na Amazonu koupené knihy ve čtečce, můžete je z Kindle účtu smazat. Pokud máte knihy odjinud, nemusí vás účet vůbec zajímat. Je to pouze dobře vyřešený komunikační kanál. Raději si PDF pošlu na kindle mail s příkazem "convert", než ho složitěji konvertovat jinde. Nehledě k výhodě, že si do účtu navolíte povolené adresy a knihy vám mohou posílat známí stovky kilometrů daleko pouze zasláním na kindle mail. Ale jak říkám, vůbec tuto výhodu využívat nemusíte...

0/0
26.9.2012 13:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.