Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hudební průmysl prosadil v Japonsku vězení pro stahovače

Trestnímu postihu může čelit uživatel, který si v Japonsku stáhne třeba i jen jedinou skladbu. Umožní to úprava zákona, kterou se podařilo prosadit lobby nahrávacích společností na tamním trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RomanL

To je naprosto katastrofální omezení

osobních svobod. Inu, Jakuza je jinačí kafe, než naši místní mafiáni... :-P

0/0
4.10.2012 15:44

K.u.r.e

Typický Japonci

Dělám v Japonské firmě, to je pro ně typické, největší sebemrskači a císař vládne všemu.... KAMIKADZE....

0/0
3.10.2012 14:35

Racky

A ubydou jim posluchači..

Když zakážou stahování, lidi to buď budou ignorovat, nebo se budou bát a nic nestáhnou, což je ta horší varianta. Když si nic nestáhnu, žádnou hudbu nebudu znát a proč bych pak chodil na koncerty nebo to kupoval, když ty kapely neznám?

Kdykoli jsem utratil peníze za hudbu, bylo to na základě "nelegálně stažené" hudby. Nebýt stahovacích serverů, odkud bych znal Wohnouty, Horkýže a podobně? Vy byste šli zkusmo na koncert za nějakej ten stovák s nadějí, že to třeba bude poslouchatelný?

Zakázat stahování je jen dočasné řešení, tak na 3 roky. Pak to může být jedině nevýhodou pro chamtivce typu nahrávací společnosti, distributoři a pro ostatní kapitalistický nemakačenka, který vydělávají na tom, že přeprodávají fyzicky neexistující věci.. Bohužel na tom tratí i nebohý autor, který je v tomto případě v roli bezprávného otroka ...

0/0
2.10.2012 19:09

FaceFuk

Jako já nevim

Mě přijde že nejde ani tak o autory. Každou chvíli někde čtu, nebo slyšim že tenhle a tenhle si koupil dům za 20 000 000$, támhle se prohání po jachtě atd. Nebo jedna mladičká spěvačka (už nevím jméno, já na to moc nejsem :D) vydělala již v přepočtu 1,5 miliardy korun a to je jí teprve 22. Jak já nevim, ale i tak si žijí hoooodně vysoko nad poměry. Takže bohužel nemůžou autory ukázat jako chudinky. Ale co já jim to přeju, oni si také nestěžují.

Jde prostě jen o ty nahrávací společnosti, distributory, ty sou nenažraný prasata, protože než se ta písnička dostane od autora k vám, tak živíte nejn autora, ale i bandu příživníků, kteří jen hledají jak by vydělali víc a víc. Pokud bude mít autor na webu album zdarma ke stažení a možnost přispět (přes paypal nebo kartu) tak by sem mu něco poslal, pokud by se mi album líbilo. Možná by si vydělal stejně, protože by těch albumů mohl prodat o 70% méně, když by nemusel "platit" producentům.

+1/0
2.10.2012 14:43

SecondWisdom

Sbohem Japonsko

Až proběhne revoluce, tak se opět shledáme online. Pá pá! ;-)

+1/0
1.10.2012 23:18

Vrah

Re: Sbohem Japonsko

Čí revoluce? Vaše? Máte už naolejovaný kulomet? :-/

+2/0
2.10.2012 0:42

z-VV-na-CENSORED

Heh...

...kde je Keryten, nebo jak si to nadava...? Tahle diskuse by pro nej mela bejt povinna. ;-D

+1/0
1.10.2012 22:53

earvin

Re: Heh...

myslis rob_kteryten alias vlahos, tentokrate skryty pod prezdivkou NCC1701-D? Naposled majitel call centra, pred tim dlouhodoby vlastnik IT firmy a v cervnu zamestnanec jednoho z nejvetsich internetovych provideru u nas?

+1/0
2.10.2012 8:07

z-VV-na-CENSORED

Re: Heh...

Jo, toho jsem myslel. Jen jsem to probehnul, takze jsem ho hnedle neindetifikoval... :o)

0/0
2.10.2012 12:14

Piotr Velikyj

Re: Heh...

Plus majitel certifikátu od Cisco a když má dobrou náladu vyhrožuje, že půjde zkonfigurovat router.V

0/0
3.10.2012 15:11

Piotr Velikyj

Re: Heh...

Vanislav - alias - rob_kteryten, kapitan_karotka, hlnocd, hlnocd1, hlnocd2.

Tahle guma vždycky hájila zájmy vydavatelství a jeho hardony z každého prohloubení cenzury jsou tady už takový kolorit.

0/0
3.10.2012 15:09

z-VV-na-CENSORED

Re: Heh...

Dyt rikam.

0/0
3.10.2012 15:24

xexyn

Jak mám poznat, že se jednalo o chráněný obsah?

Pokud něco nahrávám na internet, lze předpokládat, že vím, co dělám. Ale pokud stáhnu něco, o čem vůbec nevím, o co se jedná? Tady někdo zase nemyslel hlavou, ale peněženkou. ;-€Rv

+1/0
1.10.2012 20:20

Pedro Rodriguez

Re: Jak mám poznat, že se jednalo o chráněný obsah?

jn, v Japonsku asi nemusí dokazovat úmysl nebo nevím. Když něco stáhnu z filesharu, tak to ještě rozhodně nemusí znamenat, že to stahuju nelegálně...

0/0
1.10.2012 20:37

perry.mortes

Re: Jak mám poznat, že se jednalo o chráněný obsah?

Ale tak kdyz te nekdo nastve tak mu posles odkaz na "vtipne video" a ona se z toho vyklube epizoda popularniho serialu a bac ho mazej do vezeni :o)

+1/0
1.10.2012 22:55

Vrah

Re: Jak mám poznat, že se jednalo o chráněný obsah?

Ináč. Pokud něco stahuju, pak předpokládám že vím co stahuju.

Nelíbí se mi obchodní model fedrovaný Osou a japonskými zákony, hnus prolobovaný prachama nadnárodních finančních hegemonů, ale argument „nevím co stahuju“ mi připadá hloupý.

0/0
2.10.2012 0:44

MaC707

Re: Jak mám poznat, že se jednalo o chráněný obsah?

byly casy, kdy lidi stahovali obrazek Anny Kurnikove a taky nevedeli co stahuji. Nazev, nebo popis nemusi odpovidat obsahu.

0/0
2.10.2012 1:39

Ajwn

Re: Jak mám poznat, že se jednalo o chráněný obsah?

Prostě musíš umět předpovídat budoucnost ... To ještě budeš muset chvilku trénovat... Prostě jde zkrátka o to, aby se konta uživatelů pozvolně přelili na konta miliardářskejch producentů...Muzikanti budou mít furt skoro stejně...To maj zase ošetřené nahrávacíma smlouvama... Prostě prachy dělaj zákony, a né že lidi ...lidi to pak jen platí :)

0/0
2.10.2012 13:55

Stanička

NCC1701-D

Proc proboha tahate ty predpotopny CD a DVD? Tohle jsme uz davno vyhodili do smetiste. Mame televize s exHDD, mame rychly internet, mame flashky. Hudebni prumysel za to muze sam ze zaspal dobu, a nyni jejich misto tam, kde je ted kodak, ibm, a jine zkrachovale firmy.

0/0
1.10.2012 20:18

pleskator

Re: NCC1701-D

S myšlenkou souhlasím, ale s tím, že by IBM zkrachovalo ses moc netrefil :D

+4/0
1.10.2012 20:35

1888

Re: NCC1701-D

Von si asi plete IBM s pececkarnou. Lamy to tak casto delaji

0/0
2.10.2012 1:04

Stanička

Re: NCC1701-D

Tak to jsem spletla, omouvam se. O IBM jsem v posledni dobe nic neslysela, tak to asi proto. Jinak s prechodem na digitalni media zkrachovala uz nejedna svetoznama firma.

0/0
4.10.2012 5:40

net.Xtreme se nevzdává

Re: NCC1701-D

IBM;-D

0/0
1.10.2012 21:27

SecondWisdom

Re: NCC1701-D

IBM-asturbating

0/0
1.10.2012 23:19

NCC1701-D

Re: NCC1701-D

IBM a zkrachovala firma? Jinak on ti nekdo brani rozjet vydavatelskej kseft a vydelavat tezke prachy?

+1/0
2.10.2012 8:52

earvin

Re: NCC1701-D

o to se pokousel jeden Nemec a vime jak dopadl

0/0
2.10.2012 9:25

NCC1701-D

Re: NCC1701-D

myslel jsem, ze dodavat, ze to musi byti legalni cestou je ve spolecnosti dospelych lidi zbytecne. Ocividne jsem se spletl.

0/0
2.10.2012 9:55

earvin

Re: NCC1701-D

coze? To ze teprve chtel nabidnout sve sluzby je nelegalni?8-o O dospelosti bych zorvna u tebe pochyboval. Dnes si tu robe_kterytene jako zenaty nebo jako svobodny?;-D

+2/0
2.10.2012 10:17

NCC1701-D

Re: NCC1701-D

No, hlavne ze jsi se zasmal. Preji hezky den.

0/0
2.10.2012 14:13

earvin

Re: NCC1701-D

copak robe? Tak jak je to s tebou? Jsi zenaty nebo svobodny?

0/0
2.10.2012 14:32

NCC1701-D

Re: NCC1701-D

Nevim, kdo je rob a je mi to celkem jedno. Ja nemam naladu se hadat a ty ocividne nechces poslouchat argumenty. Takze si prosim najdi nekoho jineho.

0/0
2.10.2012 19:39

Stanička

Re: NCC1701-D

Tady se bavime o necim jinem. K cemu mi vydavatelstvi kdyz pouzivam jenom elektronicke a digitalne media? Vydavatelstvi maji za to sami ze zaspaly dobu. Audiovizualni produkci by mely vydavat a distribovat poskytovateli internetovych sluzeb. Mam kseft, a neni to prodej zvuku. Vim co je tezke vydelavat, a proto nehodlam zachranovat ty vydavatelske mrtvoly koupim predrazenych kulatych placek, se kterymi nevim co delat, ledatak pouzit jako nadobi.

0/0
4.10.2012 5:31

Stanička

Re: NCC1701-D

produkce

0/0
4.10.2012 5:32

Fogacer

Nahrávacím společnostem to nepomůže,

je to jejich labutí píseň. V době elektronických médií prostě tito dinosauři nepřežijí. Jsou zbyteční.

0/0
1.10.2012 20:10

Doricek

Je tu rozdíl

Ti co označují stažení něčeho z internetu za krádež vychází z mylného předpokladu, kdyby to nemohlo být staženo, bylo by to zakoupeno. Jenže to je dost velký omyl.

+4/0
1.10.2012 19:51

duch zavražděného iuose

hmm

ano. Ale zároveň je dobré se zamyslet nad tím, proč lidi stahují něco, co by si nekoupili. Je to proto, že "to musí mít"? Proč kdekdo stahuje kdejakou ptákovinu na kterou stejně ani nekouká? Fasincují mne ti, kteří si stáhnou film a pak řeknou, že to byla blbost, na kterou by do kina nikdy nešli - nevím jak ostatní, ale proč se věnovat čas něčemu, co mne nezajímá a nebaví? To je nějaká novodobá úchylka mít kdejakou audiovizuální věc "teď hned"?

0/0
1.10.2012 20:19

Stanička

Re: hmm

Bezne stahuju filmy, abych si na to jenom podivala a rozhodla zda si to koupim v HD, nebo pujdu do kina. Prece mam vedet co kupuji. Navic bezne stahuju 10-50GB filmu denne, ale vetsinu po prvnimu shlednuti vymazu, jenom zlomek toho nechavam natrvalo v pocitaci.

0/0
1.10.2012 20:33

perry.mortes

Re: hmm

10-50 GB filmu denne? Tak to je za par mesicu zasoba na par let ne? :-)

0/0
1.10.2012 22:58

FaceFuk

Re: hmm

No, ono když je člověk "fajnšmekr" tak se dá stáhnout i mkvčko který má třeba 20GB a je to jen jeden film (ale kvalita je doopravdy kulervoucí).

0/0
2.10.2012 14:31

swalbe

velebnosti, jdu blejt...

Net je plnej informací. Podle téhle logiky bych tam ani nesměl bezplatně nic přečíst nebo by mělo být trestné číst někomu přes rameno noviny. Distribuce je jen jeden kanál příjmů, jsou kina, koncerty atd. Stahováním nosič nekradu, dílo nerozšiřuji, neobohacuji se na úkor ostatních. Navíc pokud není například u mp3 varování nemohu posoudit, zda jde o logální či nelegální kopii.

+3/0
1.10.2012 19:49

TC2001

To je rozsudek smrti pro muziku

Pokud nikoho nezavřou, tak je to fuk a pokud někoho zavřou kvůli takové prkotině, tak se zvedne ohromná vlna odporu a na protes přestanou kupovat hudbu. Prostě hloupost.

+2/0
1.10.2012 19:34

xexyn

Re: To je rozsudek smrti pro muziku

Já už jsem přestal a budu rád za každého, kdo se přidá. Samozřejmě nejde jen o hudbu, ale také o filmy.

+1/0
1.10.2012 20:22

krabicoidni_krabice

Šroubky se utahují, utahují a utahují...

Za chvíli bude stažení jedné empétrojky horší zločin než vražda. Orwell to odhadnul dobře...

+9/0
1.10.2012 18:57

z-VV-na-CENSORED

Re: Šroubky se utahují, utahují a utahují...

Nejak si nevzpominam, ze by Orwell nekde pojednaval o autorskejch pravech, obchodnim modelu, sdileni dat nebo nedejboze empetrojkach. ;-D

0/0
1.10.2012 22:52

l.g

Re: Šroubky se utahují, utahují a utahují...

Co se divíte. Platí zákon akce a reakce. Dokud se zájmy všech nedostanou do rovnovážné polohy, budou se zákonitě šroubky utahovat...

0/0
2.10.2012 11:53

Antonin, topič

Re: Šroubky se utahují, utahují a utahují...

Tak to ovšem velice naivně předpokládáte, že gramoprůmysl může dosáhnout saturace z pohledu revenue ;-D

0/0
4.10.2012 10:25

swalbe

Vypalování níčí muziku!!!!

Vzkaz pro všechny správné holky, Váš Lunetic.

+1/0
1.10.2012 17:45

Fogacer

Re: Vypalování níčí muziku!!!!

Správně! Proč v dnešní době vypalovat?

+1/0
1.10.2012 20:13

swalbe

Celý je to postavený na hlavu...

Ochrana majetku je jedna věc, ale tady stát šije zákony na míru nenažraným ...., dostat za stahování jako za vraždu...Rv

+1/0
1.10.2012 17:43

NCC1701-D

Re: Celý je to postavený na hlavu...

v japonsku se dava za vrazdu bezne par desitek let.

0/0
1.10.2012 17:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.