Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vynořila se Jobsova přednáška z roku 1983. Předpověděl iPad i iTunes

Počítač, který si budete nosit všude s sebou a pochopí ho i malé dítě. V roce 1983 to bylo naprosté sci-fi, ale Steve Jobs už tehdy mluvil o konkrétních krocích. Přednáška se v úplné podobě objevila na internetu právě při výročí úmrtí zakladatele společnosti Apple.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1888

Mel jsem rad Apple

ale ted uz mi po medialni masazi leze krkem

0/0
9.10.2012 13:34

pavel-v

Re: Mel jsem rad Apple

Tak proč to čteš a diskutuješ o tom?

0/0
11.10.2012 9:18

Andee in Red Book

No...

Tak to na začátku 80. let říkalo už mnohem víc lidí, než jenom Steve.

0/0
8.10.2012 14:23

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: No...

Samozřejmě. Ostatně odkazuji na pana V. Bushe z MIT, který lecos z toho rozumně předpovídal už v roce 1945.

0/0
9.10.2012 10:58

1888

Re: No...

Predpovedi se casto precenuji. Hubou to jde zkratka zatracene rychle. Jo, dostat desitky giga tranzistoru na chip s vyrobni cenou za par šupů. Tomu rikam fantazie!!

0/0
9.10.2012 13:46

pavel-v

Re: No...

Cimrman ...

0/0
11.10.2012 9:03

tm004

Nemam rad Apple...

Ale prispevky tady mi vyrazeji dech... Nenavist, zavist a zjevne nepochopeni clanku (prestoze se pry najdou i taci co tech par odstavcu cetli 20 minut!)

Hlavni point je v tom ze on zrealizoval vetsinu svych vizi (ktere nejsou moralne spatne, na rozdil treba od Hitlera, ktery take naplnoval svoji vizi, nicmene moralne to bylo o necem jinem).

Z osobniho pohledu vim ze vetsina lidi v CR dokonce nema ani vlastni vizi toho co chteji dokazat ve vlastnim zivote, nota bene aby ji dokazali naplnovat a presto se najde tolik kritiku kteri kritizuji nekoho kdo vicemene pro sebe vyticil ambiciozni plan ktery v prubehu nasledujicich 25 let naplnoval. Je rozdil o necem psat ze neco nejak bude (co se naslo takovych co psali ze v roce 1980 budeme zit v zakladnach na Mesici) a mezi tim vytycit vizi, plan a jit za nim (do 10 let pristaneme na Mesici).

Navic mi chybi troska urovne a respektu k nekomu kdo, at se to komu libi nebo ne, neco dokazal. At je to Gates nebo Jobs, rus nebo american,...

+1/0
7.10.2012 7:00

beldor8

Re: Nemam rad Apple...

SJ vzal vize jinych lidi a "primel" dalsi aby je zrealizovali . To je samozrejmne dulezita uloha ,ale tady to casto vypada , ze si lide o SJ mysli , ze to sam vymyslel vcetne technickych reseni . Staci si precist jeho zivotopis , je to jeden z nejlepsich zivotopisu , ktere jsem kdy cetl . A az na nektere detaily popisuje velmi presne jeho karieru . Vubec nechapu ucel tohoto clanku o nedulezite prednasce .( tedy chapu )

btw: Pristani na mesici bylo stejne jako naprosta vetsina produktu applu dilem stovek(tisicu) lidi , jen je rozdil , ze tam si nikdo neodvazil "uzurpovat" uspech sam pro sebe .

0/0
7.10.2012 18:24

petr____22

Re: Nemam rad Apple...

Nektere z vizi Adolfa Hitlera naplnuje Evropska unie ..... takze pozor na to. Schvalne kdo vi, jak se jmenuje evropsky prezident? ( a bez Googlu)

0/0
7.10.2012 20:55

Antonin, topič

Taky nejsem kdovíjakej fanda Apple,

zejména kvůli fanatickým iOvcím, ale to, co se tu dneska sešlo za hromadu anti-Jobs fanatiků, to jsem ještě neviděl. Co prej dokázal člověk, kterej z garážovky udělal firmu hodnotě aktuálně 612 miliard dolarů, no to je doopravdy hodně blbá otázka.

0/0
7.10.2012 22:03

pavel-v

Re: Nemam rad Apple...

Člověk který napíše "Nemam rad Apple" by se měl sám léčit.

0/0
11.10.2012 9:04

Tomzbn

Nechci být jako Jobs

Za pár let, pošlete email s GPS souřadnicemi, pošlete peníze na účet a přiletí tam raketa. Manželce dáte do kabelky kreditku a budete vědět jak probíhá její údajná cesta do fitka na Google maps i s facebookovými profily účastníků, děti se nebudou ve škole učit, budou mít pikopady v rukávu s připojením na net a pod. To co nedokázali komunisti, a jiní diktátoři, k tomu mířímš radostivě sami. Je to projev Stádismu, podléháme tlaku průmyslové lobby, reklamě a stáváme se loutkami. Mluvíme pomocí smajlíků, zkratek jako jj nebo fuj DDD, a přestáváme číst, vnímat vnitřní obsah kominikace a nemáme šanci to zastavit. Skončíme u kniplů bezpilotních letounů a zařízení které za nás budou komunikovat i když spíme. Například v Austrálii používají hi-tech traktory s GPS a robotickým systémem. Jediným problémem je, že jejich řidiči usínají. Budeme spát i při sexu, protože ten bude pro nás nahrazen virtuálním robotem s pomocí 3D brýlí. Tak - a jsem Jobs, ne ? Tak alespoň sorry, ať to zastavíme.

0/0
6.10.2012 17:58

petr____22

Re: Nechci být jako Jobs

Dnesni prumerny clovek toho precte denne asi tolik, co pred 100 lety za tri generace............. nikdy v historii nebylo denne precteno tolik textu jako dneska na internetu

0/0
7.10.2012 20:56

1888

Re: Nechci být jako Jobs

S knihou je to jako s basni. Nezalezi na delce, zalezi na obsahu.

0/0
9.10.2012 13:40

beldor8

Tak jsem..

"Skouknul" jsem to a podobne "predpovedi" mel v te dobe a i mnohem drive temer kazdy IT odbornik . Vsem bylo jasne , ze jednou to takto dopadne . Je me jasne , ze todle je tu ciste kvuli ctenost ia rozsirenosti SJ kultu takze to dale nebudu komentovat ... Nechapu proc je o tom tak dlouhej clanek , ztracenych 20 min zivota ...

+1/0
6.10.2012 15:26

dbk

Re: Tak jsem..

jo, kolem je tolik geniu, kteri vsechno vedi, ale jaksi nam to zapomenou zdelit, pak prijde nejakej bridil Steve Jobs a shrabne veskerou slavu

jak je ten svet nespravedlivej...

0/0
6.10.2012 17:09

tm004

Re: Tak jsem..

8-o snad 20 sec ne? A to jeste pokud ctete pomalu.

Jinak jste asi nepochopil pointu. Predem rikam ze Apple z prefesionalniho pohledu nemusim, ba primo nesnasim - viz me jine diskuse. Ovsem i jako zaprisahly profesionalni odpurce Applu nemuzu nevidet ze Steve jobs mel svoji vizi a te se dlouhodobe drzel a naplnoval.

To je to co odlisuje prumerne lidi od nadprumernych. ano, bylo plno lidi co meli plno reci a treba neco z toho se splnilo nebo splni. Dalsi xx z toho se nesplni. Ovsem tech co pro tu vizi neco delaji je malo a tech co ji dokazou dotahnout do konce jeste mnohem min.

Osobne si takovych lidi vaznim a respektuji je. Byt s nimi nemusim souhlasit ci jejich vizi zrovna milovat.

+1/0
7.10.2012 6:44

beldor8

Re: Tak jsem..

Ja samozrejmne myslel poslech te prednasky ... Pod slovem visionar si proste predstavuji neco jineho nez cloveka ktery zrealizoval predstavy nekoho jineho ... O tom , ze byl jobs v tom co delal vysoce nadprumerny se nikdo nepre . Ale jobs sam nikdy NIC nevymyslel (tedy v technickem smeru , prinos teorii reklamniho byznysu je neco jineho) ... ;-)

0/0
7.10.2012 18:12

Cestovatel v čase

Jobs je buď zloděj a ukradl myšlenku Julese Verna

anebo si to redaktor celé vymyslel, nebo skoro celé.

0/0
5.10.2012 22:55

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jobs je buď zloděj a ukradl myšlenku Julese Verna

Zdroje jsou v článku odkázané.

0/0
6.10.2012 7:59

zupan

No, Stivi byl bůh a Wozniak elév.

;-D

0/0
5.10.2012 22:14

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: No, Stivi byl bůh a Wozniak elév.

Připomínám, že Stevové byli oba :-) Jinak řekl bych, že Wozniak byl geniální programátor a Jobs byl dobrý manažer (později i velmi dobrý) a cílevědomý obchodník. Neměl jednu oblast (jako Wozniak), ve které exceloval, místo toho viděl, kde se může spojit informatika s uměním, jak s oblibou říkával.

+1/0
6.10.2012 8:02

Expression

Škoda,

že novináři často píší jen o lidech, o kterých ví snad každý a stejně si o nich myslí své, místo aby lidem přinesli něco o lidech, o kterých se ví mezi čtenáři jen málo a kteří by zasloužili nějakou tu zmíňku navíc. Mohu jen doufat, že jim o nich řeknou alespoň ve školách.

+4/0
5.10.2012 19:39

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Škoda,

Tak pošlete Tip autorovi a bude zmínka :-)

+2/0
6.10.2012 8:00

tm004

Re: Škoda,

?? Frank Malina, Don Tapscott, Jaroslav Sramek, Cestmir Simane, Antonin Holy,.. par prikladu z poslednich par mesicu

Prestoze dokazu nekdy Technet zkritizovat, tak v tomhle se jich musim zastat. Navic, pro jakykoliv komercni projekt (a tim Technet bezpochyby je) je dulezita ctenost a s tim souvisejici prijem z reklam a podobne. U tohoto relativne noveho clanku je 275 diskuznich prispevku. U clanku o vynikajicim ceskem profesoru Simane jich je i po nekolika mesicich jen 28....

Takze opravdu doufejme ze skoly splni svoji funkci a budou ucit o i tech medialne mene zajimavych. Az je clovek dospelejsi a dokaze si sam vyhledavat tak se da najit dost informaci na specializovanch webech a podobne.

0/0
7.10.2012 7:19

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Škoda,

Děkuji. Jinak poznámka na okraj - nejvíce příspěvků v diskuzi je vždy do 24 hodin po publikování, pak už příspěvky přibývají jen výjimečně, a obvykle se k nim dostanu jen náhodou. Nekontroluji každý den všechny diskuze :-) A ano, snažíme se dělat obsah zajímavý i tím, že dáváme prostor různým lidem.

0/0
7.10.2012 16:03

pavel-v

Re: Škoda,

Můžeš si být jistý, že na článek o tvých oblíbencích by kliklo promile lidí co na článek o apple. ... málo peněz za reklamu je žádný článek.

0/0
11.10.2012 9:17

D.E.S

já bych to nepřeháněl ..

Třeba A.C. Clark  poprvé přišel s myšlenkou komunikačních satelitů, což byla naprosto převratná myšlenka.  Jobs vždy jen dokázal koupit už nějakou technologii a pak jí použít. Nikdy sám nic nevymyslel.

+4/0
5.10.2012 18:45

odhodlany_vlastenec

Re: já bych to nepřeháněl ..

Přesně tak. V přednášce, o které je článek, nezmiňuje vůbec nic konkrétního, žádné převratné vize, jen velmi obecně popisuje, kam v té době vývoj IT technologií směřoval. A zatímco on o tom obecně mluvil, jiní už dávno měli konkrétní výsledky. Samozřejmě ne všechno se později prosadilo, i slepé uličky musel někdo prozkoumat, aby mohl stoprocentně prohlásit, že jsou slepé.

0/0
5.10.2012 19:15

petr____22

Re: já bych to nepřeháněl ..

Ano, a Clark to dokazal vymyslet, ale ne vyrobit ;-D Proto mu taky zamitli patent - protoze nedokazal predvest funkcni druzici ;-D;-D

0/0
7.10.2012 20:58

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: já bych to nepřeháněl ..

Clarkovi patent nezamítli, Clarke si patentovou žádost, pokud vím, vůbec nepodal.

0/0
8.10.2012 9:06

FaceFuk

Jobs

Ano, Jobs byl vizionář, ale stejně jako by bylo dalších milion lidí, kdyby měli jeho možnosti (zejména finanční). Takže mi přijde že se to už trošku přehání. Pochybuji, že vymyslel přesně design prvního ipadu například, či snad vymyslel jeho software, ovládání atd? Na to všechno měl lidi a on jen vybral, to co se mu líbilo. Možná něco i sám vymyslel, to nevím. Na tomto není nic moc co k obdivování. Za co ho však VELICE obdivuji, je to, že dokázal přimět lidi, aby v oblasti elektroniky platili více peněz JEN ZA ZNAČKU. Když si kupujeme telefon, tak si vybíráme podle parametrů atd, ale i věci, si kupujeme hlavně kvůli tomu, že chceme ukázat že na to máme. Na tom není nic špatného, je to stejné jako když si někdo koupí drahé boty, hodinky, šperky atd. Chce dát na jevo, že na to má. a za toto ho doopravdy obdivuji, protože se to zatím nikomu jinému nepovedlo. ;-)

0/0
5.10.2012 15:34

liquido

Re: Jobs

Většina lidí má daleko lepší finanční možnosti, než SJ když začínal.

A na spoustu věcí má lidi spousta firem - ale potřebujete někoho, kdo ví, co má prodkt umět a nutí lidi, aby vizi naplnili.

K tomu, kromě jiných vlastností musíte být trochu magor.

Ale SJ byl vyjímečný právě mixem svých dobrých i špatných vlastností - díky tomudosáhl, toho, čeho dosáhl. A protože zmiňované miliony lidí nemají potřebný (klidně odlišný) mix vlastností, tak většinou nedosáhnou ani zdaleka toho, cočeho dosáhl SJ.

I jeho neúspěchy (včetně třeba NeXTu) by pro většinu z nás byly jednoznačně vrcholem kariéry.

0/0
5.10.2012 15:41

Martynet

aspon v den vyroci jeho smrti...

...by panu Jobsovi mohl mistni dobytek, co nikdy nic nedokazal, doprat trochu klidu.

+8/0
5.10.2012 15:07

at zije cenzura II

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

jenže je to dobytek, takže bohužel...

0/0
5.10.2012 15:45

Cattie333

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

s tím nikdo nic nenadělá.. závistivci byli, jsou a budou, obvzláště v Česku [>-]

+1/0
5.10.2012 16:01

Dewils1

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

chro chro

0/0
5.10.2012 16:24

odhodlany_vlastenec

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

Nevšiml jsem si, že by ho tu někdo urážel. Nebo jen proto, že je mrtvý, zakážeme sdělovat fakta?

+3/0
5.10.2012 19:12

TC2001

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

Však on to byl taky dobytek a co "dokázal" nepřineslo pro lidstvo nic pozitivního, spíše naopak. Vyhazovat zdroje za zbytečná zařízení místo toho, aby šly do výzkumu. Jobs vlastně vyvolal takovou technologickou studenou válku a za to mu opravdu děkovat nebudu.

+3/0
5.10.2012 21:09

tm004

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

Tak nam tu prosim sdelte co jste Vy dokazal. Jak vsechny Vase zdroje jdou do vyzkumu a pozitivne ovlivnuji svet. iPhone nemam, ma ho manzelka, a prestoze ho nesnasim tak musim uznat ze GUI se jim povedlo a dokaze ho obsluhovat i abslutni technicky antitalent. S iPadem si hraje znameho 3 lete decko a zvlada to levou zadni. Diky iTunes store (jeho client pod Win povazuju z mnoha duvodu za jeden z nejhorsich SW vubec) se zavedla vicemene masove rosirena legalni cesta k prodavani hudby a pozdeji SW.

Nemam ho rad, vzhledem k tomu ze sjem spoluzodpovedny za system s temer 20.000 uzivateli tak kdo o tom neco vi tak vi ze cokoliv od Apple je pro firmu v takovem setupu hruza a pohroma co se managementu tyce (a treba i roadmap,...) Ale to mi nebrani Jobse respektovat jako vizionare co sel za svym cilem a vyborneho obchodnika ktery dokazal prodat proprietarni, silne omezeny a ne nijak spickovy ale pro BFU vyladeny system.

+2/0
7.10.2012 7:33

Cirkus Hulberto

Re: aspon v den vyroci jeho smrti...

To řekni hlavně místním iOvcím, do kterých počítám i tebe ...

0/0
6.10.2012 11:54

jja66

Jobs borec

ja nevim ale kdo z tech co tady pisou ze nic nedokazal udelal alespon polovinu co on .A to ze na to nemate penize neznamena ze je to spatne

0/0
5.10.2012 13:52

DlouhousekLihoslav

Re: Jobs borec

na co ti co oslovujete nemaji penize.

na jobse nebo na propagandu?

+2/0
5.10.2012 13:54

odhodlany_vlastenec

Re: Jobs borec

Ta poznámka s penězi o vás vypovídá víc, než si myslíte.

+8/0
5.10.2012 14:03

ignacius01

Re: Jobs borec

úspěch se v čechách neodpouští ...

+1/0
5.10.2012 14:05

gothmoggod

Počítač v knize

Stopařův průvodce vyšel v roce 1979, takže aniž bych se namáhal zjistit, zda nebyl ještě někdo vizionářštější, přinejmenším Douglas Adams předběhl Jobse nejméně o 4 roky (vzhledem k procesu psaní zřejmě o víc), a to ještě vlastně předpověděl dokonale Wikipedii...

Nemám rád MS, který od svého vzniku žije a tyje z nápadů ostatních, ale i MS mělo funkční tablet dávno před Applem, jen ho nedokázali prodat.

+6/0
5.10.2012 13:19

DlouhousekLihoslav

Re: Počítač v knize

;-D

+1/0
5.10.2012 13:48

DlouhousekLihoslav

Re: Počítač v knize

dokazal ho prodat

neudelal z nej masovou modu, ale sve zakazniky si nasel

0/0
5.10.2012 13:53

l.g

Re: Počítač v knize

Asi musíte rozlišovat mezi slovy spisovatele, který si vymýšlí a jeho slova zůstanou navždy jen na papíře a slovy majitele firmy na výrobu počítačů, který svá slova zrealizuje ve skutečnost. To má totiž trošičku jinou váhu.

K tabletu: Ono nejde ani tak o to, kdo ho vyrobil jako první. Jde o to, kdo přišel s koncepcí, která byla životaschopná jako obchodní model. A to Microsoft nebyl. Teprve to lze totiž považovat za zrod produktu. Do té doby je to jen laboratorní pokus.

+3/0
5.10.2012 14:39

Leinad

Re: Počítač v knize

Obojí má nějaký přínos, výroba i prodej.

+1/0
5.10.2012 15:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.