Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se staví „áčko“? Prošli jsme tunely metra z Motola do Petřin

Hrubá stavba prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická je skoro hotova. Prošli jsme tunely a stanice, které nyní ohromují svou prostorností. Po dokončení vnitřních konstrukcí však budou podzemní prostory mnohem menší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a74n 48J26i40h 1513365784756

Ja mam kvalitni  obsluznost MHD ze se obavam zmen. Rikam si  ze ted uz to muze bejt jenom horsi

0/0
27.11.2012 0:54

P64a29v41e35l 74V55a37j72n91e86r 4150122244357

Vynikající článek, pěkný fotky. Už se těším na další díl.;-)

0/0
26.11.2012 8:34

M12a44r92e45k 93H96r95u23b38y 6557822771758

Myslim ze spravna otazka nezni JAK, ale PROC? :-/Rv

+2/−2
26.11.2012 0:00


Foto

A44n16d95r28e36j 55S61o13c46h44a75r 9861682585895

Kladeš si otázku, proč je ve velkoměstě potřeba hromadná doprava?

+4/−2
26.11.2012 11:20

M88a40r59e23k 89H49r46u81b46y 6167422811788

Kladu si otazku, proc je vedena takhle nesmyslne...

0/0
28.11.2012 14:02

P51e90t84r 51K96r79a91t66k94ý 1678787553627

Příště prosím článek Jak se točí péčko. Díky.

+1/−10
24.11.2012 20:03
Foto

M31a65r10t27i57n 34G47r15o33c97h94o68l 7866358976331

Vždy mě fascinuje, když je k článku fotogalerie a chybí nějaké mapové zvýraznění kudy a kolem jakých orientačních bodů nová trasa či cesta povede ... to je takový problém něco takového k článku připojit?

Nebo, protože nebydlím v dotčené oblasti, mám takové články ignorovat?

+10/−3
24.11.2012 16:17

L22u93k73á81š 61N55o58v33á89k 4886656332923

tak vzhledem k tomu, že mapek trasování prodloužení "Áčka" i na Technetu proběhlo už tolik, tak to je vážně zbytečný...je to jako dát do předposlední kapitoly knihy seznam postav s jejich charakteristikama..

+2/−4
26.11.2012 9:37

J67a37n 28J80i81h 1283585174446

Vzhledem k tomu ze staci uplne prosty link???

+1/0
27.11.2012 0:57

O73t28o91m88a82r 19T53h93o42m45a 2555837816795

ten pásmový provoz z Dejvické máte odkud ?  Ve špičce to  myslím nebude a večery ukáže praxe jak budou obsazené soupravy, nicméně večer každý s delšími intervaly tak nějak počítá. Jinak na straně sídliště budou 2 kapacitní výtahy,  neřikám že je to ideál, ale zas lepší než nic

+1/−1
24.11.2012 15:36
Foto

M68a20r50t92i67n 45Š80u81b39r35t 1245111594165

Na straně sídliště to mohlo být o dost lepší. Kdyby se nešetřilo a dodělal druhý vstup do stanice. Ale výtahy jsou alespoň něco, to je fakt. Pokud se bude stahovat interval v centru pod 2 minuty, a jelikož na Petřinách se v rámci šetření udělala jen jedna obratová kolej, tak provozně a z hlediska poptávky by odpovídaly intervaly 2 minuty na Dejvickou, 4 minuty na Petřiny a 8 minut do Motola. Samozřejmě zpočátku toto nebude politicky průchodné a začne se asi jezdit až na konec. Nicméně pak to bude znamenat, že v mnoha soupravách do Motola a z Motola bude 30-50 lidí maximálně. A pak se začne zvažovat, jak moc orubat tramvaje na Evropské a Petřinách (ze tří linek nejdříve na dvě, ale pak možná i na jednu) a busy na Kajetánce. Ovšem pak bude mít plošně víc lidí v oblasti dopravní zhoršení než zlepšení. Po zprovoznění tohoto metra téměř neexistuje možnost, jak něco ušetřit na provozních nákladech povrchové dopravy bez jejího výrazného zhoršení a ještě hodně vylítnou náklady na metro.

+5/0
24.11.2012 17:00

O27t51o40m62a85r 38T17h43o62m68a 2505797456705

a máte nějakou alternativu jak se mělo vést metro na severozápadě města ?

Mám za to že jsem s vámi už kdysi diskutoval a nejradši byste viděl všude vlak , jenže Dejvická zůstat nemohla , metro je potřeba vyvést na periferii jako ostatní větve , které už tam jsou, podle mě je to takhle v mezích normy byt´ úspory jsou znát to je pravda..

+2/−1
24.11.2012 17:31

T57o26m95á84š 56M59o69r40a35v89č71í62k 3917876653745

Ten vlak měl být prioritou. Lepší napojení Kladna, napojení letiště a je to nejrychlejší spojení. Místo prodloužení Áčka se mělo stavit Déčko. Nuselský most potřebuje alternativu. Nikdo neříká, že Kulaťák má být konečná, ale Motol taky není ideální.

+3/−1
24.11.2012 17:50

O80t58o46m76a89r 15T91h97o52m71a 2355567816515

když 40 let něco budujete nemůžete to v jedné části města nahradit vlakem. Ten je tady primárně určenej na Kladno , v Praze plní jen sekundární funkci - po modernizaci jistě větší než ted´  , ale primární je samozřejmě metro ač je dražší než vlak,  je to jinej systém s vlastním rozvojem , jiným financováním atd..

+2/−2
24.11.2012 21:15

T86o10m19á91š 81M19o28r25a13v56č56í21k 3147716243755

OK, asi blbá inspirace ze západních Evropy, kde S-Bahn s tramvajemi tvoří skvělou kombinaci. Nemůžu si pomoct, ale Praha není tak bohatá, aby si mohla dovolit v této době stavět trasu metra s tak nízkou prioritou. Pokud si v jedné části města vozíte zadnici luxusně tramvajemi a ve druhé stojíte v kolonách bez alternativy, mělo by se město prioritně zaměřit na tuto oblast. Tady se nebavíme o ideálním stavu, ale o řešení těch největších prů...rů.

+1/0
24.11.2012 22:34
Foto

M25a55r95t93i69n 31Š97u93b98r52t 1335971414835

Vlak byl primárně určený nejen pro Kladno, ale i pro okolní region, také pro dopravu z letiště, kam se metro na 99% už nedostane, a k tomu, aby mohlo být postaveno obrovské P+R na Dlouhé Míli. V objemu lidí, kvůli nimž se mělo ulevit Dejvické, vlak nabízel řešení vhodnější. Metro obsluhuje pouze tři současné tramvajové zastávky, od nichž by po rekonstrukci tratí bylo stejné metro podobně dostupné a při výstavbě tram. trati Motol - Vypich by byla nemocnice dostupná přímo pro širší skupinu cestujících než metrem. Vše za čtvrtinu nákladů.

+4/−1
25.11.2012 10:25

J33a23n 58J82i13h 1703525104156

Na Dlouhou Mili koukam z vokna. Krasnej vyhled do poli na radialu  a na starou   pristavaci drahu. Meli by si pospisit.  Nejaky to metro tam vylozene schazi

0/0
27.11.2012 1:04
Foto

M56a56r64t55i88n 30Š78u10b29r82t 1765561794605

Dejvická zůstat mohla klidně ještě 30 let. Kdyby byl vlak, stáhne z Evropské daleko víc modrých busů ale i aut. V takovém vlaku by na hranicích Prahy bylo denně více lidí v každém směru, než se odhaduje zatížení konečné stanice Motol. A efekt by byl právě kombinovaný, nejen stažené busy, ale i nabídka ro řidiče aut z regionu + letiště. Tj. na Dejvické klidně metro A mohlo zůstat, zvláště když si uvědomíte, že stanice Motol a Petřiny nemají žádný záchyt aut ani busů a Veleslavín bude mít omezený, drahý a po dostavbě baráku nad tím dokonce z velké části asi jen dočasný terminál. Tj. vytažení od Dejvické zásadně nesplňuje úkoly, které vytažení metra na okraj má mít. Samozřejmě výhledově by se dalo o prodloužení metra A z Dejvické pak uvažovat, ale při existenci vlaku by to vůbec nebyla priorita a při pohledu na možnosti města by na to běžným postupem priorit došlo někdy v roce 2040.A to ještě určitě ne trasou přes Motol. Ale pouze s vykrytím Petřin a Dědiny s ukončením na Dlouhé Míli.

+5/−3
24.11.2012 18:48

O87t81o65m11a25r 91T39h84o29m82a 2285337426625

tohle je základní rozpor na který si už vzpomínám , pletete různé kolejové systémy dopravy dohromady , to nejde , každý je dobrý na něco. Když máme už 5 větví metra vyvedeno na periferii , tak logicky vyvedu i poslední šestou čím dřív tím líp. Už vážně končím ale určitě se mějte hezky, je vidět, že Vás doprava baví stejně jako mě :-)

+1/−3
24.11.2012 19:03
Foto

M31a68r52t32i25n 49Š49u47b14r74t 1195721294515

Ano, každý je dobrý na něco. Takže když je nějaký kolejový systém vhodnější k účelu, který potřebujeme, tak nemůžeme logicky protahovat jiný, který ten účel plní za vyšších nákladů hůře. Jen proto, že máme větve jinde na periferii vyvedené. Navíc do Motola to ani bohužel to vyvedení obvyklého typu není, naopak. Jinak doprava jest mojí profesí a bavit mě poslední dobou přestává ;-)

+4/0
24.11.2012 20:48

O14t24o64m37a52r 62T70h11o47m69a 2375177756705

já mám tu koncepci dopravy jinou než vy , neskáču jinam jaká je zrovna poptávka, ale držim se jednotného systému , který je poměrně osvědčený a všichni ho stále chtějí , jak vidíte i na P-6 si ho prosadili, tzn. že rychlodráha byl pro mnohé  nekoncepční "módní výstřelek" . Modernizace železnice je samozřejmě v pořádku ale ne na úkor metra

+2/−3
24.11.2012 21:33

M36a81r37t64i86n 26V78e60i40s53s 2417406215503

Já to spíš vidim tak, že okolí Motola dopadne jak Prosek. Ano, máme tam metro, ale lidi jsou zvyklí využívat jinou dopravu, a tak se ve jménu pokroku k využívání metra prostě přinutí. A tak téměř zaniklo spojení Prosek-Palmovka, což se teď strašně líbí lidem, kteří bydlí v půli cesty. Nechci malovat čerty, ale tahle "Tour de Praha 6" bude mít následky podobný.

+5/0
24.11.2012 21:39
Foto

M77a89r91t52i71n 86Š80u15b28r90t 1795791914295

http://subrt.blog.idnes.cz/c/92624/Causa-Letnany.html  Souhlasím s vámi. Na Proseku je to podobné. Postavili jsme metro tak nevhodně, že současně potřebujeme veškerou překryvnou síť povrchové autobusové dopravy nad ním, dokonce ve vazbě na sousední metro. I na Proseku ovšem byly tyto souvislosti známy ještě před stavbou. Takže s dkazem na metro omezujeme některé autobusové letité vazby (směr palmovka, Vysočanská), byť jsou cestujícími poptávány. Přitom metro stále není naplněno dost a pásmujeme. Ale s dalším rozvojem území naopak céčko přeplníme a nebude v něm místo od Ládví do centra... Místo úlevy od busů jsme si tam problém zdvojili, stejně jako náklady na stejný objem přepravených osob.

+3/0
24.11.2012 23:12

M31a82r94t17i72n 77V20e32i47s53s 2847136725533

Já tenhle Váš článek znám, a jako občasný Prosečan můžu potvrdit, že by se měl tesat do skály. Velkým problémem mi hlavně přijde, že Prosek je sídliště se spoustou důchodců, kteří se teď na Palmovku prostě nedostanou, pokud nechtěj jet metrobusem a pak se táhnout do podzemí.

Je to takovej krásnej příklad toho, co se v Praze děje. Obyvatelstvo bude v nejbližších desetiletích stárnout, a doprava by měla v budoucnu tím pádem směřovat především k tomu být dostupná a jednoduchá. Místo toho DP úmyslně zavádí přestupy a překážky tam, kde nebývaly. 

-

Jen teda nevím, jak je možné, že to nikoho z pomazaných hlav tam nahoře netrkne.

+2/0
24.11.2012 23:25
Foto

M83a20r94t22i51n 30Š33u56b76r83t 1445881894305

Všechny tyhle věci byly známy před stavbou, bohužel většinou ve stavbě metra nyní hrají roli krátkodobé zájmy. U céčka nejprve šetření, ale stavěně, tj. vynechání Bohnic, pak šetření, ale stavění, aby se stihla Olympiáda a zhodnotil barák dole na Proseku a pole v Letňanech, následně šetření, ale stavění, aby se naplánovalo metro na Letiště, aby na něj dala peníze EU, ale aby zároveň vedlo na základě něčích okamžitých nálad do Motola + se pak šetřilo na provedení obratových kolejišť a od Dejvické na Bořislavku se udělal mezistaniční úsek dlouhý 2,5 km. No a dneska jsme svědky úplně toho samého, šetření ale stavění na metru D, které bude asi provizorní větví metra C, což přinese další potíže do budoucna... Od roku 1987 už nemá metro plán výstavby, staví se podle toho, jak se kdo z politiků ráno vzbudí... Bohužel.

+5/0
25.11.2012 10:30

T62o45m84á17š 34M58o39r57a58v34č66í42k 3397546523485

A jak ty rozhodující orgány tedy zastavit? Tyhle varianty opravdu neposvětil žádný odborník? Je to k vzteku jak se vyhazují peníze pro méně efektivní varianty.

+1/0
25.11.2012 15:54
Foto

M66a68r23t36i30n 17Š94u66b38r70t 1955731154205

Jednotná koncepce znamená používat vhodné dopravní prostředky tam, kde je potřebuji. Ne podle toho, co je jinde osvědčené, když se to zde nehodí. Modernizace železnice (kolejového koridoru MHD až do centra) se stala na úkor metra investičně nereálnou, ač byla výhodnější a ač by jí financoval stát. Teď nám místo ní hrozí cyklostezka, zatímco budeme přemýšlet, jak zpásmovat metro a zredukovat povrchové spoje okolo něj, současně budeme vytvářet rozsáhlé zóny placeného stání, abychom eliminovali odstavy aut v prostoru sídlišť, budeme vynakládat 1,3 miliardy navíc na velký, ale ze dvou třetin dočasný, terminál busů a P+R... Navíc metro do Motola a případně touto cestou na letiště šlo od počátku proti koncepci rychlé páteřní dopravy (bus 119 by byl na Dejvické rychleji než takové metro), kapacitní (poptávka odpovídá 1/14 poptávky na metru C) a záchytné dopravy (do Motola zcela bez terminálů bus a parkovišť P+R, což se lepí až teď).

+4/0
24.11.2012 23:08

O71t83o86m88a68r 11T67h77o78m24a 2245367616705

na tom se nikdy neshodneme, opravdu nechápu proč se všude metro hodí jen na P-6 ne, to je nějaká vaše chiméra, ale neberu vám ji ...

Já si naopak myslím, že jezdit na/z P-6 něčím jiným než metrem by byl dost velký úlet vrámci celého systému pražské dopravy, který je postaven na metru a ted´ po 40 letech ho už prostě nejde měnit..

0/−4
25.11.2012 8:52
Foto

M55a18r89t77i14n 38Š27u75b74r62t 1105551504275

Protože je na Praze 6 přítomna nadstandardní segregovaná tramvajová doprava na třech větvích, kterou lze propojit snadno na větev čtvrtou(Plzeňskou), případně až na JZM a nabídnout tak spojení nejen k metru a centru, ale i plošnou místní obsluhu v řadě případů bez přestupů, s nižššími fixními náklady, s možností pružně přizpůsobovat linkové vedení a počet spojů poptávce. V oblasti Zličína, Černého Mostu, Hájí, Skalky a Letňan jaksi žádná kolejový systém splňující totéž, co prodloužené metro, nebyl. Stejně není ani v Libuši. Naopak v těchto oblastech byly často k vidění nepobírající autobusy stojící v zácpách, jejichž kapacita nedostačovala poptávce. Na Praze 6 tramvaje i autobusy bez problémů cestujícící pobírají, plní svůj účel a výstavba metra funkčnost systému plošně pouze problematizuje.

+4/0
25.11.2012 10:38

O77t62o62m64a51r 47T61h82o55m49a 2855507796875

tramvaje mají zase trochu  jiný význam než metro, pořád to mícháte dohromady, ale máte pravdu,  že P-4  je kritičtější oblast, měla dostat přednost, to rozhodně.

0/−3
25.11.2012 14:59

O88t98o22m93a54r 33T21h30o79m27a 2685757926955

tramvaje i busy plní napájecí funkci metra, které zas potřebujete na dlouhou vzdálenost - třeba druhý konec Prahy.  A protože je zde metro krátké , tak napájecí intervaly jsou dlouhé, nejde proto o luxus ale standard pokud možno v celé Praze. Vím samozřejmě , že Bělohorskou sice metro kříží, ale přestup tu chybí, což je také jedna z podstatných chyb této trasy.

0/−2
26.11.2012 9:53
Foto

M18a33r88t22i60n 50Š10u26b61r58t 1835241194725

Jenom ještě doplním, že všechny studie od roku 1998 do roku 2007 upozorňovaly, že toto prodloužení metra A není vhodné, ukazovaly na vhodnost rychlodráhy, uváděly velmi problematický nárůst nákladů na MHD v oblasti bez patřičných efektů a možností řešení do budoucna. Bohužel k nim nebylo přihlédnuto. Byla vybrána nejdražší varianta přinášející oblasti Prahy 6 nejméně efektů. Celé to vůbec není o preferenci vlaku nebo metra, ale o tom, co by vozilo víc lidí, přispělo k úbytku autobusů a aut a stálo méně při větším efektu. Toto metro tím bohužel není. A to se ještě modleme, aby EU uvolnila těch 7 miliard, jinak nemáme tři až pět let na žádné investice do MHD...

+4/0
24.11.2012 18:58

O62t50o91m62a58r 38T86h75o49m15a 2115267156575

staví se to co už v podstatě navrhovali komunisti kromě Motola ten je navíc.

0/−2
25.11.2012 8:55
Foto

M81a44r94t75i54n 64Š73u31b59r72t 1895381874715

Ano, ale ti navrovali např. stanici skutečně v těžišti sídliště ČV a pak trasu přes Petřiny, která mohla být maličko méně hluboko a pro sídliště mohla mít dva vestibuly. Tj. návrhy byly s ohledem na místní obyvatele. Navíc tehdy byly dopravní návrhy zpracovávány velmi poctivě...komunisté sie někdy měli prvo veta, nebo něco zatrhli, ale v souhrnu zrovna u metra moc přehmatů neudělali...Spíše naopak.

+4/0
25.11.2012 10:33

O47t63o20m40a24r 48T66h39o35m16a 2265637196425

ještě doplňuji článek, slavnostní prorážka obou štítů na Dejvickou proběhne 26.11. po poledni.

+2/−1
24.11.2012 14:18
Foto

K72a29r49e24l 38B85a94r69t12a66k 9896511185886

Kde se ten pokrok zastaví8-o

0/−1
24.11.2012 13:48

P75a60v55e93l 45D37v30o98ř12á70č70e49k 3357486168427

Bezva zpracovaný článek. Jako obvykle na Technetu

+6/0
24.11.2012 11:47

P87a50v41e77l 61K91u18c73h57t78a 4966671937244

Taky si myslím, že tento úsek se "prosadil" kvůli snu o napojení metra na letiště. Letiště ale neporoste, spíš opak, Praha nebude mít prachy atd. - takže asi dál se stavět nebude. Přitom to území od kulaťáku nemá zas tak hustou zástavbu jako jižňák či sever nebo jihozápad. Taky prostor kolem stanice Motol je tak nevýhodný pro větší napojení "metrobusů".

+3/−3
24.11.2012 9:48

M67a26r35t13i85n 17V85e92i98s41s 2267636135113

Já mám spíš obavy, že o dráhu na letiště tady vůbec nejde. Naopak, nedivil bych se, kdyby cílem téhle klikatice bylo rychlému spojení na letiště zabránit.

+2/0
24.11.2012 21:34

P56a61v75e60l 35J49a86n19s24a 2255829441214

Vojín Kefalín, a muožete mi vysvetliť, čo si mám predstaviť pod pojmom "monolitický a předpjatý železobeton"?

0/−5
24.11.2012 8:51

Z35u53z90a72n81a 41Č33e48k25a70l20o18v95á 4203940507105

http://cs.wikipedia.org/wiki/Skelet   http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99edpjat%C3%BD_beton

Vy neumíte s internetem???

+6/0
24.11.2012 9:06

J41a53n 36J57e12ž19e30k 3511955607485

"...do stanice Bořislavka na Červenném vrchu."

Neplýtvejte písmenky!

+6/0
24.11.2012 8:46

J43a31n 79P62r40a90v65d52a 2391397913676

Ze nejmenovaných, nicméně tušených motivačních důvodů, se stanice Červený vrch bude nakonec jmenovat Bořislavka. Rv

+2/0
25.11.2012 18:18

M18a57r87t35i49n 87G95l89o22g60a88r 5668107585

Tak Tonda a Adéla budou mít brzy volno, tak šup s nima rychle do Modřan a můžou vesele rubat další tunel k centru.

+4/0
24.11.2012 3:56

J14a46n 93Z12e23l44e88n88k54a 2446946908525

Do Modřan néé, ale do Krče, Nových Dvorů a Libuše ano. ;-)

+2/0
24.11.2012 11:25
Foto

V90í29t41ě93z42s82l71a27v 40S75o85b38ě80h45r35d 5802469186472

A já bych prosil na Lhotce (ačkoliv on už je to vlastně Kamýk) stanici OBI Modřany. Děkuji:-)

+1/0
24.11.2012 14:58

B41á47r74a 60T11e33s15n54e71r19o16v63á 5225980334429

Docela vtipné, že my byli díky známému v rozestavěných tunelech v pondělí. Ale šli jsme od Petřin na druhou stranu, tj. do Dejvic. ;-)

0/0
24.11.2012 3:06

M34a80r67t73i69n 17V72e42i97s63s 2177186365563

Zajímavá prohlídka dost možná nejdražšího a rozhodně nejzbytečnějšího úseku metra v Praze. :-/

-

Ještě doplňuji trefnou recesi: http://images.wikia.com/necyklopedie/images/0/03/Chalupoida-mapa.jpg

+12/−8
24.11.2012 2:14

B47á77r10a 55T67e31s69n93e34r31o24v29á 5735800224819

Tak zrovna v Motole si myslím, že je metro dost žádoucí.

+8/−8
24.11.2012 3:06

T23o74m23á78š 62M78o80r33a73v42č62í47k 3267966273245

Ono je žádoucí všude, ale jsou více prioritní trasy. Třeba D. Motol má oproti jiným částem opravdu dobrou obslužnost a mnoho lidí i tak plánuje jezdit autobusem na Smíchov. Petřiny a Veleslavín mají tramvaj nebo vlak, který by měl jezdit po rekonstruované trai v nejbližší budoucnosti.

+3/−2
24.11.2012 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.