Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se staví „áčko“? Prošli jsme tunely metra z Motola do Petřin

Hrubá stavba prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická je skoro hotova. Prošli jsme tunely a stanice, které nyní ohromují svou prostorností. Po dokončení vnitřních konstrukcí však budou podzemní prostory mnohem menší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a11n 47J85i70h 1923495164166

Ja mam kvalitni  obsluznost MHD ze se obavam zmen. Rikam si  ze ted uz to muze bejt jenom horsi

0/0
27.11.2012 0:54

P68a16v74e85l 28V98a18j17n44e84r 4300782244537

Vynikající článek, pěkný fotky. Už se těším na další díl.;-)

0/0
26.11.2012 8:34

M80a74r96e83k 67H56r55u97b16y 6817592771838

Myslim ze spravna otazka nezni JAK, ale PROC? :-/Rv

+2/−2
26.11.2012 0:00

A21n58d78r96e17j 97S95o23c32h79a55r 9981792255555

Kladeš si otázku, proč je ve velkoměstě potřeba hromadná doprava?

+4/−2
26.11.2012 11:20

M87a31r11e83k 16H56r65u21b73y 6187802581608

Kladu si otazku, proc je vedena takhle nesmyslne...

0/0
28.11.2012 14:02

P70e10t92r 35K50r24a96t58k64ý 1868227793277

Příště prosím článek Jak se točí péčko. Díky.

+1/−10
24.11.2012 20:03
Foto

M39a58r93t51i84n 86G41r10o19c84h79o75l 7706368546461

Vždy mě fascinuje, když je k článku fotogalerie a chybí nějaké mapové zvýraznění kudy a kolem jakých orientačních bodů nová trasa či cesta povede ... to je takový problém něco takového k článku připojit?

Nebo, protože nebydlím v dotčené oblasti, mám takové články ignorovat?

+10/−3
24.11.2012 16:17

L15u88k35á48š 45N52o31v85á29k 4576656282963

tak vzhledem k tomu, že mapek trasování prodloužení "Áčka" i na Technetu proběhlo už tolik, tak to je vážně zbytečný...je to jako dát do předposlední kapitoly knihy seznam postav s jejich charakteristikama..

+2/−4
26.11.2012 9:37

J32a43n 87J14i88h 1273165264316

Vzhledem k tomu ze staci uplne prosty link???

+1/0
27.11.2012 0:57

O33t93o27m59a60r 25T22h59o79m86a 2515217586975

ten pásmový provoz z Dejvické máte odkud ?  Ve špičce to  myslím nebude a večery ukáže praxe jak budou obsazené soupravy, nicméně večer každý s delšími intervaly tak nějak počítá. Jinak na straně sídliště budou 2 kapacitní výtahy,  neřikám že je to ideál, ale zas lepší než nic

+1/−1
24.11.2012 15:36
Foto

M86a40r81t86i37n 17Š32u36b31r23t 1125851504905

Na straně sídliště to mohlo být o dost lepší. Kdyby se nešetřilo a dodělal druhý vstup do stanice. Ale výtahy jsou alespoň něco, to je fakt. Pokud se bude stahovat interval v centru pod 2 minuty, a jelikož na Petřinách se v rámci šetření udělala jen jedna obratová kolej, tak provozně a z hlediska poptávky by odpovídaly intervaly 2 minuty na Dejvickou, 4 minuty na Petřiny a 8 minut do Motola. Samozřejmě zpočátku toto nebude politicky průchodné a začne se asi jezdit až na konec. Nicméně pak to bude znamenat, že v mnoha soupravách do Motola a z Motola bude 30-50 lidí maximálně. A pak se začne zvažovat, jak moc orubat tramvaje na Evropské a Petřinách (ze tří linek nejdříve na dvě, ale pak možná i na jednu) a busy na Kajetánce. Ovšem pak bude mít plošně víc lidí v oblasti dopravní zhoršení než zlepšení. Po zprovoznění tohoto metra téměř neexistuje možnost, jak něco ušetřit na provozních nákladech povrchové dopravy bez jejího výrazného zhoršení a ještě hodně vylítnou náklady na metro.

+5/0
24.11.2012 17:00

O70t81o19m47a29r 83T64h41o31m84a 2905157736685

a máte nějakou alternativu jak se mělo vést metro na severozápadě města ?

Mám za to že jsem s vámi už kdysi diskutoval a nejradši byste viděl všude vlak , jenže Dejvická zůstat nemohla , metro je potřeba vyvést na periferii jako ostatní větve , které už tam jsou, podle mě je to takhle v mezích normy byt´ úspory jsou znát to je pravda..

+2/−1
24.11.2012 17:31

T77o77m75á84š 73M45o11r72a17v39č78í18k 3987966713145

Ten vlak měl být prioritou. Lepší napojení Kladna, napojení letiště a je to nejrychlejší spojení. Místo prodloužení Áčka se mělo stavit Déčko. Nuselský most potřebuje alternativu. Nikdo neříká, že Kulaťák má být konečná, ale Motol taky není ideální.

+3/−1
24.11.2012 17:50

O56t73o74m31a87r 97T76h14o90m74a 2435547196955

když 40 let něco budujete nemůžete to v jedné části města nahradit vlakem. Ten je tady primárně určenej na Kladno , v Praze plní jen sekundární funkci - po modernizaci jistě větší než ted´  , ale primární je samozřejmě metro ač je dražší než vlak,  je to jinej systém s vlastním rozvojem , jiným financováním atd..

+2/−2
24.11.2012 21:15

T94o31m43á62š 57M53o46r27a22v15č88í97k 3737796673205

OK, asi blbá inspirace ze západních Evropy, kde S-Bahn s tramvajemi tvoří skvělou kombinaci. Nemůžu si pomoct, ale Praha není tak bohatá, aby si mohla dovolit v této době stavět trasu metra s tak nízkou prioritou. Pokud si v jedné části města vozíte zadnici luxusně tramvajemi a ve druhé stojíte v kolonách bez alternativy, mělo by se město prioritně zaměřit na tuto oblast. Tady se nebavíme o ideálním stavu, ale o řešení těch největších prů...rů.

+1/0
24.11.2012 22:34
Foto

M84a67r69t26i37n 26Š40u51b80r79t 1105711924975

Vlak byl primárně určený nejen pro Kladno, ale i pro okolní region, také pro dopravu z letiště, kam se metro na 99% už nedostane, a k tomu, aby mohlo být postaveno obrovské P+R na Dlouhé Míli. V objemu lidí, kvůli nimž se mělo ulevit Dejvické, vlak nabízel řešení vhodnější. Metro obsluhuje pouze tři současné tramvajové zastávky, od nichž by po rekonstrukci tratí bylo stejné metro podobně dostupné a při výstavbě tram. trati Motol - Vypich by byla nemocnice dostupná přímo pro širší skupinu cestujících než metrem. Vše za čtvrtinu nákladů.

+4/−1
25.11.2012 10:25

J11a55n 62J20i43h 1573745454486

Na Dlouhou Mili koukam z vokna. Krasnej vyhled do poli na radialu  a na starou   pristavaci drahu. Meli by si pospisit.  Nejaky to metro tam vylozene schazi

0/0
27.11.2012 1:04
Foto

M27a66r39t61i68n 41Š89u33b96r45t 1795891744845

Dejvická zůstat mohla klidně ještě 30 let. Kdyby byl vlak, stáhne z Evropské daleko víc modrých busů ale i aut. V takovém vlaku by na hranicích Prahy bylo denně více lidí v každém směru, než se odhaduje zatížení konečné stanice Motol. A efekt by byl právě kombinovaný, nejen stažené busy, ale i nabídka ro řidiče aut z regionu + letiště. Tj. na Dejvické klidně metro A mohlo zůstat, zvláště když si uvědomíte, že stanice Motol a Petřiny nemají žádný záchyt aut ani busů a Veleslavín bude mít omezený, drahý a po dostavbě baráku nad tím dokonce z velké části asi jen dočasný terminál. Tj. vytažení od Dejvické zásadně nesplňuje úkoly, které vytažení metra na okraj má mít. Samozřejmě výhledově by se dalo o prodloužení metra A z Dejvické pak uvažovat, ale při existenci vlaku by to vůbec nebyla priorita a při pohledu na možnosti města by na to běžným postupem priorit došlo někdy v roce 2040.A to ještě určitě ne trasou přes Motol. Ale pouze s vykrytím Petřin a Dědiny s ukončením na Dlouhé Míli.

+5/−3
24.11.2012 18:48

O91t67o78m90a91r 81T77h52o74m33a 2235137436445

tohle je základní rozpor na který si už vzpomínám , pletete různé kolejové systémy dopravy dohromady , to nejde , každý je dobrý na něco. Když máme už 5 větví metra vyvedeno na periferii , tak logicky vyvedu i poslední šestou čím dřív tím líp. Už vážně končím ale určitě se mějte hezky, je vidět, že Vás doprava baví stejně jako mě :-)

+1/−3
24.11.2012 19:03
Foto

M63a45r20t45i48n 29Š51u59b97r64t 1705191894555

Ano, každý je dobrý na něco. Takže když je nějaký kolejový systém vhodnější k účelu, který potřebujeme, tak nemůžeme logicky protahovat jiný, který ten účel plní za vyšších nákladů hůře. Jen proto, že máme větve jinde na periferii vyvedené. Navíc do Motola to ani bohužel to vyvedení obvyklého typu není, naopak. Jinak doprava jest mojí profesí a bavit mě poslední dobou přestává ;-)

+4/0
24.11.2012 20:48

O13t36o23m18a36r 69T70h52o64m65a 2815637696745

já mám tu koncepci dopravy jinou než vy , neskáču jinam jaká je zrovna poptávka, ale držim se jednotného systému , který je poměrně osvědčený a všichni ho stále chtějí , jak vidíte i na P-6 si ho prosadili, tzn. že rychlodráha byl pro mnohé  nekoncepční "módní výstřelek" . Modernizace železnice je samozřejmě v pořádku ale ne na úkor metra

+2/−3
24.11.2012 21:33

M91a16r47t65i97n 54V69e60i34s43s 2507556435423

Já to spíš vidim tak, že okolí Motola dopadne jak Prosek. Ano, máme tam metro, ale lidi jsou zvyklí využívat jinou dopravu, a tak se ve jménu pokroku k využívání metra prostě přinutí. A tak téměř zaniklo spojení Prosek-Palmovka, což se teď strašně líbí lidem, kteří bydlí v půli cesty. Nechci malovat čerty, ale tahle "Tour de Praha 6" bude mít následky podobný.

+5/0
24.11.2012 21:39
Foto

M68a24r29t81i90n 32Š49u48b20r15t 1765721734205

http://subrt.blog.idnes.cz/c/92624/Causa-Letnany.html  Souhlasím s vámi. Na Proseku je to podobné. Postavili jsme metro tak nevhodně, že současně potřebujeme veškerou překryvnou síť povrchové autobusové dopravy nad ním, dokonce ve vazbě na sousední metro. I na Proseku ovšem byly tyto souvislosti známy ještě před stavbou. Takže s dkazem na metro omezujeme některé autobusové letité vazby (směr palmovka, Vysočanská), byť jsou cestujícími poptávány. Přitom metro stále není naplněno dost a pásmujeme. Ale s dalším rozvojem území naopak céčko přeplníme a nebude v něm místo od Ládví do centra... Místo úlevy od busů jsme si tam problém zdvojili, stejně jako náklady na stejný objem přepravených osob.

+3/0
24.11.2012 23:12

M80a54r63t84i59n 76V66e91i26s15s 2217456855513

Já tenhle Váš článek znám, a jako občasný Prosečan můžu potvrdit, že by se měl tesat do skály. Velkým problémem mi hlavně přijde, že Prosek je sídliště se spoustou důchodců, kteří se teď na Palmovku prostě nedostanou, pokud nechtěj jet metrobusem a pak se táhnout do podzemí.

Je to takovej krásnej příklad toho, co se v Praze děje. Obyvatelstvo bude v nejbližších desetiletích stárnout, a doprava by měla v budoucnu tím pádem směřovat především k tomu být dostupná a jednoduchá. Místo toho DP úmyslně zavádí přestupy a překážky tam, kde nebývaly. 

-

Jen teda nevím, jak je možné, že to nikoho z pomazaných hlav tam nahoře netrkne.

+2/0
24.11.2012 23:25
Foto

M11a78r66t79i36n 38Š82u50b46r10t 1715461354535

Všechny tyhle věci byly známy před stavbou, bohužel většinou ve stavbě metra nyní hrají roli krátkodobé zájmy. U céčka nejprve šetření, ale stavěně, tj. vynechání Bohnic, pak šetření, ale stavění, aby se stihla Olympiáda a zhodnotil barák dole na Proseku a pole v Letňanech, následně šetření, ale stavění, aby se naplánovalo metro na Letiště, aby na něj dala peníze EU, ale aby zároveň vedlo na základě něčích okamžitých nálad do Motola + se pak šetřilo na provedení obratových kolejišť a od Dejvické na Bořislavku se udělal mezistaniční úsek dlouhý 2,5 km. No a dneska jsme svědky úplně toho samého, šetření ale stavění na metru D, které bude asi provizorní větví metra C, což přinese další potíže do budoucna... Od roku 1987 už nemá metro plán výstavby, staví se podle toho, jak se kdo z politiků ráno vzbudí... Bohužel.

+5/0
25.11.2012 10:30

T95o42m88á34š 80M59o78r79a79v65č95í66k 3747766963245

A jak ty rozhodující orgány tedy zastavit? Tyhle varianty opravdu neposvětil žádný odborník? Je to k vzteku jak se vyhazují peníze pro méně efektivní varianty.

+1/0
25.11.2012 15:54
Foto

M69a55r46t96i46n 40Š47u95b45r45t 1365401174625

Jednotná koncepce znamená používat vhodné dopravní prostředky tam, kde je potřebuji. Ne podle toho, co je jinde osvědčené, když se to zde nehodí. Modernizace železnice (kolejového koridoru MHD až do centra) se stala na úkor metra investičně nereálnou, ač byla výhodnější a ač by jí financoval stát. Teď nám místo ní hrozí cyklostezka, zatímco budeme přemýšlet, jak zpásmovat metro a zredukovat povrchové spoje okolo něj, současně budeme vytvářet rozsáhlé zóny placeného stání, abychom eliminovali odstavy aut v prostoru sídlišť, budeme vynakládat 1,3 miliardy navíc na velký, ale ze dvou třetin dočasný, terminál busů a P+R... Navíc metro do Motola a případně touto cestou na letiště šlo od počátku proti koncepci rychlé páteřní dopravy (bus 119 by byl na Dejvické rychleji než takové metro), kapacitní (poptávka odpovídá 1/14 poptávky na metru C) a záchytné dopravy (do Motola zcela bez terminálů bus a parkovišť P+R, což se lepí až teď).

+4/0
24.11.2012 23:08

O22t22o50m23a94r 83T25h86o63m36a 2715317976115

na tom se nikdy neshodneme, opravdu nechápu proč se všude metro hodí jen na P-6 ne, to je nějaká vaše chiméra, ale neberu vám ji ...

Já si naopak myslím, že jezdit na/z P-6 něčím jiným než metrem by byl dost velký úlet vrámci celého systému pražské dopravy, který je postaven na metru a ted´ po 40 letech ho už prostě nejde měnit..

0/−4
25.11.2012 8:52
Foto

M83a69r62t16i52n 31Š39u26b10r38t 1175641934915

Protože je na Praze 6 přítomna nadstandardní segregovaná tramvajová doprava na třech větvích, kterou lze propojit snadno na větev čtvrtou(Plzeňskou), případně až na JZM a nabídnout tak spojení nejen k metru a centru, ale i plošnou místní obsluhu v řadě případů bez přestupů, s nižššími fixními náklady, s možností pružně přizpůsobovat linkové vedení a počet spojů poptávce. V oblasti Zličína, Černého Mostu, Hájí, Skalky a Letňan jaksi žádná kolejový systém splňující totéž, co prodloužené metro, nebyl. Stejně není ani v Libuši. Naopak v těchto oblastech byly často k vidění nepobírající autobusy stojící v zácpách, jejichž kapacita nedostačovala poptávce. Na Praze 6 tramvaje i autobusy bez problémů cestujícící pobírají, plní svůj účel a výstavba metra funkčnost systému plošně pouze problematizuje.

+4/0
25.11.2012 10:38

O87t45o32m48a71r 27T52h83o25m61a 2805227976825

tramvaje mají zase trochu  jiný význam než metro, pořád to mícháte dohromady, ale máte pravdu,  že P-4  je kritičtější oblast, měla dostat přednost, to rozhodně.

0/−3
25.11.2012 14:59

O90t20o34m24a42r 46T22h75o81m30a 2875847336955

tramvaje i busy plní napájecí funkci metra, které zas potřebujete na dlouhou vzdálenost - třeba druhý konec Prahy.  A protože je zde metro krátké , tak napájecí intervaly jsou dlouhé, nejde proto o luxus ale standard pokud možno v celé Praze. Vím samozřejmě , že Bělohorskou sice metro kříží, ale přestup tu chybí, což je také jedna z podstatných chyb této trasy.

0/−2
26.11.2012 9:53
Foto

M21a22r16t40i89n 33Š97u28b13r33t 1585801574985

Jenom ještě doplním, že všechny studie od roku 1998 do roku 2007 upozorňovaly, že toto prodloužení metra A není vhodné, ukazovaly na vhodnost rychlodráhy, uváděly velmi problematický nárůst nákladů na MHD v oblasti bez patřičných efektů a možností řešení do budoucna. Bohužel k nim nebylo přihlédnuto. Byla vybrána nejdražší varianta přinášející oblasti Prahy 6 nejméně efektů. Celé to vůbec není o preferenci vlaku nebo metra, ale o tom, co by vozilo víc lidí, přispělo k úbytku autobusů a aut a stálo méně při větším efektu. Toto metro tím bohužel není. A to se ještě modleme, aby EU uvolnila těch 7 miliard, jinak nemáme tři až pět let na žádné investice do MHD...

+4/0
24.11.2012 18:58

O54t11o34m39a33r 56T35h89o13m91a 2315567796225

staví se to co už v podstatě navrhovali komunisti kromě Motola ten je navíc.

0/−2
25.11.2012 8:55
Foto

M62a11r59t85i93n 56Š71u12b55r50t 1325741844715

Ano, ale ti navrovali např. stanici skutečně v těžišti sídliště ČV a pak trasu přes Petřiny, která mohla být maličko méně hluboko a pro sídliště mohla mít dva vestibuly. Tj. návrhy byly s ohledem na místní obyvatele. Navíc tehdy byly dopravní návrhy zpracovávány velmi poctivě...komunisté sie někdy měli prvo veta, nebo něco zatrhli, ale v souhrnu zrovna u metra moc přehmatů neudělali...Spíše naopak.

+4/0
25.11.2012 10:33

O16t10o64m61a88r 22T30h80o95m57a 2615757706315

ještě doplňuji článek, slavnostní prorážka obou štítů na Dejvickou proběhne 26.11. po poledni.

+2/−1
24.11.2012 14:18

K18a23r18e42l 53B84a65r11t72a72k 9856101375516

Kde se ten pokrok zastaví8-o

0/−1
24.11.2012 13:48

P55a83v16e58l 70D62v82o13ř36á69č67e66k 3907816158127

Bezva zpracovaný článek. Jako obvykle na Technetu

+6/0
24.11.2012 11:47

P33a27v85e49l 93K41u41c89h30t10a 4166141367914

Taky si myslím, že tento úsek se "prosadil" kvůli snu o napojení metra na letiště. Letiště ale neporoste, spíš opak, Praha nebude mít prachy atd. - takže asi dál se stavět nebude. Přitom to území od kulaťáku nemá zas tak hustou zástavbu jako jižňák či sever nebo jihozápad. Taky prostor kolem stanice Motol je tak nevýhodný pro větší napojení "metrobusů".

+3/−3
24.11.2012 9:48

M74a88r84t78i35n 21V50e13i15s17s 2487156865483

Já mám spíš obavy, že o dráhu na letiště tady vůbec nejde. Naopak, nedivil bych se, kdyby cílem téhle klikatice bylo rychlému spojení na letiště zabránit.

+2/0
24.11.2012 21:34

P74a86v92e82l 95J70a48n68s23a 2865579231524

Vojín Kefalín, a muožete mi vysvetliť, čo si mám predstaviť pod pojmom "monolitický a předpjatý železobeton"?

0/−5
24.11.2012 8:51

Z26u37z70a55n77a 75Č43e93k77a80l22o56v92á 4603300217775

http://cs.wikipedia.org/wiki/Skelet   http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99edpjat%C3%BD_beton

Vy neumíte s internetem???

+6/0
24.11.2012 9:06

J11a87n 54J91e24ž43e17k 3331185657535

"...do stanice Bořislavka na Červenném vrchu."

Neplýtvejte písmenky!

+6/0
24.11.2012 8:46

J16a74n 96P31r21a68v34d75a 2441607693386

Ze nejmenovaných, nicméně tušených motivačních důvodů, se stanice Červený vrch bude nakonec jmenovat Bořislavka. Rv

+2/0
25.11.2012 18:18

M52a54r95t15i79n 36G12l19o28g56a45r 5848687675

Tak Tonda a Adéla budou mít brzy volno, tak šup s nima rychle do Modřan a můžou vesele rubat další tunel k centru.

+4/0
24.11.2012 3:56

J60a11n 92Z62e32l68e20n89k87a 2136836908445

Do Modřan néé, ale do Krče, Nových Dvorů a Libuše ano. ;-)

+2/0
24.11.2012 11:25
Foto

V33í36t53ě76z26s40l58a11v 46S28o38b36ě96h16r55d 5352589396222

A já bych prosil na Lhotce (ačkoliv on už je to vlastně Kamýk) stanici OBI Modřany. Děkuji:-)

+1/0
24.11.2012 14:58

B61á52r18a 32T81e80s38n11e28r62o66v92á 5315880904779

Docela vtipné, že my byli díky známému v rozestavěných tunelech v pondělí. Ale šli jsme od Petřin na druhou stranu, tj. do Dejvic. ;-)

0/0
24.11.2012 3:06

M82a73r79t28i53n 19V66e23i82s64s 2367356625633

Zajímavá prohlídka dost možná nejdražšího a rozhodně nejzbytečnějšího úseku metra v Praze. :-/

-

Ještě doplňuji trefnou recesi: http://images.wikia.com/necyklopedie/images/0/03/Chalupoida-mapa.jpg

+12/−8
24.11.2012 2:14

B63á38r73a 71T38e90s25n13e70r94o87v39á 5405480784359

Tak zrovna v Motole si myslím, že je metro dost žádoucí.

+8/−8
24.11.2012 3:06

T17o47m15á37š 71M60o78r21a67v51č85í94k 3497276543125

Ono je žádoucí všude, ale jsou více prioritní trasy. Třeba D. Motol má oproti jiným částem opravdu dobrou obslužnost a mnoho lidí i tak plánuje jezdit autobusem na Smíchov. Petřiny a Veleslavín mají tramvaj nebo vlak, který by měl jezdit po rekonstruované trai v nejbližší budoucnosti.

+3/−2
24.11.2012 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.