Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se staví „áčko“? Prošli jsme tunely metra z Motola do Petřin

Hrubá stavba prodloužení trasy metra A ze stanice Dejvická je skoro hotova. Prošli jsme tunely a stanice, které nyní ohromují svou prostorností. Po dokončení vnitřních konstrukcí však budou podzemní prostory mnohem menší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a56n 42J31i34h 1163905674576

Ja mam kvalitni  obsluznost MHD ze se obavam zmen. Rikam si  ze ted uz to muze bejt jenom horsi

0/0
27.11.2012 0:54

P41a81v58e41l 51V79a89j47n66e46r 4650772834677

Vynikající článek, pěkný fotky. Už se těším na další díl.;-)

0/0
26.11.2012 8:34

M64a70r71e49k 15H29r49u18b13y 6207532131408

Myslim ze spravna otazka nezni JAK, ale PROC? :-/Rv

+2/−2
26.11.2012 0:00
Foto

A20n11d56r38e66j 54S93o30c59h96a23r 9591652405415

Kladeš si otázku, proč je ve velkoměstě potřeba hromadná doprava?

+4/−2
26.11.2012 11:20

M32a98r51e85k 52H88r76u60b62y 6667842481188

Kladu si otazku, proc je vedena takhle nesmyslne...

0/0
28.11.2012 14:02

P33e77t48r 86K48r48a78t45k19ý 1178987323897

Příště prosím článek Jak se točí péčko. Díky.

+1/−10
24.11.2012 20:03
Foto

M47a15r72t57i88n 49G87r17o84c14h67o67l 7596518426501

Vždy mě fascinuje, když je k článku fotogalerie a chybí nějaké mapové zvýraznění kudy a kolem jakých orientačních bodů nová trasa či cesta povede ... to je takový problém něco takového k článku připojit?

Nebo, protože nebydlím v dotčené oblasti, mám takové články ignorovat?

+10/−3
24.11.2012 16:17

L93u70k81á16š 84N96o80v58á36k 4206276602953

tak vzhledem k tomu, že mapek trasování prodloužení "Áčka" i na Technetu proběhlo už tolik, tak to je vážně zbytečný...je to jako dát do předposlední kapitoly knihy seznam postav s jejich charakteristikama..

+2/−4
26.11.2012 9:37

J23a90n 51J62i61h 1513715874146

Vzhledem k tomu ze staci uplne prosty link???

+1/0
27.11.2012 0:57

O77t45o59m11a47r 73T79h28o87m96a 2465947246455

ten pásmový provoz z Dejvické máte odkud ?  Ve špičce to  myslím nebude a večery ukáže praxe jak budou obsazené soupravy, nicméně večer každý s delšími intervaly tak nějak počítá. Jinak na straně sídliště budou 2 kapacitní výtahy,  neřikám že je to ideál, ale zas lepší než nic

+1/−1
24.11.2012 15:36
Foto

M27a26r15t50i33n 24Š31u78b31r37t 1215701224265

Na straně sídliště to mohlo být o dost lepší. Kdyby se nešetřilo a dodělal druhý vstup do stanice. Ale výtahy jsou alespoň něco, to je fakt. Pokud se bude stahovat interval v centru pod 2 minuty, a jelikož na Petřinách se v rámci šetření udělala jen jedna obratová kolej, tak provozně a z hlediska poptávky by odpovídaly intervaly 2 minuty na Dejvickou, 4 minuty na Petřiny a 8 minut do Motola. Samozřejmě zpočátku toto nebude politicky průchodné a začne se asi jezdit až na konec. Nicméně pak to bude znamenat, že v mnoha soupravách do Motola a z Motola bude 30-50 lidí maximálně. A pak se začne zvažovat, jak moc orubat tramvaje na Evropské a Petřinách (ze tří linek nejdříve na dvě, ale pak možná i na jednu) a busy na Kajetánce. Ovšem pak bude mít plošně víc lidí v oblasti dopravní zhoršení než zlepšení. Po zprovoznění tohoto metra téměř neexistuje možnost, jak něco ušetřit na provozních nákladech povrchové dopravy bez jejího výrazného zhoršení a ještě hodně vylítnou náklady na metro.

+5/0
24.11.2012 17:00

O14t97o10m70a61r 88T92h45o55m82a 2585177776175

a máte nějakou alternativu jak se mělo vést metro na severozápadě města ?

Mám za to že jsem s vámi už kdysi diskutoval a nejradši byste viděl všude vlak , jenže Dejvická zůstat nemohla , metro je potřeba vyvést na periferii jako ostatní větve , které už tam jsou, podle mě je to takhle v mezích normy byt´ úspory jsou znát to je pravda..

+2/−1
24.11.2012 17:31

T31o30m24á10š 98M55o34r46a56v11č47í73k 3827976233325

Ten vlak měl být prioritou. Lepší napojení Kladna, napojení letiště a je to nejrychlejší spojení. Místo prodloužení Áčka se mělo stavit Déčko. Nuselský most potřebuje alternativu. Nikdo neříká, že Kulaťák má být konečná, ale Motol taky není ideální.

+3/−1
24.11.2012 17:50

O89t76o61m63a24r 89T95h74o42m34a 2515807706315

když 40 let něco budujete nemůžete to v jedné části města nahradit vlakem. Ten je tady primárně určenej na Kladno , v Praze plní jen sekundární funkci - po modernizaci jistě větší než ted´  , ale primární je samozřejmě metro ač je dražší než vlak,  je to jinej systém s vlastním rozvojem , jiným financováním atd..

+2/−2
24.11.2012 21:15

T90o26m45á24š 56M11o23r20a71v65č91í67k 3507986323875

OK, asi blbá inspirace ze západních Evropy, kde S-Bahn s tramvajemi tvoří skvělou kombinaci. Nemůžu si pomoct, ale Praha není tak bohatá, aby si mohla dovolit v této době stavět trasu metra s tak nízkou prioritou. Pokud si v jedné části města vozíte zadnici luxusně tramvajemi a ve druhé stojíte v kolonách bez alternativy, mělo by se město prioritně zaměřit na tuto oblast. Tady se nebavíme o ideálním stavu, ale o řešení těch největších prů...rů.

+1/0
24.11.2012 22:34
Foto

M16a94r32t33i92n 81Š55u24b92r41t 1335481664735

Vlak byl primárně určený nejen pro Kladno, ale i pro okolní region, také pro dopravu z letiště, kam se metro na 99% už nedostane, a k tomu, aby mohlo být postaveno obrovské P+R na Dlouhé Míli. V objemu lidí, kvůli nimž se mělo ulevit Dejvické, vlak nabízel řešení vhodnější. Metro obsluhuje pouze tři současné tramvajové zastávky, od nichž by po rekonstrukci tratí bylo stejné metro podobně dostupné a při výstavbě tram. trati Motol - Vypich by byla nemocnice dostupná přímo pro širší skupinu cestujících než metrem. Vše za čtvrtinu nákladů.

+4/−1
25.11.2012 10:25

J13a52n 74J35i19h 1313385684516

Na Dlouhou Mili koukam z vokna. Krasnej vyhled do poli na radialu  a na starou   pristavaci drahu. Meli by si pospisit.  Nejaky to metro tam vylozene schazi

0/0
27.11.2012 1:04
Foto

M21a19r78t14i94n 70Š55u48b96r52t 1545281564585

Dejvická zůstat mohla klidně ještě 30 let. Kdyby byl vlak, stáhne z Evropské daleko víc modrých busů ale i aut. V takovém vlaku by na hranicích Prahy bylo denně více lidí v každém směru, než se odhaduje zatížení konečné stanice Motol. A efekt by byl právě kombinovaný, nejen stažené busy, ale i nabídka ro řidiče aut z regionu + letiště. Tj. na Dejvické klidně metro A mohlo zůstat, zvláště když si uvědomíte, že stanice Motol a Petřiny nemají žádný záchyt aut ani busů a Veleslavín bude mít omezený, drahý a po dostavbě baráku nad tím dokonce z velké části asi jen dočasný terminál. Tj. vytažení od Dejvické zásadně nesplňuje úkoly, které vytažení metra na okraj má mít. Samozřejmě výhledově by se dalo o prodloužení metra A z Dejvické pak uvažovat, ale při existenci vlaku by to vůbec nebyla priorita a při pohledu na možnosti města by na to běžným postupem priorit došlo někdy v roce 2040.A to ještě určitě ne trasou přes Motol. Ale pouze s vykrytím Petřin a Dědiny s ukončením na Dlouhé Míli.

+5/−3
24.11.2012 18:48

O47t37o19m70a30r 30T24h77o73m53a 2975627486915

tohle je základní rozpor na který si už vzpomínám , pletete různé kolejové systémy dopravy dohromady , to nejde , každý je dobrý na něco. Když máme už 5 větví metra vyvedeno na periferii , tak logicky vyvedu i poslední šestou čím dřív tím líp. Už vážně končím ale určitě se mějte hezky, je vidět, že Vás doprava baví stejně jako mě :-)

+1/−3
24.11.2012 19:03
Foto

M24a89r10t59i46n 53Š21u23b24r76t 1595521464915

Ano, každý je dobrý na něco. Takže když je nějaký kolejový systém vhodnější k účelu, který potřebujeme, tak nemůžeme logicky protahovat jiný, který ten účel plní za vyšších nákladů hůře. Jen proto, že máme větve jinde na periferii vyvedené. Navíc do Motola to ani bohužel to vyvedení obvyklého typu není, naopak. Jinak doprava jest mojí profesí a bavit mě poslední dobou přestává ;-)

+4/0
24.11.2012 20:48

O35t95o22m54a56r 92T37h97o98m60a 2175477366425

já mám tu koncepci dopravy jinou než vy , neskáču jinam jaká je zrovna poptávka, ale držim se jednotného systému , který je poměrně osvědčený a všichni ho stále chtějí , jak vidíte i na P-6 si ho prosadili, tzn. že rychlodráha byl pro mnohé  nekoncepční "módní výstřelek" . Modernizace železnice je samozřejmě v pořádku ale ne na úkor metra

+2/−3
24.11.2012 21:33

M44a35r16t42i32n 62V33e17i51s94s 2807136475333

Já to spíš vidim tak, že okolí Motola dopadne jak Prosek. Ano, máme tam metro, ale lidi jsou zvyklí využívat jinou dopravu, a tak se ve jménu pokroku k využívání metra prostě přinutí. A tak téměř zaniklo spojení Prosek-Palmovka, což se teď strašně líbí lidem, kteří bydlí v půli cesty. Nechci malovat čerty, ale tahle "Tour de Praha 6" bude mít následky podobný.

+5/0
24.11.2012 21:39
Foto

M23a42r20t76i83n 32Š52u77b41r52t 1155541644265

http://subrt.blog.idnes.cz/c/92624/Causa-Letnany.html  Souhlasím s vámi. Na Proseku je to podobné. Postavili jsme metro tak nevhodně, že současně potřebujeme veškerou překryvnou síť povrchové autobusové dopravy nad ním, dokonce ve vazbě na sousední metro. I na Proseku ovšem byly tyto souvislosti známy ještě před stavbou. Takže s dkazem na metro omezujeme některé autobusové letité vazby (směr palmovka, Vysočanská), byť jsou cestujícími poptávány. Přitom metro stále není naplněno dost a pásmujeme. Ale s dalším rozvojem území naopak céčko přeplníme a nebude v něm místo od Ládví do centra... Místo úlevy od busů jsme si tam problém zdvojili, stejně jako náklady na stejný objem přepravených osob.

+3/0
24.11.2012 23:12

M89a48r51t98i26n 77V78e87i70s27s 2307836675273

Já tenhle Váš článek znám, a jako občasný Prosečan můžu potvrdit, že by se měl tesat do skály. Velkým problémem mi hlavně přijde, že Prosek je sídliště se spoustou důchodců, kteří se teď na Palmovku prostě nedostanou, pokud nechtěj jet metrobusem a pak se táhnout do podzemí.

Je to takovej krásnej příklad toho, co se v Praze děje. Obyvatelstvo bude v nejbližších desetiletích stárnout, a doprava by měla v budoucnu tím pádem směřovat především k tomu být dostupná a jednoduchá. Místo toho DP úmyslně zavádí přestupy a překážky tam, kde nebývaly. 

-

Jen teda nevím, jak je možné, že to nikoho z pomazaných hlav tam nahoře netrkne.

+2/0
24.11.2012 23:25
Foto

M53a27r72t53i55n 14Š83u66b50r40t 1635131894665

Všechny tyhle věci byly známy před stavbou, bohužel většinou ve stavbě metra nyní hrají roli krátkodobé zájmy. U céčka nejprve šetření, ale stavěně, tj. vynechání Bohnic, pak šetření, ale stavění, aby se stihla Olympiáda a zhodnotil barák dole na Proseku a pole v Letňanech, následně šetření, ale stavění, aby se naplánovalo metro na Letiště, aby na něj dala peníze EU, ale aby zároveň vedlo na základě něčích okamžitých nálad do Motola + se pak šetřilo na provedení obratových kolejišť a od Dejvické na Bořislavku se udělal mezistaniční úsek dlouhý 2,5 km. No a dneska jsme svědky úplně toho samého, šetření ale stavění na metru D, které bude asi provizorní větví metra C, což přinese další potíže do budoucna... Od roku 1987 už nemá metro plán výstavby, staví se podle toho, jak se kdo z politiků ráno vzbudí... Bohužel.

+5/0
25.11.2012 10:30

T93o62m36á76š 97M16o26r12a52v81č85í69k 3547346703915

A jak ty rozhodující orgány tedy zastavit? Tyhle varianty opravdu neposvětil žádný odborník? Je to k vzteku jak se vyhazují peníze pro méně efektivní varianty.

+1/0
25.11.2012 15:54
Foto

M55a98r63t34i33n 23Š78u60b98r59t 1425331974215

Jednotná koncepce znamená používat vhodné dopravní prostředky tam, kde je potřebuji. Ne podle toho, co je jinde osvědčené, když se to zde nehodí. Modernizace železnice (kolejového koridoru MHD až do centra) se stala na úkor metra investičně nereálnou, ač byla výhodnější a ač by jí financoval stát. Teď nám místo ní hrozí cyklostezka, zatímco budeme přemýšlet, jak zpásmovat metro a zredukovat povrchové spoje okolo něj, současně budeme vytvářet rozsáhlé zóny placeného stání, abychom eliminovali odstavy aut v prostoru sídlišť, budeme vynakládat 1,3 miliardy navíc na velký, ale ze dvou třetin dočasný, terminál busů a P+R... Navíc metro do Motola a případně touto cestou na letiště šlo od počátku proti koncepci rychlé páteřní dopravy (bus 119 by byl na Dejvické rychleji než takové metro), kapacitní (poptávka odpovídá 1/14 poptávky na metru C) a záchytné dopravy (do Motola zcela bez terminálů bus a parkovišť P+R, což se lepí až teď).

+4/0
24.11.2012 23:08

O44t22o86m21a93r 18T89h53o84m60a 2105507736905

na tom se nikdy neshodneme, opravdu nechápu proč se všude metro hodí jen na P-6 ne, to je nějaká vaše chiméra, ale neberu vám ji ...

Já si naopak myslím, že jezdit na/z P-6 něčím jiným než metrem by byl dost velký úlet vrámci celého systému pražské dopravy, který je postaven na metru a ted´ po 40 letech ho už prostě nejde měnit..

0/−4
25.11.2012 8:52
Foto

M67a85r59t59i94n 57Š83u63b49r65t 1425791824755

Protože je na Praze 6 přítomna nadstandardní segregovaná tramvajová doprava na třech větvích, kterou lze propojit snadno na větev čtvrtou(Plzeňskou), případně až na JZM a nabídnout tak spojení nejen k metru a centru, ale i plošnou místní obsluhu v řadě případů bez přestupů, s nižššími fixními náklady, s možností pružně přizpůsobovat linkové vedení a počet spojů poptávce. V oblasti Zličína, Černého Mostu, Hájí, Skalky a Letňan jaksi žádná kolejový systém splňující totéž, co prodloužené metro, nebyl. Stejně není ani v Libuši. Naopak v těchto oblastech byly často k vidění nepobírající autobusy stojící v zácpách, jejichž kapacita nedostačovala poptávce. Na Praze 6 tramvaje i autobusy bez problémů cestujícící pobírají, plní svůj účel a výstavba metra funkčnost systému plošně pouze problematizuje.

+4/0
25.11.2012 10:38

O76t47o73m92a14r 41T46h72o81m42a 2395627116125

tramvaje mají zase trochu  jiný význam než metro, pořád to mícháte dohromady, ale máte pravdu,  že P-4  je kritičtější oblast, měla dostat přednost, to rozhodně.

0/−3
25.11.2012 14:59

O24t12o33m82a49r 87T92h22o10m82a 2385497366805

tramvaje i busy plní napájecí funkci metra, které zas potřebujete na dlouhou vzdálenost - třeba druhý konec Prahy.  A protože je zde metro krátké , tak napájecí intervaly jsou dlouhé, nejde proto o luxus ale standard pokud možno v celé Praze. Vím samozřejmě , že Bělohorskou sice metro kříží, ale přestup tu chybí, což je také jedna z podstatných chyb této trasy.

0/−2
26.11.2012 9:53
Foto

M72a31r77t24i34n 24Š75u46b86r17t 1465421534945

Jenom ještě doplním, že všechny studie od roku 1998 do roku 2007 upozorňovaly, že toto prodloužení metra A není vhodné, ukazovaly na vhodnost rychlodráhy, uváděly velmi problematický nárůst nákladů na MHD v oblasti bez patřičných efektů a možností řešení do budoucna. Bohužel k nim nebylo přihlédnuto. Byla vybrána nejdražší varianta přinášející oblasti Prahy 6 nejméně efektů. Celé to vůbec není o preferenci vlaku nebo metra, ale o tom, co by vozilo víc lidí, přispělo k úbytku autobusů a aut a stálo méně při větším efektu. Toto metro tím bohužel není. A to se ještě modleme, aby EU uvolnila těch 7 miliard, jinak nemáme tři až pět let na žádné investice do MHD...

+4/0
24.11.2012 18:58

O14t26o29m42a56r 81T49h46o41m59a 2405947826645

staví se to co už v podstatě navrhovali komunisti kromě Motola ten je navíc.

0/−2
25.11.2012 8:55
Foto

M47a90r63t63i14n 65Š98u59b63r25t 1375861354765

Ano, ale ti navrovali např. stanici skutečně v těžišti sídliště ČV a pak trasu přes Petřiny, která mohla být maličko méně hluboko a pro sídliště mohla mít dva vestibuly. Tj. návrhy byly s ohledem na místní obyvatele. Navíc tehdy byly dopravní návrhy zpracovávány velmi poctivě...komunisté sie někdy měli prvo veta, nebo něco zatrhli, ale v souhrnu zrovna u metra moc přehmatů neudělali...Spíše naopak.

+4/0
25.11.2012 10:33

O25t25o46m16a43r 96T18h83o62m95a 2925547406355

ještě doplňuji článek, slavnostní prorážka obou štítů na Dejvickou proběhne 26.11. po poledni.

+2/−1
24.11.2012 14:18
Foto

K89a28r83e39l 41B21a98r94t52a81k 9376871945546

Kde se ten pokrok zastaví8-o

0/−1
24.11.2012 13:48

P61a14v14e68l 55D72v31o25ř23á33č60e84k 3557626388677

Bezva zpracovaný článek. Jako obvykle na Technetu

+6/0
24.11.2012 11:47

P70a59v34e73l 68K45u40c96h55t24a 4766291727644

Taky si myslím, že tento úsek se "prosadil" kvůli snu o napojení metra na letiště. Letiště ale neporoste, spíš opak, Praha nebude mít prachy atd. - takže asi dál se stavět nebude. Přitom to území od kulaťáku nemá zas tak hustou zástavbu jako jižňák či sever nebo jihozápad. Taky prostor kolem stanice Motol je tak nevýhodný pro větší napojení "metrobusů".

+3/−3
24.11.2012 9:48

M78a54r12t63i31n 57V90e33i97s67s 2147736155603

Já mám spíš obavy, že o dráhu na letiště tady vůbec nejde. Naopak, nedivil bych se, kdyby cílem téhle klikatice bylo rychlému spojení na letiště zabránit.

+2/0
24.11.2012 21:34

P78a55v64e45l 66J83a20n76s62a 2315849251734

Vojín Kefalín, a muožete mi vysvetliť, čo si mám predstaviť pod pojmom "monolitický a předpjatý železobeton"?

0/−5
24.11.2012 8:51

Z17u23z40a94n11a 52Č57e53k15a81l91o41v79á 4763460607665

http://cs.wikipedia.org/wiki/Skelet   http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99edpjat%C3%BD_beton

Vy neumíte s internetem???

+6/0
24.11.2012 9:06

J68a94n 40J79e28ž98e59k 3401625877535

"...do stanice Bořislavka na Červenném vrchu."

Neplýtvejte písmenky!

+6/0
24.11.2012 8:46

J11a91n 80P78r15a83v83d20a 2661717133316

Ze nejmenovaných, nicméně tušených motivačních důvodů, se stanice Červený vrch bude nakonec jmenovat Bořislavka. Rv

+2/0
25.11.2012 18:18

M56a16r72t72i71n 14G85l17o72g26a95r 5628897845

Tak Tonda a Adéla budou mít brzy volno, tak šup s nima rychle do Modřan a můžou vesele rubat další tunel k centru.

+4/0
24.11.2012 3:56

J92a87n 24Z80e63l47e63n14k52a 2236116238355

Do Modřan néé, ale do Krče, Nových Dvorů a Libuše ano. ;-)

+2/0
24.11.2012 11:25
Foto

V94í91t36ě92z93s64l72a82v 72S55o35b86ě36h75r79d 5802849946282

A já bych prosil na Lhotce (ačkoliv on už je to vlastně Kamýk) stanici OBI Modřany. Děkuji:-)

+1/0
24.11.2012 14:58

B88á30r90a 94T95e85s18n65e67r52o63v58á 5715580784909

Docela vtipné, že my byli díky známému v rozestavěných tunelech v pondělí. Ale šli jsme od Petřin na druhou stranu, tj. do Dejvic. ;-)

0/0
24.11.2012 3:06

M24a45r32t12i96n 26V12e29i42s87s 2937376705823

Zajímavá prohlídka dost možná nejdražšího a rozhodně nejzbytečnějšího úseku metra v Praze. :-/

-

Ještě doplňuji trefnou recesi: http://images.wikia.com/necyklopedie/images/0/03/Chalupoida-mapa.jpg

+12/−8
24.11.2012 2:14

B33á66r28a 82T34e15s14n96e40r17o85v98á 5155400194959

Tak zrovna v Motole si myslím, že je metro dost žádoucí.

+8/−8
24.11.2012 3:06

T63o38m56á84š 65M44o62r92a30v71č27í70k 3627176913795

Ono je žádoucí všude, ale jsou více prioritní trasy. Třeba D. Motol má oproti jiným částem opravdu dobrou obslužnost a mnoho lidí i tak plánuje jezdit autobusem na Smíchov. Petřiny a Veleslavín mají tramvaj nebo vlak, který by měl jezdit po rekonstruované trai v nejbližší budoucnosti.

+3/−2
24.11.2012 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.