Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V novém metru nebude průvan. Každých 200 metrů je totiž „odfuk“

Hrubá stavba stanice metra Petřiny je včetně obratového tunelu dlouhá jako čtyři fotbalová hřiště. Bude vypadat jako Kobylisy, jen je celkově větší. Ve třetím dílu miniseriálu o prodloužení metra vám také ukážeme, jak se nově bojuje s nepříjemným průvanem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T12o74m78á68š 48K23a67ň68k78a 2717132679796

Tak to jsem zvědav, jak to bude v realu vypadat. Pěkné fotky!R^

0/0
14.12.2012 15:25

J10i68ř71í 31K26o31c93u42r50e45k 6355984825228

Jednoutkou plochy nebo délky je fotbalové hřiště, jednotkou objemu škoní třída.

Spočítejte výšku hladiny: Voda o objemu "školní třídy" zaplní plochu "fotbalového hřiště". Výsledek uveďte v "kotnících" 8-o

+2/0
12.12.2012 11:06

M95a74r78t59i13n 52V98e42i74s76s 2197726425923

Paráda, tomu se říká POMNÍK. Metro do již obsloužených oblastí, bez konečné stanice (prý někdy za sto let na letišti), plné technických serepetiček, bez kterých by se vše obešelo, a navíc pro většinu byvatel zhoršující dopravní obslužnost.

-

Bravo, Béme a Chalupo!

http://g.idnes.cz/u/disk/vomit-smile.gif

0/0
12.12.2012 7:08

M60a16r76e57k 56H67r90u96b46y 6427512741138

Tenhle postup se jiz na Cecku osvedcil ;-)

0/0
12.12.2012 13:49

M15a60r39t52i68n 65P11á70t93ý 7984216101

Dobrý den, jestli je zájem mohu poskytnou knihu Fyzikálních tabulek.V

+3/−1
11.12.2012 19:20

J24a80k67u92b 93M22i53c88h11á80l43e68k 6777528240312

Koukám, že i na technetu se vyskytují divné novinářské jednotky, čekal bych, že alespoň tady budou používány metry čtvereční namísto fotbalových hřišť. Nehledě na to, že fotbalové hřiště může nabývat rozlohy od 4050 m2 do 10800 m2.

+6/−1
11.12.2012 15:29

A98l37b45e18r38t 49C92e80c45h33l 1493161407328

Souhlas. Tímto se Technet shazuje na úroveň rádobynovinářů z ostatních rubrik.

+4/0
11.12.2012 15:43

J65a16n 64P56r41a86v32d13a 2511307963846

... celková délka Petřin i s obratovým tunelem včetně větrání 403 metrů. Koukám, pán se rád hádá s rádiem

+1/0
11.12.2012 20:58

A12l33b26e69r74t 26C50e79c71h65l 1623121717748

To se týká spíš Vás. Délka fotbalového hřiště také není jednotná míra, rozptyl je 90-120 m. Čili je to opět jednotka naprosto nevhodná pro nějáká přirovnání. Navíc to není jediné nesmyslné přirovnání, ještě je tam tuším něco o školních třídách, což je samozřejmě taky obskurní krávovina.

+4/0
11.12.2012 23:36

M87a85r57t70i71n 46S57o77u25š37e13k 8308203379975

To jsem tedy zvědav.

.

Před otevřením Depa Hostivař byly noviny také plné oslavných řečí, jak to je geniálně vyřešené. A realita?

.

Stát tam na nástupišti je za trest. Když je venku +30, ještě to jde, ale jakmile teploty klesnou pod nulu, tak je z toho simulátor Sibiře. Budova, ve které je o 20 stupňů míň než venku, porušuje fyzikální zákony a přesto existuje!

+4/0
11.12.2012 15:07

K85a25r20e52l 47H68e63i74n57i33g65e 2601592989524

Docela by mě zajímalo, jak je podle autora článku velká ta „průměrná školní třída“, a za jakých fyzikálních podmínek, že v ní je hmotnost vzduchu 300 až 400 kg. Školní třída - divná fyzikální veličina.8-o

+5/0
11.12.2012 14:37

K61a84r66e98l 45O55e80s57t59e36r33r18e88i66c53h16e22r 3804759799479

to by zhruba mohlo odpovidat... vyska 4m sirka min. 6 (co pamatuji 3 lavice vedle sebe jeste s ulickama) delka vetsi nez sirka 8m? to by delalo hmmm 192m3 kubik vzduchu je obvykle myslim neco pres kilo. no tak 300-400kg mi vychazi spis na dost velkou tridu, ale v klasicke ucebne uz jsem nejaky patek nebyl, tak nevim jiste....

0/0
11.12.2012 15:24

M91a28r37t28i32n 81C22e48r80v96e27n25y 2843508446528

Hmotnost sucheho vzduchu je 1.276kg/m3, zpetne pri vysce mistnosti 3m mi vychazi takova klasicka trida ma 92m2. Asi jsem chodil do neklasicke.

+1/0
11.12.2012 18:53

J38a61n 48P14r67a60v25d23a 2601747183136

... nebo jste chodil do třídy, která vznikla z kabinetu. Běžná velikost je cca

7x 11x3,5=269,5m3 ... cca 344 kg vzduchu

+1/0
11.12.2012 20:47
Foto

P27a52v78e83l 29K15a69s66í39k79, 23T73e67c18h78n39e15t92.14c25z

Rosťa je učitel fyziky, takže tuhle "jednotku" v tomto případě chápu.

0/0
16.12.2012 8:43

V19l62a83d29i37m74í78r 40H12o23l67ý 8564721186317

Kdyby potom hned pokračovali na letiště. Ale toho se asi hned tak nedočkáme, že?

+2/−2
11.12.2012 11:03

R37u27d43a 95S79l79a77v22í57k 5473748466581

To ne, taxikáři to nedovolí...

+2/−1
11.12.2012 11:27

A80l85b17e66r70t 91C93e63c68h59l 1553531357398

Nedočkáte. Už tohle trasování do Motola je ekonomický i dopravní nesmysl. Vést to až na letiště je nesmysl tuplem. V dobách, kdy nejsou peníze na nic, tohle jen tak neprojde. Na letiště by mohla vést rychlodrágha v rozsahu Veleslavín - Letiště. To by bylo asi tak nejrozumnější.

+5/−4
11.12.2012 12:20

M63a25r22t65i10n 58C86e50r22v71e96n34y 2443408496358

No kdyby tam vedlo metro, tak bych mozna uvazoval o tom, tam jet metrem :-) Ale abych nekolikrat prestupoval a cekal na perone jenom kvuli vasi radosti (asi jste z Kladna), tak to asi ne. Doposud jsem na letiste jezdil autem, tak budu jezdit i nadale.

0/0
11.12.2012 18:55

A81l61b38e29r58t 26C15e10c85h80l 1243661687678

Z Kladna nejsem. Vést metro na letiště je ekonomicky hodně mimo realitu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby vedla rychlodráha až do centa, ale to taky teď nikdo nezaplatí (většina trasy na Praze 6 by byla v tunelech).

0/0
11.12.2012 23:38

R86o51b53e50r24t 96K45u80r74f86ü71r40s72t 3458694461568

Co ma stanice Petriny spolecneho s Petrinami? Vzdyt je na Brevnove.

0/−7
11.12.2012 9:54

M63a24r42e76k 93H24r15u79b46y 6197222781298

V tomhle projektu je tezke hledat logiku - stavi se proto, aby Jancikovi zvysila cenu nemovitosti... :-/

+6/−1
11.12.2012 9:56

A44l30b80e54r83t 54C79e93c26h52l 1893101867508

Je na Sídlišti Petřiny

+5/0
11.12.2012 12:17

J57a28n 53Č69e39k49a33l 7599515364894

A to je vážně tak důležité, aby nebyl "průvan", když přijíždí vlak? Mně to přijde spíš jako takový ekvivalent protihlukové stěny u dálnice v polích - zdánlivě prospěšná věc, ale ve skutečnosti jen zástěrka pro zvýšení nákladů...

+2/−8
11.12.2012 9:31

J92a36k48u70b 76Š86a32f11a55n52d50a 7585287611251

Tak ono to asi nebude jen kvůli průvanu. Tím, že metro nemusí tlačit tolik vzduchu na velkou vzdálenost ušetří nějakou elektrickou energii. Z tohoto pohledu by byl nejlepší společný tunel.

+9/0
11.12.2012 9:39

J65a62n 46Č70e52k76a16l 7739565604924

no nevím, ten odpor vzduchu samozřejmě asi není úplně zanedbatelný, ale že by dělal tolik, aby se vyplatilo stavět za x mega (spíš desítek mega) odvětrávací štoly?

Ano, pokud by to byly zároveň třeba únikové východy, nebo tak něco, tak budiž...

+2/−9
11.12.2012 9:43

M49a82r39e94k 83H77r54u63b89y 6277412321488

Proc platit CEZu, kdyz muzes platit Metrostavu ;-)

+5/−1
11.12.2012 9:57

T65o66m97á41š 97U16r68b34á17n24e83k 1695234808832

Ono to tak je, z požárního hlediska slouží tyto propojky v případě požáru jako úniková cesta a protipožární uzávěry.

+1/0
11.12.2012 19:37

M22a86r62t90i19n 83K46a49r71á59s67e72k 9138633718968

On ten pruvan neni yas tak spatny, diky tomu metro prijemne vetra, a neni tam vydychany vzduch na umreni jako treba v londyne (i kdyz tech faktoru co na to maji vliv je vic)....

+3/−1
11.12.2012 9:21

S34t39e97p15a84n 78T74o74t49h 8918679415688

Nedavno sem cetl, ze v nekterych mistech metra v Londyne je jeste puvodni vzduch, protoze se tam nema jak dostat cerstvy... hodne zajimavy. Dalsi zajimavosti jsou nektere linky, ktere maji puvodni tvar z pocatku metra a vlaky jsou jim prizpusobeny tvarem. Na to sem ziral, jak do toho otvoru vjede vlak, ktery je jen o centimetry mensi... parada.

+2/0
11.12.2012 10:24

T55o34m70á96š 70M50o13r63a49v22č64í29k 3277356803405

Divím se, že na ten původní vzduch ještě nezareagoval nějaký aerodynamik:) Ale nevím, třeba tam mají nějaké vzduchotěsná místa.

0/0
11.12.2012 15:31

P43a64v69e45l 26D58e40u25t75s97c43h 8212869501279

Nebo nějaký biolog. To už musí být za těch 100+ let řádně vydýchané ;-)

0/0
11.12.2012 16:24
Foto

P25a14v80e26l 35Č95e75r42n22í68k 1438835260420

Já doteď myslel že je průvan užitečný - jakmile ucítí člověk průvan, ví že se něco blíží a tak ví, že si má dát pozor a nevstupovat ke kolejišti.

+7/−5
11.12.2012 9:11

K84a66r52e93l 44O16e36s96t95e51r95r93e55i30c71h17e90r 3754979949489

To jo, ale toho pruvanu nesmi byt tolik, aby Te to odfouklo a ty musel zas dobihat k metru z ulice ;-)

OK, malicko prehnane, ale napr. za dobre konstelace hvezd se da stat ve dverich do Radlicke pod skoro 40° naklonem ;-)

+1/0
11.12.2012 15:14

P24a45v19e55l 43M67a32l56e76č82e73k 1234815897405

Úžasný prostory! Nechal bych tu zastávku tak jak je, nepřikrášlenou :) Rád bych se tím tunelem proběhl, musí to být super! R^

+19/0
11.12.2012 8:14

P89a27v52e44l 90N27o17v38á29k 4403508545691

Ja mam ten pruvan rad, v lete to prijemne ochlazuje :)

+10/0
11.12.2012 7:14

F15r76a66n84t31i93š70e31k 43L47u11f48t 5137509294686

Vzhledem k hmotnosti vzduchu to zvyšuje spotřebu energie soupravy a prodražuje dopravu

+6/0
11.12.2012 8:55

M31a80r72t40i40n 26J73i33z63d14n30ý 3165171881246

a Luft vi o cem mluvi:-)

+29/−1
11.12.2012 8:57

P91a22v62e51l 98N25o88v90á86k 4293198565781

No jestli se nepletu, tak pointa nebyla v tom, ze z tunelu metra se odsaje vzduch :D

0/0
11.12.2012 10:04

F51r95a86n76t87i68š97e59k 77L24u38f87t 5137429314276

On se neodsaje, ale pokud se omezí jeho proudění tak tolik nevadí

+2/0
11.12.2012 11:38

J72a63n 23Ř53e32z18n35í50č97e29k 3521421883840

Smekam pred lidmi, kteri dokazou podobne technologicke kousky jako stavba metra. Je az neuveritelne, kolik je za tim prace, na co vsechno se musi myslet a kolik problemu resit. Zvlast obdivuhodna je prace inzenyru a techniku pred vice jak 40 lety, kdy se zacinalo stavet a nebyly prakticky zadne zkusenosti. Metro pro me zustava technologickym zazrakem, ktery spouste lidem muze pripadat vsedni a obycejne, ale pri zamysleni se a nahlednuti do problematiky clovek zira...

+28/0
11.12.2012 6:06

A21l31e68š 93D80o67h26n52a28l 6478906644245

40? Přidejte 100 let a zajeďte si do Londýna, příp. http://worldtravelmaps.info/wp-content/uploads/2012/08/London-Underground-Map.gif

+4/−2
11.12.2012 7:45

P97a34v62e95l 82V67a73j24n64e95r 4130552434697

...nebo do Paříže. ;-)

+3/−1
11.12.2012 8:48

P45a77v67e25l 64F70a91r13a 9174295188618

... nebo do Budapešti! ;-)

+5/−2
11.12.2012 9:10

P62a10v29e45l 75K62r67a92u37s 8263450325691

...nebo do Podolí! :D Do prdele to je zima :-D

+8/0
11.12.2012 10:56

M74a24r70t55i34n 65C47e47r96v79e74n59y 2313358926328

Budapestske metro je fakt docela hruza.

0/0
11.12.2012 18:59

M26a42r87t31i14n 72N93e29r30m49u87t 9497417298419

budapešťské bylo kopáno shora a potom zastřešeno....

0/0
15.4.2013 9:45

F45r55a89n55t30i56š81e63k 69L23u65f29t 5547849534376

Je to takový paradox. Co všechno vědci a inženýři dokáží objevit, vymyslet, zkonstruovat ale o nejdůležitějších věcech rozhodují politikové, diletanti, zloději

+21/−1
11.12.2012 8:56

R73e70n42é 98C12v44r48k70a50l 9766369146256

Smůla je, že politikové rozhodli právě o této trase tak nesmyslně, že veškerá práce inženýrů na ní jde dopředu vniveč:-(

+2/0
11.12.2012 11:49

M97i64c60h42a24l 75S44t47r11a47k44a 7780270174483

Co je na teto trase spatneho? Me prijde ze je ku prospechu.

0/−1
11.12.2012 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.