Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V novém metru nebude průvan. Každých 200 metrů je totiž „odfuk“

Hrubá stavba stanice metra Petřiny je včetně obratového tunelu dlouhá jako čtyři fotbalová hřiště. Bude vypadat jako Kobylisy, jen je celkově větší. Ve třetím dílu miniseriálu o prodloužení metra vám také ukážeme, jak se nově bojuje s nepříjemným průvanem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o76m15á12š 96K35a14ň90k25a 2547372139106

Tak to jsem zvědav, jak to bude v realu vypadat. Pěkné fotky!R^

0/0
14.12.2012 15:25

J92i15ř76í 34K66o52c53u85r61e23k 6455854425628

Jednoutkou plochy nebo délky je fotbalové hřiště, jednotkou objemu škoní třída.

Spočítejte výšku hladiny: Voda o objemu "školní třídy" zaplní plochu "fotbalového hřiště". Výsledek uveďte v "kotnících" 8-o

+2/0
12.12.2012 11:06

M19a85r49t87i57n 48V38e23i45s81s 2527556595913

Paráda, tomu se říká POMNÍK. Metro do již obsloužených oblastí, bez konečné stanice (prý někdy za sto let na letišti), plné technických serepetiček, bez kterých by se vše obešelo, a navíc pro většinu byvatel zhoršující dopravní obslužnost.

-

Bravo, Béme a Chalupo!

http://g.idnes.cz/u/disk/vomit-smile.gif

0/0
12.12.2012 7:08


M70a97r63e67k 34H17r83u54b93y 6467792331638

Tenhle postup se jiz na Cecku osvedcil ;-)

0/0
12.12.2012 13:49

M80a96r31t85i70n 56P42á34t40ý 7334226421

Dobrý den, jestli je zájem mohu poskytnou knihu Fyzikálních tabulek.V

+3/−1
11.12.2012 19:20

J68a27k65u56b 15M78i91c29h17á48l44e18k 6777868860612

Koukám, že i na technetu se vyskytují divné novinářské jednotky, čekal bych, že alespoň tady budou používány metry čtvereční namísto fotbalových hřišť. Nehledě na to, že fotbalové hřiště může nabývat rozlohy od 4050 m2 do 10800 m2.

+6/−1
11.12.2012 15:29

A11l61b15e50r89t 84C47e51c98h87l 1183821497558

Souhlas. Tímto se Technet shazuje na úroveň rádobynovinářů z ostatních rubrik.

+4/0
11.12.2012 15:43

J58a56n 77P26r17a59v26d79a 2771677493766

... celková délka Petřin i s obratovým tunelem včetně větrání 403 metrů. Koukám, pán se rád hádá s rádiem

+1/0
11.12.2012 20:58

A20l49b90e34r41t 26C40e97c55h54l 1223341647918

To se týká spíš Vás. Délka fotbalového hřiště také není jednotná míra, rozptyl je 90-120 m. Čili je to opět jednotka naprosto nevhodná pro nějáká přirovnání. Navíc to není jediné nesmyslné přirovnání, ještě je tam tuším něco o školních třídách, což je samozřejmě taky obskurní krávovina.

+4/0
11.12.2012 23:36

M94a89r57t90i55n 44S38o93u93š29e73k 8208933599695

To jsem tedy zvědav.

.

Před otevřením Depa Hostivař byly noviny také plné oslavných řečí, jak to je geniálně vyřešené. A realita?

.

Stát tam na nástupišti je za trest. Když je venku +30, ještě to jde, ale jakmile teploty klesnou pod nulu, tak je z toho simulátor Sibiře. Budova, ve které je o 20 stupňů míň než venku, porušuje fyzikální zákony a přesto existuje!

+4/0
11.12.2012 15:07

K87a61r23e31l 78H92e29i11n12i77g15e 2561982709234

Docela by mě zajímalo, jak je podle autora článku velká ta „průměrná školní třída“, a za jakých fyzikálních podmínek, že v ní je hmotnost vzduchu 300 až 400 kg. Školní třída - divná fyzikální veličina.8-o

+5/0
11.12.2012 14:37

K26a74r57e66l 86O28e59s57t17e50r75r80e59i71c34h12e62r 3844499119439

to by zhruba mohlo odpovidat... vyska 4m sirka min. 6 (co pamatuji 3 lavice vedle sebe jeste s ulickama) delka vetsi nez sirka 8m? to by delalo hmmm 192m3 kubik vzduchu je obvykle myslim neco pres kilo. no tak 300-400kg mi vychazi spis na dost velkou tridu, ale v klasicke ucebne uz jsem nejaky patek nebyl, tak nevim jiste....

0/0
11.12.2012 15:24

M26a72r97t74i43n 35C30e49r45v63e18n34y 2383738846748

Hmotnost sucheho vzduchu je 1.276kg/m3, zpetne pri vysce mistnosti 3m mi vychazi takova klasicka trida ma 92m2. Asi jsem chodil do neklasicke.

+1/0
11.12.2012 18:53

J12a97n 50P74r85a84v40d47a 2311897423756

... nebo jste chodil do třídy, která vznikla z kabinetu. Běžná velikost je cca

7x 11x3,5=269,5m3 ... cca 344 kg vzduchu

+1/0
11.12.2012 20:47
Foto

P12a96v84e31l 27K88a93s56í89k90, 13T51e14c83h14n19e63t40.83c42z

Rosťa je učitel fyziky, takže tuhle "jednotku" v tomto případě chápu.

0/0
16.12.2012 8:43

V93l25a91d34i69m87í31r 57H30o29l88ý 8254681116517

Kdyby potom hned pokračovali na letiště. Ale toho se asi hned tak nedočkáme, že?

+2/−2
11.12.2012 11:03

R12u88d64a 42S14l70a66v17í64k 5853188626551

To ne, taxikáři to nedovolí...

+2/−1
11.12.2012 11:27

A77l12b93e39r25t 35C86e15c59h61l 1383671467368

Nedočkáte. Už tohle trasování do Motola je ekonomický i dopravní nesmysl. Vést to až na letiště je nesmysl tuplem. V dobách, kdy nejsou peníze na nic, tohle jen tak neprojde. Na letiště by mohla vést rychlodrágha v rozsahu Veleslavín - Letiště. To by bylo asi tak nejrozumnější.

+5/−4
11.12.2012 12:20

M70a12r86t81i13n 41C81e16r73v75e51n37y 2333578836688

No kdyby tam vedlo metro, tak bych mozna uvazoval o tom, tam jet metrem :-) Ale abych nekolikrat prestupoval a cekal na perone jenom kvuli vasi radosti (asi jste z Kladna), tak to asi ne. Doposud jsem na letiste jezdil autem, tak budu jezdit i nadale.

0/0
11.12.2012 18:55

A64l27b51e37r35t 74C66e44c95h15l 1773141157308

Z Kladna nejsem. Vést metro na letiště je ekonomicky hodně mimo realitu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby vedla rychlodráha až do centa, ale to taky teď nikdo nezaplatí (většina trasy na Praze 6 by byla v tunelech).

0/0
11.12.2012 23:38

R53o16b11e37r37t 76K63u63r46f49ü75r70s88t 3618774901778

Co ma stanice Petriny spolecneho s Petrinami? Vzdyt je na Brevnove.

0/−7
11.12.2012 9:54

M72a47r38e78k 87H76r96u66b72y 6367962601588

V tomhle projektu je tezke hledat logiku - stavi se proto, aby Jancikovi zvysila cenu nemovitosti... :-/

+6/−1
11.12.2012 9:56

A76l75b32e59r51t 97C76e75c77h53l 1193181907778

Je na Sídlišti Petřiny

+5/0
11.12.2012 12:17

J22a26n 22Č75e51k98a10l 7849605154144

A to je vážně tak důležité, aby nebyl "průvan", když přijíždí vlak? Mně to přijde spíš jako takový ekvivalent protihlukové stěny u dálnice v polích - zdánlivě prospěšná věc, ale ve skutečnosti jen zástěrka pro zvýšení nákladů...

+2/−8
11.12.2012 9:31

J65a39k13u70b 64Š49a66f12a87n72d98a 7475397201791

Tak ono to asi nebude jen kvůli průvanu. Tím, že metro nemusí tlačit tolik vzduchu na velkou vzdálenost ušetří nějakou elektrickou energii. Z tohoto pohledu by byl nejlepší společný tunel.

+9/0
11.12.2012 9:39

J58a90n 25Č26e54k85a68l 7729155234134

no nevím, ten odpor vzduchu samozřejmě asi není úplně zanedbatelný, ale že by dělal tolik, aby se vyplatilo stavět za x mega (spíš desítek mega) odvětrávací štoly?

Ano, pokud by to byly zároveň třeba únikové východy, nebo tak něco, tak budiž...

+2/−9
11.12.2012 9:43

M15a12r14e22k 77H82r65u71b84y 6967892661868

Proc platit CEZu, kdyz muzes platit Metrostavu ;-)

+5/−1
11.12.2012 9:57

T28o30m14á88š 21U51r39b80á83n30e83k 1345214508952

Ono to tak je, z požárního hlediska slouží tyto propojky v případě požáru jako úniková cesta a protipožární uzávěry.

+1/0
11.12.2012 19:37

M82a75r60t11i57n 39K21a27r38á54s84e18k 9238403628728

On ten pruvan neni yas tak spatny, diky tomu metro prijemne vetra, a neni tam vydychany vzduch na umreni jako treba v londyne (i kdyz tech faktoru co na to maji vliv je vic)....

+3/−1
11.12.2012 9:21

S71t16e81p95a21n 72T75o44t13h 8308709445248

Nedavno sem cetl, ze v nekterych mistech metra v Londyne je jeste puvodni vzduch, protoze se tam nema jak dostat cerstvy... hodne zajimavy. Dalsi zajimavosti jsou nektere linky, ktere maji puvodni tvar z pocatku metra a vlaky jsou jim prizpusobeny tvarem. Na to sem ziral, jak do toho otvoru vjede vlak, ktery je jen o centimetry mensi... parada.

+2/0
11.12.2012 10:24

T79o28m11á86š 93M52o11r66a36v34č77í47k 3887456103745

Divím se, že na ten původní vzduch ještě nezareagoval nějaký aerodynamik:) Ale nevím, třeba tam mají nějaké vzduchotěsná místa.

0/0
11.12.2012 15:31

P96a83v91e57l 42D25e36u27t43s57c50h 8382539931699

Nebo nějaký biolog. To už musí být za těch 100+ let řádně vydýchané ;-)

0/0
11.12.2012 16:24
Foto

P80a52v70e10l 28Č88e92r28n86í94k 1528745650550

Já doteď myslel že je průvan užitečný - jakmile ucítí člověk průvan, ví že se něco blíží a tak ví, že si má dát pozor a nevstupovat ke kolejišti.

+7/−5
11.12.2012 9:11

K93a97r70e87l 49O15e52s52t41e57r25r55e75i85c20h13e62r 3494589399739

To jo, ale toho pruvanu nesmi byt tolik, aby Te to odfouklo a ty musel zas dobihat k metru z ulice ;-)

OK, malicko prehnane, ale napr. za dobre konstelace hvezd se da stat ve dverich do Radlicke pod skoro 40° naklonem ;-)

+1/0
11.12.2012 15:14

P45a17v53e78l 98M94a82l65e85č16e68k 1464355167855

Úžasný prostory! Nechal bych tu zastávku tak jak je, nepřikrášlenou :) Rád bych se tím tunelem proběhl, musí to být super! R^

+19/0
11.12.2012 8:14

P77a33v82e48l 48N44o17v30á10k 4443688875381

Ja mam ten pruvan rad, v lete to prijemne ochlazuje :)

+10/0
11.12.2012 7:14

F84r57a83n53t10i89š89e26k 57L31u70f98t 5267479704616

Vzhledem k hmotnosti vzduchu to zvyšuje spotřebu energie soupravy a prodražuje dopravu

+6/0
11.12.2012 8:55

M25a34r71t26i30n 31J31i74z19d20n60ý 3385201131196

a Luft vi o cem mluvi:-)

+29/−1
11.12.2012 8:57

P51a46v88e63l 85N33o76v10á54k 4783718795941

No jestli se nepletu, tak pointa nebyla v tom, ze z tunelu metra se odsaje vzduch :D

0/0
11.12.2012 10:04

F73r40a95n56t26i64š11e43k 20L30u38f62t 5367189444886

On se neodsaje, ale pokud se omezí jeho proudění tak tolik nevadí

+2/0
11.12.2012 11:38

J39a60n 15Ř54e22z29n62í37č83e84k 3371481343260

Smekam pred lidmi, kteri dokazou podobne technologicke kousky jako stavba metra. Je az neuveritelne, kolik je za tim prace, na co vsechno se musi myslet a kolik problemu resit. Zvlast obdivuhodna je prace inzenyru a techniku pred vice jak 40 lety, kdy se zacinalo stavet a nebyly prakticky zadne zkusenosti. Metro pro me zustava technologickym zazrakem, ktery spouste lidem muze pripadat vsedni a obycejne, ale pri zamysleni se a nahlednuti do problematiky clovek zira...

+28/0
11.12.2012 6:06

A41l25e59š 10D59o25h41n20a24l 6288666344825

40? Přidejte 100 let a zajeďte si do Londýna, příp. http://worldtravelmaps.info/wp-content/uploads/2012/08/London-Underground-Map.gif

+4/−2
11.12.2012 7:45

P54a76v68e71l 40V36a62j19n92e82r 4780212104167

...nebo do Paříže. ;-)

+3/−1
11.12.2012 8:48

P52a55v11e54l 40F80a29r47a 9644485428798

... nebo do Budapešti! ;-)

+5/−2
11.12.2012 9:10

P88a58v18e75l 44K88r79a18u79s 8453660395901

...nebo do Podolí! :D Do prdele to je zima :-D

+8/0
11.12.2012 10:56

M87a15r23t56i94n 90C63e87r93v57e60n63y 2303948656388

Budapestske metro je fakt docela hruza.

0/0
11.12.2012 18:59

M16a81r48t14i95n 93N75e14r39m78u23t 9487827468169

budapešťské bylo kopáno shora a potom zastřešeno....

0/0
15.4.2013 9:45

F87r71a63n51t75i15š89e68k 57L78u91f94t 5107569224246

Je to takový paradox. Co všechno vědci a inženýři dokáží objevit, vymyslet, zkonstruovat ale o nejdůležitějších věcech rozhodují politikové, diletanti, zloději

+21/−1
11.12.2012 8:56

R92e23n78é 73C63v28r34k93a93l 9396199276266

Smůla je, že politikové rozhodli právě o této trase tak nesmyslně, že veškerá práce inženýrů na ní jde dopředu vniveč:-(

+2/0
11.12.2012 11:49

M56i50c71h90a65l 52S89t32r25a22k89a 7350130984743

Co je na teto trase spatneho? Me prijde ze je ku prospechu.

0/−1
11.12.2012 16:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.