Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V novém metru nebude průvan. Každých 200 metrů je totiž „odfuk“

Hrubá stavba stanice metra Petřiny je včetně obratového tunelu dlouhá jako čtyři fotbalová hřiště. Bude vypadat jako Kobylisy, jen je celkově větší. Ve třetím dílu miniseriálu o prodloužení metra vám také ukážeme, jak se nově bojuje s nepříjemným průvanem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T46o98m80á23š 66K58a42ň40k42a 2767632499696

Tak to jsem zvědav, jak to bude v realu vypadat. Pěkné fotky!R^

0/0
14.12.2012 15:25

J79i96ř11í 49K22o62c52u15r61e50k 6535304895298

Jednoutkou plochy nebo délky je fotbalové hřiště, jednotkou objemu škoní třída.

Spočítejte výšku hladiny: Voda o objemu "školní třídy" zaplní plochu "fotbalového hřiště". Výsledek uveďte v "kotnících" 8-o

+2/0
12.12.2012 11:06

M29a46r11t31i37n 12V49e16i83s69s 2687716705153

Paráda, tomu se říká POMNÍK. Metro do již obsloužených oblastí, bez konečné stanice (prý někdy za sto let na letišti), plné technických serepetiček, bez kterých by se vše obešelo, a navíc pro většinu byvatel zhoršující dopravní obslužnost.

-

Bravo, Béme a Chalupo!

http://g.idnes.cz/u/disk/vomit-smile.gif

0/0
12.12.2012 7:08

M90a55r65e49k 65H12r69u11b96y 6367492941248

Tenhle postup se jiz na Cecku osvedcil ;-)

0/0
12.12.2012 13:49

M60a94r55t59i32n 47P38á95t39ý 7204486601

Dobrý den, jestli je zájem mohu poskytnou knihu Fyzikálních tabulek.V

+3/−1
11.12.2012 19:20

J98a63k95u37b 42M77i50c56h61á59l94e10k 6867278290272

Koukám, že i na technetu se vyskytují divné novinářské jednotky, čekal bych, že alespoň tady budou používány metry čtvereční namísto fotbalových hřišť. Nehledě na to, že fotbalové hřiště může nabývat rozlohy od 4050 m2 do 10800 m2.

+6/−1
11.12.2012 15:29

A31l19b60e35r23t 51C53e59c33h46l 1303421747748

Souhlas. Tímto se Technet shazuje na úroveň rádobynovinářů z ostatních rubrik.

+4/0
11.12.2012 15:43

J79a16n 14P49r12a16v42d68a 2291847913436

... celková délka Petřin i s obratovým tunelem včetně větrání 403 metrů. Koukám, pán se rád hádá s rádiem

+1/0
11.12.2012 20:58

A63l64b94e68r41t 12C29e16c85h77l 1833351197548

To se týká spíš Vás. Délka fotbalového hřiště také není jednotná míra, rozptyl je 90-120 m. Čili je to opět jednotka naprosto nevhodná pro nějáká přirovnání. Navíc to není jediné nesmyslné přirovnání, ještě je tam tuším něco o školních třídách, což je samozřejmě taky obskurní krávovina.

+4/0
11.12.2012 23:36

M14a71r89t21i44n 75S80o80u53š89e59k 8848213869585

To jsem tedy zvědav.

.

Před otevřením Depa Hostivař byly noviny také plné oslavných řečí, jak to je geniálně vyřešené. A realita?

.

Stát tam na nástupišti je za trest. Když je venku +30, ještě to jde, ale jakmile teploty klesnou pod nulu, tak je z toho simulátor Sibiře. Budova, ve které je o 20 stupňů míň než venku, porušuje fyzikální zákony a přesto existuje!

+4/0
11.12.2012 15:07

K12a33r68e91l 58H86e58i89n90i43g11e 2361872969954

Docela by mě zajímalo, jak je podle autora článku velká ta „průměrná školní třída“, a za jakých fyzikálních podmínek, že v ní je hmotnost vzduchu 300 až 400 kg. Školní třída - divná fyzikální veličina.8-o

+5/0
11.12.2012 14:37

K79a94r93e96l 44O51e56s84t18e20r61r20e73i44c83h30e25r 3704149629199

to by zhruba mohlo odpovidat... vyska 4m sirka min. 6 (co pamatuji 3 lavice vedle sebe jeste s ulickama) delka vetsi nez sirka 8m? to by delalo hmmm 192m3 kubik vzduchu je obvykle myslim neco pres kilo. no tak 300-400kg mi vychazi spis na dost velkou tridu, ale v klasicke ucebne uz jsem nejaky patek nebyl, tak nevim jiste....

0/0
11.12.2012 15:24

M90a75r32t95i23n 79C55e20r17v87e83n84y 2723948646868

Hmotnost sucheho vzduchu je 1.276kg/m3, zpetne pri vysce mistnosti 3m mi vychazi takova klasicka trida ma 92m2. Asi jsem chodil do neklasicke.

+1/0
11.12.2012 18:53

J75a44n 11P27r24a57v40d47a 2221237163706

... nebo jste chodil do třídy, která vznikla z kabinetu. Běžná velikost je cca

7x 11x3,5=269,5m3 ... cca 344 kg vzduchu

+1/0
11.12.2012 20:47
Foto

P28a39v32e35l 87K14a14s72í97k83, 63T95e46c76h30n36e75t47.78c78z

Rosťa je učitel fyziky, takže tuhle "jednotku" v tomto případě chápu.

0/0
16.12.2012 8:43

V95l53a79d68i85m47í60r 60H37o20l81ý 8164191366797

Kdyby potom hned pokračovali na letiště. Ale toho se asi hned tak nedočkáme, že?

+2/−2
11.12.2012 11:03

R84u62d95a 80S67l31a66v13í22k 5483638496931

To ne, taxikáři to nedovolí...

+2/−1
11.12.2012 11:27

A31l63b10e42r44t 20C26e48c69h45l 1863371527758

Nedočkáte. Už tohle trasování do Motola je ekonomický i dopravní nesmysl. Vést to až na letiště je nesmysl tuplem. V dobách, kdy nejsou peníze na nic, tohle jen tak neprojde. Na letiště by mohla vést rychlodrágha v rozsahu Veleslavín - Letiště. To by bylo asi tak nejrozumnější.

+5/−4
11.12.2012 12:20

M62a25r76t54i68n 65C90e66r40v94e78n56y 2213918416408

No kdyby tam vedlo metro, tak bych mozna uvazoval o tom, tam jet metrem :-) Ale abych nekolikrat prestupoval a cekal na perone jenom kvuli vasi radosti (asi jste z Kladna), tak to asi ne. Doposud jsem na letiste jezdil autem, tak budu jezdit i nadale.

0/0
11.12.2012 18:55

A14l46b53e38r96t 37C76e47c95h91l 1873191497758

Z Kladna nejsem. Vést metro na letiště je ekonomicky hodně mimo realitu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby vedla rychlodráha až do centa, ale to taky teď nikdo nezaplatí (většina trasy na Praze 6 by byla v tunelech).

0/0
11.12.2012 23:38

R68o37b91e68r51t 36K66u78r97f57ü36r90s68t 3308844321278

Co ma stanice Petriny spolecneho s Petrinami? Vzdyt je na Brevnove.

0/−7
11.12.2012 9:54

M84a17r65e98k 42H97r55u47b84y 6777792621808

V tomhle projektu je tezke hledat logiku - stavi se proto, aby Jancikovi zvysila cenu nemovitosti... :-/

+6/−1
11.12.2012 9:56

A56l51b90e70r66t 85C87e69c65h73l 1603161877278

Je na Sídlišti Petřiny

+5/0
11.12.2012 12:17

J47a37n 17Č91e24k78a17l 7799535504424

A to je vážně tak důležité, aby nebyl "průvan", když přijíždí vlak? Mně to přijde spíš jako takový ekvivalent protihlukové stěny u dálnice v polích - zdánlivě prospěšná věc, ale ve skutečnosti jen zástěrka pro zvýšení nákladů...

+2/−8
11.12.2012 9:31

J69a81k54u83b 72Š56a14f97a50n16d44a 7295127431961

Tak ono to asi nebude jen kvůli průvanu. Tím, že metro nemusí tlačit tolik vzduchu na velkou vzdálenost ušetří nějakou elektrickou energii. Z tohoto pohledu by byl nejlepší společný tunel.

+9/0
11.12.2012 9:39

J61a60n 20Č55e58k20a25l 7609275404924

no nevím, ten odpor vzduchu samozřejmě asi není úplně zanedbatelný, ale že by dělal tolik, aby se vyplatilo stavět za x mega (spíš desítek mega) odvětrávací štoly?

Ano, pokud by to byly zároveň třeba únikové východy, nebo tak něco, tak budiž...

+2/−9
11.12.2012 9:43

M62a10r55e10k 12H11r58u11b83y 6417132961198

Proc platit CEZu, kdyz muzes platit Metrostavu ;-)

+5/−1
11.12.2012 9:57

T69o62m65á81š 81U27r35b72á93n61e28k 1955334948392

Ono to tak je, z požárního hlediska slouží tyto propojky v případě požáru jako úniková cesta a protipožární uzávěry.

+1/0
11.12.2012 19:37

M26a19r63t23i90n 19K55a58r96á48s14e84k 9288273128928

On ten pruvan neni yas tak spatny, diky tomu metro prijemne vetra, a neni tam vydychany vzduch na umreni jako treba v londyne (i kdyz tech faktoru co na to maji vliv je vic)....

+3/−1
11.12.2012 9:21

S64t51e50p92a92n 38T43o43t91h 8668979105818

Nedavno sem cetl, ze v nekterych mistech metra v Londyne je jeste puvodni vzduch, protoze se tam nema jak dostat cerstvy... hodne zajimavy. Dalsi zajimavosti jsou nektere linky, ktere maji puvodni tvar z pocatku metra a vlaky jsou jim prizpusobeny tvarem. Na to sem ziral, jak do toho otvoru vjede vlak, ktery je jen o centimetry mensi... parada.

+2/0
11.12.2012 10:24

T58o76m16á71š 42M90o30r27a22v86č62í20k 3657266763955

Divím se, že na ten původní vzduch ještě nezareagoval nějaký aerodynamik:) Ale nevím, třeba tam mají nějaké vzduchotěsná místa.

0/0
11.12.2012 15:31

P97a18v70e11l 96D76e55u40t12s10c82h 8752709561919

Nebo nějaký biolog. To už musí být za těch 100+ let řádně vydýchané ;-)

0/0
11.12.2012 16:24
Foto

P18a73v10e30l 41Č41e52r36n95í83k 1808765870390

Já doteď myslel že je průvan užitečný - jakmile ucítí člověk průvan, ví že se něco blíží a tak ví, že si má dát pozor a nevstupovat ke kolejišti.

+7/−5
11.12.2012 9:11

K37a75r60e46l 44O83e95s96t13e15r12r45e14i70c58h25e58r 3704299779889

To jo, ale toho pruvanu nesmi byt tolik, aby Te to odfouklo a ty musel zas dobihat k metru z ulice ;-)

OK, malicko prehnane, ale napr. za dobre konstelace hvezd se da stat ve dverich do Radlicke pod skoro 40° naklonem ;-)

+1/0
11.12.2012 15:14

P20a44v84e44l 52M70a21l86e29č29e87k 1264135357495

Úžasný prostory! Nechal bych tu zastávku tak jak je, nepřikrášlenou :) Rád bych se tím tunelem proběhl, musí to být super! R^

+19/0
11.12.2012 8:14

P45a41v86e59l 94N15o68v96á83k 4363708935211

Ja mam ten pruvan rad, v lete to prijemne ochlazuje :)

+10/0
11.12.2012 7:14

F47r22a60n98t98i28š91e90k 25L92u72f72t 5197769834266

Vzhledem k hmotnosti vzduchu to zvyšuje spotřebu energie soupravy a prodražuje dopravu

+6/0
11.12.2012 8:55

M85a42r77t31i22n 83J71i20z34d72n29ý 3235601571736

a Luft vi o cem mluvi:-)

+29/−1
11.12.2012 8:57

P58a59v72e73l 67N30o88v96á21k 4443338525671

No jestli se nepletu, tak pointa nebyla v tom, ze z tunelu metra se odsaje vzduch :D

0/0
11.12.2012 10:04

F24r50a27n31t52i20š51e58k 48L80u37f75t 5117369354786

On se neodsaje, ale pokud se omezí jeho proudění tak tolik nevadí

+2/0
11.12.2012 11:38

J14a41n 42Ř51e44z23n98í44č18e62k 3361881303420

Smekam pred lidmi, kteri dokazou podobne technologicke kousky jako stavba metra. Je az neuveritelne, kolik je za tim prace, na co vsechno se musi myslet a kolik problemu resit. Zvlast obdivuhodna je prace inzenyru a techniku pred vice jak 40 lety, kdy se zacinalo stavet a nebyly prakticky zadne zkusenosti. Metro pro me zustava technologickym zazrakem, ktery spouste lidem muze pripadat vsedni a obycejne, ale pri zamysleni se a nahlednuti do problematiky clovek zira...

+28/0
11.12.2012 6:06

A97l69e25š 56D69o16h51n76a13l 6188986344765

40? Přidejte 100 let a zajeďte si do Londýna, příp. http://worldtravelmaps.info/wp-content/uploads/2012/08/London-Underground-Map.gif

+4/−2
11.12.2012 7:45

P31a96v71e41l 93V19a92j79n12e81r 4170542254157

...nebo do Paříže. ;-)

+3/−1
11.12.2012 8:48

P18a67v25e31l 30F25a50r21a 9214285418308

... nebo do Budapešti! ;-)

+5/−2
11.12.2012 9:10

P83a11v11e32l 43K26r66a90u11s 8723760685271

...nebo do Podolí! :D Do prdele to je zima :-D

+8/0
11.12.2012 10:56

M94a50r40t26i61n 70C41e63r96v82e61n81y 2873828836658

Budapestske metro je fakt docela hruza.

0/0
11.12.2012 18:59

M20a77r40t20i20n 17N91e56r67m64u49t 9627237428419

budapešťské bylo kopáno shora a potom zastřešeno....

0/0
15.4.2013 9:45

F98r97a35n78t83i34š58e49k 86L76u32f10t 5497289434596

Je to takový paradox. Co všechno vědci a inženýři dokáží objevit, vymyslet, zkonstruovat ale o nejdůležitějších věcech rozhodují politikové, diletanti, zloději

+21/−1
11.12.2012 8:56

R11e80n32é 41C65v57r19k13a92l 9726609216186

Smůla je, že politikové rozhodli právě o této trase tak nesmyslně, že veškerá práce inženýrů na ní jde dopředu vniveč:-(

+2/0
11.12.2012 11:49

M31i65c83h63a55l 18S98t59r17a69k90a 7630870194673

Co je na teto trase spatneho? Me prijde ze je ku prospechu.

0/−1
11.12.2012 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.