Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft je znovu v hledáčku EU kvůli prohlížečům ve Windows

Antimonopolní úřad Evropské unie vyšetřuje společnost Microsoft ohledně možného porušení nařízení o nabídce internetových prohlížečů. Pokud ji shledá vinnou, může jí udělit pokutu kolem 10 procent příjmů společnosti, tedy v přepočtu 142 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

perverzak

Už abychom z EU vystoupili

a ze Schengenu také a měli konečně pokoj od všech pitomostí co vymyslí byrokrati v Bruselu. Je tam moc byrokratů, nemají co dělat, tak si vymýšlí hlouposti. Jak k tomu přijdou podniky co roky používají Word, že si najednou nemohou přečíst svoje vlastní dokumenty s příponou .doc? Ať jdou všichni tito myslitelé do bahen. Tam jim bude dobře, rašelina je dobrá na revma.;-D

0/0
30.10.2012 13:23

lucky_24

Microsoft ještě jednou

ještě by EU mohlo napadnout prověřit Nintendo, Sony a Microsoft, protože je přeci nefér, když si koupím hru, pak se mi rozseká konzole, koupím novou, ale rozhodnu se pro konkurenci a ty starý hry si už nezahraju, tu je tak strašně proti spotřebiteli, že to tak nemůžou nechat ;-D

0/0
27.10.2012 18:56

Leinad

No a co

Za závažný problém bych viděl dumping, tedy IE zdarma. ;-D

Můžu snad IE používat bez zakoupené licence na Win?

0/0
26.10.2012 13:38

whitemik

cekam zalobu na Google a jeho Android (resp. na vsechny OS)

ktery v sobe ma predinstalovany prohlizec ;-D [>-]Rv:-P

+2/0
25.10.2012 15:02

whitemik

Re: cekam zalobu na Google a jeho Android (resp. na vsechny OS)

spatna vlajka sakra.... EURv:-P

+1/0
25.10.2012 15:02

ttf

Re: cekam zalobu na Google a jeho Android (resp. na vsechny OS)

To je ale trochu jiný případ. Stejně tak jako tablety Microsoftu, který byly zmíněný.

0/0
28.10.2012 13:36

Artran

Ještě bych dodal...

... že Evropská komise Microsoft nezačala vyšetřovat jen tak samovolně, ale na stížnost společnosti Opera Software.

0/0
25.10.2012 14:47

Leinad

Re: Ještě bych dodal...

Jaký je v tom rozdíl?

Platí nějaké zákony (můžou se mi nelíbit, můžu volit někoho kdo je chce změnit), ale dokud platí, tak je budu využívat ve svůj prospěch. ;-D

0/0
26.10.2012 13:40

Artran

Re: Ještě bych dodal...

Nevím, jaký má být rozdíl v čem, ale navzdory tomu, že to je uvedeno v článku, tak si někteří myslí (protože článek zjevně vůbec nečetli), že Evropská komise sama z vlastního popudu začala vyšetřovat Microsoft (což není pravda, začala se tím zabývat, protože si stěžovala Opera). Pak se tu objevuje argumentace, proč se to týká jen internetového prohlížeče a proč ne třeba Malování nebo nějaké jiné dodávané aplikace a odpověď je v tomhle. S tím, co píšete, samozřejmě souhlasím.

0/0
26.10.2012 14:32

Artran

Původní zpráva

Koho by to zajímalo, tak původní shrnutí z r. 2009 pro veřejnost je zde: http://ec.europa.eu/competition/consumers/citizen_summary/cs.pdf

Původní antimonopolní opatření z r. 2009 zde:

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-09-1941_cs.htm

Stránky Evropské komise pokrývají toto téma zde:

http://ec.europa.eu/competition/consumers/web_browsers_choice_en.html

0/0
25.10.2012 14:29

libra74

EU

Nejsem extra velký fanda Microsoftu, ale tohle zavání jenom buzerací s cílem zalepit černou díru v rozpočtu Evropské buzerunie.

+2/0
25.10.2012 10:08

PiPiiiiiK

Re: EU

já už se ani nerozčiluju...to vážně nemá cenu

0/0
25.10.2012 10:31

Temelín ja

Re: EU

Přesně tak, přivedli Evropu plajte a tak budou pumpovat firmy na pokutách. Jak jsou směšní ukazuje už to, že jimk sice strašně vadí pitomé prohlížeče, ale SecureBoot je jim naprosto ukradenej;-D

0/0
25.10.2012 14:11

AES/EBU

Dorý fór by byl

kdyby se MS naštval, oželel zisk a zakázal prodej všech svých produktů do EU. To by mohlo položit celou evropskou byrokracii.;-)

+6/0
25.10.2012 9:42

l.g

Re: Dorý fór by byl

Ta asi i prvňáček si umí spočítat, že 7 miliard za pokutu je méně než nějakých 20 miliard z kšefu s EU. :-)

Rozhodně by to ale bylo vtipné a vedlo to k rychlejšímu konci Microsoftu.

Už vidím, jak všechny úřady EU zakazují používat formát .doc a .docx a lidi ve zbytku světa kvůli tomu instalují OpenOffice...

0/0
25.10.2012 10:27

PiPiiiiiK

Re: Dorý fór by byl

"k rychlejšímu konci Microsoftu" :-) To je jako by se ten konec blížil

0/0
25.10.2012 10:33

master19

Re: Dorý fór by byl

Všechno má svůj konec.

0/0
25.10.2012 11:12

PiPiiiiiK

Re: Dorý fór by byl

Po pravdě mě před 15 lety ani ve snu nenapadlo, že např. Kodak krachne ....

0/0
25.10.2012 11:39

Fiksem

Re: Dorý fór by byl

Kodak snad "krachnul" ? Na jaký materiál a od které firmy si myslíte, že se točí filmy u velkých filmových společností?

0/0
26.10.2012 12:27

l.g

Re: Dorý fór by byl

No ono si stačí uvědomit, že od relativního úspěchu s Windows 7 (zlomkového oproti třeba úspěchu WinXP z roku 2001) v roce 2009 tato společnost jde od jednoho propadáku k druhému bez jediného zásadnějšího úspěchu.

0/0
25.10.2012 14:41

computer

Re: Dorý fór by byl

Jo a druháček by si spočítal, že se by to znamenalo pro EU totální ostudu a konec komise, která by hned svoje stanovisko přehodnotila. To si buďte jist.

0/0
25.10.2012 10:48

l.g

Re: Dorý fór by byl

To je velká otázka. To vůbec není jisté.

Ostuda nikoho moc nezajímá. Té má EU už tak dost a nikoho to moc netrápí.

0/0
25.10.2012 14:35

Jožin z planin

Re: Dorý fór by byl

EU už dávno prosazuje otevřené formáty (hlavně Open Document). Akorát jen na papíře. Lidem ve zbytku světa by to bylo ukradené. Od určité verze umí MS Office s Open Document pracovat a Open Office zvládá základní práci s doc, docx a podobnými relativně slušně.

0/0
25.10.2012 11:15

l.g

Re: Dorý fór by byl

Připomeňme si, proč MS Office od určité verze umí pracovat s otevřeným formátem OpenOffice:

Protože řada států svého času zakázala Microsoftský formát .doc pro státní správu jako formát nesplňující mezinárodní standardy. To je vlastně také hlavní důvod, proč vznikl formát .docx. OpenOffice měl podporu .doc od samotného počátku. MS zavedl podporu .odt až po velmi silném klientském tlaku. Podpora .odt v MSOffice je vlastně prohra Microsoftu na poli otevřených formátů dokumentů.

+1/0
25.10.2012 14:32

Vanguard

Re: Dorý fór by byl

Jaké jsou ty mezinárodní standardy, které formát .doc neměl splňovat? Vždycky jsem myslel, že je to MS, kdo v této oblasti standardy tvoří...

+1/0
25.10.2012 14:46

Jožin z planin

Re: Dorý fór by byl

Otevřený formát. Co je uzavřené už z podstaty nemůže být standardem. U .doc v podstatě nikdo nevěděl, co si do toho Microsoft ukládá. Mohly tam být klidně Vaše hesla k bankovním účtům a nedalo by se to snadno zjistit. Také se nedal pořádně navrhnout jiný editor, který by .doc (po dejme tomu zaplacení licenčních poplatků) podporoval. To, že to hoši od Open Office rozkódovali na vlastní pěst, je vedlejší, dokumentace volně dostupná nebyla. .docx už otevřený je, takže proti němu už nemohli nic moc říct. Ale ozvala se firma, od které se Microsoft s .docx "inspiroval", takže pro sichr je v nových verzích už i Open Document.

+1/0
26.10.2012 13:15

Leinad

Re: Dorý fór by byl

Proti tomu, aby státní správa používala otevřený software, bych nebyl. ;-D

0/0
26.10.2012 13:43

niko7

lidi jde jen o peníze

IE je ve win integrován více, než jeden program. Bez něj by přestala fungovat spousta funkcí (poškodilo by to funkce mnoha programů). Cílem EU je, aby IE byl integrován a fungovala podpora pro jiné prohlížeče, ale odkaz na prohlížeč tam chyběl. Odkaz je zdarma. Plugin IE je používán dost často. Nejnovější technologie používají html 5 pro zobrazení obsahu aplikace (win 8). Pokud by odstranili IE důsledně, zůstane systém nefunkční. A na tom zbytku nepojede velmi pravděpodobně i většina prohlížečů.

0/0
25.10.2012 8:25

gogan

Re: lidi jde jen o peníze

Pletete si IE a proces explorer. Docela bežné ale zavádějící. Podpora html5 v IE taky mizerná (dynamické SVG, socket ... ), ale jinak souhlas. EU jim nemá co kecat do designu jejich produktu.

0/0
25.10.2012 10:08

l.g

Re: lidi jde jen o peníze

Proč by neměla EU kecat do něčeho, co má být používáno na jejím území? Microsoft v EU chce podnikat, tak holt bude muset plnit antimonopolní naříení země, kde chce dělat svůj byznys. Nic neobvyklého.

0/0
25.10.2012 10:15

gogan

Re: lidi jde jen o peníze

Ano s tím se dá souhlasit, ale volba prohlížeče mě přijde od úředníků jako vykazování činnosti, nebo humbuk který má odvést pozornost od opravdu monopolního chování MS. Už jsem to psal níže, obchodníci a výrobci hw dostanou "nálepku" certifikováno pro win jen pokud v UEFI znemožní vypnout volbu secure boot. (samozřejmě pokud deska UEFI má, ale bude časem na všech) . Zvláštní, že tohle nevadí v EU nikomu, ale triviální instalaci prohlížeče rozmáznou dokonale.

0/0
25.10.2012 10:28

Artran

Re: lidi jde jen o peníze

Jenže Microsoft neovládá UEFI. To málo, co o tom vím, je, že když se domlouval secure boot, tak u toho byl i Rad Hat. Navíc Microsoft sice tlačí na své prodejce, aby secure boot podporovali, ale zároveň, aby byla možnost secure boot vypnout. Microsoft si je tedy zcela zjevně vědom nebezpečí, že by mohl být popotahován a snaží se tomu vyhnout předem. Navíc otázka je, komu to vadí. Evropské Unii? Takto to přeci nestojí, nejprve musí být podána od někoho stížnost a pak se tím teprve začne Evropská komise zabývat (a nikde není řečeno, že to dopadne v neprospěch Microsoftu, viz výše). Je to prostě složitější.

0/0
25.10.2012 15:18

gogan

Re: lidi jde jen o peníze

No to je právě ten tlak na pilu. Celkem pěkně a krátce je o tom tady http://goo.gl/nJmQQ

0/0
25.10.2012 20:19

Leinad

Re: lidi jde jen o peníze

Ve starších verzích win byl iexplore a explorer skoro totéž, jinak zkompilované.

V XP bez SP, s IE6, funguje když se v průzkumníku do adresy zadá webová adresa, stejně jako v IE zadat do adresy cestu k místní složce. ;-D

0/0
26.10.2012 13:49

gogan

Re: lidi jde jen o peníze

Však to taky byla pořádná bezpečnostní díra ;-D a skoro totéž není totéž. Cesta ke složce funguje v pohodě pořád a ve všech prohlížečích.

0/0
26.10.2012 18:28

lipno

Další důkaz o tom, co je EU.

Mám koupené Win7 a prohlížeč mi vyhovuje, ostatní jsem si nahrál, vyzkoušel a smazal

+1/0
25.10.2012 7:46

master19

Re: Další důkaz o tom, co je EU.

To jo, na diskuze na idnes to stačí. ;-D

+2/0
25.10.2012 8:08

l.g

Re: Další důkaz o tom, co je EU.

A co nám tím chcete sdělit? Že všichni musí být povinně stejné trubky jako vy? Nebo co?

0/0
25.10.2012 10:17

RuTracker

Nejmenuje se to nahodou Balmer screen?

0/0
25.10.2012 0:44

chucpe

Já opravdu nevím co ten antimonopolní úřad proti MS furt má

když jsem si nainstaloval sedmičky nikdo mi nic na výběr nedával ale bez problémů jsem použil IE k tomu abych si jím stáhnul Firefox, nikdo mi v ničem nebránil, instalace byla raz dav a ten Firefox na mé instalaci běží dodnes. Nevím co je na tom tak strašně monopolního když předinstaluje výrobce do vlastního OS defaultně svůj vlastní prhlížeč. Komu se to nelíbí nebo kdo s tím má problém, ať si koupí jiný OS, nikdo přece nikoho jít do Windows nenutí :-/ Je to asi stejná kravina jakoby ten geniální úřad obviňoval Apple že do svejch iPhonů natvrdo  předinstalovává iOS ;-D

+9/0
25.10.2012 0:42

l.g

Re: Já opravdu nevím co ten antimonopolní úřad proti MS furt má

Máte samozřejmě pravdu, ale jen částečně.

Jedna věc je nainstalovat do vlastního OS svůj prohlížeč. Druhá věc je aktivně bránit ve svém OS, aby se nedal nainstalovat prohlížeč 3. strany.

0/0
25.10.2012 10:22

vesik3

Re: Já opravdu nevím co ten antimonopolní úřad proti MS furt má

A jak proboha Microsoft aktivně brání nainstalovat jiný prohlížeč? :D

+6/0
25.10.2012 11:28

Temelín ja

Re: Já opravdu nevím co ten antimonopolní úřad proti MS furt má

Nijak.

0/0
25.10.2012 14:13

osk

Tak já nevím co čtete vy

ale jasně tam stojí že uzavřel mrkvosoft s EU dohodu kterou nedodržuje a tudíž by za to mohl být sankciován.

0/0
25.10.2012 0:13

lipno

Re: Tak já nevím co čtete vy

Uzavřel dohodu nebo se jen někdo z EU špatně vyspal?

0/0
25.10.2012 7:50

z-VV-na-CENSORED

To je cirkus...

...z Brusele uz dirigujou i soukromy podnikani.

-

Zabave je ale zeptat se, kam ta pokuta pujde. 142 miliard CZK, to uz jsou zajimavy prachy i pro Brusel. Kdyz takhle skripne jeste treba Oracle a par dalsich ... no jeeeje.

+1/0
24.10.2012 22:15

master19

Re: To je cirkus...

Ty si myslíš, že by to zaplatili??? LOL

0/0
25.10.2012 8:09

z-VV-na-CENSORED

Re: To je cirkus...

To je tehnikalie. Desi me myslenka, ze si EK muze vymyslet nejaky narizeni (nota bene smerem k soukrmymu subjektu) a pak na jeho zaklade rejzovat.

0/0
25.10.2012 13:03

doktor_bota_2

Ať už je zásah EU legitimní či nikoliv,

MS se zavázal nabízet instalaci alternativ k IE a pokud to nedělá, ať platí. Technické problémy jsou jako výmluva naprostý nesmysl, stačí zobrazit nabídku vždy při spuštění IE pomocí instalací vytvořeného zástupce (tj. parametrem), dokud v ní uživatel nezruší checkbox "zobrazit i příště".

0/0
24.10.2012 19:45

tm004

Re: Ať už je zásah EU legitimní či nikoliv,

Tak ale kurna at jsou v EU dusledni a nevybiraji si jen par obetnich beranku!!

Ja chci kurna skodofku s motorem ze Subaru a to hned kdyz si ji objednam, nechci skodovackej motor! nechci za nej platit a nechci ho tam vubec v ty kastli kdy mit. Ja si dodam motor a hezky at mo ho tam soupnou!

A jestli ne, tak miliardy pokuta ;-€

+4/0
25.10.2012 1:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.