Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Falšujte na webu datum narození, šokoval vládní expert ministry

Britové by neměli na internetu zveřejňovat své jméno ve spojení se skutečným datem narození, zdůraznil Andy Smith, kabinetní šéf pro internetovou bezpečnost. Podle něj se tak lidé především na sociálních sítích vystavují nebezpečí zneužití osobních údajů. Kolegové z vlády to považují za nebezpečnou radu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonin, topič

Díky, technete,

kdyby to náhodou ještě někdo nevěděl, tak se mu to bude pozejtří hodit.

0/0
30.10.2012 12:54

poznamka

Jaký má smysl uvádět na veřejné síti

svoje údaje? To přece udělá jen idiot.

+3/0
30.10.2012 9:03

masterplan

Šopy a éšopy

Níže se zmiňuje obtěžování spamem po nákupu (registraci) v eshopu. Áno, toť pravda. Na druhou stranu moje máti má mlhavou představu, že něco jako eshopy existuje, leč v životě jejich služeb nevyužila. Zato před mnoha lety objedna něco z Magnetu a z několika jiných podobných šopů. Dodnes jí pravidelně do poštovní schránky (té ouldskůl, na papíry, co tam hází paní pošťačka) chodí v průměru 3-4 katalogy týdně!

0/0
29.10.2012 14:48


roedor

Re: Šopy a éšopy

tenhle papírový spam mi chodí dokonce z jednoho obchodu, kde jsem objednávala v e-shopu. Už jsem to zasílání dokonce rušila přes zákaznickou linku, ale furt to chodí. Do schránky a následně do kontejneru na papír...Ani okna se s tím nedaj umýt;-D

0/0
29.10.2012 15:01

masterplan

Re: Šopy a éšopy

...a hlavně se to člověku nechce jen tak pohazovat, protože je na tom vždy napsáno "Vážená paní X Y". :-)

0/0
29.10.2012 15:10

ab54321

Ten chlap má pravdu

Pokud v nějakym eshopu nechám svoje údaje, tak se to projevuje zvíšenou mírou spamu nebo nevyžádaných telefonátů. Jedině tupec dobrovolně odevzdá svoje osobní údaje něčemu tak děravýmu jako je FB.

0/0
29.10.2012 13:11

Rosomak

Sbohem Technete, bez hrozby scanu občanky

Potkal jsem zde spoustu chytrých lidí a přečetl spoustu zajímavých článků a příspěvků od dobrých autorů.

Je mi líto, ale díky Vašim nadřízeným a odrazení spousty diskutujících přestává být důvod chodit na polovičaté internetové médium, které takovým způsobem odřízne své zdroje...

Tak někdy někde jinde...

+5/0
28.10.2012 22:38

cckk

Re: Sbohem Technete, bez hrozby scanu občanky

presne misto novinek jsem se naucil chodit na idnes no a je to tu zas diskuze bude zavrena no tak zacnu chodit jinam;-D

0/0
29.10.2012 9:57

pavel-v

Re: Sbohem Technete, bez hrozby scanu občanky

Citace: "Potkal jsem zde spoustu chytrých lidí a přečetl spoustu zajímavých článků a příspěvků od dobrých autorů." ... no asi nemáme stejný technet.

0/0
29.10.2012 12:39

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Sbohem Technete, bez hrozby scanu občanky

Díky za milá slova. Pokud budete chtít něco sdělit mimo diskuzi, můžete využít vzkazu autorovi (nahoře Autoři, jednotlivý autor, vpravo Vzkaz).

+1/0
29.10.2012 14:19

Neexist

x

Já taky vyzývám k tomu, aby nikdo neuváděl na veřejných sítích žádné své osobní údaje, a takové stránky které je vyžadují je nezbytné napsat cokoliv, jen ne své osobní údaje, protože nikdo nemá právo osobní údaje vyžadovat mimo státních úřadů. Na Facebook bych nikdy nenapsal své osobní údaje natož nahrál jakoukoliv fotku. Kdo chce vědět důvod, ať si přečte smluvní podmínky facebooku. Samozřejmě ti, kteří potřebují tato data jakkoliv využít či zneužít, budou kvičet že falešné identity podporují kriminalitu, ale opak je pravdou, Pravé údaje jsou jakkoliv zneužitelné nejen soukromými firmami, či zločinci, ale jsou zneužitelné i represivními složkami státu. Tvůrci seznamů STB by mohli hodně závidět facebooku a jiným požíračům osobních dat.;-)

+6/0
28.10.2012 20:11

potooczech

Hmm

Jen opravdový hlupák uvádí na internetu své skutečné osobní údaje, pokud to není nezbytné. Je jasné, že pokud si v e-shopu chci něco koupit, pak se asi musím registrovat se skutečnými údaji nebo minimálně musím udat svou skutečnou adresu, pokud chci zboží či službu obdržet.

Nicméně naivita a prostota lidí, kteří sociální službě zcela bez problémů poskytnou své osobní údaje, svěři soukromé a často velmi důvěrné informace, fotky, videa a tak podobně, mne poměrně zaráží.

Lidé jako by si neuvědomovali, že co jednou na internet vypustí, to už nikdo nikdy nezlikviduje a na internetu to již zůstane. Nejvíce mne ale zaráží, že lidé slepě věří sociálním sítím, které si rozprodejem a zneužíváním jejich údajů vydělávají a ani se tím nijak netají.

+4/0
28.10.2012 18:24

CubA21

Internet byl, je a bude nebezpečným a svobodným médiem.

I kdyby všichni povinně uváděli iniciály při připojení časem se najdou aplikace schovávající uživatelovo chování. Klidně si budujte "bezpečný" internet na vlada.cz, idnes, pcr,... ale nemůžete chtít bezpečnost nebo nějaké ohledy na sitech typu mámrádzadky.ru, rozeberuvšechno.cn, postavbombu.ir,... Vždyť díky zlému a nebezpečnému internetu bylo ukradeno mnoho patentů, odhaleno množství podvodníků, rozbito několik vlád, vzděláno nespočet kyberzločinců a uspořádáno mnoho sbírek na nejrůznější potřeby. Je to trochu krok zpět, kdy netu vládly uzavřené skupiny, vzájemně si konkurující, bez snahy o spolupráci a provázanost informací. I já se po 7 letech loučím se zdejšími diskuzemi, díky všem se kterým se kdy vyměnil nějaké názory, nebylo to špatné období. Back to IRC and private servers. Technet FTW

+1/0
28.10.2012 12:54

Yarda.

Když mne připojili v zaměstnání k internetu

tak jsem zkoušel co se s tím dá dělat, diskutoval jsem na různých fórech, samozřejmě pod svým jménem. Jednou mne napadlo do vyhledávače dát své příjmení, našlo to tam dost odkazů, i na mé diskusní příspěvky. Tak mne napadlo, že by to mohlo napadnout i mé nadřízené a teď pod svým jménem a příjmením chodím jen na stránky co mají něco společného s náplní mé práce. A datum mého narození a přesná adresa už vůbec nikoho nemusí zajímat.

Pro mravokárce: Jednak už mne od té doby omrzelo surfovat všude možně, jednak už mám internet i doma a surfuji ve svém volném čase za své peníze.

A až tu budou vyžadovat diskusi pod mým pravým jménem, tak sem přestanu chodit - podobně jako na Novinky, Lidovky a Psa. On se kvůli tomu svět nezboří.

+8/0
28.10.2012 8:10

Euronymos

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

No vidíš, tak to máš asi špatné jméno, já jsem na sebe našel pouze link na profil na FB, jinak nic.

Resp. zjistil jsem, že nějaký český genetik se jmenuje podobně jako já ( akorát má otečené jméno a příjmení ):-)

0/0
28.10.2012 8:25

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

ja ani to ne.... (fb mam, ale neni tam prave jmeno)

0/0
28.10.2012 14:14

Euronymos

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

Takže jsi vědomě porušil pravidla používání určitého serveru a ještě se tím chlubíš?

0/0
28.10.2012 14:23

vivekananda

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

vzhledem k tomu, co už je o facebooku známo, že prováděl, tak ani falešné jméno není dostatečnou jistotou bezpečnosti osobních dat na FB :-P

0/0
28.10.2012 16:30

Euronymos

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

Tak to předpokládám, že tame nemáte pravdivé nic, tak proč to řešit.

Já tam mám dokonce i tel. číslo, ale je mi to dost ukradený, jelikož je to služební tel. a není problém si nechat změnit číslo :-)

0/0
28.10.2012 16:39

vivekananda

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

já jsem zastáncem toho, že pravda osvobozuje, což je v zásadě správný princip, ale nesmí se to brát doslova , protože nežijeme mezi samými anděly 8-o Možná jste četl dopis Jana Wericha Williamu Shakespearovi, kde se m.j. píše: "... Nájemných vrahů je stále dostatek, pomlouvačů nadbytek, mužů lačných moci, úslužných katů, donašečů, dvorních šašků bez moudrosti a i s moudrostmi, kuběn, kurev, nafrněných paniček, jen sáhnout.."

- takže nemusí všichni na internetu znát ani moje datum narození, telefonní číslo či cokoliv jiného o mě :-P

jinak na FB vůbec nejsem ;-)

0/0
28.10.2012 17:22

Euronymos

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

A já myslel, že ten citát byl trošku jinak. Nebylo to náhodou práce osvobozuje?

Ale teď vážně. Jelikož si o mě každý může veřejně dohledat vše, včetně RČ, tak bych to nějak neřešil.

Spíše mě irituje to, že na justici máš volně dostupné jméno, adresu a RČ. S tím už něco zvládneš udělat.

Já na FB jsem zalogovanej prakticky non-stop, ale prakticky se tam moc neobjevuju. Jen občas, abych zjistil, jak se mají moji známí v cizině.

0/0
28.10.2012 17:35

vivekananda

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

existují oba citáty, já měl na mysli ten s tou pravdou:

Poznej pravdu a pravda tě osvobodí - Jan 8,32

0/0
28.10.2012 19:26

davyjones

Re: Když mne připojili v zaměstnání k internetu

porušil jsi pravidla fb - běž se okamžitě zastřelit

0/0
29.10.2012 8:14

Slaine55

no, a rovnou i s holym zadkem...

Paní je stejně chytra asi jako paní "Štepka Bursíkova". Celej svět to tvrdí, jen ona ví své. každej hrazl upravuje nacionale a jen kralicci a slepicky na sežrání si nechaj ty svý...

0/0
28.10.2012 7:40

shneck23

Expert asi neni náhodou, tak co mu do toho kecaj?

To snad napadne každého pologramotného uživatele internetu, že je lepší do formulářů něco nalhat, protože nikdy nemáte jistotu, jestli se to nedostane někam jinam. "---"Měli bychom místo toho pracovat s Facebookem a dalšími na tom, aby se lidé mohli na síti cítit v bezpečí a byli chránění před krádežemi identity," míní Vaizey.---". Co je tenhle výrok za hovadinu. Tím vlastně říká: "Facebook a jiné stránky ještě nejsou zcela zabezepčeny (a ani nikdy 100%ně nebudou), ale pojďme na tom zapracovat, ale i tak během toho zadávejte všude pravdivé údaje". To je prostě blbost! Navíc...K čemu je např. Facebooku datum narození??????? PROČ????;-O

0/0
28.10.2012 7:30

_Zuzka

Re: Expert asi neni náhodou, tak co mu do toho kecaj?

K čemu je FB datum narození? No přeci aby vám všichni mohli na profil poslat blahopřání. :-) Zajímalo by mne, kolika lidem, co uvádějí datum narození 1.1.1900 jejich "přátelé" přejí prvního ledna k narozeninám. :-))

+1/0
28.10.2012 8:16

123fila

Rodné číslo

Hezké, ale v ČR  se používají rodná čísla jako DIČ pro fyzické podnikatele a nikomu to nevadí. Na internetu bežně k dohledání s jménem a adresou. ;-D

+1/0
28.10.2012 6:42

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Rodné číslo

mne to treba vadi...

+3/0
28.10.2012 14:14

martin1234

Náhodou má pravdu

co je komu co po tom, kdy jste se narodili. A když vás nějaká aplikace (třeba fb) bez uvedení data narození nepustí, tak ji jej vymyslíte

+4/0
28.10.2012 0:07

rebbe

Pokud chcete zabránit jakémukoliv podvodu

pak musíte mít jednu e-mailovou adresu navíc, která slouží jako kloset. Tu dáváte vždy, když máte podezření, že to je spammer. Tato adresa má mít tu vlastnost, že provider na ní provozuje filtr a když vám pak začnou chodit nežádané mejly, jednoduše je označíte jako spam a je klid. Vaši hlavní adresu si šetřte, tu mají znát jenom nejbližší přátelé.

Pokud se nějaké registraci nemůžete vyhnout, pak dáte tu klosetovou adresu nebo existující cizí a všechny údaje si vymyslíte. Hezká adresa je třeba GiovanniPaoloII@Vatican.Va, jméno Karol Wojtyla, vaše firma Opus Dei a podobně. Ušetříte si tak  nějaké ty pokusy, dostat se na vaše konto nebo v počítači špionovat.V

+4/0
27.10.2012 23:05

gogan

Re: Pokud chcete zabránit jakémukoliv podvodu

;-D vy vole, po radě na relevantní nacionále skončilo kafe na monitoru. Gratuliji dobrá práce R^

+3/0
27.10.2012 23:35

Al Pajda 2.

Re: Pokud chcete zabránit jakémukoliv podvodu

Z toho plyne poučení: Nenoste si kafe k PC :-) Ale má pravdu, jinak se to dělat nedá.

+1/0
28.10.2012 6:40

Antonin, topič

Re: Pokud chcete zabránit jakémukoliv podvodu

Po letech výzkumů jsem zjistil, že je výhodné dávat si kafe, čaj, pivo, rum a ostatní pracovní pomůcky na stůl, který je nižší, než stůl s PC. Voda se dá těžko vylít (moc) nahoru. Ale proti prskání to nefunguje.

0/0
30.10.2012 12:53

l.g

Re: Pokud chcete zabránit jakémukoliv podvodu

Tak tohle je snad naprostá samozřejmost minimálně nějakých 15 let. Kde jste celou to dobu byl? :-)

0/0
29.10.2012 0:07

Své dukáty věnuji na chudé psy

Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Ať se jedná o takový věci jako jsou data narození, nebo i termíny dovolených či fotky dětí.

Prostě lidi jsou tupci a někdo by jim měl koupit mozky :-/

+7/0
27.10.2012 22:25

petrucciani

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Tak to vysvetli tem, kteri nas naustale presvedcuji, jak je vse osetreno a nic takoveho nam nehrozi. ;-)

0/0
27.10.2012 22:39

krpec_34

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

.. a to presne ta pani je, ktera se ozvala, ..., takovy lidi jako ona jsou prave nebezpecni pro obcany , bohuzel ... anonymita musi byt, jinak to sklouzava do naslednych ochrannych opatreni, ktere se neslucuji se svobodou, lidi jsou lidi a budou se chovat vzdy stejne

0/0
27.10.2012 22:40

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Datum narození nejsou osobní data a fotky dětí, či termín dovolené už vůbec ne.

Tak kdo je tu potom idiot, co?

+1/0
27.10.2012 23:19

Pleca

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

datum narozeni nepatri mezi osobni data?? 8-o tak kdo je tu potom idiot co?? :-P

+5/0
27.10.2012 23:31

petrucciani

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Asi mu nedoslo, ze to je podstatna cast rodneho cisla. ;-)

0/0
28.10.2012 2:58

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Vím, že je to podstatná část rodného čísla, ale datum narození fakt nepatčí mezi osobní data, neb s datem narození a jménem nemůžete vůbec nic.

0/0
28.10.2012 8:53

Pleca

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

nemate pravdu nize mate odkazy ktere to dokazuji ;-) moznost s necim neco delat podle zakonu cr neurcuje jestli se jedna o osobni udaj ;-)

0/0
28.10.2012 11:54

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Viz. má odpověď na jiný tvůj příspěvek.

0/0
28.10.2012 12:22

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Ano datum narození nepatří dle českých zákonů mezi osobní data, jelikož datum narození nelze zneužít ( samozřejmě, pokud byvšichni postupovali dle zákona a vyhlášek ).:-)

0/0
28.10.2012 8:14

Pleca

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

nemate pravdu ;-) podle zneuzitelnosti se osobni data neurcuji ;-) zde je vyklad podle prava osobniho udaje: http://business.center.cz/business/pojmy/p489-osobni-udaj.aspx

dale tady je priklad provozovatele autoskoly (ktery zpracovava take datum narozeni): http://www.oou.cz/index.php?file=dotazy/na_koho_se_vztahuje_zakon_o_ochrane_osobnich_udaju

a jako posledni muzete videt ze MSVP povazuje datum narozeni za osobni udaj: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/osobniudaje

0/0
28.10.2012 11:50

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Tak v tom případě má chyba, ale co si pamatuji, tak před pár lety ještě datum narození nebylo zařazeno mezi osobní údaje.

Přístě si budu muset zjistit, jestli se něco nezměnilo, abych ze sebe neudělal vola :)

0/0
28.10.2012 12:21

vivekananda

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

termín dovolené pověšený na facebooku nepatří mezi osobní zákonem chráněná data, ale může třeba zajímat lidi, kteří by rádi věděli, kdy určitě nebudete doma.

Ale klidně si termín Vaší dovolené takhle veřejně vylepte, nejste přece idiot, že ne? :-P

+2/0
28.10.2012 0:01

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Klidně jej vylepím a nemám s tím problém, neb stejně jsem většinou o dovolené doma, protože jezdím na dovolenou ve svém pracovním volnu a dovolenou si vybírám pouze proto, že mi jí nikdy nezaplatí a musím si vybrat 4 týdny, abych měl nárok na 5.

A navíc u nás doma je vždycky někdo:-)

0/0
28.10.2012 8:51

vivekananda

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

tak to jste výjimka, jako obecně platné doporučení bych radil na internet dávat co nejméně informací ;-)

0/0
28.10.2012 16:34

Euronymos

Re: Svoje osobní data může na internetu zveřejňovat jenom idiot

Tohle mi říkat nemusíš, ale já tam mám třeba ještě více jak rok a více jak 70 km vzdálené bydliště od aktuálního :)

Telefon tam mám služební, který je stejně na webu dostupný, fotky tam dávám bez lidí a žádné kontroverzní názory tam nemám, ty si nechávám pouze do dialogu F2F.

0/0
28.10.2012 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.