Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na čtyřicetitunový kolos, který měl lovit západní lodě

Nebezpečné pro obsluhu i nepřítele. Takové byly rakety, které měly pobřeží zemí Varšavské smlouvy chránit před invazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O58n26d84r32e66j 45P61i41v73o25n52k21a 1622950350

Moc zajimavy clanek dekuji za zajimave cteni :)

0/0
30.1.2013 0:16

P91e57t13r 72Š24n90o57b11l 4369673691125

Zdravím, pěkný článek! Zajímavá je historie jedné protilodní střely Harpoon, která byla ve výzbroji dánské fregaty Peder Skram. Střela se sama od sebe odpálila jednoho dne roku 1982 při běžné službě na moři nad Dánskem. Minula prý trajekt a nakonec to napálila do stožáru elektrického vedení na jednom z dánských ostrovů. Při tom zničila poblíž stojící chatu, nikomu se  naštěstí nic nestalo. Kapitán lodi byl sesazen (vůbec za to nemohl), nakonec škody zaplatil výrobce střely v USA. Loď je nyní jako muzeum zakotvena v Kodani.

+1/0
7.11.2012 19:20

O51n46d92ř78e80j 25F97i97l23i83p 6606285947

Dobrý článek. Jako zajímavost bych doplnil, že v Rusku byly postavena i podzemní odpalovací stanoviště pro protilodní střely. Muselo to být velice drahé. Tady je krásná fotogalerie: http://englishrussia.com/2012/02/25/left-after-the-cold-war/

Pravděpodobně tam byly S-2 Sopka s doletem kolem 90 km, které byly v roce 1982 byly nahrazeny typem P-35 Progress s několikanásobně vyšším doletem.

+1/0
6.11.2012 9:37

R12a95d85e55k 88P29a50n66c37h38a71r19t34e26k 6923563743476

Ono budování pobřežní obrany bylo vždy nákladné http://www.nortfort.ru/coastal/index_e.html

0/0
6.11.2012 13:49
Foto

R38o87m64a46n 43V74i11e67t59z44e 9111322949700

moc zajímavý článek a líbí se mi že autor to prokládá odkazy na danou techniku. Hned se člověk něco nového dozví :-)

+5/0
5.11.2012 22:56

V57á83c93l49a90v 73P96c94h59á77l34e53k 8466142421852

Zajímavý článek. Vždy se rád něco nového dozvím. Děkuji autorovi :-)

+7/0
5.11.2012 20:58

J20a43n 76F50o85j26t36í52k 8606843321926

Zajimavá mašinka. Zajimavý člamek.

+10/−2
5.11.2012 14:28

T57o92m82á43š 88S80z45k37a31n42d78e49r93a 1915823310592

Za normálních podmínek by tady byla bohatá diskuze s komentáři, technickými dotazy a zajímavostmi. V novém systému nula nula nic.... Je to škoda a ochuzení pro všechny....Rv

+80/−2
5.11.2012 8:11

M33i41c34h27a73l 27N74o79v44á85k 4355893457553

Za dřívějších podmínek by tu byly jen tuny výblitek, které se vůbec netýkají tématu. Nový systém nemůže vadit v pokládání slušných dotazů a připomínek.

+8/−50
5.11.2012 9:31

P17e40t18r 23K23o50v13a20r 6676636488936

V Iplesku to tak bývalo, v tom s vámi souhlasím, na Technetu bývaly diskuse relativně věcné i slušné. Velmi zajimavé byly třeba příspěvky profesionálních pilotů k článkům o leteckých nehodách. I v některých dalších článcích se ve fóru člověk dověděl někdy i více než v samotném článku. Souhlasím s názorem Tomáše.

+54/−1
5.11.2012 10:07

M36i22c26h27a53l 91N18o78v43á19k 4515583717673

Ale současný systém přece nebrání komukoliv, aby přispíval. Pokud se člověk pod názor nedokáže podepsat, tak to taky o něčem vypovídá.

+1/−2
5.11.2012 23:08

S91o96b42ě72s15l28a17v 28O38s46o83l34s29o81b65ě 5953282179104

Bohužel, mám pocit, že v mnoha případech zbyli jen ti provokatéři.

+20/−1
5.11.2012 10:42

M29i35c65h11a10l 76R82i41m73b87a25u42e74r 4509185313957

Pravda, teď tu zbyli jen jardové, co od věci vykřikují, že jim nový systém nevadí... :-P

+13/−1
5.11.2012 16:52

M90a39r26t64i69n 17N39e60r30m35u83t 9177587178539

Jsem zvědavý, jestli se bude diskusí účastnit i pan autor článku, jak dosud dělával pod přezdívkou...

+3/0
5.11.2012 14:46

R49a57d93e84k 59P33a54n57c72h53a65r20t16e49k 6913933123276

bezpochyby ;-)

+7/0
5.11.2012 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.