Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na čtyřicetitunový kolos, který měl lovit západní lodě

Nebezpečné pro obsluhu i nepřítele. Takové byly rakety, které měly pobřeží zemí Varšavské smlouvy chránit před invazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O39n90d24r24e57j 23P85i48v92o13n44k40a 1942450400

Moc zajimavy clanek dekuji za zajimave cteni :)

0/0
30.1.2013 0:16

P81e72t96r 79Š15n11o31b14l 4649753941275

Zdravím, pěkný článek! Zajímavá je historie jedné protilodní střely Harpoon, která byla ve výzbroji dánské fregaty Peder Skram. Střela se sama od sebe odpálila jednoho dne roku 1982 při běžné službě na moři nad Dánskem. Minula prý trajekt a nakonec to napálila do stožáru elektrického vedení na jednom z dánských ostrovů. Při tom zničila poblíž stojící chatu, nikomu se  naštěstí nic nestalo. Kapitán lodi byl sesazen (vůbec za to nemohl), nakonec škody zaplatil výrobce střely v USA. Loď je nyní jako muzeum zakotvena v Kodani.

+1/0
7.11.2012 19:20

O20n29d58ř48e56j 78F84i79l44i31p 6806495537

Dobrý článek. Jako zajímavost bych doplnil, že v Rusku byly postavena i podzemní odpalovací stanoviště pro protilodní střely. Muselo to být velice drahé. Tady je krásná fotogalerie: http://englishrussia.com/2012/02/25/left-after-the-cold-war/

Pravděpodobně tam byly S-2 Sopka s doletem kolem 90 km, které byly v roce 1982 byly nahrazeny typem P-35 Progress s několikanásobně vyšším doletem.

+1/0
6.11.2012 9:37

R73a24d16e27k 97P16a63n74c24h88a96r85t67e42k 6203183223356

Ono budování pobřežní obrany bylo vždy nákladné http://www.nortfort.ru/coastal/index_e.html

0/0
6.11.2012 13:49
Foto

R18o31m72a96n 85V34i21e46t95z83e 9911792129380

moc zajímavý článek a líbí se mi že autor to prokládá odkazy na danou techniku. Hned se člověk něco nového dozví :-)

+5/0
5.11.2012 22:56

V75á98c65l57a57v 89P57c57h95á20l55e54k 8446582591912

Zajímavý článek. Vždy se rád něco nového dozvím. Děkuji autorovi :-)

+7/0
5.11.2012 20:58

J46a33n 22F67o23j45t51í50k 8186413731946

Zajimavá mašinka. Zajimavý člamek.

+10/−2
5.11.2012 14:28

T27o77m40á96š 26S83z38k66a20n52d64e77r27a 1735243110742

Za normálních podmínek by tady byla bohatá diskuze s komentáři, technickými dotazy a zajímavostmi. V novém systému nula nula nic.... Je to škoda a ochuzení pro všechny....Rv

+80/−2
5.11.2012 8:11

M78i65c11h46a33l 10N62o64v14á62k 4405513217163

Za dřívějších podmínek by tu byly jen tuny výblitek, které se vůbec netýkají tématu. Nový systém nemůže vadit v pokládání slušných dotazů a připomínek.

+8/−50
5.11.2012 9:31

P48e48t26r 32K25o37v75a14r 6616426188876

V Iplesku to tak bývalo, v tom s vámi souhlasím, na Technetu bývaly diskuse relativně věcné i slušné. Velmi zajimavé byly třeba příspěvky profesionálních pilotů k článkům o leteckých nehodách. I v některých dalších článcích se ve fóru člověk dověděl někdy i více než v samotném článku. Souhlasím s názorem Tomáše.

+54/−1
5.11.2012 10:07

M79i22c69h13a45l 27N77o35v17á65k 4945383257403

Ale současný systém přece nebrání komukoliv, aby přispíval. Pokud se člověk pod názor nedokáže podepsat, tak to taky o něčem vypovídá.

+1/−2
5.11.2012 23:08

S16o95b63ě28s34l13a79v 10O52s70o78l34s97o77b59ě 5503882969844

Bohužel, mám pocit, že v mnoha případech zbyli jen ti provokatéři.

+20/−1
5.11.2012 10:42

M90i91c74h83a90l 92R37i15m93b37a23u40e59r 4379855213447

Pravda, teď tu zbyli jen jardové, co od věci vykřikují, že jim nový systém nevadí... :-P

+13/−1
5.11.2012 16:52

M96a64r78t88i62n 76N42e68r59m73u48t 9527377388169

Jsem zvědavý, jestli se bude diskusí účastnit i pan autor článku, jak dosud dělával pod přezdívkou...

+3/0
5.11.2012 14:46

R24a14d88e43k 42P19a51n93c58h43a65r92t48e50k 6723383533106

bezpochyby ;-)

+7/0
5.11.2012 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.