Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na čtyřicetitunový kolos, který měl lovit západní lodě

Nebezpečné pro obsluhu i nepřítele. Takové byly rakety, které měly pobřeží zemí Varšavské smlouvy chránit před invazí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O91n81d56r43e33j 86P70i71v81o86n36k95a 1332360610

Moc zajimavy clanek dekuji za zajimave cteni :)

0/0
30.1.2013 0:16

P78e93t27r 57Š54n75o84b33l 4929653481585

Zdravím, pěkný článek! Zajímavá je historie jedné protilodní střely Harpoon, která byla ve výzbroji dánské fregaty Peder Skram. Střela se sama od sebe odpálila jednoho dne roku 1982 při běžné službě na moři nad Dánskem. Minula prý trajekt a nakonec to napálila do stožáru elektrického vedení na jednom z dánských ostrovů. Při tom zničila poblíž stojící chatu, nikomu se  naštěstí nic nestalo. Kapitán lodi byl sesazen (vůbec za to nemohl), nakonec škody zaplatil výrobce střely v USA. Loď je nyní jako muzeum zakotvena v Kodani.

+1/0
7.11.2012 19:20

O59n97d91ř19e89j 39F73i42l77i64p 6586655497

Dobrý článek. Jako zajímavost bych doplnil, že v Rusku byly postavena i podzemní odpalovací stanoviště pro protilodní střely. Muselo to být velice drahé. Tady je krásná fotogalerie: http://englishrussia.com/2012/02/25/left-after-the-cold-war/

Pravděpodobně tam byly S-2 Sopka s doletem kolem 90 km, které byly v roce 1982 byly nahrazeny typem P-35 Progress s několikanásobně vyšším doletem.

+1/0
6.11.2012 9:37


R61a24d64e20k 81P87a43n59c85h46a35r84t61e66k 6763173573626

Ono budování pobřežní obrany bylo vždy nákladné http://www.nortfort.ru/coastal/index_e.html

0/0
6.11.2012 13:49
Foto

R76o84m38a20n 72V89i76e46t66z59e 9921822249440

moc zajímavý článek a líbí se mi že autor to prokládá odkazy na danou techniku. Hned se člověk něco nového dozví :-)

+5/0
5.11.2012 22:56

V60á18c91l61a29v 23P21c77h15á97l73e61k 8666342381722

Zajímavý článek. Vždy se rád něco nového dozvím. Děkuji autorovi :-)

+7/0
5.11.2012 20:58

J95a34n 30F11o80j79t20í50k 8506743421456

Zajimavá mašinka. Zajimavý člamek.

+10/−2
5.11.2012 14:28

T30o82m65á12š 32S89z33k53a73n25d87e43r51a 1975793400462

Za normálních podmínek by tady byla bohatá diskuze s komentáři, technickými dotazy a zajímavostmi. V novém systému nula nula nic.... Je to škoda a ochuzení pro všechny....Rv

+80/−2
5.11.2012 8:11

M21i32c52h17a93l 62N68o62v23á63k 4795963507203

Za dřívějších podmínek by tu byly jen tuny výblitek, které se vůbec netýkají tématu. Nový systém nemůže vadit v pokládání slušných dotazů a připomínek.

+8/−50
5.11.2012 9:31

P53e80t74r 57K31o41v70a39r 6756116848976

V Iplesku to tak bývalo, v tom s vámi souhlasím, na Technetu bývaly diskuse relativně věcné i slušné. Velmi zajimavé byly třeba příspěvky profesionálních pilotů k článkům o leteckých nehodách. I v některých dalších článcích se ve fóru člověk dověděl někdy i více než v samotném článku. Souhlasím s názorem Tomáše.

+54/−1
5.11.2012 10:07

M80i46c85h58a81l 10N79o14v39á51k 4895373357303

Ale současný systém přece nebrání komukoliv, aby přispíval. Pokud se člověk pod názor nedokáže podepsat, tak to taky o něčem vypovídá.

+1/−2
5.11.2012 23:08

S96o49b19ě36s52l55a32v 14O43s62o76l50s58o97b75ě 5813562509324

Bohužel, mám pocit, že v mnoha případech zbyli jen ti provokatéři.

+20/−1
5.11.2012 10:42

M94i81c32h75a63l 80R79i26m46b80a11u89e46r 4319115443307

Pravda, teď tu zbyli jen jardové, co od věci vykřikují, že jim nový systém nevadí... :-P

+13/−1
5.11.2012 16:52

M30a49r57t38i75n 75N12e32r81m41u51t 9817387578949

Jsem zvědavý, jestli se bude diskusí účastnit i pan autor článku, jak dosud dělával pod přezdívkou...

+3/0
5.11.2012 14:46

R15a40d47e74k 73P54a55n72c39h84a33r41t72e39k 6293573633546

bezpochyby ;-)

+7/0
5.11.2012 15:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.