Diskuze

Koukolík: Pravice, nebo levice? Záleží na genech

V posledních letech přibývá důkazů, že naše politické postoje jsou ovlivněny biologicky. Ukazuje se, že zda budeme spíše konzervativní, nebo liberální, mohou do poměrně velké míry určovat naše vrozené vlohy a sklony.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J73a34n 46J36i39h

6. 12. 2012 1:39

Dulezite je preformulovat si vrozeny sovinismus do prijatelnych a nebo dokonce vedecky znejicich terminu.  Jedna vec je jista. "Ti druzi" jsou vetsinou naivni, sobecti, samolibi a maji nizsi IQ. V dobe kdy uz postradame Rakusany, Nemce a dokonce i Rusaky  to je obtiznejsi nez drive a vyzaduje to kvalitni vzdelani.

0 0
možnosti

J82a97n 60S40v42a19r17d16a

8. 11. 2012 16:29

Zajímavý názor.Autor dívá netradičně na sklony lidí, nebere to politicky, ani sociálně.Likviduje zažité nesmysly, že dělník je levicový,podnikatel pravicový.

1 0
možnosti

Výborně napsané jako vždy!

0 1
možnosti

No, článek je to určitě zajímavý, nicméně pojmy jsou dost matoucí. Na začátku se mluví o pravici a levici, dále v textu už o konzervatismu a liberalismu. Což není kvůli nejednoznačnosti úplně šťastné a nelze tyto pojmy volně zaměňovat. Člověk může být ekonomický liberál, ale zároveň sociální konzervativec, naopak ekonomický komunista může být sociální liberál - plus všechny ostatní možné kombinace. Krásně to popisuje politický kompas (http://en.wikipedia.org/wiki/Political_compass), kterého by se měli výzkumníci i pan Koukolík držet, stejně tak jako média. Možná by pak přestali označovat za pravici strany vládní kolaice, které předvádějí levicovou ekonomickou politiku.

9 1
možnosti

Úplně s Vámi souhlasím. Vstávají mi vlasy na hlavě, když vidím, jak média označují někoho, kdo je zastáncem štědrého sociálního systému a výrazných zásahů státu do ekonomiky za "liberála". Ludwig von Mises se obrací v hrobě...

0 0
možnosti
Foto

Nemohu si pomoci, ale tohle zavání fašismem a to tak, že hodně. V tomhle zničeném, zparchantělém takzvaně demokratickém světě nic divného.

4 3
možnosti

Kde tam vidite fasismus?

2 2
možnosti

P58e30t80r 44H44e46l80l42e97r

7. 11. 2012 12:52

Dlouhou dobu jsem si říkal, že ty výzkumy jsou nesmysl. Ale pak mě došlo, že se vůbec netýkají politických představitelů obou skupin, ale základny těchto směrů. A že vlastně je to očekávatelné zjištění, které jsem si odvodil dávno předtím sám.

Pokud lidi významně nezapojí do rozhodování konzervativec/liberál rozum, tak jejich vrozené dispozice je automaticky přikloní na jednu ze stran.

Extrémní případy to ukazují, neonacisti  mají neustále ze všeho vnitřní stach, proto jsou proti odchylkám. Anarchisti vidí přítele v každém, jsou proto extrémně liberální. Správný není ani jeden ze směrů, vždycky je třeba pohybovat se mezi nimi.

0 2
možnosti

To jsou jen extremy, samozrejme ze je nutno mit rozum a nemit ze vseho absolutni strach, nebo vse nekriticky vitat. Co ale nuti modernisty vsechno menit a porad tvrdit, ze je nutno se horisontalne posouvat (ted nemyslim vedecky pokrok, ten je vertikalni). Vertikalni posun je v umeni, architekture - moderni v zadnem pripade neprinasi lepsi zazitek, nez stare, jen jiny. A tam neni treba neustale neco menit.

2 1
možnosti

M20a65r73e48k 92H19r85u22b19y

7. 11. 2012 10:35

Pekny clanek, dekuji - po dlouhe dobe opet hledam tlacitko Tisknout :-)R^

2 4
možnosti

Souhlasím s tím rozdílem, že já netisknu, ale ukládám

2 1
možnosti
Foto

na obdobu ,,pravice a levice se dělí i mravenci,,(ti co běhají a shánějí a ti co ten cvrkot pozorují)

vyberete li členy jednoho tábora a oddělíte je, opět se rozdělí na ,,pravici a levici,,

2 1
možnosti
Foto

Zdá se mi, že nejvíc záleží na rodinném prostředí a na výchově. Soudím tak z vlastního dětství plus následných životních zkušeností - a nebylo jich málo. 

A ještě jinak - přece dobře víme, jak byla genetika zneužita - viz německý fašismus.

Ti co jsou uváděni v Pramenech - jsou to vědci a nebo spíš popularizátoři? Tak či onak nelze vyloučit že výsledky jejich   "objektivních" výzkumů jsou zásadně ovlivněny odrazem jejich vlastních hodnotového systému. Tím nepopírám věrohodnost jejich experimentů a jejich výsledků. Jejich podoba však  byla zajisté  ovlivněna určitými hypotézami ..... Dál to nebudu rozvádět, to by bylo na dýl,

Článek je mimořádně čtivý a bude se líbit.  Asi víc těm levicově než pravicově zaměřeným čtenářům.

4 2
možnosti

Taky byla genetika použita k tomu aby ste se najedl... Víte vypěstovat z běžné trávy obilí trvalo jenom pár tisíc let.

Taky to chtělo zabíjet ty jedince daného druhu kteří se nepovedli aby se jejich genetický materiál nedostal dál do prostředí.

0 2
možnosti

Mnohem vyraznejsi rozdil najdeme v jinem genetickem rozdilu - Lide s rucickama dozadu vetsinou voli levici... Teda ono treba v CR je to prast jako uhod, ale v jinych zemich to tak vetsinou je. Kdo maka a neco dokaze voli pravici, zatimco vetsina tech co pobira nejake davky voli levici. To by mozna byla take zajimava studie, jaky kladny ci zaporny prispevek maji volici pravice ci levice - jednoduse spocitatelny na odvedenych danich ci odebranych davkach. Jak rikam podle CR se to az tak brat neda, ale treba v USA nebo Australii to tak je (alespon u lidi co ja znam).

Muze se nam to nelibit, muzme proti tomu prostestovat, ale to je tak vsechno co se s tim da delat.

11 6
možnosti

J15a37n 44T24u41l71á41k

7. 11. 2012 10:20

Viz můj příspěvek v 10:18. Podle mě je u nás ta levá, pravá, liberál a tradicionalista... jinak nastavené.

1 1
možnosti