- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pro dosažení vyšší rychlosti pohybu lodi, než je rychlost větru skutečně není potřeba mít plachtu s profilem křídla..
napsat na technicky zaměřeném webu "120 kilometrů v hodině" je hovadina.
Nevím, proč mu klikáte mínusy, Plachetnice jela je to skutečně do očí bijící nesmysl hodný tak podprůměrného žáka třetí třídy speciální školy .
Mohla by i na dálnici, ale až po přívalových srážkách...
Pekne nakroceni, ale skoda ze clanek neni dotazeny.
Nevyznam se ani v plachteni, ani v aerodynamice, tak by mne napriklad zajimalo na jakem principu funguje to ze plachetnice dosahla vic jak dvojnasobne rychlosti vetru. Chapu tepelne cerpadlo, takze verim ze i v tomhle bude nejaky figl, ale jaky? nejake kratke vysvetleni v clanku nebo v "boxu" u clanku by bylo fajn, doufam ze nejsem jediny kdo to nezna. I bych pochopil kratkodobe navyseni te rychlosti, ale skoro dva kilometry...
Prosim i kdokoliv ze ctenaru, vazne by mne to zajimalo - laicky.
Jinak pro redakci - upravte si tam ty rychlosti, mate tam spatne prevod u rychlosti 120km/h.
princip je ve vztlaku, v podstatě plachta je křídlo
109,3 km/h (59,23 uzlu)
přes 120 km/h (59,23 uzlu)
hmmm
Děkujeme za upozornění, opravil jsem.
Správně mělo být 64.78 uzle.