Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Marsovské veletoče: Curiosity předstupeň života nakonec neobjevila

Americké vozítko Curiosity nenašlo žádné stopy organického materiálu, oznámila oficiálně americká NASA. Chtěla tak podle všeho zabránit dalším spekulacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e58t35r 33B34r28i46x 5691631332

Že ona bude ta reklama na tiskárny HP ještě pravdivá? ;-D

+2/0
1.12.2012 16:23

L45u67b85o52m65í73r 54B17a51b30i70s32z 3725514933347

Tak nevím.. pokud NASA říká, že zatím nic nenašla, není důvod tomu nevěřit.. buď ti dva vědci kecali - což si nemyslím, nebo vypustili z úst něco, co zatím není hodnověrně ověřeno a proto to NASA dementovala. Prostě výzkum probíhá zatím bez hodnověrného ověření dat, která zatím mají.. více bych v tom asi nehledal. ;-)

0/−1
1.12.2012 12:33
Foto

M89i27l23a68n 93K46a78s80l 4100384819536

už zase zatloukají... Rv

+5/0
1.12.2012 11:42

J25i70ř70í 51K39o35c72u76r66e18k 6385224525138

Jo, našli tam prvky s atomovým číslem nula, Járu Cimrnama (knihu - tedy životopis) a stroj času zkonstruovaný lidstvem předtím, než se rozhodlo přesídlit na zemi. A půl pyramidy.

+1/−1
1.12.2012 21:28

R94a89d78i98m 36K62a81l40a92s 2550526502631

Je mi celkem záhadou, jak může u tak kontrolovaného projektu jako je Curiosity vzniknout fáma, že vozítko na Marsu našlo něco významného... Např. onen předstupeň života. To Curiosity řídí Howard Wolowitz?

+3/−1
1.12.2012 9:11
Foto

O31n16d71ř64e44j 71V62a36r58o10š80č42á25k 3304577333

I vědci jsou jen lidé, omylní a hnáni pocity vlastní důležitosti a puzeni očekáváním... bohužel v tomto případě to přispělo k parádnímu znedůvěryhodnění prozatímních výsledků mise za mnoho miliard dolarů. Stačí si pustit pusu na špacír..

0/−1
2.12.2012 18:11

M18a84r56t50i43n 83J90e31z39e54r90s42k39ý 7767955862847

příště ať tihle vědci raději drží zobáky, nebo skončí jak ti ruští meteorologové ;-€

0/−3
30.11.2012 21:18

J19o35s45e12f 66P56o17t40r 6410621297989

Příznivci mimozemského života jsou v nejvyšší pohotovosti, našlo se něco, nebo nenašlo,  zatajuje to vláda USA ?

Pochopitelně nenašlo, holt se budete muset spokojit s jedinečným životem  tady. Kromě příznivců mimozemského života, jsou jistě notně zklamaní i evoluční biologové - vždyť vznik života je tak snadný, viz Zemi před 3,8 miliardami let.

 Nebo ten vznik života není tak snadný ?, vysvětlí nám to tito vědci ?.

V předešlém článku cituji pravděpodobnost vzniku jedné jednoduché bílkoviny albuminu. Skládá se z 585 levotočivých aminokyselin. Když vezmete  vpotaz, že je 20 esenciálních aminokyselin, pak pomocí kombinatoriky si spočítáte, že těch alternativ je 10 na 900 (slovy : devětset) a jen jedna z nich je funkční. Pro srovnání ve známém Vesmíru je asi 10 na 100 základních částic.

Jediné plus z toho je, že se vyrojí spoustu konspiračních teorií, které nás budou bavit svojí fantazií. Evoluční  biologové pro jistotu budou zticha, a budou se bát o své granty z peněz daňových poplatníků.

+3/−9
30.11.2012 19:37

J55a29n 66Š20v44a32d43l65e17n98k87a 9314799430

1) Vznik života vůbec nemusí být snadný. Třeba z těch miliard Zemi podobných planet vznikl velkou náhodou pouze na Zemi. Vědci ostatně neříkají, že je vznik života snadný, a to, čemu věří laikové, je pro tuto chvíli irelevantní.

2) Argumentace albuminem je nesmyslná (pominu už ten omyl, že se jedná o "jednoduchou bílkovinu"). Vznik celého genu pro albumin najednou je samozřejmě vysoce nepravděpodobný, ale o to se tu nejedná: albumin totiž vznikl v evoluci, což byl postupný proces regulovaný přírodním výběrem.

+5/−3
30.11.2012 21:08

J26o70s92e28f 32P84o55t40r 6200321867159

Pane Švadlenko,

pokud vím, tak evoluce se skládá ze dvou zásadních věcí .

náhodné (opakuji náhodné) změny DNA na molekulární úrovni a jejich přírodní výběr.

Věta "postupný proces regulovaný (tj.řízený?) přírodním výběrem" odporuje  náhodným změnám, stejně tak můžete tvrdit, že  existence Červené Karkulky je reálná.

Znamená to, že evoluce věděla jak poskládat ty aminokyseliny ,. nebo prostě jednu formu bílkoviny vzala a delegovala na ni její povinnosti ,

+2/−3
30.11.2012 21:40

J28a98n 43Š12v51a37d12l39e98n71k75a 9294429720

Nemůžu za to, že nerozumíte pojmu evoluce a píšete nesmysly. Já opravdu nevím, na co se mě ptáte. Zkuste si o tom nejdříve něco přečíst a pak se prosím ptejte, pokud to stále nebudete chápat. Zde pouze v kostce: regulace nemusí být řízená nějakým záměrem, důkazem je např. průběh termonukleárních reakcí ve Slunci. Jejich výkon je víceméně stabilní, protože pokud zeslábnou, začne se sluneční plyn gravitačně hroutit a jeho vyšší hustota termonukleární reakce opět zesílí, a pokud příliš zesílí, plyn se rozepne, tím se sníží jeho hustota a termonukleární reakce zeslábne. To je zjevný případ regulace. Není v ní žádný záměr, je dána pouze gravitací. Co se týče evoluce, zde se jedná o zcela náhodné změny genetického materiálu, ale jenom ty se rozšíří, které poskytnou svému nositeli nějakou výhodu. Naprostá většina z nich zmizí. Příroda tudíž nemusí vyzkoušet úplně všechny kombinace, na počátku byl primitivní předchůdce albuminu, který se postupně vyvíjí.

+4/−2
30.11.2012 21:56

J52o28s12e35f 57P80o85t23r 6110231707689

pane Švadlenka,

tuto odpověd píšu v 1/2 2 v noci a začínám mít komplexy, že svůj drahocený čas věnuji diskutéru, který nechápe tak rozdílné věci jako fyzikální zákony a zákony života. Primitivní předchůdce albuminu nemůže být. Všechny bytosti, které kdy vznikly byly dokonalí tvorové, kteří se museli prosadit v konkurenčním prostředí.

To nevíte o tom, že všechny druhy, které se kdy objevili, byli dokonalí tvorové, ve kterých albumin musel bezchybně vykonávat svojí funci, jinak, by v konkurečním prostředí neobstáli ?.  Vaše názory i názory celé vývojové komunity na primitivní předchůdce jsou zcestné.

Jak to řešit, co?, je to problém

+1/−3
1.12.2012 1:38

J10a76n 69K72o35c98o22u44r38e47k 3178656844

Nic proti, ale to jste k tomu počítači přišel z hospody ne? Píšete hlouposti.

+3/0
1.12.2012 8:30

J78o51s40e75f 27P98o27t98r 6880211137219

Sem s nimi, s těmi hloupostmi !

Jasná reakce lidí, kteří neznají odpověď a řeší to urážkami.

Konkrétně sdělte (nejen mě, ale i ostaním čtenářům) jaké hlouposti píšu.

0/0
1.12.2012 23:32

J18a95n 39Š34v41a84d41l88e80n68k11a 9624389970

To si myslíte vy, který biologii nerozumíte (např. ani zdaleka není pravda, že druhy jsou tvořeny "dokonalými tvory"). Samozřejmě, že existoval primitivnější předchůdce albuminu, ale to ještě neznamená, že tento předchůdce také neměl svou důležitou funkci v kontextu tehdejšího organismu (jenom třeba byla trošku jiná než u dnešního albuminu). Takovouto evoluci na úrovni proteinů můžeme sledovat běžně, lze např. sledovat, kterak zdvojení genu umožnilo, aby produktu jedné jeho kopie zůstala původní funkce, kdežto produkt druhé kopie se mohl vyvíjet k něčemu novému. To už ale zabíhám do detailů - vážně si o tom něco přečtete, jinak to nemá cenu.

0/0
3.12.2012 16:54

J49a29n 30Š38v24a80d93l68e71n11k43a 9814359950

Mimochodem, můžete prosím stručně vysvětlit, jak by neexistence života na Marsu mohla ohrozit platnost evoluční teorie?

+3/0
30.11.2012 21:13

J70o51s11e86f 58P69o24t90r 6250141137159

já netvrdím, že ohrožuje evoluční teorii. Já se jen snažím vyjádřit k názoru značné části  biologů, tvrdících pod vlivem znalosti, že život na Zemi vznikl hned po ochladnutí, bez dlouhých časových období, že  vznik života je snadný.

+1/−2
30.11.2012 21:48

J31a34n 94Š96v82a39d22l87e10n76k78a 9684819880

Kdo říká, že je vznik života snadný? A jak neexistence života na Marsu popírá tuto domněnku?

+2/0
30.11.2012 21:57

J39o23s36e67f 33P97o13t15r 6910201267989

Pane Švadlenka,

 o tom, že vznik života je snadný, je přesvědčena  velká většina evolučních biologů - zkuste si najít v literatuře jejich názory, pokud tedy nejste příslušník té tragické komunity.

Toto přesvědčení vyplývá z toho, že život na Zemi se objevil asi před 3,8 miliardami let, těsně po schladnutí Země a to bez časové rezervy na evoluční vývoj. To je fakt a s tím nic nenaděláte.

Titíž vědci  tvrdí, že stejně snadno jak se objevil život na Zemi, se musí i v jiných vhodných destinacích - např. na Marsu. jenže teď se zjistilo, že ne Mars, takže co,? takže jsme v konci a budeme pomocí slovíček  dál udržovat náš neudržitelný názor, a když ani to nepůjde, tak naše oponenty budeme zesměšňovat - my jsme vědci, přece máme svoje granty a tím pádem pravdu , že !

0/−3
1.12.2012 1:22

J74a79n 38K35o38c14o33u20r75e72k 3448756134

Nesmíte dávat na názor evolučních biologů pracujících pro deník Blesk... potom možná přestanete psát tyhle nesmyslné bláboly....

+1/0
1.12.2012 8:32

P60e51t22r 18H69r73o32m27á75d80k83a 1779872465798

Dobrá blbost... Zaprvé tohle nikdo soudný netvrdí, za druhé Mars není Země, takže neexistence života tam nedokazuje absolutně nic... Jsou a byly tam jiné podmínky.

Jinak vy se zesměšňujete sám. Stačí ty kecy o grantech... Na internetu je hromada závistivých jedinců, kteří na to nikdy intelektuálně neměli, tak se vědcům vysmívají. Jenže za svou hloupost si můžete jen sám, případně to můžete reklamovat u rodičů.

0/0
2.12.2012 0:07

J17o28s28e13f 86P65o40t47r 6170711517499

Ne, já se nezesměšňuji, zesměšňuji pouze vás, a mám proto dobrý důvod, a to ten, že vy jste s argumenty v koncích, takže urážíte. Ale to by přece důstojní vědci, ta elita národa, neměla  dělat.

A připouštím, být vědec na to intelektuálně nemám, ale mám na to, zevšeobecńovat vědecké  výstupy a dle toho si vytvářet názor na danou věc.

0/0
2.12.2012 1:05

J64a57n 77Š63v50a91d90l29e46n60k91a 9834499520

Jenže zevšeobecňujete chybně, protože dané problematice nerozumíte.

0/0
3.12.2012 17:22

J76a56n 13Š56v51a60d25l86e39n67k53a 9254729260

" o tom, že vznik života je snadný, je přesvědčena velká většina evolučních biologů - zkuste si najít v literatuře jejich názory" - prosím, citujte některého z nich, to je to, co po vás chci, aby bylo zřejmé, že jenom neplkáte. A chci také důkaz, že titíž vědci tvrdí, že život musel vzniknout i na Marsu. Víte, ono to také může být tak, že vznik života může být "snadný" (pozor, teď netvrdím, že je!), ale pouze v podmínkách, jaké panovaly na Zemi. Na Marsu třeba takovéto podmínky nebyly, proto tam život nevznikl - neboli vám chci ukázat, že je skutečnost mnohem "barevnější", není to buď-anebo, jak se domnívají odpůrci evoluční teorie.

0/0
3.12.2012 17:04

J93a21n 74K10ř96í32ž 6815623275128

.......kreacionisté to mají v úvahách o vzniku života daleko jednodušší!

+2/0
30.11.2012 23:47

J29a36n 95K54o60m69á67r35e28k 5465238639893

mě už to nebaví vůbec, je to zázrak techniky, o to žádná, ale praktický smysl mi uniká.

0/0
7.12.2012 14:30

T13o25m98á88š 48P70r47o94c95h75á27z13k51a 9483278838520

NASA keca,pokud tam našlí něco hodnotneho,tak to spada pod vladu USA a se snikym ělit nebude

+2/0
30.11.2012 18:40

J29i93ř93í 85K53o31c33u29r41e78k 6975854895548

Neznámý obraz od DaVinčiho to nebude. Exotický typ hmoty složený jinak než z nám známých atomů to nebude - prostě proto, že pro dodnes neznámou formu hmoty nebudeme umět vyrobit detektor zpětně. Exotické krátcežijící izotopy taky ne - jsou přece krátce žijící. Stabilní atomy známe všecky. 

Drahé kovy? Zlato, platina. K čemu na Marsu, voda by tam byla cennější. Cokoliv, co známe a dalo by se tam těžit, je ... na Marsu. Doprava zpět na zem je tak drahá, že by se vyplatila jedině snad u toho DaVinčiho obrazu.

0/0
1.12.2012 21:17

L78u80k57á84š 95B81a32r92e23š 4563646338394

Koukám že opakem konspirátora je vládní fanatik, co na fotografii nic nevidí, dokud mu to vláda nepovolí... 

Ne, nemyslím, že by se Curiosity projíždělo v poušti v USA, nemyslím, že v Area 51 musí být určitě schovaná UFO apod. 

Ale je docela racionální úvaha, že fakta a objevy, která mají moc otřást naší společností, v době, kdy společnost otřásá sama sebou, procházejí určitou "filtrací". Kdo si myslí, že vlády jsou k lidem 100% upřímné je dost naivní. :-P

+4/−2
30.11.2012 14:23

P30e37t57r 28H28r18o44m93á93d68k94a 1279702775648

Nebo je racionálnější to, že se prostě nic neobjevilo... věřte si, čemu chcete.

+2/−1
30.11.2012 15:35

P29e38t68r 96K20o85v72a33r 6706896428866

Nasa objevila základnu ufounu. Vzhledem k tomu, že ufouni mocensky ovládají pozemská media, bylo jim nařízeno objev dementovat.

0/−3
30.11.2012 18:38

P69e95t11r 80H38r88o96m92á98d14k31a 1789672805208

a základnu demontovat.

0/0
1.12.2012 11:45

V84l86a88d88i77m21í54r 37Š92e27v95e36č29e43k 1631330567374

Nasa objevila, že Mars je dutý a uvnitř je ještě jeden mnohem větší než ten vrchní!

+9/0
30.11.2012 13:36

J75a56n 33K96ř67í24ž 6875803805708

;-D;-D;-DR^

+1/−1
30.11.2012 23:49

P30e33t46r 27V52a14n61e48c83e11k 1533180577507

Ja se docela bavim. Kdyby opravdu na Marsu neco nasli. A kdyby to byl opravdu dukaz zivota v jakekoli forme, tak si piste, ze by to nekdo z NASA zverejnil.

+1/−3
30.11.2012 11:43

M72a86r20t92i70n 73S64o49u96š32e39k 8158623609885

Každý výzkum někdo platí. Každý občan podléhá zákonům svého státu.

.

Lidstvo je tupé stádo a je zcela zřejmé, že některé objevy musí zůstat nezveřejněny. To v NASA chápe i ta neposlednější uklízečka.

+1/0
30.11.2012 12:29

P30e73t89r 40H73r65o71m93á58d18k76a 1399112845728

"Lidstvo je tupé stádo" - nepleťte si svou maličkost s celým lidstvem ;-D

Jakýkoli objev by NASA ohromně zvedl financování. Ti k tomu opravdu nemají důvod. Plky o teokracii jsou už úsměvné, o náboženství máte hodně zkreslené představy.

Jenže prostě i ta blbá bakterie je neuvěřitelně pokročilá forma života, i na Zemi trvalo několik miliard let než se k nim dostal, takže na Marsu zřejmě opravdu nebude.

+2/−1
30.11.2012 12:40

P35e32t47r 74H56e94l37l76e86r 5193966654834

Hele, chytráci, kdyby lidstvo nebylo tupé stádo, tak by dávno vyhynulo. Tak se s tím, že jste ve stádu smiřte a buďte za to rádi. Já, bohužel, stádního chování nejsem trvale schopen, což mi život ohromně ztěžuje. Docela rád bych byl radši v klidu ve stádu.

0/−1
30.11.2012 16:57

P49e94t22r 97V98a86n93e80c78e28k 1273760167247

Dal bych 10 let zivota za hodinovou prochazku po Marsu

0/−1
30.11.2012 11:40

P26e44t61r 95K34o47v22a58r 6136826248846

Já bych zase naopak 10 let života rád získal kdybych se tam procházet nemohl.

+1/0
30.11.2012 18:40

J42a35n 45P22a52v63e67l 8163192198226

V těchto a podobných diskuzí jsou zajímavé dvě věci.

1) Kolik lidí iracionálně nenávidí USA

2) Kolik lidí věří že lze utajit něco o čem by vědělo tisíce lidí a minimálně polovina z nich by byla proti podobnému utajování

+11/−1
30.11.2012 10:48

L63u40k12á96š 78B54a52r29e57š 4783876238604

V tom není žádná nenávist vůči USA, ale tato země například desítky let tajila Area 51, z lidí dělala blázny a konspirátory a na konec byla nucena přiznat, že lhala. Kolik lidí si myslíte, že o Area 51 vědělo? Taky jich byly stovky ba i více...

+1/−4
30.11.2012 10:53

P52e57t10r 41H45r37o46m19á25d83k12a 1619552425168

Protože je to vojenská základna, kde začínaly U-2 a podobně, tak se logicky za studené války utajovala. Pokud si myslíte, že tam jsou ufoni, tak jste blázen a konspirátor pořád.

+12/−1
30.11.2012 11:06

J73a23n 47P18a17v35e48l 8423922448246

Navíc většina lidí chápala proč to je utajované, nikdo by se nedivil že by za prozrazení tajemství dostali 20 let natvrdo a nikdo by je nelitoval (stejně jejich manželky a přítelkyně manželek veděli to samé co lidé kteří tam pracovali)

Za prozrazení UFO by dostali azyl, obrovské peníze a veřejnost by jejich potrestání nedovolila.

+4/0
30.11.2012 11:21

L79u58k40á94š 37B62a47r32e61š 4103166678744

O ničem takovém jsem nepsal, pro utajení "marťanských mikrobů" by mohly být také důvody...;-)

+1/−1
30.11.2012 11:51

J73o81s75e54f 25T28r94n26k97a 1191238824640

Kolik let ČR tajila přítomnost ruských raket s atomovými hlavicemi, strategické základny apod? jo je to alarmující, že vojenské objekty podléhají utajení:-)

+4/0
30.11.2012 11:17

M49a15t53ě27j 18N67o47v10á22k 2653590848877

Jenže ony zde žádné jaderné hlavice nebyly, zřejmě bylo vše jen připravené na jejich dodávku v případě nutnosti.

0/−2
30.11.2012 22:46

J74o97s18e19f 54T73r17n79k42a 1421538724860

jo to je přesný ..

jen bych doplnil o bod 3) Kolik lidí si tu plete seriózní výzkum se Startrekem :-)

0/−1
30.11.2012 11:16
Foto

R77o26b29e62r59t 30J81a53n97u96l27í18k 8823969989371

Nejsem zastáncem konspiračních teorii typu ChemTrails a pod. Ale jsem si jist, že ty lháři v NASA už dávno život objevili! Jenže to nepřiznaj tak jako se lže ve světové politice (Důkaz přes wikileak obviněný vojín) lže i NASA už jen ten název! Víte jakej by to vyvolalo poprask? I jen, že na marzu byli bakterie. Ne ne zatloukat zatloukat zeme je placata a byla dokud to slo udrzet! Tohle by pěkně zamávalo s naboženstvým!

+6/−8
30.11.2012 10:34

V73l68a19s94t39i39m29i28l 89H10n67í18k 6576682711207

To, že jsem paranoik, neznamená, že po mně nejdou...:-P

+12/−2
30.11.2012 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.