Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

František Koukolík: Jak si zamilovat systém a být spokojený

Klameme sebe i ostatní, abychom na světě nemuseli pokud možno nic měnit. A to i v případě, kdy vinou stavu světa trpíme, říká ve svém textu František Koukolík. Naše záliba v zachování stavu věcí je však podle něj stejně škodlivá, jako těžko potlačitelná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a33n 48J22a77r32o46s 1419857940838

Clanek vyborny, ale zaverecny test se moc nepovedl. Je prilis zjednodusijici a u vetsiny otazek jsem nedokazal priradit body, protoze otazka byla polozena nespravne.

0/0
26.7.2013 17:26

Š54t85ě67p15á33n 21S65e35k43a43n77i42n12a 2739294854195

Já nevidím největší nespravedlnost v tom, že jedni mají víc , než druzí. Vadí mi, že ti co mají víc, chtějí ještě víc. Tím víc, čím víc mají. V absolutních číslech. Někteří moc, jiní peníze, někteří obojí. Faktem je, že čím víc mají, tím víc chtějí exponenciálním(!) nárustem potřeby. Oni už neřeší, jestli mají "co do huby". Jestli se mohou vzdělávat rychleji, efektivněji a podle svého inteligenčního potenciálu. Řeší jen tu závislost mít víc. A víc. Dostali jsme se do bodu, kdy je to neúnosné. Kdy se systém dostal do kolapsu a nefunguje vymahatelnost práva na straně drtivé většiny společnosti. Ve prospěch gaunerů. Nemluvě o jiných právech - vzdělání, zdraví, práce, obživy, bezpečí.

+4/0
8.12.2012 14:38

J97o71s60e34f 71P61o44t58r 6980791657639

Já bych to tak tragicky neviděl. Miliardáři mají miliardy, ale kolik toho snědí, kolik šatů obnosí ? Jen o něco víc než obyčejní lidé. Mají drahá auta, velké paláce, ale velká auta museli vyrobit dělníci a ti dostali zaplaceno, baráky posatvili zedníci, měli peníze pro rodinu, mají zlato a drahokamy ale to umožňuji žít černým  dělníkům v Pretorii.

Svoje peníze mají  v továrnách, dávají práci dělníkům, nebo v bankách, ty s tím financují  průmysl.

Na rozdíl od vás si myslím, že většina nejsou gauneři, ale lidé obdařeni mimořádným smyslem pro podnikání, kdyby nevydělali ty miliardy, tak by byli oni chudí a dělníci, kteří na nich závisí, by živořili.

Dnešní dělníci jsou na tom životní úrovní lépe než žila šlechta ve středověku -hygiena, výživa, vzdělávání, dožívání vysokého věku, cestování po světě, lékařská péče .... a jen díky kapitalismu. Jen díky kapitalismu žije dneska na světě 7 miliard lidí, ve středověku to byl jen zlomek, drtivá většina umírala jako děti na nedostatečnou výživu.

+2/−2
10.12.2012 18:29

Z39b76y19n35ě50k 88P60o17p32o50v38s61k98ý 9126498547963

Vaše krátkozrakost je dojemná. Není pravda, že 7 miliard lidí žije lépe, než ve Středověku. Bohužel vaše vnímání světa končí u hranic EU. Dál podle Vás žijí lvi

+1/−2
16.12.2012 12:47

P14a78v98e89l 44O67d65r18a73z56i24l 6164799607580

Tak vzhledem k tomu, že informace o životě lidí ve středověku jsou v rámci celé planety poněkud kusé a kromě toho je definice "lepšího žití" silně individuální je celá ta debata poněkud mimomísu.

+1/0
19.12.2012 14:15

J31a75n 44H62e22l77l72e95r 9198605676

A podle vás tam žije kdo?

0/0
29.12.2012 21:59

J18a20n 52J12a30r32o81s 1599967400208

Toto ve skutecnosti neni vubec pravda. Skutecne bohati lide bohatnou dal z jasne definovatelnych a obhajitelnych duvodu. A take je mezi nima velmi vysoke procento filantropu. To, co popisujete je pouze vase mylna predstava.

Pak je ale existuje zanedbatelne procento lidi, kteri nejsou skutecne bohati a vetsinou nezbohatli vlastnim usilim nebo chytrosti, ale na bazi nejakeho podvodu. Tem stejne neni pomoci. Nastesti toto procento neni vysoke.

0/0
26.7.2013 17:31

D66a34v97i19d 45K16a30z93i98l 6578922248542

Pravdivý článek. Je to jako s vtipy o blondýnkách že jsou hloupé. Ne každý má doma krásnou ženu tak se utěšuje že je alespoň chytrá. Jen považte mít doma ošklivou a ještě pitomou.

+1/−1
7.12.2012 11:42

P28e50t89r 32H30a69n25o86u21s71e70k 3556576153475

Díky za fajn článek (autorovi i redakci). Akorát mi to moc nezapadá do rámce dosavadních článků na Technetu :) To jste se rozhodli zabřednout do vod scienceworldu a osla? Proč ne, jen houšť, jen mě to trochu překvapilo :)

+2/0
7.12.2012 0:24

P13e63t77r 39U36r48b26a47n 1322115212471

Článek, který má myšlenku. Nevídané, snad se takových bude objevovat více.

Přesto bych autora rád požádal, zda by zde mohl věnovat chvíli svého času a poznamenat něco k anketám.

... to přece záleží na konkrétním případu ... generalizace mi nepřijde jako smysluplná cesta ...

0/0
6.12.2012 16:07

D97r10a25h61o87m25í53r 54S37t17r37o41u55h49a86l 4455638812314

Technicky vzato článek degraduje názor jeho autora. Pokud autor věří, že článek je pravdivý, nemusí to být proto, že je pravdivý, ale jen proto, že je to jeho názor. bude se v něm tedy utvrzovat.

Jinak ale je to pěkné. Musím pochválit :-).

+3/−3
6.12.2012 8:05

P33a44v59e48l 50O51d55r20a90z50i20l 6634839147320

Ve filosofii se s takovým paradoxem setkáte často. Kupříkladu výrok "Pravda neexistuje.":-)

+2/0
6.12.2012 13:17
Foto

J91a85n 10F33i72k55á42č53e59k 6870190335125

Nehledě vůbec na článek, napsal jste takovou banalitu, která platí o jakémkoliv názoru. Tedy jste poskytl nulovou informaci. :-)

+2/0
6.12.2012 18:09

T28o21m83a90s 82H23a74c82e26k 6774907275387

Pominme fakt zda s uvedenym zhodnocenim souhlasim nebo ne, ale jake je tedy reseni tohoto stavu?

Napriklad idea komunismu je na papire hrozne krasna (to myslim vazne, ne ironicky), ale proste to nefungovalo. Videl jsem neco podobneho fungovat vicemene v oddelenych komunitach na farmach v rozsahu nekolika desitek lidi s tradicnim pojetim zivota. Byla to jejich svobodna volba a neni to pro kazdeho, byulo fajn to videt, bylo by fajn tam byt treba tyden, ale cely zivot? Pro me ne, priznam se. A stejne tak ne pro miliardy dalsich lidi. Co s tim? "Naockovat" neco lidem aby byli dobri a slusni? Bohuzel lide takovi nebudou, takze jakykoliv system musi mit v sobe prostredky jak na motivaci tak na trestani lidi.

+3/−1
6.12.2012 3:04
Foto

J76a12n 12F80i96k45á90č45e85k 6130410415885

Nenechte se zblbnout představiteli překonaných režimů, kapitalismu a socialismu. Co takhle současný systém změnit ve směru společnosti založené na tvořivosti a ne jen na vlastnictví: velmi progresivní dědická daň (proč by měli mladí získat něco bez snahy), zákaz lobbingu, nové technologie (cyberdemokracie), zásadní změna patentového a autorského práva, atd. Možností zlepšování současného systému je spousta. Stačí kouknout třeba do Švýcarska, Holandska nebo Finska.

+1/−1
6.12.2012 18:15

P45e33t20r 85H91a18n96o94u32s81e26k 3176446713295

Ad dědická daň: to je docela zajímavá myšlenka. Schválně, jak by to změnilo sociální vazby, když by de-facto rodiče neměli pro koho pracovat. Teda jako měli, ale museli by to předat už za svého života a věřit tak těm, kterým vše darují, že je nevyženou na mráz. Takže by taková společnost měla i víc podporovat altruismus. Hmm...jak to jen udělat evolucí, když to nejde skokem? :)

+1/0
7.12.2012 0:12

J41a19n 71J34i49h 1563775504366

V moderni historii v jedne kulturni oblasti zacali mnozi sousedi budovat socializmus, nebo dokonce polovina jednoho statu. Socializmus zacal velkou slavou organizovanou statem, vse klapalo skoro  dokonale. Sousedni kapitalizmus byl napadne nedokonaly. Stavky, pochybni politici a jejich cachry, vykoristovani cloveka clovekem, ohromne protivladni demonstrace, zvysovani cen atd. atd. Tak to stale pokracovalo az lide ze socialisticke zeme zacali slintat pri pohledu na vysledky kapitalizmu a zednik ze Zapadniho Nemecka si hral v Karlovych Varech na granda.  O vikendu parkovalo v Lipsku pred baraky spousta zapadnich automobilu a vychodni bracha byl v pondeli napadne otraveny v cem jeho sourozenec jezdi a na jaky byl dovoleny kdyz to byl prece vzdycky excelentni pitomec.

+4/−1
6.12.2012 1:06

V31i20l16é30m 30S31t74u92d55n96i20č43k51a 4363411671160

A pouceni z teto modre bajky je, ze mame volit ODS a vzyvat ruku trhu a bude dobre!

0/−1
6.12.2012 9:08

P51a84v93e14l 85O74d63r73a37z50i40l 6214109797730

Ne, to není, Viléme.

+1/0
6.12.2012 13:18

V97i69l39é24m 67S70t72u21d74n95i85č22k96a 4363841221610

Kdyz ona byla tak neodolatelne naivisticky konzumeristicky materialisticka :-)

0/0
6.12.2012 13:37

J90a97n 29J45i82h 1303795354226

Pouceni prenechavam  na ctenare. Ty se mi jevis jako  tvrdy orisek ;-D

+2/0
6.12.2012 18:25
Foto

J25a44r56o21m28í28r 55Š78r31á51m55e66k 5691454218

Já vám tedy prozradím jedno tajemství - nic není tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo. Takový zřetelný "prapůvod" by bylo možné hledat například v jistých tezích přibitých roku 1517 na vrata kostela... zkrátka protestanti žili méně okázale a více hromadili majetek než katolíci. Výsledkem bylo bohatnutí protestantských zemí. Dále je třeba se zamyslet nad finančními toky a na rozsahem poškození za obou světových válek - jednalo se o velmi výhodný podnik pro USA a tím nepřímo i pro obchodní a vojenské partnery.. Západní blok tím měl mnohem lepší startovní pozici.

A nakonec jen takový drobný detail, "komunistický" režim nebyl orientován na takový dravý růst ale spíše na stabilitu a rovnostářství, takže srovnávat ekonomickou udržitelnost jen podle dosaženého "vyprodukovaného objemu" je hodně krátkozraké. Minimálně z toho důvodu, že současný systém je zaměřen spíše na kvantitu, kvalita je do jisté míry vedlejším produktem rychlejší obměny spotřebního zboží. Abych zkusil konkrétní příklad: Jestliže například vyrábím mixéry, budu motivován k tomu, aby zaujaly parametry a designem, ale také k tomu, aby jejich životnost nepřesahovala dva roky a aby bylo obtížné až nemožné opravit porouchaný mixér. Takový centrálně plánovaný mixér byl orientovaný spíše na trvanlivost a opravitelnost, jednou zavedená výroba nemusela být dlouho měněna. Na "kapitalistických mixérech" došlo za stejné období k větší produkci, uživilo se více lidí, došlo ke zdokonalení, na stranu druhou se skládky zaplnily kvantem "nemoderních" mixérů. Na "komunistických mixérech" došlo k mnohem menšímu růstu, protože nebylo třeba tolik výrobků, stačila mnohem menší produktivita práce a nedošlo k výraznějším inovacím; na stranu druhou však nebylo vyprodukováno tolik odpadů a spotřebováno tolik surovin. Lze objektivně rozhodnout, co je lepší a co horší? Zejména když bych se odvážil i o hledisko dlouhodobého vývoje a udržitelnosti? Já se obávám, že bez precizní kvantitativní analýzy nikoliv.

0/0
7.2.2013 18:46

J69a36n 43P22a62v87e77l 8503372438846

Předem, výsledky mých anket byly -2 a +6.

Dost nesouhlasím s druhou anketou. Otázky 2,3,4,5,6,8,10, neboli většina, se točí kolem sociální nerovnosti. Já osobně si nedovedu představit pravicově myslícího člověka se znalostí ekonomie který by na ně odpovídal ve stylu "sociální a ekonomická nerovnost je špatná". Když jsem se zkusil vžít do myšlení skalního komunisty, milicionáře který "hájil" stát se zbraní v ruce, vyšlo mi -10. A těch -10 by měl i před rokem 1989.

+3/−1
5.12.2012 23:02
Foto

J24a67r22o17m71í20r 78Š83r50á92m85e61k 5791514658

To jste ovšem hodnotil svoji zkreslenou představu, nikoliv historickou realitu. Vžívat se do role někoho jiného je vždycky ošidné.

0/0
7.2.2013 18:48

L85u17b66o65m81í68r 55Č73a77p23a83t68ý 8658859814316

hmm takže, abych to shrnul, autor nemůže pochopit, proč průměrný pracující Američan volí republikány, když demokraté slibují tolik výhod pro "chudé". A protože to není "logické", musí být pochopitelně "pomýlení" :-( 

Důvodů najde hromadu : kognitivní disonance, části mozku, které v nás vytváří specificky lidský druh ochraňující stupidity, mají strach z revoluce,  šetří tím duševní námahu a sladká třešina na závěr : jsou to plně vyvinutí psychopati dle Hareovy klasifikace :-(

Proč uvažovat nad tím, že třeba voliče nevěří, že dluhy můžou přinést blahobyt, že člověk má nejdřív pomoci sám sobě a žádat pomoc od ostatních, že ustupování kdejakému zmetkovi ještě nikdy mír nepřineslo ... atd

Já neříkám, že republikáni jsou nějací svatoušci, ale připomíná mi to pátera Havlíka, který prostě označí všechny svoje oponenty za lidi, kteří nemyslí :-( 

http://www.youtube.com/watch?v=zHPiWuCQEJQ)

+5/−3
5.12.2012 22:24

V92i32l50é76m 27S45t46u37d87n54i61č73k11a 4903511911290

Autor netvrdi, ze dotycni nemysli. Autoru prislo zvlastni, proc nevoli sobecky ve svuj prospech a rozvadi tuto tesi. A faktem bude, ze ruznych zbranovych nadsencu NEBO pravicovych extremistu co voli republikany bude v sume volicstva statisticky zanedbatelne minimum a gro bude ta masa, co slysi na reci o sile a bezpeci.

0/−1
6.12.2012 9:08

L76u36b96o97m71í57r 77Č56a11p40a47t26ý 8458109704666

Nenapsal jsem, "autor tvrdi, ze dotycni nemysli", ale že hledá důvod jejich volby  záporných vlastnostech :-(.

+1/0
6.12.2012 9:50

P33e29t75r 97U29r71b62a65n 1882485452321

Naprosto nerozumím tomu, proč to shrnuješ a říkáš co si autor myslí. Pokud ho znáš osobně, tak to snad ještě.

V podstatě nic z toho, co píšeš, že si autor myslí, se v článku vůbec nevyskytuje. Autor vůbec neříká, že něco nemůže pochopit. Vůbec nemluví o americe, republikánech nebo demokratech (i když i na tento případ se dají tyto myšlenky aplikovat).

Zcela všechno, co jsi napsal, jsou tvé vlastní myšlenky. A popravdě si myslím, že nemají ani mnoho společného se samotným článkem.

+1/−1
6.12.2012 16:15

L28u84b33o60m20í67r 73Č44a88p12a26t95ý 8538789554876

Tak to jsme asi oba četli jiný článek, protože při psaní reakce jsem zhusta používal CTRL+C,V :-) A co se týče ameriky, ty popisy na kraji, ty se zřejmě u článku ocitly nešťastnou náhodou :-) ??

+1/0
6.12.2012 16:31

P67e79t86r 24U24r57b64a90n 1792355942561

Podle mě ti špatně funguje Ctrl+C Ctrl+V. Pokud jsi to používal na jednotlivá slova, nebo slovní spojení, tak to snad ano.

Nicméně - máš něco, co reaguje na můj příspěvek?

0/−1
6.12.2012 17:21

L59u98b77o98m93í21r 67Č61a93p25a96t60ý 8758209554656

Ok, tak teda jednodušeji : autor dle mého přemýšlí, proč někdo volí něco, co na první pohled je pro něj nevýhodné. A zde se domnívám dopouští chyby, protože hledá komplikované důvody (které jsem vypsal přes CTRL+C,V :-)). 

Je to jako nabídka v teleshopingu, to že je něco "zadarmo", ještě neznamená, že je to skutečně tak :-).

+1/0
6.12.2012 17:48

Z55b41y18n27ě55k 66P22o19p92o57v63s47k97ý 9196468627133

Lubomíre ten článek je na vás evidentně složitý a zjevně jste ho nepochopil.

+1/−1
16.12.2012 12:52

L82u63b62o17m69í45r 53Č10a55p93a56t21ý 8348309974596

Jsem rád Zdeňku, že tu vládne přátelská a osobní atmosféra :-)

Škoda, že jste nepřipojil nějaký argument :-(

+1/0
17.12.2012 13:37

J13o24s69e78f 38P11o28t90r 6600531367989

Kaaždý člověk se chce mít v čase lépe a lépe. To znamená žít ve společnosti, která bude vyrábět více a více zboží a to co nejefektivněji.

Taková společnost je bohužel jen jedna a to společnost kapitalistická, s tím, že kapitalisté jsou ti egoističtí  psychopati, kteří buď budou úspěšní, nebo zkrachují. Proti nim musí existovat  silný stát, který ve formě daní bude odčerpávat jejich zisky a přerozdělovat je neúspěšným, a dále musí existovat silné odbory, které by měli být trochu objektivní (když podnik neprosperuje, nechtít přidat)

V této konfiguraci kapitalisté budou nesmírně bohatí, ale poslední vdova se 3 malými dětmi bude žít v dostatku.

Všechna ostatní řešení znamenají poměrně bohatou vládnoucí vrstvu ( třeba v době reálného socialismu zelináři, vexláci, ředitelé velkých podniků, stranické orgány), ale všichni ostatní budou chudí, protože tyto společnosti nedokážou vyprodukovat dostatek zboží.

0/0
5.12.2012 20:56

T57o68m45á61š 59K62u66c73h92a62ř 3717761548201

Nesouhlasím.  Jedná se pouze o dogma, které společnosti brání v dalším vývoji. Stejně jako byli lidé schopni najít stovky důkazů pro to, že Země je placka, tak není problém (protože už předem k tomu závěru chcete dojít) najít stovky důkazů pro to, že jediné nejlepší funkční zřízení je to kapitalistické.

Navíc stavíte na tom, že člověk se chce mít za každou cenu HMOTNĚ co nejlépe. Toto zcela jistě není jediným cílem všech lidí. Ano, o něco více to platí v tomto systému, který cíleně rozbíjí společnost i rodiny, aby získal single jedince pokoušející se svoje potřeby uspokojovat pouze hmotně. Dlouhodobě toto není udržitelný stav, jak se už velmi dobře ukazuje.

+2/0
5.12.2012 22:37

P85a31v67e19l 46O63d16r36a72z88i47l 6124989687930

... a jak se již ukázalo při krachu socialismu...

0/0
6.12.2012 13:20

J83o77s67e27f 62P49o12t66r 6560631657839

Pane Kuchaři,

Kapitalismus nerozbíjí společnost a rodiny, ty rozbíjí absence morálky, konkrétně u nás liberálně-ateistický životní názor. Na to dojede celá Evropa.

Dneska (6.12.) ukazovali na Nově odstanění porografických, pardon uměleckých orazů z výstavy v Plzni. Umělci vidí náš svět, tj. naše vztahy jako boubelaté, sádlem přetékající, neforemné ženské přirození

0/−2
6.12.2012 20:21

J10a50n 57P94a84v75e39l 8503452498666

To co popisujete není kapitalistická společnost, ale něco mezi kapitalismem a socialismem. Jinými slovy, politický střed.

Podíváte-li se kolem sebe, zjistíte že funguje pravý kapitalismus stejně jako společnosti které mají celkem blízko socialismu. Stačí mít prostě a jednoduše fungující stát (tj. málo byrokracie a jiných překážek k podnikání, rozumné daně pro podniky a malou korupci).

0/0
5.12.2012 23:39

P15e41t48r 31U80r54b32a88n 1772355902621

Odhaduji vysoká pozitivní čísla a symptatizaci se silně sociálními systémy.

0/0
6.12.2012 16:19

J13a81r70o41s27l13a14v 68K44o96u59b71e17l14k12a 3121573205985

Jeden z myšlenkově nejpodnětnějších článků jaké jsem měl tu čest v posledních letech číst. Díky za něj!

 

Pakliže aplikuji poznatky tohoto článku na své vlastní jednání, tak jsem nesmírně překvapen jak moc dobře jsem sám sebe usadil do vyjetých mantinelů aniž bych si tohoto jednání byl vůbec reálně vědom. Fascinující zjištění a přiznám se že i svým způsobem značně znepokojivé... (Ale jak vidno tak takovýto pocit k tomu tak trochu patří.)

 

Samotného mě na sobě samém znepokouje jak silně je ve mě zakořeňena touha chránit systém skrze zažitá klišé a to i přesto že sama sebe považuji za přemýšlivý typ člověka s vlastním názorem. Nicméně věřím že právě objevením těchto zažitých myšlenkových pochodů je prvním k krokem k tomu abych mohl vůbec začít cíleněji ovládal svůj život. Ještě jednou děkuji za článek.

+10/−1
5.12.2012 20:02

T97o11m38a75s 27V98a44r61g25a 1245434126905

výborný článek, skoro jako malá chyba matrixu.. bravo R^

+11/−1
5.12.2012 19:57

J76a61n 79H69e93l22l35e68r 9748185496

Dokud vecne popisuje principy, na kterych lidske uvazovani a chovani funguje, tak je to super ... jak to zacne prevadet do radoby realneho sveta, tak to skripe. Volici republikan a demokratu v US se nelisi nejak vyznamne, stejne tak jako se v principu nelisi obe strany, ktere voli. jedni nejsou pro bohate a druzi pro chude ... uz proto maji take skoro stejne vysledky uz hodne dlouho. kdyby letos vyhral republikan, pro volice by se toho tolik nezmenilo a oni to vdi. spis mnohym vadi jednotlive osoby muslim vs krestansky dogmatik ...

u nas je to podobne ... neni to tak ze chytri voli jedny, nebo ze chudi voli druhe, zdaleka to neni tak vyhranen, jak clanek popisuje

+1/0
5.12.2012 19:35

J11a36r78o86s83l94a60v 81S72o33l87č15á91n82y 2726404889374

V podstatě vidím , že tu má svoji významnou roli existence strachu a reakce na něj. Lidi si radši vyberou konkrétní strach plynoucí ze systému , který jim jasně diktuje mantinely a dává tím pocit bezpečí. To z čeho má průměrný člověk největší strach je svoboda, kde není známo od kud strach přichází, kdo jej řídí a kde chybí systém a jeho pravidla hry umožnující se "dál  intelektuálně válet jak to prase" a užívat si nesvobodu( tu s jasnými pravidly ) plnými doušky. Strach z moci , která stádního tvora vede na porážku mu dává pocit rozumu, když si mnohdy může uvědomit, jak se vyhnout vlastní popravě narozdíl od svobody , která  v něm způsobuje  chaos a pocit ohrožení a která mu bere jistoty na kterých je zcela závislý. Svoboda je výzvou  pro ty , kteří na ničem nelpí a nemají strach žít jen s jedinou jistotou , s jistotou  osobní smrti.

+2/0
5.12.2012 18:28

V98i44l43é57m 72S11t20u35d95n40i38č13k87a 4123171511900

Podobne pise Keller, ten zase tvrdi, ze fenomen tzv. "pravicove chudiny" tkvi v tom, ze se tito chteji pripodobnit svym vzorum ve vsech statusovych symbolech a tedy i v tajnych volbach ;-D

+3/−2
5.12.2012 15:17

J94i59r87i 45D56o28b95r26ý 9788169453

nesmysl.

"pravicova chudina" podporuje system, ve kterem se lze mit lepe vlastni snahou. I kdyz vi, ze to neni vzdy pravda. Alternativa je system, kde se ma kazdy stejne (mizerne).

+3/−3
5.12.2012 15:36

V16i17l43é84m 12S76t59u72d49n19i86č48k60a 4133191701220

Pravicova chudina nevoli pravicove strany jako posledni zachranu pred navratem pred listopad. Modelovy priklad je IN volba TOP09 mezi mladymi, kteri by ovsem vice vydelali volbou CSSD. A nesirte zde bludy, ze CSSD znarodni, rozkrade, zadluzi na 100 let...

+2/−1
5.12.2012 16:17

J62i18r60i 53D68o51b85r30ý 9448779143

Reagujete ma muj prispevek nebo svoji predstavu?

0/0
5.12.2012 16:40
Foto

J84a55k21u25b 82H24á19j27e34k 1918950800678

Co má TOP 09 společného s pravicí?

0/0
5.12.2012 18:01

P31a49v23e44l 85O48d35r68a78z44i23l 6694449337530

Keller je především komunista, potom sociolog. Z toho je potřeba vycházet.

+1/−2
5.12.2012 17:18

J98a82n 40H42e35l72l52e14r 9408825636

Nektere Kellerovy clanky bylo mozne cist na zacatku 90.let. Dneska je to zapsklej neuspesnej clovek, kterymu zbylo jen plivat kolem sebe a radoby ironicky se navazet do druhych. Pozitivniho nenapsal uz dlouho nic.

+3/−4
5.12.2012 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.