Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabloudila ruská spojovací družice. Krouží na špatné oběžné dráze

Nosné raketě Proton selhal urychlovací blok. Spojovací družice Jamal-402 tak ve vesmíru uvázla na špatné oběžné dráze. Ruští a francouzští odborníci nyní řeší, jak situaci zachránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e52t51r 76M80a38r45e34č65e45k 1233371279198

Jako u nás :-) na ŘSD apod. Holt tam posadili lidi co krom tunelování , nic moc neumí.

0/0
12.12.2012 0:13

J93a36r18o54m40í62r 39B85r44ů52n74a 4799961274183

Koukám, že titulek vymýšlel zase nějaký korektor. ;-D;-D

0/0
11.12.2012 21:44

A22r74n90o96š36t 73S71t52á55r61e31k 4282920955184

Jen pousmání... vidím sakra rozdíl, jestli něco funguje jako GPS nebo jako Galileo :-))

0/−2
11.12.2012 9:37


R60u78d16a 93S16l15a18v60í76k 5983338436171

Můžete to zkusit napsat srozumitelně?

+1/0
11.12.2012 11:15

A97r11n10o41š28t 26S52t70á31r40e90k 4452310825614

Pokusím se.

GPS  funguje.

Galileo nefunguje a jelikož je to sytém EU, který měl být spuštěný v roce 2010, pak v roce 2012 a teď se plánuje na rok 2014, tak bůhví, jestli kdy spuštěný bude (ale miliardy už se do toho nalily velmi úspěšně).

+2/−1
11.12.2012 11:27

H91o19n44z46a 89K35u90k94a 2735128206120

No a? nefunguje protoze ma spozdeni , ona se prvni vojenska verze GPS take posunula o par let od predpokladaneho data . To neni jako vyrobit auto...Rv

0/0
11.12.2012 12:41

A14r24n23o97š13t 39S64t54á53r60e89k 4982750525474

A kdy vyrobíte to blbé auto, když máte jen dluhy a řešíte hlavně to, jestli má být z oken vaší kanceláře vidět kostel nebo les?

0/0
11.12.2012 13:01

A38n48t24o58n84í32n 55K67o67n63e85č53n80ý 1160157364386

Pane Grečko,

mýlíte se.

kdysi jste mohli v totalitním polovojenském režimu soutěžit se světem vytvořením uzoučkých týmu, schopných vzdělaných, zásobovaných. Ale to jde jenom na vojně.

Ve svobodné zemi musí být pyramida, od nejjednodušších věcí, až k těm nejsložitějším, která pevně stojí na sobě. Nemůže to být speciální uzoučký sloup, když sloup není chráněn samopalem, svalí se.

Takže problém současné ruské kosmonauitiky není nedostatek nějakých techniků, ale neschopnost ruské ekonomiky vyrábět kvalitní věci. Jakékoliv. Neumíte-li vyrobit hodinky, auto, fotoaparát, nemůžete čekat, že budete umět dělat kosmické rakety. Musíte začít odspodu. Povolit samostatnou aktivitu, podnikání, a dvě tři generace čekat, jestli se tu komunisty totálně zplundrovanou zemi podaří opravit. Naděje je velká, protože Rusové jsou chytří a pracovití lidi.

+8/−3
11.12.2012 9:31

R17u24d48a 56S18l42a87v15í65k 5383188416291

A mezitím se vesmírný program sesype, protože Rusové jsou dnes prakticky jediní, kteří posílají rakety do vesmíru.

+1/−1
11.12.2012 11:15
Foto

P45a69v46e87l 61P56o58k53o35r78n57ý 2556554430262

Jinými slovy, raketová technika je velmi složitá a záleží na kvalitě každé součásti. Tedy umět vyrábět vše a v potřebné kvalitě. A stačí třeba jenom to, že neumí udělat těsnění a nemohou uspět. Proto rozvojové země nikdy nemohou dohonit vypělé, vždy bude něco, co neumí vyrobit a co nemohou koupit jinde,  a to způsobí celkovou nefunkčnost rakety, auta, počítače.

0/−1
11.12.2012 12:38

A84l83e47x48a34n60d91r 60K14o89s30t16k36a 5529286939476

No když už jste zmínil ta těsnění. Tak ta mohla za havárii raketoplánu Challenger. A kupodivu nebyla ruská, takže ono je to tak i jinde. Ovšem v jednom máte pravdu. Cokoliv co letí do vesmíru je nesmírně složité a záleží na každé součástce, aby byla naprosto přesná a funkční. Na druhou stranu, není jiná země, která by vůbec zvládla 12 startů za rok, z toho 10 úspěšných.

0/0
11.12.2012 13:08

Z35b48y28n25ě17k 91J53a58n76d84a 7813442905101

Ano, ''nas mnogo'' bylo vzdycky ruske heslo... Jen se bojim, ze druzice jim dojdou driv nez muzici...

0/−1
11.12.2012 17:29

H61o97n70z30a 81K90u68k16a 2675528196410

Vyborne to jde videt na cine . Zeme , kde se vyrabi velka cast svetove elektroniky ,ale vyvinout vlastni kvalitni vrtulnikove motory stale nedokaze a nakupuje je z GB:-P

0/0
11.12.2012 12:45

B96o40h49u31m10i16l 84M19á30c16a 5241102776903

S tou úspěšností jsou všichni žabaři. Za Velké vlastenecké války dosahovali sovětští dělostřelci hodnoty kosinu až 1,2.

+3/0
11.12.2012 7:57

P92a89v56e74l 20K26r23e89j68č18í65ř 2322461133786

A hodnotu sinu -3,14

0/0
11.12.2012 8:30

T29o79m74a16s 74H93a22c18e55k 6834747595807

To jsou teda zabari....

Za 10 let "odklonit" jenom 4 miliardy... Nojo nova doba, asi by se meli soudruzi prijet ucit na oplatku do CR ;-D

Jinak spis bych videl problem vazne v tom odchodu schopnych a urcite i tlaku vrchnosti na co nejvetsi rychlost vyvoje/vyroby i za cenu zanedbane kontroly, ostatne to neni pro Rusy nic noveho. Mam dojem ze to ze se nenaucili ve skole velkou nasobilku nebude tou hlavni pricinou (i kdyz nerikam ze je to spravne)

+2/0
11.12.2012 3:16
Foto

M79i55r82o69s51l89a96v 77S59t92e42i92n28e17r 1715415658773

Dříve mohli ti nejlepší inženýři pracovat ve vědeckých ústavech. Jediná alternativa pro ty, kterým stat podle tarifu nestačil, bylo jezdit taxíkem.

V postkomunistických státech je svoboda pohybu, některé dobře vydělávající firmy investují do vlastní budoucnosti a získávají ty nejschopnější lidi.

Jinak je třeba vidět, že úroveň absolventů nijak neroste- spíše stagnuje. Je to i tím, že i profesoři mají lukrativnější možnosti, než je VŠ. Takže i na VŠ je úroveň spíše slabší. Slabý profesor- slabý student.

Za Novotného byly VŠ celkem mimo ideologii, státní podniky měly zájem o inženýry a techniky s kvalitním vzděláním. Ale každá populace má své rozdělení- i inženýři- absolventi ČVUT, kterou dobře znám, měli značné rozpětí kvalifikace. Těch iniciativních, pro techniku nadšených, bývalo v každém ročníku pouze několik. Desítky ostatních měly v hledáčku teplá místa kdesi v kanceláři. Dnes to nebude moc jinak.

V Rusku poměry neznám, ale nebudou příliš daleko od českých.

0/0
11.12.2012 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.