Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabloudila ruská spojovací družice. Krouží na špatné oběžné dráze

Nosné raketě Proton selhal urychlovací blok. Spojovací družice Jamal-402 tak ve vesmíru uvázla na špatné oběžné dráze. Ruští a francouzští odborníci nyní řeší, jak situaci zachránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e87t21r 67M80a48r75e69č25e13k 1803221599908

Jako u nás :-) na ŘSD apod. Holt tam posadili lidi co krom tunelování , nic moc neumí.

0/0
12.12.2012 0:13

J10a73r33o71m12í29r 63B59r37ů82n80a 4799721654453

Koukám, že titulek vymýšlel zase nějaký korektor. ;-D;-D

0/0
11.12.2012 21:44

A87r52n89o49š21t 68S46t56á98r45e95k 4282940365604

Jen pousmání... vidím sakra rozdíl, jestli něco funguje jako GPS nebo jako Galileo :-))

0/−2
11.12.2012 9:37

R31u69d48a 48S60l87a90v67í64k 5513778686151

Můžete to zkusit napsat srozumitelně?

+1/0
11.12.2012 11:15

A39r87n17o82š40t 80S72t23á41r11e89k 4532520745864

Pokusím se.

GPS  funguje.

Galileo nefunguje a jelikož je to sytém EU, který měl být spuštěný v roce 2010, pak v roce 2012 a teď se plánuje na rok 2014, tak bůhví, jestli kdy spuštěný bude (ale miliardy už se do toho nalily velmi úspěšně).

+2/−1
11.12.2012 11:27

H75o82n34z36a 97K16u22k41a 2405218766540

No a? nefunguje protoze ma spozdeni , ona se prvni vojenska verze GPS take posunula o par let od predpokladaneho data . To neni jako vyrobit auto...Rv

0/0
11.12.2012 12:41

A30r87n47o70š51t 63S16t68á90r62e65k 4472310225294

A kdy vyrobíte to blbé auto, když máte jen dluhy a řešíte hlavně to, jestli má být z oken vaší kanceláře vidět kostel nebo les?

0/0
11.12.2012 13:01

A30n79t94o95n85í10n 25K83o39n25e78č62n92ý 1970567944156

Pane Grečko,

mýlíte se.

kdysi jste mohli v totalitním polovojenském režimu soutěžit se světem vytvořením uzoučkých týmu, schopných vzdělaných, zásobovaných. Ale to jde jenom na vojně.

Ve svobodné zemi musí být pyramida, od nejjednodušších věcí, až k těm nejsložitějším, která pevně stojí na sobě. Nemůže to být speciální uzoučký sloup, když sloup není chráněn samopalem, svalí se.

Takže problém současné ruské kosmonauitiky není nedostatek nějakých techniků, ale neschopnost ruské ekonomiky vyrábět kvalitní věci. Jakékoliv. Neumíte-li vyrobit hodinky, auto, fotoaparát, nemůžete čekat, že budete umět dělat kosmické rakety. Musíte začít odspodu. Povolit samostatnou aktivitu, podnikání, a dvě tři generace čekat, jestli se tu komunisty totálně zplundrovanou zemi podaří opravit. Naděje je velká, protože Rusové jsou chytří a pracovití lidi.

+8/−3
11.12.2012 9:31

R85u60d84a 75S69l58a35v46í82k 5823348196451

A mezitím se vesmírný program sesype, protože Rusové jsou dnes prakticky jediní, kteří posílají rakety do vesmíru.

+1/−1
11.12.2012 11:15
Foto

P78a85v41e46l 44P35o75k38o45r57n31ý 2906884700182

Jinými slovy, raketová technika je velmi složitá a záleží na kvalitě každé součásti. Tedy umět vyrábět vše a v potřebné kvalitě. A stačí třeba jenom to, že neumí udělat těsnění a nemohou uspět. Proto rozvojové země nikdy nemohou dohonit vypělé, vždy bude něco, co neumí vyrobit a co nemohou koupit jinde,  a to způsobí celkovou nefunkčnost rakety, auta, počítače.

0/−1
11.12.2012 12:38

A95l57e79x86a46n46d58r 70K53o57s23t12k11a 5609696569366

No když už jste zmínil ta těsnění. Tak ta mohla za havárii raketoplánu Challenger. A kupodivu nebyla ruská, takže ono je to tak i jinde. Ovšem v jednom máte pravdu. Cokoliv co letí do vesmíru je nesmírně složité a záleží na každé součástce, aby byla naprosto přesná a funkční. Na druhou stranu, není jiná země, která by vůbec zvládla 12 startů za rok, z toho 10 úspěšných.

0/0
11.12.2012 13:08

Z31b10y33n42ě31k 30J90a22n19d56a 7103352285321

Ano, ''nas mnogo'' bylo vzdycky ruske heslo... Jen se bojim, ze druzice jim dojdou driv nez muzici...

0/−1
11.12.2012 17:29

H71o19n91z79a 11K87u29k52a 2265988746520

Vyborne to jde videt na cine . Zeme , kde se vyrabi velka cast svetove elektroniky ,ale vyvinout vlastni kvalitni vrtulnikove motory stale nedokaze a nakupuje je z GB:-P

0/0
11.12.2012 12:45

B69o33h79u61m72i72l 90M47á38c33a 5811152326863

S tou úspěšností jsou všichni žabaři. Za Velké vlastenecké války dosahovali sovětští dělostřelci hodnoty kosinu až 1,2.

+3/0
11.12.2012 7:57

P56a55v80e69l 60K57r16e86j55č83í49ř 2222971673776

A hodnotu sinu -3,14

0/0
11.12.2012 8:30

T15o10m57a89s 60H96a21c59e45k 6834197875897

To jsou teda zabari....

Za 10 let "odklonit" jenom 4 miliardy... Nojo nova doba, asi by se meli soudruzi prijet ucit na oplatku do CR ;-D

Jinak spis bych videl problem vazne v tom odchodu schopnych a urcite i tlaku vrchnosti na co nejvetsi rychlost vyvoje/vyroby i za cenu zanedbane kontroly, ostatne to neni pro Rusy nic noveho. Mam dojem ze to ze se nenaucili ve skole velkou nasobilku nebude tou hlavni pricinou (i kdyz nerikam ze je to spravne)

+2/0
11.12.2012 3:16
Foto

M98i88r14o69s92l54a42v 48S82t65e50i67n64e24r 6488394493745

Dříve mohli ti nejlepší inženýři pracovat ve vědeckých ústavech. Jediná alternativa pro ty, kterým stat podle tarifu nestačil, bylo jezdit taxíkem.

V postkomunistických státech je svoboda pohybu, některé dobře vydělávající firmy investují do vlastní budoucnosti a získávají ty nejschopnější lidi.

Jinak je třeba vidět, že úroveň absolventů nijak neroste- spíše stagnuje. Je to i tím, že i profesoři mají lukrativnější možnosti, než je VŠ. Takže i na VŠ je úroveň spíše slabší. Slabý profesor- slabý student.

Za Novotného byly VŠ celkem mimo ideologii, státní podniky měly zájem o inženýry a techniky s kvalitním vzděláním. Ale každá populace má své rozdělení- i inženýři- absolventi ČVUT, kterou dobře znám, měli značné rozpětí kvalifikace. Těch iniciativních, pro techniku nadšených, bývalo v každém ročníku pouze několik. Desítky ostatních měly v hledáčku teplá místa kdesi v kanceláři. Dnes to nebude moc jinak.

V Rusku poměry neznám, ale nebudou příliš daleko od českých.

0/0
11.12.2012 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.