Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zabloudila ruská spojovací družice. Krouží na špatné oběžné dráze

Nosné raketě Proton selhal urychlovací blok. Spojovací družice Jamal-402 tak ve vesmíru uvázla na špatné oběžné dráze. Ruští a francouzští odborníci nyní řeší, jak situaci zachránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e60t66r 18M60a46r60e71č12e13k 1333211159738

Jako u nás :-) na ŘSD apod. Holt tam posadili lidi co krom tunelování , nic moc neumí.

0/0
12.12.2012 0:13

J52a72r14o21m65í38r 73B84r81ů51n18a 4879351224373

Koukám, že titulek vymýšlel zase nějaký korektor. ;-D;-D

0/0
11.12.2012 21:44

A86r39n11o31š87t 95S44t60á57r49e77k 4192500645154

Jen pousmání... vidím sakra rozdíl, jestli něco funguje jako GPS nebo jako Galileo :-))

0/−2
11.12.2012 9:37

R73u20d79a 97S75l79a49v83í81k 5403718176771

Můžete to zkusit napsat srozumitelně?

+1/0
11.12.2012 11:15

A24r10n72o21š48t 44S25t72á32r88e26k 4762170225554

Pokusím se.

GPS  funguje.

Galileo nefunguje a jelikož je to sytém EU, který měl být spuštěný v roce 2010, pak v roce 2012 a teď se plánuje na rok 2014, tak bůhví, jestli kdy spuštěný bude (ale miliardy už se do toho nalily velmi úspěšně).

+2/−1
11.12.2012 11:27

H70o86n28z33a 30K76u77k96a 2175368456570

No a? nefunguje protoze ma spozdeni , ona se prvni vojenska verze GPS take posunula o par let od predpokladaneho data . To neni jako vyrobit auto...Rv

0/0
11.12.2012 12:41

A46r55n28o90š26t 88S65t46á57r76e66k 4702160485414

A kdy vyrobíte to blbé auto, když máte jen dluhy a řešíte hlavně to, jestli má být z oken vaší kanceláře vidět kostel nebo les?

0/0
11.12.2012 13:01

A51n31t62o30n68í67n 93K22o94n21e48č85n11ý 1460127644836

Pane Grečko,

mýlíte se.

kdysi jste mohli v totalitním polovojenském režimu soutěžit se světem vytvořením uzoučkých týmu, schopných vzdělaných, zásobovaných. Ale to jde jenom na vojně.

Ve svobodné zemi musí být pyramida, od nejjednodušších věcí, až k těm nejsložitějším, která pevně stojí na sobě. Nemůže to být speciální uzoučký sloup, když sloup není chráněn samopalem, svalí se.

Takže problém současné ruské kosmonauitiky není nedostatek nějakých techniků, ale neschopnost ruské ekonomiky vyrábět kvalitní věci. Jakékoliv. Neumíte-li vyrobit hodinky, auto, fotoaparát, nemůžete čekat, že budete umět dělat kosmické rakety. Musíte začít odspodu. Povolit samostatnou aktivitu, podnikání, a dvě tři generace čekat, jestli se tu komunisty totálně zplundrovanou zemi podaří opravit. Naděje je velká, protože Rusové jsou chytří a pracovití lidi.

+8/−3
11.12.2012 9:31

R12u85d77a 27S13l97a10v87í50k 5743968936301

A mezitím se vesmírný program sesype, protože Rusové jsou dnes prakticky jediní, kteří posílají rakety do vesmíru.

+1/−1
11.12.2012 11:15
Foto

P57a26v80e44l 36P75o53k16o76r89n52ý 2436334780772

Jinými slovy, raketová technika je velmi složitá a záleží na kvalitě každé součásti. Tedy umět vyrábět vše a v potřebné kvalitě. A stačí třeba jenom to, že neumí udělat těsnění a nemohou uspět. Proto rozvojové země nikdy nemohou dohonit vypělé, vždy bude něco, co neumí vyrobit a co nemohou koupit jinde,  a to způsobí celkovou nefunkčnost rakety, auta, počítače.

0/−1
11.12.2012 12:38

A13l64e98x54a22n82d67r 30K69o24s47t32k62a 5429276919956

No když už jste zmínil ta těsnění. Tak ta mohla za havárii raketoplánu Challenger. A kupodivu nebyla ruská, takže ono je to tak i jinde. Ovšem v jednom máte pravdu. Cokoliv co letí do vesmíru je nesmírně složité a záleží na každé součástce, aby byla naprosto přesná a funkční. Na druhou stranu, není jiná země, která by vůbec zvládla 12 startů za rok, z toho 10 úspěšných.

0/0
11.12.2012 13:08

Z28b74y63n32ě14k 65J20a36n20d77a 7353952345821

Ano, ''nas mnogo'' bylo vzdycky ruske heslo... Jen se bojim, ze druzice jim dojdou driv nez muzici...

0/−1
11.12.2012 17:29

H78o29n32z84a 85K75u51k80a 2465888946210

Vyborne to jde videt na cine . Zeme , kde se vyrabi velka cast svetove elektroniky ,ale vyvinout vlastni kvalitni vrtulnikove motory stale nedokaze a nakupuje je z GB:-P

0/0
11.12.2012 12:45

B29o87h52u90m72i59l 97M56á24c58a 5241542976973

S tou úspěšností jsou všichni žabaři. Za Velké vlastenecké války dosahovali sovětští dělostřelci hodnoty kosinu až 1,2.

+3/0
11.12.2012 7:57

P88a28v11e14l 42K34r44e40j68č12í40ř 2572411263536

A hodnotu sinu -3,14

0/0
11.12.2012 8:30

T46o37m74a36s 92H46a31c82e29k 6144747975777

To jsou teda zabari....

Za 10 let "odklonit" jenom 4 miliardy... Nojo nova doba, asi by se meli soudruzi prijet ucit na oplatku do CR ;-D

Jinak spis bych videl problem vazne v tom odchodu schopnych a urcite i tlaku vrchnosti na co nejvetsi rychlost vyvoje/vyroby i za cenu zanedbane kontroly, ostatne to neni pro Rusy nic noveho. Mam dojem ze to ze se nenaucili ve skole velkou nasobilku nebude tou hlavni pricinou (i kdyz nerikam ze je to spravne)

+2/0
11.12.2012 3:16
Foto

M67i29r15o76s85l86a85v 33S78t42e55i70n75e87r 6298494603245

Dříve mohli ti nejlepší inženýři pracovat ve vědeckých ústavech. Jediná alternativa pro ty, kterým stat podle tarifu nestačil, bylo jezdit taxíkem.

V postkomunistických státech je svoboda pohybu, některé dobře vydělávající firmy investují do vlastní budoucnosti a získávají ty nejschopnější lidi.

Jinak je třeba vidět, že úroveň absolventů nijak neroste- spíše stagnuje. Je to i tím, že i profesoři mají lukrativnější možnosti, než je VŠ. Takže i na VŠ je úroveň spíše slabší. Slabý profesor- slabý student.

Za Novotného byly VŠ celkem mimo ideologii, státní podniky měly zájem o inženýry a techniky s kvalitním vzděláním. Ale každá populace má své rozdělení- i inženýři- absolventi ČVUT, kterou dobře znám, měli značné rozpětí kvalifikace. Těch iniciativních, pro techniku nadšených, bývalo v každém ročníku pouze několik. Desítky ostatních měly v hledáčku teplá místa kdesi v kanceláři. Dnes to nebude moc jinak.

V Rusku poměry neznám, ale nebudou příliš daleko od českých.

0/0
11.12.2012 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.