- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že právní spor se nepovede o otázku sdílení informací mezi firmami, které Facebook zastřešuje (podobně jako se nevede právní sport o to, když na balíku předáte data se jménem a adresou příjemce České poště, neboť bez toho by jaksi balík nemohl být doručen), ale o následující část z odstavce RIGHT článek 2. : "To help us deliver interesting paid or sponsored content or promotions,
you agree that a business or other entity may pay us to display your
username, likeness, photos (along with any associated metadata), and/or
actions you take, in connection with paid or sponsored content or
promotions, without any compensation to you." Zní to sice nevinně, jako příklad s adresou na balíku, až na to, že zde v případě dat celého uživatelského profilu bude nezbytné nějaké upřesnění. Uvolněný výklad tohoto odstavce by mohl znamenat, že kdokoli si může koupit vaše např. fotky a používat je komerčně (stejně jako články či jiný obsah) bez ohledu na to, zda jsou privátní, zda si to nepřejete, zda tyto materiály mají právní stutus public domain nebo podléhají Creative Common licenci a pod. a s tím, že se vzdáváte jakýchkoli nároků. A to dokonce i v době po zrušení a odstranění vlastního účtu. Pokud se vrátím k příkladu s poštou, to je jako kdyby vám při podání balíku řekli, že cokoli je v tom balíku sice doručí vašim přítelům, ale tak nějak to můžou používat komerčně. To je sice přestřelené, ale jak jsem napsal, tento spor bude především o tom, že FB chce přeprodávat materiály podléhající nekomerčním licencím. Více na https://www.eff.org/deeplinks/2012/12/instagrams-new-terms-service-sell-your-photos včetně upozornění, že pokud něco sdílíte přátelům, nevyplývá z toho pro provozovatele automatický nárok přeprodat sdílený obsah inzerentům. To by mohlo být hodnoceno jako hrubé porušení soukromí, zvlášť v situaci, kdy vy jako uživatel nemáte uspokojivou možnost kontroly nad vlastním obsahem.
díky na výklad, konečně to chápu. né tak z článku...
proc v dnesni dobe prznit fotky tak aby vypadali jako z Nokie 7650?
Když se mi něco nelíbí, tak to prostě nepoužívám.
zajímavé jak může být ta služba tak populární když je mi naprosto volná