Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bude těžké být chuligánem, říká vynálezce kamer, které nás teď sledují

Takzvaná dohledová IP kamera se zrodila náhodou v roce 1996. Dnes nás tyto elektronické oči sledují všude: na ulicích i v budovách. S vynálezcem systému Martinem Grenem jsme probrali i to, zda mu neustálý dohled nevadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i78r82o85s87l54a19v 60J17o52c48h 3842921973868

........

Kdo bude kontrolovat kontrolory ?

Co se dá zneužít, to se taky zneužije. Budou pak pozitiva převažovat nad negativy ?

:-)

No nic, plebs si chrochtá, když se o něj "stát stará". :-P

+7/0
16.1.2013 12:30

P13e21t93r 87V81a45n14e75c55e95k 1613590187717

A timto vykrikem do tmy chtel prene autor rici co? Ze by jsme se meli vzdat veskereho pokroku a vratit se na stromy?

+3/−3
16.1.2013 12:57

J41a55r45o56s47l56a98v 44B80r26ü84m83m95e14r 7904613206

Už jste si nechal namontovat kameru do bytu? V Anglii už takové řešení prosazují.

+3/0
16.1.2013 14:04

P77e48t35r 86V64a59n37e14c91e89k 1423780197417

Jakou to ma spojitost s tematem? Na svem pozemku mam tri kamery. Nicmene vam je do toho putna. Umite reagovat k tematu? Co je tak sokujiciho na tom, ze jak jde technika kupredu, stale vice se technika vyuziva i v bezpecnostni atd? A to si teprve pockejte, co zvladne technika za par desitek let. A btw HD kamera v aute, na ktere poznate na 100m oblicej ta vam vadi?

+2/−2
16.1.2013 14:14
Foto

K57a56r10e98l 79S17e39i56d51l 8489565210598

K tématu - dobrá otázka.

Ke stylu příspěvků - člověče, nepřipadáš si někdy trošku nafoukaný? (trošku dost?) Kdo nesdílí tvou paranoiu a žije v současné realitě (i při vědomí rizik, s ní spojených) je "ovčan", případně  "plebs"...  Jen ty jsi zřejmě patricij, urozená šlechta, odhalitel skrytého, hledač pravdy a letadlo... ;-)

Neber si to ve zlém, ale zkus se trochu zamyslet :-)

+1/0
17.1.2013 0:15

D16a65n60i30e78l 51R15o10z49s40n33y15o 5670799955208

Tady by mel byt zapor v prvni casti:

"Kamera většinou způsobí pokles kriminality, ale na druhou stranu zase pomůže odhalit více zločinů, takže to statisticky vyjde nastejno."

Kamera zpusobi "zvyseni" kriminality, protoze toho vice uvidite, tak jak pa dal pisete..

0/0
16.1.2013 10:59

J51a16n 54N48a47v74r51á48t57i89l 1612397705185

Ale kdéže. Máme třeba 10 reálných kriminálních událostí denně, nahlášeno jich je ale jen 5, díky kameře však poklesne jejich počet na 6, nicméně kamera odhalí všechny. Kriminalita klesla ale statisticky se zdá, že jí jevíc.

+2/0
16.1.2013 12:56

P77e45t26r 13V25a54n84e34c81e58k 1393890517557

Zde nesouhlasim. I sama pritomnost kameroveho systemu muze odratit zlodejicka od kradeze.

0/−3
16.1.2013 12:59

J59a68n 56N11a70v76r54á38t14i15l 1152677285855

A v čem se to rozporuje s tím, co píšu? Pouze jsem obhajoval výrok v článku "Kamera většinou způsobí pokles kriminality, ale na druhou stranu zase pomůže odhalit více zločinů, takže to statisticky vyjde nastejno." Nikde jsem nezpochybňoval reálný pokles kriminality, naopak jej zjevně uvádím.

+2/0
16.1.2013 14:58

P77e40t92r 24V47a20n69e24c37e32k 1633910937957

tak to se omlouvam, pochopil jsem vas spatne.

+1/−1
16.1.2013 19:37

H31o29n65z87a 44K61u95k11a 2395928816680

Doba , kdy bude sledovat video vyhledavaci program a upozornovat na preddefinovane veci je uz za rohem ( kdo vi jestli uz to neni par let realita ) . Takze rikat , ze se na vetsinu zaznamu nikdo nediva je trosku alibismus Rv

+3/0
16.1.2013 10:33

J46a11n 90Š87a97f20á49ř 4266161954800

http://www.saabczech.cz/clanek/clanek-mf-dnes-z-264-uplne-informace-o-bezpecnostnich-systemech-pro-metro/

0/0
16.1.2013 10:46

M98i95r36o18s48l98a42v 72J48o22c61h 3432181823848

ŽÁDNÁ kamera nezabrání trestnému činu!! Tedy, pokud vás bude chtít někdo okrást, zmlátit, či zabít bude Vám jakákoliv kamera k naprostému HO..U :-P Jediné čeho se možná dočkáte, je to, že budete vědět jak vypadal pachatel a zvětšíte možnost jeho dopadení. Již od kriminalistického pravěku je známo, že zločinec si vždy myslí, že ho nechytnou.;-) Ovčané si ale stále myslí, že kamerový dohled zvyšuje bezpečnost. 8-oNEZVYŠUJE, jen zvyšuje pravděpodobnost dopadení pachatele, ale až PO ČINU. To je důležité si uvědomit. Takže pachatele sice máte, ale auto už JE zdemolované, nebo jeho nůž JE už ve vaší dutině břišní. Naopak pokud chcete někoho takzvaně "vypíchnout" a sledovat každý jeho krok, k tomu je síť kamer naprosto ideální. SW který to umí, tu už dávno je, a každým rokem se zdokonaluje, síť kamer se zahušťuje. Dnes již není problém v některých regionech vytvořit profil pohybu "zájmové osoby" do naprostých detailů, bez toho aniž byste museli nasazovat lidi. :-P

+5/−5
16.1.2013 10:25

D12a39v50i25d 44Š91a84f54r38á10n76e35k 5407754937833

A teď sledujte následující logický následek. Pokud zločince po činu identifikujete, chytnete a dáte do basy, tak už dál nemůže škodit. To jsou věci, co?

Tohle bez kamer nebylo možné. A vzhledem k tomu, že vám to moc nerachuje a ani si to nenajdete, tak třeba případ Lacina.

+5/−2
16.1.2013 10:37

M56i14r23o69s17l45a65v 68J92o89c93h 3492941963888

On z té basy zase vyjde... Zavřete jednoho, pustí jiného, najde se někdo jiný..... ALE hlavně kamera nevyřešila VAŠI bezpečnost, protože jste se již obětí trestného činu STALI. Kamery nesníží počet zločinců, ale hlavně v žádném případě vám NEZAJISTÍ bezpečnost, tedy to, že se obětí trestného činu nestanete !!;-) Zeptejte se lidí z praxe. Všude kam se dali kamery, se jen zvýšil počet úspěšných dopadení, nikoliv počet trestných neklesl. Když useknete jedno chapadlo, hned ho nahradí jiné. A jak říkám, sledovačka se s kamerami dělá perfektně, to ano. A nedělám si iluze, že se sledují jen "zločinci". Zájmovou osobou se může stát kdokoliv  a ve státech s vysokou mírou korupce (což např. ČR je), je tato možnost velmi pravděpodobná (konkurence v obchodě, politika atd. ).

+2/−4
16.1.2013 10:51

P38e53t89r 36V64a24n75e54c65e63k 1133510637207

Melete nesmysle. Je statisticky prokazano, ze v ulicich, kde jsou umisteny kamery klesa pocet prepadeni, vykradenych aut atd. Bydlel jsem dlouha leta v Hradesinske ulici na Praze 3. Vykradani aut tam bylo naprosto bezne. Az kdyz se umistily kamery, tak se situace zlepsila. A btw, ta bezpecnostni kamera ma rozliseni, ze na ni totoznost cloveka poznate velmi tezce. Navic ma par snimku za vterinu, takze nake vase naivni nazory, ze podle toho na nekolik desitek metru poznate totoznost nakeho jedince jsou naprosto mimo. On se totiz ani vetsinou neouziva ten zaznam z kamery. Operator kamery sleduje a kdyz vidi neco podezreleho, posle hlidku.

+3/−3
16.1.2013 11:11

M97i64r46o17s45l67a58v 61J77o70c42h 3312141583758

Jste úplně mimo, co se týče metod identifikace. No nic, jen si chrochtejte, že máte kamery na každém rohu. Doufám, že budete stát v řadě, až přijde třeba čipování. Samo v zájmu bezpečnosti. Vždyť tolik lidí se pohřešuje a po aplikaci čipu se jich tolik našlo. ;-D

+1/0
16.1.2013 12:07

P98e93t59r 88V14a78n46e11c31e13k 1563900897467

Milej pane, docela jste si nabehl. Bezna kamera ktera se v CR pouziva, ma rozliseni 320x260. Dela 4 snimky za vterinu a pouziva jeste stare CMOS cidlo - jakykoli pohyb zpusobuje rozmazavani a kostickovani, obzvlaste, pri snimani pri za mensiho osvetleni. Identifikace se provadi na zaklade nekolika veci. Na podobnych kamerach lze VELMI OBECNE cloveka indentifikovat podle vysky/vahy, pripadne specificke chuze atd. K rozliseni obliceje je potreba mnohem kvalitnejsi vybavy. K tomu, aby jste mohl alespon radove nekoho indentifikovat, musi souhlasit alespon 8 zakladni rysu v obliceji. Jako je vzdalenost oci, sirka brady, nosu atd. Jestli si myslite, ze na kamere ktera ma dohromady 83.200 bodu toto poznate, tak jste opravdu velmi naivni sasek. A priste, kdyz vite o tematu kulove, zkuste se k nemu nevyjadrovat.

+2/−3
16.1.2013 13:07

M24i51r81o61s26l39a79v 94J83o58c89h 3522701943388

Neš se začnete prsit, borče, tak si zjistěte jak se reálně zjištujě pachatel. Odborníku. :-P;-)

Bože i tihle lidé mají právo volit. ;-D

+2/−1
16.1.2013 13:50

P57e92t81r 54V49a16n86e14c57e13k 1313930847107

Vase reakce naprosto mimo. Bavili jsme se o identifikaci cloveka podle kameroveho zaznamu. Ne o tom, jak PCR a MP toho pachatele nasledne chyta a co vse probiha u soudu. Jiste si pripadate jako velky borec, jak jste nam to vsem nandal, ale ve finale tu jen placate nesmysle mimo tema. Nastesti patrite k mensine populace a ve finale nic neovlivnite. Preji hezky den.

0/−1
16.1.2013 14:18

P15a24v63e12l 69O87d34r27a79z32i96l 6594699237630

Běžná kamera má 320x240 a žádné kostičkování se u ní neděje, pokud nestreamuje do internetu.

+1/0
16.1.2013 19:39

J14a55n 88Š93a40f36á74ř 4976971184910

však ona se přiblíží doba Pre Crime Unit :) ten soft, co vyvíjí saab pro dpp umí rozpoznat i vzorce chování :-). Krásná hračka pro Ty, co to využijou (a nemyslím teď ajťáky z dpp ;-D). Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.

+2/−1
16.1.2013 10:51

P73e45t93r 57V67a35n57e11c98e58k 1833380167917

Takze v aute jiste nepouzivate bezpecnostni pasy - omezuje vasi svobodu na ukor bezpecnosti. Nedbate bezpecnostnich varovani v metru - opet to omezuje vasi svobodu na ukor bezpecnosti. Kondom take jiste nepouzivate :) Zkuste se nekdy nad tim co napisete zamyslet. Jinak treba v UK se podobny system pouziva dlouha leta. Napriklad vyhledava lidi, kteri dlouhodobe sedi v parku na lavicce a na ty upozornuje. Vetsinou se jedna o vozrale bezdaky. Parkrat se uz takto take podarilo v zime najit umrzleho cloveka.

+2/−3
16.1.2013 11:14
Foto

K68a69r67e63l 73S27e19i37d44l 8439495260478

Můžeš se na to dívat i tak, že kamera nezabrání tomu, aby někdo píchl nůž do něčího břicha, ale může zabránit tomu, aby ho o pár dní později píchl do tvého břicha (protože ho díky té kameře chytnou). Samozřejmě to může být i opčně (ty můžeš být ten první a díky tobě je zachráněn někdo jiný), ale myslím, že ten první případ jsi schopen spíš pochopit.

0/0
17.1.2013 0:07

T94o15m74a86s 88H13a70c78e41k 6534447385487

To je velmi hloupa argumentace. Pokud Vas bude chtit nekdo zabit tak mu v tom teoreticky nezabrani ani 5 policajtu kolem Vas, kdyz Vam necha v aute bouchnout 2kg naloz. A take verim ze doma nezamykate a nechavate dvere dokoran, to same s autem. Protoze zamek nicemu nezabrani. 

Kamera trestnemu cinu zabrani - stejne jako alarm v bance nebo zamek na dverich. Ano samozrejme ze se najdou taci kdo budou pachat trestny cin i s kamerou za zady nebo s houkajicim alarmem. Ale to neznamena  ze nebudeme pouzivat alarmy a zamky. Prece jen to znacnou cast kriminalniku odradi a tem co ne to alespon praci ztizi ci pomuze k rychlejsimu dopadeni.

A tim je dalsi cast jak kamery zabranuji trestne cinnosti. Tim ze kdo uz ji pred kamerou udela ma vetsi sanci ze je dopaden a pokud to neni "nedotknutelny" tak ma sanci ze skonci za mrizema a nebude trestnou cinnost pachat dal (tj, kdyz okradal treba 5 lidi denne, tak to je 5x pocet dni v base kolika trestnym cinum to zabranilo.

0/0
17.1.2013 2:32

D90a43v64i61d 15Š96a15f64r33á43n15e37k 5397544277563

Dnes má kameru úplně každý. Jestli se něco zneužívá, tak jsou to právě kamery na mobilech. Natočíte někoho v trapné situaci a hned to vyvěsíte na net, třeba i s komentářem. Tohle kupodivu nikoho neznérvózňuje.

Kamery na ulici jsou proti tomu nic, ale o to víc je kolem toho povyku.

+5/−1
16.1.2013 9:39

M35a65r23t33i85n 41S62o13u52š18e51k 8278883969905

Řešením je vyvarovat se trapných situací.

.

Protože tohle není konec - když třeba google připravuje brýle, které budou natáčet všechno, co jejich majitel vidí a online to sypat na internet...

.

Bude hůř ;-D

+2/−1
16.1.2013 9:50

D36a19v39i87d 69Š46a10f77r86á20n50e88k 5497514527823

Jste se nikdy neopil, nikdy neškrábal na zadku, nikdy neotočil na ulici za ženskou? Jak se mají vyvarovat trapných situací třeba učitelé? A pokud nic není, zesměšnění se dá dopomoct vhodným střihem a komentářem. A tohle vše umožňují mobily, které má každý.

Odhadem bych řekl, že těchto kamer je minimálně stokrát víc, než těch na ulici, které navíc podléhají přísné regulaci.

+5/0
16.1.2013 10:19
Foto

K74a40r34e23l 96S18e72i35d66l 8569335980128

Plný souhlas.R^

0/0
17.1.2013 0:22

J54o96s23e15f 54N18o46s13k44a 8873675653287

Jak se v článku píše. 99% všech dat stejně si stejně nikdo neprohlédne. Takže obava o soukromí na veřejném prostranství není tak zásadní. Navíc technologie jdou směrem k automatizaci, aby kamerové systémy dokázaly vyhodnotit relevantní či nebezpečné situace samy a automaticky upozornily uživatele.

V dnešní době slouží data z pouličních kamer spíše k dohledání události. Navíc největší popularitu mají dohledové dopravní systémy, které měří hustotu provozu, rychlost, zastavení vozidel atd.

+5/−8
16.1.2013 8:01

M22a54r98t30i22n 23I12g65u97e 9430236662652

A nebo z jiného pohledu - když vidím reportáž o idiotech kteří z nudy poničili půl hřbitova nebo část sousoší na náměstí, tehdy si vždycky řeknu 'jen houšť'. Množství instalovaných kamer by mělo být úměrné výskytu těchto idiotů ve společnosti. Jenže ono to bude jako s cenami benzínu - zvyšovat je tak snadné, ale kdo nás přiměje ke snižování ...?

+4/−3
16.1.2013 8:18

J22a22n 31P24a43v78e53l 8543862188956

V demokracii jakou mají ve Švédsku se kamer skutečně moc obávat nemusí. Jsou však země kde to je s demokracií mnohem horší.

+6/0
16.1.2013 8:23

M91a35r45t96i74n 37S36o88u35š38e51k 8538233219575

Ve Skandinávských zemích jsou hlavně na veřejnou kontrolu zvyklí a má to tam dlouhou tradici. Třeba záclony v oknech nikdo nemá, výše výdělků jsou veřejné atd

+2/0
16.1.2013 9:52

H13o85n87z51a 40K25u71k41a 2515808906320

Tam uz je to trosku extrem . Opravdu nevim , proc by mel byt verejny prijem "jirky od vedle" :-P .Navic podle vyrazneho narustu trestnych cinu jim to treba ve svedsku moc nepomaha...

+1/−1
16.1.2013 10:36
Foto

K66a53r31e49l 68S10e21i21d25l 8319755300108

Ten systém fungoval, ale byl přizpůsoben na tamní poměry a ne na masivní imigraci kulturně značně odlišných menšin v posledních letech.

0/0
17.1.2013 0:25

F67r84a39n75t86i83š78e70k 30S66c94h51l10i30c54h61t20s 9725652331565

Hmmm, další naprostá digitální zbytečnost, která stojí poměrně dost peněz. Navíc, tam, kde dojde skutečně k trestnému činu, jsou záběry z kamer zpravidla tak nekvalitní, že jsou prakticky k ničemu, snad jen k tomu, že je pak ukazují na Nově.

+4/−8
8.1.2013 3:15

T45o66m68a84s 30H14a54c21e45k 6904707665747

A na to jste dosel uplne sam? Bez cizi pomoci? Blahopreji!

No najdu se i taci co si nemysli ze to je digitalni zbytecnost. A najde se i dost taovych, kteri si svoji lumparnu odskakali prave diky teto "zbytecnosti".

+8/−5
16.1.2013 5:12
Foto

P19e24t13r 56P21r14o14c47h86á82z11k81a 3722586202904

Myslíte?Snad někde v bankách a podobně kam kamera patří.Na ulici je moc rád nevidím.Bezpečnost se dává nad svobodu .Za pár let někdo přijde s chipem pod kůží a vy budete opět skákat radostí.Na bezpečnost je policie ktyerá má být na ulici a ne šmírovací kamera.

+9/−6
16.1.2013 5:45

P70e68t65r 56V44a44n37e93c18e27k 1973580657747

A jak se tvarite treba na HD kameru v aute, ktera ma 20x vetsi rozliseni nez bezna bezpecnostni kamera? Ty vam nevadi?

+1/−1
16.1.2013 11:16

J55a59r59o39s62l78a51v 94B69r19ü21m51m40e28r 7814113286

Vadí, ale nepatří státu, takže pomocí nich nelze uplatňovat státní teror.

+2/0
16.1.2013 14:04

P31e81t62r 35V98a10n96e18c62e79k 1683280277947

Vy jste vazne sasek :) Takze kamera, ktera patri mezinarodni korporaci, ktera je umistena nekde na teplarenskem kominu a zabira pulku mesta je v poradku? Vy jiste budete velmi uspesny jedinec ze :) Ti se vzdycky vymlouvaji na statni teror a jak je stat a vlada brzdi v rozletu :)

0/−1
16.1.2013 14:19
Foto

K85a49r37e26l 35S36e23i97d80l 8379905270698

Může se ti to nelíbit, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat... ale to je tak asi všechno. A pak musíš vzít na vědomí, že taková je realita a zařídit se podle toho (v závislosti na tom, jaké provozuješ aktivity).

0/0
17.1.2013 0:30

T86o35m32a85s 62H89a45c96e40k 6444927925347

Ano, v jednom se shodneme - na bezpecnost by mela byt policie. Opravdy bych byl rad kdybych v CR videl policajta na kazdem rohu a citil se bezpecne. Ale neni tomu tak. Pokud tedy pri nizkem stavu policie muze kamera poslouzit jak ovzdalene oci a 1 policista muze sledovat za 5, tak je to lepsi nez kdyby ty zbyle 4 mista nikdo nehlidal. 

Navic tyhle kamery jsou i pro soukrome vyuziti, osobne mam doma nekolik IP kamer, zvlaste je vyuzivam kdyz jsem dlouhodobe mimo barak - a ne jenom sleodvat kvuli kradezi, ale zda se neco nestalo a je vse ok (napr vytlucene okno od vetve, praskla voda nebo cokoliv jineho). Konkretne se mi podarilo takhle zjistit ze mi rupla hadice na zalevani kde jsem nechal zaply kohoutek. Stacilo pak zavolat sousedovi aby kohoutek zavrel, nez abych dalsi 4 nedele mel pustenou vodu na terasu.

0/0
17.1.2013 2:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.