Diskuze

Spojené státy odtajnily učebnici pro piloty špionážní legendy U-2

V době vzniku byl tak tajný, že oficiálně neexistoval. Dnes je americký Lockheed U-2 nejznámější špionážní stoj světa. Na špionážní mise létal jako civilní meteorologický letoun. Spojené státy odtajnily učebnici pro jeho piloty, která podrobně popisuje ovládání stroje. Má téměř tři sta stran.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P20a84v68e55l 49B31e60n17e75s

13. 1. 2013 18:46

krasne a velmi zajimave tema, takhle je ale moooc "odflakle" Treba ze CL-282 existovala opravdu ve verzi ER-2 jako meteorologicky lettoun a z Noveho Zelandu a ze Svedska delala opravdu meteorologicky pruzkum pro NASA. Celkem bylo vyrobeno 55 stroju ve verzich A az G, pricemz uz verze B mela silnejsi motor P&W J 75. Nad Sovetskym Svazem uskutecnila U-2 celkem 24 misi vcetne te posledni se sestrelem 3 rizenymi raketami vzduch-vzduch SA-2. U jedne mise doslo k havarii v Japonsku, stroj se zritil do malo obydlene oblasti, pilot se zachranil, na verejnost se dostalo ale mnozstvi snimku. Zakladny pro starty musely byt v blizkosti sovetskych hranic, letalo se nejprve z Wiesbadenu, pak Incirlik (TR) Lahore a Peshavar (PAK), Eielson (ALA?) Vsechny mise byly ze strany SSSR sledovany a vzdusne sily se stale pokousely letadla az do 01.05.1960 neuspesne sestrelit

2 0
možnosti
PB

P64a20v94e80l 11B46e29n94e85s

13. 1. 2013 18:49

PS a pilot Powers se nejmenova Gary, ale Frank !!!!

0 0
možnosti
JK

Proudový větroň? Já měl za to, že větroň je bezmotorové letadlo...

1 1
možnosti
JK

Velký problém byl i udržet správnou rychlost.  Rozdíl mezi minimální a maximální rychlostí byl v té výšce jen pár desítek km/h.

1 0
možnosti

Když už tu máme manuál k jedné špionážní legendě, tak tady je ta druhá: http://www.sr-71.org/blackbird/manual/

2 0
možnosti
JN

J53a92n 93N38o73v21á70k

12. 1. 2013 15:36

pěkný video

0 0
možnosti