- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
krasne a velmi zajimave tema, takhle je ale moooc "odflakle" Treba ze CL-282 existovala opravdu ve verzi ER-2 jako meteorologicky lettoun a z Noveho Zelandu a ze Svedska delala opravdu meteorologicky pruzkum pro NASA. Celkem bylo vyrobeno 55 stroju ve verzich A az G, pricemz uz verze B mela silnejsi motor P&W J 75. Nad Sovetskym Svazem uskutecnila U-2 celkem 24 misi vcetne te posledni se sestrelem 3 rizenymi raketami vzduch-vzduch SA-2. U jedne mise doslo k havarii v Japonsku, stroj se zritil do malo obydlene oblasti, pilot se zachranil, na verejnost se dostalo ale mnozstvi snimku. Zakladny pro starty musely byt v blizkosti sovetskych hranic, letalo se nejprve z Wiesbadenu, pak Incirlik (TR) Lahore a Peshavar (PAK), Eielson (ALA?) Vsechny mise byly ze strany SSSR sledovany a vzdusne sily se stale pokousely letadla az do 01.05.1960 neuspesne sestrelit
PS a pilot Powers se nejmenova Gary, ale Frank !!!!
Proudový větroň? Já měl za to, že větroň je bezmotorové letadlo...
Velký problém byl i udržet správnou rychlost. Rozdíl mezi minimální a maximální rychlostí byl v té výšce jen pár desítek km/h.
Když už tu máme manuál k jedné špionážní legendě, tak tady je ta druhá: http://www.sr-71.org/blackbird/manual/
takhle se proletěl James May http://www.youtube.com/watch?v=CX84zgIhnd0