Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mohlo české těžké opevnění před 75 lety odolat útoku wehrmachtu?

Jak a kde se stavělo těžké opevnění Československa, jaké byly jeho nedostatky, co by jedly osádky pěchotních srubů, odpovědi na tyto otázky a mnoho dalšího se dozvíte z našeho speciálu k 75. výročí mobilizace Československé armády proti hitlerovskému Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a18r39t65i75n25a 91M83o68u21d25r60á 7360203626129

Parádní článek R^

+2/0
4.3.2013 16:54

P88a72v13e38l 62O52d43r75a60z63i80l 6524619507720

Děkuji za upozornění, ale jednak jsem se ptal Mláky a druhak už jsme se shodli, že se stát tekrát bránil, tudíž je věta "stát se měl bránit" naprosto nesmyslná. Proto jsem se taky ptal tak, jak jsem se ptal.

+1/−2
24.2.2013 20:46

P83a17v48e70l 37O52d93r63a33z67i51l 6954919937640

->Petržíla

0/0
24.2.2013 20:46

D81a22v56i83d 22M70l52á80k73a 6727741629152

Opět vás upozorňuji, že nerozlišujete dané situace, což je bud vaší neznalostí nebo prostě tím, že je to nad vaše síly. Slovo "bránil se" je silně demagogické, ostatně jako vše co jste zatím ráčil napsat p. Odrazil.

Celý článek je o obraně vzhledem k Mnichovu. Tedy vojenskému střetnutí, které by bylo vyhlášeno (pravděpodobně) a účastnily by se ho 2 armády (německá a naše). Zda-li by se přidaly i jiné nevíme.

Boj, který sváděli četnici a finančníci byl těžký, hlavně při zákeřných a zbabělých útocích Freikorpsu, ale nebyla to obrana celého státu a hlavně armády. Také se odehrával před linií opevnění. K němu si už ti hrdinové netroufli. Navíc se tento boj po Mnichově omezil jen na malinké střety a poté umlkl až do března 1939. To, že wehrmacht a SS překročily naše hranice a byl to důvod k vyhlášení války je známo a už jsme to psal, ale naše politická reprezentace chtěla zklidněnní situace. Kdybych měl psát, co všechno se dalo využít proti Němcům a jen kvůli politikům to použito nebylo, vydalo by to na stejný článek, pod kterým nyní diskutujeme.

+2/0
24.2.2013 22:35

P22a44v49e31l 27O47d40r53a87z49i34l 6594939187790

Milý Davídku, podívej se, jak dopadli Srbové, kteří se bránili proti teroristům v Kosovu.

Úplně stejně bychom dopadli my, to si zapamatuj.

+2/−2
25.2.2013 8:05

D70a21v55i50d 80M95l80á67k94a 6777371129412

To, že nyní odvádíte pozornosti jinam jen dokazuje, že žádné argumenty nemáte a pouze tady urážíte. Skutečně nevím jestli jste více k pláči nebo k smíchu pane Odrazil.

+2/0
25.2.2013 19:27

P35a73v97e62l 88O88d51r87a28z29i77l 6534639217920

To není odvádění pozornosti, nešiko., to byla snaha ti něco vysvětlit.

Jsi ale silně nechápavý, pročež zanechám marných pokusů.

0/−3
26.2.2013 16:42

D72a32v34i28d 61M72l20á62k26a 6337811199402

Ted jste skutečně předvedl svůj humor;-D člověk, který o dané době nemá prakticky žádné vědomosti a on se snaží něco vysvětlit;-D

Mimochodem Kosovo a Srbsko je zcela jiná situace. Srbové byli z Kosova vyhnáni při turecké invazi. To nemění nic na tom, že Kosovo je původní srbská domovina.

+2/0
26.2.2013 17:25

P75a53v53e89l 44O98d27r23a51z70i69l 6144659907510

Srbové byli z Kosova finálně vyhnáni zejména mezinárodním společenstvím, které rozhodolo o ustanovení samostatného Kosovského státu, nešiko.

+1/−4
26.2.2013 21:00

D90a77v95i27d 83M87l94á72k53a 6197491679252

Až v moderní době. Historicky je Kosovo srbské. Ano, mezinárodní společenství uznalo samostatnost Kosova, ale ta už toho uznala.

+3/0
26.2.2013 22:39

P21a80v39e17l 79O21d22r74a75z87i19l 6634929797300

Například připojení Sudet k Říši.

+1/−1
27.2.2013 8:32

D60a63v23i95d 80M67l71á47k36a 6637341519792

SN o připojení čs. pohraničí k Německu vůbec nejednala. Kdyby ano nebylo by Mnichova. V Mnichovském diktátu jsou pouze dodatky, které zaručovaly určitá mezinárodní práva. Na jejich dodržování měli dohlédnout britští a francouzští delegáti. Ale hned 1. října se ukázalo, že jejich znalosti o Československu jsou malé a jejich význam byl bezvýznamný, protože nepodpořili žádné návrhy naší strany na záchranu alespon minima věcí.

+2/0
27.2.2013 9:40

P80a10v79e94l 40O11d12r69a41z61i34l 6534789767240

V Mnichově jednaly evropské mocnosti, jejichž názor měl dostatečnou váhu, jak vidíme z výsledku jednání a následných událostí.

+1/0
27.2.2013 11:34

D89a86v62i90d 17M74l21á88k95a 6537851579492

Evropské mocnosti ano, ale ne mezinárodní společenství.

0/0
27.2.2013 14:23

P43a12v53e55l 68O42d93r75a17z24i33l 6914779607290

To je úplně jedno.

0/0
4.3.2013 19:01

D12a88v51i12d 89M56l57á49k10a 6437441159682

Nikoliv. Je rozdíl mezi společenstvím národů a pár nejsilnějšími státy (což je náš případ). Děláte si, co chete, což je asi tím, že arogantní a myslíte si, že jste spolkl všechnu moudrost vesmíru.

0/0
4.3.2013 22:04

P20a83v50e54l 53O61d36r39a18z77i83l 6464829487810

Hochu, to je realita, že silnější pes víšco. Na tom není nic arogantního.

0/−2
5.3.2013 9:06

D72a39v97i39d 23M91l85á17k11a 6827661919842

Ale já vás upozornuji na vámi volená slova, protože je v nich rozdíl a to velký. Nemůžete si používat termíny jak chcete, když mají jasně daný význam - SN je společenství národů, zatímco schůzka nejsilnějších států znamená, že tam nejsou všichni;-D

+1/0
5.3.2013 13:14

P62a52v22e34l 36P34e64t33r72ž77í47l25a 9334891937201

Myslím si, že otázka v nadpisu článku je špatně položená.  Nešlo o to, zda mohlo odolat útoku Wermachtu, ale zda mohlo zadržet první nápor a pozdržet německý útok do příchodu mobilních jednotek a posil. A tady si myslím, že od Odry po Rokytnicko už mělo významnou bojovou hodnotu. Horší situace nastala po anšlusu Rakouska, kde byla významně ohrožena jižní Morava. Proto se po tomto aktu v roce 1938 přesunula významná část stavebních kapacit právě sem, přesto tu ale nevznikl souvislý pás opevnění, ale pouze opěrné body v podobě jednotlivých objektů na nejohroženějších úsecích. O bojové hodnotě se dá leda spekulovat. také se počítalo s rozsáhlými úmělými záplavami, ale jak říkám, tady se pohybujeme spíše v oblasti spekulací.

+1/0
24.2.2013 8:46

D67a65v17i17d 74M75l70á44k14a 6907761339762

Na jižní Moravě ale vznikl souvislý pás LO. Někde dokonce o 5 sledech "řopíků"!!! Máte pravdu, že se počítalo s vypouštěním Vranovské přehrady a rozvodněním Dyje. Nebylo vybudováno sice TO, ale už samotná linie LO je dostatečně silnou. Dále byly v blízkosti 2 RD, které měly zlikvidovat případné průlomy. Domnívám se tedy, že jižní Morava byla zabezpečena. Horší situace byla na Plzeňské čáře, protože tam směřovala jedna armáda a Jindřichohradecku, kde nebyly všechny objekty dokončeny a byly zde celkem značné mezery. Proto se v blízkosti opět nacházela RD.

0/0
24.2.2013 11:18

P49e70t85r 68H50r75o64m65á58d19k58a 1829582105608

No asi jedinej Mláka si tady představuje, že by opevnění a armáda Němce zastavily úplně, všichni ostatní včetně jeho stavitelů to viděli na pár týdnů, než budou moci zasáhnout západní spojenci.

+1/−1
24.2.2013 12:34

D60a24v88i11d 91M96l42á27k59a 6847201859812

Opevnění mělo zajistit klidnou a nerušenou mobilizaci. Ale mobilizováno bylo, armáda byla připravena na pozicích a očekávala se válka!!! Průmyslová výroba byla přesouvána na východ do modernizovaných závodů. V cizině se formovaly dobrovolnické sbory, protože se rovněž očekávala válka. To je situace, kterou nenajdete v knihách!!!

Německý plán počítal s překvapení (viz teorie bleskové války), jenže už tento bod nebyl splněn. Dále neměli takovou početní převahu, aby na tom mohli stavět svůj úspěch. Technologická převaha byla pouze v letectvu, ale počtem to taky nebyla žádná sláva (Bf 109 neměli mnoho a většinu testovali ve Španělsku, He 111 a Ju-87 měli a dost jich bylo, ale to nejsou stíhačky). A zásoby paliva a munice nestačily někde ani na 14 dní.

0/0
24.2.2013 13:34

P76e30t45r 57H41r55o32m17á61d55k82a 1239382535188

Co naše zásoby paliva a munice?

"V cizině se formovaly dobrovolnické sbory, protože se rovněž očekávala válka." - jo, na to bych se fakt spolehl, ono veřejné mínění nebylo zrovna na naší straně - byl tu mírový návrh a z pohledu světa bychom bojovali o udržení Němců v Československu.

"Německý plán počítal s překvapení (viz teorie bleskové války)," - To není pravda, blesková válka uspěla i v západní Evropě, kde rozhodně nešlo o překvapení proti nemobilizovanému nepříteli. Blíže asi viz Len Deighton: Blitzkrieg, co to ta blesková válka vlastně je...

0/0
24.2.2013 18:27

D56a58v34i25d 75M19l83á89k11a 6747411799162

Naše zásoby byly oproti německým několikanásobně větší. Netvrdím, že by vydržely měsíce, ale rozhodně by to bylo déle než 2 týdny jako u Němců.

Němci pokud chtěli do říše mohli jít. Nakonec se tam stejně dostali. V roce 1938 měli na branách napsáno "Děkujeme svému Vůdci". V roce 1945 je stejný nápis vyprovázel ze země. Ironie osudu.

Nemobilizovanému nepříteli? Vy si snad děláte srandu? Francie částečně mobilizovala už v září 1938!!! Byly tam i britské expediční sbory a samozřejmě holandská a belgická armáda (jejich hodnota nevalná). Úspěch německé armády tkví v momentu překvapení (na tom se zakládá blesková válka - použita už v první světové). Nikdo ve Francii nepočítal s možnou průchodností Arden, také proto tam končila Maginotova linie a začínala slabší linie Daladierova, táhnoucí se od Longuyonu až k moři podél belgických hranic. To, že by Ardeny prošli, nenapadlo z počátku ani Němce. Ale jak riskantní to bylo, tak úspěšné a hlavně efektivní to bylo (navíc se zde projevily přednosti našich tanků).

0/0
24.2.2013 20:32

P53a35v83e40l 89O82d87r38a72z10i51l 6134769537980

A opravdu československé velení mělo o německých zásobách v roce 1938 stejné informace, jako generál Mláka v roce 2013?

+1/0
24.2.2013 20:47

D67a16v86i62d 52M34l69á11k59a 6947201719922

Velení čs. armády mělo informace podrobné, ale nedostatečné. Němci na tom byli stejně (některá opevnění na jejich mapách vůbec neexistovala jiná přebývala).

Ale nejde o zásoby, to víme my, to je pouze hřebík do rakve Wehrmachtu, který my známe. Tehdy však bylo známo, že nemohli vydupat ze země za 5 let dokonale vycvičené kádry a plně připravené tankové divize (dopis gen. Krejčího prezidentov republiky).

Němci vyhráli nad ČSR pouhou propagandou (viz návštěva generála Vuillemina, kterého provázel Göring a ukazoval mu Luftwaffi, s tím, že letadle přelétala z jednoho letiště na druhé, aby to vypadlo, že jich jsou stovky). Skvělý případ pro ty, kteří nevěří, že Německo 1938 není to samé co Německo 1939 !!!

+2/0
24.2.2013 22:45

P39a43v81e98l 75O26d62r35a70z52i33l 6554649787820

Ano, vyhrálo propagandou, jsem rád, že jsi to po několika dnech marného úsilí konečně pochopil.

+1/0
25.2.2013 8:00

D57a81v22i97d 65M83l32á93k86a 6787361819832

Nyní jste sám přiznal, že Německo nemělo sílu, protože vyhrálo propagandou. Mé usíli se přece vyplatilo, protože nic jiné jsem neříkal. Německo, kdyby zaútočilo, bylo by odraženo a možná i poraženo.

0/0
25.2.2013 19:31

P34a34v44e78l 20O93d98r38a28z51i36l 6594899727950

Ano, pane generále, vy v roce 2013 víte, že Německo bylo slabé, naši to v roce 1938 nevěděli vůbec, nebo to tušili.

Tento rozdíl nejste opakovaně schopen pochopit. Vy se jenom ztrapňujete na internetu, oni odpovídali za lidské životy.

+1/0
26.2.2013 16:41

D63a63v16i86d 54M85l53á76k81a 6217161189172

Pane Odrazil, jediný kdo se ztrapnuje jste vy. A to svou neznalostí.

Tady se nejdená o to, jestli to oni věděli nebo ne, ale o to jak na tom byli oni a my v onom osudném roce. Článek je o opevnění - né o tom, co věděli a co nevěděli. Což stále nerozlišujete (což není ani první ani poslední věc).

Nejste schopen pochopit, že ČSR nebylo bezbranné a mělo naději. To, že to neviděli celkově jako my je prostě dobou. Ale armáda byla od toho, aby splnila svou povinnost. ČSR bylo obětováno světovému míru, který vydržel 11 měsíců a stál v konečném důsledku víc než cokoliv.

0/0
26.2.2013 17:32

P49a93v30e49l 44O78d10r46a17z53i44l 6694799537380

Nabízím gentlemanskou dohodu, i si to takový klučík, jako ty, nezaslouží.

Najdeš-li jediný můj příspěvek, kde píšu, že ČSR (rod ženský, nešiko) byla bezbranná a neměla naději, tak se ti omluvím.

Pokud ne, očekávám to stejné od tebe.

P.S. nebudu ti už vysvětlovat, proč se tenkrát rozhodovalo na základě tehdejší znalosti faktů a ne na základě znalostí z budoucnosti. Nemáš to jak pochopit.

+1/0
26.2.2013 21:02

D40a85v48i74d 21M35l40á33k71a 6487361969802

Vaše "gentlemanská" dohoda je arogantní použitým výrazem a obsahem. Proto se jí nemá smysl vůbec zabývat a bylo by lepší vymyslet novou.

Československo = ČSR = Československá republika je možno spojit i s rodem středním (viz Pravidla českého pravopisu).

Směšné tvrdit, že by se rozhodovali na základě informací z budoucnosti. To můžete říci jen vy (já to nikde neřekl - jestli jste to tak pochopil, pak to není ovšem má chyba).

Ale pokusme se najít nějaký kompromis. Stránek a příspěvků je mnoho, takže začnu znovu.

Tento článek je o TO a jeho hodnotě a odkazu, který v krajině stále přetrval (a je obnovován). Není o tom, co věděli, mohli vědět nebo neznali. Diskuze se týká hlavně otázky obrany: ano X ne (neptejte se znovu, proti komu se měl bránit).

To, že vy se stále odkazujete na to, co znali a mohli znát je samozřejmě pravdivé a logické (nikdy jsem nezpochybnoval - laskavě mi to tedy nepředhazujte), ale nepovažuji to za pro nás tak velký faktor (u nás se to projevuje spíše fr. zradou, "zhroucením" Benešova světa atd.). Výsledky byly spíše v západních demokraciích, které se německou propagandou nechaly ovlivnit a záchranu světa viděli v obětování ČSR. Kdyby nebyla po Mnichově šířena účelová propaganda Beneše, exilové vlády, Němců a poté komunistů, nebylo by třeba dokazovat tomuto národu, že v roce 1938 prohrál jen politicky. Vojensky měl více než jiskřičku naděje na alespon čestný boj.

+1/−1
26.2.2013 23:08

P56a62v67e14l 84O91d88r34a31z86i25l 6204719597560

¨Takže nemáš dost odvahy, aby ses omluvil za falešné nařčení mé osoby? Myslel jsem si to, zbabělče.

0/0
27.2.2013 8:30

D20a71v27i73d 41M24l46á95k72a 6407961809182

Opět útočíte a urážíte. Jak malé dítě, kterému se něco nelíbí;-D a pokud se domníváte, že jsem vás falšeně z něčeho nařkl, řekněte z čeho. Ale at povíte cokoliv, rovnou vám říkám, že vy sám jste mě nařkl z mnoha věcí, které jsem neřekl (viz můj horní příspěvek, kde vám to znovu vysvětluji) a proto bych být vámi raději mlčel.

Navíc jste ani neraagoval na jasná fakta, z čehož můžeme usoudit, že vy žádné argumenty nemáte. To je to o co zde běží.

0/0
27.2.2013 9:46

P70a57v10e17l 81O29d89r54a84z39i83l 6874649147180

Běží tu o to, že pláčeš na svými ohnutými zády a já se ti za to směju.

0/0
27.2.2013 10:11

D98a32v64i48d 75M83l23á10k31a 6627641659192

Opět žádné pádné argumenty, pouze úsměvný útok. ;-D

0/0
27.2.2013 11:16

P65a94v72e87l 20O79d62r72a85z17i38l 6514699127340

Chytrá hlavička makovička! R^

0/0
27.2.2013 11:32

P41e42t84r 76H19r38o96m49á75d58k15a 1349562575788

Mně přijde absurdní, že by Německu "došly zásoby", ale obklíčené daleko menší zemi ne... Vždyť jejich větší ekonomika zbrojila v 38. daleko víc než naše.

Naučte se číst, napsal jsem " blesková válka uspěla i v západní Evropě, kde rozhodně nešlo o překvapení proti nemobilizovanému nepříteli. " Jo, tahle facebooková generace, to je mor...

+1/0
25.2.2013 8:46

P54e26t63r 79H87r89o65m95á77d83k50a 1449222245368

vynikající hláška zezadu: "Německá převaha je jen zdánlivá. Německé stroje Pz I a II nejsou tanky." Zase opakuje to samé ;-D 20mm kanon, 14,5mm pancíř a ono to prej není tank... Škoda, že se jich nikde jinde nemohli takhle snadno jednou větou zbavit.

0/0
25.2.2013 8:49

D95a16v80i88d 67M88l76á87k55a 6807681559962

Pz II a LT35 jsou nesrovnatelné (už vůbec nemluvím o LT38 a ST39). LT35 byla lépe pancéřovaná, lépe vyzbrojena a měla o muže v posádce více (to je taky důležité), měla zase horší radiokomunikaci.

LT35 - pancéřování korby i věže bylo shodné (čelo 25 mm, boky a záď 16 mm) Pz II měla jen 14,5 mm všude!!!

Výzbroj LT35 tvořil kanon Škoda A3 vz. 34 ráže 37 mm a 2 x kulomet vz. 37; Pz II měla jen kanon KwK 30 L/55 ráže 20 mm a 1x kulomet MG 34!!! Penetrace na pancíř pod úhlem 60° byla u KwK 30 na 100 m 20 mm pancíře a na 1 000 m jen 9 mm!!!! U Škody A3 to bylo na 100 m 35 mm a na 1 500 m dokonce 20 mm!!!

To znamená, že podle vašeho "tanky" Pz II mohly dělat cokoliv, ale byly by zničeny dříve než by samy mohly něco dokázat (což ve válce jednoznačně předvedly, ve válce byl důraz na Pz III / IV a naše LT-35/38). Jediné tanky, které měly naději proti našim byly Pz III.

0/0
25.2.2013 20:09

P38e14t54r 15H25r17o62m21á87d88k23a 1439742455178

Jo, hezké citace... ale pořád těch PzII bylo 4x tolik. Početně i výzbrojově podobný nepoměr jako měly německé tanky vůči T-34... a i ty početní převahou a taktikou na začátku války vymanévrovaly, pokud už tedy k přímým soubojům vůbec došlo.

A ne, nemám pocit, že by za války nic nedokázaly... dokonce ještě na začátku operace Barbarossa jich byla většina. Ano, to už jednoznačně zastarávaly (však se s tím počítalo), ale pořád prostě dobyly celou Evropu.

+1/0
25.2.2013 20:49

D91a67v92i83d 34M49l61á98k52a 6677881899762

Citace možná hezké jsou, ale jsou také nepřesné. Pro jejich přesnost bych musel uvést, že se týkají pouue typu Pzkpwf II Ausf. c ve variantách A,B,C. Poté jsou citace přesné. Dřívější verze, které tvoří nezanedbatelné množství mají pancíř slabší.

T-34 bych příliš nepřeceňoval. V roce 1941 jich bylo pouze 967 bojeschopných a to je na frontě přes 2.000 km skutečně zanedbatelné. Páteří Rudé armády byl tehdy stále tanky T-26 a BT-2.

Pz II se vyráběly z důvodu, že výroba Pz III a IV v roce 1940 nebyla stále dostačující. Musel tedy tank Pz II sloužit dál. Jinak by byl nahrazen už v roce 1939. To znamenalo také provést úpravy tanku. Pozdější verze všech německých tanků překonávají první verze několikanásobně, nedají se srovnávat. A v roce 1938 to byly právě jen první verze Pz II (ostatně jako všeho!!!).

0/−1
25.2.2013 22:36

P38e18t97r 29H44r68o66m72á38d45k29a 1159602245188

Vás koukám učí všechno ve škole obkecat ;-D To už v dalším životě moc nefunguje.

Konkrétně: http://en.wikipedia.org/wiki/Panzer_II#Main_production_models

Mezi těmi A-C verzemi rozdíl prakticky nebyl a ano, všechny měly 14,5mm.

0/0
25.2.2013 22:52

D26a67v54i92d 52M68l94á86k87a 6837301579752

Ve španělské občanské válce, která Německu sloužila jako zkušební základna, byly Pz II deklasovány hlavně ruskými tanky, které je ničily na větší vzdálenost než Pz II (díky lepším kanonům). Proto byl vydán rozkaz na zlepšení Pz II Ausf. A. Došlo k zesílení pancéřování u všech vozidel dodatečnými pláty.

Na stránce z Wiki, které nelze vždy věřit na 100%, je že pancíř typů A,B,C byl zesílen přídatnými pláty (tedy to samé, co jsme řekl).

0/0
26.2.2013 13:11

L15u12d46ě35k 26K85r82a79t90o93c98h15v77í44l 9635324721784

S BT-2 je to nesmyslné tvrzení, v roce 1941dosluhovaly jako výcvikové nebo se už rozpadly, ve stavech (řada BT) byly pouze BT-5, BT-7 a BT-7M.

+2/0
27.2.2013 9:04

D72a34v53i82d 84M23l95á46k18a 6427301209442

Omlouvám se za svoji nepozornost. Máte samozřejmě pravdu;-)

BT-7 byly tanky, které výcvikové BT-2 nahrazovaly. Ale přestože BT-2 byla původně plánována jako výcvikový tank (stejně jako Pz I), byla nasazena i v boji. Možná při útoku na Polsko, možná při boji s Japonci u jezera Chasan (zde se prameny rozcházejí). Rozhodně však byly použity za 2. SV, ovšem s minimálními úspěchy. A sloužily u tankových jednotek až do roku 1943, hlavně na leningradské frontě.

0/0
27.2.2013 9:57

L23u21d89ě67k 36K97r93a87t74o41c37h34v72í55l 9865734341414

Podle ruských zdrojů - např.u Chalchyn Gol - 11. tanková brigáda 132 ks BT-2 a BT-5.  A v roce 1943 jich bylo v ve stavu celých 12ks. Nečtěte jen Panzernet;-)

0/0
27.2.2013 11:46

L63u24d15ě57k 33K32r31a26t33o39c79h77v49í58l 9805584851934

Jinak v červnu 1941 bylo vydáno nařízení, že vzhledem k opotřebení a mizivé bojové hodnotě, mají být všechny BT-2 přeřazeny jako výcvikové a po opotřebení na 3. kategorii sešrotovány.

0/0
27.2.2013 11:49

L86u75d36ě34k 78K89r96a91t25o57c22h67v18í71l 9825104661944

Pardon, v květnu 1941.

0/0
27.2.2013 11:50

D39a65v86i67d 46M20l73á63k18a 6967901789532

Máte pravdu s výcvikovým použitím. To jsem také nepopíral. Ovšem v roce 1941 jich bylo skoro 600 na bojišti. A v roce 1943 jich zbylo z původních pouze 12. Jinak samozřejmě ruská wiki;-)

0/0
27.2.2013 14:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.