Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta Follow-me vodí letadla v mlze a pomáhají nejistým pilotům

Zářivě barevná auta, za nimiž pomalu a poslušně pojíždějí velká letadla, vypadají možná trošku komicky, ale na letišti mají důležitou roli. Urychlují provoz letadel po ploše a zajišťují jeho bezpečnost. Přinášíme další reportáž ze zákulisí pražského letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a83n 87K47o14m61á48r67e13k 5795708409673

proč je to v rubrice věda a vesmír?

0/0
8.2.2013 11:22
Foto

M54i68c24h19a95l 37Ř84e38h73á36č18e14k 8315427398

Protože navádět letadla na zemi je docela věda :)

0/0
8.2.2013 11:51

Z93d39e86n50ě42k 14W88e69r89n36h26a34r71t 6307485832948

Ten úvodní vtip znám jinak. Přistane v šedesátých letech letadlo British Airways ve Frankfurtu a někdo z věže ho takhle navádí: Odbočte na Alfa Bravo sedm a pokračujte k Lima Hotel tři. Pilot se ozve, že se tam nevyzná a z věže se mu smějí, že je ve Frankfurtu poprvé. Starý britský pilot odvětí: No, já už tady párkrát byl, ale ve čtyřiačtyřicátém jsme nepřistávali...

+4/0
8.2.2013 8:17
Foto

F57i96l56i56p 26R72o78m83a76n36i89u50k 5571534737

Díky za pěkný článek, technet je snad jedinou částí místního zpravodajství, které si drží po léta úroveň. Doufám tedy, že piloti aspoň poslouchají. Protože podobnou práci vykonávám v silničním provozu pro nadměrné náklady, vím, jak dokáže být okolí slušně řečeno ... neochotné.

+2/0
8.2.2013 0:00
Foto

M73i96c34h98a90l 11Ř50e40h38á44č52e88k 8565537898

Piloti poslouchají, protože vědí, že jim follow-me a marshalleři usnadňují práci. Jet za někým, případně zatáčet a brzdit podle toho, jak někdo ukazuje, je navíc mnohem jednodušší než řídit, zároveň se dívat do mapy, která z těch 40 čar doprava je stání S12, a ještě se dívat na zem, protože by tam třeba někde mohla být nakreslená šipka na S12. Zvlášť za malé dohlednosti a na letištích, která pilot moc dobře nezná, je pojíždění za marshallerem obrovské zjednodušení. I navádění na stojánku pomáhá - člověk zvenku mnohem lépe vidí třeba na konec křídla nebo může lépe uvidět překáky na zemi.

+3/0
8.2.2013 11:49

M80i76l78d61a 86C58r63h54o27n13e95k 8100831600256

To může být zajímavá práce :-)

+1/−1
7.2.2013 18:41

J94a91k12u27b 42Š70a79f18a55n59d14a 7175107121361

Tohle jsem sem prostě musel dát.

http://www.planes.cz/cs/photo/1030933/mirage-f1cr-66233-cz-french-air-force-ctm-namest-nad-oslavou-lkna/

+32/0
7.2.2013 11:07
Foto

K91a12m14i24l 48Ř41e86h12á36k 4709774965499

;-DR^;-D

0/0
7.2.2013 13:22

D48a75v16i57d 38D20o11b81e19š 3475962397

Nádhera ;-D , díky. A navrch Francouz naviguje Francouze.

0/0
8.2.2013 18:10

P75a68v78e58l 60V66a60j50n12e63r 4640222804337

Teda to jsou "fotky..." :-(

+9/−1
7.2.2013 10:04
Foto

T54e27r94e61z77a 66Š64í31r79o44v57á32, 97T62e15c95h26n42e35t65.87C73z 2358615346161

Dobrý večer, fotky se nám tentokrát bohužel příliš nevyvedly; snad příště. Snad obrazovou úroveň článku vylepšilo alespoň video...

+7/0
7.2.2013 19:09

P22e84t67r 24Š30v88e62c 1752423437

Vážená Terezo Šírová!

     VY máte alespoň v sobě kus cti, že přiznáte chybičku .... Někteří Vaši namistrovaní kolegové, kteří např. nepoznají rozdíl mezi kamionem a multikárou, by se u Vás mohli učit!!!!!!

      Máte mou úctuR^

+7/0
7.2.2013 19:26

M26a86r67e61k 80F52l70e26k53a63č 2500284252463

Jako kluk, koncem 80. let jsem měl veliké letadlo Sabena, nádherné kovové veliké. Točily se mu vrtule. A už tehdy jsem používal embéčko, resp erko (prodávaly se tehdy takové malé plastové někdy i s vozíkem) jako "follow-me"car. Letiště sem měl z kostek:)

+6/0
7.2.2013 8:59

M75a89r85c29e98l 47P14a19v93l63í45k 7741684138129

o prvom takomto aute v prahe informovalo 100+1 ZZ okolo 1964. fotografia š1000mb bola hádam na štvrť strany (vtedajšieho "malého" formátu.

+3/0
7.2.2013 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.