Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta Follow-me vodí letadla v mlze a pomáhají nejistým pilotům

Zářivě barevná auta, za nimiž pomalu a poslušně pojíždějí velká letadla, vypadají možná trošku komicky, ale na letišti mají důležitou roli. Urychlují provoz letadel po ploše a zajišťují jeho bezpečnost. Přinášíme další reportáž ze zákulisí pražského letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a60n 76K40o20m63á82r83e94k 5955708769813

proč je to v rubrice věda a vesmír?

0/0
8.2.2013 11:22
Foto

M30i75c42h77a29l 37Ř43e62h17á25č28e66k 8235607368

Protože navádět letadla na zemi je docela věda :)

0/0
8.2.2013 11:51

Z54d20e60n40ě39k 61W17e69r48n86h42a87r15t 6467825312128

Ten úvodní vtip znám jinak. Přistane v šedesátých letech letadlo British Airways ve Frankfurtu a někdo z věže ho takhle navádí: Odbočte na Alfa Bravo sedm a pokračujte k Lima Hotel tři. Pilot se ozve, že se tam nevyzná a z věže se mu smějí, že je ve Frankfurtu poprvé. Starý britský pilot odvětí: No, já už tady párkrát byl, ale ve čtyřiačtyřicátém jsme nepřistávali...

+4/0
8.2.2013 8:17

F81i73l25i20p 60R10o75m33a52n15i52u96k 5681254907

Díky za pěkný článek, technet je snad jedinou částí místního zpravodajství, které si drží po léta úroveň. Doufám tedy, že piloti aspoň poslouchají. Protože podobnou práci vykonávám v silničním provozu pro nadměrné náklady, vím, jak dokáže být okolí slušně řečeno ... neochotné.

+2/0
8.2.2013 0:00
Foto

M96i68c33h68a51l 60Ř26e50h90á23č35e17k 8795507118

Piloti poslouchají, protože vědí, že jim follow-me a marshalleři usnadňují práci. Jet za někým, případně zatáčet a brzdit podle toho, jak někdo ukazuje, je navíc mnohem jednodušší než řídit, zároveň se dívat do mapy, která z těch 40 čar doprava je stání S12, a ještě se dívat na zem, protože by tam třeba někde mohla být nakreslená šipka na S12. Zvlášť za malé dohlednosti a na letištích, která pilot moc dobře nezná, je pojíždění za marshallerem obrovské zjednodušení. I navádění na stojánku pomáhá - člověk zvenku mnohem lépe vidí třeba na konec křídla nebo může lépe uvidět překáky na zemi.

+3/0
8.2.2013 11:49

M74i11l77d45a 44C21r77h62o39n98e98k 8400621370636

To může být zajímavá práce :-)

+1/−1
7.2.2013 18:41

J64a95k88u72b 72Š24a49f23a97n43d40a 7235977681681

Tohle jsem sem prostě musel dát.

http://www.planes.cz/cs/photo/1030933/mirage-f1cr-66233-cz-french-air-force-ctm-namest-nad-oslavou-lkna/

+32/0
7.2.2013 11:07
Foto

K85a49m26i71l 63Ř51e32h67á46k 4559614575549

;-DR^;-D

0/0
7.2.2013 13:22

D16a22v60i26d 20D37o85b70e52š 3835612377

Nádhera ;-D , díky. A navrch Francouz naviguje Francouze.

0/0
8.2.2013 18:10

P12a86v38e31l 46V76a47j48n40e40r 4390532224217

Teda to jsou "fotky..." :-(

+9/−1
7.2.2013 10:04
Foto

T91e10r53e66z15a 35Š67í87r64o52v36á28, 62T80e58c41h10n78e73t86.12C24z 2308805186341

Dobrý večer, fotky se nám tentokrát bohužel příliš nevyvedly; snad příště. Snad obrazovou úroveň článku vylepšilo alespoň video...

+7/0
7.2.2013 19:09

P24e80t16r 66Š80v30e86c 1662243737

Vážená Terezo Šírová!

     VY máte alespoň v sobě kus cti, že přiznáte chybičku .... Někteří Vaši namistrovaní kolegové, kteří např. nepoznají rozdíl mezi kamionem a multikárou, by se u Vás mohli učit!!!!!!

      Máte mou úctuR^

+7/0
7.2.2013 19:26

M78a51r40e94k 31F75l28e49k65a92č 2490294852583

Jako kluk, koncem 80. let jsem měl veliké letadlo Sabena, nádherné kovové veliké. Točily se mu vrtule. A už tehdy jsem používal embéčko, resp erko (prodávaly se tehdy takové malé plastové někdy i s vozíkem) jako "follow-me"car. Letiště sem měl z kostek:)

+6/0
7.2.2013 8:59

M81a97r53c43e47l 14P96a39v45l34í27k 7431724838459

o prvom takomto aute v prahe informovalo 100+1 ZZ okolo 1964. fotografia š1000mb bola hádam na štvrť strany (vtedajšieho "malého" formátu.

+3/0
7.2.2013 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.