Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta Follow-me vodí letadla v mlze a pomáhají nejistým pilotům

Zářivě barevná auta, za nimiž pomalu a poslušně pojíždějí velká letadla, vypadají možná trošku komicky, ale na letišti mají důležitou roli. Urychlují provoz letadel po ploše a zajišťují jeho bezpečnost. Přinášíme další reportáž ze zákulisí pražského letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a11n 63K44o12m48á97r46e58k 5205148409493

proč je to v rubrice věda a vesmír?

0/0
8.2.2013 11:22
Foto

M71i29c83h32a86l 29Ř95e90h94á72č67e47k 8175447328

Protože navádět letadla na zemi je docela věda :)

0/0
8.2.2013 11:51

Z21d54e98n51ě21k 52W49e97r54n76h30a47r85t 6507785372948

Ten úvodní vtip znám jinak. Přistane v šedesátých letech letadlo British Airways ve Frankfurtu a někdo z věže ho takhle navádí: Odbočte na Alfa Bravo sedm a pokračujte k Lima Hotel tři. Pilot se ozve, že se tam nevyzná a z věže se mu smějí, že je ve Frankfurtu poprvé. Starý britský pilot odvětí: No, já už tady párkrát byl, ale ve čtyřiačtyřicátém jsme nepřistávali...

+4/0
8.2.2013 8:17


Foto

F86i33l79i42p 63R93o14m35a45n13i78u62k 5651964527

Díky za pěkný článek, technet je snad jedinou částí místního zpravodajství, které si drží po léta úroveň. Doufám tedy, že piloti aspoň poslouchají. Protože podobnou práci vykonávám v silničním provozu pro nadměrné náklady, vím, jak dokáže být okolí slušně řečeno ... neochotné.

+2/0
8.2.2013 0:00
Foto

M62i45c79h10a12l 59Ř53e66h75á28č59e67k 8365517208

Piloti poslouchají, protože vědí, že jim follow-me a marshalleři usnadňují práci. Jet za někým, případně zatáčet a brzdit podle toho, jak někdo ukazuje, je navíc mnohem jednodušší než řídit, zároveň se dívat do mapy, která z těch 40 čar doprava je stání S12, a ještě se dívat na zem, protože by tam třeba někde mohla být nakreslená šipka na S12. Zvlášť za malé dohlednosti a na letištích, která pilot moc dobře nezná, je pojíždění za marshallerem obrovské zjednodušení. I navádění na stojánku pomáhá - člověk zvenku mnohem lépe vidí třeba na konec křídla nebo může lépe uvidět překáky na zemi.

+3/0
8.2.2013 11:49

M35i72l79d16a 35C34r71h90o42n88e18k 8590921630836

To může být zajímavá práce :-)

+1/−1
7.2.2013 18:41

J67a84k91u53b 59Š87a14f28a91n26d34a 7915637351591

Tohle jsem sem prostě musel dát.

http://www.planes.cz/cs/photo/1030933/mirage-f1cr-66233-cz-french-air-force-ctm-namest-nad-oslavou-lkna/

+32/0
7.2.2013 11:07
Foto

K48a82m98i48l 17Ř24e91h44á63k 4419494345339

;-DR^;-D

0/0
7.2.2013 13:22

D90a18v71i40d 18D95o87b35e66š 3715782367

Nádhera ;-D , díky. A navrch Francouz naviguje Francouze.

0/0
8.2.2013 18:10

P37a90v73e16l 37V91a33j54n42e44r 4860632534307

Teda to jsou "fotky..." :-(

+9/−1
7.2.2013 10:04
Foto

T75e79r85e48z40a 80Š80í81r36o75v41á22, 65T65e50c93h40n68e16t13.52C82z 2518205396501

Dobrý večer, fotky se nám tentokrát bohužel příliš nevyvedly; snad příště. Snad obrazovou úroveň článku vylepšilo alespoň video...

+7/0
7.2.2013 19:09

P41e62t92r 81Š21v82e14c 1512343197

Vážená Terezo Šírová!

     VY máte alespoň v sobě kus cti, že přiznáte chybičku .... Někteří Vaši namistrovaní kolegové, kteří např. nepoznají rozdíl mezi kamionem a multikárou, by se u Vás mohli učit!!!!!!

      Máte mou úctuR^

+7/0
7.2.2013 19:26

M98a38r79e14k 30F10l97e49k60a93č 2570464892883

Jako kluk, koncem 80. let jsem měl veliké letadlo Sabena, nádherné kovové veliké. Točily se mu vrtule. A už tehdy jsem používal embéčko, resp erko (prodávaly se tehdy takové malé plastové někdy i s vozíkem) jako "follow-me"car. Letiště sem měl z kostek:)

+6/0
7.2.2013 8:59

M23a20r83c66e81l 45P97a15v66l14í15k 7491684708209

o prvom takomto aute v prahe informovalo 100+1 ZZ okolo 1964. fotografia š1000mb bola hádam na štvrť strany (vtedajšieho "malého" formátu.

+3/0
7.2.2013 8:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.