Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Záhada: Roboti řídí lépe než lidé. Ale kdo může za to, když nabourají?

Sci-fi se přiblížilo rychleji, než mnozí čekali. Autonomní robotická auta společnosti Google už jezdí v plném provozu a na trh by mohla přijít už za pět let. Zákony ovšem nejsou připraveny na nehody, které zavinila umělá inteligence. Je majitel robotického auta viník nehody, nebo její oběť?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35a83v23e97l 40M56a24r56e31š 6780137116617

Počítač se nemýlí, takže nemůže způsobit nehodu.

Pokud budou všichni jezdit v robotických autech budou zbytečné i ty SZZ.Roboti se domluví mezi sebou,nepotřebují semafory

0/0
8.3.2013 17:27

R26o27b95e89r12t 88H34o98m47o73l91k64a 2940102812781

V ČR by ho buď museli mít všichni, nebo nikdo. Protože jednání spousty řidičů se opravdu předvídat nedá. A druhá věc jsou zásahy do softwaru - už vidím crack na ignorování nejvyšší povolené rychlosti, přejíždění přes dvojitou plnou...

0/0
23.2.2013 8:01

J26o50z50e96f 17K38o30s41t98e96l28a78n16s71k41ý 8285572429276

Autor trafil klinčekom presne po hlavičke. Technicky sa automatické autá dajú dotiahnuť za 10-15 rokov. A výrazné zvýšenie bezpečnosti sa dá dosiahnuť rôznymi systémami, ktoré budú sledovať to isté. Napr. značky pomocou kamery, podľa GPS mapy, podľa návestí uložených vo vozovke atď. Keď zlyhá jeden systém alebo ten bude mať nedostatočné informácie, tak ho nahradia, resp. doplnia ďalšie systémy. A ani s cenou nevidím problém. Jednoducho sa budú robiť čipy a zariadenia účelovo práve pre automatické autá.

Problém však nastane v prípade nehody. A ako je už v Amerike "dobrým zvykom", tak sa vždy nájde kopec ľudí a právnikov, ktorí z toho budú chcieť vytĺcť poriadny balík. Stačí si spomenúť na nedávne problémy s Toyotou.

Takže predpokladám, že to dopadne tak, že autá síce budú schopné jazdiť samé, ale výrobca to obmedzí podmienkou, že vodič musí sedieť na svojom mieste a mať ruky na volante (ako je to teraz napr. v Accorde, ktorá dokáže sama zatáčať v miernych zákrutách). A konečná zodpovednosť zostane na vodičovi.

0/0
20.2.2013 14:58


D18a51v59i89d 19M35a96r87e20k 7303426444565

Věřím, že podobné diskuse se vedly vždy u jakéhokoliv pokroku (např. i při zrodu automobilů samotných) a postupem času se vyřeší buď všeobecně, nebo o nich budou v jednotlivých případech rozhodovat soudy (prostě stejně jako je tomu nyní). Diskuse je potřebná, aby se vůbec mohly problémy co nejvíce omezit.

0/0
7.3.2013 16:46

A41l77e14š 37V62a13j54g86a96r 6632909149696

První auto tohoto ypu měl už Michael Knight...

0/0
19.2.2013 23:41

J55a92n 74S41e73d17l62á81k 9722367656594

Až budou chci si vybrat Sonnyho :-)

+1/0
19.2.2013 22:01

M41i71r20o50s19l21a65v 61B71u46d37a 9662132647542

Já bych takové auto nechtěl ani kdyby stálo méně než to, které musím řídit sám. Já řídím rád.

+2/−2
19.2.2013 18:45
Foto

L86e40n20k87a 68N84i48k79l13o22v77á 4562356816741

No tak já bych to naopak klidně brala;-)

+1/0
19.2.2013 19:29

M68a51r48t77i30n 41K44a46r86á51s34e51k 1978184649184

Jako možnost dobré, právě pro ty kdo neradi řídí. Jako povinnost odporné, protože spousta lidí řídí rádo a bezpečně. Dává to i pocit svobody, který se nedá ve světě plném pravidel snadno nahradit.

+2/−1
19.2.2013 22:35

Ř38e18h62o74ř 50V62l47a96s73á91k 2904164371416

Jenže málo kde je člověk svázaný pravidly tak, jako na silnici - kde by správně měl jezdit skoro jako robot - zcela předvídatelně pro ostatní, tedy podle jasných pravidel.

0/0
21.2.2013 1:24

M63a40r79t96i77n 85K28a35r44á22s52e93k 1328464439434

Být předvídavý neznamená chovat se jako robot. spíš naopak. Jízda je jako rukopis a když se podíváte na tiskárnu jak z ní lezou papíry, zjistíte že stroje rukopis nemají.

Pravidla dávají dost volnosti pro užití si jízdy, pro projetí zatáčky pokaždé o něco plynuleji, rychleji, vhodnější stopou, hladší průjezd nějakou komplikovanější situací. To je radost které se lidé co rádi řídí nebudou chtít vzdát a přitom není ani proti pravidlům, ani proti ostatním řidičům. Spíš čitelnosti pomáhá.

0/0
21.2.2013 21:37

Š50t70ě47p14á49n 48B72u16r33i15a13n 3513133381495

Já bych chtěl vidět výsledku z CZ. Pochybuji, že při stavu na našich silnicích by amíci hýřili optimismem;-)

+1/0
19.2.2013 14:54

P37a18v55e86l 93K70u10r40a78l 5881124730490

Když to zvládne řídit tanky, a posílat střely s plochou drahou letu 2 metry nad zemí nadzvukovou rychlostí a vyhýbat se překážkám bez problému...

(ty rakety mimochodme mají číňané... je to jejich odpověď na snahy o protiraketové systémy)

+1/−1
19.2.2013 15:00

M32i56r39o11s62l40a51v 30B68u32d90a 9252672737722

Myslíš, že to zvládne vyhnout se výtlukům, louži nebo řešit složité dopravní situace kdy je doprava řízena člověkem (dopravní nehoda, frézování vozovky atd) ? Nezvládne! Maximálně to zastaví a bude to čumět jako tele!! Při každé menší závadě elektroniky to hodí error a budeš stát než přijede Google servis který ti za "baťoh" eur přehraje soft8-o

+1/0
19.2.2013 18:33

M71i81r75o32s15l72a25v 84B76u58d49a 9712492397682

Obecně mne elektronika v autech štve nad únosnou míru již dnes protože se z kdejaké banální závady nebo jen dočasné chyby může řídící jednotka zbláznit!!

+2/0
19.2.2013 18:36

M24i46c73h32a83l 76B75a12š88t71a 6864290685854

VIRY !

+3/−1
19.2.2013 14:48

J63a70n 35Š96v36a68d95l23e79n67k75a 9174719610

A teď si představte útok hackera-teroristy na dálnici plnou počítačem řízených aut...

0/0
19.2.2013 14:32

P51a22v68e11l 89K98u17r53a50l 5441884950940

pokud nebudou mít zapnutou wifinu a budou přijímat maximálně svou GPS polohu, což jsou 2 čísla za sekundu tak si jakýkoli přístup hackera představit nedovedu... víte on hacker dokáže napadnou jenom něco co je připojené k síti s nedefinovanou komunikací alespoň na jednom portu... pokud bude jediný vstup přijímání 2 čísel a jejich zapomínání po sekundě pak do něj prakticky nelze propašovat jiný program než tím že k němu přímo připojíte síťovej kabel...

Historické řešení... doporučuji shlédnout Battlestar Galactica kde je problém hackování vyřešen pregnantně... počítačové systémy komunikují jen když musí a komunikace má exaktně definovaný formát, všechna ostatní data v jiném formátu zahodí.

+1/0
19.2.2013 14:38

M79i86c59h28a53l 55B98a23š86t24a 6734230705714

Hm. Takové auto bude moct používat pouze (zkušený) řidič. A bude mít zcela nezávislé ruční řízení (především brzdu a volant).

0/0
19.2.2013 14:56

P11a66v16e55l 76K15u24r59a75l 5131854380680

Důvod? počítač který by musel komunikovat s počítači kolem je v dopravě poněkud na nic... je právě třeba aby to auto vyhodnocovalo své senzory (kamery, lasery, radary) zcela samo bez vnějšího zásahu a to se daří.

+1/0
19.2.2013 14:58

J77a19n 29S89e18d39l72á26k 9352297496324

Dúvod je jednoduchý, několik kiláků vepředu se stala bouračka, auto píchnutý k síti to zjistí a vyhodnotí jinou trasu zatímco řidič v klidu spí a na místo dorazí včas...

0/0
19.2.2013 22:01

M60a71r48t64i97n 93K86a29r36á16s86e44k 1878224909804

Asi o skutečném hackingu mnoho nevíte. Většina hackerů se nedobývá do počítačů silou, ale donutí příslušné osoby s patřičným oprávněním, aby si virus či jiný kód do systému zadali sami. Takže stačí infikovat počítač v servisu a on už bude příslušný kód šířit sám a rád. Když v kanceláři někde u kopírky upustíte CD s titulkem "výplaty 2012", jak dlouho myslíte že bude trvat než se ocitne v počítači zvědavého nálezce? Když vám jako čerstvě dospělému pošle úžasná holka co jste před pár dny poznali mail s přílohou, jak dlouho budete váhat než ji otevřete?

0/0
19.2.2013 22:45

J29a20n 56P42a25v85e30l13k66a 3337651824961

Nez das auto do opravy.

0/0
19.2.2013 22:58
Foto

M55a75g47y 66G33r25e42n74d94e77l 6188972181427

Dost nesouhlasim. Hacknout neznamena jenom vniknout, ale taky ovladnout. A (v pripade robotickeho vozu) k tomu staci rusicka signalu gps, nebo generator falesneho signalu plus dalsich signalu, ktere mozek auta zmatou a pujde jinde. tot vse. Sikovnejsi elektrotechnik zbastli takovou rusicku za par hodin, a takovou, co dokaze vysilat falesny signal, za par dnu.

Takova rusicka/vysilac ani nemusi mit buhvijak silny vykon. Signal ze satelitu je desne slaby, i signal z mobilu, ze kteryho telefonujete, ma i ve vzdalenosti 100m od auta ten signal stokrat silnejsi. akorat na jine frekvenci.

0/0
21.2.2013 0:22

M71i32l84a12n 94S47z91a95b24ó 4727161174736

Věřim tomu, že líp než městská pipina, nebo Američan to asi řídit bude. Ten kdo se už dneska neobejde bez parkovaíchc asistentů, line aisstentů a buhví čeho všeho, skutečně může být nahrazen drive assistentem. Ale pořád ještě existují i skuteční řidiči, kteří jezdí svižně předívdavě a tak aby nikomu nepřekáželi .. a toto vyžaduje víc, než je v současných možnostech umělé inteligence.

+2/−7
19.2.2013 12:56

K51a44r97e73l 38D14o32h79n39a49l 2771649954582

proc myslite? v cem je clovek tak unikatni ridic?

+2/0
19.2.2013 13:00

M15i34l42a47n 44S16z53a57b80ó 4817311704446

Teoreticky v ničem .. TEORETICKY. Sám jsem programátor tak víceméně vím o čem mluvím a je teoreticky možné naprogramovat software tak, aby dokázal řídit přesně tak jako člověk, ale prakticky to zatím možné není. Lidský mozek pracuje masivně paralelním způsobem, zatímco procesory spíše rychlými sériovými kroky - byť pokroky v paralelismu jsou poslední dobou zásadní, pořád to ještě nestačí. Takže ano to auto je schopno řídit, ale předvídat, poznávat a odhadovat chování ostatních, přizpůsobovat se pocitově situaci - to jsou všechno disciplíny na které AI zatím nemá.

Dobrý příklad jsou počítačové hry - zatím žádná umělá inteligence není u složitějších strategických her schopna nahradit člověka. Mechanické a jasně definované operace zvládá, ale jakékoli abstraktnější přemýšlení "do budoucna" vyžaduje obrovské systémové prostředy v podobě paměti a paralelního zpracování. A to prostě zatím nedovedeme .. teoreticky ano, ale nikoliv v praxi. Ale opakuji, špatné řidiče co si musí papíry koupit a neumí zaparkovat natož sledovat a přizpůsobovat se provozu to jistě nahradit může.

+4/−2
19.2.2013 13:06

K15a58r60e73l 59D25o51h89n39a95l 2131799924852

kdy naposledy jste hral nejakou hru? :) uprimne neverim ze nejde napsat algoritmus na rizeni auta - toto je pomerne jednochua zalezitost, proste resite kolizi, resite senzor vozovky at presne vite kdy auto zastavi, toto si myslim ze je v pohode zvladnute - vemte si preklad jazyka to je nepomerne slozitejsi zalezitost a google ji celkem solidne zvlada...

+1/0
19.2.2013 13:10

M61i41l82a17n 46S97z88a85b71ó 4817341714116

Já jsem přece jasně napsal že to jde .. ale v reálných podmínkách aby to auto jelo lidským způsobem a dokázalo zpracovat vše co zpracovává pozorný řidič jsou systémové nároky enormní, takové, které prostě ještě nemáme. Robot vám také neuvaří dobrou svíčkovou .. ale udělá vám čaj, princip je stejný, ale množství proměnných se kterými stroj pracuje je v obou případech diametrálně odlišný.

Co se týče her, tak strategie jsou můj nejoblíbenější žánr, dokonce i programování AI se nějakou dobu věnuji a mohu vám říct, že jsou disciplíny, které lidský mozek vyhodnotí autonomně a okamžitě, zatímco pro počítač je to neuvěřitelně tvrdý oříšek - který opět opakuji je možné rozlousknout, ale vyžaduje to prostředky, které zatím nejsou dostupné.

+2/−2
19.2.2013 13:13

K29a92r63e26l 52D67o68h26n30a78l 2741279484542

no tak to mam jiny nazor ale to nevadi.. hezky den..

+1/0
19.2.2013 13:18

M68i74l37a38n 67S50z29a91b26ó 4967731834716

Samozřejmě, vám také.

0/0
19.2.2013 13:21

P55a28v86e78l 49K87u24r31a95l 5751794600210

v současné době jsou strategie neuvěřitelně TUPÉ... buď dělají zerling rush kdy počítač díky bonusu surovin (které těží spíš na oko) produkuje rychleji více jednotek  a první salvou vás smete, a nebo opakuje do nekonečna stejné úkony... stylem... postav 3 mammoth tanky, pošli je tudy na továrnu... oj nevadí že už 10x tenhle postup nevyšel protože si tam někdo udělal uličku smrti...

postav bombardér a nič rafinérii... co na tom že je uprostřed mapy a kolem ní je 60 AA děl...

To je pouze absence kreativní činnosti. Vedení války je v pravém slova smyslu umění... člověk tam aplikuje svoji vůli a pomocí dostupných prostředků přetváří realitu do stavu který on chce, tím že ničí prostředky nepřítele který se snaží o totéž.

Jsou to 2 mysli které stojí proti sobě... a automat má šanci zvítězit... dokud člověk nepochopí jak funguje. Existují vojenské analytické softwary schopné simulovat úžasně komplexní bitvy... ale tak jako tak nemají šanci proti skutečnému umělci typu Vévody z Wellingtonu, lordu Admirálu Nelsonovi nebo Generálu Pattonovi...

Počítač nemá vůli pouze rozhodovací schopnost, dělá to co se mu naprogramuje. (A málo strategií má dnes rozpočet na to aby mělo dostatečně komplexní taktiku... on je to spíš taktický simulátor ale Close Combaty byli dle mne vynikající. zejména ten stav zoufalství kdy člověk s posledními minometnými týmy zkoušel udolat pár tigrů...)

+1/0
19.2.2013 14:11

J33a68n 40P62a17v88e97l52k30a 3207431534651

Nez se na prechodu potka dite a papirovy policajt. A automat zachrani papir.

0/0
19.2.2013 23:01

Ř30e81h36o76ř 65V51l68a94s23á97k 2434104341386

Ano, pocitově ve smyslu: "Mám pocit, že támhleten řidič je začátečník, takže se bude rozjíždět pomalu a v pohodě to stihnu"  asi opravdu počítače nepřemýšlí. A je to dobře.

0/0
19.2.2013 14:14

M33a33r71t98i56n 77V55a27j59s61a63r 5889833846286

Nesleduji tenhle obor nijak podrobně, ale i já vím, že tyhle auta poznají řidiče, který je nevyspalý nebo zfetovaný. A drží se od něj dál. To je přece pořádná dávka předvídavosti, ne?

Kromě toho, ty auta jezdily reálným provozem. Umí "číst" reakce ostatních řidičů a řídit se jimi - např. vjíždět z vedlejší silnice na hlavní i za hustého provozu.

Myslím, že časem pozná i začátečníka, a nepochybuji o tom, že Google si už teď dělá katalog začátečnických chyb.

Počítačové hry nejsou dobrý příklad. U strategických her chcete, aby počítač nebyl předvídatelný. U auta chcete pravý opak - aby bylo co nejpředvídatelnější. I pro živé řidiče.

+1/0
19.2.2013 14:31

P35a18v53e34l 82K67u42r93a29l 5191384900260

to asi není úplně přesné... člověk by ve strategické hře po počítači v podstatě chtěl aby byl schopen analyzovat mojí obranu a pak provedl útok tak aby měl menší ztráty... to znamená útočit třeba tak aby zároveň postupoval tudy kde nemám tolik věží, a přitom druhá skupina někde zaměnávala mojí mobilní obranu... což z principu v počítač který těží hlavně z implicitní schopnosti používat speciální schopnosti jednotek najednou instantně po celé mapě dokáže...

nutno podotknout že tohle zase třeba stratég v reálu neřeší... generál řekne svým tankům "jeďtě sem, bude proti vám stát to a to"... ten kapitán který bude velet té skupině tanků bude rozhodovat o tom na co střílet a jak.

To většina her... které jsou ve skutečnosti spíše taktické simulace neřeší... na druhou stranu třeba asi 12 let stará hra- Armored Fist (simulátor Abramse) mě často překvapila tím jak uměla přesouvat tanky po mapě... a vpadávat mi do zad... ikdyž jich vždy bylo v misi stejně.

Více méně požadavek u strategické hry v počítači je kreativní myšlení... a to skutečně počítače moc neumí... řešívalo se tak že programátor napsal desítky a někdy stovky skriptů, a přiřadil nějaké parametry podle kterých se spouštěli... ale to je dneska moc drahé... musíte si zaplatit programátora co nic jiného dělat nebude...

Armády na to mají ale ty své programy nedají. Stejně nakonec skončí u analýzi bitvy o Trafalgar a nenajdete počítač schopný předpovědět totální zhroucení velení po zničení francouzské vlajkové lodi... početně slabšími ale poněkud lépe motivovanými britskými loděmi.

0/0
19.2.2013 14:56

P19a70v96e61l 81K60u73r29a57l 5201854750200

u automobilové dopravy ovšem chci pravý opak... absolutní předvídatelnost každého elementu na ní se podílející. a naprosto žádné kreativní myšlení na silnicích.

+1/0
19.2.2013 15:01

M12i31c74h22a75l 66B83a76š87t88a 6884740515704

Nelze. Vždy může nastat situace, kterou nelze předvídat. Pak musí ve zlomku sekundy zasáhnout kreativita.

0/0
20.2.2013 0:05

P90a38v51e89l 28K85u39r17a87l 5641114170330

Což vede obvykle k ještě větší katastrofě než když se nedělá vůbec nic a situace se nechá proběhnout.

0/0
21.2.2013 15:00

P21a98v76e96l 67K58u72r64a20l 5291164420700

já se bez nich obejdu ale proč s tím ztrácet čas když to auto zvládne zcela samo, může se věnovat práci, poslechu hudby, kreslení na tabletu místo toho abych plýtval vlastní čas na něco co stroj dokáže zcela sám beze mne. A třeba efektivněji- rychleji za méně paliva protože třeba dokáže měřit spotřebu a efektivitu motoru na mililitry paliva.

+1/0
19.2.2013 13:02

M17i49l31a80n 17S86z40a88b81ó 4907161294666

Máte pravdu .. jak jsem řekl, ten stroj dokáže řídit auto .. ale jako člověk, který rád řídí a rád se trochu svižně projede jsem se naučil vážit lidí, kteří skutečně řídit umějí. Je radost když lidé okolo vás jedou prostě tak aby vás nebrzdili a ani vy je .. tak, že víte předem co udělají .. není takových mnoho ale jsou a takové lidi stroje ještě nějakou dobu nebudou umět nahradit. Ale jak jsem řekl, ignoranta co s klapkama na očích prostě jede .. to nahradit dovede. Tím nemyslí vás, aby to tak nevyznělo, myslím to obrazně.

+1/−2
19.2.2013 13:09

P88a79v94e43l 19K21u68r42a72l 5761214910310

tak jako tak ale holt budete se asi muset smířit s tím že pak na silnici budou vozidla která se prostě seřadí do ideální pozice pojedou 130km/h na dálnici vedle sebe a předjet byť jen o kolometr rychleji vás nenehachají... a nebo pojedou 120 protože z nějakého důvodu to bude optimální provoz na spotřebu paliva a bude v nich jeden člověk co se nebude dívat kolem ale bude sedět vzadu uprostřed sám (nejbezpečnější místo) a řešit si něco do práce bez ohledu na to co se děje kolem auta.

A to jak budete umět řídit vy bude úplně irelevantní.

+2/0
19.2.2013 13:14

M25i78l15a79n 18S44z57a56b78ó 4897851164576

V tom máte pravdu a to je právě to co se mi nelíbí. V podstatě jste to vystihl naprosto přesně :)

+3/0
19.2.2013 13:16

M24a75r43t38i18n 70K76a10r69á91s68e76k 1208944729384

vystihujete naprosto přesně i moje pocity. Taky mám občas chuť nějakému řidiči ukázat palec nahoru, nebo mu říct že je radost za ním jet. Bohužel velmi zřídka. A ano, řízení auta je umění a existuje spousta matlalů, míň nadaných, podstatně míň malířů které počítač ještě dlouho nenahradí a jen kapka Rembrantů, které nenahradí počítač nikdy. Matlalové kteří stejně nikdy nebudou řídit rádi, nechť jezdí automatem. Samozřejmě dobrovolně, nebo proto že nemají, nebo přišli o řidičák.

0/0
19.2.2013 23:06

M44a71r20t88i85n 70V61o83k12o81u70n 9718203193896

jste typicka ukaza ceskeho ridice, ktery si o sobe mysli, ze ridi nadprumerne. Presne toto si mysli vetsina zejmena muzskych ridicu, coz jsou presne ti, ktery zpusobuji ty nejhorsi nehody ve vysokych rychlostech, tolik stastika. Kdyby tito ridici prestali ridit  a nechali to na robotech, tak nehod drasticky ubyde.

0/0
20.2.2013 14:57

M19a36r61t96i92n 98N43e68r49m24u30t 9557867458129

předpokládám, že sebe řadíte právě mezi ty, co jezdí svižně předvídavě

0/0
24.2.2013 12:16

L97u49d84ě28k 44N28o74v26ý 2701539243591

Moje největší obava spočívá v tom, že jakmile se taková věc dostane do fáze, kdy nepůjde o exkluzivní drahé zařízení, ale o standard, bude tlak na snížení ceny a poruchovost a tím chybovost půjde strmě nahoru. Stačí se podívat na osobní počítače. Zkuste si představit, že každá chyba (což není jen úplný "zátuh" ale naprosto cokoli, co neproběhlo PŘESNĚ tak, jak má) je u takového auta potenciálně nehoda. A zvažte si, jestli byste nechali svůj notebook, i třeba špičkový, za vás řídit. Když vám v autě dnes selže třeba elektronika řízení motoru nebo automatické převodovky, tak je to sice nepříjemné, ale většinou to neznamená větší bezpečnostní riziko. Pokud ale selže systém automatického řízení celého auta, pak je to jakoby jste jeli v peřejích na kládě.. Pracuju ve vývoji elektroniky, elektroniku mám rád, ale znám ji natolik, že některé věci jí prostě nesvěřím.

+6/−1
19.2.2013 12:28

K35a35r98e15l 89D60o11h59n50a58l 2971799394102

tak "fail safe" by mohl podchytit hodne potizi - proste kdyz neco nebude fungovat auto zajede ke krajnici a okamzite zastavi...

+2/−1
19.2.2013 12:48

L12u69d74ě64k 25N73o47v98ý 2821319863901

A co když chyba bude takové povahy, že ji systém nevyhodnotí jako chybu?

+2/−1
19.2.2013 16:09

P74a71v43e19l 89K53u77r48a18l 5421504180400

řekl bych že můj laptop řídí lépe než já... mám tam windows 7 bez enativiru protože za takovou blbost se nevyplatí vyhazovat peníze, a padá mi jen při kombinaci skype/vlc player (nemaj ošetřené vhodně rozdělení siťových služeb) počítač je spolehlivější než já.

Věřím méně sám sobě než počítači a ostatním lidem věřím ještě méně než sobě.

+1/−2
19.2.2013 12:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.