Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O kolik dinosauři přežili vlastní smrt? Záhadný rozpor je vyřešený

Nové výsledky zřejmě rozptýlily nejistotu ohledně datování dopadu planetky do oblasti dnešního Mexika na konci druhohor. Vyvrací často opakované starší tvrzení, že dinosauři tuto událost mohli přežít až o stovky tisíc let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a95n 20K47o96m77á98r17e71k 5835268329503

já myslím, že bez této informace bych nepúřežil ani minutu

0/−1
6.3.2013 13:51

J37a40n 40Š28v35a46d96l16e21n18k65a 9484399790

Co to tu zase Josef Potr alias uživatel "joserpor" blábolí za nesmysly? Ten člověk je opravdu fanatik, kterému o skutečnou diskuzi nejde. Jinak by dokolečka neomílal pořád totéž ("kambrická exploze", neexistence přechodných forem) bez ohledu na to, že mu to již několikrát bylo vysvětlováno několika zdejšími přispěvateli včetně mě. Ve skutečné diskuzi by na naše argumenty "joserpor" nějak reagoval, on je ale ve skutečnosti ignoruje. Je to ztracený případ.

0/0
16.2.2013 10:29

J34i18ř48í 55R59a64k 5521534858504

k těm nesmyslům co zde zazněly

kambrijská exploze zde:

http://www.planetopia.cz/vznik-zivocisnych-kmenu-a-kambrijska-exploze.html

doklady evoluce včetně přechodných fosílií zde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_common_descent

+1/0
14.2.2013 12:40


J35o28s73e71f 84P69o79t32r 6180521407659

pane Rak,

tak jsem si nalistoval "Planetopii", no děs a hrůza, má autor aspeň maturitu ?.

Frázemi, které se tisíckrát opakují, dokazujete, že jediné pravdivé náboženství je teorie evoluce. Je to v duchu té vědecké lobby, která pevně sedí za stoly kateder a nechává si milostivě přihrávat granty od dańových poplatníků

+1/0
14.2.2013 18:16

J49i71ř70í 22R39a82k 5951864538974

autor hlavně ukázal že to co jste napsal se nezakládá na pravdě.

Tímto komentářem plným věcných argumentů ke kambrijské explozi jste mu to teda opravdu nandal.;-D

+2/0
14.2.2013 21:56

J67a97n 74Š98v33a38d65l66e97n83k54a 9884929170

Stránky Planetopia jsou napsány velmi fundovaně a diskutovaná témata jsou názorně vysvětlena. Proto se domnívám, že to spíše vy nemáte maturitu, tudíž jim nejste schopen porozumět i přes jejich názornost.

+2/0
16.2.2013 10:24

J72o35s30e51f 37P43o40t85r 6480671677759

ještě jednou pane Rak,

že ta vědecká skupina evolučních vědců se může chovat jak popisuji,  nepřímo dokládá i článek" Fr. Koukolík : Vědci podvádějí čím dál víc" uvedený nad tímto článkem.

0/−2
14.2.2013 18:19

P83e46t35r 68H57r97o95m36á59d74k95a 1859462515658

Ano, správně, všichni vědci podvádějí, tak nějak to Koukolík psal, že?

+1/0
14.2.2013 18:25

P50a54v56e20l 59K78u63r49a13l 5621534590200

Aha a hlasatelé nebo dokonce autoři evangelií a podobných nikdy nelžou a nepodvádějí...

o prorocích všemožných "bohů" kteří by dneska po 5 minutách poslechu toho co hlásají skončili v blázinci nemluvě.

+1/0
14.2.2013 20:09

P67a80v58e16l 40K57r53e28j41č38í36ř 2562911653566

Jinak koukám, že evoluce se dokazuje hlavně minusama ;-D

0/−1
14.2.2013 8:47

J97i39ř44í 15R85a77k 5881404918564

Díky, že jste nám to osvětlil. Tak to nejspíš bude ;-D

+1/0
14.2.2013 11:54

J17o95s30e96f 32P16o13t48r 6850681777259

S panem Marhoulem (přísěvek níže) souhlasím až na to, že evoluce probíhá a je  skutečností, ale probíhá úplně jinak, než vykoumal Darwin a než tvrdí dnešní vědci, včetně molekulárních genetiků.

Jsou dve rozhodující události, že všechno je jinak.

Kambrijská exploze, kdy v geologickém okamžiku vzniklo na 30 kmenů organizmů, které dodneška vymírají a jejich počet se redukuje (dneska 10 kmenů), ne že se větví jak se snažit dokázat Darwin a jeho následovníci. Ty kmeny vznikly vedle sebe, nezávisle na sobě.

Druhá skutečnost je neexistence přechodových forem, kdy na základě náhodných mutací, vylaďovaných přírodním výběrem, by měly vznikat nové druhy.

Skutečnost je taková, že se objeví dokonalý nový druh, který v případě savců žije proměrně 5 milionů let a vymře, jeho místo zaujme nový dokonalý druh.

Evololuční vědci si ve vědeckých organizacích vybudovali silné postavení se silným přílivem grantů z prostředků daňových poplatníků a nedovolí novým myšlenkám a novým faktům revidovat nebo měnit jejich zaběhlou a výnosnou nauku.

0/−7
13.2.2013 18:36

P88a54v88e96l 46K19u26r29a63l 5671224170500

Problém přechodové formy je až trapný nesmysl... můžu ho demonstrovat na naprosto primitivní ukázce něčeho čemu my obecně říkáme "pes" na začátku máme nějakou skupinu živočichů se společnými znaky. nějaké kombinace znaků na individuýlní úrovni jsou jsou pro existenci v daném prostředí prostě vhodnější než jiné. Tyto znaky se mají větší šanci přenést (ostatní prostě umřou) a během dostatečně dlouhého období převáží.

abych tedy pokryl všechna vaše přechodová stádia musel bych defacto sledovat rozdíli mezi každou generací.

To se nám už ovšem mimochodem povedlo experimentálně... pouze sme odstranili ryze statitistický vliv prostředí a vzali archeotyp psa - to co je dnes označováno jako "Vlk šedý" - a nechali mezi sebou křížit pouze jedince se znaky jaké sme chtěli (často i "incestně" což nějaké znaky značně zvýraznilo... jenom sme museli vyřadit ty co se nepovedli aby nepředávali dál defekty) a máme tady jak například Bernského Salašnického, tak yorkshirského teriéra...

Přesto byl základ VLK šedý... a tyhle nové formy zdaleka nevznikli jako dokonalé... naopak vyprodukovali sme je za... !!!3000 let!!! statistika v běžném prostředí na to měla v případě jiných druhů miliony let.

+6/0
13.2.2013 18:54

P72a27v48e72l 42K78r49e66j58č33í60ř 2332311183316

Až na to, že naprostá většina dnes existujících psích plemen není starší než 200 let :-)

0/−2
13.2.2013 21:08

P33a17v16e96l 77K81u49r88a25l 5871404780240

no jako pochybuju že před 200 lety vzali vlky... (když už měli k dispozici mnohem menší psí plemena) na to aby si z nich vyrobili yorkshiráky...

Berme to z globálního hlediska... z jednoho druhu sme vyrobili něco co by snad už se vzájemně není schopno ani úspěšně spářit (a pokud jo tak potomci nepřežijí... svaly dogy by křížence s yorkshirem rozmačkaly při porodu a samice yorshira by štěňata s gen. materiálem dogy...)

Sou na tom hůř než kůň a osel... Na psech pracujeme tisíciletí.

Laboratorní důkaz průběžné změny druhu vlivem nějakého výběru daného vnějšími parametry tedy máme.

Teď se musíme podívat jaké parametry jsou aktivní v běžném přírodním prostředí (mohou být různé v čase), Darwin nějaké vlivy postuloval, přímo se do nich netrefil, ale mechanismus toho jak ti s vhodnějšími znaky mají větší šanci na přežití a rozmnožení odhadl výtečně.

Jaké znaky jsou vhodnější to záleží na prostředí a jeho změnách.

+3/0
13.2.2013 21:25

P71a91v49e83l 22K56r58e88j63č74í53ř 2892381583406

Pokud to ovšem byl vlk ... Ale jde mi o to, že vezmete pár úplně obyčejných oříšků a za 50 let máte jak nového yorkshiráka, tak nového novofunlanďáka, a oba ze stejného páru oříšků - když to trochu přeženu. Takže to je trochu moc fofr i na evoluci silně usměrněnou člověkem. Takže pokud náhodou šlechtění psů evoluci přímo nevyvrací, tak minimálně nemá smysl používat ho pro její podporu. Šlechtěním zkrátka nový druh nevytváříme.

0/−3
13.2.2013 21:39

P31a37v73e25l 11K94u95r55a61l 5241394680330

a jak že to vlasně definujeme druh? Více méně se vždycky kreacionisti oháněli jenom tím že nelze aby 2 jedinci jiných druhů měli potomky...

Ale tuhle teorii solidně nabourávají kůň a osel...  potomstvo je pravda v 99,9 procentech případů sterilní...

Druh je zcela arbitrální lidské označení pro nějakou skupinu živočichů se společnými znaky.

+3/0
13.2.2013 22:09

P38a32v83e11l 98K35u93r65a82l 5761214740590

označit něco jako vlka je výrazně praktičtější než několik desítek minut vyjmenovávat kolik má drápů, jakou srst, stavbu uší, lebky...

Pro naše pohodlí je to zhustěno do jednoho slova co popíše skupinu živočichů dostatečně pro naši komunikaci.

Z čistě puristického hlediska by sme mohli na nějaké nesmysly typu "druh" úplně zapomenou a každou jednu živou entitu na planetě charakterizovat zcela unikátním genetickým kódem a pak stanovit nějaký číselný parametr kompatibility... a měřit změny z generace na generaci klidně na molekulární úrovni a nějakým "druhem" se vůbec netrápit...

Ale myslím že to není praktické a myslím že se mnou v tomto bude většina biologů souhlasit.

+2/0
13.2.2013 22:15

P42a69v41e62l 17K49r33e19j66č87í24ř 2252771293756

No ano, od doby Carla Linného se nám to trochu zkomplikovalo a druh se stal skoro filozofický pojem. To ale trochu odbočujeme od problematiky tisíciletého vývoje psích plemen, vůči kteréžto tezi jsem vznesl námitku :-)

0/0
13.2.2013 23:01

J46i86ř68í 82R86a34k 5601404898514

vaše námitka je podle mého názoru nesmyslná protože ty moderní plemena nevznikly z žádného jednoho páru oříšků za 50 let ale byli vyšlechteni křížením různých v té době již existujících psích plemen;-).

+1/0
14.2.2013 2:10

P89a12v63e73l 47K60r61e50j51č62í36ř 2242981163886

Díky, že jste mi to osvětlil. Tak to nejspíš bude ;-D

0/0
14.2.2013 8:45

J44o24s70e44f 69P85o30t15r 6280291947179

Pane Kural,

nezlobte se, ale vy úplně mimo. Pes, vlk, to je pouze biologická variabilita, malý, velký, černý, bílý - ten druh to má prostě v genech a záleží na člověku jak ho vyselektuje.Nikdy ale nedokážete, aby pes byl velký jako kůň, nebo aby chodil vyměšovat na jedno místo jako kočka. Tyto vlastnosti v genech prostě nemá.

Vznik druhů, podle Darwina, je založen na něčem úplně jiném a to na náhodných změnách genů a jejich přírodním výběru.

Právě tímto žije většina lidí v pokřivené virtuální realitě , když uvádí psa jako důkaz elovuce. Zkuste se tyto věci naučit !

Až zmizi lidé, psí plemena podobná vlkovi se během nekolika generací vrátí do jeho podoby, ostatní plemena vymřou, protože jejich genotyp je šlechtěním poškozený a nebudou mít sílu se v přírodě udržet.

0/0
14.2.2013 16:08

J37i86ř34í 80R38a50k 5201274468684

jenom škoda že největší plemena psů - německé dogy mohou být větší než nejmenší plemena koní - shetlandský pony.

co se stane až zmizí lidé je jen spekulace. nicméně je možné že většina psů by vymřela ovšem s tím co píšete vy to nemá mnoho společného je to proto že je člověk šlechtil za jiným účelem než přežití v přírodě.

+1/0
14.2.2013 17:43

P45a28v36e61l 73K36u66r49a32l 5871614920510

Genotyp není poškozený. Je změněný aby odpovídal podmínkám které my chceme. A to co my chceme je pro psa kterého živíme stejně relevantní jako pro vlka schopnost ulovit srnku.

A víte já to psa jsem schopen naučit... pouze ne geneticky... stačí psa opakovaně po tom co se vymočí na jiném místě než já chci vymáchat v tom psovi hubu, dát mu pár ran a hodit ho na místo kde chci aby močil.

Na to nepotřebuju evoluci, na to stačí prosté učení metodou biče. (eventuelně cukru pokud to začne dělat správně)

Jejich genotyp není poškozen, jen je změněn, stejně jako se u každé generace živočichů mění oproti generaci předchozí. Po 1000 generacích už může být rozdíl tak značný že prostě klasifikujeme nový druh. (a co se mě týká už to u psů mělo proběhnout DÁVNO)

0/0
14.2.2013 18:57

J20a88n 94Š30v64a68d95l45e53n52k52a 9344639260

Vážně? A jak si vysvětlíte existenci australského druhu "pes dingo"? Ten vznikl z domácího psa, který zdivočel. A byl kdysi vyšlechtěn z vlka. Přesto se z něj zpátky vlk nestal. Jinak si nastudujte např. evoluci koňovitých. Tam máte přechodných forem habaděj - od pětiprstých lesních zvířátek velikosti psa, přes tříprsté stepní formy až po dnešní jednoprsté koně.

+1/0
16.2.2013 10:35

M80a96r72e87k 88Š52i75m78o51n 2184177228938

Kambrijská exploze je důsledek předchozího masivního vymírání - konec starohor byla země prakticky ledovou planetou a život přežil jen tak tak. Po oteplení se na uvolněné místo začaly dostávat spousty druhů, které byly jen slabě adaptované na své nové prostředí, ale další adaptace a tím i nové druhy překotně vznikaly.

Neexistence přechodových forem je nesmysl dávno vyvrácený. Předně přechodové formy existují u mnoha druhů, například u koně, nebo u ptáků. Přechodovou formu zpravidla brzy vytlačí lépe adaptovaní bratranci, takže ze svého krátkého života (v paleontologickém významu slova) zanechá jen málo fosílií, často v krajině, která fosílím nepřeje (tropické močály).

0/0
4.3.2013 13:57

B48o78h96u17m54i44l 44M23á91c43a 5301552576493

A ropa už několikrát došla!!

0/−1
13.2.2013 16:36

P33a91v75e82l 37K20u19r84a51l 5581104720490

No víte :D měli li by sme stále k dispozici technologie roku 1970 tak už jsme dnes prakticky bez ropy... protože ty by nebyli ji schopné dostat jí ze země za míň energie než je v ní obsaženo...

Otázka nikdy nebyla to jestli spotřebujeme poslední mililitr na planetě... ale to jestli jí vůbec bude mít smysl těžit, rafinovat a vozit přes 1/2 planety...

Problém je v tom že na technologický pokrok se nedá příliš spoléhat... vyskytuje se spíš v náhodných balíčcích...

0/0
13.2.2013 18:57

Z75b40y47n86ě23k 52Č74e57j66k55a 5446978881283

já jsem myslel, že dinosaury pořád ještě známe z televize - zejména je je vidět v přenosu z Poslanecké sněmovny :-)

+1/−1
13.2.2013 16:16

J12a88n 63V51a41r41g13u52l86i74č 7341783117833

Možná to není jediný přehmat v textu..Možná si spletl dinosaury s antilopou..

0/−1
13.2.2013 15:40

I62v36o 47M16a81r93h67o82u53l 7565167133817

Panebože, já zírám, kolik lidí zde stále věří v evoluci. Vyvinuli jsme se z téhle větvě dinosaurů. Ne z téhle. Hlouposti. Po Darwinově smrti byl ustanoven obor, který se jmenuje genetika, a který jeho teorii vyvrací. Genotyp druhu se nemění jinak než mutacemi genu, a ty jsou známy pouze negativní, přispívající k vyhynutí, nikoliv k "vylepšení" či proměně druhu. Ale chápu, někdo si pořád myslí, že když přijde o nohu v autonehodě, pak bude mít jednonohé děti......Rv

+3/−20
13.2.2013 15:36

P91e66t46r 41V84e47s90e16l95ý 2879178673416

Už římští císařové se nechávali obveselovat šašky. Vás by jistě angažovali.

+10/−4
13.2.2013 15:40

P46a33v53e72l 61K43u50r90a93l 5391174370260

já myslím že tradice používat i..... jako šašky by se našla už v Egyptě a nebo Číně...

+1/0
13.2.2013 19:09

M94i60c29h44a16l 44N38a58c20h85t50m43a49n41n 8207762657480

A já stále nevěřím kolik pologramotů chce kecat do věcí, kterým vůbec nerozumí.

+10/−1
13.2.2013 15:43

J40a48r49o56s44l38a80v 93B72r61ü90m96m36e38r 7134683526

Já jako katolík říkám, že jste absolutně mimo.

+6/−2
13.2.2013 16:13

M40i86c61h80a71l 39N82a35c47h13t38m21a12n40n 8237372907750

Jsem opravdu rád za takové jako vy. Kreacionisti vaší víře dělají medvědí službu...

+3/0
13.2.2013 16:54

P88a75v48e25l 90K63u21r71a75l 5661234580210

Pořád trochu nechápu proč někdo uráží medvědy... z hlediska evoluce se projevili jako vysoce efektivní šelmy.

+1/0
13.2.2013 19:04

J39a80r87o78s89l14a66v 68B19r66ü30m96m35e51r 7824693316

Přesně, když si člověk postaví vedle sebe medvěda ledního a hnědého, tak opravdu nepozná, že jsou nejbližší příbuzní a lední z hnědého vznikl přizpůsobení se prostředí a to během opravdu velmi krátké doby.

0/0
14.2.2013 0:13

J77a68n 45Š62v23a92d14l24e94n97k68a 9984629250

Dneska se ukazuje, že to zase tak krátké nebylo. Lední medvěd vznikl zřejmě už před více než milionem let, ale během poslední doby ledové byl postupujícími ledovci zatlačen daleko na jih, téměř vyhynul a přežily jenom malé populace např. v oblasti Velké Británie, které se křížily s hnědými medvědy. Proto to vypadá, jako by oba druhy měly společného předka před sto tisíci lety. Zčásti skutečně měly, ale pokud se zaměříme na jiné geny, ten rozdíl bude mnohem větší (a podotýkám, že milion let je docela dlouhá doba, za tu dobu stačil vzniknout člověk).

0/0
16.2.2013 10:42

P22a87v90e97l 40K23u61r32a33l 5341164790180

tak já původně jenom reagoval na "medvědí službu" :D narážel sem na to že medvědovití dokázali před příchodem člověka existovat úspěšně v neuvěřitelně rozmanitých oblastech planety :-)

0/0
17.2.2013 23:36

J28i64ř21í 38R11a54k 5871534238574

až na to že prakticky všichni genetici (kteří problematice narozdíl od vás rozumí) tu "nesmyslnou" evoluci považují za v zásadě prokázaný fakt. :-P

+4/−2
13.2.2013 16:16

O25n87d83ř63e93j 16H96o68r55á51k 8189184431

Co to blábolíš, kašpare? Genetika Darwinovu teorii nejen nevyvrací, ale naopak ji podporuje. Jeden z oborů genetiky, populační genetika, dokonce pracuje s Darwinovou teorií jako s jedním ze základních mechanismů, které mají vliv na genofond.

+4/−2
13.2.2013 16:25

J52a51n 56Š68v54a45d21l55e43n84k85a 9954409850

1) Nikdo neříká, že jsme se vyvinuli z dinosaurů.

2) Genetika zcela v rozporu s vaším tvrzením evoluci dokazuje (říkám jako molekulární genetik).

+4/−1
13.2.2013 16:41

M40a97r17e36k 67Š74i43m82o52n 2384967378268

Že neexistují pozitivní mutace? Samozřejmě že existují. Mutace genu CCR5 způsobuje imunitu proti HIV, mutace genu, který vypíná v dospělosti gen pro laktázu, umožňuje konzumovat mléko v dospělosti. Mutace genu CR1 zvyšuje odolnost proti malárii. Evoluce ale není o tom, že se nějaká pozitivní mutace projeví a noví jedinci převálcují staré. Rozvoj druhů nastává obvykle po velkém vymírání, kdy se velké ekologické niky uprázdní a moho v nich prosperovat i chabě přizpůsobění jedinci. Něco podobného nastalo například na nově vzniklých sopečných ostrovech jako jsou Galapágy nebo Havaj, kde se usadil jeden druh ptáků (na G. dnes rod Geospiza, na H. dnes rod Pluvialis), který pak obsazoval různé ekologické niky tím, že se mu změnil zobák a rozpadl se na několik dalších poddruhů.

0/0
4.3.2013 13:48

J36o47z33e65f 19K19o31s67t86e54l84a42n18s12k12ý 8815122979666

S tými sopkami to bolo trochu inak. Je viac menej dokázané, že keď na Zem dopadne obrovský meteorit, nárazová vlna prejde celou zemeguľou a na opačnom konci Zeme sa naruší zemská kôra, následkom čoho sa vytvorí a vybuchne v tejto oblasti množstvo sopiek. Podobná udalosť sa stala pred viac ako 200 miliónmi rokov, kedy v dôsledku nárazu asteroidu na druhom konci sveta - v tomto prípade na dnešnej Sibíri - začali chŕliť lávu stovky sopiek na rozlohe mnoho desiatok tisíc kilometrov štvorcových. A práve táto katastrofa začala vek dinosaurov.

A pred 66 miliónmi rokov podobná katastrofa vek veľkých dinosaurov ukončila. Takže postupnosť bola nasledovná: dopad meteoritu do dnešného Mexického zálivu,  obrovská tlaková vlna niekoľkokrát obehla zem. zvyšky meteoritu boli vyvrhnuté do vesmíru, odkiaľ žeravé kúsky padali po celej Zemi. Prakticky celá Zem sa ocitla v požiari. Krátko na to na opačnom konci sveta - v Indii sa narušila zemská kôra, sopky začali chrliť popol, ktorý bránil prieniku slnečných lúčov na zem, a nastala dlhotrvajúca zima. Takže v pomerne krátkom čase prišli 2 teplotné šoky - najskôr veľké teplo a potom veľká zima.

Prežili len živočíchy menšie ako 25 kilogramov, ktoré si zvykli robiť nory v zemi - napr. malé cicavce, korytnačky, hmyz, drobné dinosaury, z ktorých sa vyvinuli neskôr vtáky. Tie sa mohli ukryť v Zemi, kde mohli prežiť aj veľké teplo aj veľkú zimu. A potom prežili živočíchy, ktoré žili v mori - ryby, relatívne malé žraloky a krokodíly.

Predpokladám, že vyhynutie dinosaurov bolo prakticky okamžité - v priebehu niekoľkých dní, maximálne týždňov.

+3/−1
13.2.2013 14:37

M63i29c66h70a48l 24N49a42c10h69t97m27a71n27n 8287832187200

Je skvělý, že mezi sebou máme toliko lidí, kteří to vědcům dokáží objasnit;-)

+6/−1
13.2.2013 15:21

J28a76r86o18s28l53a53v 31V92y59c72h41o10d49i40l 8394735965

Trochu jste opomněl, že v době před 65mil lety nebyla Indie "na druhé straně světa" ;-)

0/−1
13.2.2013 15:52

J69a76n 84Š51v68a75d31l96e87n36k23a 9254889270

Ale jo, v podstatě byla. Zrovna narážela do Eurasie, což způsobilo tu sopečnou činnost.

+1/0
13.2.2013 16:44

J92o70z83e31f 79K55o11s22t27e26l30a89n69s67k68ý 8585862419526

Práve že som na to nezabudol, ale zobral to do úvahy. Je všeobecne známe, že India v tom čase cestovala z južnej zemegule na sever k Eurázii a po náraze do nej sa vytvorili Himaláje. Teraz za aj Mexický záliv aj India nachádzajú na severnej pologuli. Pred 66 miliónmi rokov bola India na južnej pologuli.

Navyše je dôležitý uhol dopadu. Ak asteroid dopadne kolmo na Zem, je opačná strana Zeme trochu inde, ako keď na Zem dopadne pod určitým uhlom. Je to rovnaké ako s otrasom mozgu. Aké sú následky úderu do hlavy, závisí nielen od silu a smeru úderu, ale aj uhla dopadu.

+3/0
13.2.2013 17:15

B31o23r41i35s 75S17y20k85o30r64a 4266187760

pangea ti nieco hovori? ked uz si tak zdatny v tej historii katastrofalnych udalosti :)

0/−1
13.2.2013 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.