Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pirate Bay křičí: Chyťte piráty! Žaluje sdružení za kopírování webu

Server Pirate Bay požádal finskou policii, aby prošetřila, zda finské sdružení CIAPC nenarušilo jeho autorská práva. Sdružení, které má za cíl boj proti internetovým "pirátům", si totiž na stránky umístilo logo zjevně inspirované logem Pirate Bay.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a80n 44M40u94c85h13a 8179136722576

já se jim nedivím, kdyby jejich logo okopírovala OSA, taky bych byl pro aby se do ní pustili :-)

+8/0
20.2.2013 12:17

T22o95m85á51š 89S68k95á42l57a 6408407

ale piráti věří, že mohou kopírovat kdo chce co chce :) Taky nerozlišují

+1/−3
20.2.2013 16:01

M90i40l15a93n 13D21o94l35e55j64š45í 1541620236946

Pirati si moc dobre uvedomuji co delaji a ze to, co delaji je na hrane, nekdy za hranou zakona. A to, ze jsou mezi piraty blbeckove, co vsude mozne hlasaj, jak je to vsechno legalni, s tim nikdo nic nenadela.

+2/0
20.2.2013 23:55


P66e10t86r 43V54a30n26e29c98e48k 1773840787157

Takze asi tolik k tomu, jak vam jde o ferove podminky ze :) Jedni mohou kopirovat jak chteji, bez povoleni majitele a druzi nemohou? Stydte se.

0/0
20.2.2013 18:11

M92i94l39a44n 90D89o14l35e11j82š90í 1221760266926

OSA je trnem v oku snad vsem. Vam nevadi platit nejake vypalne organizaci, jako je OSA? Z kazdyho zapisovatelnyho media nemaly castky, papirem pocinaje, HDD konce. Takze se pirati nemusi stydet, kdyz si zaplni 12TB pole filmy nebo hudbou, podle OSA jsou presne k tomu ty HDD urceny. Samozrejme, ze lidi by stahovali i kdyby zadna OSA nebyla, ale OSA se temi popletky sama diskredituje v ocich verejnosti.

+1/0
20.2.2013 23:58

L75u51d33v37í93k 12G94a54j23d84o20š73í21k 2165543344362

Ano. "Nemalá částka" je pro vás 20haléřů za GB datového prostoru. Mimochodem, když pujdete do kina, tak stejnou částku (1Kč) zaplatíte na fond kinematografie a zřejmě vám to nevadí. Krom toho si ty poplatky nevymylela OSA, ale stanoví je zákony této země schválené PSČR - tedy námi všemi. Neříkám, že je to super. Tento poplatek je hodně nešťastný. JEho existence vás ale neopravňuje vůbec k ničemu. Stejně tak jako jiné daně.

+1/−1
21.2.2013 9:48

P25a29v62e68l 16K20r70á32l 5900409974148

Ale OSA ty poplatky schvaluje, prosazuje, vybírá a aktivně vymýšlí další způsoby, za co je vybírat (třeba rádia v provozovnách nebo v autě, to byly silné úlety). Takže jí rozhodně nebyly vnuceny proti její vůli. A existence tohoto poplatku vás opravňuje k rozmnožování audia a videa pro vlastní potřebu. A jen pro pořádek - poplatek není daň. Proto se to jmenuje jinak.

0/0
21.2.2013 18:57

T51o42m52á98š 36K32u96l54h56á83n13e96k 3494257588803

Píšete tady o pokrytectví TPB, že jsou zloději a piráti. Odkdy je stránka, kam uživatelé umisťují své "odkazy" zlodějská a pirátská? To právě uživatelé TPB jsou ti, kdo se proviňují...

+13/0
20.2.2013 11:01
Foto

P25a92v28e55l 57K64a95s56í63k33, 69T40e61c15h13n70e96t50.70c51z

Pokud se někdo jmenuje The Pirate Bay, tak svou podporu pirátů jasně dává najevo, to je snad jasné :-) Pirate Bay není jako servery, které se tváří, že u nich žádný nelegální obsah není, a kdyby byl, hned ho odstraní.

+4/−9
20.2.2013 11:26

J67i74ř83í 82V57y79š78í41n 6269643285899

Muzou se jmenovat treba kyblik kakanku :-) pak by tam uzivatele davali fotky sve rani potreby ? Nezalezi na nazvu je to torrent-tracker a lidi nanej nahravaji linky na torrenty protoze je to torrent tracker. Znam spoustu legalniho materialu ktery je prostrednictvim TPB siren Linuxove distribuce svobodna tvotba atp... :-)

+3/−1
20.2.2013 12:19

J61a89n 17M97u22c51h55a 8869456942446

zajímalo by mě, jestli máte nějakou interní firemní směrnici stanovující jaký postoj máte k problematice autorských práv (a jejich porušování, vymáhání, etické stránky věci apod.) zaujímat :-)

+8/0
20.2.2013 13:21

J13a62n 66M91u51c80h42a 8109986532176

spíš než pluska bych ocenil odpověď autora, nejlépe pravdivou ;-D

+3/0
20.2.2013 17:03

P22e50t18r 44V97a77n84e64c40e98k 1143780787717

Autorska prava by se mela zcela jasne dodrzovat. Nevim, proc nad tim vsichni tak dumate.

+1/0
20.2.2013 18:13

P96a15v58e54l 93K83r15á71l 5390809304908

Dumáme nad jejich obsahem, tož tak.

0/0
20.2.2013 19:26

P86e36t60r 82V63a29n45e53c76e66k 1883760537777

Obsah je asi takovy, ze kdyz clovek napise treba text pisnicky, mel by mit prospech z jeji nasledujici reprodukce. Jiste chapete o co jde. Lide chteji mit vse zdarma. To jim stahovani z internetu umoznuje.

0/0
20.2.2013 22:18

M11i80l64a45n 97D82o87l30e54j75š83í 1551140696116

Lidi uvazuji spis tak, ze pokud by to nestahli, tak by si to ani nekoupili, bud by pockali, az to bude dostupne verejne a co by chteli videt hned, na to by zasli do kina, tak jako chodi ted. Musel byste se v ty komunite pohybovat, abyste chapal myslenkovy pochody lidi, kteri filmy, hudbu a jiny veci, stahuji.

0/0
20.2.2013 23:52

P50e20t37r 24V17a89n57e13c56e44k 1843420347947

ja jejich myslenky chapu, ale nesouhlasim s nima.

0/0
21.2.2013 14:48

S40t25a80n10i25s81l34a17v93a 82D46r12a66š81k83o98v17á 1240750520358

zasadne nechapu ty lide co prosazuji zajice v pytle.

+1/0
21.2.2013 19:13
Foto

P55a61v61e45l 87K53a76s17í10k22, 50T63e35c23h59n12e54t88.87c76z

Jestli máme, tak o ní nevím. Rozumí se samo sebou, že nebudeme nabádat k porušování zákona. Rezolutně také odmítáme nekriticky přetiskovat tiskové zprávy, ať už od Pirátů, nebo od organizací jako OSA nebo BSA. 

Můj postoj je celkem známý, ale klidně zopakuji. Rozdělím to na více sekcí. 1) software - tady je to jednoznačné. Nevidím důvod, proč pirátit software. Už od doby, kdy jsem ještě aktivně programoval, jsem měl vždy všechny programy legálně. Znamenalo to, že Photoshop jsem si pořídil až hodně pozdě, nebo že za nový počítač jsem zaplatil trochu víc, než kamarádi, ale beru to jako samozřejmost. Programátoři mají víceméně přímý zisk z toho, co za jejich software zaplatím, a já užíváním jejich software mohu vytvářet hodnoty. Navíc je k dispozici řada freeware a open source řešení, takže kdo za software nechce platit, má dost možností, jak neporušovat zákon. Platbou za software posouváme vývoj kupředu. 2) filmy - tady je to horší :-) Myslím, že se nacházíme ve fázi, kdy zákony i komerční praxe zaostává za technologiemi, z čehož vyplývají neshody a paradoxy, jako třeba tento http://goo.gl/NLsKM . Filmový průmysl myslím musí pochopit, že omezovaní a zamykání obsahu je dlouhodobě neudržitelné. Využívám celkem často možnosti, kterou nám dávají české zákony, a pro osobní potřebu filmy nebo seriály stahuji (zvláště kvůli původnímu znění). Za ty, které se mi líbí, platím (například koupí sběratelských DVD, knih nebo lístků do kina). Doufám, že není daleko doba, kdy budou filmy a seriály dostupné podobně, jako je dnes hudba přes iTunes, i u nás. V USA už je ostatně většina nových seriálů dostupných on-line zdarma (s reklamami), což je relativně schůdný přechodný model. 3) e-knihy - jednoznačně kupovat! Autoři mají z prodeje knih přímý podíl (záleží na smlouvě, ale na Amazon to může být 30 % až 70 %) a přijde mi jasné, že za knihu, kterou čtu, autorovi platím. 

Myslím, že je důležité přepnout se z postoje "z principu nebudu platit, když to můžu mít zadarmo".

+2/0
20.2.2013 18:47

P76e14t32r 75V28a57n36e70c66e80k 1683840627297

V zasade s vama souhlasim, jen jsem asi presne nepochopil, proc se porad mluvi o tom, ze v USA toto a tamto. Vzdyt se bavime o internetu. Jake USA? Ono je zde nake omezeni, umoznujici registraci jen lidem z USA?

0/0
20.2.2013 22:21
Foto

P63a37v38e56l 98K92a69s95í48k41, 68T34e96c61h35n87e75t90.38c17z

Ano, spoustu obsahu je dostupné pouze z IP adres z USA. Lze to různě obejít, ale je to komplikované, nepohodlné a u streamování ještě složitější. Příklad: seriály jako Modern Family nebo How I Met Your Mother (a desítky dalších) jsou Američanům k dispozici na stránkách jejich mateřských televizních stanic (ABC, CBS apod.), ale když zkusíte přehrávat z Evropy, zobrazí se vám hláška o nedostupnosti ve vašem regionu. Podobně je na tom řada serverů, třeba Hulu.com: "Sorry, currently our video library can only be watched from within the United States."

0/0
20.2.2013 23:03

J83a41n 64M76u57c58h73a 8519826812656

díky za odpověď(i) :-)R^

trochu mi tam chyběl bod 4) hudba, ale nebudu už prudit ;-D

0/0
21.2.2013 14:41

P38e96t81r 90V60a58n29e43c33e83k 1803640907167

Mel jsem samozrejme na mysli placene sluzby. Nevidim jediny duvod k tomu, aby nekdo placenou sluzbu blokoval jen pro nake staty.

0/0
21.2.2013 14:50

P93a60v73e45l 77K14r76á55l 5540449324718

Také důvody nevidím, přesto je tomu tak.

0/0
21.2.2013 18:58

L60u97d50v28í28k 22G66a75j40d36o24š70í73k 2385553574152

Tohle je pochopitelně právní problém, jestli vědomé dopomáhání k nabízení nelegálního obsahu není spoluúčast na této trestné činnosti. Záleží na mnoha okolnostech. Nicméně v mnoha případech soud už takto rozhodl a TPB si evidentně velmi dobře uvědomuje, že se pohybuje na velmi tenkém ledě na samé hraně zákona.

+1/0
20.2.2013 14:43

R33e13n75é 73Š70r63ů97t98e16k 8158765886818

Takže když svůj byt vědomě propůjčím na natáčení dětského porna, nebo pro pervitinovou varnu, tak nejsem spolupachatel?

0/0
20.2.2013 22:28

P51a47v67e87l 97K31r92á14l 5650679974258

Ne nutně. Zde by ovšem správný příklad byl: půjčíte svůj byt filmařské společnosti a nezajímá vás, co točí. Později se ukáže, že to bylo dětské porno. Cítíte se jako spolupachatel?

0/0
20.2.2013 23:19

M75a67r45t13i71n 49P58r29o50s31t41ý 9550973890449

To je smutne a usmevne najednou. Zlodej krici, chytte zlodeje :-) Jednou si stojim za nejakym nazorem, tak pak se nemuzu divit, kdyz se totez stane mne ;-D

+11/−3
20.2.2013 8:00

P51a29v21e17l 88K86r57á83l 5760129844408

A teď mluvíte o kom? O těch pirátech, kteří brojí pro kopírování a teď si stěžují na kopírování, nebo o těch druhých pirátech, kteří brojí proti kopírování a sami kopírují? ;-D

+12/0
20.2.2013 9:45

M33a63r10t66i44n 77P58r93o94s61t95ý 9440653280689

uplne o vsech, ono je to jedno. Kazdy by nejradsi zadarmo bral, ale za penize prodaval. Je to trochu zkazene - jak vidime, tak ne jen v Ceske republice :)

+2/−1
20.2.2013 9:47

L41u30d15v22í89k 18G86a51j83d53o60š18í37k 2285823684102

No já bych řekl, že ti druzí to udělali zcela záměrně, aby vyvolali přesně tuto reakci a názorně tak demonstrovali pokrytecví Pirate bay. Evidentně jim to vyšlo.

+3/−2
20.2.2013 9:51
Foto

P85a19v34e64l 49K63a96s77í48k94, 48T88e33c76h51n70e27t25.62c70z

Ano, ten záměr je zřejmý. Dokonce je vyzvali - tak nás žalujte.

+2/−1
20.2.2013 10:25

P89a93v31e46l 22K25r23á82l 5680309744228

Nevím, jestli je dobrá strategie porušit vlastní pravidla jen pro to, aby druhý porušil ta svoje. Takže podle mě je jedno, jestli to udělali záměrně - už z principu je to kravina, pokrytecké je obojí. Stejně tak můžu říct, že TPB je nežalují, protože jim vadí zkopírování jejich loga, ale aby "obráncům autorských práv" dali ochutnat jejich vlastní medicínu.

+2/0
20.2.2013 12:40

L91u94d57v56í92k 13G91a66j18d43o51š22í48k 2615603754192

Torchu jste asi nepochopil podstatu sporu. U autorských práv je protizákonné pouze nerespaktování vůli autora. Jinými slovy, pokud se TPB neohradí a nevadí mu to, k ničemu nedošlo a žádný problém neexistuje. Pak nechápu, co by tímto postupem měl TPB podle vás "dávat ochutnávat".

0/0
20.2.2013 14:25

P47a20v13e29l 97K20r91á86l 5870529334498

Podstatu sporu chápu, vy nechápete právní pojetí problému. U autorského práva je samozřejmě protizákonný jakýkoliv neoprávněný zásah do práv autora či dalších osob (což zpravidla bude souviset s nerespektováním vůle autora, ale ne nutně to zakládá protiprávnost takového úkonu). Odmyslím-li si teď podmínku, za které TPB umožňuje volné užití svých autorských děl (protože je příliš vágní a v konkrétním případě by ji musel posoudit soud), dojdu k závěru, že zde bezesporu k protizákonnému jednání došlo. Tím vzniká TPB právo domáhat se u soudu nápravy (náhrady škody, odstranění protiprávního stavu atd.). U civilních deliktů skutečně soud nechává na poškozeném, zda svůj nárok uplatní či nikoliv. To ale nemění nic na legálnosti/protiprávnosti původního jednání. A co se týče vlastní medicíny - třeba se jen TPB snaží protipirátské organizaci ukázat nesmyslnost žalob v případech, kde nedošlo k žádné prokazatelné škodě - TPB těžko utrpělo nějakou skutečnou škodu, když jiný použil jejich upravené logo a stejně tak těžko způsobila skutečnou škodu 9letá holčička stažením jedné písničky, protože by si ji těžko koupila  (např. na internetu se tato jedna písnička zakoupit nedá a na celé album neměla peníze, berte to jako příklad).

0/0
20.2.2013 15:07

L23u19d27v29í35k 96G37a29j94d77o23š32í95k 2615553524182

Trochu se pletete. K protizákonnému jednání by došlo pouze v případě, kdyby autoři z TPB zřetelně formulovali, že byla porušena jejich práva. Dotěď ovšem velmi hlasitě prohlašovali, že jim podobné jednání nijak nevadí, naopak ho podporují. Tudíž se dá předpokládat, že překročení obecných pravidel nakládání s autorskými právy pro ně nepředstavuje problém a tudíž k žádnému protiprávnímu jednání nedošlo. Leda by v TPB chtěli tvrdit, že se na jejich díla vztahují jiná pravidla, než na díla ostatních. To je ovšem dosti těžko obhajitelné stanovisko.

0/−1
21.2.2013 9:38

P96a59v64e46l 73K31r19á71l 5910939844658

Jak víte, co řekli autoři TPB, když policie má problém odhalit jejich identitu? Navíc ona protipirátská organizace ani nikde netvrdí, že má svolení vlastníka práv. Autoři TPB nic formulovat nemusí, to uživatel autorského práva musí prokázat oprávněné užívání.

0/0
21.2.2013 19:05

T68o14m60á67š 26S94k34á33l92a 6228647

o těch prvních samozřejmě. Běžný člověk by se domníval, že když nepokládají duševní vlastnictví za majetek, tak se to vztahuje především (a pouze) na ten jejich. O tom jediném si totiž rozhodovat mohou.

0/0
20.2.2013 16:08

J32i56ř24í 68V96y79š33í45n 6639483775909

Prosim prectette si nake informace jine nez na idnesu mate zkreslene informace... Oni nebojuji proti tomu ze by chteli krast chteji zmenu zpusobu ochrany copyrightu... v tom je podstatny rozdil dnesni zakony nejsou pripraveny na digitalni dobu a digitalni sireni materialu je potreba zakony prizpusobyt nove dobe a novym technologiim aby to mohlo fungovat ja si nechci kupovat CD/DVD v obchode chci si ho pohodlne stahnout z velkeho archivu a zaplatit zane... Momentalne ale tuto moznost nemam takze se musi mobcas uchylit k jine ceste pokud to nejde legalne... :-/

+2/0
20.2.2013 12:22

L91u68d12v49í86k 18G56a42j12d52o63š35í72k 2625643784662

Takže když něco nejde legálně a vy to moc chcete, je naprosto v pořádku porušovat zákon. To je morální perla.

Jistě jsou zákony poněkud pozadu. To máte pravdu. Jenže na základním principu ani žádné "supermoderní" zákony nic nezmění. Pokud vlastník práv nebude chtít, abyste s jeho dílem něco dělal, bude takové jednání VŽDY protizákonné i kdyby jste chtěl sebevíc. Jinak se totiž dostáváme ke zpochybňování vlastnictví jako takového. To trochu zavání reálným socializme kde všechno patří všem. A takové společenské principy nefungují ani u zvířat, natož u člověka.

0/−2
20.2.2013 14:36

J30i28ř25í 83V94y41š89í58n 6619223915689

Tak jinak chtel bych si zkoukout nejaky ze serialu ktery se nikdy v evrope nevysilal a nevyslo ani zadne DVD ktere bych si mohl obednat ? Co mi pak zbude nez se podivat na TPB jestlo ho nekdo nenahral treba z TV a podivat se nanej tak. Na TPB jsem objevim kuprikladu spoutu vedeckych ci historickych serii ktere nebyli v CR a rek bych ani nikde v evrope distribuovany ani se nikde neprodavaji jak se pak k takovem materialu mohu dostat ? Pokud by byl naky server/servery kde bych se zaregistroval a mel bych pristup k takovimto materialum ochotne zane zaplatim a stahnu si je do sveho PC... ale mame snad tu moznost ? Nemame brani tomu prave tyto spatne a casto nesmyslne napsane zakony ktere jsou umele udrzovany v nemenem stavu kvuli korporatnim molochum z filmoveho prumyslu...

+1/0
20.2.2013 14:46

P57a31v26e89l 23K67r98á24l 5540479254458

Je hezké, že jste zdůraznil slovo "vždy", protože v autorském zákoně najdete dost výjimek.

+1/0
20.2.2013 15:10

P78a61v79e91l 87T95r43ü25b53e78n42e30k62r 7161951362212

Je moc hezké že na idnesu dělají Pirate Bay reklamu zdarma... R^

+8/0
20.2.2013 5:48

J90a35n 94Š64l73é54g30l 8462440598933

Typický příklad pirát přestává být pirátem, když jde o jeho věci... teď se jim ten  zákon hodí :-). Sami mají máslo na hlavě.

+6/−10
20.2.2013 2:59

J64o64l21a82n13a 79R15á43b61o97v69á 2651774765258

A nezačali si, čistě náhodou, ti kteří říkají ne kopírování, a přesto kopírují?;-) O provokaci nemluvě...

+5/0
20.2.2013 8:26

L78u87d95ě37k 16N70o71v12ý 2631219293801

zcela jistě nezačali. Nejdřív tu byl nějaký chráněný obsah, který někdo začal kopírovat. Pak přišli tito piráti a lidem to kopírování usnadnili. A pak až za moc moc dlouho přišel tento protiútok :-) Abychom si rozuměli, já jsem člověk, který považuje chování organizací, jako je OSA za v mnohých ohledech skandální až kriminální (výpalné za prázdná média, za veřejnou produkci vlastní tvorby atd.) ale stejně tak považuju za kradení to, co dělají piráti, byť k tomu byli "donuceni" cenovou politikou, kdy dlouho třeba nebylo možné si koupit jednotlivou skladbu, ale jedině celé album, o které člověk třeba neměl zájem, a to za těžce přemrštěnou cenu. Když se mi líbí jedna písnička, proč bych si kupoval třeba za 600 album, na kterém je..

+3/0
20.2.2013 8:45

P15a17v58e54l 53K45r49á59l 5870669584268

Vy si za kradení považujte, co chcete. My ostatní se s dovolením budeme řídit trestním zákoníkem.

+1/0
20.2.2013 9:41

L81u11d62v74í23k 30G68a26j86d57o75š42í50k 2175523334912

V zásadě bych s vámi souhlasil až na to "byli donuceni".

Někdo někoho nutil si něco kupovat? Když se vám něco líbí a nemáte na to, tak to řešíte tak, že to ukradnete s ospravedlním, že to bylo moc drahé? Asi ne že? Piráti se nám ale pokouší namluvit, že to je zcela normální a legitimní postup.

Teď když se role obrátily a oni se cítí okradeni, tak se chovají naprosto stejně jako autorské organizace. Hezky se tu naplňuje rčení: "S čím kdo zachází..."

0/−1
20.2.2013 9:47

L62u57d70ě82k 98N98o36v12ý 2521269293381

Přesně proto píšu to "donuceni" v uvozovkách ;-) Je to reakce lidsky přirozená, nikoli morálně správná. Stejně tak ale není morálně správné chování OSA v případech, které jsem jmenoval..

0/0
20.2.2013 10:33

L27u36d21v38í78k 54G15a18j96d87o43š52í13k 2925563404262

Ano. To máte pravdu. Je to věc přirozená, ale nikolv morální. Pak si ale musíte vybrat, jestli chcete být na straně těch, co se chovají morálně, nebo těch, co se chovají přirozeně. Já neodpovídám za morálku OSA, ale za svoji. A morální úpadek někoho druhého není ještě důvod, abych jednal stejně. Krom toho existence OSA není nemorální v samotném principu, ale pouze v provedení. Kdyžto u pirátů je nemorální už samotný princip.

0/−4
20.2.2013 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.