Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od stolu ke kniplu. Jaká je cesta z redakce novin k létání s Boeingem

Náš kolega z Mladé Fronty DNES měl sen, že se stane pilotem. A ukázal, že nemá smysl vzdávat se snů bez boje. Nechcete se nechat inspirovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i51c85h59a56l 70P97a73d75ě18r52a 7230362400617

...tak ty debaty o tom ze to je jenom o tom chtit utnem a pustime si jedno motivacni videjko meho oblibeneho brazilce...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=nYDba1UsgHc

+3/0
27.2.2013 21:49

J42i12ř59í 88Š18v61e31h57l18a 1804434582276

Bych se možná i pos.ral..:) Ta zodpovědnost za lidi.. - neuvěřitelný.

0/0
28.2.2013 1:15

T68o16m88á77š 66H89u21d34e97č95e43k 5901628687348

jojo, Brazilec je skvělej! A ještě pokud o něm nevíte, doporučuji tohohle zřejmě dost čerstvého pilota! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=I712YXdJ6_0

+1/0
28.2.2013 10:44


M76i19c78h96a53l 19P35a19d17ě18r91a 7810332930777

R^

0/0
28.2.2013 11:03

T77o22m21á79š 14H69u28d73e56č45e29k 5361438157258

Ne že bych chtěl rýpat :D vyplynulo to asi z nepřipravené situace, ale ten pilot popisují postup při hoření motoru neodstaví palivo, ale naopak otevře přívod :))

+1/0
27.2.2013 20:01

P97a55t91r95i79k 97M12a46r15e18k 8432967818696

tohle bych si v realu strasne rad nekdy vyzkousel :)

litam doma na Flight Simulatoru a samozrejeme se to neda srovnavat .. kdyz sem byl maly kluk tam sem jednu dobu docela vazne uvazoval o tom byt pilot.. ale pak mi nekdo rekl ze musim mit 100% a ja mel 0.5 dioptrie, pozdeji 1,5 .. tak sem to dal neresil ..

0/0
27.2.2013 19:47

P73a18t86r40i30k 27M31a78r82e64k 8642587448326

nejak mne to pripojeni pres pul sveta dneska blbne .. ale idnes funguje .. proc je problem jenom na technetu?

0/0
27.2.2013 20:04

O61n34d81ř90e13j 90Č20a46p89k36a 6231781743754

100% bez brýlí je potřeba možná tak na stíhačku nebo na leteckou akrobacii, na tu certifikaci co potřebujete jako dopravní pilot je limit tuším 3 dioptrie...

0/0
27.2.2013 21:02

P16a71t70r71i46k 14M81a37r41e94k 8232867928286

tohle mi bylo receno kdyz mi bylo cca 18 .. mozna se to zmenilo a jasne, operace by byla moznost .. ale ne pred 12 lety .. tehdy to nikdo nedelal

je pravda ze ja uvazoval primarne o vojenske skole :) takze mozna i proto mi bulo receno co mi bylo receno :)

0/0
27.2.2013 21:06
Foto

M71i36c40h31a62l 79Ř84e79h35á51č92e89k 8595377278

Ohledně zdravotního stavu se to změnilo k lepšímu, zvlášť co se týče zraku. Dneska už zrak bez korekce není rozhodující, na překážku nejsou ani operace. Rozhodující je už jen to, jak vidíte s brýlemi.

Kdybyste to chtěl probrat podrobněji, napište mi mailem na "moje příjmení bez diakritiky, zavináč, ten známý mail od gůglu tečka com" :)

0/0
27.2.2013 21:03

P59a27t50r51i55k 72M21a93r91e21k 8402497338916

dekuji za nabidku ... ziju a pracuju v USA ..takze pocitam ze letani ted resit asi fakt nebudu .. i kdyz uvazuju ze si mozna poridm aspon ten "maly" prukaz na Cessnu ..

jak rikam, letani mne hodne bavi na pocitaci a rad bych si to vyzkousel na opravdovem simulatoru .. popripade v realu .. ale souhlasim ze je to drahy konicek :)

0/0
27.2.2013 21:07

P85a77t25r96i90k 73M62a94r90e26k 8942907358456

tohle bych si nekdy strasne rad v realu vyzkousel ... doma letam na Flight Simulatoru, ale samozrejme se to neda srovnavat .. jako maly sem chtel byt pilot, ale mel sem dioptrie 0.5 a pozdeji 1.5 a bylo mi receno s vadou zraku to nelze  .. tak sem dal tento sen nerealizoval

0/0
27.2.2013 19:44

A28l78e55š 54A53d19a80m 9773717451471

Teď ještě, nechť mi autor článku vysvětlí, kde vzít na toto dobrodružství prostředky. Tím měl článek začít - to je to úplně nejvíce důležité. :-/

0/0
27.2.2013 17:19

P55e60t42r 48K19o32n39í60č86e48k 8734762915675

Vydělat, ušetřit. Co je na tom složitého? A prosím, žádné kecy o tom, že "běžný" a "normální" člověk nemá šanci. "Běžný člověk" je socanský konstrukt. Je to o prioritách a schopnostech.

+2/0
27.2.2013 17:41

J63a63n 64S35c34h56ö64n46f74e74l23d 9657846944239

Dobrý den, rád odpovím. Tento dotaz mi pokládá řada lidí, kteří by rádi začli také létat. V mém případě to bylo tak, že jsem měl něco ušetřeno, něco jsem si půjčil od rodičů a zbytek spotřebitelský úvěr v bance. Nežije se s tím snadno, ale vše je jen o tom jak hodně moc chcete něco dělat.

Děkuji, pěkný večer

+6/0
27.2.2013 18:06

P18ř15e79m59e45k 22H30o56m81o93l64a 5398485955546

Taky jsme tam nedávno byli, působí to opravdu hodně realisticky.. A přistál jsem :-)

http://www.youtube.com/watch?v=AlKL5MTDPJ8

0/0
27.2.2013 14:54

M11o62j85m89í55r 26K52u47l87k81a 8196853667345

K té poslední větě: "A chci také motivovat ostatní, kteří roky váhají a pochybují o sobě, stejně jako já".

--

Chcete lidi motivovat k tomu, aby šli do extremně nejisté situace, utratili reálně mnohem víc, než píšete a to vše v době nejhorší krize obchodní letecké dopravy v historii, kdy žádná "slušná" společnost kadety nenabírá???

Po celé Evropě jsou tisíce mladých pilotů, hledajících práci kdekoliv na světě a roky ji nemůžou najít, přestože mají mnohdy mnohem lepší jazykovou úroveň než češi díky zkušenostem z výcviku ze zahraničí. Např. Holandsko cca 1500 pilotů bez práce, Španělsko cca 4000 nezaměstnaných pilotů a další bude Iberia propouštět, v čechách se můžete na UCL zeptat, kolik je za poslední roky novývh CPL licencí s ATPL zkouškami, jsou jich stovky a z praxe vím, že těch co mají práci je cca 15% a letecké školy chrlí každý rok stovky dalších, protože je to pro ně velký biznis. Každý takový za stolem je potenciální víc jak milion korun obratu a tak samozřejmě taky motivují...

Promiňte pane autore, ale vy jste tu zveřejnil reklamu pro letecké školy ! Dokonce některé spolupracují s tzv. agenturami, kdy zaplatíte další peníze, aby Vám sehnaly práci. Většině lidí práci neseženou a když už náhodou ano, tak za naprosto ubohých podmínek na dlouhá léta, kdy na splácení dluhů bez výrazného zadlužení rodiny či přátel můžete zapomenout.

Ještě bych rád poupravil, že typovka např. na boeing 737 NG stojí reálně 650-800 tisíc. A navíc do vašich propočtů nemáte započítány další náklady na žití a bydlení při výcviku a typovce, dojíždění, letištní a administrativní poplatky apod. Kdo do tohohle opravdu chce jít, nechť počítá okolo 2 milionů. Přeji Vám mnoho zdaru a ať štěstí přeje těm nejlepším a nejsnaživějším R^

+1/−1
27.2.2013 13:28

P53e40t90r 34K97o77n29í21č12e98k 8154672935655

Pane Kulko, jelikož jste evidentně z oboru, tak asi víte, že náklonnost k němu se pěstuje roky. Nemyslím si proto, že by autor "udělal reklamu leteckým školám". Kdo tu práci opravdu chce dělat, toho přesvědčí lítání na pozici pasažéra nebo spotting a podobné levné aktivity. Zjistí si k tomu potřebné informace postupem času a moc dobře ví, kolik co stojí. Já jsem měl nastoupit na ŘLP, udělal jsem i přijímací testy a pohovory, ale nakonec to zhatily rodinné důvody. Říkám to proto, že článek v takové rubrice je sice nějak napsán, ale na skutečné profíky má vliv minimální. A ti nadšenci včas odpadnou, než se zadluží kvůli typovce a než začnou lítat někde v Bangladéši (viz cestopisy na Planes.cz). Každý svého štěstí strůjcem a piloti jsou zrovna ti inteligentnější.

+3/0
27.2.2013 14:32

M81a69t41o35u22š 42L16á81z44ň65o55v84s65k60ý93, 29T25e28c25h18n86e20t90.23c89z

Podle Vaší logiky dělají zájmové weby jako Technet reklama vždy a všude, protože každý koníček nebo vášeň něco stojí.

Co se týče cen, já s tím sice osobní zkušenost nemám, ale ceny jsou podle našich informací takové, jaké se uvádí v článku. Jak sám uvádíte, není to už tak exkluzivní a výdelečná záležitost a to se i na cenách projevilo.

+1/0
27.2.2013 15:20

T16o68m12á72š 32K95n18a48i20f44l 6793940647760

Ty budeš mít asi hodně smutný život. nejspíš sedíš neustále doma, protože by na tebe mohl spadnout meteorit, nebo porazit auto. Peníze pro jistotu po výplatě vyhazuješ, protože by ti mohly shořet...

+2/0
27.2.2013 16:53

P17a43t35r22i52k 40M49a70r53e74k 8192647608366

ja zrovna nedavno cetl clanek ze v USA dochazeji piloti .. a ze budou mit za nekolik let (nejak 5-10) velke problemy R^

+1/0
27.2.2013 19:58
Foto

M17i90c59h60a11l 75Ř79e86h83á58č56e36k 8465887498

Ahoj Honzo,

ať to vyjde a ať tě brzo nějaká aerolinka zaměstná, držím palce!

+1/0
27.2.2013 10:46

P49a37v68e38l 98J47a42n33s57a 2205929731424

Teda... zaplatit si pilotní výcvik a nemít jistotu, že se to kdy zužitkuje... mezi lidma je fakt hodně peněz a spousta těch, co nevědí, jak s nima naložit...

+1/−6
27.2.2013 10:22

P88e76t22r 47K94o34n16í28č31e40k 8594252305575

Pavle Janso, to, že autor s penězi naložil podle svého a jinak, než byste to udělal vy, ještě neznamená, že "neví, jak s nimi naložit". A mimochodem, úplně stejně to dělá KAŽDÝ! pilot. Nikomu ten výcvik nezaplatí zaměstnavatel, leda zpětně na dobrém platu. To bych taky mohl tvrdit, že "mezi lidma je hodně peněz", protože je utrácejí za cigarety, pivo a bulvár pro lůzu.

+5/0
27.2.2013 10:33

Ř47e12h89o52ř 14V20l69a29s84á62k 2854854551216

V principu má pravdu. Byly doby, kdy bylo hůř, a ekvivalent stovek tisíc na zábavu (nebo investici s hodně nejistým návratem) měl málokdo.

Však jsme rádi, že ty peníze dnes na to jsou, ne?

+2/−2
27.2.2013 10:57
Foto

M27i84c63h88a29l 90Ř87e40h26á82č37e68k 8725257468

Lidé, kteří se chtějí stát pilotem, velmi dobře vědí, jak s penězi nakládat. Tvrdě pracují, aby si mohli dovolit výcvik financovat, víkendy většinou tráví ve škole, večer studují, musejí se vzdát spousty věcí, které ostatní lidi platí (většinou třeba dovolené). Vědí přitom, že to nemusí vyjít, ale jsou ochotni hodně obětovat tomu, aby měli aspoň šanci, aby se jim splnil jejich životní sen.

+2/0
27.2.2013 11:59

M28i82c79h38a68l 52P60a91d68ě19r89a 7400122840357

jedna vec je splneni snu, druha ze se vam doma stridaj exekutori, protoze nemate na zaplaceni pujcek, co jste si na kurzy a typovky sebral.A ne kazdy muze jit litat na velke letadla do Vietnamu ci Emiratu. U nas jako cerstvy absolvent v podstate nemate sanci.Takze co se snu tyce, tak max PPL.Tam si uzijete dost.Nebo MSFX;-D

0/−1
27.2.2013 12:16

M94i56c98h65a86l 34P16a40d65ě70r96a 7540392370257

a to se nebavim o tom, ze vestina snu skonci u doktora v Dejvicich...za 12K ;-D

0/−1
27.2.2013 12:18
Foto

M94i78c39h59a85l 55Ř89e86h80á68č16e38k 8215227528

Finance jsou limitujícím faktorem, ano. Zadlužit se? Piloti, kteří znám a se kterými jsem se o financování bavil, utrácejí za létání jen to, co vydělají. Výcvik a hlavně timebuilding jde tak rychle, jak jsou finance. Znám i piloty, kteří si ze svého bez zadlužení zaplatili i typovku na A320. Ano, museli předtím a stále musí dost tvrdě dřít a šetřit. Ano, aby si typovku udrželi, bude je to stát dost dalších peněz, pokud brzy neseženou práci v aerolince.

To neznamená, že takoví, co se kvůli ATPL/typovce zadluží, neexistují. Jen je neznám, a já bych to neudělal. Riziko je velké, jak píšete, každý si musí spočítat, jestli mu to za to stojí.

Rozpočet na létání je zásadní, věřím tomu, že každý pilot to má hodně dobře spočítané.

+2/0
27.2.2013 15:08

M76i32c31h42a20l 60P35a21d21ě98r48a 7490432840567

8-o8-o;-D;-D8-o8-o

nezadluzi se dva typy lidi:

1/ti co na to maji, to neni typ lidi o ktercyh je rec

2/ti co jejich papa je pilot a v podstate jim to zadotuje

Clovek z davu s rodinou nema sanci.

A predpokladam, ze se nebavime  o VFR hobicich.

0/−1
27.2.2013 15:41

P24a12t74r78i40k 57M63a51r90e83k 8162787118906

clovek z davu nema sanci? a kolik ten vycvik stoji ? ( v clanku sem to nenasel) .. pokud to vyjde na 1-2 miliony tak to neni nic co by se nedalo sehnat .. pokud to stoji 10 tak uz je to samozrejme dost horsi ...

+2/0
27.2.2013 19:49
Foto

M87i55c58h97a82l 24Ř20e78h78á66č33e64k 8915767798

Jeden až dva milióny (s typovkou to bude u horní hranice) je docela realistický odhad.

0/0
27.2.2013 20:08

P20a14t56r58i68k 13M11a47r60e23k 8402447338186

to porad neni zadna "nerealna" tezko dosazitelna castka .. sam sem takovou castku utratil za konicek > auto .. takze pokud bych to s letanim myslel vazne ..tak se to rozhodne da .. navic to clovek nezapalti hned, ale muze si to rozlozit

+1/0
27.2.2013 20:33

M48i36c90h38a11l 98P36a86d92ě33r98a 7300282740907

pokud spadate do teto kategorie, gratuluji a po hlave do toho;-)

0/0
27.2.2013 20:45

P27a62t35r66i32k 78M93a59r58e91k 8822137528646

no kdybych mel zdravotni stav ktery mi to umozni .. a chtel bych zmenu zamestnani .. tak klidne :)

ovsem otazka jestli to ve 33 letech ma smysl

0/0
27.2.2013 20:49
Foto

M82i39c40h68a16l 25Ř51e80h73á60č35e11k 8305357688

Má. Pokud nejste pár let před důchodem, pro aerolinky nebude věk rozhodující. Jste o 4 roky mladší než já, a to na ATPL přednáškách nejsem nejstarší. Na kapitána triple-sedmy u Emirates to už ve svém věku asi nedotáhnu - ale já si to chci hlavně užívat. Jeden krok... a pak se uvidí, co dál.

+1/0
27.2.2013 21:01

M26i97c55h22a60l 48P20a54d71ě97r55a 7260922860977

nejaky deda udajne zacal s kurzy nekdy pred sedesatkou v 65 lita pro DHL. Ja mam vek obdobny jako vy, medical 1 bych dal, ale problemem jsou finance.Proste nejsem takovy strelec a stojim nohama na zemi.Mozna to je spatne, nicmene riziko je pro me znacne.Takze to vidim na nejaky ultralajt nebo stavbu kokpitu v obyvaku;-D

+1/0
27.2.2013 21:08

P45a74t74r29i32k 75M87a11r82e18k 8652787648836

jsou zpusoby jak si vydelat/usetrit vic penez ... neni to bez prace .. ale to neni nikde, je to opravdu o tom co vsechno jste ochotny proto obetovat

+1/0
27.2.2013 21:20

M93i75c24h59a18l 54P24a48d98ě75r78a 7340592640117

nevim jak pro vas, ale pro cloveka s hypotekou a s rodinou jsou 2 mega do nejiste investice hodne velke penize.

0/0
27.2.2013 20:32

P76a60t40r47i54k 94M73a41r12e94k 8242207478446

hypoteka neni o tolik drazi nez najem .. kor tady kde ziju ja bych to s hypotekou mel asi i levnejsi ...

tim ze clovke prochazi treninkem tak to neznamena ze da vypoved v praci .. takze bude zit dal tak jak zil .. akorat nebude mit zadny volny cas,

nejista investice to je .. to souhlasim , .. ale z auta za 2 mega mne ( kdyz ho neprodam) se mne nevrati ani koruna .. takze v "nejhorsim" pripade je to stejne

jde o to jak vazne to clovek mysli ... je strasne jednoduche si hledat duvody proc to nejde .. ale taky to potom clovek nikdy neudela

kdyz sem se tehda rozhodoval cemu bych se chtel venovat .. tak jelikoz to na letadla nevypadalo, tak sem chtel jezdit zavodne auta .. a ujistuji vas ze ty jsou podstatne drazsi nez letecky prukaz

a nejistota je jeste vetsi , protoze clovek nemusi nikdy ziskat zadne penize zpatky

0/0
27.2.2013 20:54

M63i54c27h98a70l 17P17a39d22ě53r62a 7290432220637

je absolutne jedno jak vazne to muzete myslet, ale uz neni jedno to, ze mate za nekoho zodpovednost, a ze vas stara sezere, az ji reknete, ze nebudete vecne doma, rodinny rozpocet minus dve mega a kdyz budete mit stesti, tak muzete litat v Kambodzi na charterech;-D jak jsem psal vyse, proste nejsem takovy dobrodruh abych toto riziko podstoupil.

0/0
27.2.2013 21:12

P10a81t84r98i45k 59M52a47r49e96k 8202757368506

a o tom to je ... hledate duvody proc to nejde

pokud je pravda co sem cetl .. ze v USA je nedostatek pilotu .. tak urcite neni nemozne zkusit si udelat prukaz v USA .. domluvit se s aerolinkama na nejake financni spolupraci atp ..

0/0
27.2.2013 21:21

M54i73c74h10a19l 20P33a11d94ě17r56a 7370532270687

Tydle reci mam fakt nejradeji.Hlavne kdyz o danem cloveku a jeho moznostech nic nevite.To si pak jeden pripada hodne namistrovane, coz?

0/−1
27.2.2013 21:30

P90a74t24r95i33k 10M76a98r91e60k 8102277158716

ja ale nerikam ze to je jednoduche a bez obeti ..

taky sem v zivote musel udelat tezka rozhodnuti a jenom cas ukaze(ukazal) zda to bylo dobre ci ne .. o tom je zivot

0/0
27.2.2013 21:31

P71a13t26r66i30k 90M85a76r47e40k 8852867748416

tak si postavte ten kokpit doma a budte stastny ... ne kazdy sen si clovek dokaze splnit

0/0
27.2.2013 21:37

M42i74c74h90a71l 10P15a75d81ě68r93a 7770762730827

nooo, hura, konecne jste to pochopil:-)R^

0/0
27.2.2013 21:51

P48a19t92r28i38k 33M14a39r69e33k 8362827238376

clovek z davu?

320 -600 tisic neni nic s cim by aspon trochu uspesny clovek nemohl operovat., pro cloveka ktery to ma jako konicek to asi neni , ale pro nekoho kdo to mysli vazne .. zvlaste pak kdyz se tomu chce venovat jako povolani ...

ja si myslel ze se budeme bavit o 5ti milonech .. tam bych to pochopil ze bez uveru to nepujde

+1/0
27.2.2013 19:53

M82i20c46h34a44l 65P27a85d18ě55r15a 7660942310577

pokud jste tabula rasa a planujete ze skoncire trebas na A320, tak vas to vyjde cca na 2 mega.A to samozrejme v pripade, ze vse date napoprve.

0/0
27.2.2013 20:30

P72a51t23r21i93k 97M31a91r68e46k 8182387448146

viz co sem psal vyse ...

A320 je levnejsi nez B737 ?

0/0
27.2.2013 20:34

M67i45c26h91a48l 97P58a56d53ě41r18a 7650612100477

to nevim, ja se zajimal o tendle stroj..jak je na tom boening netusim.

0/0
27.2.2013 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.