Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od stolu ke kniplu. Jaká je cesta z redakce novin k létání s Boeingem

Náš kolega z Mladé Fronty DNES měl sen, že se stane pilotem. A ukázal, že nemá smysl vzdávat se snů bez boje. Nechcete se nechat inspirovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i37c37h15a13l 71P15a48d41ě28r46a 7900942240237

...tak ty debaty o tom ze to je jenom o tom chtit utnem a pustime si jedno motivacni videjko meho oblibeneho brazilce...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=nYDba1UsgHc

+3/0
27.2.2013 21:49

J49i25ř38í 32Š36v95e24h92l40a 1944244402986

Bych se možná i pos.ral..:) Ta zodpovědnost za lidi.. - neuvěřitelný.

0/0
28.2.2013 1:15

T52o36m95á90š 15H49u57d78e92č27e26k 5561958277828

jojo, Brazilec je skvělej! A ještě pokud o něm nevíte, doporučuji tohohle zřejmě dost čerstvého pilota! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=I712YXdJ6_0

+1/0
28.2.2013 10:44

M75i48c89h88a30l 97P61a86d13ě89r37a 7220592430967

R^

0/0
28.2.2013 11:03

T20o88m40á15š 94H15u31d54e84č55e65k 5431558967218

Ne že bych chtěl rýpat :D vyplynulo to asi z nepřipravené situace, ale ten pilot popisují postup při hoření motoru neodstaví palivo, ale naopak otevře přívod :))

+1/0
27.2.2013 20:01

P75a40t77r41i27k 90M14a35r19e10k 8902497928116

tohle bych si v realu strasne rad nekdy vyzkousel :)

litam doma na Flight Simulatoru a samozrejeme se to neda srovnavat .. kdyz sem byl maly kluk tam sem jednu dobu docela vazne uvazoval o tom byt pilot.. ale pak mi nekdo rekl ze musim mit 100% a ja mel 0.5 dioptrie, pozdeji 1,5 .. tak sem to dal neresil ..

0/0
27.2.2013 19:47

P76a36t97r44i95k 17M36a25r89e32k 8772537928146

nejak mne to pripojeni pres pul sveta dneska blbne .. ale idnes funguje .. proc je problem jenom na technetu?

0/0
27.2.2013 20:04

O42n64d64ř15e88j 90Č24a96p43k27a 6251151153634

100% bez brýlí je potřeba možná tak na stíhačku nebo na leteckou akrobacii, na tu certifikaci co potřebujete jako dopravní pilot je limit tuším 3 dioptrie...

0/0
27.2.2013 21:02

P31a15t14r64i37k 53M18a28r67e98k 8592897848596

tohle mi bylo receno kdyz mi bylo cca 18 .. mozna se to zmenilo a jasne, operace by byla moznost .. ale ne pred 12 lety .. tehdy to nikdo nedelal

je pravda ze ja uvazoval primarne o vojenske skole :) takze mozna i proto mi bulo receno co mi bylo receno :)

0/0
27.2.2013 21:06
Foto

M49i55c63h73a97l 98Ř91e54h45á85č59e12k 8855797928

Ohledně zdravotního stavu se to změnilo k lepšímu, zvlášť co se týče zraku. Dneska už zrak bez korekce není rozhodující, na překážku nejsou ani operace. Rozhodující je už jen to, jak vidíte s brýlemi.

Kdybyste to chtěl probrat podrobněji, napište mi mailem na "moje příjmení bez diakritiky, zavináč, ten známý mail od gůglu tečka com" :)

0/0
27.2.2013 21:03

P79a28t89r12i72k 93M84a27r22e25k 8492957248966

dekuji za nabidku ... ziju a pracuju v USA ..takze pocitam ze letani ted resit asi fakt nebudu .. i kdyz uvazuju ze si mozna poridm aspon ten "maly" prukaz na Cessnu ..

jak rikam, letani mne hodne bavi na pocitaci a rad bych si to vyzkousel na opravdovem simulatoru .. popripade v realu .. ale souhlasim ze je to drahy konicek :)

0/0
27.2.2013 21:07

P65a54t98r16i63k 56M86a63r51e17k 8152707758696

tohle bych si nekdy strasne rad v realu vyzkousel ... doma letam na Flight Simulatoru, ale samozrejme se to neda srovnavat .. jako maly sem chtel byt pilot, ale mel sem dioptrie 0.5 a pozdeji 1.5 a bylo mi receno s vadou zraku to nelze  .. tak sem dal tento sen nerealizoval

0/0
27.2.2013 19:44

A27l15e35š 66A37d35a86m 9793687871211

Teď ještě, nechť mi autor článku vysvětlí, kde vzít na toto dobrodružství prostředky. Tím měl článek začít - to je to úplně nejvíce důležité. :-/

0/0
27.2.2013 17:19

P65e64t37r 50K57o57n12í77č57e79k 8404602955325

Vydělat, ušetřit. Co je na tom složitého? A prosím, žádné kecy o tom, že "běžný" a "normální" člověk nemá šanci. "Běžný člověk" je socanský konstrukt. Je to o prioritách a schopnostech.

+2/0
27.2.2013 17:41

J32a15n 25S76c82h95ö12n28f24e10l17d 9897816684879

Dobrý den, rád odpovím. Tento dotaz mi pokládá řada lidí, kteří by rádi začli také létat. V mém případě to bylo tak, že jsem měl něco ušetřeno, něco jsem si půjčil od rodičů a zbytek spotřebitelský úvěr v bance. Nežije se s tím snadno, ale vše je jen o tom jak hodně moc chcete něco dělat.

Děkuji, pěkný večer

+6/0
27.2.2013 18:06
Foto

P19ř84e85m20e94k 96H90o58m23o93l58a 5128925275896

Taky jsme tam nedávno byli, působí to opravdu hodně realisticky.. A přistál jsem :-)

http://www.youtube.com/watch?v=AlKL5MTDPJ8

0/0
27.2.2013 14:54

M85o53j38m44í14r 29K70u12l85k90a 8196473507375

K té poslední větě: "A chci také motivovat ostatní, kteří roky váhají a pochybují o sobě, stejně jako já".

--

Chcete lidi motivovat k tomu, aby šli do extremně nejisté situace, utratili reálně mnohem víc, než píšete a to vše v době nejhorší krize obchodní letecké dopravy v historii, kdy žádná "slušná" společnost kadety nenabírá???

Po celé Evropě jsou tisíce mladých pilotů, hledajících práci kdekoliv na světě a roky ji nemůžou najít, přestože mají mnohdy mnohem lepší jazykovou úroveň než češi díky zkušenostem z výcviku ze zahraničí. Např. Holandsko cca 1500 pilotů bez práce, Španělsko cca 4000 nezaměstnaných pilotů a další bude Iberia propouštět, v čechách se můžete na UCL zeptat, kolik je za poslední roky novývh CPL licencí s ATPL zkouškami, jsou jich stovky a z praxe vím, že těch co mají práci je cca 15% a letecké školy chrlí každý rok stovky dalších, protože je to pro ně velký biznis. Každý takový za stolem je potenciální víc jak milion korun obratu a tak samozřejmě taky motivují...

Promiňte pane autore, ale vy jste tu zveřejnil reklamu pro letecké školy ! Dokonce některé spolupracují s tzv. agenturami, kdy zaplatíte další peníze, aby Vám sehnaly práci. Většině lidí práci neseženou a když už náhodou ano, tak za naprosto ubohých podmínek na dlouhá léta, kdy na splácení dluhů bez výrazného zadlužení rodiny či přátel můžete zapomenout.

Ještě bych rád poupravil, že typovka např. na boeing 737 NG stojí reálně 650-800 tisíc. A navíc do vašich propočtů nemáte započítány další náklady na žití a bydlení při výcviku a typovce, dojíždění, letištní a administrativní poplatky apod. Kdo do tohohle opravdu chce jít, nechť počítá okolo 2 milionů. Přeji Vám mnoho zdaru a ať štěstí přeje těm nejlepším a nejsnaživějším R^

+1/−1
27.2.2013 13:28

P42e66t75r 43K88o47n93í54č49e11k 8344412565125

Pane Kulko, jelikož jste evidentně z oboru, tak asi víte, že náklonnost k němu se pěstuje roky. Nemyslím si proto, že by autor "udělal reklamu leteckým školám". Kdo tu práci opravdu chce dělat, toho přesvědčí lítání na pozici pasažéra nebo spotting a podobné levné aktivity. Zjistí si k tomu potřebné informace postupem času a moc dobře ví, kolik co stojí. Já jsem měl nastoupit na ŘLP, udělal jsem i přijímací testy a pohovory, ale nakonec to zhatily rodinné důvody. Říkám to proto, že článek v takové rubrice je sice nějak napsán, ale na skutečné profíky má vliv minimální. A ti nadšenci včas odpadnou, než se zadluží kvůli typovce a než začnou lítat někde v Bangladéši (viz cestopisy na Planes.cz). Každý svého štěstí strůjcem a piloti jsou zrovna ti inteligentnější.

+3/0
27.2.2013 14:32

M81a33t92o18u10š 34L23á63z60ň47o63v68s48k81ý98, 29T84e59c50h31n79e36t82.67c14z

Podle Vaší logiky dělají zájmové weby jako Technet reklama vždy a všude, protože každý koníček nebo vášeň něco stojí.

Co se týče cen, já s tím sice osobní zkušenost nemám, ale ceny jsou podle našich informací takové, jaké se uvádí v článku. Jak sám uvádíte, není to už tak exkluzivní a výdelečná záležitost a to se i na cenách projevilo.

+1/0
27.2.2013 15:20

T79o94m41á13š 37K19n72a72i67f30l 6623970107470

Ty budeš mít asi hodně smutný život. nejspíš sedíš neustále doma, protože by na tebe mohl spadnout meteorit, nebo porazit auto. Peníze pro jistotu po výplatě vyhazuješ, protože by ti mohly shořet...

+2/0
27.2.2013 16:53

P25a24t78r16i37k 79M30a98r21e55k 8302257748896

ja zrovna nedavno cetl clanek ze v USA dochazeji piloti .. a ze budou mit za nekolik let (nejak 5-10) velke problemy R^

+1/0
27.2.2013 19:58
Foto

M34i32c55h49a34l 14Ř30e38h81á59č32e37k 8895947798

Ahoj Honzo,

ať to vyjde a ať tě brzo nějaká aerolinka zaměstná, držím palce!

+1/0
27.2.2013 10:46

P61a45v31e84l 22J35a16n10s30a 2545879831794

Teda... zaplatit si pilotní výcvik a nemít jistotu, že se to kdy zužitkuje... mezi lidma je fakt hodně peněz a spousta těch, co nevědí, jak s nima naložit...

+1/−6
27.2.2013 10:22

P81e22t44r 82K47o45n74í22č72e95k 8274852415285

Pavle Janso, to, že autor s penězi naložil podle svého a jinak, než byste to udělal vy, ještě neznamená, že "neví, jak s nimi naložit". A mimochodem, úplně stejně to dělá KAŽDÝ! pilot. Nikomu ten výcvik nezaplatí zaměstnavatel, leda zpětně na dobrém platu. To bych taky mohl tvrdit, že "mezi lidma je hodně peněz", protože je utrácejí za cigarety, pivo a bulvár pro lůzu.

+5/0
27.2.2013 10:33

Ř82e98h89o34ř 28V58l19a98s39á61k 2644274311346

V principu má pravdu. Byly doby, kdy bylo hůř, a ekvivalent stovek tisíc na zábavu (nebo investici s hodně nejistým návratem) měl málokdo.

Však jsme rádi, že ty peníze dnes na to jsou, ne?

+2/−2
27.2.2013 10:57
Foto

M94i46c30h49a54l 95Ř77e20h92á17č56e43k 8865337578

Lidé, kteří se chtějí stát pilotem, velmi dobře vědí, jak s penězi nakládat. Tvrdě pracují, aby si mohli dovolit výcvik financovat, víkendy většinou tráví ve škole, večer studují, musejí se vzdát spousty věcí, které ostatní lidi platí (většinou třeba dovolené). Vědí přitom, že to nemusí vyjít, ale jsou ochotni hodně obětovat tomu, aby měli aspoň šanci, aby se jim splnil jejich životní sen.

+2/0
27.2.2013 11:59

M88i94c49h74a80l 47P55a97d58ě61r35a 7750822810817

jedna vec je splneni snu, druha ze se vam doma stridaj exekutori, protoze nemate na zaplaceni pujcek, co jste si na kurzy a typovky sebral.A ne kazdy muze jit litat na velke letadla do Vietnamu ci Emiratu. U nas jako cerstvy absolvent v podstate nemate sanci.Takze co se snu tyce, tak max PPL.Tam si uzijete dost.Nebo MSFX;-D

0/−1
27.2.2013 12:16

M27i29c24h49a27l 35P75a76d40ě45r50a 7710162810767

a to se nebavim o tom, ze vestina snu skonci u doktora v Dejvicich...za 12K ;-D

0/−1
27.2.2013 12:18
Foto

M83i71c85h50a50l 66Ř25e52h49á86č49e48k 8705877298

Finance jsou limitujícím faktorem, ano. Zadlužit se? Piloti, kteří znám a se kterými jsem se o financování bavil, utrácejí za létání jen to, co vydělají. Výcvik a hlavně timebuilding jde tak rychle, jak jsou finance. Znám i piloty, kteří si ze svého bez zadlužení zaplatili i typovku na A320. Ano, museli předtím a stále musí dost tvrdě dřít a šetřit. Ano, aby si typovku udrželi, bude je to stát dost dalších peněz, pokud brzy neseženou práci v aerolince.

To neznamená, že takoví, co se kvůli ATPL/typovce zadluží, neexistují. Jen je neznám, a já bych to neudělal. Riziko je velké, jak píšete, každý si musí spočítat, jestli mu to za to stojí.

Rozpočet na létání je zásadní, věřím tomu, že každý pilot to má hodně dobře spočítané.

+2/0
27.2.2013 15:08

M29i93c38h20a88l 37P29a47d15ě31r23a 7270182380397

8-o8-o;-D;-D8-o8-o

nezadluzi se dva typy lidi:

1/ti co na to maji, to neni typ lidi o ktercyh je rec

2/ti co jejich papa je pilot a v podstate jim to zadotuje

Clovek z davu s rodinou nema sanci.

A predpokladam, ze se nebavime  o VFR hobicich.

0/−1
27.2.2013 15:41

P74a48t25r80i76k 63M89a41r40e25k 8122757738616

clovek z davu nema sanci? a kolik ten vycvik stoji ? ( v clanku sem to nenasel) .. pokud to vyjde na 1-2 miliony tak to neni nic co by se nedalo sehnat .. pokud to stoji 10 tak uz je to samozrejme dost horsi ...

+2/0
27.2.2013 19:49
Foto

M77i86c14h88a21l 26Ř56e43h94á91č49e63k 8345797288

Jeden až dva milióny (s typovkou to bude u horní hranice) je docela realistický odhad.

0/0
27.2.2013 20:08

P37a48t17r24i20k 22M10a32r88e20k 8652397628966

to porad neni zadna "nerealna" tezko dosazitelna castka .. sam sem takovou castku utratil za konicek > auto .. takze pokud bych to s letanim myslel vazne ..tak se to rozhodne da .. navic to clovek nezapalti hned, ale muze si to rozlozit

+1/0
27.2.2013 20:33

M94i86c60h55a84l 37P44a18d37ě95r22a 7820402530337

pokud spadate do teto kategorie, gratuluji a po hlave do toho;-)

0/0
27.2.2013 20:45

P40a22t39r20i22k 13M75a94r61e63k 8492777648246

no kdybych mel zdravotni stav ktery mi to umozni .. a chtel bych zmenu zamestnani .. tak klidne :)

ovsem otazka jestli to ve 33 letech ma smysl

0/0
27.2.2013 20:49
Foto

M78i55c86h92a46l 10Ř15e88h18á48č51e83k 8295217208

Má. Pokud nejste pár let před důchodem, pro aerolinky nebude věk rozhodující. Jste o 4 roky mladší než já, a to na ATPL přednáškách nejsem nejstarší. Na kapitána triple-sedmy u Emirates to už ve svém věku asi nedotáhnu - ale já si to chci hlavně užívat. Jeden krok... a pak se uvidí, co dál.

+1/0
27.2.2013 21:01

M12i36c80h56a98l 58P96a36d28ě49r93a 7290912970917

nejaky deda udajne zacal s kurzy nekdy pred sedesatkou v 65 lita pro DHL. Ja mam vek obdobny jako vy, medical 1 bych dal, ale problemem jsou finance.Proste nejsem takovy strelec a stojim nohama na zemi.Mozna to je spatne, nicmene riziko je pro me znacne.Takze to vidim na nejaky ultralajt nebo stavbu kokpitu v obyvaku;-D

+1/0
27.2.2013 21:08

P44a59t78r92i58k 49M34a88r93e52k 8282517148896

jsou zpusoby jak si vydelat/usetrit vic penez ... neni to bez prace .. ale to neni nikde, je to opravdu o tom co vsechno jste ochotny proto obetovat

+1/0
27.2.2013 21:20

M67i38c83h64a83l 58P36a67d30ě65r65a 7800292670537

nevim jak pro vas, ale pro cloveka s hypotekou a s rodinou jsou 2 mega do nejiste investice hodne velke penize.

0/0
27.2.2013 20:32

P52a79t23r89i25k 13M91a14r35e61k 8702767468866

hypoteka neni o tolik drazi nez najem .. kor tady kde ziju ja bych to s hypotekou mel asi i levnejsi ...

tim ze clovke prochazi treninkem tak to neznamena ze da vypoved v praci .. takze bude zit dal tak jak zil .. akorat nebude mit zadny volny cas,

nejista investice to je .. to souhlasim , .. ale z auta za 2 mega mne ( kdyz ho neprodam) se mne nevrati ani koruna .. takze v "nejhorsim" pripade je to stejne

jde o to jak vazne to clovek mysli ... je strasne jednoduche si hledat duvody proc to nejde .. ale taky to potom clovek nikdy neudela

kdyz sem se tehda rozhodoval cemu bych se chtel venovat .. tak jelikoz to na letadla nevypadalo, tak sem chtel jezdit zavodne auta .. a ujistuji vas ze ty jsou podstatne drazsi nez letecky prukaz

a nejistota je jeste vetsi , protoze clovek nemusi nikdy ziskat zadne penize zpatky

0/0
27.2.2013 20:54

M13i80c16h92a45l 60P21a19d64ě17r49a 7640762380237

je absolutne jedno jak vazne to muzete myslet, ale uz neni jedno to, ze mate za nekoho zodpovednost, a ze vas stara sezere, az ji reknete, ze nebudete vecne doma, rodinny rozpocet minus dve mega a kdyz budete mit stesti, tak muzete litat v Kambodzi na charterech;-D jak jsem psal vyse, proste nejsem takovy dobrodruh abych toto riziko podstoupil.

0/0
27.2.2013 21:12

P37a77t30r66i44k 51M72a15r60e87k 8852757338586

a o tom to je ... hledate duvody proc to nejde

pokud je pravda co sem cetl .. ze v USA je nedostatek pilotu .. tak urcite neni nemozne zkusit si udelat prukaz v USA .. domluvit se s aerolinkama na nejake financni spolupraci atp ..

0/0
27.2.2013 21:21

M12i23c81h88a80l 27P83a58d87ě82r17a 7420422250157

Tydle reci mam fakt nejradeji.Hlavne kdyz o danem cloveku a jeho moznostech nic nevite.To si pak jeden pripada hodne namistrovane, coz?

0/−1
27.2.2013 21:30

P50a60t36r62i89k 96M82a50r19e12k 8442407758556

ja ale nerikam ze to je jednoduche a bez obeti ..

taky sem v zivote musel udelat tezka rozhodnuti a jenom cas ukaze(ukazal) zda to bylo dobre ci ne .. o tom je zivot

0/0
27.2.2013 21:31

P14a59t83r86i60k 61M93a66r74e94k 8212387778886

tak si postavte ten kokpit doma a budte stastny ... ne kazdy sen si clovek dokaze splnit

0/0
27.2.2013 21:37

M46i59c12h18a56l 98P20a37d59ě22r42a 7600292710717

nooo, hura, konecne jste to pochopil:-)R^

0/0
27.2.2013 21:51

P86a45t86r18i13k 82M33a32r54e80k 8632207828846

clovek z davu?

320 -600 tisic neni nic s cim by aspon trochu uspesny clovek nemohl operovat., pro cloveka ktery to ma jako konicek to asi neni , ale pro nekoho kdo to mysli vazne .. zvlaste pak kdyz se tomu chce venovat jako povolani ...

ja si myslel ze se budeme bavit o 5ti milonech .. tam bych to pochopil ze bez uveru to nepujde

+1/0
27.2.2013 19:53

M40i51c61h28a92l 13P59a98d35ě82r75a 7450762980717

pokud jste tabula rasa a planujete ze skoncire trebas na A320, tak vas to vyjde cca na 2 mega.A to samozrejme v pripade, ze vse date napoprve.

0/0
27.2.2013 20:30

P54a10t42r31i94k 87M58a33r29e74k 8162227368576

viz co sem psal vyse ...

A320 je levnejsi nez B737 ?

0/0
27.2.2013 20:34

M37i92c88h36a51l 28P70a80d41ě35r68a 7210872190137

to nevim, ja se zajimal o tendle stroj..jak je na tom boening netusim.

0/0
27.2.2013 20:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.