Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od stolu ke kniplu. Jaká je cesta z redakce novin k létání s Boeingem

Náš kolega z Mladé Fronty DNES měl sen, že se stane pilotem. A ukázal, že nemá smysl vzdávat se snů bez boje. Nechcete se nechat inspirovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i43c80h38a31l 34P21a40d74ě31r34a 7330722830597

...tak ty debaty o tom ze to je jenom o tom chtit utnem a pustime si jedno motivacni videjko meho oblibeneho brazilce...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=nYDba1UsgHc

+3/0
27.2.2013 21:49

J37i52ř59í 29Š58v93e27h64l11a 1754804142986

Bych se možná i pos.ral..:) Ta zodpovědnost za lidi.. - neuvěřitelný.

0/0
28.2.2013 1:15

T33o50m88á79š 51H76u55d98e29č30e61k 5601578887158

jojo, Brazilec je skvělej! A ještě pokud o něm nevíte, doporučuji tohohle zřejmě dost čerstvého pilota! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=I712YXdJ6_0

+1/0
28.2.2013 10:44

M27i84c14h69a37l 12P96a81d95ě88r30a 7900732780797

R^

0/0
28.2.2013 11:03

T62o49m30á21š 17H33u41d53e81č95e37k 5591188327968

Ne že bych chtěl rýpat :D vyplynulo to asi z nepřipravené situace, ale ten pilot popisují postup při hoření motoru neodstaví palivo, ale naopak otevře přívod :))

+1/0
27.2.2013 20:01

P67a11t15r21i46k 25M71a20r75e96k 8362687918906

tohle bych si v realu strasne rad nekdy vyzkousel :)

litam doma na Flight Simulatoru a samozrejeme se to neda srovnavat .. kdyz sem byl maly kluk tam sem jednu dobu docela vazne uvazoval o tom byt pilot.. ale pak mi nekdo rekl ze musim mit 100% a ja mel 0.5 dioptrie, pozdeji 1,5 .. tak sem to dal neresil ..

0/0
27.2.2013 19:47

P30a85t80r30i48k 67M21a40r46e80k 8802847418316

nejak mne to pripojeni pres pul sveta dneska blbne .. ale idnes funguje .. proc je problem jenom na technetu?

0/0
27.2.2013 20:04

O73n98d51ř87e58j 98Č30a29p84k62a 6411641893384

100% bez brýlí je potřeba možná tak na stíhačku nebo na leteckou akrobacii, na tu certifikaci co potřebujete jako dopravní pilot je limit tuším 3 dioptrie...

0/0
27.2.2013 21:02

P53a23t79r63i49k 61M60a20r56e39k 8682647848376

tohle mi bylo receno kdyz mi bylo cca 18 .. mozna se to zmenilo a jasne, operace by byla moznost .. ale ne pred 12 lety .. tehdy to nikdo nedelal

je pravda ze ja uvazoval primarne o vojenske skole :) takze mozna i proto mi bulo receno co mi bylo receno :)

0/0
27.2.2013 21:06
Foto

M64i33c40h60a83l 49Ř46e76h54á47č19e92k 8695107108

Ohledně zdravotního stavu se to změnilo k lepšímu, zvlášť co se týče zraku. Dneska už zrak bez korekce není rozhodující, na překážku nejsou ani operace. Rozhodující je už jen to, jak vidíte s brýlemi.

Kdybyste to chtěl probrat podrobněji, napište mi mailem na "moje příjmení bez diakritiky, zavináč, ten známý mail od gůglu tečka com" :)

0/0
27.2.2013 21:03

P28a87t83r76i81k 85M32a11r26e45k 8782707628526

dekuji za nabidku ... ziju a pracuju v USA ..takze pocitam ze letani ted resit asi fakt nebudu .. i kdyz uvazuju ze si mozna poridm aspon ten "maly" prukaz na Cessnu ..

jak rikam, letani mne hodne bavi na pocitaci a rad bych si to vyzkousel na opravdovem simulatoru .. popripade v realu .. ale souhlasim ze je to drahy konicek :)

0/0
27.2.2013 21:07

P22a29t93r23i92k 64M61a31r80e80k 8502917768686

tohle bych si nekdy strasne rad v realu vyzkousel ... doma letam na Flight Simulatoru, ale samozrejme se to neda srovnavat .. jako maly sem chtel byt pilot, ale mel sem dioptrie 0.5 a pozdeji 1.5 a bylo mi receno s vadou zraku to nelze  .. tak sem dal tento sen nerealizoval

0/0
27.2.2013 19:44

A42l54e56š 90A59d19a37m 9503847861121

Teď ještě, nechť mi autor článku vysvětlí, kde vzít na toto dobrodružství prostředky. Tím měl článek začít - to je to úplně nejvíce důležité. :-/

0/0
27.2.2013 17:19

P50e41t32r 23K25o14n78í82č33e41k 8284252795765

Vydělat, ušetřit. Co je na tom složitého? A prosím, žádné kecy o tom, že "běžný" a "normální" člověk nemá šanci. "Běžný člověk" je socanský konstrukt. Je to o prioritách a schopnostech.

+2/0
27.2.2013 17:41

J45a48n 95S16c13h35ö89n19f63e68l71d 9887876204539

Dobrý den, rád odpovím. Tento dotaz mi pokládá řada lidí, kteří by rádi začli také létat. V mém případě to bylo tak, že jsem měl něco ušetřeno, něco jsem si půjčil od rodičů a zbytek spotřebitelský úvěr v bance. Nežije se s tím snadno, ale vše je jen o tom jak hodně moc chcete něco dělat.

Děkuji, pěkný večer

+6/0
27.2.2013 18:06
Foto

P25ř70e43m16e20k 52H32o38m18o65l75a 5708185525366

Taky jsme tam nedávno byli, působí to opravdu hodně realisticky.. A přistál jsem :-)

http://www.youtube.com/watch?v=AlKL5MTDPJ8

0/0
27.2.2013 14:54

M23o38j76m24í24r 70K40u43l81k61a 8226403777635

K té poslední větě: "A chci také motivovat ostatní, kteří roky váhají a pochybují o sobě, stejně jako já".

--

Chcete lidi motivovat k tomu, aby šli do extremně nejisté situace, utratili reálně mnohem víc, než píšete a to vše v době nejhorší krize obchodní letecké dopravy v historii, kdy žádná "slušná" společnost kadety nenabírá???

Po celé Evropě jsou tisíce mladých pilotů, hledajících práci kdekoliv na světě a roky ji nemůžou najít, přestože mají mnohdy mnohem lepší jazykovou úroveň než češi díky zkušenostem z výcviku ze zahraničí. Např. Holandsko cca 1500 pilotů bez práce, Španělsko cca 4000 nezaměstnaných pilotů a další bude Iberia propouštět, v čechách se můžete na UCL zeptat, kolik je za poslední roky novývh CPL licencí s ATPL zkouškami, jsou jich stovky a z praxe vím, že těch co mají práci je cca 15% a letecké školy chrlí každý rok stovky dalších, protože je to pro ně velký biznis. Každý takový za stolem je potenciální víc jak milion korun obratu a tak samozřejmě taky motivují...

Promiňte pane autore, ale vy jste tu zveřejnil reklamu pro letecké školy ! Dokonce některé spolupracují s tzv. agenturami, kdy zaplatíte další peníze, aby Vám sehnaly práci. Většině lidí práci neseženou a když už náhodou ano, tak za naprosto ubohých podmínek na dlouhá léta, kdy na splácení dluhů bez výrazného zadlužení rodiny či přátel můžete zapomenout.

Ještě bych rád poupravil, že typovka např. na boeing 737 NG stojí reálně 650-800 tisíc. A navíc do vašich propočtů nemáte započítány další náklady na žití a bydlení při výcviku a typovce, dojíždění, letištní a administrativní poplatky apod. Kdo do tohohle opravdu chce jít, nechť počítá okolo 2 milionů. Přeji Vám mnoho zdaru a ať štěstí přeje těm nejlepším a nejsnaživějším R^

+1/−1
27.2.2013 13:28

P50e36t26r 68K39o18n69í83č19e68k 8344222195875

Pane Kulko, jelikož jste evidentně z oboru, tak asi víte, že náklonnost k němu se pěstuje roky. Nemyslím si proto, že by autor "udělal reklamu leteckým školám". Kdo tu práci opravdu chce dělat, toho přesvědčí lítání na pozici pasažéra nebo spotting a podobné levné aktivity. Zjistí si k tomu potřebné informace postupem času a moc dobře ví, kolik co stojí. Já jsem měl nastoupit na ŘLP, udělal jsem i přijímací testy a pohovory, ale nakonec to zhatily rodinné důvody. Říkám to proto, že článek v takové rubrice je sice nějak napsán, ale na skutečné profíky má vliv minimální. A ti nadšenci včas odpadnou, než se zadluží kvůli typovce a než začnou lítat někde v Bangladéši (viz cestopisy na Planes.cz). Každý svého štěstí strůjcem a piloti jsou zrovna ti inteligentnější.

+3/0
27.2.2013 14:32

M50a36t63o81u66š 37L54á43z21ň72o94v81s83k37ý61, 54T97e21c54h74n67e39t59.12c78z

Podle Vaší logiky dělají zájmové weby jako Technet reklama vždy a všude, protože každý koníček nebo vášeň něco stojí.

Co se týče cen, já s tím sice osobní zkušenost nemám, ale ceny jsou podle našich informací takové, jaké se uvádí v článku. Jak sám uvádíte, není to už tak exkluzivní a výdelečná záležitost a to se i na cenách projevilo.

+1/0
27.2.2013 15:20

T44o65m38á29š 17K88n11a60i52f92l 6543960407730

Ty budeš mít asi hodně smutný život. nejspíš sedíš neustále doma, protože by na tebe mohl spadnout meteorit, nebo porazit auto. Peníze pro jistotu po výplatě vyhazuješ, protože by ti mohly shořet...

+2/0
27.2.2013 16:53

P50a18t17r24i52k 72M56a33r42e32k 8632707228676

ja zrovna nedavno cetl clanek ze v USA dochazeji piloti .. a ze budou mit za nekolik let (nejak 5-10) velke problemy R^

+1/0
27.2.2013 19:58
Foto

M44i30c21h76a61l 12Ř32e70h25á23č14e82k 8935317418

Ahoj Honzo,

ať to vyjde a ať tě brzo nějaká aerolinka zaměstná, držím palce!

+1/0
27.2.2013 10:46

P43a16v57e67l 47J13a65n59s24a 2165389311204

Teda... zaplatit si pilotní výcvik a nemít jistotu, že se to kdy zužitkuje... mezi lidma je fakt hodně peněz a spousta těch, co nevědí, jak s nima naložit...

+1/−6
27.2.2013 10:22

P32e15t64r 46K76o42n26í32č80e77k 8444372505785

Pavle Janso, to, že autor s penězi naložil podle svého a jinak, než byste to udělal vy, ještě neznamená, že "neví, jak s nimi naložit". A mimochodem, úplně stejně to dělá KAŽDÝ! pilot. Nikomu ten výcvik nezaplatí zaměstnavatel, leda zpětně na dobrém platu. To bych taky mohl tvrdit, že "mezi lidma je hodně peněz", protože je utrácejí za cigarety, pivo a bulvár pro lůzu.

+5/0
27.2.2013 10:33

Ř91e92h20o68ř 78V35l90a98s26á16k 2124744641776

V principu má pravdu. Byly doby, kdy bylo hůř, a ekvivalent stovek tisíc na zábavu (nebo investici s hodně nejistým návratem) měl málokdo.

Však jsme rádi, že ty peníze dnes na to jsou, ne?

+2/−2
27.2.2013 10:57
Foto

M69i95c69h32a80l 21Ř48e20h58á66č16e60k 8155197618

Lidé, kteří se chtějí stát pilotem, velmi dobře vědí, jak s penězi nakládat. Tvrdě pracují, aby si mohli dovolit výcvik financovat, víkendy většinou tráví ve škole, večer studují, musejí se vzdát spousty věcí, které ostatní lidi platí (většinou třeba dovolené). Vědí přitom, že to nemusí vyjít, ale jsou ochotni hodně obětovat tomu, aby měli aspoň šanci, aby se jim splnil jejich životní sen.

+2/0
27.2.2013 11:59

M37i22c40h95a34l 72P66a14d46ě58r95a 7280332880587

jedna vec je splneni snu, druha ze se vam doma stridaj exekutori, protoze nemate na zaplaceni pujcek, co jste si na kurzy a typovky sebral.A ne kazdy muze jit litat na velke letadla do Vietnamu ci Emiratu. U nas jako cerstvy absolvent v podstate nemate sanci.Takze co se snu tyce, tak max PPL.Tam si uzijete dost.Nebo MSFX;-D

0/−1
27.2.2013 12:16

M43i11c77h47a62l 84P18a21d55ě39r39a 7810442520627

a to se nebavim o tom, ze vestina snu skonci u doktora v Dejvicich...za 12K ;-D

0/−1
27.2.2013 12:18
Foto

M28i30c81h46a88l 92Ř71e77h39á14č12e90k 8325737848

Finance jsou limitujícím faktorem, ano. Zadlužit se? Piloti, kteří znám a se kterými jsem se o financování bavil, utrácejí za létání jen to, co vydělají. Výcvik a hlavně timebuilding jde tak rychle, jak jsou finance. Znám i piloty, kteří si ze svého bez zadlužení zaplatili i typovku na A320. Ano, museli předtím a stále musí dost tvrdě dřít a šetřit. Ano, aby si typovku udrželi, bude je to stát dost dalších peněz, pokud brzy neseženou práci v aerolince.

To neznamená, že takoví, co se kvůli ATPL/typovce zadluží, neexistují. Jen je neznám, a já bych to neudělal. Riziko je velké, jak píšete, každý si musí spočítat, jestli mu to za to stojí.

Rozpočet na létání je zásadní, věřím tomu, že každý pilot to má hodně dobře spočítané.

+2/0
27.2.2013 15:08

M91i25c31h98a32l 14P81a66d56ě76r29a 7110832660937

8-o8-o;-D;-D8-o8-o

nezadluzi se dva typy lidi:

1/ti co na to maji, to neni typ lidi o ktercyh je rec

2/ti co jejich papa je pilot a v podstate jim to zadotuje

Clovek z davu s rodinou nema sanci.

A predpokladam, ze se nebavime  o VFR hobicich.

0/−1
27.2.2013 15:41

P90a32t61r83i40k 75M45a85r98e65k 8712337488426

clovek z davu nema sanci? a kolik ten vycvik stoji ? ( v clanku sem to nenasel) .. pokud to vyjde na 1-2 miliony tak to neni nic co by se nedalo sehnat .. pokud to stoji 10 tak uz je to samozrejme dost horsi ...

+2/0
27.2.2013 19:49
Foto

M59i92c85h47a70l 46Ř24e60h44á30č57e45k 8625357688

Jeden až dva milióny (s typovkou to bude u horní hranice) je docela realistický odhad.

0/0
27.2.2013 20:08

P69a91t86r21i44k 23M79a39r47e42k 8192557388316

to porad neni zadna "nerealna" tezko dosazitelna castka .. sam sem takovou castku utratil za konicek > auto .. takze pokud bych to s letanim myslel vazne ..tak se to rozhodne da .. navic to clovek nezapalti hned, ale muze si to rozlozit

+1/0
27.2.2013 20:33

M43i60c80h43a34l 95P82a43d62ě23r29a 7790392860417

pokud spadate do teto kategorie, gratuluji a po hlave do toho;-)

0/0
27.2.2013 20:45

P36a93t22r20i27k 39M72a83r22e13k 8282787638476

no kdybych mel zdravotni stav ktery mi to umozni .. a chtel bych zmenu zamestnani .. tak klidne :)

ovsem otazka jestli to ve 33 letech ma smysl

0/0
27.2.2013 20:49
Foto

M89i84c39h10a68l 76Ř12e38h38á84č36e38k 8735907648

Má. Pokud nejste pár let před důchodem, pro aerolinky nebude věk rozhodující. Jste o 4 roky mladší než já, a to na ATPL přednáškách nejsem nejstarší. Na kapitána triple-sedmy u Emirates to už ve svém věku asi nedotáhnu - ale já si to chci hlavně užívat. Jeden krok... a pak se uvidí, co dál.

+1/0
27.2.2013 21:01

M83i91c97h21a48l 95P45a21d90ě69r75a 7680402150277

nejaky deda udajne zacal s kurzy nekdy pred sedesatkou v 65 lita pro DHL. Ja mam vek obdobny jako vy, medical 1 bych dal, ale problemem jsou finance.Proste nejsem takovy strelec a stojim nohama na zemi.Mozna to je spatne, nicmene riziko je pro me znacne.Takze to vidim na nejaky ultralajt nebo stavbu kokpitu v obyvaku;-D

+1/0
27.2.2013 21:08

P29a94t57r60i39k 93M10a86r71e58k 8912837818416

jsou zpusoby jak si vydelat/usetrit vic penez ... neni to bez prace .. ale to neni nikde, je to opravdu o tom co vsechno jste ochotny proto obetovat

+1/0
27.2.2013 21:20

M13i44c19h30a47l 44P86a64d35ě65r64a 7540732470397

nevim jak pro vas, ale pro cloveka s hypotekou a s rodinou jsou 2 mega do nejiste investice hodne velke penize.

0/0
27.2.2013 20:32

P35a66t47r92i70k 39M64a69r90e95k 8842297618566

hypoteka neni o tolik drazi nez najem .. kor tady kde ziju ja bych to s hypotekou mel asi i levnejsi ...

tim ze clovke prochazi treninkem tak to neznamena ze da vypoved v praci .. takze bude zit dal tak jak zil .. akorat nebude mit zadny volny cas,

nejista investice to je .. to souhlasim , .. ale z auta za 2 mega mne ( kdyz ho neprodam) se mne nevrati ani koruna .. takze v "nejhorsim" pripade je to stejne

jde o to jak vazne to clovek mysli ... je strasne jednoduche si hledat duvody proc to nejde .. ale taky to potom clovek nikdy neudela

kdyz sem se tehda rozhodoval cemu bych se chtel venovat .. tak jelikoz to na letadla nevypadalo, tak sem chtel jezdit zavodne auta .. a ujistuji vas ze ty jsou podstatne drazsi nez letecky prukaz

a nejistota je jeste vetsi , protoze clovek nemusi nikdy ziskat zadne penize zpatky

0/0
27.2.2013 20:54

M50i30c61h69a75l 71P62a95d68ě76r60a 7800382720207

je absolutne jedno jak vazne to muzete myslet, ale uz neni jedno to, ze mate za nekoho zodpovednost, a ze vas stara sezere, az ji reknete, ze nebudete vecne doma, rodinny rozpocet minus dve mega a kdyz budete mit stesti, tak muzete litat v Kambodzi na charterech;-D jak jsem psal vyse, proste nejsem takovy dobrodruh abych toto riziko podstoupil.

0/0
27.2.2013 21:12

P52a89t93r59i13k 35M69a77r60e80k 8102707888266

a o tom to je ... hledate duvody proc to nejde

pokud je pravda co sem cetl .. ze v USA je nedostatek pilotu .. tak urcite neni nemozne zkusit si udelat prukaz v USA .. domluvit se s aerolinkama na nejake financni spolupraci atp ..

0/0
27.2.2013 21:21

M75i50c31h58a56l 21P35a59d92ě13r25a 7710692770257

Tydle reci mam fakt nejradeji.Hlavne kdyz o danem cloveku a jeho moznostech nic nevite.To si pak jeden pripada hodne namistrovane, coz?

0/−1
27.2.2013 21:30

P20a57t36r95i80k 52M93a35r11e52k 8522797528106

ja ale nerikam ze to je jednoduche a bez obeti ..

taky sem v zivote musel udelat tezka rozhodnuti a jenom cas ukaze(ukazal) zda to bylo dobre ci ne .. o tom je zivot

0/0
27.2.2013 21:31

P87a74t11r73i78k 92M36a38r32e80k 8612847928966

tak si postavte ten kokpit doma a budte stastny ... ne kazdy sen si clovek dokaze splnit

0/0
27.2.2013 21:37

M90i44c41h64a90l 61P50a33d73ě74r17a 7730812240307

nooo, hura, konecne jste to pochopil:-)R^

0/0
27.2.2013 21:51

P15a14t40r81i59k 14M37a23r97e89k 8842887818356

clovek z davu?

320 -600 tisic neni nic s cim by aspon trochu uspesny clovek nemohl operovat., pro cloveka ktery to ma jako konicek to asi neni , ale pro nekoho kdo to mysli vazne .. zvlaste pak kdyz se tomu chce venovat jako povolani ...

ja si myslel ze se budeme bavit o 5ti milonech .. tam bych to pochopil ze bez uveru to nepujde

+1/0
27.2.2013 19:53

M54i43c95h59a95l 43P66a21d86ě87r89a 7580642110367

pokud jste tabula rasa a planujete ze skoncire trebas na A320, tak vas to vyjde cca na 2 mega.A to samozrejme v pripade, ze vse date napoprve.

0/0
27.2.2013 20:30

P66a15t20r21i18k 26M76a31r12e42k 8912637308426

viz co sem psal vyse ...

A320 je levnejsi nez B737 ?

0/0
27.2.2013 20:34

M74i16c71h68a96l 28P40a20d24ě84r80a 7620932260517

to nevim, ja se zajimal o tendle stroj..jak je na tom boening netusim.

0/0
27.2.2013 20:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.