Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Holanďané zkoušejí létat z Ameriky na směs kerosinu a oleje z friťáku

Nizozemská letecká společnost KLM začala zkoušet lety, při nichž bude jako palivo používat směs kerosinu a zbytku stolního oleje. Firma uvedla, že je to ekologičtější způsob pohonu, protože stolní olej proti klasickému palivu snižuje emise uhlíku až o 80 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a79r88t32i37n 78N81e94r87m42u21t 9497157918329

takže to máme cca 4l/100km (když tak mě opravte, ale řádově to bude správně), průměrná cesta 1000km ročně, aha když ročně sním hranolky a sejry usmažené v barelu oleje, tak to vyjde...

0/0
11.3.2013 23:59

L31i57b34a 57R23u47s73n39á29k 2700534645821

Emise CO2 jsou stejný jako u každýho jinýho paliva. Tohle jsou jen virtuální úvahy. Možná by bylo zajímavější porovnání i dalších složek exhalací které při spalování takového paliva vznikají.

+1/0
11.3.2013 20:57

J41a86n 53K73o78m43á86r87e88k 5795238989823

a jak budou lítat do ameriky ?

0/0
11.3.2013 11:24

M82a40r95t98i33n 27H53o60r97a 4345865370532

Dyť ti píšu, že to finacuje McD! :-))) Je to postup jak zmanipulovat podprahově myšlení a donutit evropany víc chodit na BigMac menu s velkýma hranolkama!

+1/0
11.3.2013 11:31

M59a83r50t68i61n 83H23o98r63a 4115875470692

POZOR!

Tyto chemtrails má na svědomí MacDonalds! Je to spiknutí! :-)

+1/0
11.3.2013 11:21

M70a14r44t41i77n 21P58u39c64h42e42r29n46a 9357210329437

Ve ctvrtek radeji nelitat...:-)

0/0
11.3.2013 10:00

R62o66m45a34n 83K13r47a29t27o38c84h83v29í39l 6176617626554

Budou mít dostatek oleje z friťáku?

+7/0
10.3.2013 20:39

M49a25r65e55k 75F78l23e94k50a17č 2480254572113

Proč myslíš že to zkoušejí na letech z USA? tak toho bude dycky dost a dost

+24/0
10.3.2013 20:41

J75a29n 47K31ř11í45ž 6865103955228

.............v jedné nejmenované zemi zkoušejí jako palivo pro letadla spalovat hadry od nádobí.

Drobet upravili turbínu a prej to funguje.;-D

+3/−2
10.3.2013 22:03

D60a81v72i54d 45M13u34n67z82a78r 3718162764166

a v jine litaj na pouzitej toaletni papir...

+4/0
10.3.2013 23:25

P89a66t20r87i62k 39B79a12t80e83m18a98n 8908855601271

A v další zase na vyjetej benzín - prej je to nejlevnější ...

+3/0
11.3.2013 9:25

L68u48m29í53r 94V92i16t68h58a 2467817806422

No vzhledem k tomu, že takové letadlo spálí na cestě přes Atlantik i několik desítek tun paliva, nebude jednoduché ho tolik slít...

Ale protože fritovací olej je vlastně řepkový olej, je možné, že autor má na mysli průmyslový řepkový olej, který se přimíchává jako biosložka do nafty. Toho by mělo být dost. A když ne, česká pole jsou připravena k osetí.

+7/0
10.3.2013 20:46

P77e39t68e52r 41F40r43a34n97e46k 4656414574115

několik tisíc tun? :-P

+2/0
10.3.2013 23:25

L88u46m46í21r 48V16i64t20h32a 2867337216962

Emise uhlíku? O 80 %? Hlavně, že víme, co se na tom oleji smažilo...

+3/−1
10.3.2013 20:39

J60i51ř38í 26M57a98c69e12k 3535485564591

Nic nového. Už Cimrman používal do svých motorů zbytky voňavek z kadeřnictví Emilie Galotti.

+9/0
10.3.2013 20:35

M54a26r92e69k 12F62l22e46k90a26č 2310224352423

Když do starého dieselu nalejete přepálený olej taky pojede!

+5/0
10.3.2013 20:36

L74u76m67í16r 80V28i30t43h81a 2817687306182

I nový pojede. Vždyť na příkaz EU se do nafty přilévá řepkový olej. A co je to jiného, než fritovací olej? Snad jen v tom "motorovém" řepkovém oleji neplatí tak striktní limit kyseliny erukové, ale to je jen nepatrná složka

+6/0
10.3.2013 20:42

J42i87ř98í 44F96r89a61n93k88l 9703501300340

A,asi tam bude i míň Éček?!;-D

+3/−1
10.3.2013 21:29

P21e73t16r 43R30o26m89á24n34e91k 8444467664374

Kterých?

0/0
10.3.2013 22:30

M38a21r43e21k 10F81l53e78k57a91č 2810334322723

Vážení cestující, z důvodu nedostatku paliva Vás prosíme,abyste si ve vlstním zájmu objednali u palubního personálu dvojté porce hranolek!

+14/0
10.3.2013 20:17

M48a84r15e27k 85F56l16e55k36a48č 2600524392933

článek s uplně stejným textem vyšel na aktuálně cz v 19:00

0/0
10.3.2013 20:15

Č18e94s63t96m40í61r 32P82r55o59c49h47á79z41k25a 8238610958921

Když můžou recyklovat fritovací olej, proč ne novinové články ?  Je nová doba, musí se šetřit

+8/−1
10.3.2013 20:17

J27o75s48e85f 27K60o20m30á82r83e94k 5594572524599

Jestli to není tim, že je to zpráva vydaná ČTK...

+3/0
10.3.2013 22:13

Č70e61s37t84m92í69r 50P65r38o55c76h48á75z74k39a 8238860638581

To nemění nic na mém sdělení, že je levnější pro iDnes koupit článek od ČTK než zplodit nějaký svůj .  Pak jsou to ale jen opisovači a ne novináři .

+2/−6
10.3.2013 22:27

M21a28r68t19i46n 46P29l40a49t97i59l 9981913941308

No super, další bezva zpráva, když mám letět pryč. Nejdří omdlévající piloti BA, potom KLM létající na přepálenej olej....

+1/−1
10.3.2013 20:14

Č69e63s85t75m13í32r 75P19r20o40c49h22á43z55k52a 8708180948971

By mě zajímalo, jestli o tom informují cestující, a nebo to jsou jen testovací lety bez pasažérů .  Já osobně bych si do takovýcho letadla nesedl .  Normálně mám z toho blbej pocit, když to přistává a celý se to třese a ještě kdybych věděl, že může motor ucpat zbytek hranolku .:-)

+12/−1
10.3.2013 20:07

J40i40n12d52ř89i48c72h 38W11o66l78f 4551843523548

Třeba dávaj 25% slevu.....;-D a hranolky grátis...

+4/0
10.3.2013 20:13

T14o75m36a20s 60H35a44c18e58k 6784967345857

S pasazery. A mam dojem ze si clovek nemuze vybrat. Osobne by se mi to silne nelibilo. Po Evrope s tim uz KLM lita od roku 2011.

No hlavne ze je ten olej 3x drazsi nez ten benzin, to uz tu ale moc nepisou.

+3/0
11.3.2013 2:47

P84e95t37r 51S14t92e64i89n67e20r 6940371409931

Souhlas s tou cenou... ted uz mi dava smysl proc najednou na vsech KLM letech v Evrope (ktere nejsou spojeny s interkontinentalnimi lety) budeme platit 15/30 Euro za kazdy odbaveny kufr..

+1/0
11.3.2013 9:34

J74i52ř40í 83K64o68c87u50r76e43k 6965444715948

To se celkem divím. Vpodstatě je to odpad se zápornou hodnotou pro producenta. A pokud je jeho přefiltrování tak drahé, tak asi taky sežere dost energie.

0/0
11.3.2013 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.