Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Holanďané zkoušejí létat z Ameriky na směs kerosinu a oleje z friťáku

Nizozemská letecká společnost KLM začala zkoušet lety, při nichž bude jako palivo používat směs kerosinu a zbytku stolního oleje. Firma uvedla, že je to ekologičtější způsob pohonu, protože stolní olej proti klasickému palivu snižuje emise uhlíku až o 80 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a94r54t15i84n 80N54e30r72m93u60t 9587307408739

takže to máme cca 4l/100km (když tak mě opravte, ale řádově to bude správně), průměrná cesta 1000km ročně, aha když ročně sním hranolky a sejry usmažené v barelu oleje, tak to vyjde...

0/0
11.3.2013 23:59

L56i58b49a 51R12u32s66n58á77k 2450134735211

Emise CO2 jsou stejný jako u každýho jinýho paliva. Tohle jsou jen virtuální úvahy. Možná by bylo zajímavější porovnání i dalších složek exhalací které při spalování takového paliva vznikají.

+1/0
11.3.2013 20:57

J58a53n 34K83o65m83á44r93e71k 5835788639473

a jak budou lítat do ameriky ?

0/0
11.3.2013 11:24


M19a78r87t78i27n 14H18o43r31a 4785415390662

Dyť ti píšu, že to finacuje McD! :-))) Je to postup jak zmanipulovat podprahově myšlení a donutit evropany víc chodit na BigMac menu s velkýma hranolkama!

+1/0
11.3.2013 11:31

M40a26r27t18i12n 20H69o94r75a 4485195930742

POZOR!

Tyto chemtrails má na svědomí MacDonalds! Je to spiknutí! :-)

+1/0
11.3.2013 11:21

M85a45r12t72i79n 84P13u91c53h78e79r59n41a 9937390889797

Ve ctvrtek radeji nelitat...:-)

0/0
11.3.2013 10:00

R21o93m27a34n 66K26r84a68t72o18c68h70v70í68l 6936147406674

Budou mít dostatek oleje z friťáku?

+7/0
10.3.2013 20:39

M16a70r51e92k 38F47l23e61k46a66č 2760184792793

Proč myslíš že to zkoušejí na letech z USA? tak toho bude dycky dost a dost

+24/0
10.3.2013 20:41

J24a64n 53K91ř68í17ž 6685603425988

.............v jedné nejmenované zemi zkoušejí jako palivo pro letadla spalovat hadry od nádobí.

Drobet upravili turbínu a prej to funguje.;-D

+3/−2
10.3.2013 22:03

D70a26v41i31d 83M84u75n29z72a86r 3688462864826

a v jine litaj na pouzitej toaletni papir...

+4/0
10.3.2013 23:25

P56a14t71r30i59k 17B60a92t38e53m16a26n 8768345951701

A v další zase na vyjetej benzín - prej je to nejlevnější ...

+3/0
11.3.2013 9:25

L17u73m71í80r 75V95i25t38h76a 2707477146302

No vzhledem k tomu, že takové letadlo spálí na cestě přes Atlantik i několik desítek tun paliva, nebude jednoduché ho tolik slít...

Ale protože fritovací olej je vlastně řepkový olej, je možné, že autor má na mysli průmyslový řepkový olej, který se přimíchává jako biosložka do nafty. Toho by mělo být dost. A když ne, česká pole jsou připravena k osetí.

+7/0
10.3.2013 20:46

P20e42t37e80r 95F86r95a85n19e52k 4806154424725

několik tisíc tun? :-P

+2/0
10.3.2013 23:25

L35u14m16í59r 78V57i64t23h96a 2657207866402

Emise uhlíku? O 80 %? Hlavně, že víme, co se na tom oleji smažilo...

+3/−1
10.3.2013 20:39

J74i94ř59í 21M13a39c81e94k 3255345304881

Nic nového. Už Cimrman používal do svých motorů zbytky voňavek z kadeřnictví Emilie Galotti.

+9/0
10.3.2013 20:35

M37a20r60e64k 91F65l48e13k70a21č 2320264912883

Když do starého dieselu nalejete přepálený olej taky pojede!

+5/0
10.3.2013 20:36

L48u17m23í76r 26V93i64t22h11a 2367977486512

I nový pojede. Vždyť na příkaz EU se do nafty přilévá řepkový olej. A co je to jiného, než fritovací olej? Snad jen v tom "motorovém" řepkovém oleji neplatí tak striktní limit kyseliny erukové, ale to je jen nepatrná složka

+6/0
10.3.2013 20:42

J47i56ř10í 83F26r32a68n95k10l 9303401260160

A,asi tam bude i míň Éček?!;-D

+3/−1
10.3.2013 21:29

P67e27t97r 40R64o76m36á82n62e25k 8504437114564

Kterých?

0/0
10.3.2013 22:30

M15a93r32e91k 47F85l82e59k20a77č 2450694322683

Vážení cestující, z důvodu nedostatku paliva Vás prosíme,abyste si ve vlstním zájmu objednali u palubního personálu dvojté porce hranolek!

+14/0
10.3.2013 20:17

M75a83r29e63k 29F57l68e28k49a94č 2840434842793

článek s uplně stejným textem vyšel na aktuálně cz v 19:00

0/0
10.3.2013 20:15

Č95e25s59t55m91í46r 82P44r39o26c44h83á66z87k62a 8298160138241

Když můžou recyklovat fritovací olej, proč ne novinové články ?  Je nová doba, musí se šetřit

+8/−1
10.3.2013 20:17

J78o80s98e11f 18K65o97m47á58r62e16k 5854442594319

Jestli to není tim, že je to zpráva vydaná ČTK...

+3/0
10.3.2013 22:13

Č53e33s49t34m45í67r 83P78r61o68c16h98á42z91k70a 8558540588271

To nemění nic na mém sdělení, že je levnější pro iDnes koupit článek od ČTK než zplodit nějaký svůj .  Pak jsou to ale jen opisovači a ne novináři .

+2/−6
10.3.2013 22:27

M43a60r54t82i79n 84P96l80a63t38i97l 9321383411758

No super, další bezva zpráva, když mám letět pryč. Nejdří omdlévající piloti BA, potom KLM létající na přepálenej olej....

+1/−1
10.3.2013 20:14

Č82e63s89t50m71í46r 98P29r39o94c19h33á16z75k12a 8188570678101

By mě zajímalo, jestli o tom informují cestující, a nebo to jsou jen testovací lety bez pasažérů .  Já osobně bych si do takovýcho letadla nesedl .  Normálně mám z toho blbej pocit, když to přistává a celý se to třese a ještě kdybych věděl, že může motor ucpat zbytek hranolku .:-)

+12/−1
10.3.2013 20:07

J98i76n69d53ř63i37c64h 14W55o80l39f 4401733333598

Třeba dávaj 25% slevu.....;-D a hranolky grátis...

+4/0
10.3.2013 20:13

T38o80m15a81s 21H28a24c30e59k 6724557785307

S pasazery. A mam dojem ze si clovek nemuze vybrat. Osobne by se mi to silne nelibilo. Po Evrope s tim uz KLM lita od roku 2011.

No hlavne ze je ten olej 3x drazsi nez ten benzin, to uz tu ale moc nepisou.

+3/0
11.3.2013 2:47

P77e54t79r 39S31t38e63i15n38e98r 6620851679901

Souhlas s tou cenou... ted uz mi dava smysl proc najednou na vsech KLM letech v Evrope (ktere nejsou spojeny s interkontinentalnimi lety) budeme platit 15/30 Euro za kazdy odbaveny kufr..

+1/0
11.3.2013 9:34

J27i88ř98í 30K85o73c76u94r96e36k 6455494845778

To se celkem divím. Vpodstatě je to odpad se zápornou hodnotou pro producenta. A pokud je jeho přefiltrování tak drahé, tak asi taky sežere dost energie.

0/0
11.3.2013 22:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.