Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Holanďané zkoušejí létat z Ameriky na směs kerosinu a oleje z friťáku

Nizozemská letecká společnost KLM začala zkoušet lety, při nichž bude jako palivo používat směs kerosinu a zbytku stolního oleje. Firma uvedla, že je to ekologičtější způsob pohonu, protože stolní olej proti klasickému palivu snižuje emise uhlíku až o 80 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a76r44t37i59n 42N74e32r14m68u88t 9767227558139

takže to máme cca 4l/100km (když tak mě opravte, ale řádově to bude správně), průměrná cesta 1000km ročně, aha když ročně sním hranolky a sejry usmažené v barelu oleje, tak to vyjde...

0/0
11.3.2013 23:59

L51i58b91a 92R73u41s61n32á22k 2550514105191

Emise CO2 jsou stejný jako u každýho jinýho paliva. Tohle jsou jen virtuální úvahy. Možná by bylo zajímavější porovnání i dalších složek exhalací které při spalování takového paliva vznikají.

+1/0
11.3.2013 20:57

J63a96n 86K61o78m27á31r39e51k 5605178509733

a jak budou lítat do ameriky ?

0/0
11.3.2013 11:24

M52a32r26t43i14n 58H88o35r35a 4365815700812

Dyť ti píšu, že to finacuje McD! :-))) Je to postup jak zmanipulovat podprahově myšlení a donutit evropany víc chodit na BigMac menu s velkýma hranolkama!

+1/0
11.3.2013 11:31

M25a44r53t32i81n 18H42o64r68a 4175805360962

POZOR!

Tyto chemtrails má na svědomí MacDonalds! Je to spiknutí! :-)

+1/0
11.3.2013 11:21

M93a34r73t10i97n 83P52u10c88h38e15r77n50a 9927200839377

Ve ctvrtek radeji nelitat...:-)

0/0
11.3.2013 10:00

R69o14m89a95n 12K86r84a28t77o98c18h19v83í25l 6456167166634

Budou mít dostatek oleje z friťáku?

+7/0
10.3.2013 20:39

M64a60r35e38k 97F28l81e36k15a48č 2530414242313

Proč myslíš že to zkoušejí na letech z USA? tak toho bude dycky dost a dost

+24/0
10.3.2013 20:41

J79a40n 46K76ř46í11ž 6915473885808

.............v jedné nejmenované zemi zkoušejí jako palivo pro letadla spalovat hadry od nádobí.

Drobet upravili turbínu a prej to funguje.;-D

+3/−2
10.3.2013 22:03

D29a83v44i89d 14M23u69n70z43a39r 3558322114406

a v jine litaj na pouzitej toaletni papir...

+4/0
10.3.2013 23:25

P16a71t23r75i80k 46B73a46t84e86m38a52n 8788675691151

A v další zase na vyjetej benzín - prej je to nejlevnější ...

+3/0
11.3.2013 9:25

L70u26m71í54r 18V24i83t90h31a 2907777826962

No vzhledem k tomu, že takové letadlo spálí na cestě přes Atlantik i několik desítek tun paliva, nebude jednoduché ho tolik slít...

Ale protože fritovací olej je vlastně řepkový olej, je možné, že autor má na mysli průmyslový řepkový olej, který se přimíchává jako biosložka do nafty. Toho by mělo být dost. A když ne, česká pole jsou připravena k osetí.

+7/0
10.3.2013 20:46

P84e74t56e39r 15F69r73a86n26e65k 4516164814985

několik tisíc tun? :-P

+2/0
10.3.2013 23:25

L56u61m60í44r 11V11i37t67h38a 2607567316912

Emise uhlíku? O 80 %? Hlavně, že víme, co se na tom oleji smažilo...

+3/−1
10.3.2013 20:39

J87i31ř53í 89M67a90c49e98k 3215805234721

Nic nového. Už Cimrman používal do svých motorů zbytky voňavek z kadeřnictví Emilie Galotti.

+9/0
10.3.2013 20:35

M97a94r28e54k 60F29l47e36k24a36č 2390694562753

Když do starého dieselu nalejete přepálený olej taky pojede!

+5/0
10.3.2013 20:36

L81u68m27í45r 95V82i83t77h85a 2647727756832

I nový pojede. Vždyť na příkaz EU se do nafty přilévá řepkový olej. A co je to jiného, než fritovací olej? Snad jen v tom "motorovém" řepkovém oleji neplatí tak striktní limit kyseliny erukové, ale to je jen nepatrná složka

+6/0
10.3.2013 20:42

J24i42ř98í 45F80r47a71n13k15l 9183221770400

A,asi tam bude i míň Éček?!;-D

+3/−1
10.3.2013 21:29

P18e94t76r 60R91o82m42á90n19e79k 8814757834404

Kterých?

0/0
10.3.2013 22:30

M88a29r19e63k 81F83l45e32k92a24č 2900584322843

Vážení cestující, z důvodu nedostatku paliva Vás prosíme,abyste si ve vlstním zájmu objednali u palubního personálu dvojté porce hranolek!

+14/0
10.3.2013 20:17

M72a75r60e14k 66F64l73e87k11a34č 2710884432913

článek s uplně stejným textem vyšel na aktuálně cz v 19:00

0/0
10.3.2013 20:15

Č15e62s27t68m95í17r 82P83r94o54c40h93á94z84k12a 8618690438601

Když můžou recyklovat fritovací olej, proč ne novinové články ?  Je nová doba, musí se šetřit

+8/−1
10.3.2013 20:17

J56o28s42e29f 76K18o29m65á10r27e83k 5914912504539

Jestli to není tim, že je to zpráva vydaná ČTK...

+3/0
10.3.2013 22:13

Č27e39s96t31m61í24r 12P87r80o15c73h72á69z88k84a 8488630378371

To nemění nic na mém sdělení, že je levnější pro iDnes koupit článek od ČTK než zplodit nějaký svůj .  Pak jsou to ale jen opisovači a ne novináři .

+2/−6
10.3.2013 22:27

M86a72r72t43i49n 60P76l50a81t65i20l 9621473531508

No super, další bezva zpráva, když mám letět pryč. Nejdří omdlévající piloti BA, potom KLM létající na přepálenej olej....

+1/−1
10.3.2013 20:14

Č66e71s64t48m80í45r 53P39r61o23c13h44á58z75k25a 8778300638641

By mě zajímalo, jestli o tom informují cestující, a nebo to jsou jen testovací lety bez pasažérů .  Já osobně bych si do takovýcho letadla nesedl .  Normálně mám z toho blbej pocit, když to přistává a celý se to třese a ještě kdybych věděl, že může motor ucpat zbytek hranolku .:-)

+12/−1
10.3.2013 20:07

J63i79n53d95ř56i69c84h 73W30o31l69f 4521353293298

Třeba dávaj 25% slevu.....;-D a hranolky grátis...

+4/0
10.3.2013 20:13

T31o23m83a25s 56H91a42c42e21k 6294467255287

S pasazery. A mam dojem ze si clovek nemuze vybrat. Osobne by se mi to silne nelibilo. Po Evrope s tim uz KLM lita od roku 2011.

No hlavne ze je ten olej 3x drazsi nez ten benzin, to uz tu ale moc nepisou.

+3/0
11.3.2013 2:47

P74e65t86r 89S97t82e88i69n23e74r 6180771949711

Souhlas s tou cenou... ted uz mi dava smysl proc najednou na vsech KLM letech v Evrope (ktere nejsou spojeny s interkontinentalnimi lety) budeme platit 15/30 Euro za kazdy odbaveny kufr..

+1/0
11.3.2013 9:34

J32i18ř91í 69K77o25c39u53r12e93k 6155174715308

To se celkem divím. Vpodstatě je to odpad se zápornou hodnotou pro producenta. A pokud je jeho přefiltrování tak drahé, tak asi taky sežere dost energie.

0/0
11.3.2013 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.