Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Problém mrakodrapů vyřešen? Nové lano vytáhne výtah až do kilometru

Padl jeden z limitů omezujících růst mrakodrapů, maximální praktická výška výtahu. Ty dnes měří maximálně půl kilometru, ale v dohledné době by mohly být i dvojnásobné. Slibuje to výrobce nového lehkého uhlíkového lana.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P27a97v75e26l 17D24i42v87i12s

24. 6. 2013 18:08

My takove vytahy bezne kupujeme na ropne plosiny a maji zivotnost 25 let bez problemu, problem je ale rychlost a hluk... posledni jsem kupoval od (http://alimakhek.com/) na zivotnost 35 let...

0 0
možnosti

P16a66v88e31l 32D72i80v27i31s

24. 6. 2013 18:10

tohle mela byt reakce na prispevek o zubatkovem vytahu... (rack and pinion)... nevim proc mi to hodilo sem... :)

0 0
možnosti

Kdyby radši vymysleli teleport...

3 0
možnosti

J66a79n 22K84o84z18á10k

26. 6. 2013 18:45

Přenos člověka z místa na místo je alespoň dnes naprosto neuskutečnitelný a nesestrojitelný. Hezky popořadě - nejdřív fúzní elektrárny.

0 0
možnosti

A nie je problem s prepruzenim lan pri zastavovani vytahu ? Hmotnostou lan by to nemalo byt take horuce - napr. banske sachty su hlboke takmer kilometer a uhlie sa zdola hore taha lanovym vytahom...

0 0
možnosti

Jenže uhlí nebude na titulní straně všech novin, když se s ním výtah urve. A důležité je taky dosažitelné zrychlení výtahu, ono to uhlí přecejenom moc nespěchá.

0 0
možnosti

Mrakodrap je super věc, ale musí mít rozumnou výšku. Stavby které se již stavějí a budou stavět jsou extrémně vysoké a v takové výšce snadno zranitelné. To je asi jako kdybych chtěla postavit špejli do 100 metrů tak foukne vítr a zlomí se. I přes dobré materiály je to dost velký hazard něco takového stavět. Těžiště je zrádná věc

0 0
možnosti

M88a97r98e98k 89F71o54r48a66l

24. 6. 2013 13:30

A co kdyby kabina byla v šachtě tlačená vzduchem??Vzduchotěsná šachta a jedem...

0 0
možnosti

... a když trollové odstraní limit na tlak vzduchu, tak potom dokonce i letíme (buď nahoru a nebo dolů, podle toho, jestli trollové nastaví podtlak a nebo přetlak)

0 0
možnosti

No v článku je docela dost nepřesností, ale tak na to jsme už vcelku zvyklí. Jinak i našich dolech se běžně jezdí do hloubky přes 1000m a délka lana je dobrých ještě o pár desítek metrů delší, protože těžně věže jsou docela vysoké a strojovny jsou naopak na úrovni terénu.

Jinak tahání zbytečné zátěže je nesmysl, to co je potřeba na  rozjezd - energie, tak pak se během brzdění vrací zpět do sítě, to samé platí o vyvažování závažím a nebo v případě dolů třeba druhou klecí. Další možností jsou tzv. vyvažovací lana, které zajistí 100% vyvážení soustavy a tím pádem roli hraje jen náklad.

Jinými slovy, dělat z PR článku seriózní článek pouhým přepsání prostě nejde, buď je na tom třeba zapracovat a nebo přiznat, že jde jen o překlad. A to je docela škoda, protože autor článku nepoužil mozek, nepřidal žádné vlastní názory či zjištění až snad na to, že Otis pracuje na něčem trošku podobném.

2 0
možnosti

Jenže u takové těžní věže nejste nijak omezen hmotností ani té věže ani strojovny. Navíc to máte na zemi se spoustou místa kolem. Mít to kilometr ve výšce na baráku je něco jiného.

Další hledisko asi bude bezpečnost. Ne, že by výtah na šachtě byl nebezpečný ale když se zastaví v půlce tak to asi horníci budou brát jinak než normální lidi.

A ta hmotnost také hraje důležitou roli, i přes rekuperaci. Ta není na 100%. Další ztráty vznikají v kladkách dimenzovaných na větší hmotnost.

0 0
možnosti

D86a61v33i60d 14K93r69á13l

24. 6. 2013 13:17

takový výtah by měl mít namísto brzd padák;-D

2 0
možnosti

Provokativní připomínka: proč stavět až tak mohutné budovy? Technicky jsme schopni stavět čím dál vyšší a objemnější stavby, psychologicky, sociologicky, sociálně atd. to má řadu úskalí nehledě k logistickým dopadům (obrovská mračna odpadu na malém prostoru, komplikace se zásobováním atd. atd. Nepochybně existuje hranice, po jejímž překročení geometricky narůstají přinejmenším psychologické, zdravotní, hygienické a sociální těžkosti. Teoreticky můžeme stavět až do nebe, ale prakticky to z mnoha důvodů není ani možné, ani vhodné.

0 0
možnosti

Podobně se argumentovalo u vlaku - hledal se limit, při kterém už vlak nebude možné použít, jelikož lidi zemřou. Limit byl stanoven na 36 km/h. Rekord s lidmi je prozatím 574,8 km/h.

1 0
možnosti

Je tu odborník na výtahy? V paneláku máme nový a ten nemá strojovnu (ta strojovna dřívějšího výtahu je nevyužitá). Bylo nám řečeno, že motor je součástí kabiny a jezdí s výtahem. Myslel jsem si, že kabina se pohybuje bez lan po nějaké ozubené liště. Kdyby to tak bylo, potom i v těch mrakodrapech to mohli řešit tímto způsobem ne? Nebo to tak není ani v tom paneláku a výtah šplhá po laně?

0 0
možnosti

Hlavně se to řeší (a dosud řešilo) tzv. vyvažovacími lany, tj. je spojený spodek kabiny a závaží ještě jedním lanem (neplést si s kabely, ty jsou tam taky). Čili - výtah je nahoře, většina lana je u závaží, ale zas většina toho vyvažovacího je pod výtahem. Mě se to zdá nejjednodušší..

0 0
možnosti

J91a75n 30F22r75a49t14e57r

24. 6. 2013 13:09

A neslo by proste primontovat motor primo na vytah a vykaslat se na lano? Nouzove brzdy a ruzne bezpecnostni zarazky by snad bezpecnost zajistily dostatecne, nebylo by potrebne silene lano?

1 0
možnosti

U stavebních výtahů se to takhle dělá běžně - motor je na kabině a celé to jezdí po ozubené kolejnici, problém je, že takováhle věc není zrovna tichá a bez vibrací. Ve finále by odhlučnění a antivibrační úpravy mohly vyjít ještě dráž, než řešit problémy s váhou lana...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu

v diskusi je 165 příspěvků

23. dubna 2024  13:37

Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...

Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti

v diskusi je 28 příspěvků

21. dubna 2024

Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 51 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda

v diskusi je 13 příspěvků

17. dubna 2024

Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 16 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra

v diskusi jsou 3 příspěvky

24. dubna 2024  7:29

Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...

Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl

v diskusi jsou 2 příspěvky

24. dubna 2024

Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...

Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů

v diskusi je 41 příspěvků

24. dubna 2024

Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...

Snadno s fotkami už i ve Windows. Aplikace Fotografie vyrostla na novou úroveň

v diskusi nejsou příspěvky

24. dubna 2024

Premium Aplikace Fotografie, která je pevnou součástí Windows, slouží nejen k prohlížení obrázků. Stejně...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč