Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Česká železnice se připravuje na 200 km/h. Hrozí nám „španělská“ nehoda?

Správa železniční dopravní cesty připravuje pro některé koridory zvýšení maximální rychlosti až na 200 km/h. Nehoda jako nedávno ve Španělsku by se však u nás stát neměla. Bude nasazena vhodná technika, která měla zabránit i tamnímu neštěstí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J80i93ř26í 51S61y28n54e81k

3. 8. 2013 23:25

No to je úžasně formulovaný článek... ne že by to byly vyožené lži, ale uznejte, když Španělé jsou ve výstavbě tratí zabezpečených systémem ITCS/IRTMS citelně napřed před Českem, takže tvrdit že nám se to nemůže stát protože my to BUDEME (někdy ve vzdálené budoucnosti, řekněme tak za 10 let a více) mít ITCS je slušná "modifkace" reality...

Fakt je takový že trati pod ETCS máme ve zkušebním provozu kousek mezi Prahou a Pardubkama (ne celé!), a vozidel v běžném provozu mám vybavených ETCS přesně 0... všechno se to řeší už od začátku rekonstrukcí koridorů, a pokračuje to hlemýždím tempem především protože peníze...

Takže situace jako ve Španělsku by u nás nastat úplně klidně nastat mohla, dokonce pro ni máme výchozí podmínky vcelku stejné, nové tratě vybavené ETCS tu přecejen nějaké budou, ale budou se na mnoha místech napojovat na ty stávající (problémy při přechodech) a budou tu jezdit (relativně) starší loko/jednotky které budou teprve postupně vybavovány mobilní částí, bude probíhat certifikace...

Jakékoliv tvrzení typu "u nás rozhodně ne jako ve Španělsku" je buď obyčejná uklidňovačka nebo vyslovená sranda :(

P.S. AVV je pomůcka fíry (řekněme jako autopilot v letadle), NIKOLIV zabezpečovač, a nehodě může někdy zabránit spíš mimochodem... naposledy Elefantovi ve vykolejení nezabránil, přestože jím byl vybavený...

4 0
možnosti
PK

Až na to, že v Ústí nebyla traťová část AVV...

0 0
možnosti
PP

Jasně no, ale stejně si ji většina zapamatuje podle jména co ji dali ti do s ní jezdí, viz. další české stroje - Eso, Bardotka, Bobina, Ešus, Žabotlam, Sysel atd, :-)

0 0
možnosti
PP

Hmm super, řazení opět nezklamalo R^

0 0
možnosti
LP

Rosťa Jančar V Pro Technet píše reportáže z míst, kam se jiní nikdy ani nepodívají. Vyučuje na základní škole fyziku, matematiku a informatiku.

3 0
možnosti
PK

P25e68t97r 32K31o95l86á53ř

2. 8. 2013 16:04

Nejsem si jistý, že tu dvoustovku nutně potřebujeme, pokud se nejedná o nějakou úlitbu pro napojení na evropské železnice (samozřejmě spojenou s nákladnými úpravami kvůli členitému terénu). Myslím, že 160 docela stačí.

0 3
možnosti
VG

Jak často jezdíš vlakem delší tratě?

4 0
možnosti
TZ

V ČR by místo rychlovlaků stačilo omezit prostoje a bude klid.

Současných 160 úplně stačí.

0 7
možnosti
VG

Jak často jezdíš dlouhé tratě?

4 0
možnosti
VG

Kéž by to bylo aspoň Olomouc-Praha

I když pochybuju - přeci jen kolem Ústí nad Orlicí je to dost zatáčkovité

0 0
možnosti
RJ

Právě "kolem Ústí" by problém být neměl. Zde se sice ještě s tratí nic neudělalo, ale projekt, který je připravený k realizaci, s 200 km/h v úseky Úst-Chocěň počítá.

http://www.usti-chocen.cz/nova-trat-usti-nad-orlici-chocen-zakladni-udaje-o-stavbe

1 0
možnosti
TK

to je zas bulvární nadpis....

3 1
možnosti
Foto

I38v84a68n 18M35a85r95e77k

2. 8. 2013 13:23

Ty každodenní bláboly v článcích týkající se nehody ve Španělsku se už opravdu nedají číst ! ! ! Rv Rv Rv

0 4
možnosti
JK

Což ale zrovna není případ tohoto článku žejo...

0 0
možnosti
JM

J87a84n 11M79o59d73r11ý

2. 8. 2013 12:56

No, jestli je práce strojvedoucího takového rychlého vlaku opravdu TAK náročná, jak praví článek, tak proč to ten strojvedoucí dělá, když na to nemá? Nebo resp. proč ho do této funkce někdo dosadil? Podívejte se na piloty, kteří mají 8x více práce, létají 4x vyšší rychlostí v 11 kilometrech s papiňáku z hliníku... Když si to porovnáte, strojvedoucí toho nemohou zas až tolik zpackat, protože té práce (kombinované a závislé na aktuálních podmínkách či situaci) prostě tolik nemají. Ba naopak mají vše předem nalinkované - tady sniž rychlost, tady zvětši rozvor, tady nastat diesel. A navíc nemají takové podmínky, ve kterých se pohybují piloti. A vůbec, proč porovnávám řidiče vlaku s piloty - vždyť je to absolutně neporovnatelné. Pardon.

0 7
možnosti
VN

No , já bych práci strojvedoucího tak nebagatelizoval. Pilot je ve vzduchu méně hodin než strojvedoucí v mašině ,strojvedoucí je v mašině obvykle sám...žádný pilotů je v letadle více... má odpovědnost o větší množství lidí .... apropo , myslíte , že je tak snadné zastavit vlak , který má hmotnost tisíce tun ...nebo ještě lépe posunující díl ve stanici , který není zapojen do průběžné brzdy ?

Ano , hoblovat s motoráčkem lokálku je brnkačka ...ale co takhle dálkové expresy , nebo nákladní vlaky ?

A to , že strojvedoucí má co spackat..ukazuje příklad této nehody..

1 1
možnosti
PP

Lokomotiva Emil Zátopek  ;-D Dobrý no...R^

0 1
možnosti
Foto

I24v98a30n 83M50a10r67e37k

2. 8. 2013 13:25

Nějaký problém ? ? ? Možná by mohla nést tvé jméno ale to by se prosadilo spíš na Slovensku ! ! !R^ ;-D ;-D ;-D Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu

v diskusi je 171 příspěvků

23. dubna 2024  13:37

Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...

Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti

v diskusi je 28 příspěvků

21. dubna 2024

Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 51 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 16 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví

v diskusi je 17 příspěvků

22. dubna 2024

Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...

Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky

v diskusi je 1 příspěvek

26. dubna 2024

Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...

Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek

v diskusi je 16 příspěvků

25. dubna 2024

Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...

POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra

v diskusi jsou 4 příspěvky

24. dubna 2024  7:29

Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...

Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl

v diskusi jsou 3 příspěvky

24. dubna 2024

Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!