Diskuze
Česká železnice se připravuje na 200 km/h. Hrozí nám „španělská“ nehoda?
Děkujeme za pochopení.
J80i93ř26í 51S61y28n54e81k
No to je úžasně formulovaný článek... ne že by to byly vyožené lži, ale uznejte, když Španělé jsou ve výstavbě tratí zabezpečených systémem ITCS/IRTMS citelně napřed před Českem, takže tvrdit že nám se to nemůže stát protože my to BUDEME (někdy ve vzdálené budoucnosti, řekněme tak za 10 let a více) mít ITCS je slušná "modifkace" reality...
Fakt je takový že trati pod ETCS máme ve zkušebním provozu kousek mezi Prahou a Pardubkama (ne celé!), a vozidel v běžném provozu mám vybavených ETCS přesně 0... všechno se to řeší už od začátku rekonstrukcí koridorů, a pokračuje to hlemýždím tempem především protože peníze...
Takže situace jako ve Španělsku by u nás nastat úplně klidně nastat mohla, dokonce pro ni máme výchozí podmínky vcelku stejné, nové tratě vybavené ETCS tu přecejen nějaké budou, ale budou se na mnoha místech napojovat na ty stávající (problémy při přechodech) a budou tu jezdit (relativně) starší loko/jednotky které budou teprve postupně vybavovány mobilní částí, bude probíhat certifikace...
Jakékoliv tvrzení typu "u nás rozhodně ne jako ve Španělsku" je buď obyčejná uklidňovačka nebo vyslovená sranda :(
P.S. AVV je pomůcka fíry (řekněme jako autopilot v letadle), NIKOLIV zabezpečovač, a nehodě může někdy zabránit spíš mimochodem... naposledy Elefantovi ve vykolejení nezabránil, přestože jím byl vybavený...
P12e58t11r 68K91o73u86t56e27c23k57ý
Až na to, že v Ústí nebyla traťová část AVV...
P87e34t22r 95P93a30l64e40n11č13a86r
Jasně no, ale stejně si ji většina zapamatuje podle jména co ji dali ti do s ní jezdí, viz. další české stroje - Eso, Bardotka, Bobina, Ešus, Žabotlam, Sysel atd,
L44e92o35š 32P38á18l30e29n10í55č71e27k
Rosťa Jančar Pro Technet píše reportáže z míst, kam se jiní nikdy ani nepodívají. Vyučuje na základní škole fyziku, matematiku a informatiku.
P25e68t97r 32K31o95l86á53ř
Nejsem si jistý, že tu dvoustovku nutně potřebujeme, pokud se nejedná o nějakou úlitbu pro napojení na evropské železnice (samozřejmě spojenou s nákladnými úpravami kvůli členitému terénu). Myslím, že 160 docela stačí.
T12o31m43á35š 54Z77e13m67a96n
V ČR by místo rychlovlaků stačilo omezit prostoje a bude klid.
Současných 160 úplně stačí.
V63í95t 77G92a94b36r17i12e28l
Kéž by to bylo aspoň Olomouc-Praha
I když pochybuju - přeci jen kolem Ústí nad Orlicí je to dost zatáčkovité
R97a36d51e81k 66J37a72n97a33t38a
Právě "kolem Ústí" by problém být neměl. Zde se sice ještě s tratí nic neudělalo, ale projekt, který je připravený k realizaci, s 200 km/h v úseky Úst-Chocěň počítá.
http://www.usti-chocen.cz/nova-trat-usti-nad-orlici-chocen-zakladni-udaje-o-stavbe
I38v84a68n 18M35a85r95e77k
Ty každodenní bláboly v článcích týkající se nehody ve Španělsku se už opravdu nedají číst ! ! !
J17i28ř52í 58K14r40e54j54č65í52k
Což ale zrovna není případ tohoto článku žejo...
J87a84n 11M79o59d73r11ý
No, jestli je práce strojvedoucího takového rychlého vlaku opravdu TAK náročná, jak praví článek, tak proč to ten strojvedoucí dělá, když na to nemá? Nebo resp. proč ho do této funkce někdo dosadil? Podívejte se na piloty, kteří mají 8x více práce, létají 4x vyšší rychlostí v 11 kilometrech s papiňáku z hliníku... Když si to porovnáte, strojvedoucí toho nemohou zas až tolik zpackat, protože té práce (kombinované a závislé na aktuálních podmínkách či situaci) prostě tolik nemají. Ba naopak mají vše předem nalinkované - tady sniž rychlost, tady zvětši rozvor, tady nastat diesel. A navíc nemají takové podmínky, ve kterých se pohybují piloti. A vůbec, proč porovnávám řidiče vlaku s piloty - vždyť je to absolutně neporovnatelné. Pardon.
V23i68k36t70o43r 17N89á23r67o43ž56n79ý
No , já bych práci strojvedoucího tak nebagatelizoval. Pilot je ve vzduchu méně hodin než strojvedoucí v mašině ,strojvedoucí je v mašině obvykle sám...žádný pilotů je v letadle více... má odpovědnost o větší množství lidí .... apropo , myslíte , že je tak snadné zastavit vlak , který má hmotnost tisíce tun ...nebo ještě lépe posunující díl ve stanici , který není zapojen do průběžné brzdy ?
Ano , hoblovat s motoráčkem lokálku je brnkačka ...ale co takhle dálkové expresy , nebo nákladní vlaky ?
A to , že strojvedoucí má co spackat..ukazuje příklad této nehody..
P40e94t88r 97P31a72l27e41n89č33a78r
Lokomotiva Emil Zátopek Dobrý no...
I24v98a30n 83M50a10r67e37k
Nějaký problém ? ? ? Možná by mohla nést tvé jméno ale to by se prosadilo spíš na Slovensku ! ! !
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...