Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prozkoumali jsme tajná místa nového hlavního nádraží ve Vídni

Už od prosince 2014 budou ve Vídni na ještě cementem vonícím hlavním nádraží zastavovat dálkové spoje, včetně těch z Prahy. Cesta z Česka bude kratší o půl hodiny díky přestavbám a modernizacím, které již proběhly. Proto jsme cíl mnohých z vás prozkoumali i v místech, kam se nepodíváte a kam nemají přístup ani běžní zaměstnanci nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58o59s54e76f 73P76o18t58r 6970831267429

Na Südbanhof jsem přijel v červnu 1968, koncem srpna 68 bylo nádraží plné smutných českých exulantů s velkými zavazadly a s velkými plány - do Austrálie, do USA, do Kandy.

V Rakousku jsem byl ještě asi 2 měsíce  a nemohl jsem se rozhodnout zda se vrátit, nebo také emigrovat.  Místní mě přemlouvali k emigraci, ale domov volal. Nakonec mě jeden znamý vezl autem zpět na Südbanhof, ale skončili jsme v zácpě. Tady  jsem si určil , že jestliže nestihnu Vindobonu, zůstanu. Po příjezdu na nádraží jsem zjistili, že Vindobona má zpoždění a já ji stihl. Ještě jsem se dozvěděl, že to zpoždění má tak 2x do roka.

+1/0
31.10.2014 19:46

A44l45e95š 54L65i94s83o65v58s67k28ý 9332104483158

Povinně bych tam poslal na exkurzi všecky joudy vehementně prosazující zachování brněnského nádraží na stávajícím místě.

+1/0
30.10.2014 23:34

P21a88v25e60l 85O63d22r25a98z70i13l 6674849267370

Jakože by Brno využilo nádraží ve Vídni, která nikdy "nádraží v centru" neměla?;-D

0/0
2.11.2014 20:51

J66i78ř57í 63K62o64c49u39r66e62k 6595344305898

Rakouské spolkové dráhy vsadili ...

Na to je jedna poučka: Dámy si hrály se píše s tvrdým. Muži odcházeli naopak píšeme s měkkým i.

0/0
30.10.2014 20:44

H40a31n75a 35P71a95c69u81l33o39v78á 2316306959836

To je moc hezké, že jste prozkoumali tajná místa na nádraží. Ale jaksi mi uniká ta souvislost s vědou a vesmírem. :-/

0/0
30.10.2014 19:28

J61a37n 98H48l31e10d49í74k 4459842498702

Südbahnhof jsem považoval za ultramodernu, čistou, pěknou, s prvními automaty na colu či kafé

+1/0
30.10.2014 15:15

M58i57l97a36n 39L91i34p68o48w37s41k23i 8303675840556

To sa fakt v celom idnesu nenašiel nikto s normálnou kamerou a bez roztrasených rúk?

+4/0
30.10.2014 13:21

P27e83t40r 44Š53k55o15d34a 5607840974880

Tak to mě napadlo hned, jak jsem pustil video. To i můj x let starý foťák točí technicky lepší video, než je toto.

+2/0
30.10.2014 13:58

P90a56v40e49l 31M35o20r33a34v13e49c 3392959372448

"dráhy vsadili" - aneb správný češtin dle idnesRvRvRv

+4/0
30.10.2014 11:46

P34e94t84r 28N63o25v92o56t61n54y 3149272139522

Někdo ty dráhy někam vsadil. ;-D

+2/0
30.10.2014 16:18

R73o75b53e92r44t 76B91a96l91a90b93á56n 9602303242

Jo TUHLE Vídeň máte na mysli.

+1/0
30.10.2014 10:43

F43r10a48n25t20i80š38e74k 65R44o73c96h98o77v93a26n18s16k80ý 6600372958468

Tajná místa? Cyklostesky, rozdíl ve významu slov peron vs. nástupiště a 8 místo 10 monitorů na pracovišti? Asi je ještě autor unaven z téměř zbytečné cesty přes celou ČR..

+3/0
30.10.2014 9:34

R60o60s52ť37a 13J92a34n16č64a72r 4427279541656

Nejen unavené oči, děkuji za upozornění, opraveno. Pro řízení provozu slouží 8 monitorů. Ostatní nezapočteny.

+1/0
30.10.2014 11:09

P11e92t70r 45V10e87s57e70l79ý 4928286974738

„cyklostesky” Zlatá lupo?

I já si občas stýskám po nějaké novějším kole, ale obvykle jezdím po cyklostezkách ;-)

+2/0
30.10.2014 8:46

R85o50m78a68n 85B47í63l86e64k 3665539351

A takto bude vypadat jednou i odsunuté nádraží v Brně. Ale to už budu i já prdět do hlíny ;-D

0/−2
30.10.2014 8:35

P81e41t38r 18R33o65h60á49n60e16k 1233199257366

To už dřív než Brno bude metro v Praze z hlaváku na havlák ;-D

+4/0
30.10.2014 8:41

R17o87m89a79n 59B19í14l28e47k 3645849141

Myslíte ta nová vyjmenovaná slova po Z? brzy, jazyk, nazývat se, letiště Václava Havla? ;-)

+5/0
30.10.2014 8:51

P56a78v89e77l 46O36d27r19a28z55i29l 6614559367660

Hahá, drzý jazyk - brzy Ruzyně.

0/0
2.11.2014 20:51

J57i23ř78í 37K69o52c58u39r74e96k 6835164445308

Jo no. Rakušáci 12 peronů. Brno 10 peronů. Rakušíci 1000 vlaků. Brno 300 vlaků. Protože v Brně není možné 300 vlaků za den vyjezdit na 6 nástupištích a to ani kdyby se 2 násptupiště přistavěla. Navíc současnému Brněskému nádraží chybí obchodní centrum v blízkosti. - Rověž častý argument.

Stávající nádraží v Brně má podchody dva, odsun přinese značné "zlepšení" - podchod bude jeden, zato kapacitnější (ovšem shodiště bude užší než součet šířek schodišť na současném). Na vlak to taky bude od tramvaje blíž, ne dál než z kusých kolejí na točnu trolejbusu. Navíc u současného nádraží nelze zřídit parkoviště - rozhodně ne v tom místě, co je autobazar. To proto aby obyvatel Líšně nebo Bystrce měl kde zaparkovat, když pojede do Vídně vlakem.

PS: Nádraží nesmí být v oblouku. Teda v Brně, ve Vídni to jde... Zřejmě národně-fyzikální specifikum.

+1/−1
30.10.2014 20:57

D62a92n 72M32a29c19h81o58l81d69a 8867902154182

no neskodilo by napsat jake vlaky z CR od 14. prosince do Vidne budou jezdit. Protoze podle mych informaci do Vidne nebude jezdit z CR pouze vlak z Prahy. Nove by mel jet vlak z Bohumina a samozrejme tranzitni vlaky z Polska (Warsava). Mozna by autor mohl napsat kam tyto vlaky budou ve Vidni nove zajizdet, pac Bohumin ma ve Vidni koncit a Warsava pokracuje na Villach. Taktez by nebylo spatne pridat zastavky, kde se bude stat (v soucasnosti Simmering a Meidling) a ktere budou vynechany.

+4/−2
30.10.2014 8:27

T61o68m37á34š 32K51n55a15i67f37l 6253600967480

Tohle ale není článek o novem jízdním radu, ale o novem nádraží :D

+5/0
30.10.2014 8:34

D24a80n 61M29a82c88h65o61l55d39a 8367272844982

jiste, proto bych cekal ze bude napsano, ktere vlaky na to nove nadrazi budou z CR zajizdet, kdyby tam nejezdily zadne tak to pochopim. Nebo mate pocit ze jako turista se specialne pojedu podivat na to nadrazi? Navic se v clanku pise i o jinych vlakovych nadrazich a naprikald Westbahnhof, kde budou jezdit jen regionalni linky nebude pro obcana CR tolik zajimave, presto tam zmineno je.

+1/0
30.10.2014 9:21

J41a19r50o77s46l50a77v 16M69e58d82u91n73a 6562348457170

máte i nemáte pravdu - je to Wien, Hbf, ale také, že tam pojedou nově vlaky, čili něco málo by se šiklo.. i já bych to uvítal

0/0
30.10.2014 11:25

O67n21d42ř44e11j 17M66a18l26ý 3524983223973

A tohle mohlo být naše hlavní město, škoda. :-(

+3/−2
30.10.2014 8:22

T97o15m66á56š 73K58n86a46i23f55l 6703180217120

Tam budou jezdit těžko..

0/−1
30.10.2014 8:34

M45i89c24h18a36l 20S31e68d15m51í64k 3399115826681

Skvělé bude, až budou jezdit přímé vlaky z ČR na vídeňské letiště.

+1/0
30.10.2014 8:07

T30o97m78á93š 71K60n77a35i27f82l 6753570707530

Tam budou jezdit těžko...

+4/0
30.10.2014 8:34

M64a71r35t88i15n 31B28á11r43t71a 4125766386982

Tajná místa? Ničeho moc tajného jsem si teda nevšiml. Ale ano, pokud je lis na papír tajný pak to chápu.;-D

+13/0
30.10.2014 8:05

J25a91n 43S57a13l76o92m57o91n 4249480501675

No vida, a hned je tady vzor, ze kterého bysme si měli vzít příklad. R^

+3/0
30.10.2014 7:12

P64e96t35r 60R61i59h24a49k 7791388498956

Ten stavebni prostor byl neskutecne obrovsky a klobouk dolu jak to vse zvladli

+4/0
30.10.2014 7:08

T61o50m29á63š 16V91r94á31n77a 9200348489289

byl jsem tam 7 dní před otevřením a moc jsem tomu nevěřil že to stihnou

0/0
30.10.2014 7:24

J53a92k60u17b 79Z21a49c63h 3635636133180

Bohužel pro nás.. tam je trošku jiná morálka.. jak co se úřednické týče, tak manažerské a organizační... a jako bonus.. tam ekoteroristi neškodí za každou cenu aby se zviditelnili jako u nás.

+2/0
30.10.2014 8:58

J20o49s26e24f 58Z44a63h92á60l51k36a 4723939848326

Zdalipak tam cestující také trapně tajtrdlíkují před odjezdovými tabulemi, aby dav v posledních minutách vyrazil úprkem na nástupiště ...

Situace na pražském hlaváku mě občas připomínají scény z natáčení Pana účetního.

+3/0
30.10.2014 6:34

Ř53e28h88o54ř 71V85l42a18s66á63k 2424104261986

Zrovna na Wilsoňáku je to poslední dobou dobré a číslo nástupiště tam většinou visívá už tak půl hodiny předem.

0/0
30.10.2014 7:00

J42a96r85o25s55l94a51v 77M17e28d74u70n55a 6662128657860

většinou je podstatné slovo

0/0
30.10.2014 8:01

Ř22e93h88o95ř 44V73l18a40s31á77k 2414584591266

V případě vlaků, kterými jezdím já, bych se nebál napsat ani "vždy". Když to srovnám s Vršovicemi, kde naskočí číslo často asi tak v době, když už vlak vjíždí do stanice (a pochopitelně zastavuje jen krátce), tak je to pohodička.

+2/0
30.10.2014 8:15

J44a46r92o28s53l49a56v 48M88e79d74u21n69a 6792118407750

vy jezdíte VŠEMI vlaky? ne, že.. Vršovice nein, danke;-)

+1/0
30.10.2014 11:26

L16u11k76á30š 15B36a13z96a33l76a 9849338272

Ještě se mi nestalo aby na odjezdových tabulích na pražském hlavním nádraží viselo číslo nástupiště půl hodiny před odjezdem vlaku. Spíš to bývá tak 10 minut před odjezdem vlaku někdy i míň

+1/0
30.10.2014 12:12

P20e29t57r 12R39o33h61á47n57e25k 1393739147196

V praze to jiný už nebude, ptž 7 nástupišť je prostě málo a ty vlaky se tam holt musí pořád točit. Ve srovnatelný vídni jich je 12 a třeba v půl milionovém Norimberku jich je 23, takže tam má každý vlak to svoje místo jistý a nikomu nepřekáží.

+1/0
30.10.2014 8:25

J30a33n 14J38í39c90h11a 8350560818941

Ale v Pze je i sever/jih...nevim jak ve Vidni

+1/0
30.10.2014 8:40

A39d20a88m 31K30ř71i71v24s71k68ý 1553624660493

Sever/jih je tam jenom kvůli kratším vlakům, aby lidi nemuseli dobíhat přes půl nástupiště. Řekl bych, že se běžně nestává, aby na jedné koleji byl současně vlak co jede dál na Smíchov a do Libně.

0/0
30.10.2014 17:53

P76a77v38e57l 84M47a56t10o26u82š73e28k 5480547428254

Tím spíše by se v českých poměrech, kde je nástupišť i traťových kolejí tradičně málo (bohužel i po rekonstrukcích) a kde se navíc z nepochopitelných důvodů peróny při rekonstrukcích naopak zkracují (Praha-Klánovice, Úvaly, Český Brod, ...), mělo dbát na to, aby vlaky jezdily pravidelně ke svým peronům a samozřejmě aby jezdily včas (ne aby např. EC od Berlína přijel s 5 minutami a z "objektivních důvodů", kterých se v naší alibistické společnosti nejde vždy celá řada, odjel s 25 minutami). Ale objektivně, pražských 7 nástupišť je ve skutečnosti nějakých 15 nebo 16 (započítám-li kusá nástupiště) odjezdových kolejí. V Norimberku a všude v Německu se počítají jednotlivé koleje, takže jejich počet je třeba pro porovnání s českými nádražími vydělit dvěma. To nicméně nemění nic na tom, že jsou mnohá česká nádraží poddimenzovaná (nebo počet vlaků předimenzovaný; mnohé spoje třeba ve směru Praha - Česká Třebová - Přerov by bylo jistě možné spojovat, jako to zcela běžně dělají v Německu (raijjety i pendolina by to v pohodě umožňovala, staré klasiky samozřejmě těžko). Když se k tomu ještě přičte dost mizerná česká organizace dopravy, vznikají z toho takové klasické situace, jako když rychlík "udělá" na 60 km v pohodě 20 minut zpoždění.

+3/0
30.10.2014 8:48

P84e71t75r 17N10o23v72o26t36n52y 3669582429502

Tak ono by šlo napsat nástupiště i dopředu, když tam ještě stojí předchozí vlak, ale SŽDC má strašnou starost, aby někdo náhodou nevlezl do špatného vlaku.

+1/0
30.10.2014 16:21

J73i69ř46í 88K62o22c72u76r70e44k 6485384925158

Petře, nemaťe tady lidi. Peron a nástupní hrana nejsou totéž.

V Praze je průjezdných nástupních hran 13 kusé. http://mapy.cz/s/dTY4

Ve Vídní je nástupních hran 12, tedy o jednu míň než v Praze!!

0/0
30.10.2014 21:05

J56i11ř33í 27K81o56c82u82r86e59k 6495624155228

hran 13 plus dvě kusé.  (nějak to zmizelo)

0/0
30.10.2014 21:06

R31o42m79a96n 67K75r19a13t81o59c91h30v51í18l 6106407676704

Bahnorama je moderní dřevěná stavba, škoda že jí chtějí zbourat.

+4/−1
30.10.2014 6:26

M66a68r35t28i49n 76B85o66r90a82k 2855485980168

Mozna proto, ze byla jen docasne?

0/0
30.10.2014 7:49

J60a55n 38K64o51v70á26ř 8954521299737

Ono to obří ruské kolo v Londýně bylo původně taky jen dočasné.

+2/0
30.10.2014 8:06

T34o60m14á74š 81K56u91č78e42r48a 5527942237392

Vídeň je holt Vídeň. Závidím a ty "zelené kecy" si myslím, že se berou v celém Rakousku vážně. Stačí si vzpomenout na jadernou elektrárnu Zwentendorf, která byla těsně před spuštěním a nakonec ji do věčných lovišť poslalo referendum, které bylo těsné doslova o pár hlasů...;-)

+3/0
30.10.2014 4:12

J30a81n 19S27a30l94o20m92o23n 4909620711745

Tak v případě té stavby a dopravy to smysl má, v případě té atomové elektrárny to smysl nemá, protože takhle musí kupovat elektřínu od Němců a od nás a ta rozhodně "čistá" není. ;-D

+2/0
30.10.2014 7:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.