Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prozkoumali jsme tajná místa nového hlavního nádraží ve Vídni

Už od prosince 2014 budou ve Vídni na ještě cementem vonícím hlavním nádraží zastavovat dálkové spoje, včetně těch z Prahy. Cesta z Česka bude kratší o půl hodiny díky přestavbám a modernizacím, které již proběhly. Proto jsme cíl mnohých z vás prozkoumali i v místech, kam se nepodíváte a kam nemají přístup ani běžní zaměstnanci nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40o44s13e98f 35P69o46t91r 6890321807459

Na Südbanhof jsem přijel v červnu 1968, koncem srpna 68 bylo nádraží plné smutných českých exulantů s velkými zavazadly a s velkými plány - do Austrálie, do USA, do Kandy.

V Rakousku jsem byl ještě asi 2 měsíce  a nemohl jsem se rozhodnout zda se vrátit, nebo také emigrovat.  Místní mě přemlouvali k emigraci, ale domov volal. Nakonec mě jeden znamý vezl autem zpět na Südbanhof, ale skončili jsme v zácpě. Tady  jsem si určil , že jestliže nestihnu Vindobonu, zůstanu. Po příjezdu na nádraží jsem zjistili, že Vindobona má zpoždění a já ji stihl. Ještě jsem se dozvěděl, že to zpoždění má tak 2x do roka.

+1/0
31.10.2014 19:46

A74l49e30š 36L18i38s59o46v32s87k52ý 9352684733518

Povinně bych tam poslal na exkurzi všecky joudy vehementně prosazující zachování brněnského nádraží na stávajícím místě.

+1/0
30.10.2014 23:34

P95a75v95e85l 88O98d65r92a34z39i87l 6824259657300

Jakože by Brno využilo nádraží ve Vídni, která nikdy "nádraží v centru" neměla?;-D

0/0
2.11.2014 20:51

J64i29ř77í 24K23o73c11u76r76e52k 6915774395618

Rakouské spolkové dráhy vsadili ...

Na to je jedna poučka: Dámy si hrály se píše s tvrdým. Muži odcházeli naopak píšeme s měkkým i.

0/0
30.10.2014 20:44

H28a85n27a 75P35a15c48u88l60o31v70á 2246146309586

To je moc hezké, že jste prozkoumali tajná místa na nádraží. Ale jaksi mi uniká ta souvislost s vědou a vesmírem. :-/

0/0
30.10.2014 19:28

J80a59n 10H32l73e28d19í45k 4169872628712

Südbahnhof jsem považoval za ultramodernu, čistou, pěknou, s prvními automaty na colu či kafé

+1/0
30.10.2014 15:15

M21i11l65a49n 39L25i19p74o68w56s53k97i 8693805280376

To sa fakt v celom idnesu nenašiel nikto s normálnou kamerou a bez roztrasených rúk?

+4/0
30.10.2014 13:21

P79e14t72r 29Š52k95o15d66a 5747130404290

Tak to mě napadlo hned, jak jsem pustil video. To i můj x let starý foťák točí technicky lepší video, než je toto.

+2/0
30.10.2014 13:58

P79a24v24e82l 60M41o19r57a82v33e57c 3882109432628

"dráhy vsadili" - aneb správný češtin dle idnesRvRvRv

+4/0
30.10.2014 11:46

P33e16t12r 61N92o10v80o65t12n25y 3439282259942

Někdo ty dráhy někam vsadil. ;-D

+2/0
30.10.2014 16:18

R97o73b35e83r88t 94B54a42l70a46b37á70n 9692533562

Jo TUHLE Vídeň máte na mysli.

+1/0
30.10.2014 10:43

F56r82a29n19t42i80š60e72k 51R47o29c97h57o22v66a27n22s93k61ý 6830582318148

Tajná místa? Cyklostesky, rozdíl ve významu slov peron vs. nástupiště a 8 místo 10 monitorů na pracovišti? Asi je ještě autor unaven z téměř zbytečné cesty přes celou ČR..

+3/0
30.10.2014 9:34

R20o47s17ť90a 45J64a33n31č39a36r 4197549411236

Nejen unavené oči, děkuji za upozornění, opraveno. Pro řízení provozu slouží 8 monitorů. Ostatní nezapočteny.

+1/0
30.10.2014 11:09

P19e81t24r 47V11e83s46e69l96ý 4958306134298

„cyklostesky” Zlatá lupo?

I já si občas stýskám po nějaké novějším kole, ale obvykle jezdím po cyklostezkách ;-)

+2/0
30.10.2014 8:46

R25o76m18a69n 96B34í78l19e70k 3355899251

A takto bude vypadat jednou i odsunuté nádraží v Brně. Ale to už budu i já prdět do hlíny ;-D

0/−2
30.10.2014 8:35

P48e66t35r 13R13o21h47á46n57e47k 1673509507206

To už dřív než Brno bude metro v Praze z hlaváku na havlák ;-D

+4/0
30.10.2014 8:41

R70o41m45a18n 54B31í66l21e29k 3625149471

Myslíte ta nová vyjmenovaná slova po Z? brzy, jazyk, nazývat se, letiště Václava Havla? ;-)

+5/0
30.10.2014 8:51

P65a30v79e35l 57O62d76r25a21z64i69l 6324499867210

Hahá, drzý jazyk - brzy Ruzyně.

0/0
2.11.2014 20:51

J67i29ř24í 28K82o71c19u70r67e14k 6365474725988

Jo no. Rakušáci 12 peronů. Brno 10 peronů. Rakušíci 1000 vlaků. Brno 300 vlaků. Protože v Brně není možné 300 vlaků za den vyjezdit na 6 nástupištích a to ani kdyby se 2 násptupiště přistavěla. Navíc současnému Brněskému nádraží chybí obchodní centrum v blízkosti. - Rověž častý argument.

Stávající nádraží v Brně má podchody dva, odsun přinese značné "zlepšení" - podchod bude jeden, zato kapacitnější (ovšem shodiště bude užší než součet šířek schodišť na současném). Na vlak to taky bude od tramvaje blíž, ne dál než z kusých kolejí na točnu trolejbusu. Navíc u současného nádraží nelze zřídit parkoviště - rozhodně ne v tom místě, co je autobazar. To proto aby obyvatel Líšně nebo Bystrce měl kde zaparkovat, když pojede do Vídně vlakem.

PS: Nádraží nesmí být v oblouku. Teda v Brně, ve Vídni to jde... Zřejmě národně-fyzikální specifikum.

+1/−1
30.10.2014 20:57

D42a50n 45M27a41c15h48o30l56d59a 8227302314252

no neskodilo by napsat jake vlaky z CR od 14. prosince do Vidne budou jezdit. Protoze podle mych informaci do Vidne nebude jezdit z CR pouze vlak z Prahy. Nove by mel jet vlak z Bohumina a samozrejme tranzitni vlaky z Polska (Warsava). Mozna by autor mohl napsat kam tyto vlaky budou ve Vidni nove zajizdet, pac Bohumin ma ve Vidni koncit a Warsava pokracuje na Villach. Taktez by nebylo spatne pridat zastavky, kde se bude stat (v soucasnosti Simmering a Meidling) a ktere budou vynechany.

+4/−2
30.10.2014 8:27

T33o18m74á42š 34K85n57a93i40f91l 6603140497890

Tohle ale není článek o novem jízdním radu, ale o novem nádraží :D

+5/0
30.10.2014 8:34

D25a33n 52M23a54c63h89o16l51d44a 8737812774512

jiste, proto bych cekal ze bude napsano, ktere vlaky na to nove nadrazi budou z CR zajizdet, kdyby tam nejezdily zadne tak to pochopim. Nebo mate pocit ze jako turista se specialne pojedu podivat na to nadrazi? Navic se v clanku pise i o jinych vlakovych nadrazich a naprikald Westbahnhof, kde budou jezdit jen regionalni linky nebude pro obcana CR tolik zajimave, presto tam zmineno je.

+1/0
30.10.2014 9:21

J90a44r56o87s96l13a58v 75M62e41d71u88n13a 6242888437370

máte i nemáte pravdu - je to Wien, Hbf, ale také, že tam pojedou nově vlaky, čili něco málo by se šiklo.. i já bych to uvítal

0/0
30.10.2014 11:25

O85n33d34ř87e87j 89M80a97l74ý 3564463883943

A tohle mohlo být naše hlavní město, škoda. :-(

+3/−2
30.10.2014 8:22

T41o75m45á53š 42K29n65a28i29f92l 6473910317270

Tam budou jezdit těžko..

0/−1
30.10.2014 8:34

M27i48c29h83a47l 50S15e53d89m40í13k 3569655166981

Skvělé bude, až budou jezdit přímé vlaky z ČR na vídeňské letiště.

+1/0
30.10.2014 8:07

T12o39m72á46š 40K22n67a69i56f23l 6703270667390

Tam budou jezdit těžko...

+4/0
30.10.2014 8:34

M85a95r65t71i63n 58B54á71r97t48a 4885876856142

Tajná místa? Ničeho moc tajného jsem si teda nevšiml. Ale ano, pokud je lis na papír tajný pak to chápu.;-D

+13/0
30.10.2014 8:05

J59a28n 90S90a18l28o84m86o15n 4809590371345

No vida, a hned je tady vzor, ze kterého bysme si měli vzít příklad. R^

+3/0
30.10.2014 7:12

P79e86t86r 60R53i17h89a93k 7521498828396

Ten stavebni prostor byl neskutecne obrovsky a klobouk dolu jak to vse zvladli

+4/0
30.10.2014 7:08

T41o34m56á52š 35V62r28á70n59a 9210978749489

byl jsem tam 7 dní před otevřením a moc jsem tomu nevěřil že to stihnou

0/0
30.10.2014 7:24

J77a76k80u84b 58Z77a94c44h 3725676113100

Bohužel pro nás.. tam je trošku jiná morálka.. jak co se úřednické týče, tak manažerské a organizační... a jako bonus.. tam ekoteroristi neškodí za každou cenu aby se zviditelnili jako u nás.

+2/0
30.10.2014 8:58

J78o18s60e76f 93Z37a44h78á27l40k66a 4743689878216

Zdalipak tam cestující také trapně tajtrdlíkují před odjezdovými tabulemi, aby dav v posledních minutách vyrazil úprkem na nástupiště ...

Situace na pražském hlaváku mě občas připomínají scény z natáčení Pana účetního.

+3/0
30.10.2014 6:34

Ř22e75h40o18ř 18V92l70a87s94á67k 2654544511106

Zrovna na Wilsoňáku je to poslední dobou dobré a číslo nástupiště tam většinou visívá už tak půl hodiny předem.

0/0
30.10.2014 7:00

J12a84r74o89s14l29a66v 86M11e81d53u50n78a 6592638777970

většinou je podstatné slovo

0/0
30.10.2014 8:01

Ř98e23h87o23ř 83V13l85a60s23á17k 2304654181376

V případě vlaků, kterými jezdím já, bych se nebál napsat ani "vždy". Když to srovnám s Vršovicemi, kde naskočí číslo často asi tak v době, když už vlak vjíždí do stanice (a pochopitelně zastavuje jen krátce), tak je to pohodička.

+2/0
30.10.2014 8:15

J81a92r77o25s55l90a84v 63M68e54d34u73n57a 6642668247200

vy jezdíte VŠEMI vlaky? ne, že.. Vršovice nein, danke;-)

+1/0
30.10.2014 11:26

L33u26k69á65š 41B62a86z27a81l88a 9389898212

Ještě se mi nestalo aby na odjezdových tabulích na pražském hlavním nádraží viselo číslo nástupiště půl hodiny před odjezdem vlaku. Spíš to bývá tak 10 minut před odjezdem vlaku někdy i míň

+1/0
30.10.2014 12:12

P53e70t57r 10R44o18h85á22n44e53k 1433879207546

V praze to jiný už nebude, ptž 7 nástupišť je prostě málo a ty vlaky se tam holt musí pořád točit. Ve srovnatelný vídni jich je 12 a třeba v půl milionovém Norimberku jich je 23, takže tam má každý vlak to svoje místo jistý a nikomu nepřekáží.

+1/0
30.10.2014 8:25

J95a48n 48J70í49c39h90a 8960720128551

Ale v Pze je i sever/jih...nevim jak ve Vidni

+1/0
30.10.2014 8:40

A72d56a18m 14K80ř13i92v19s23k75ý 1253404560313

Sever/jih je tam jenom kvůli kratším vlakům, aby lidi nemuseli dobíhat přes půl nástupiště. Řekl bych, že se běžně nestává, aby na jedné koleji byl současně vlak co jede dál na Smíchov a do Libně.

0/0
30.10.2014 17:53

P86a29v98e17l 36M67a44t90o25u49š80e53k 5810317278194

Tím spíše by se v českých poměrech, kde je nástupišť i traťových kolejí tradičně málo (bohužel i po rekonstrukcích) a kde se navíc z nepochopitelných důvodů peróny při rekonstrukcích naopak zkracují (Praha-Klánovice, Úvaly, Český Brod, ...), mělo dbát na to, aby vlaky jezdily pravidelně ke svým peronům a samozřejmě aby jezdily včas (ne aby např. EC od Berlína přijel s 5 minutami a z "objektivních důvodů", kterých se v naší alibistické společnosti nejde vždy celá řada, odjel s 25 minutami). Ale objektivně, pražských 7 nástupišť je ve skutečnosti nějakých 15 nebo 16 (započítám-li kusá nástupiště) odjezdových kolejí. V Norimberku a všude v Německu se počítají jednotlivé koleje, takže jejich počet je třeba pro porovnání s českými nádražími vydělit dvěma. To nicméně nemění nic na tom, že jsou mnohá česká nádraží poddimenzovaná (nebo počet vlaků předimenzovaný; mnohé spoje třeba ve směru Praha - Česká Třebová - Přerov by bylo jistě možné spojovat, jako to zcela běžně dělají v Německu (raijjety i pendolina by to v pohodě umožňovala, staré klasiky samozřejmě těžko). Když se k tomu ještě přičte dost mizerná česká organizace dopravy, vznikají z toho takové klasické situace, jako když rychlík "udělá" na 60 km v pohodě 20 minut zpoždění.

+3/0
30.10.2014 8:48

P46e44t83r 66N70o96v34o82t38n50y 3379822859302

Tak ono by šlo napsat nástupiště i dopředu, když tam ještě stojí předchozí vlak, ale SŽDC má strašnou starost, aby někdo náhodou nevlezl do špatného vlaku.

+1/0
30.10.2014 16:21

J80i18ř90í 49K61o20c91u88r45e43k 6205814415688

Petře, nemaťe tady lidi. Peron a nástupní hrana nejsou totéž.

V Praze je průjezdných nástupních hran 13 kusé. http://mapy.cz/s/dTY4

Ve Vídní je nástupních hran 12, tedy o jednu míň než v Praze!!

0/0
30.10.2014 21:05

J32i37ř31í 71K91o13c38u79r55e89k 6595894935258

hran 13 plus dvě kusé.  (nějak to zmizelo)

0/0
30.10.2014 21:06

R78o85m39a60n 15K94r67a71t61o41c68h16v27í57l 6976497556884

Bahnorama je moderní dřevěná stavba, škoda že jí chtějí zbourat.

+4/−1
30.10.2014 6:26

M64a60r11t29i65n 90B81o90r11a62k 2115895710268

Mozna proto, ze byla jen docasne?

0/0
30.10.2014 7:49

J75a20n 59K13o58v75á45ř 8104591749887

Ono to obří ruské kolo v Londýně bylo původně taky jen dočasné.

+2/0
30.10.2014 8:06

T12o84m85á80š 80K16u43č69e34r38a 5637772657732

Vídeň je holt Vídeň. Závidím a ty "zelené kecy" si myslím, že se berou v celém Rakousku vážně. Stačí si vzpomenout na jadernou elektrárnu Zwentendorf, která byla těsně před spuštěním a nakonec ji do věčných lovišť poslalo referendum, které bylo těsné doslova o pár hlasů...;-)

+3/0
30.10.2014 4:12

J69a33n 13S66a19l59o51m96o89n 4509470471455

Tak v případě té stavby a dopravy to smysl má, v případě té atomové elektrárny to smysl nemá, protože takhle musí kupovat elektřínu od Němců a od nás a ta rozhodně "čistá" není. ;-D

+2/0
30.10.2014 7:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.