Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prozkoumali jsme tajná místa nového hlavního nádraží ve Vídni

Už od prosince 2014 budou ve Vídni na ještě cementem vonícím hlavním nádraží zastavovat dálkové spoje, včetně těch z Prahy. Cesta z Česka bude kratší o půl hodiny díky přestavbám a modernizacím, které již proběhly. Proto jsme cíl mnohých z vás prozkoumali i v místech, kam se nepodíváte a kam nemají přístup ani běžní zaměstnanci nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18o22s48e94f 60P51o26t77r 6960711777439

Na Südbanhof jsem přijel v červnu 1968, koncem srpna 68 bylo nádraží plné smutných českých exulantů s velkými zavazadly a s velkými plány - do Austrálie, do USA, do Kandy.

V Rakousku jsem byl ještě asi 2 měsíce  a nemohl jsem se rozhodnout zda se vrátit, nebo také emigrovat.  Místní mě přemlouvali k emigraci, ale domov volal. Nakonec mě jeden znamý vezl autem zpět na Südbanhof, ale skončili jsme v zácpě. Tady  jsem si určil , že jestliže nestihnu Vindobonu, zůstanu. Po příjezdu na nádraží jsem zjistili, že Vindobona má zpoždění a já ji stihl. Ještě jsem se dozvěděl, že to zpoždění má tak 2x do roka.

+1/0
31.10.2014 19:46

A18l62e78š 14L30i42s26o48v79s88k15ý 9212984893328

Povinně bych tam poslal na exkurzi všecky joudy vehementně prosazující zachování brněnského nádraží na stávajícím místě.

+1/0
30.10.2014 23:34

P12a59v57e19l 58O36d68r36a43z78i98l 6784859407300

Jakože by Brno využilo nádraží ve Vídni, která nikdy "nádraží v centru" neměla?;-D

0/0
2.11.2014 20:51

J72i10ř52í 70K11o16c64u10r41e81k 6775254885968

Rakouské spolkové dráhy vsadili ...

Na to je jedna poučka: Dámy si hrály se píše s tvrdým. Muži odcházeli naopak píšeme s měkkým i.

0/0
30.10.2014 20:44

H23a58n72a 57P91a68c67u47l44o18v16á 2746826789356

To je moc hezké, že jste prozkoumali tajná místa na nádraží. Ale jaksi mi uniká ta souvislost s vědou a vesmírem. :-/

0/0
30.10.2014 19:28

J44a12n 94H75l79e45d43í19k 4929352328692

Südbahnhof jsem považoval za ultramodernu, čistou, pěknou, s prvními automaty na colu či kafé

+1/0
30.10.2014 15:15

M77i78l93a69n 38L55i77p69o31w16s19k27i 8913845630926

To sa fakt v celom idnesu nenašiel nikto s normálnou kamerou a bez roztrasených rúk?

+4/0
30.10.2014 13:21

P76e86t31r 79Š29k96o45d15a 5977780544870

Tak to mě napadlo hned, jak jsem pustil video. To i můj x let starý foťák točí technicky lepší video, než je toto.

+2/0
30.10.2014 13:58

P30a32v49e87l 24M88o73r76a16v62e38c 3142619722258

"dráhy vsadili" - aneb správný češtin dle idnesRvRvRv

+4/0
30.10.2014 11:46

P27e19t19r 21N85o68v55o86t22n15y 3349332719802

Někdo ty dráhy někam vsadil. ;-D

+2/0
30.10.2014 16:18

R24o24b50e35r54t 30B42a91l30a52b25á78n 9112643712

Jo TUHLE Vídeň máte na mysli.

+1/0
30.10.2014 10:43

F34r58a64n12t87i36š92e21k 20R98o10c17h27o24v63a51n18s58k61ý 6640362828838

Tajná místa? Cyklostesky, rozdíl ve významu slov peron vs. nástupiště a 8 místo 10 monitorů na pracovišti? Asi je ještě autor unaven z téměř zbytečné cesty přes celou ČR..

+3/0
30.10.2014 9:34

R28o79s94ť73a 93J40a20n30č95a30r 4377569131466

Nejen unavené oči, děkuji za upozornění, opraveno. Pro řízení provozu slouží 8 monitorů. Ostatní nezapočteny.

+1/0
30.10.2014 11:09

P77e68t13r 25V50e27s37e16l78ý 4498216934628

„cyklostesky” Zlatá lupo?

I já si občas stýskám po nějaké novějším kole, ale obvykle jezdím po cyklostezkách ;-)

+2/0
30.10.2014 8:46

R23o73m81a87n 15B77í68l37e93k 3945829901

A takto bude vypadat jednou i odsunuté nádraží v Brně. Ale to už budu i já prdět do hlíny ;-D

0/−2
30.10.2014 8:35

P24e77t71r 59R24o76h65á73n48e55k 1463249187556

To už dřív než Brno bude metro v Praze z hlaváku na havlák ;-D

+4/0
30.10.2014 8:41

R76o49m40a82n 79B40í26l45e48k 3175249591

Myslíte ta nová vyjmenovaná slova po Z? brzy, jazyk, nazývat se, letiště Václava Havla? ;-)

+5/0
30.10.2014 8:51

P87a74v51e11l 94O77d88r46a77z66i23l 6384229757720

Hahá, drzý jazyk - brzy Ruzyně.

0/0
2.11.2014 20:51

J47i25ř98í 64K35o21c65u47r85e57k 6625784465518

Jo no. Rakušáci 12 peronů. Brno 10 peronů. Rakušíci 1000 vlaků. Brno 300 vlaků. Protože v Brně není možné 300 vlaků za den vyjezdit na 6 nástupištích a to ani kdyby se 2 násptupiště přistavěla. Navíc současnému Brněskému nádraží chybí obchodní centrum v blízkosti. - Rověž častý argument.

Stávající nádraží v Brně má podchody dva, odsun přinese značné "zlepšení" - podchod bude jeden, zato kapacitnější (ovšem shodiště bude užší než součet šířek schodišť na současném). Na vlak to taky bude od tramvaje blíž, ne dál než z kusých kolejí na točnu trolejbusu. Navíc u současného nádraží nelze zřídit parkoviště - rozhodně ne v tom místě, co je autobazar. To proto aby obyvatel Líšně nebo Bystrce měl kde zaparkovat, když pojede do Vídně vlakem.

PS: Nádraží nesmí být v oblouku. Teda v Brně, ve Vídni to jde... Zřejmě národně-fyzikální specifikum.

+1/−1
30.10.2014 20:57

D62a22n 71M48a35c64h78o70l66d10a 8467512424482

no neskodilo by napsat jake vlaky z CR od 14. prosince do Vidne budou jezdit. Protoze podle mych informaci do Vidne nebude jezdit z CR pouze vlak z Prahy. Nove by mel jet vlak z Bohumina a samozrejme tranzitni vlaky z Polska (Warsava). Mozna by autor mohl napsat kam tyto vlaky budou ve Vidni nove zajizdet, pac Bohumin ma ve Vidni koncit a Warsava pokracuje na Villach. Taktez by nebylo spatne pridat zastavky, kde se bude stat (v soucasnosti Simmering a Meidling) a ktere budou vynechany.

+4/−2
30.10.2014 8:27

T64o20m41á25š 26K79n22a95i58f22l 6123260887320

Tohle ale není článek o novem jízdním radu, ale o novem nádraží :D

+5/0
30.10.2014 8:34

D57a35n 81M82a65c94h73o13l57d95a 8127802254622

jiste, proto bych cekal ze bude napsano, ktere vlaky na to nove nadrazi budou z CR zajizdet, kdyby tam nejezdily zadne tak to pochopim. Nebo mate pocit ze jako turista se specialne pojedu podivat na to nadrazi? Navic se v clanku pise i o jinych vlakovych nadrazich a naprikald Westbahnhof, kde budou jezdit jen regionalni linky nebude pro obcana CR tolik zajimave, presto tam zmineno je.

+1/0
30.10.2014 9:21

J23a92r71o38s81l74a25v 47M61e66d38u20n14a 6102698317450

máte i nemáte pravdu - je to Wien, Hbf, ale také, že tam pojedou nově vlaky, čili něco málo by se šiklo.. i já bych to uvítal

0/0
30.10.2014 11:25

O41n31d44ř83e26j 80M55a67l44ý 3784673173593

A tohle mohlo být naše hlavní město, škoda. :-(

+3/−2
30.10.2014 8:22

T98o63m65á29š 33K30n39a36i11f50l 6693890957700

Tam budou jezdit těžko..

0/−1
30.10.2014 8:34

M78i65c34h51a66l 25S74e66d95m98í80k 3669345376581

Skvělé bude, až budou jezdit přímé vlaky z ČR na vídeňské letiště.

+1/0
30.10.2014 8:07

T24o66m64á47š 96K10n19a85i82f69l 6423300947710

Tam budou jezdit těžko...

+4/0
30.10.2014 8:34

M40a47r22t46i25n 30B26á77r63t91a 4505626106822

Tajná místa? Ničeho moc tajného jsem si teda nevšiml. Ale ano, pokud je lis na papír tajný pak to chápu.;-D

+13/0
30.10.2014 8:05

J97a94n 95S71a24l68o45m13o71n 4899860841955

No vida, a hned je tady vzor, ze kterého bysme si měli vzít příklad. R^

+3/0
30.10.2014 7:12

P94e90t31r 71R53i44h29a83k 7621658468186

Ten stavebni prostor byl neskutecne obrovsky a klobouk dolu jak to vse zvladli

+4/0
30.10.2014 7:08

T58o93m32á26š 12V46r24á11n23a 9890218549739

byl jsem tam 7 dní před otevřením a moc jsem tomu nevěřil že to stihnou

0/0
30.10.2014 7:24

J84a90k98u50b 59Z37a50c29h 3395946163190

Bohužel pro nás.. tam je trošku jiná morálka.. jak co se úřednické týče, tak manažerské a organizační... a jako bonus.. tam ekoteroristi neškodí za každou cenu aby se zviditelnili jako u nás.

+2/0
30.10.2014 8:58

J56o31s78e47f 26Z61a85h46á76l91k51a 4433659578876

Zdalipak tam cestující také trapně tajtrdlíkují před odjezdovými tabulemi, aby dav v posledních minutách vyrazil úprkem na nástupiště ...

Situace na pražském hlaváku mě občas připomínají scény z natáčení Pana účetního.

+3/0
30.10.2014 6:34

Ř72e93h84o49ř 27V45l79a54s93á68k 2554224451166

Zrovna na Wilsoňáku je to poslední dobou dobré a číslo nástupiště tam většinou visívá už tak půl hodiny předem.

0/0
30.10.2014 7:00

J94a32r98o97s49l37a53v 43M61e31d51u35n50a 6622868437650

většinou je podstatné slovo

0/0
30.10.2014 8:01

Ř79e21h58o35ř 64V62l62a33s35á79k 2544724921916

V případě vlaků, kterými jezdím já, bych se nebál napsat ani "vždy". Když to srovnám s Vršovicemi, kde naskočí číslo často asi tak v době, když už vlak vjíždí do stanice (a pochopitelně zastavuje jen krátce), tak je to pohodička.

+2/0
30.10.2014 8:15

J27a56r20o65s59l48a45v 50M50e86d94u93n53a 6132408807210

vy jezdíte VŠEMI vlaky? ne, že.. Vršovice nein, danke;-)

+1/0
30.10.2014 11:26

L56u65k94á63š 26B29a21z42a97l73a 9279938632

Ještě se mi nestalo aby na odjezdových tabulích na pražském hlavním nádraží viselo číslo nástupiště půl hodiny před odjezdem vlaku. Spíš to bývá tak 10 minut před odjezdem vlaku někdy i míň

+1/0
30.10.2014 12:12

P59e51t44r 74R40o68h90á24n50e92k 1243919257646

V praze to jiný už nebude, ptž 7 nástupišť je prostě málo a ty vlaky se tam holt musí pořád točit. Ve srovnatelný vídni jich je 12 a třeba v půl milionovém Norimberku jich je 23, takže tam má každý vlak to svoje místo jistý a nikomu nepřekáží.

+1/0
30.10.2014 8:25

J80a61n 31J80í21c78h23a 8590180758721

Ale v Pze je i sever/jih...nevim jak ve Vidni

+1/0
30.10.2014 8:40

A16d23a22m 91K41ř53i80v89s97k52ý 1293624840213

Sever/jih je tam jenom kvůli kratším vlakům, aby lidi nemuseli dobíhat přes půl nástupiště. Řekl bych, že se běžně nestává, aby na jedné koleji byl současně vlak co jede dál na Smíchov a do Libně.

0/0
30.10.2014 17:53

P26a40v28e41l 73M78a98t45o66u88š61e86k 5930137438554

Tím spíše by se v českých poměrech, kde je nástupišť i traťových kolejí tradičně málo (bohužel i po rekonstrukcích) a kde se navíc z nepochopitelných důvodů peróny při rekonstrukcích naopak zkracují (Praha-Klánovice, Úvaly, Český Brod, ...), mělo dbát na to, aby vlaky jezdily pravidelně ke svým peronům a samozřejmě aby jezdily včas (ne aby např. EC od Berlína přijel s 5 minutami a z "objektivních důvodů", kterých se v naší alibistické společnosti nejde vždy celá řada, odjel s 25 minutami). Ale objektivně, pražských 7 nástupišť je ve skutečnosti nějakých 15 nebo 16 (započítám-li kusá nástupiště) odjezdových kolejí. V Norimberku a všude v Německu se počítají jednotlivé koleje, takže jejich počet je třeba pro porovnání s českými nádražími vydělit dvěma. To nicméně nemění nic na tom, že jsou mnohá česká nádraží poddimenzovaná (nebo počet vlaků předimenzovaný; mnohé spoje třeba ve směru Praha - Česká Třebová - Přerov by bylo jistě možné spojovat, jako to zcela běžně dělají v Německu (raijjety i pendolina by to v pohodě umožňovala, staré klasiky samozřejmě těžko). Když se k tomu ještě přičte dost mizerná česká organizace dopravy, vznikají z toho takové klasické situace, jako když rychlík "udělá" na 60 km v pohodě 20 minut zpoždění.

+3/0
30.10.2014 8:48

P82e78t37r 61N28o76v58o69t68n12y 3259482959112

Tak ono by šlo napsat nástupiště i dopředu, když tam ještě stojí předchozí vlak, ale SŽDC má strašnou starost, aby někdo náhodou nevlezl do špatného vlaku.

+1/0
30.10.2014 16:21

J95i49ř15í 49K91o47c49u80r19e40k 6155264605348

Petře, nemaťe tady lidi. Peron a nástupní hrana nejsou totéž.

V Praze je průjezdných nástupních hran 13 kusé. http://mapy.cz/s/dTY4

Ve Vídní je nástupních hran 12, tedy o jednu míň než v Praze!!

0/0
30.10.2014 21:05

J96i38ř20í 35K16o29c24u67r44e17k 6625564705268

hran 13 plus dvě kusé.  (nějak to zmizelo)

0/0
30.10.2014 21:06

R25o34m82a96n 48K27r83a21t93o56c62h62v46í52l 6726207106924

Bahnorama je moderní dřevěná stavba, škoda že jí chtějí zbourat.

+4/−1
30.10.2014 6:26

M78a30r59t43i94n 95B33o37r66a87k 2865575780758

Mozna proto, ze byla jen docasne?

0/0
30.10.2014 7:49

J31a25n 96K21o91v86á42ř 8494401499747

Ono to obří ruské kolo v Londýně bylo původně taky jen dočasné.

+2/0
30.10.2014 8:06

T56o88m63á55š 13K67u50č38e42r96a 5367302297102

Vídeň je holt Vídeň. Závidím a ty "zelené kecy" si myslím, že se berou v celém Rakousku vážně. Stačí si vzpomenout na jadernou elektrárnu Zwentendorf, která byla těsně před spuštěním a nakonec ji do věčných lovišť poslalo referendum, které bylo těsné doslova o pár hlasů...;-)

+3/0
30.10.2014 4:12

J54a40n 59S40a35l41o28m35o47n 4649340601845

Tak v případě té stavby a dopravy to smysl má, v případě té atomové elektrárny to smysl nemá, protože takhle musí kupovat elektřínu od Němců a od nás a ta rozhodně "čistá" není. ;-D

+2/0
30.10.2014 7:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.