Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na papíře Britové potopili německého korzára hravě. Na moři stěží

Na samém začátku Velké války informovalo britské námořnictvo o statečném boji křižníku Highflyer proti lodi Kaiser Wilhelm Der Grosse. Potopení prvního německého korzára mělo ale k hrdinnému střetnutí daleko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a38n 17S59t77i94f39t62e58r 5397119308263

Díky za článek, ale nemám zdání, co to je chráněný křižník.Může mi to někdo vysvětlit?

0/0
25.9.2014 18:07

J29o64s53e49f 68Ž81e77n12a36t53ý 6721494336692

článek hezký, ale těch chyb a překlepů... ;-D

+5/−1
10.9.2014 11:42

T92o78m81á90š 36H76r27u55b65ý 4469310134336

No nevím - dějiny WWI, zejména námořní mě zajímají hodně a že by Britové měli zásadní problém kvůli uvěření propagandě bych neřekl. Jejich problémy na moři byly úplně jiné. V první řadě se delší dobu nedokázali srovnat s ponorkovou válkou, to ovšem šlo očekávat jen těžko, protože šlo o naprostou novinku.

Za druhé se ukázalo, že některé jejich lodě nebyly příliš podařené - jak některé starší pancéřové křižníky, což se projevilo u Coronelu, tak ale i nejnovější bitevní křižníky, které na to doplatily u Jutska. 

Menší propaganda u některých prvních šarvátek, jako byla třeba popisovaná by možná vedla k zlepšení zaměřovacích systémů děl, ale nedá se říci, že by to ve zmíněných bitvách bylo rozhodující, hlavní byly chyby v konstrukci.

Mimochodem když jsme u lehčích křižníků, tak tam v pozdějších bojích britské nad německými jasně vítězili právě kvůli tomu, že od začátku vsadili na 152mm děla, zatímco Němci na 105mm, také to pak Němci rychle přezbrojovali.

+1/0
10.9.2014 10:02


L72á22ď47a 51V81r71a23n15ý 7828838838327

No ale vždyť jste potvrdil článek, že se nepoučili a místo aby vyvodili nějaké závěry pro další vývoj, tak se utvrzovali jací jsou neomylní.

0/0
10.9.2014 10:18

M53i62c46h72a16l 24P72a31v45l41á29t 9683583804769

To prave tvrdi pouze tento clanek a v zasade bez konkretnich duvodu.

0/0
10.9.2014 10:53

M84i86c92h46a98l 20P38a28v23l39á75t 9723933324259

PS: A je to skoda, protoze nebyt tehle nasilne naroubovane bulvarni linky, byl by to velmi hezky clanek.

0/0
10.9.2014 11:50

K40a92r77e91l 11C93e37r28m89a47n 9838222240430

Stejně lžou novináři nyní o Rusku. Díky za článek R^

+3/−21
10.9.2014 9:27

V38i12l10é36m 96P28ř83í49h54o94d51a 2484859273247

Všichni novináři, nebo jen ti z EUSA?;-)

0/−1
10.9.2014 16:13

M93i81c42h79a58l 24P82a47v15l48á91t 9563123814569

Jako kazdy spravny troll je vdecny za kazdou reakci..

+2/0
10.9.2014 17:00

V79i78l12é33m 83K76l81i83k70a 5943925636611

Prosím opravte si překlep: v názvu rejdařství se Vám vytratilo "r"  (Norddeutscher..)

0/0
10.9.2014 9:22

B14o36h34u45m69i15l 66M10á38c28a 5451822556633

A už tenkrát novináři lhali.

+1/0
10.9.2014 8:47

V84l65a59s30t43i77m23i56l 85K95a24š56p50a60r 9651506372229

Novináři vždycky lhali ;-)

+3/0
10.9.2014 9:17

J86o95s66e32f 21H95á63j88e64k 6878820359682

...respektive novináři píšou, co se jim řekne.:-)

+2/0
10.9.2014 9:21

V55i12l66é43m 79P32ř34í30h26o73d56a 2844849523507

... no a nebylo to třeba tak, že noviny otiskly nebo zpracovaly oficiální tiskovou zprávu Admirality?;-)

+1/0
10.9.2014 16:10

J73o21s79e21f 15H34á33j11e14k 6618530639662

...jinak řečeno :-)

0/0
10.9.2014 18:21

V73i60l37é68m 53P83ř27í84h27o13d90a 2704329193477

Takže lžou i v tomto článku? Pokud ne, mohu psát "novináři a kašpaři vždycky lhali" ;-)

+1/0
10.9.2014 16:12

J52i22ř25í 53K17ü70h30r 2430316100626

KRONPRINZ WILHELM

http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=212&t=4930

+1/0
10.9.2014 1:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.